2021. 05. 29

Ingyen Little Nightmares és Company of Heroes 2

A Steam visszavág, két színvonalas ajándék játékkal, de csak a készlet erejéigA Steam is beszáll a játékosztásba.

Rendszeresen hírt adunk az Epic Games által promóciós céllal elénk szórt ingyenes játékokról, melyekkel hétről igyekeznek vonzóbbá tenni a fiatal játékáruházat. Náluk most éppen az Among Us van terítéken, mely kétségtelenül népszerű darab, ám filléres tételnek számít, és az is érthető, ha a korábban felkínált, grandiózusabb alkotások árnyékában nem tűnik izgalmas ajánlatnak. Hogy a Steam direkt ellenválasznak szánja-e, az mindegy is, ugyanis ők két kifejezetten igényes játékkal álltak elő, melyek nagyon korlátozott ideig, de szintén ingyen lehetnek a miénk, ha sikerül időben lecsapnunk rájuk.

Ezúttal az elvtársak élére állhatunk.


Miért pont ez a két játék, és miért pont most? Nem tudni, és talán mindegy is, hiszen két igényes alkotásról van szó, melyek két teljesen külön műfajt képviselnek. Míg az egyik egy művészi igénnyel megalkotott és kellő mértékben elvont megközelítésű platformjáték, addig a másik a háborús csaták élményét kínálja, jóval kevésbé absztrakt formában, viszont grandiózus, valós idejű stratégiába ágyazva.  Kezdetnek talán mégis érdemes a Company of Heroes 2-vel és a mellé csapott Ardennes Assault kiegészítővel kezdeni, ugyanis egy olyan műfajra emlékeztet minket, mely a kétezres években ellepte a boltok polcait és az aranykorát élte, ma viszont úgy kell vadászni egy-egy új darabra. A játék 2006-ban megjelent első része egyszerre lovagolta meg a Medal of Honor és Call of Duty játékokkal csúcsra járatott második világháborús tematika népszerűségét, és öntött friss vizet az RTS műfajába, élére csiszolt és átgondolt játékmenetével. A kanadai Relic fejlesztői ugyan az eredeti receptért nem mentek messzire, a Warhammer 40K-s alkotásaik olyan stabil alapot nyújtottak, amiért a kész játék fényében igazán senki nem kritizálta őket.

Company of Heroes 2


A második rész 2013-ban készült el, hogy némi változatosságot csepegtessen a normandiai partraszállástól megfáradt játékvilágba, mivel a folytatás a keleti frontra utazott, ahol a szovjetek fölött vehettük át az irányítást, természetesen a berlini csatát nem kifelejtve. Bár sokak számára az RTS elsősorban a többjátékos módról és a kompetitív erőfitogtatásról szól, a CoH 2 teljesértékű kampányt is kínál, mely 14 küldetésen át állít szembe minket a német hadigépezettel. Mindezt a kiegészítő 11 főküldetéssel és 7 kisebb elfoglaltsággal toldja meg, mely az új egységekkel és tartalmakkal együtt hosszú időre lekötheti a játékosokat. A szórakozásunkat így részben rengeteg digitális katona halálával biztosítja a játék, ugyanis irányításunk alatt mindkét oldalon ezrek vesznek majd oda, ami bőségesen ellensúlyozza majd a cselekmény néhány, kissé teátrálisra sikerült pillanatát. Annyi biztos, hogy a bő hét éves játéknak ma sincs oka a szégyenkezésre, sem vizuális, sem játékmechanikai értelemben. A kaotikus történések aprólékos és realisztikusan elkészített részletekből állnak össze, a készítők igazán nem spórolták le az animációkat, melyben az akkor frissnek számító grafikai motor támogatta őket. A környezet reagál a becsapódó találatokra, és sem a katonák, sem a harci járművek mozgása nem produkál majd kirívó furcsaságokat, amit hasonló minőségben prezentált hangok tesznek még átélhetőbbé.

Little Nightmares


Az ingyenes Little Nightmares esetében jó esély van arra, hogy a februárban megjelent második részhez szeretnének vele kedvet csinálni, ám ezt aligha bánhatja bárki, aki korábban kihagyta a svéd Tarsier Studios különlegességét. Aki rápillant, jogosan húzhat párhuzamot a műfaj két ikonikus testvérjátékával, a Limbo és Inside ugyanis valóban nagyon hasonló vonalon mozog. A koncepció hasonló, mivel itt is egy igen furcsa és vészterhes helyen térünk magunkhoz, vagyis tér magához Six, a sárga kabátos kislány, akit 6-7 órán keresztül kell majd terelgetnünk a fantáziadús, de olykor elég nyomasztó akadályokon. Az említett két címhez hasonló módon itt is megnyitható tárgylista, felugró szöveges tipp, fényjelzés vagy segítő nyilacska nélkül kell haladnunk. Ez egyfelől tudatos és szükséges narratív eszköz, nem is beszélve a kihívás fokozásáról, amit egy mászkálásra, ugrálásra és feladatmegoldásra építő címtől azért el is várunk. Hogy mi vár ránk, azt nehéz és talán ezúttal felesleges is szavakba önteni, ám aki kedveli a sötét hangulatú, kissé groteszk elemekkel operáló, de nagyon okosan felépített és változatos környezetbe ágyazott platformereket, az úgy is lecsapott már rá, ha pedig nem, akkor most megéri pótolnia.

Nem lesz egy könnyed séta, de megéri.


Arra tehát készüljünk fel, hogy nem egy habkönnyű, színes gyermekjátékról van szó, a feszültség és a továbbjutást nehezítő kihívás is állandó elemnek tekinthető, a rövid előzetes pedig nagyjából előre jelzi, hogy Rayman, vagy Mario ebben a történetben aligha bukkan majd fel. Ha viszont szeretjük a különleges, kissé komorabb atmoszférával átitatott címeket, akkor itt mindezt az Unreal Engine 4 segítségével megrajzolt zseniális környezetben izgulhatjuk és ügyeskedhetjük végig, igaz, a sötétség olykor legalább akkora szerephez jut, mint az abban bolyongó főhős. Ez tehát egy tömör, de annál tartalmasabb néhány óra lesz, mely kissé szigorúan bánik az elvárásokkal, legalábbis ami a precízen kimért ugrásokat illeti. Talán technikai értelemben nem olyan kidolgozott mint az Inside, de a türelmünkért cserébe egy olyan élményt kapunk, amit ingyen pláne kár lenne kihagynunk, két német osztag és ki tudja hány korty vodka elfogyasztása között.

A Steam sajnos közel sem kezeli olyan rugalmasan a jótékonykodást, mint az Epic, ugyanis az akció mindössze vasárnap délután öt óráig tart, ráadásul limitált számú digitális kópiáról van szó, így nem árthat sietni, különben lehet, hogy lemaradunk. A Little Nightmares ide kattintva elérhető, ha pedig a Company of Heroes 2 keltette fel az érdeklődésünket, akkor a terméklapját itt találjuk.

2021. 05. 29

Mi a BIOS, a CMOS és hogyan érjük el őket?
Összefoglalónk az alaplapok és egyben a PC-k rejtélyes kezelőfelületétét mutatja be
Megvettem az első számítógépemet, csak a BIOS-szal ne kelljen vacakolnom. Egyáltalán mi az és mit kezdjek vele? Sok felhasználó gondol így első számítógépére, de még sokszor azok is, akik már egy ideje használják és nem most húzták le a fóliát frissen összeszerelt gépükről. A következő sorok arra tesznek kísérletet, hogy bemutassák, mi is az a BIOS, hogyan jutunk oda a különböző gyártók alaplapjain, és mit tehetünk, ha egyes beállítások miatt gondokat tapasztalunk.
A BIOS
A BIOS a Basic Input/Output System rövidítése és egy olyan beépített firmware, melyet minden számítógép esetében az alaplapon találunk és alapvetően a rendszerindításért felel. Egy olyan aprócska szoftver, mely felismeri, diagnosztizálja és kezeli egy számítógép legfontosabb alkatrészeit, tehát a processzort és a RAM-ot, melyek nélkül a gép el sem indulna, illetve a háttértárakat és az USB portokat melyek az operációs rendszer betöltéséhez, illetve a kezeléséhez szükséges eszközöket, perifériákat tartalmazhatják.
Bár a Windows és a Linux számos lehetőséget és módot kínál egyes beállítások elvégzésére, néhány változtatás csak a rendszer BIOS-án keresztül végezhető el. A BIOS segítségével ellenőrizhető, hogy a gép minden összetevője megfelelően működik-e, mielőtt a Windows rendszerbe bootolna. Ez tehát a gépünk első védvonala is egyben, hiszen már itt is számos dolgot módosíthatunk és a hibák elhárításában is fontos
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 2. rész
Mi a VRM szerepe egy alaplapon, miben térnek el a lapkészletek, és milyen alaplapok közül választhatunk?
Cikkünk első fejezete az alaplapok szerepét tárgyalta, kitérve az alapvető felszereltségre, amelyek tekintetében többé-kevésbé minden lap ugyanazt kínálja. De mik azok a részletek, amelyek nagyobb mértékben is megkülönböztetik ezeket a hardvereket? A következőkben a feszültségszabályozást végző VRM, a chipsetek és az igényeink és pénztárcánk szerinti választási lehetőségek következnek.
A VRM
Az alaplapi VRM-ek meglepően fontos részei minden modern alaplapnak, de gyakran figyelmen kívül hagyják őket a marketing és a kritikák során is, vagy nem magyarázzák el megfelelően, ha egyáltalán megemlítik őket. Mik azok az alaplapi VRM-ek, miért említik őket együtt a túlhajtással, és milyen kulcsfontosságú specifikációkat kell megérteni ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzunk vásárlás előtt?
A VRM a Voltage Regulator Module (feszültségszabályozó modul) rövidítése, és szerencsére ez a név eléggé magától értetődő. Minden alaplapon van egy feszültségszabályozó modul, amelyet a CPU közelében helyeznek el, hogy szabályozza a feszültséget, amely a tápegységtől és a tápkábelektől a CPU aljzatához jut. Annak ellenére, hogy a CPU önmagában is elég sok energiát képes fogyasztani, mégis szüksége van arra, hogy ezt az energiát kezeljék és szabályozzák, mielőtt a CPU rendelkezhetne vele.
Miért fontosak az alaplapi VRM-ek a túlhajtás szempontjából?
Mivel a tápegységből érkező
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 1. rész
Az alaplap egy asztali számítógépben és amit még tudni érdemes
Jól tudjuk, hogy számítógépünk szívét és lelkét a processzor és a videokártya párosa adják, pláne, ha játékra vagy komolyabb grafikai munkára vásárlunk számítógépet. Azt azonban továbbra sem felejthetjük el, hogy a számunkra kiemelten fontos összetevők nem feltétlenül a legfontosabb összetevők. Minőségi tápegység nélkül gépünk egy instabil időzített bomba lehet, és talán még el sem indul, megfelelő alaplap nélkül pedig ugyan mibe pakolnánk az izmos CPU-t és méregdrága videokártyát? A következőkben az alaplap általános működését és funkcióit igyekszünk bemutatni, hogy megértsük, miért fontos egy PC-s felhasználó számára. A cikk folytatásában kitérünk a különböző árkategóriákra is, amelyek különböző minőséget és lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak.
Mi is az alaplap?
Ha valaha is raktunk össze vagy szedtünk már szét számítógépet, akkor láthattuk azt az egyetlen alkatrészt, amely mindent összeköt – az alaplapot. Ahogy a neve is árulkodik róla, egy PC esetén ez lesz az alap, amire építkezni fogunk. Ez az a központi áramköri lap, amely mindazokat az alkatrészeket és csatlakozókat tartalmazza, amelyek lehetővé teszik, hogy a számítógép minden eleme áramot kapjon és kommunikáljon egymással. Jellemzően számos beépített funkcióval büszkélkedhetnek, és közvetlenül befolyásolják a számítógép képességeit és bővítési lehetőségeit. Természetesen az alaplap nem új találmány, hiszen már jóval a személyi szá
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2024.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Néhány általunk használt "süti" elengedhetetlen az egyes szolgáltatások megfelelő működése érdekében, mások információkat gyűjtenek a weboldal használatával kapcsolatban, hogy még kényelmesebb és hasznosabb oldalt hozhassunk létre. Vannak átmeneti "sütik" , amik eltűnnek ha bezárod a böngésződet és vannak tartós változatok is, melyek egy ideig számítógépeden maradnak. Néhány "süti" feltétlenül szükséges az oldal működéséhez, míg másokat a teljesítmény és a felhasználói élmény növelése érdekében használunk. Adataidra különös figyelmet fordítunk, ennek részleteit az adatvédelmi tájékoztató-ban találod. Milyen "sütiket" használunk az oldalunkon? Emlékeznek, mi van a bevásárlókosaradban és a bejelentkezési adataidra, biztosítják a bejelentkezés közbeni biztonságot és a weboldal következetes megjelenését, növelik a weboldal teljesítményét, fokozzák a felhasználói élményt és mérik az oldal felhasználását. Ha látogatásod során mellőzöd a Cookie-k használatát, a legtöbb funkció és oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha szeretnéd a tárolt cookie-kat törölni, a böngésződ beállításai között könnyedén megteheted.