fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 06. 11

Ingyenes a Control az Epic Games Store-ban

Ezúttal egy igazán erős darabot kínálnak fel nekünk, továbbra is teljesen ingyenKi itt belépsz, vigyázz, frissen mosott padló!

Hozzászokhattunk, hogy az Epic Games minden héten egy, vagy akár több ajándék játékkal jelentkezik, mellyel nem titkolt céljuk, hogy saját platformjukhoz édesgessék a játékosokat. Ezt a hagyományt eddig még sosem törték meg, az viszont előfordult már, hogy a heti ingyen cím nem elégítette ki kellőképpen a GTA V-ökkel elkényeztetett közönség étvágyát. Ha a filléres pixelcsodák, vagy a kisebb független címek miatt egy kattintást is sajnálnánk, akkor a Max Payne és az Alan Wake alkotóinak legutóbbi őrülete talán elérheti az ingerküszöbünket.

Az Asthray Maze vitán felül a játék csúcspontja.


Félreértés ne essék, a Control is egy rétegjáték, de az eladási mutatók alapján egy egészen széles rétegé, akik közt épp úgy megtalálhatók a fejlesztésért felelős Remedy stúdió elhivatott követői, mint azok, akik a köretként felkínált látvány mellé végre laktató főételt is szívesen látnának a tányérjukon. Nos, a finn fejlesztőkről sok mindent elmondhatunk, de azt semmiképpen sem, hogy nem szívvel és lélekkel dolgoznak, és ez legalább annyira meglátszik a műveiket meghajtó technológián, mint játékaik tartalmi szerkezetén, mely összetevőket az esetek többségében üdítő igényességgel forrasztják kerek egésszé. Csalódtunk a CD Projektben? Bátran fordítsuk a fejünket a Remedy csapata felé, akik a kezdetek óta alázattal fordulnak a munkájuk, és szerénységgel a közönségük, vagyis a játékosok felé. Márpedig aligha költöttek milliárdokat a reklámkampányra és a közönség hergelésére, cserébe a megjelent játék egy igényes és egyedi darabként mutatkozott be. Még a sorból kissé kilógó Quantum Breakbe is elképesztő energiákat öltek, mely végül a félresiklott kísérletezőkedv, illetve az arány- és szereptévesztés áldozata lett, hiszen eredetileg az is egy vérbeli akciójátéknak készült.



A Remedy láthatóan tanult a hibájából, és míg a Quantum Breakben bemutatott grafikus motort új szintre emelte, a játékmenetet és a játékélményt alaposan újragondolta. Ezúttal nem fogunk több órán át tartó élőszereplős filmbetétet nézni, melyek atomjaira tördelik az amúgy is kissé közepesre sikerült lövöldözős akciórészek lendületét. A rejtélyekkel teli Oldest house folyton változó falai között sokkal zsigeribb élmény vár ránk, mely ugyan nem feltétlenül könnyíti meg a játékos dolgát, ám olyan egyedi atmoszférát és olyan sodró lendületű akciót kínál, amit nagyon régóta már egyetlen másik cím sem tudott. A fizikai szimulációnak köszönhetően, a karakter és a bejárható környezet közötti interakció elképesztően látványos jelenetekben csúcsosodik ki, ahogy a bútorokkal kezdve az elhullott testeken át, még a betonfalak kiszaggatott darabjait is fegyverként használva vághatjuk hozzá ellenfeleinkhez. Ha valaki alapvetően nem vevő az elvont, szimbolikával teli és metaforikus monológokkal megtűzdelt történetekre, a látvány és a lendületes, élére csiszolt akció miatt akkor is megéri megkockáztatnia a végigjátszást. Ha viszont ismerjük a készítők előző munkáit, akkor sejthetjük, hogy jó helyen vagyunk.



Természetesen a Control sem tökéletes, és nem is lehet az. Ha a csapat kezét egy Activision, vagy Electronic Arts szintű óriás stúdió vezette volna, akkor egészen biztosan egy színesebb és könnyebben fogyasztható kalandot kapunk, de akkor mi különböztetné meg egy újabb katonai shootertől, vagy egy mikrotranzakciókra felépített rutinmunkától, amiből már éppen eleget láttunk. A történet talán nem lesz mindenki számára kielégítő vagy könnyen befogadható, és főleg azok számára nem, akik nem tudnak, vagy nem szeretnek olvasni. Ez manapság nehéz kérdés, de a Remedy nagyon is tudatosan használta az elhagyott jegyzeteket, illetve hangfelvételeket narrációs eszközként, hiszen így nagyrészt rajtunk múlik, hogy mennyire szeretnénk belesüppedni a Control-univerzumba, két adrenalinnal és törmelékkel nyakon öntött rombolás között. A stúdió játékai mindig is azokat a játékosokat keresték, akik szerettek belesüppedni az író által felvázolt és a fejlesztők által formába öntött történetbe, mindezt úgy, hogy többnyire lineáris vonalvezetésű akciójátékokban utaztak. Ám míg a Doom készítői nem hittek a történet fontosságában, addig a Remedy inkább úgy teszi fel a kérdést, hogy miért ne lehetne egy átgondolt karakterrel egy érdekes történetet elmesélni úgy, hogy közben Neonak érezzük magunkat a Mátrixból, aki a legdurvább helyzetekből is úgy sétál ki, hogy utána csak leporolja a vállára hullott vakolatot.

Robbanásból nem lesz hiány.


Aki eddig valamiért kihagyta, az mindenképpen tegyen vele egy próbát, ha pedig nincs meg hozzá a megfelelő hardveres támogatás, akkor tegye el jobb időkre, mert ezt később is megéri elővenni. A játék egészen június 17. délután öt óráig ingyenes, és az Epic Games Store felületén érhető el. A megjelenéskor közzétett élménybeszámolónk ITT ovlasható.

2021. 06. 11

Az MSI is előásta a 7 éves GT730 videokártyát
Egyre több cég teszi elérhetővé a hét éve megjelent GT730 videokártyát
Olyan időket élünk, amikor még a processzorokba integrált grafikus chipek is aranyat érnek, és még az olyan dedikált megoldások is érdeklődést kelthetnek, melyek nem sokkal képesek többre annál, hogy képet varázsoljanak a monitorunkra. Márpedig a globális chiphiány egyre abszurdabb következményeket von maga után, például egyre nagyobb számban és egyre meglepőbb árakon férhetünk hozzá az öreg GT730 videokártyához.
Nemrég volt szerencsénk kipróbálni és bemutatni egy olyan összeállítást, mely az NVIDIA által 2016-ban, nagyjából néma csendben kiadott GT710 videokártyát kapta meg, abból is az acélosabb 2GB DDR3 memóriával felvértezett szörnyeteget. Ez a tenyérnyi kis VGA már akkor is szült némi értetlenséget, ám arra valóban a mai napig alkalmas, hogy egy 1080p-s monitoron irodai munkát végezzünk, már ha nem vágyunk 60 Hz-nél magasabb képfrissítésre. Úgy tűnik, hogy ezek a gyártás szempontjából igencsak filléres chipek kiváló alkalmat nyújtanak a gyártóknak, hogy ismét több készletre való videokártyával lássák el a piacot. Ráadásul megtalálták azt a piaci rést, ami egy fokkal versenyképesebb teljesítményt kínál, mondjuk az AMD féle integrált Vega chipekkel szemben, viszont a gyártási költséghez, de még a reális bolti értékéhez képest is sokszoros áron lehet értékesíteni: köszöntsük a GT730-at, mely egyenesen 2014-ből integet felénk.
Ahogy azt több sajtóorgánum is leplezetlen csodálattal és némi
Feltörték az EA szervereit, vitték a FIFA forráskódját is
Közel egy terabájt adatot zsákmányoltak az EA-t feltörő hackerek
„Mindennapra egy betörés” – akár így is hangozhatna a hackerek jelmondata, ha nem tudnánk, hogy ennél valójában jóval több támadási kísérlet indul és jár sikerrel minden egyes nap. Ráadásul az egyik illegális akciónak most az egyik legnagyobb játékkiadó, az Electronic Arts esett áldozatul, melytől kifejezetten értékes adatokat emeltek el.
Ismeretlen tettesek sikerrel törték fel az EA, avagy Eletronic Arts néven közismertté vált játékkiadó rendszerét – derült ki a Vice online magazin tech-rovatának, a Motherboard szerkesztőinek beszámolójából, akik elsőként értesültek az esetről. A közel negyven éves óriásvállalat, mára a videojáték-ipar egyik legbefolyásosabb szereplőjévé nőtte ki magát, és számos saját, illetve út közben felvásárolt fejlesztőstúdiót üzemeltet az Egyesült Államokban és pár európai országban is. Többek között olyan címek segítségével tört előre, mint az egykor tömegeket vonzó Command and Conquer vagy SimCity sorozatok, a The Sims, vagy a szebb napokat megélt Medal of Honor és Need for Speed, a nemrég felújított Mass Effect trilógia, rengeteg egyéb sportjáték, de természetesen ők felelősek a Battlefield széria frissen bejelentett epizódjáért is. Úgy tűnik, hogy a háborús sorozat részben érintetté is vált a betörésben, ugyanis a látványos Frostbite grafikus motor forráskódja is illetéktelen kezekbe került, mely 2008 óta szolgáltatja a Battlefieldek technikai alapjai
Állítólag rengeteg hibás memóriát küldött ki a HyniX
A probléma valós, de a gyártó tagadja a hírekben szereplő mennyiséget
A globális chiphiány kellős közepén újabb aggasztó hír kapott szárnyra, ezúttal Dél-Korea második legjelentősebb memóriagyártójáról. A tekintélyes chipgyártó nem olyan rég még az új 106 milliárd dolláros gyártóüzeméről, és az Intel NAND Flash részlegének felvásárlásáról adott hírt, most azonban arról olvashatunk, hogy hatalmas mennyiségű hibás terméket adtak ki a kezükből. A gyártó cáfolja a probléma nagyságát.
Az egyelőre tisztázatlan esetről a dél-koreai Yonhap News cikkezett, a lap információi szerint ugyanis nem kevesebb mint 1.7 milliárd dollár értékű hibásan legyártott chip kerülhetett ki a HyniX kezei közül. Amennyiben a hír igaz, akkor elképesztő volumenű selejtről beszélhetünk, ugyanis ez az érték nagyjából 240 ezer teljes szilíciumostyának felel meg. A hétfőn indult pletyka alapját állítólag a vállalat különböző ügyfeleitől származó panaszok támasztják alá, ám azóta már az SK HyniX is megszólalt az ügyben. A cég visszaigazolta a hibásan elkészített lapkákról keringő hírt, azt ugyanakkor határozott hangnemben tagadta, hogy ilyen tetemes mennyiségben gyártottak, illetve szállítottak volna le hibás memóriakészleteket. A memóriachipek gyártásához nélkülözhetetlen waferek, avagy szilíciumtányérok önmagukban is komoly értéket képviselnek, ám ha a 240 ezres tétel közel áll a valósághoz, az azt jelentené, hogy most több hibás egységről van szó, mint ami egyetlen gyárukban, egyetlen hónap alatt me
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...