A Steam és a Half-Life játékok fejlesztője önállóan is letámadja a VR piacot
A hír eddig csak a pletykák szintjén létezett, de sokak meglepetésére a HTC-vel való együttműködés után, saját fejlesztésű VR szemüveget készít a Valve Corporation.
Az alig pár napos hivatalos bejelentést, hamarosan egy jóval tartalmasabb bemutató is követni fogja. Mindössze májusig kell várnunk, hogy megismerjük a legnagyobb digitális szoftveráruház saját fejlesztésű VR eszközét és a hozzá tartozó kiegészítőket. Ahogy az utóbbi időben ez már rutinszerű marketinghúzássá vált, az eszköz hivatalos terméklapja teljesen váratlanul bukkant fel a Steamen, de éppen csak annyi időre, hogy ezzel felpezsdítsék a közönséget és beindítsák a spekulációkat. Az oldalt azóta persze leszedték, ám a cég hivatalosan is megerősítette az Index névre keresztelt eszköz érkezését, melyet május elsején mutatnak be, az első szállítmányok pedig június 15-én indulhatnak el.
Sok információt a terméklap sajnos nem tartalmazott, például a felbontás vagy a látószög tekintetében egy szót sem, de azért néhány részlet így is kiderült az eszközről, illetve az alapcsomag tartalmáról. A szemüveg használatához természetesen PC-re lesz szükségünk, a belépéshez pedig minimum egy Geforce GTX970 vagy AMD RX480 kaliberű videokártyával kell rendelkeznünk, ami jelenleg nagyjából a középkategóriának felel meg, az ajánlott kategóriában pedig a GTX1070 szerepelt. Ezzel szemben processzorból egy olcsóbb is elég lehet az induláshoz, a leírás alapján minimum két magos CPU-ra lesz szükségünk, amennyiben az már ismeri a Hyper-threading technológiát, vagyis képes több szálon dolgozni. Ez utóbbi alapvetően jól hangzik, ám valószínűtlen, hogy a komolyabb alkalmazások kiszolgálásához ez elegendő feltételt biztosítana. A specifikációk között megtaláljuk az integrált fülhallgatót, továbbá a DisplayPort 1.2 és USB 3.0 csatlakozókat, ezen felül pedig külön adaptert és headsetet is kapunk majd hozzá.
Ami a kép alapján még biztató, hogy a fejmozgás követéséhez valószínűleg beépített kamerákat használ majd, így az Oculus Questhez hasonlóan nem lesz szükség külső érzékelők elhelyezésére, de az sem kizárt, hogy a pontosság növeléséhez mindkét megoldás egyidejűleg működhet. Jól kivehető továbbá egy apró fizikai csúszka is, ami reményeink szerint a lencsék kalibrálásában segít. Az úgynevezett IDP (interpupillary distance) a két pupillánk középpontja közti távolság meghatározására szolgál, ami természetesen egyénenként eltérő lehet. Mivel a szemüvegekben lévő lencsék elhelyezkedése fix, előfordult, hogy a szemünk nem megfelelő szögből találkozik velük, ez pedig több esetben okozott gondot a VR felhasználóknak (például homályos képet látunk az egyik, vagy akár mindkét szemünkkel). Az Indexen lévő kis kar tehát valószínűleg ezt hivatott orvosolni, ami mindenképp egy előnyös megoldás.
Az hogy az Index milyen kiszerelésekben lesz majd elérhető, még rejtély, de az már kiderült, hogy külön kapható lesz a Valve saját mozgásérzékelős kontrollerpárja is, a kiszivárgott oldalon ez viszont nem képezte a csomag részét. Ez felveti a kérdést, hogy a szemüveg önmagában milyen perifériákkal, illetve nem hivatalos kiegészítőkkel kommunikál majd, és milyen megoldásokat támogat a virtuális térben történő navigációhoz. A megjelenést június 15-re ígérik, a bővebb tájékoztatásra viszont csak május 1-ig kell várni, amikor remélhetőleg az árakat is megismerhetjük.
KD - PCX