fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 02. 21
Arctic Freezer 7 X? Műszakváltás 15 év után
2020. 02. 20
A Keresztapa és a Számítógép. Don Marco és Adamo elrendezi.
2020. 02. 20
Cyberpunk 2077 és GeForce Now? Megjelenéskor akár telefonról is játszhatunk
2020. 02. 19
Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
2020. 02. 19
Ipari forradalom? Ingyenes az Assassin's Creed Syndicate
2020. 02. 19
A NAGY PROCESSZOR TESZT! 21 Intel és AMD proci erejét mértük össze.
2020. 02. 18
Már a falak is okosak? Az MIT felturbózza a Wi-Fi-t
2020. 02. 18
Korai hozzáférés? Comet Lake-S processzorokat árult egy webáruház
2020. 02. 17
Váratlan gyorsulás? GDDR6 memóriát kaphat a GTX1650
2020. 02. 17
A Metro Exodus végre Steamen, most 40%-os leárazással
2020. 02. 17
Corsair A500 - 10 év után újra léghűtés a Corsairtől
2020. 02. 16
Mit tud egy 270 ezres konfig Ryzen 3600 GTX1660Ti összeállításban?
2020. 02. 14
Ezek magyarok? - Ingyenes a Kingdom Come: Deliverance
2020. 02. 13
Víruspánik? Először marad el a Mobile World Congress
2020. 02. 13
Az új Windows 10 frissítés megöli a hangot és az internetet
2019. 04. 04

Hamarosan saját VR szemüveget dob piacra a Valve - nyáron érkezik a Valve Index

A Steam és a Half-Life játékok fejlesztője önállóan is letámadja a VR piacot

A hír eddig csak a pletykák szintjén létezett, de sokak meglepetésére a HTC-vel való együttműködés után, saját fejlesztésű VR szemüveget készít a Valve Corporation.

Az alig pár napos hivatalos bejelentést, hamarosan egy jóval tartalmasabb bemutató is követni fogja. Mindössze májusig kell várnunk, hogy megismerjük a legnagyobb digitális szoftveráruház saját fejlesztésű VR eszközét és a hozzá tartozó kiegészítőket. Ahogy az utóbbi időben ez már rutinszerű marketinghúzássá vált, az eszköz hivatalos terméklapja teljesen váratlanul bukkant fel a Steamen, de éppen csak annyi időre, hogy ezzel felpezsdítsék a közönséget és beindítsák a spekulációkat. Az oldalt azóta persze leszedték, ám a cég hivatalosan is megerősítette az Index névre keresztelt eszköz érkezését, melyet május elsején mutatnak be, az első szállítmányok pedig június 15-én indulhatnak el.

VáRunk


Sok információt a terméklap sajnos nem tartalmazott, például a felbontás vagy a látószög tekintetében egy szót sem, de azért néhány részlet így is kiderült az eszközről, illetve az alapcsomag tartalmáról. A szemüveg használatához természetesen PC-re lesz szükségünk, a belépéshez pedig minimum egy Geforce GTX970 vagy AMD RX480 kaliberű videokártyával kell rendelkeznünk, ami jelenleg nagyjából a középkategóriának felel meg, az ajánlott kategóriában pedig a GTX1070 szerepelt. Ezzel szemben processzorból egy olcsóbb is elég lehet az induláshoz, a leírás alapján minimum két magos CPU-ra lesz szükségünk, amennyiben az már ismeri a Hyper-threading technológiát, vagyis képes több szálon dolgozni. Ez utóbbi alapvetően jól hangzik, ám valószínűtlen, hogy a komolyabb alkalmazások kiszolgálásához ez elegendő feltételt biztosítana. A specifikációk között megtaláljuk az integrált fülhallgatót, továbbá a DisplayPort 1.2 és USB 3.0 csatlakozókat, ezen felül pedig külön adaptert és headsetet is kapunk majd hozzá. 

Az oldal félkésznek tűnt, de a hivatalos bejelentés sem maradt el


Ami a kép alapján még biztató, hogy a fejmozgás követéséhez valószínűleg beépített kamerákat használ majd, így az Oculus Questhez hasonlóan nem lesz szükség külső érzékelők elhelyezésére, de az sem kizárt, hogy a pontosság növeléséhez mindkét megoldás egyidejűleg működhet
. Jól kivehető továbbá egy apró fizikai csúszka is, ami reményeink szerint a lencsék kalibrálásában segít. Az úgynevezett IDP (interpupillary distance) a két pupillánk középpontja közti távolság meghatározására szolgál, ami természetesen egyénenként eltérő lehet. Mivel a szemüvegekben lévő lencsék elhelyezkedése fix, előfordult, hogy a szemünk nem megfelelő szögből találkozik velük, ez pedig több esetben okozott gondot a VR felhasználóknak (például homályos képet látunk az egyik, vagy akár mindkét szemünkkel). Az Indexen lévő kis kar tehát valószínűleg ezt hivatott orvosolni, ami mindenképp egy előnyös megoldás.

Az Index Controllers csak külön lesz kapható?


Az hogy az Index milyen kiszerelésekben lesz majd elérhető, még rejtély, de az már kiderült, hogy külön kapható lesz a Valve saját mozgásérzékelős kontrollerpárja is, a kiszivárgott oldalon ez viszont nem képezte a csomag részét. Ez felveti a kérdést, hogy a szemüveg önmagában milyen perifériákkal, illetve nem hivatalos kiegészítőkkel kommunikál majd, és milyen megoldásokat támogat a virtuális térben történő navigációhoz. A megjelenést június 15-re ígérik, a bővebb tájékoztatásra viszont csak május 1-ig kell várni, amikor remélhetőleg az árakat is megismerhetjük.

KD - PCX

2019. 04. 04

Arctic Freezer 7 X? Műszakváltás 15 év után
Az Arctic megfizehető hűtője, kategóriájának egyik legjobban sikerült darabja volt, de a sok becsületesen ledolgozott év után végre kiérdemelte a nyugdíjazást. A Freezer 7 Pro hamarosan hátralép, hogy átadja helyét az új generációnak, ugyanis elkészült a Freezer 7 X. Ha egy termék képes tizenöt éven át megőrizni népszerűségét, az több mint elegendő bizonyíték arra, hogy valamit nagyon jól csinál. Az Arctic 7 máig az egyik legkedveltebb processzorhűtő, mely megjelenése óta mindössze a kompatibilis foglalatok számával bővült, és egy optimalizált Pro revíziót kapott, ugyanis se a gyártó, se a közönség nem érezte úgy, hogy megérett volna a leváltásra. Persze semmi sem tart örökké, a svájci vállalat pedig enged az új idők szavának, így végül újratervezte a nagy múltú modellt. A hatékonyságot szem előtt tartva, a hűtőbordák és a hőcsövek dizájnja is átalakult. Utóbbi esetében három helyett már csak kettő végzi a hőszállítást, viszont közvetlenül érintkeznek a processzorral, majd ahelyett, hogy szorosan egymás mellett haladnának, két felé ágaznak a jobb hőeloszlás érdekében. A 0.4mm-es alumínium bordázat 44 rétegből áll, melyet a 92mm-es ventilátor hűt, belül hidrodinamiks csapágyakkal, kívül stílusos, lamellákra fekvő kerettel. A légterelő nem csak külsőleg változott, hiszen a korábbi 2500 helyett, ezúttal maximum 2000 RPM fordulatszámot produkál, mely halkabb, összességében mégis hatékonyabb elődjénél. Az 7 Pro esetén a fülünk számára már korrekt 0.8 Sone értéket kaptunk, eh
Cyberpunk 2077 és GeForce Now? Megjelenéskor akár telefonról is játszhatunk
A GeForce Now már a megjelenés napján támogatni fogja a játékot, és elvileg a Ray Tracing opció is gond nélkül működni fog. A Cyberpunk 2077 szeptemberre halasztott startja nem csak a jobb optimalizációra adott lehetőséget, ugyanis az Nvidia-féle Ray Tracing funkció mellett GeForce Now támogatás is érkezik, az újdonságról korábbi cikkünkben már mi is hírt adtunk. Az Nvidia hivatalos közleményben osztotta meg a részleteket, miszerint a Steames változat az új szolgáltatáson keresztül is játszható lesz, már a megjelenés napján. Az ígéret szerint a Founder tagsággal bíró felhasználók RTX támogatással együtt fedezhetik fel Night City-t, és tökéletes optimalizáció mellett, akár egy Macbookon is élvezhetik azt. Ha esetleg a kiadó CD Projekt saját felületén, a GOG.com-on keresztül szereznénk be a játékot, a DRM mentes telepítőcsomag megvásárlása esetén a teljes bevétel a Lengyel stúdiót illeti, így viszont a felhő alapú játékról le kell mondanunk. Korábban a hasonló opciót kínáló Google Stadia is szóba került, ám erről csak annyit tudunk, hogy a 2077 idővel azon a platformon is elérhető lesz, viszont ott nem használhatjuk saját Steam fiókunkat. A játékokat minden esetben a Stadia rendszerén belül kell megvásárolnunk és csak ott érhejtük el őket, ebből a szempontból az Nvidia megoldása jóval rugalmasabb.  Akit elkapott a Cyberpunk láz, de nincs játékra alkalmas eszköze, tegyen egy próbát a GeForce Now időlimites ingyenes opciójával. Ha elégedettek vagyunk, talán érdem
Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
Amikor azt hittük, hogy az egyedi megoldások megjelenésével többé nem lesz gond az RX5700 széria hűtésével, az Asus ROG Strix megoldásai új bekezdést indítottak. A rossz tapasztalatok egyre csak gyűltek, az Asus azonban kiderítette a problémát és megoldást is ajánl. A ROG Strix a felső kategóriás termékekről és tuningra kihegyezett komponensekről szól, ám a gyártó ezúttal rendesen elnézett valamit. A vásárlók alig várták, hogy egy izmos hűtéssel felszerelt strapabíró kártyát kapjanak, ám a megjelenést hamarosan panaszos vásárlói bejelentések követték, a kártyák ugyanis indokolatlanul komoly melegedést produkáltak. Bár a gyártó az AMD-re mutogat, az a helyzet, hogy a problémáért mindkét fél felelős.  Jobb később mint soha, mondhatnák, ugyanis utólagos tesztek kiderítették, hogy az AMD téves információkkal látta el partnerét a hűtés rögzítéséhez szükséges nyomás mértékéről. Az elvégzett mérések során 50 és 70 PSI között értek el optimális teljesítményt, ezzel szemben az AMD eredetileg 30 és 40 PSI körül határozta meg, a megfelelő hőtovábbításhoz szükséges értéket. Bár az AMD valóban tévedett, a felelősség áthárítása nem túl elegáns, hiszen tökéletesen látszik, hogy az Asus egyáltalán nem tesztelte megfelelő alapossággal a szériát, mielőtt útjára bocsátotta a vásárlók felé. A helyzet megoldása a hűtést rögzítő csavarokban rejlik, a ROG kártyákon alkalmazott darabok egyszerűen nem elég szorosak a szükséges nyomás eléréséhez. A helyzet orvoslására sokan alátétekkel,
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres