fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 06. 08

Újabb kényszerleállás az egyik tajvani chipgyártónál

Napokig nem üzemelt az egyik legfontosabb tajvani chipgyártóISmét leállni kéynszerült egy tajvani chipgyár.

A chipgyártás akadozása kifejezetten rosszul érinti a piacot, és ezáltal sajnos a vásárlókat is, hiszen a gyenge készletek és a folyamatosan ingadozó árak miatt egyre körülményesebb hardverekhez jutni. Nemrég egy újabb iparági szereplő üzemegységei tartottak nemkívánt pihenőt, ezúttal egészégügyi okokból.



Tajvan a nemzetközi chipgyártás egyik kiemelt fontossággal bíró központja, éppen ezért a hardverpiac hajlamos érzékenyen reagálni, ha az ott végzett munka nem a megszokott ütemben zajlik. Szintén fontos állásokat tart fenn a térségben a 34 éve alapított KYEC (King Yuan Electronics), mely a világ tíz legnagyobb bérgyártójához tartozik, azonban most ők is többnapos leállásra kényszerültek. Az egyik legfontosabb szilíciumellátónak tartott vállalat két tajvani gyára, elsősorban gyártással és részletes teszteléssel foglalkozik, termékeik között pedig a chipek széles skálája szerepel. A fotószenzorokkal, vezérléssel, vezeték nélküli technológiákkal, memóriaegységekkel és egyéb érzékeny alkatrészekkel pedig olyan ügyfeleket is ellátnak, mint az Intel, vagy a Samsung. A hivatalos bejelentés szerint a zárlatot az országban erősödő vírushelyzet, konkrétan 77 fertőzött munkásuk miatt kellett elrendelniük, mellyel elsősorban többezer alkalmazottjukat igyekeznek megóvni, vállalva júniusi forgalmuk közel 6 százalékának elvesztését.

Létesítmények Tajvanban, illetve Kínában.


A Miaoliban található elsőszámú gyártóüzemük a Suzhou Industrial Parkban található, és 7300 főt foglalkoztat, akiket a 48 órás leállás alatt egytől egyig teszteltek, hogy kiszűrjék az újabb fertőzéseket. „Leállítjuk a termelést, hogy alaposan megtisztítsuk és fertőtlenítsük a teljes munkakörnyezetet. A lépéssel a dolgozóink és ügyfeleink egyre növekvő aggodalmait kívánjuk kezelni az irodákba és a gyártóüzemekbe való belépés biztonságával kapcsolatban. Reméljük, hogy ezt követően fokozatosan helyreállhat a termelés" – mondta Aaron Chang, a King Yuan szóvivője a Nikkei Asia-nak. A cég képviselője azt is megerősítette, hogy a munka felfüggesztése természetesen érzékelhető negatív hatással lesz a kihozatalukra, mely nagyjából 4-6%-os kiesést jelent a hónapra tervezett forgalmukhoz képest. Az elsősorban mobilchipekről ismert Mediatek már fel is vette velük a kapcsolatot, hogy a munka átszervezésével megoldást találjanak a következmények enyhítésére. A hirtelen kényszerszünet szünet június 6-án este ért véget.

Fertőtlenítés és tesztre várakozó alkalmazottak. (Képek: focustaiwan.tw)


Sajnos a jelenlegi körülmények között ez nem számít egyedi problémának, ugyanis több hasonló profilú vállalatnál találtak új fertőzötteket, ami szintén több ezer fő tesztelését tette szükségessé. Ilyen például a Realtek és Phison chipgyártókat is ellátó Greatek, mely amúgy a világ legnagyobb memóriatesztelő és csomagoló vállalatához, a Powertechez tartozik. A Nikkei Asia beszámolója szerint május eleje óta több mint 8000 új fertőzöttet regisztráltak Tajvanon, és jelenleg a második legmagasabb riasztási fokozat van érvényben, melyet egyelőre nem terveznek a legmagasabb szintre emelni. Emiatt a közelmúltban számos közismert cég vezetett be kötelező jelleggel otthoni munkavégzést, például az Asus és az Acer is, a Foxconn pedig alaposan megszigorította a helyszínen érvényes eljárásrendet. Ezzel a munka miatt indokolt csoportosulásokat négy főre korlátozta, minden egyéb esetben pedig kizárólag videóhívásokat engedélyez, de hasonlóan jár el a legismertebb bérgyártó, a TSMC is, aki szintén kis csoportokra osztja a munkásait.

Az Apple egyik vezető tisztségviselője szerint hamarosan újabb leállásokra számíthatunk.


A legnagyobb tech-cégek jól láthatóan nem szeretnének újabb hosszútávú leállást, inkább alapos tesztelést végeznek és szigorúbb szabályokat alkalmaznak, hogy késleltessék a régiót sújtó járvány újabb hullámának hatásait. Tajvan lakosságának jelenleg 2.4 százaléka részesült oltásban, ezzel kapcsolatban pedig megszólalt az Apple beszállításért felelős ügyvezetője is, aki szerint ez előbb utóbb újból a termelés leállásához vezet majd.

2021. 06. 08

Az MSI is előásta a 7 éves GT730 videokártyát
Egyre több cég teszi elérhetővé a hét éve megjelent GT730 videokártyát
Olyan időket élünk, amikor még a processzorokba integrált grafikus chipek is aranyat érnek, és még az olyan dedikált megoldások is érdeklődést kelthetnek, melyek nem sokkal képesek többre annál, hogy képet varázsoljanak a monitorunkra. Márpedig a globális chiphiány egyre abszurdabb következményeket von maga után, például egyre nagyobb számban és egyre meglepőbb árakon férhetünk hozzá az öreg GT730 videokártyához.
Nemrég volt szerencsénk kipróbálni és bemutatni egy olyan összeállítást, mely az NVIDIA által 2016-ban, nagyjából néma csendben kiadott GT710 videokártyát kapta meg, abból is az acélosabb 2GB DDR3 memóriával felvértezett szörnyeteget. Ez a tenyérnyi kis VGA már akkor is szült némi értetlenséget, ám arra valóban a mai napig alkalmas, hogy egy 1080p-s monitoron irodai munkát végezzünk, már ha nem vágyunk 60 Hz-nél magasabb képfrissítésre. Úgy tűnik, hogy ezek a gyártás szempontjából igencsak filléres chipek kiváló alkalmat nyújtanak a gyártóknak, hogy ismét több készletre való videokártyával lássák el a piacot. Ráadásul megtalálták azt a piaci rést, ami egy fokkal versenyképesebb teljesítményt kínál, mondjuk az AMD féle integrált Vega chipekkel szemben, viszont a gyártási költséghez, de még a reális bolti értékéhez képest is sokszoros áron lehet értékesíteni: köszöntsük a GT730-at, mely egyenesen 2014-ből integet felénk.
Ahogy azt több sajtóorgánum is leplezetlen csodálattal és némi
Ingyenes a Control az Epic Games Store-ban
Ezúttal egy igazán erős darabot kínálnak fel nekünk, továbbra is teljesen ingyen
Hozzászokhattunk, hogy az Epic Games minden héten egy, vagy akár több ajándék játékkal jelentkezik, mellyel nem titkolt céljuk, hogy saját platformjukhoz édesgessék a játékosokat. Ezt a hagyományt eddig még sosem törték meg, az viszont előfordult már, hogy a heti ingyen cím nem elégítette ki kellőképpen a GTA V-ökkel elkényeztetett közönség étvágyát. Ha a filléres pixelcsodák, vagy a kisebb független címek miatt egy kattintást is sajnálnánk, akkor a Max Payne és az Alan Wake alkotóinak legutóbbi őrülete talán elérheti az ingerküszöbünket.
Félreértés ne essék, a Control is egy rétegjáték, de az eladási mutatók alapján egy egészen széles rétegé, akik közt épp úgy megtalálhatók a fejlesztésért felelős Remedy stúdió elhivatott követői, mint azok, akik a köretként felkínált látvány mellé végre laktató főételt is szívesen látnának a tányérjukon. Nos, a finn fejlesztőkről sok mindent elmondhatunk, de azt semmiképpen sem, hogy nem szívvel és lélekkel dolgoznak, és ez legalább annyira meglátszik a műveiket meghajtó technológián, mint játékaik tartalmi szerkezetén, mely összetevőket az esetek többségében üdítő igényességgel forrasztják kerek egésszé. Csalódtunk a CD Projektben? Bátran fordítsuk a fejünket a Remedy csapata felé, akik a kezdetek óta alázattal fordulnak a munkájuk, és szerénységgel a közönségük, vagyis a játékosok felé. Márpedig aligha költöttek milliárdokat a reklámkampányra és a k
Feltörték az EA szervereit, vitték a FIFA forráskódját is
Közel egy terabájt adatot zsákmányoltak az EA-t feltörő hackerek
„Mindennapra egy betörés” – akár így is hangozhatna a hackerek jelmondata, ha nem tudnánk, hogy ennél valójában jóval több támadási kísérlet indul és jár sikerrel minden egyes nap. Ráadásul az egyik illegális akciónak most az egyik legnagyobb játékkiadó, az Electronic Arts esett áldozatul, melytől kifejezetten értékes adatokat emeltek el.
Ismeretlen tettesek sikerrel törték fel az EA, avagy Eletronic Arts néven közismertté vált játékkiadó rendszerét – derült ki a Vice online magazin tech-rovatának, a Motherboard szerkesztőinek beszámolójából, akik elsőként értesültek az esetről. A közel negyven éves óriásvállalat, mára a videojáték-ipar egyik legbefolyásosabb szereplőjévé nőtte ki magát, és számos saját, illetve út közben felvásárolt fejlesztőstúdiót üzemeltet az Egyesült Államokban és pár európai országban is. Többek között olyan címek segítségével tört előre, mint az egykor tömegeket vonzó Command and Conquer vagy SimCity sorozatok, a The Sims, vagy a szebb napokat megélt Medal of Honor és Need for Speed, a nemrég felújított Mass Effect trilógia, rengeteg egyéb sportjáték, de természetesen ők felelősek a Battlefield széria frissen bejelentett epizódjáért is. Úgy tűnik, hogy a háborús sorozat részben érintetté is vált a betörésben, ugyanis a látványos Frostbite grafikus motor forráskódja is illetéktelen kezekbe került, mely 2008 óta szolgáltatja a Battlefieldek technikai alapjai
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...