fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 11. 26

Távozik a Battlefield 2042 vezető dizájnere

Állítólag nem a játék rossz fogadtatása miatt távozik, valójában már csak a megjelenésre vártTávozik a vezető dizájner, aki a Battlefield V-ön és a Battlefront II-n is dolgozott.

Ismét túl vagyunk egy Battlefield epizód megjelenésén, és sajnos nem túlzás azt állítani, hogy ez volt a széria történetének legnehezebb szülése. Persze a fejlesztés körülményeiről nem sokat tudhatunk, ám a napvilágot látott végeredmény kellőképpen lehangolta a széria tetemes rajongótáborát, ahogy számos új érdeklődőt is. Különös egybeesés, hogy pont most jelentette be távozását a fejlesztést végző stúdió vezető dizájnere, ám állítólag a két dolog között semmilyen összefüggés nincsen.


Elhagyja a Battlefield szériáról ismert DICE fejlesztői gárdáját Fawzi Mesmar, aki 2019 óta erősítette a csapatot. Mesmar saját bevallása szerint a távozás oka igen prózai, ugyanis még távol jártak a Battlefield 2042 megjelenésétől, amikor már régen a zsebében volt az ajánlat egy másik, meg nem nevezett stúdiótól. A döntéséről egy kör-e-mailben tájékoztatta kollégiát, melyben úgy fogalmazott: "Hatalmas öröm volt a galaxis legjobb tervezőcsapatában szolgálni. Az a hihetetlen tervezői munka, amit ti végeztek, továbbra is minden nap inspirál engem. Köszönöm, hogy bíztatok bennem, remélem, nem okoztam csalódást" – olvashatjuk a szakember kissé dagályos búcsúját. Úgy érezhetnénk, hogy mintha búcsújába vegyülne némi megkönnyebbülés is, ám a levél folytatódik. "Kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot egy másik cégtől, amely volt olyan kedves, hogy megvár engem, amíg leszállítjuk [a Battlefield 2042-t]. Rendkívül fontos volt számomra, hogy itt legyek a csapattal, amikor elérjük ezt a történelmi mérföldkövet."

2019 szeptembere, Masamr bejelenti, hogy csatlakozott a DICE-hoz, mint vezető dizájner. (Kép: twitter.com/fawzimesmar)


Az idézett sorokon közel 42 ezer Battlefield-játékos szisszenhet fel, ugyanis ennyi negatív értékelést hozott össze a játék egyetlen héttel a megjelenése után, mellyel sikerült bezsebelnie a Steam 12. legrosszabbra értékelt játékának járó címet is. Bár az előrendelőknek volt lehetőségük hamarabb nekiülni, a többség november 19-én vethette bele magát a digitális hadviselés legújabb darálójába, ám a visszajelzések csak még lesújtóbbnak hatnak, mikor kiderül, hogy a platformra azóta 51 ezer vásárlói reakció érkezett. A játékosok nem rejtik véka alá elégedetlenségüket, ugyanis az elkeseredett kritikák és dühös reakciók száma, a VGC szerdai cikke óta közel a duplájára nőtt. Tekintve, hogy a sorozat 2002-es bemutatkozása óta számos epizódot megélt, a közönség tökéletesen tisztában van a játék hibáival és erényeivel, és jelenleg minden jel arra mutat, hogy nem az elkényeztett hangok élik ki magukat a kommentmezőben, a játék valóban számos sebből vérzik.


A legbeszédesebb talán az a tételes lista, melyet a Steamen hagyott valaki a játék legsúlyosabb hiányosságairól. Bár akad bőven grafikai és teljesítményben mérhető probléma is, a felsoroltak többsége lényegében olyan alapvető funkciók és játékelemek hiányáról árulkodik, melyek nem csak a Battlefield korábbi részeiben, de a videojátékok többségében is alapvetőnek számítanak. Nem vehetjük fel az elhullott katonák lőszertartalékát, a lövések gyakran találat helyett a semmibe vesznek, a járművek teljesen felborítják az egyensúlyt, a játék minden mérkőzés után a főmenübe dob minket, nincs gombnyomásra hívható eredménytábla, illetve van, ám kizárólag a szűk csapatunk pontjait mutatja. Kár is folytatni, a felsorolás hosszasan tart még, és a többi komment alapján közel sem teljes. A játék nemrég megkapta a második javítócsomagját is, és biztosan érkezik még belőlük, ám ezek csak alapvető stabilitási és élményjavító változtatásokra voltak elegendők, a tévútra ment fejlesztés szarvashibáit azonban egyhamar aligha hozhatják helyre.

A Battlefield élmény számos összetevője hiányzi, ezzel most a 12. legrosszabbra értékelt játék Steamen.


Aki valamelyest követte az elmúlt évek Battlefield, illetve Star Wars: Battlefront megjelenéseit, az tisztában lehet vele, hogy az EA és az alatta rendületlenül dolgozó DICE nem éppen alkotnak kiválóan olajozott gépezetet. A kiadó rendkívüli módon hajtja a fejlesztőit, akik évről évre nehezebben bítják agyűrődést, hiába próbálnak a korábbi munkáikra támaszkodni, és nem kizárt, hogy ez a rövid, de intenzív két év vőben elég volt a távozó kollágájuknak. A többség talán azt sem felejtette el, hogy évek óta nem volt olyan határidő, melyet egy kész és stabilan működő játékkal léptek át, ám a bugok és a működési gondok mögött azért alapvetően mégiscsak egy stabil multiplayer élmény állt. Egy olyan játék, mely önazonos volt és nagyrészt kiszolgálta a játékosokat, akik a javítások érkezése után valamelyest megenyhültek és rengeteg órát öltek a játékba. A Battlefield sajnos nem érződött még annyira félkésznek, mint a 2042, melynek epikusságát és sokrétűségét hirdető reklámkampánya utólag látványosan sok játékos zsebében nyitotta ki a bicskát. Azért a felújított GTA trilógia 0-hoz közeledő tetszési mutatójához még dolgoznia kéne, de mi inkább azt reméljük, hogy a stúdió összeszedi magát és képes lesz szerethető játékot faragni ebből a csalódást keltő folytatásból.

A kiadásért felelős EA amúgy sok sikert kívánt a november 26-án távozó dizájnernek, és jelezte, hogy ez nem befolyásolja a játékhoz érkező javítások elkészítését.

2021. 11. 26

Hardverhiba miatt szünetelhet az RTX 3090 Ti gyártása
Bajok vannak a megjelenés előtt álló RTX 3090 Ti csúcskártyával, elcsúszhat a megjelenés
Az Nvidia nemrég bejelentette a korábbi szivárgásokat és bejelentette eddigi legerősebb grafikus kártyájának közelgő megjelenését, mely természetesen a GeForce RTX 3090 Ti lesz. A vállalat a CES 2022-es előadásán röviden megemlítette a kártyát, mely kihozza a maximumot az aktuális generációból, és persze egy jó darabig a világ legdrágább asztali videokártyája lesz. Bár biztosan sok kriptobányász feni a fogát az Nvidia új csúcskártyájára, egy friss szivárgás szerint a kártya gyártásával máris gondok adódtak.
Többek között a TweakTown és a Videocardz oldalak is arról számoltak be, hogy névtelen források szerint az Nvidia arra kérte a gyártásban résztvevő partnereit, hogy állítsák le a hamarosan megjelenő GeForce RTX 3090 Ti egyedi grafikus kártyáik előállítását. A CES-en megejtett beharangozó után az Nvidia azt ígérte, hogy még ebben a hónapban további, specifikációkat, árazást és elérhetőséget érintő információkkal is szolgálnak majd a nagyközönség számára. A hivatalos gyártópartnereik részéről is várható volt, hogy bejelentik saját, egyedire hangolt modelljeiket, ám amennyiben az aktuális hír alapja valós, jó esély van rá, hogy még várnunk kell a leleplezésekre. A Videocardz által megszerzett információk szerint az Nvidia GeForce RTX 3090 Ti problémái a BIOS-szal és a hardvertervezéssel kapcsolatosak, ami azt jelenti, hogy nem egyszerűen szoftveres problémáról van szó. Sokkal val
Shazam bővítményt és új funkciókat kapott a Chrome
A Google ismét szolgál néhány szimpatikus fejlesztéssel, a listavezető böngésző kedvelőinek
Megszokhattuk már, hogy a Google menetrendszerűen frissíti a Chrome böngészőjét, és ezt a sort idén januárban nemhogy nem törték meg, de a programot újabb hasznos funkciókkal bővítették. Ezúttal a béta állapotot sikeresen elhagyó 97-es főverzió került sorra, melyet a keresőóriás már mindenki számára elérhetővé is tett. Az egyik beépített eszköz eltünteti a digitális nyomainkat, de érdemes szót emelni egy különálló újdonságról is, ami azoknak lesz érdekes, akik folyton a számukra ismeretlen zenék címére vadásznak.
Shazam bővítmény érkezett
Mielőtt kiemelnénk pár érdekes pontot a friss Chrome érdemi újdonságaiból, érdemes kitérni rá, hogy a népszerű Shazam szolgáltatás nem olyan rég a Chrome-ba is beköltözött. A 2018 óta az Apple zsebét gazdagító szoftver eredetileg egy okostelefonokra kifejlesztett applikáció, mely egy tömegeket érintő, bosszantó problémát hivatott megoldani, méghozzá sikerrel. Az ismeretlen dallamok forrását felfedő app milliók kedvence, és mostantól már a Chrome-ban is elérhető. Ha gépezés közben, esetleg egy online megtekintett videóban, streamben vagy filmsorozatban felcsendülne egy számunkra szimpatikus, ám ismeretlen dal, mostantól nem muszáj a mobilunk után kapnunk, a Google ugyanis saját Shazam bővítményt kapott.
A dolog igen egyszerű, ugyanis elég a böngésző jobb felső sarkában figyelő Shazam ikonra kattintani, és pár másodpercen belül meg is
Hogyan sikerült az AMD új AM5-ös LGA foglalata?
Az AMD mérnökei a jelek szerint odafigyeltek, hogy az új foglalat precíz rögzítést és megfelelő hűtést nyújtson
Ahogy az az Intel új, LGA1700-as foglalatáról kiderült, bizonyos esetekben problémát okozhat a hűtők megfelelő rögzítése, és sajnos több feltáró cikket is találhatunk a foglalat és a CPU elhajlásáról, amelyre a lapgyártóknak a továbbiakban muszáj lesz kiemelt figyelmet fordítaniuk. Ezzel együtt viszont az AMD is elhagyja az éveken át alkalmazott PGA (Pin Grid Array) dizájnt, hogy LGA-ra váltson. A Zen 4-es Ryzen 7000 széria érintkezői (összesen 1718) így a processzorokról az alaplapra vándorolnak, mely egy könnyebben kezelhető, kevesebb hibalehetőséget tartogató megoldás, a hűtő pl. biztosan nem rántja majd magával a hövezető paszta miatt hozzá tapadó CPU-kat. A megjelenés előtt álló AM5 foglalat részleteiről, a kiváló céges kapcsolatokkal és nagy reputációval bíró Igor Wallossek, az Igor's Lab tech-blog és híroldal szerkesztője írt lényegre törő összefoglalót.
Első pillantásra a merevítőkerettel, az erőkerettel és az emelőkarral ellátott reteszelő mechanizmus nagyon hasonlít ahhoz, amit az Intel LGA foglalataiból is ismerünk. A CPU-t középen két füllel az LGA foglalat felé nyomjuk, míg egy másik fül a merevítőkeretbe akad, hogy aztán a karral nyomást gyakoroljunk a két középső fülecskére. De mi a különbség a két nagyon hasonló kinézetű foglalat között? Ezek fontos részletek, amelyek például elég okosan megakadályozzák az egész lábazati szerkezet megereszke
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...