Állítólag nem a játék rossz fogadtatása miatt távozik, valójában már csak a megjelenésre várt
Ismét túl vagyunk egy Battlefield epizód megjelenésén, és sajnos nem túlzás azt állítani, hogy ez volt a széria történetének legnehezebb szülése. Persze a fejlesztés körülményeiről nem sokat tudhatunk, ám a napvilágot látott végeredmény kellőképpen lehangolta a széria tetemes rajongótáborát, ahogy számos új érdeklődőt is. Különös egybeesés, hogy pont most jelentette be távozását a fejlesztést végző stúdió vezető dizájnere, ám állítólag a két dolog között semmilyen összefüggés nincsen.
Elhagyja a Battlefield szériáról ismert DICE fejlesztői gárdáját Fawzi Mesmar, aki 2019 óta erősítette a csapatot. Mesmar saját bevallása szerint a távozás oka igen prózai, ugyanis még távol jártak a Battlefield 2042 megjelenésétől, amikor már régen a zsebében volt az ajánlat egy másik, meg nem nevezett stúdiótól. A döntéséről egy kör-e-mailben tájékoztatta kollégiát, melyben úgy fogalmazott: "Hatalmas öröm volt a galaxis legjobb tervezőcsapatában szolgálni. Az a hihetetlen tervezői munka, amit ti végeztek, továbbra is minden nap inspirál engem. Köszönöm, hogy bíztatok bennem, remélem, nem okoztam csalódást" – olvashatjuk a szakember kissé dagályos búcsúját. Úgy érezhetnénk, hogy mintha búcsújába vegyülne némi megkönnyebbülés is, ám a levél folytatódik. "Kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot egy másik cégtől, amely volt olyan kedves, hogy megvár engem, amíg leszállítjuk [a Battlefield 2042-t]. Rendkívül fontos volt számomra, hogy itt legyek a csapattal, amikor elérjük ezt a történelmi mérföldkövet."
Az idézett sorokon közel 42 ezer Battlefield-játékos szisszenhet fel, ugyanis ennyi negatív értékelést hozott össze a játék egyetlen héttel a megjelenése után, mellyel sikerült bezsebelnie a Steam 12. legrosszabbra értékelt játékának járó címet is. Bár az előrendelőknek volt lehetőségük hamarabb nekiülni, a többség november 19-én vethette bele magát a digitális hadviselés legújabb darálójába, ám a visszajelzések csak még lesújtóbbnak hatnak, mikor kiderül, hogy a platformra azóta 51 ezer vásárlói reakció érkezett. A játékosok nem rejtik véka alá elégedetlenségüket, ugyanis az elkeseredett kritikák és dühös reakciók száma, a VGC szerdai cikke óta közel a duplájára nőtt. Tekintve, hogy a sorozat 2002-es bemutatkozása óta számos epizódot megélt, a közönség tökéletesen tisztában van a játék hibáival és erényeivel, és jelenleg minden jel arra mutat, hogy nem az elkényeztett hangok élik ki magukat a kommentmezőben, a játék valóban számos sebből vérzik.
A legbeszédesebb talán az a tételes lista, melyet a Steamen hagyott valaki a játék legsúlyosabb hiányosságairól. Bár akad bőven grafikai és teljesítményben mérhető probléma is, a felsoroltak többsége lényegében olyan alapvető funkciók és játékelemek hiányáról árulkodik, melyek nem csak a Battlefield korábbi részeiben, de a videojátékok többségében is alapvetőnek számítanak. Nem vehetjük fel az elhullott katonák lőszertartalékát, a lövések gyakran találat helyett a semmibe vesznek, a járművek teljesen felborítják az egyensúlyt, a játék minden mérkőzés után a főmenübe dob minket, nincs gombnyomásra hívható eredménytábla, illetve van, ám kizárólag a szűk csapatunk pontjait mutatja. Kár is folytatni, a felsorolás hosszasan tart még, és a többi komment alapján közel sem teljes. A játék nemrég megkapta a második javítócsomagját is, és biztosan érkezik még belőlük, ám ezek csak alapvető stabilitási és élményjavító változtatásokra voltak elegendők, a tévútra ment fejlesztés szarvashibáit azonban egyhamar aligha hozhatják helyre.
Aki valamelyest követte az elmúlt évek Battlefield, illetve Star Wars: Battlefront megjelenéseit, az tisztában lehet vele, hogy az EA és az alatta rendületlenül dolgozó DICE nem éppen alkotnak kiválóan olajozott gépezetet. A kiadó rendkívüli módon hajtja a fejlesztőit, akik évről évre nehezebben bítják agyűrődést, hiába próbálnak a korábbi munkáikra támaszkodni, és nem kizárt, hogy ez a rövid, de intenzív két év vőben elég volt a távozó kollágájuknak. A többség talán azt sem felejtette el, hogy évek óta nem volt olyan határidő, melyet egy kész és stabilan működő játékkal léptek át, ám a bugok és a működési gondok mögött azért alapvetően mégiscsak egy stabil multiplayer élmény állt. Egy olyan játék, mely önazonos volt és nagyrészt kiszolgálta a játékosokat, akik a javítások érkezése után valamelyest megenyhültek és rengeteg órát öltek a játékba. A Battlefield sajnos nem érződött még annyira félkésznek, mint a 2042, melynek epikusságát és sokrétűségét hirdető reklámkampánya utólag látványosan sok játékos zsebében nyitotta ki a bicskát. Azért a felújított GTA trilógia 0-hoz közeledő tetszési mutatójához még dolgoznia kéne, de mi inkább azt reméljük, hogy a stúdió összeszedi magát és képes lesz szerethető játékot faragni ebből a csalódást keltő folytatásból.
A kiadásért felelős EA amúgy sok sikert kívánt a november 26-án távozó dizájnernek, és jelezte, hogy ez nem befolyásolja a játékhoz érkező javítások elkészítését.