Az új Dragon Ball játék meglepően jól teljesít a kasszáknál
1986. Ekkor jelent meg Japánban a Dragon Ball sorozat, tehát már harmincnégy éve képes lázban tartani a nézőket, és jól láthatóan a videojátékok kedvelőit is. Az itthon 1997-től vetített sorozat nézői, ekkor többnyire még nem tudták, hogy mi fán terem az anime műfaja, de nem is volt rá szükség ahhoz, hogy farsangkor minden gyerek csillagharcosnak öltözzön. A sorozat itthon hamar jelenséggé vált. Rengetegen követték az eredeti Dragon Ball-t, majd a folytatást, a Dragon Ball Z-t, később botrányok alakították megítélését, és a média is felkapta.
A sorozat erőszakos jeleneteit nehéz lenne letagadni, a Kis Vakond-ban például ritkán püföltek valakit véresre, elenyésző volt az energiasugárral gyomorfalba ütött lyuk, és a kettévágott figurák is ritkának számítottak. Az egyre erősödő nyomás hatására, a szériát vetítő kereskedelmi csatorna végül levette a műsorról, egy teljes generáció legnagyobb bánatára. Ezek alapján jó esély van rá, hogy részben ennek is köszönheti az éveken át tartó, és megújulni is képes népszerűségét. Olyannyira, hogy bár számos videojátékos adaptáción van túl, a január 17-én megjelent Dragon Ball Z: Kakarot igazán szépen fogy a boltokból, maga mögé utasítva a legjobban futó aktuális címeket is.
A GSD és UKIE felmérése szerint, a múlt héten a csillagharcos és barátai voltak a legnépszerűbbek az Egyesült Királyságban. Ezzel olyan címeket utasított maga mögé, mint a toplista elejét magabiztosan uraló Call of Duty: Modern Warfare, vagy a FIFA 20. Érdekes, hogy míg a negyedik helyen még szépen küzd a Star Wars Jedi: Fallen Order, addig a Grand Theft Auto V-nek továbbra is bérelt helye van a tíz legkeresettebb játék között, most éppen a hatodik helyen áll.
A szerepjátékos és verekedős elemeket ötvöző Dragon Ball Z: Kakarot, az általunk csak Son Goku-ként megismert főhős kalandjait mutatja be, és szerencsére más szereplőket is irányíthatunk. A játék vizuális szempontból kifejezetten erős, hiszen szépen, részletgazdagon adja át a sorozat rajzolt világát, miközben interaktívvá teszi, a földet puszta kézzel védelmező csapat kalandjait. A népszerűség egyik oka, hogy bár az elmúlt években rengeg játék készült a sorozatról (köztük megszámlálhatatlan, Japán piacra szánt konzolos címmel), a nagyobb projektek többnyire a harcra koncentráltak, most azonban az ismerős történet aktív részesei lehetünk.