Élőben is bemutatkozott a Call of Duty új játékmódja
Az augusztusi multiplayer nagyszabású bemutatóját, most a Gunfight-ra keresztelt játékmód másfél órás bemutatójával vezették fel
Az előzetes beszámolók alapján pozitív hangulatban telik a várakozás az új Call of Duty epizódra, hiszen az Modern Warfare nem ígérkezik rossznak. A sajtó képviselői már beszámoltak a zárt ajtók mögött megtartott eseményekről, melyeken előzetes betekintést nyerhettek, a játék drámai elemekkel megtűzdelt egyjátékos kampányába. Az eddigi információk arról árulkodnak, hogy hosszú évek után nem csak kidolgozott kampányt, de végre új grafikus motort is kap a sorozat, és a fegyverkezelés is realiasztikusabbnak ígérkezik. Utóbbbit végre mi is megnézhetjük magunknak, ugyanis bemutatkozott a korábban bejelentett új többjátékos játékmód, a nem túl fantáziadús, de lényegretörő Gunfight.
A nagy "újdonság" tulajdonképpen egy dedikált 2v2, vagyis a két páros küzdhet egymás ellen, persze némi csavarral. Az időzőjel azért került elő, mert a Call of Duty-k történetében nem ez az első hasonló ötlet. Talán van aki emlékszik, hogy a 2011-es Modern Warfare 3-ban például Face off néven szerepelt már, egy két, vagy kétszer két játékost mozgató játékmód, de a Halo 5, vagy épp a Quake Champions is próbálkozott a hagyományos csapat alapú deathmatch, négy fősre szűkített változataival. A Gunfight attól még nem lesz kevésbé izgalmas, ráadsul igazi Call of Duty szellemiséggel rendelkezik, így igyekszik felpörgetni az eseményeket, amennyire csak lehetséges. A dolgunk alapvetően 6 pont megszerzése egy mérkőzés alatt, ám ezt többféle módon is elérhetjük. Az első felütés, hogy nincs időnk húzni az időt, mivel összesen 40 másodperc jut egy körre, így érdemes lesz kapkodni magunkat. Ha mégis úgy döntenénk, hogy egy fedezék mögött hasalva húznánk ki ezt a kevés időt, esetleg sikerül addig kergetőznünk, míg kifutunk a keretből, a játék egy zászlót dob a pálya középpontjára. Az a csapat, aki képes 3 másodpercig megvédeni, vitte a kört.
Érdekesség, hogy ha a Gunfight-tal játszunk, nem kapunk perkeket, vagy más játékmenetet befolyásoló extrákat. Sőt, az esélyek annyira kiegyenlítettek, hogy osztályt, illetve fegyverzetet sem választhatunk magunknak, ugyanis ez minden kör elején teljesen véletlenszerűen kerül kiosztásra, így mindkét csapat ugyanazzal a random csomaggal indul. Ez néha kifejezetten mókás pillanatokat szülhet, hiszen egy szűk, fedezékekkel telezsúfolt pályán rakétavetőkkel lövöldözni, elég szórakoztató. Fegyverzetünk egy fő és egy kiegészítő fegyverből áll, továbbá lehet nálunk gránát is. A helyzet súlyosságát azzal növelik, hogy életünk a megszokottól eltérően, nem töltődik vissza, így felesleges lesz ezért búvőhelyet keresni, azzal kell gazdálkodnunk amink van. A közel másfél órás bemutatóban három pályát ismerhettünk meg, melyekből legalább az első, egész biztosan nosztalgikus élményeket ébreszthet mindazokban, akik játszottak az eredeti Modern Warfare-játékokkal. Az elsőként felbukkant raktárszerű területről van szó, melyről a Rust vagy épp a Shipment is eszünkbe juthat, de a Counter Strike kedvelői is biztosan belefutottak már korábban, egy hasonló területbe. A későbbiekben szemügyre vehettünk egy hangulatos erdei pályát, ami egyszerűen csak Pine névre hallgat, illetve a sivatagos Stack-et, ami talán a legkisebb a három közül.
A felvételen láthatjuk a Gunfight alternatív változatát, ahol a klasszikus deathmatch játékokhoz hasonlóan fegyvertelenül kezdünk, és a pályán elszórt ellátmány begyűjtésével is bajlódnunk kell. Ez kifejezetten frusztráló lehet, ha lassúak vagyunk, viszont szórakoztató, ha fedezékből várjuk, hogy a másik esetleg felkapja azt, amit mi szándékosan hagytunk a földön heverni. Láthattuk, hogy lehetőség van stimpak használatára is, így ebben az esetben elnyújthatjuk a lövöldözést némi élettöltéssel, ami nem feltétlenül rossz dolog. Mindezek mellett a fegyveranimációk meglepően jól sikerültek, és az előző részekhez mérve valóban realisztikusabb érzetet keltenek, ami még szórakoztatóbbá teszi a harcokat. A fegyverek már nem úgy köpködik a golyókat, mintha magokat szórnánk a másikra, és még az kispisztolyt látva is érezzük, hogy van súlya, a találatoknak pedig ereje. Ahogy azt el is várjuk, ehhez egy korrektebb fizikai motor is társul, a találatok nyomán elterülő, vagy megpördülő ellenfelek látványa teljesen rendben van. Ha kést, vagy puskatust használnánk a másik ellen, közelharc esetén ne számítsunk a korábbi reflexpárbaj nyomán instant bevitt killekre. Előfordulhat hogy két-háromszor is oda kell csapnunk, ha viszont már csak ketten maradunk, a sikeres orvgyilkosságot látványos visszajátszás keretében újra megnézhetjük.
A Call of Duty tehát sok év után tényleg újrafogalmazza azt, amivel eredetileg sikeres lett. Bár a Gunfight nem találja fel a spanyol viaszt, a játék már ez alapján a rövid bemutató alapján is kétségtelenül szórakoztatónak tűnik, a gunplay sokat fejlődött, és ezt kár lenne elvitatni az Infinity Ward fejlesztőitől. Aki kedveli a sorozatot, vagy az új epizód felkeltette az érdeklődését, a multiplayer kiterjedtebb bemutatóját augusztus 1-én tekintheti meg.