2019. 07. 12

Ilyen a Call of Duty új játékmódja - Másfél óra Gunfight

Élőben is bemutatkozott a Call of Duty új játékmódja

Az augusztusi multiplayer nagyszabású bemutatóját, most a Gunfight-ra keresztelt játékmód másfél órás bemutatójával vezették fel


Az előzetes beszámolók alapján pozitív hangulatban telik a várakozás az új Call of Duty epizódra, hiszen az Modern Warfare nem ígérkezik rossznak. A sajtó képviselői már beszámoltak a zárt ajtók mögött megtartott eseményekről, melyeken előzetes betekintést nyerhettek, a játék drámai elemekkel megtűzdelt egyjátékos kampányába. Az eddigi információk arról árulkodnak, hogy hosszú évek után nem csak kidolgozott kampányt, de végre új grafikus motort is kap a sorozat, és a fegyverkezelés is realiasztikusabbnak ígérkezik. Utóbbbit végre mi is megnézhetjük magunknak, ugyanis bemutatkozott a korábban bejelentett új többjátékos játékmód, a nem túl fantáziadús, de lényegretörő Gunfight.


A pisztoly is hatásos fegyver

A nagy "újdonság" tulajdonképpen egy dedikált 2v2, vagyis a két páros küzdhet egymás ellen, persze némi csavarral. Az időzőjel azért került elő, mert a Call of Duty-k történetében nem ez az első hasonló ötlet. Talán van aki emlékszik, hogy a 2011-es Modern Warfare 3-ban például Face off néven szerepelt már, egy két, vagy kétszer két játékost mozgató játékmód, de a Halo 5, vagy épp a Quake Champions is próbálkozott a hagyományos csapat alapú deathmatch, négy fősre szűkített változataival. A Gunfight attól még nem lesz kevésbé izgalmas, ráadsul igazi Call of Duty szellemiséggel rendelkezik, így igyekszik felpörgetni az eseményeket, amennyire csak lehetséges. A dolgunk alapvetően 6 pont megszerzése egy mérkőzés alatt, ám ezt többféle módon is elérhetjük. Az első felütés, hogy nincs időnk húzni az időt, mivel összesen 40 másodperc jut egy körre, így érdemes lesz kapkodni magunkat. Ha mégis úgy döntenénk, hogy egy fedezék mögött hasalva húznánk ki ezt a kevés időt, esetleg sikerül addig kergetőznünk, míg kifutunk a keretből, a játék egy zászlót dob a pálya középpontjára. Az a csapat, aki képes 3 másodpercig megvédeni, vitte a kört.

Érdemes megtartani a gránátot, ilyen helyzetekre :)


Érdekesség, hogy ha a Gunfight-tal játszunk, nem kapunk perkeket, vagy más játékmenetet befolyásoló extrákat. Sőt, az esélyek annyira kiegyenlítettek, hogy osztályt, illetve fegyverzetet sem választhatunk magunknak, ugyanis ez minden kör elején teljesen véletlenszerűen kerül kiosztásra, így mindkét csapat ugyanazzal a random csomaggal indul. Ez néha kifejezetten mókás pillanatokat szülhet, hiszen egy szűk, fedezékekkel telezsúfolt pályán rakétavetőkkel lövöldözni, elég szórakoztató. Fegyverzetünk egy fő és egy kiegészítő fegyverből áll, továbbá lehet nálunk gránát is. A helyzet súlyosságát azzal növelik, hogy életünk a megszokottól eltérően, nem töltődik vissza, így felesleges lesz ezért búvőhelyet keresni, azzal kell gazdálkodnunk amink van. A közel másfél órás bemutatóban három pályát ismerhettünk meg, melyekből legalább az első, egész biztosan nosztalgikus élményeket ébreszthet mindazokban, akik játszottak az eredeti Modern Warfare-játékokkal. Az elsőként felbukkant raktárszerű területről van szó, melyről a Rust vagy épp a Shipment is eszünkbe juthat, de a Counter Strike kedvelői is biztosan belefutottak már korábban, egy hasonló területbe. A későbbiekben szemügyre vehettünk egy hangulatos erdei pályát, ami egyszerűen csak Pine névre hallgat, illetve a sivatagos Stack-et, ami talán a legkisebb a három közül.

Kezdéskor látjuk, honnan rugaszkodunk tovább


A felvételen láthatjuk a Gunfight alternatív változatát, ahol a klasszikus deathmatch játékokhoz hasonlóan fegyvertelenül kezdünk, és a pályán elszórt ellátmány begyűjtésével is bajlódnunk kell. Ez kifejezetten frusztráló lehet, ha lassúak vagyunk, viszont szórakoztató, ha fedezékből várjuk, hogy a másik esetleg felkapja azt, amit mi szándékosan hagytunk a földön heverni. Láthattuk, hogy lehetőség van stimpak használatára is, így ebben az esetben elnyújthatjuk a lövöldözést némi élettöltéssel, ami nem feltétlenül rossz dolog. Mindezek mellett a fegyveranimációk meglepően jól sikerültek, és az előző részekhez mérve valóban realisztikusabb érzetet keltenek, ami még szórakoztatóbbá teszi a harcokat. A fegyverek már nem úgy köpködik a golyókat, mintha magokat szórnánk a másikra, és még az kispisztolyt látva is érezzük, hogy van súlya, a találatoknak pedig ereje. Ahogy azt el is várjuk, ehhez egy korrektebb fizikai motor is társul, a találatok nyomán elterülő, vagy megpördülő ellenfelek látványa teljesen rendben van. Ha kést, vagy puskatust használnánk a másik ellen, közelharc esetén ne számítsunk a korábbi reflexpárbaj nyomán instant bevitt killekre. Előfordulhat hogy két-háromszor is oda kell csapnunk, ha viszont már csak ketten maradunk, a sikeres orvgyilkosságot látványos visszajátszás keretében újra megnézhetjük. 

A visszajátszásban lassítva figyelhetjük a penge útját


A Call of Duty tehát sok év után tényleg újrafogalmazza azt, amivel eredetileg sikeres lett. Bár a Gunfight nem találja fel a spanyol viaszt, a játék már ez alapján a rövid bemutató alapján is kétségtelenül szórakoztatónak tűnik, a gunplay sokat fejlődött, és ezt kár lenne elvitatni az Infinity Ward fejlesztőitől. Aki kedveli a sorozatot, vagy az új epizód felkeltette az érdeklődését, a multiplayer kiterjedtebb bemutatóját augusztus 1-én tekintheti meg.

2019. 07. 12

Mi a BIOS, a CMOS és hogyan érjük el őket?
Összefoglalónk az alaplapok és egyben a PC-k rejtélyes kezelőfelületétét mutatja be
Megvettem az első számítógépemet, csak a BIOS-szal ne kelljen vacakolnom. Egyáltalán mi az és mit kezdjek vele? Sok felhasználó gondol így első számítógépére, de még sokszor azok is, akik már egy ideje használják és nem most húzták le a fóliát frissen összeszerelt gépükről. A következő sorok arra tesznek kísérletet, hogy bemutassák, mi is az a BIOS, hogyan jutunk oda a különböző gyártók alaplapjain, és mit tehetünk, ha egyes beállítások miatt gondokat tapasztalunk.
A BIOS
A BIOS a Basic Input/Output System rövidítése és egy olyan beépített firmware, melyet minden számítógép esetében az alaplapon találunk és alapvetően a rendszerindításért felel. Egy olyan aprócska szoftver, mely felismeri, diagnosztizálja és kezeli egy számítógép legfontosabb alkatrészeit, tehát a processzort és a RAM-ot, melyek nélkül a gép el sem indulna, illetve a háttértárakat és az USB portokat melyek az operációs rendszer betöltéséhez, illetve a kezeléséhez szükséges eszközöket, perifériákat tartalmazhatják.
Bár a Windows és a Linux számos lehetőséget és módot kínál egyes beállítások elvégzésére, néhány változtatás csak a rendszer BIOS-án keresztül végezhető el. A BIOS segítségével ellenőrizhető, hogy a gép minden összetevője megfelelően működik-e, mielőtt a Windows rendszerbe bootolna. Ez tehát a gépünk első védvonala is egyben, hiszen már itt is számos dolgot módosíthatunk és a hibák elhárításában is fontos
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 2. rész
Mi a VRM szerepe egy alaplapon, miben térnek el a lapkészletek, és milyen alaplapok közül választhatunk?
Cikkünk első fejezete az alaplapok szerepét tárgyalta, kitérve az alapvető felszereltségre, amelyek tekintetében többé-kevésbé minden lap ugyanazt kínálja. De mik azok a részletek, amelyek nagyobb mértékben is megkülönböztetik ezeket a hardvereket? A következőkben a feszültségszabályozást végző VRM, a chipsetek és az igényeink és pénztárcánk szerinti választási lehetőségek következnek.
A VRM
Az alaplapi VRM-ek meglepően fontos részei minden modern alaplapnak, de gyakran figyelmen kívül hagyják őket a marketing és a kritikák során is, vagy nem magyarázzák el megfelelően, ha egyáltalán megemlítik őket. Mik azok az alaplapi VRM-ek, miért említik őket együtt a túlhajtással, és milyen kulcsfontosságú specifikációkat kell megérteni ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzunk vásárlás előtt?
A VRM a Voltage Regulator Module (feszültségszabályozó modul) rövidítése, és szerencsére ez a név eléggé magától értetődő. Minden alaplapon van egy feszültségszabályozó modul, amelyet a CPU közelében helyeznek el, hogy szabályozza a feszültséget, amely a tápegységtől és a tápkábelektől a CPU aljzatához jut. Annak ellenére, hogy a CPU önmagában is elég sok energiát képes fogyasztani, mégis szüksége van arra, hogy ezt az energiát kezeljék és szabályozzák, mielőtt a CPU rendelkezhetne vele.
Miért fontosak az alaplapi VRM-ek a túlhajtás szempontjából?
Mivel a tápegységből érkező
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 1. rész
Az alaplap egy asztali számítógépben és amit még tudni érdemes
Jól tudjuk, hogy számítógépünk szívét és lelkét a processzor és a videokártya párosa adják, pláne, ha játékra vagy komolyabb grafikai munkára vásárlunk számítógépet. Azt azonban továbbra sem felejthetjük el, hogy a számunkra kiemelten fontos összetevők nem feltétlenül a legfontosabb összetevők. Minőségi tápegység nélkül gépünk egy instabil időzített bomba lehet, és talán még el sem indul, megfelelő alaplap nélkül pedig ugyan mibe pakolnánk az izmos CPU-t és méregdrága videokártyát? A következőkben az alaplap általános működését és funkcióit igyekszünk bemutatni, hogy megértsük, miért fontos egy PC-s felhasználó számára. A cikk folytatásában kitérünk a különböző árkategóriákra is, amelyek különböző minőséget és lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak.
Mi is az alaplap?
Ha valaha is raktunk össze vagy szedtünk már szét számítógépet, akkor láthattuk azt az egyetlen alkatrészt, amely mindent összeköt – az alaplapot. Ahogy a neve is árulkodik róla, egy PC esetén ez lesz az alap, amire építkezni fogunk. Ez az a központi áramköri lap, amely mindazokat az alkatrészeket és csatlakozókat tartalmazza, amelyek lehetővé teszik, hogy a számítógép minden eleme áramot kapjon és kommunikáljon egymással. Jellemzően számos beépített funkcióval büszkélkedhetnek, és közvetlenül befolyásolják a számítógép képességeit és bővítési lehetőségeit. Természetesen az alaplap nem új találmány, hiszen már jóval a személyi szá
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
Lakatos Kálmán
2019.07.13
elég gyengére sikerült:))
PCX 2006-2024.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Néhány általunk használt "süti" elengedhetetlen az egyes szolgáltatások megfelelő működése érdekében, mások információkat gyűjtenek a weboldal használatával kapcsolatban, hogy még kényelmesebb és hasznosabb oldalt hozhassunk létre. Vannak átmeneti "sütik" , amik eltűnnek ha bezárod a böngésződet és vannak tartós változatok is, melyek egy ideig számítógépeden maradnak. Néhány "süti" feltétlenül szükséges az oldal működéséhez, míg másokat a teljesítmény és a felhasználói élmény növelése érdekében használunk. Adataidra különös figyelmet fordítunk, ennek részleteit az adatvédelmi tájékoztató-ban találod. Milyen "sütiket" használunk az oldalunkon? Emlékeznek, mi van a bevásárlókosaradban és a bejelentkezési adataidra, biztosítják a bejelentkezés közbeni biztonságot és a weboldal következetes megjelenését, növelik a weboldal teljesítményét, fokozzák a felhasználói élményt és mérik az oldal felhasználását. Ha látogatásod során mellőzöd a Cookie-k használatát, a legtöbb funkció és oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha szeretnéd a tárolt cookie-kat törölni, a böngésződ beállításai között könnyedén megteheted.