fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 01. 22
Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
2020. 01. 22
Őrült szerelők üvöltése! RX5500XT VS GTX1660Ti, Ryzen5 2600X vs Ryzen7 2700X?
2020. 01. 22
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
2020. 01. 21
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
2020. 01. 21
Kiderült mely Huawei készülékek kapják meg az új frissítést.
2020. 01. 21
Son Goku lenyomja a Jediket is! Jól fogy a Dragon Ball Z: Kakarot
2020. 01. 21
A Dying Light 2 megjelenése is csúszik!
2020. 01. 20
Olcsó? Akkor futás! - Xiaomi Mi AirDots bluetooth fülhallgató
2020. 01. 20
Apró, mégis sokakat zavaró frissítést adott ki a Google
2020. 01. 20
Első kézből? A nagy NAVI még idén bemutatkozik
2020. 01. 20
Kiszivárgott volna az RTX3080 és RTX3070?
2020. 01. 17
Mit tud a GTX1660 Fortnite, RDR2 és Rage2 alatt? Elég 100 FPS-re Full HD felbontáson?
2020. 01. 17
Liquid Freezer II 280 - impozáns AIO hűtés az Arctic-tól
2020. 01. 17
Elhalasztották a Cyberpunk 2077 megjelenését
2020. 01. 17
Árat csökkent az Nvidia - olcsóbb lesz az RTX 2060
2020. 01. 13

Hűvös és látványos, mi az? Évkezdés a Cooler Master-nél!

A CES-en számos érdekes technikai újdonságról rántották le a leplet, a listán a gépépítők és a játékosok számára egyaránt izgalmas termékekkel. A Cooler Master is állandó szereplője a rendezvénynek, ráadásul az ismerős termékek mellett, a fiatal monitoros palettájuk is újabb tagokkal gazdagodik.

Hűtés

A gép lelke a processzor, az intenzív játékos masinák pedig nem dolgozhatnak megfelelő hűtés nélkül. A Cooler Master frissítésekkel és újdonságokkal is szolgál ezen a téren, még ha gyökeres változást ezúttal nem is láthatunk.

A jól bevált modell masszívabb és csendesebb lesz

Új ventilátorral indít a vállalat, hiszen a hagyományos SickleFlow, fejlesztett V2-es kiadása mellett, hamarosan a MasterFan MF120 Halo is bemutatkozik. A kissé hosszúra sikerült név, egy szilikon rezgéscsillapítókkal szerelt, maximum 1800 RPM-es, ARGB LED-ekkel felcicomázott légkeverőt takar. A PWM vezérlésű rendszerhűtő, legfeljebb 30 decibel zajszint mellett segít a gépház hűvösen tartásában, mindezért átszámítva 6000 Ft-ot kérnek majd.

Látványos lesz, és korrekt hűtést ígér

A MasterAir G2200P egy low-profile, vagyis kisebb, lapos kialakítású hűtő, mely a legtöbb népszerű Intel foglalattal kompatibilis, és természetesen az AMD AM4-re is felszerelhető. A lapos házikókhoz tervezett darab természetesen nem erőművekhez készült. A két hőcsöves megoldás 95 wattos TDP legyűrését ígéri, ezt egy 92 mm-es, 2000 RPM-es ventilátor segít leküzdeni, mely PWM vezérlést, és egy adag elmaradhatatlan RGB LED-et sem nélkülöz. A színek vezérléséhez egy kábeles vezérlő is jár, ami kiváltja a telepíthető szoftvert. Az aprócska, 39,4 mm-es hűtő 13 000 Ft környékén lesz kapható, már január közepétől.

Alacsony profil a vékony gépek szerelmeseinek

Visszatér a régi ismerős Hyper 212 Evo, ami V2 néven frissített kiadást kapott. A sok éve magabiztosan teljesítő modell, csak egy kis finomhangolást kapott. A javított rögzítőnek köszönhetően könnyebb lesz felszerelni, és mostantól az új, 120mm-es SickleFlow V2 ventilátor űzi el a CPU-által megtermelt hőt. A korábbi modell helyére, illetve mellé, valamikor februárban érkezik, ára pedig 11 000 Ft körül alakul majd.

Minden egyben, egy- és két ventis kiadásban

Aki komolyabb hűtési teljesítményre vágyik, és az AIO megoldásokkal szimpatizál, szemügyre veheti a MasterLiquid Lite V2 ML120L és ML240L folyadékhűtőket. A kompakt rendszer kétféle radiátorral kerül forgalomba, így a 240 mm-es, dupla ventilátoros megoldás mellett csak egy 120 mm-es kiadás lesz kapható. A hőséggel, illetve a maximum 200 wattos TDP-vel, a szintén frissített, SickleFlow V2 ventilátorok, az alumínium radiátor, illetve a cég harmadik generációs vízpumpájae küzdenek majd. A boltokba ez is februárban érkezik majd, a kisebb változat nagyjából 36 000 Ft lesz, a 240mm-es nagyobb testvér pedig 38 000 Ft körül lesz kapható.

Monitorok

Ívelt VA panel, magas képfrissítés

Ahogy azt korábban már írtuk, a Cooler Master sem akart lemaradni a gerjedő hullámról, és fel is ugrott a játékosokat célzó perifériák áradatára, a vásárlói visszajelzések alapján ráadásul nem is csinálják rosszul. Az egyik legérdekesebb vonal a monitoroké, a vállalat tavaly nyáron mindjárt egy 30, és egy 35 hüvelykes modellel lépett a színtérre, a GM219-30, és a GM219-35 formájában. A sort idén két friss modellel folytatják, melyek nem csak a képátlóban hoznak változást.

Emelhető és dönthető

A tavalyi kijelzők nem vacakoltak a belépő szinttel, hiszen a kisebb változat 2560x1080 pixeles felbontást és 200 Hz-es képfrissítést kínált, a nagyobb azonban 3440x1440 pixel mellett is hozott, egy kellemes 120 Hz-es értéket. Most azonban érkeznek az árban visszafogottabb darabok, továbbra is szimpatikus paraméterekkel.

Mérséklődnek az árak a gamer kijelzők piacán

Magas felbontás, 144 Hz-es képfrissítéssel

A kisebb GM27-CF végre egy hagyományos 16:9 képarányú darab, ami a játékosok nagy részének továbbra is vonzó, ahogy a 165 Hz-es képfrissítés, és a FresSync Premium nem kevésbé. A 90 000 Ft környékére árazott monitor ugyan csak Full HD-s, és a fényereje sem kiemelkedő, a magas képfrissítés, és fejlettebb adaptív szinkronizáció érdekessé teszi ebben az árkategóriában.

Látványos ív, 34 hüvelykes képátló mellett

Aki viszont a látványt tartja szem előtt, és kellően erős hardverrel rendelkezik, egy újabb 21:9-es kijelzőt választhat 3440x1440-es felbontással, magasabb fényerővel. A korábbi 120 Hz helyett immár 144 Hz elérhető, a válaszidő ráadásul 1ms, így ha hihetünk a gyártónak, a 34 hüvelykes modellt egy jó arányérzékkel összeállított koktélt lett. Tavalyhoz képest, a kisebb változat 30 000 Ft, a nagyobb pedig 60 000 Ft körüli árzuhanást produkál, igaz, felbontás és méret tekintetében is láthatjuk az eltéréseket. A pénzünkért cserébe, a dőlésszög és a magasság szinte teljes szabadsággal állítható, megjelenésük pedig februárban esedékes.

2020. 01. 13

Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
Az UltraRAM névre keresztelt új technológia elképszető mértékben energiatakarékos, gyors, és elérhető vele a merevlemezektől megszokott tárkapacitás Az "unvierzális memória" az Egyesült Királyságban található Lancaster Egyetem kutatóinak áldozatos munkáját dícséri. A több éve még csak elméletként létező módszer végül formát öltött, és megszületett belőle az UltraRam, mely tárhelyként és RAM-ként egyaránt funkcionál. Eredményeik igazolásához, több cikket, illetve részletes kutatási dokumentációt is nyilvánosságra hoztak, és ez alapján már most komoly változásokat jósolnak, digitális eszközeink számára. A korábban általuk is elérhetetlennek tartott áttörést, január 7-én, az egyetem weboldalán tették közzé. Jelenleg két fő memóriatípust különböztetünk meg, a DRAM-ot és a flash-t, melyek tulajdonságaikat és céljukat tekintve is egymás ellentétei. A DRAM gyors és aktív szerepet tölt be, viszont a kezelt adatokat folyamatosan frissíteni kell, melyek azonnal elillannak, amint megszüntetjük az áramellátást. A flash értelemszerűen lassú, ellenben passzív állapotban is hosszú távon megőrzi adatainkat, ráadásul ma már jóval kisebb költségen képes a DRAM-nál lényegesen nagyobb tárhely biztosítására. Mi történt? Az UltraRAM úgynevezett NVRAM (non-volatile RAM), vagyis nem jellemzi a RAM-okra jellemző "feledékenység", és az első valóban sikeres próbálkozás a két lényeges szerep ötvözésére, méghozzá a hátrányok elhagyásával. Egyik legnagyobb különlegessége, hogy pontosan a DRAM sebe
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
A Valve megtalálta a tökéletes reklámfogást közelgő VR játékának népszerűsítéséhez: az ingyen játékot. Lehetetlennek tűnt, mégis megértük, hogy újabb hivatalos Half-Life cím készül a Valve műhelyében. A második rész előzményeit bemutató Half-Life: Alyx-nek sajnos csak a PC-s VR sisakok tulajdonosai örülhetnek, ám ők minden bizonnyal kérdés nélkül elő is rendelték a játékot. A kiadó kellemes akcióval hívja fel a figyelmet a megjelenésre, ugyanis az összes hivatalos Half-Life tartalmat ingyenessé teszi a nagyközönség számára, persze csak korlátozott időre. A márciusban érkező Alyx tesztelése tehát egy szűkebb réteg kiváltsága lesz, a klasszikus részek kihagyására azonban aligha lehet mentsége annak, aki kedveli az FPS, az akció, vagy akár a logikai játékokat. Ha mégsem játszottuk volna az FPS műfajt megreformáló Half-Life-ot, vagy a látványos fizikai szimulációt bemutató második részt, most bő két hónapunk lesz pótolni őket. Hogy teljes legyen az élmény, a promóciós időszak alatt a hivatalos kiegészítők is elérhetők, nem beszélve a temérdek közösségi modifikáció tartalmairól, vagy a rajongói frissítésekről, melyek javítják az égető hibákat, és csiszolnak a látványon is. Ha csak most ismerkedünk a műfajjal és bepótolnánk a klasszikusokat, esetleg ritkán játszunk, de nosztalgiázni vágyunk, a listán a Half-Life, a Half-Life: Blue Shift és Opposing Force csomagokkal, illetve a Half-Life 2 szerepel, két kiegészítő epizódjával együtt. A kívánt játékot a STEAM áruházából emel
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
Az alkotók benne lennének egy Control film elkészítésében, és már az író is bejelentkezett A Control kétségtelenül a Remedy nagy visszatérése volt, hiszen a közönség, és a sajtó is szerette a természetfeletti elemekben gazdag akciójátékot. Olyannyira, hogy a Los Angelesben megtartott The Game Awards rendezvényen elnyerte a legjobb látvényért járó díjat. A finn stúdió híres arról, hogy szereti filmszerűvé varázsolni játékait, ám ezúttal lehet, hogy szintet léphetnek. Gary Whitta neve sokaknak a Rogue One forgatókönyvírójaként lehet ismerős, de hozzá köthető a Star Wars Rebels animációs sorozat több epizódja is. A videojátékok világa sem idegen számára, hiszen olyan címek hátterének kidolgozásában vállalt szerepet, mint a Telltale-féle The Walking Dead, vagy a mára erős kult státuszt élvező 2006-os Prey. Az író néhány órája rajongói kérdésekre válaszolt Twitter oldalán, és aki esetleg követte az eseményt, izgalmas eseménynek lehetett tanúja. Az egyik felhasználótól azt a kérdést kapta, hogy melyik videojátékból látna legszívesebben filmes adaptációt, és hogy megírná-e hozzá a forgatókönyvet. A válasza egyszerűen csak annyi volt: "CONTROL. És igen." Az igazi meglepetés még csak ezután jött, ugyanis Thomas Puha, a Remedy kommunikációs igazgatója is felbukkant a bejegyzés alatt, és beszélgetésre invitálta a filmest. Természetesen ebből még korai lenne messzemenő következtetéseket levonni, és jogos a kérdés, hogy vajon jó ötlet megkockáztatni, egy újabb játékot feldolgozó
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres