2021. 06. 09

Bemutatkozott a Battlefield 2042

Egy időre megszabadulunk az egyedi módon értelmezett történelmi harcoktól, irány a közeljövőHivatalos, jön a 2042.


A 2018-as Battlefield V kissé megosztó darabra sikerült, és hamar kiderült, hogy az agyonhasznált második világháborús tematika, és az alternatív megközelítés valójában a legkisebb problémát jelentették. A kezdetben botrányos üzleti modell, a sok éves fejlesztői tapasztalat ellenére is gyakran kiegyensúlyozatlan és frusztráló pályák, illetve játékmenet mind-mind okot adtak rá, hogy a BFV ne emelkedjen a széria legkedveltebb darabjai közé. Abban mindenesetre a többség is egyetértett, hogy a széria megérett egy alapos megújulásra, a fejlesztők újító szándékát pedig mi mutathatná jobban, minthogy a következő részt a jövőbe helyezték.

Levegőben, levegőben és levegőben.


No de nem a távoli jövőbe, hiszen az alcím hivatalosan is 2042 lett, tehát nem rugaszkodunk túl messze a megszokott modern hadviseléstől, éppen csak annyira, hogy helyet kaphassanak olyan megoldások, melyek új színt visznek az akciójátékok által unalomig ismételt paneljei közé. A nagymúltú sorozat legtöbb epizódját fejlesztő DICE, utoljára 2006-ban rugaszkodott el a történelmi, illetve jelenkori csaták világától, hogy a klasszikus hadviseléshez szokott közönségét szokatlan kihívások elé állítsa. A veterán és újonc rajongók számára tehát időszerű volt egy megközelítésében leginkább a Battlefield 2142-höz mérhető darabot készíteni, mely elméletben magában hordja egy átgondoltabb játék lehetőségét, mely úgy újul meg, hogy visszakanyarodik a legfontosabb raojongói elvárásokhoz.

Visszatérnek az eltérő képességű kasztok, már alig várjuk őket.


Az alig 5 perces kedvcsinálóból kiderül, hogy a látványba idén sem lesz okunk belekötni, és néhány olyan részletet is láthattunk, ami a közkedvelt Battlefield 3 és 4 legszebb emlékeit eleveníthetik fel a játékosokban. Az egyik jelenet például egészen direkt kiszólás volt a rajongók felé, hiszen a nyolcadik évét taposó Battlefiled 3, illetve 4 egyik legnépszerűbb trükkjét eleveníti fel, miszerint kiugorhattunk a vadászrepülőből és meglephettük az ellenfelet egy halálos rakétával, hogy utána visszahuppanva a pilótafülkébe tovább repüljünk. A rövid videó az adrenalinszint megemelésére tökéletesen alkalmas, de azt nem igen részletezte, hogy valójában mi is vár majd a vásárlókra. A hivatalos weboldalon viszont már megjelentek friss információk, például visszatérnek a Conquest és Breakthrough játékmódok, melyekből az előbbi akár 128 fős, területfoglalós csatákat is támogat, amennyiben PC-n, vagy az új konzolok valamelyikén játszunk. A megjelenésre tehát az előző generációs masinák tulajdonosai is számíthatnak, ám nekik be kell érniük legfeljebb 64 fős összecsapásokkal. A Breakthrough szokás szerint a támadó és védekező játékra épít, ahol a támadó felet meg kell akadályozni, hogy átgázolva rajtunk eljusson a végső feladatáig.

A környezettel is meg kell küzdenünk, bár van, hogy a menekülés kifizetődőbb.


A kiadó mindezeken felül két titokzatos játékmódot is tartogat még, melyekből a Hard Zone több mint gyanús. A névből és szűkszavú leírásból egy Battle Royale játékmódra gondolhatnánk, és arra, hogy az érdeklődés hiányában elhalt Firestorm után ismét megpróbálkoznak az utolsó emberig tartó lövöldözéssel. Ami biztos, hogy egy csapat alapú mód lesz, a fejlesztést vezető Daniel Berlin és kollégái pedig állítólag többször is hangsúlyozták, hogy semmiképpen sem Battle Royale, hanem valami teljesen új, amivel a sorozatban eddig nem találkozhattunk. Hogy végül mennyiben hajaz mondjuk a Call of Duty Warzone-ra, hogy elérhető lesz-e a megjelenés napján, és hogy az alapjátéktól függetlenül is elérhetővé teszik-e, azt mind egy későbbi időpontban tudhatjuk meg. Fontos megjegyezni, hogy az egyjátékos kampányt ezúttal teljesen kihagyják, de tekintve, hogy ezek minden alkalommal a játék leggyengébb pontját képezték, valószínűleg így járunk a legjobban. A hírt a DICE vezérigazgatója egy interjúban erősítette meg, és elmondta, hogy a storyt tartalmi frissítésekkel adagolják majd, így a multiplayer mód és eseményei közvetítik majd a 2042-es háborúskodás alapjait. Ez a világépítő módszer jól bevált a Call of Duty és a Fortnite számára is, így nem kizárt, hogy a szezonális frissítésekkel adagolt történetmorzsák valamelyest a játékteret is átalakítják, illetve bővítik majd. Végül ott a [Redacted] mód, amiről csak annyit közöltek, hogy az új megközelítéssel és a váratlan csatákkal, a Battlefield igazi rajongóit igyekeznek megszólítani.

A jól megszerkesztett pályákon rengeteg múlik.


Egyelőre láthatjuk, hogy izgalmas és nagy kiterjedésű helyszínek várnak ránk, még feljebb skálázott rombolhatósággal, természeti és természetellenes környezeti jelenségekkel, jégen sportkocsiként átgázoló tankokkal, és még ki tudja mivel. Reméljük, hogy a fejlesztésre szánt idő elég volt az induláskor megszokott minőségi problémák, és a játékosok felhergelésének elkerülésére. A játékmenetet leleplező videóra június 13-án kerül sor, a megjelenést pedig természetesen az ünnepi szezon küszöbére illesztették, mely esetünkben október 22.

Források: ea.com, polygon.com

2021. 06. 09

Mi a BIOS, a CMOS és hogyan érjük el őket?
Összefoglalónk az alaplapok és egyben a PC-k rejtélyes kezelőfelületétét mutatja be
Megvettem az első számítógépemet, csak a BIOS-szal ne kelljen vacakolnom. Egyáltalán mi az és mit kezdjek vele? Sok felhasználó gondol így első számítógépére, de még sokszor azok is, akik már egy ideje használják és nem most húzták le a fóliát frissen összeszerelt gépükről. A következő sorok arra tesznek kísérletet, hogy bemutassák, mi is az a BIOS, hogyan jutunk oda a különböző gyártók alaplapjain, és mit tehetünk, ha egyes beállítások miatt gondokat tapasztalunk.
A BIOS
A BIOS a Basic Input/Output System rövidítése és egy olyan beépített firmware, melyet minden számítógép esetében az alaplapon találunk és alapvetően a rendszerindításért felel. Egy olyan aprócska szoftver, mely felismeri, diagnosztizálja és kezeli egy számítógép legfontosabb alkatrészeit, tehát a processzort és a RAM-ot, melyek nélkül a gép el sem indulna, illetve a háttértárakat és az USB portokat melyek az operációs rendszer betöltéséhez, illetve a kezeléséhez szükséges eszközöket, perifériákat tartalmazhatják.
Bár a Windows és a Linux számos lehetőséget és módot kínál egyes beállítások elvégzésére, néhány változtatás csak a rendszer BIOS-án keresztül végezhető el. A BIOS segítségével ellenőrizhető, hogy a gép minden összetevője megfelelően működik-e, mielőtt a Windows rendszerbe bootolna. Ez tehát a gépünk első védvonala is egyben, hiszen már itt is számos dolgot módosíthatunk és a hibák elhárításában is fontos
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 2. rész
Mi a VRM szerepe egy alaplapon, miben térnek el a lapkészletek, és milyen alaplapok közül választhatunk?
Cikkünk első fejezete az alaplapok szerepét tárgyalta, kitérve az alapvető felszereltségre, amelyek tekintetében többé-kevésbé minden lap ugyanazt kínálja. De mik azok a részletek, amelyek nagyobb mértékben is megkülönböztetik ezeket a hardvereket? A következőkben a feszültségszabályozást végző VRM, a chipsetek és az igényeink és pénztárcánk szerinti választási lehetőségek következnek.
A VRM
Az alaplapi VRM-ek meglepően fontos részei minden modern alaplapnak, de gyakran figyelmen kívül hagyják őket a marketing és a kritikák során is, vagy nem magyarázzák el megfelelően, ha egyáltalán megemlítik őket. Mik azok az alaplapi VRM-ek, miért említik őket együtt a túlhajtással, és milyen kulcsfontosságú specifikációkat kell megérteni ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzunk vásárlás előtt?
A VRM a Voltage Regulator Module (feszültségszabályozó modul) rövidítése, és szerencsére ez a név eléggé magától értetődő. Minden alaplapon van egy feszültségszabályozó modul, amelyet a CPU közelében helyeznek el, hogy szabályozza a feszültséget, amely a tápegységtől és a tápkábelektől a CPU aljzatához jut. Annak ellenére, hogy a CPU önmagában is elég sok energiát képes fogyasztani, mégis szüksége van arra, hogy ezt az energiát kezeljék és szabályozzák, mielőtt a CPU rendelkezhetne vele.
Miért fontosak az alaplapi VRM-ek a túlhajtás szempontjából?
Mivel a tápegységből érkező
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 1. rész
Az alaplap egy asztali számítógépben és amit még tudni érdemes
Jól tudjuk, hogy számítógépünk szívét és lelkét a processzor és a videokártya párosa adják, pláne, ha játékra vagy komolyabb grafikai munkára vásárlunk számítógépet. Azt azonban továbbra sem felejthetjük el, hogy a számunkra kiemelten fontos összetevők nem feltétlenül a legfontosabb összetevők. Minőségi tápegység nélkül gépünk egy instabil időzített bomba lehet, és talán még el sem indul, megfelelő alaplap nélkül pedig ugyan mibe pakolnánk az izmos CPU-t és méregdrága videokártyát? A következőkben az alaplap általános működését és funkcióit igyekszünk bemutatni, hogy megértsük, miért fontos egy PC-s felhasználó számára. A cikk folytatásában kitérünk a különböző árkategóriákra is, amelyek különböző minőséget és lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak.
Mi is az alaplap?
Ha valaha is raktunk össze vagy szedtünk már szét számítógépet, akkor láthattuk azt az egyetlen alkatrészt, amely mindent összeköt – az alaplapot. Ahogy a neve is árulkodik róla, egy PC esetén ez lesz az alap, amire építkezni fogunk. Ez az a központi áramköri lap, amely mindazokat az alkatrészeket és csatlakozókat tartalmazza, amelyek lehetővé teszik, hogy a számítógép minden eleme áramot kapjon és kommunikáljon egymással. Jellemzően számos beépített funkcióval büszkélkedhetnek, és közvetlenül befolyásolják a számítógép képességeit és bővítési lehetőségeit. Természetesen az alaplap nem új találmány, hiszen már jóval a személyi szá
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2024.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.