Egy időre megszabadulunk az egyedi módon értelmezett történelmi harcoktól, irány a közeljövő
A 2018-as Battlefield V kissé megosztó darabra sikerült, és hamar kiderült, hogy az agyonhasznált második világháborús tematika, és az alternatív megközelítés valójában a legkisebb problémát jelentették. A kezdetben botrányos üzleti modell, a sok éves fejlesztői tapasztalat ellenére is gyakran kiegyensúlyozatlan és frusztráló pályák, illetve játékmenet mind-mind okot adtak rá, hogy a BFV ne emelkedjen a széria legkedveltebb darabjai közé. Abban mindenesetre a többség is egyetértett, hogy a széria megérett egy alapos megújulásra, a fejlesztők újító szándékát pedig mi mutathatná jobban, minthogy a következő részt a jövőbe helyezték.
No de nem a távoli jövőbe, hiszen az alcím hivatalosan is 2042 lett, tehát nem rugaszkodunk túl messze a megszokott modern hadviseléstől, éppen csak annyira, hogy helyet kaphassanak olyan megoldások, melyek új színt visznek az akciójátékok által unalomig ismételt paneljei közé. A nagymúltú sorozat legtöbb epizódját fejlesztő DICE, utoljára 2006-ban rugaszkodott el a történelmi, illetve jelenkori csaták világától, hogy a klasszikus hadviseléshez szokott közönségét szokatlan kihívások elé állítsa. A veterán és újonc rajongók számára tehát időszerű volt egy megközelítésében leginkább a Battlefield 2142-höz mérhető darabot készíteni, mely elméletben magában hordja egy átgondoltabb játék lehetőségét, mely úgy újul meg, hogy visszakanyarodik a legfontosabb raojongói elvárásokhoz.
Az alig 5 perces kedvcsinálóból kiderül, hogy a látványba idén sem lesz okunk belekötni, és néhány olyan részletet is láthattunk, ami a közkedvelt Battlefield 3 és 4 legszebb emlékeit eleveníthetik fel a játékosokban. Az egyik jelenet például egészen direkt kiszólás volt a rajongók felé, hiszen a nyolcadik évét taposó Battlefiled 3, illetve 4 egyik legnépszerűbb trükkjét eleveníti fel, miszerint kiugorhattunk a vadászrepülőből és meglephettük az ellenfelet egy halálos rakétával, hogy utána visszahuppanva a pilótafülkébe tovább repüljünk. A rövid videó az adrenalinszint megemelésére tökéletesen alkalmas, de azt nem igen részletezte, hogy valójában mi is vár majd a vásárlókra. A hivatalos weboldalon viszont már megjelentek friss információk, például visszatérnek a Conquest és Breakthrough játékmódok, melyekből az előbbi akár 128 fős, területfoglalós csatákat is támogat, amennyiben PC-n, vagy az új konzolok valamelyikén játszunk. A megjelenésre tehát az előző generációs masinák tulajdonosai is számíthatnak, ám nekik be kell érniük legfeljebb 64 fős összecsapásokkal. A Breakthrough szokás szerint a támadó és védekező játékra épít, ahol a támadó felet meg kell akadályozni, hogy átgázolva rajtunk eljusson a végső feladatáig.
A kiadó mindezeken felül két titokzatos játékmódot is tartogat még, melyekből a Hard Zone több mint gyanús. A névből és szűkszavú leírásból egy Battle Royale játékmódra gondolhatnánk, és arra, hogy az érdeklődés hiányában elhalt Firestorm után ismét megpróbálkoznak az utolsó emberig tartó lövöldözéssel. Ami biztos, hogy egy csapat alapú mód lesz, a fejlesztést vezető Daniel Berlin és kollégái pedig állítólag többször is hangsúlyozták, hogy semmiképpen sem Battle Royale, hanem valami teljesen új, amivel a sorozatban eddig nem találkozhattunk. Hogy végül mennyiben hajaz mondjuk a Call of Duty Warzone-ra, hogy elérhető lesz-e a megjelenés napján, és hogy az alapjátéktól függetlenül is elérhetővé teszik-e, azt mind egy későbbi időpontban tudhatjuk meg. Fontos megjegyezni, hogy az egyjátékos kampányt ezúttal teljesen kihagyják, de tekintve, hogy ezek minden alkalommal a játék leggyengébb pontját képezték, valószínűleg így járunk a legjobban. A hírt a DICE vezérigazgatója egy interjúban erősítette meg, és elmondta, hogy a storyt tartalmi frissítésekkel adagolják majd, így a multiplayer mód és eseményei közvetítik majd a 2042-es háborúskodás alapjait. Ez a világépítő módszer jól bevált a Call of Duty és a Fortnite számára is, így nem kizárt, hogy a szezonális frissítésekkel adagolt történetmorzsák valamelyest a játékteret is átalakítják, illetve bővítik majd. Végül ott a [Redacted] mód, amiről csak annyit közöltek, hogy az új megközelítéssel és a váratlan csatákkal, a Battlefield igazi rajongóit igyekeznek megszólítani.
Egyelőre láthatjuk, hogy izgalmas és nagy kiterjedésű helyszínek várnak ránk, még feljebb skálázott rombolhatósággal, természeti és természetellenes környezeti jelenségekkel, jégen sportkocsiként átgázoló tankokkal, és még ki tudja mivel. Reméljük, hogy a fejlesztésre szánt idő elég volt az induláskor megszokott minőségi problémák, és a játékosok felhergelésének elkerülésére. A játékmenetet leleplező videóra június 13-án kerül sor, a megjelenést pedig természetesen az ünnepi szezon küszöbére illesztették, mely esetünkben október 22.
Források: ea.com, polygon.com