A népszerű háborús játék sem ússza meg a mobilos kiadást
Sokak számára talán meglepő lehet, de mára a videojáték-ipar 160 milliárd dollárt meghaladó értékének jelentős hányadát a mobilpiac teszi ki, de már 2019-ben is háromszor többet ért, mint a tekintélyes free to play, vagyis ingyen hozzáférhető játékokat kínáló ágazat PC-n és konzolon együttvéve. Miután 2019-ben a Call of Duty: Mobile lényegében letarolta a telefonos platformot és az év legértékesebb mobilos címe lett, sejthető volt, hogy a nagyköltségvetésű címekből is egyre több jelenhet meg a zsebkészülékek képernyőin. Itt is az újabb jelentkező, jön a Battlefield mobilos változata.
Néhány éve még úgy gondoltunk az Androidon és iOS-en elérhető játékokra, mint fillérekből összerakott egyszerű alkalmazásokra, melyek két dologra alkalmasak igazán: elütni az időt hosszabb-rövidebb utazások alatt, és vaskos összeg lecsapolására a legtöbb címbe beépített mikrotranzakciós modellen keresztül. Ezek az állítások persze ma is tökéletesen megállják a helyüket, ugyanakkor a mobilokkal is nagyot fordult a világ, hiszen egyre többen birtokolnak valamilyen okoseszközt, így ez a platform is szépen lassan kinövi magát. A három éve elstartolt PUBG Mobile túl van az egymilliárd letöltésen, a Call of Duty: Mobile is bőven átlépte a százmilliót, az Apex Legends zsebbarát kiadását pedig már javában tesztelik egy szűk közönség részvételével – ja, és a Fortnite-ról még szót sem ejtettünk. Az biztos, hogy jelenleg a legnépszerűbb darabokat a shooter, illetve lövöldözős címek között érdemes keresni, nem is csoda, hogy az Electronic Arts is beveti magát, méghozzá jövőre.
A közel húsz éve futó Battlefield széria 2018-ban kapta meg legutóbbi, Battlefield V néven megjelent epizódját, mely felemás fogadtatása ellenére is játékosok tömegeit vonzotta a képernyők elé. Az EA-nek az utóbbi években meggyűlt a baja a lootboxokkal és a mikrotranzakcióval is, melyeket a közönség reakciói alapján igyekeztek visszaszorítani. Aggodalomra azonban semmi ok, a sorozat ugyanis hamarosan ellátogat a profittermelő jutalmazási mechanikák bölcsőjének számító felületre, vagyis a mobilokra is. A friss bejelentés szerint 2022-ben érkezik az egyelőre cím nélküli játék, mely a kiadó ígérete szerint egy alapoktól felépített, teljesen önálló cím lesz, a fejlesztésért pedig az EA mobilos csapata, az Industrial Toys felel, de együttműködik velük a veteránnak számító DICE is. "Tévedés ne essék, ez egy önálló darab lesz. Egy teljesen más játék, mint amit konzolra és PC-re készítünk, kifejezetten a mobil platformra tervezve. Az iToys az alapoktól kezdve építi fel, hogy a Battlefield-on-the-go valósággá váljon, és egy teljes értékű, ügyességen alapuló élményre számíthattok" – nyilatkozta Oskar Gabrielson, a DICE stúdió vezérigazgatója.
A svéd csapat a kezdetektől fogva dolgozik a szérián, és az elmúlt nagyjából tíz év alatt alig nyúltak olyasmihez, ami nem ahhoz köthető. A Mirror’s Edge Catalystot leszámítva csak a retro érából felélesztett Ultracore köthető a nevükhöz, és még némi jóindulattal a két Star Wars Battlefrontot érdemes megemlíteni, bár utóbbiak erősen a Battlefieldekre épülnek, így technikai értelemben nehezen tekinthetők teljesen önálló alkotásnak. A mobilos változattal valószínűleg máshogy lesz, így akit vonz az érintő kijelzős lövöldözés, hamarosan többet is megtudhat róla, hiszen mindössze egy év van hátra a hivatalos megjelenésig, az EA pedig a promóciós hadjáratot sem fogja elhanyagolni.
Aki az eredeti változat új részére vár, annak sem kell félnie, hiszen még idén várható a PC-re és újgenerációs konzolokra fejlesztett „nagy Battlefield”, melynek titkait hét lakat alatt őrzik, de vizuálisan egészen biztosan elképesztő lesz.
Egyéb források és illusztrációk: reddit.com, twitter.com