2022. 01. 10

A GTA tulajdonosa 13 milliárdért vesz mobiljáték-céget

A Take-Two következő felvásárlása a játékipar eddigi legkomolyabb üzlete lehetA Take-Two a játkipar legnagyobb felvásárlási üzletére készül.

Az egykor komolytalan ágazatként kezelt játékipar mára az egyik legjövedelmezőbb üzletágak egyikévé nőtte ki magát, folyamatos átalakulása pedig a szemünk előtt zajlik. Legutóbb a Microsoft hívta fel magára a figyelmet, hiszen meglepően komoly összegek befektetésével tette nyilvánvalóvá, hogy nagyon is komolyan gondolja a területen való részvételét. 2020-ban mintegy 8 milliárd dollárért olvasztotta magába a Bethesda stúdió fölött álló és Zenimax Media-t, a Take-Two azonban ennél is nagyobb lépésre készül.

A GTA után több ismert játék kaphat mobilos változatot.


A Take-Two Interactive ma bejelentette, hogy felvásárolja a Zynga mobiljáték-óriást, egy részvényenként 9.861 dolláros üzlet keretében, amelyből 3.50 dollár készpénzben, a fennmaradó 6.361 dollár pedig Take-Two törzsrészvényekben kerül kifizetésre. A Zynga vállalati értéke az üzletben nem kevesebb, mint 12.7 milliárd dollár. "Nagy örömmel jelentjük be a Zyngával való átalakító tranzakciónkat, amely jelentősen diverzifikálja üzletágunkat, és megalapozza vezető pozíciónkat a mobilszolgáltatásban, az interaktív szórakoztatóipar leggyorsabban növekvő szegmensében" – mondta Strauss Zelnick, a Take-Two elnök-vezérigazgatója egy nyilatkozatban. "Ez a stratégiai kombináció egyesíti a legjobb konzolos és PC-s franchise-ainkat egy piacvezető, diverzifikált mobil kiadási platformmal, amely az innováció és a kreativitás gazdag múltjával bír. A Zynga egy rendkívül tehetséges és nagy tapasztalattal rendelkező csapattal is rendelkezik, és már alig várjuk, hogy az elkövetkező hónapokban a Take-Two családban üdvözölhessük őket. Mivel egyesítjük egymást kiegészítő üzletágainkat és sokkal nagyobb léptékben működünk, úgy gondoljuk, hogy mindkét részvényesi kör számára jelentős értéket fogunk teremteni, beleértve a 100 millió dolláros éves költségszinergiát a lezárást követő első két évben, és legalább 500 millió dolláros éves nettó könyvelési lehetőséget az idő múlásával."

A FarmVille mostantól a Take-Two alá tartozik. (Kép: reuters.com)


Hogy mit jelent ez pontosan a játékosok szempontjából? Nagyjából azt, hogy a Rockstar és 2K stúdiókat, illetve többek között a Grand Theft Auto, a BioShock, a Borderlands, a Civilization, a Mafia és sok más közismert játéksorozatot birtokló Take-Two a történelem legnagyobb játékfelvásárlást hajtja végre. Bár a PC-hez, illetve asztali konzoljukhoz ragaszkodó felhasználóknak talán nem egyértelmű, de a mobilpiac jelenleg ezeknél az ágazatoknál is komolyabb összbevételt generál, a most beolvasztásra kerülő Zynga pedig területének szintén meghatározó szereplője. Hozzájuk köthető például az éveken át tartó őrületet okozó FarmVille, de nagy sikereket értek el az Empires & Puzzles, a Words with Friends és számos egyéb játékukkal is. "A Zynga mobil és újgenerációs platformok terén szerzett szakértelmének egyesítése a Take-Two kategóriájában legjobb képességeivel és szellemi tulajdonával, lehetővé teszi számunkra, hogy tovább fejlesszük küldetésünket, hogy a játékokon keresztül összekapcsoljuk a világot, miközben jelentős növekedést és szinergiákat érünk el együtt." Ezt már Frank Gibeau, a Zynga vezérigazgatója fűzte hozzá, aki láthatóan szintén örül, hogy a világ egyik meghatározó videojátékos vállalkozása alatt dolgozhatnak tovább.


Bár sokan a VR platformtól várták a nagy robbanást, valójában a mindenki zsebében megtalálható mobiltelefonok már jó ideje lekörözték a hagyományos videojátékos platformokat. A Newzoo játékpiaci adatszolgáltató cég szerint a mobiljátékos ágazat 2024-re várhatóan eléri a 116.4 milliárd dolláros piaci méretet, 2019 és 2024 között pedig 11.2%-os éves növekedési ütemben gyarapodik. Ezt természetesen felismerték a legnagyobb cégek is, hiszen olyan nevek is mobilos kiadókat és stúdiókat vesznek, mint az Electronic Arts (EA), mely tavaly 2 milliárdot költött el a mobilos felzárkózásra. Az elemzők ugyanakkor kissé túlzónak tartják a felvásárlás összegét, mivel a Zynga egy ideje nem rukkolt elő igazi közönségkedvencekkel, és jelentősen vesztett korábbi sikereivel megszerzett értékéből is. Sokan emlékezhetnek még a Facebook-on agresszívan terjedő játékmeghívókra, a dolognak azonban a közösségi óriás egy idő után véget vetett, így a FarmVille-t is üzemeltető Zynga akkor rengeteget vesztett közönségéből. Ugyanakkor olvashatunk agresszív felvásárlási stratégiájukról is, tavaly például ők költöttek el közel 2 milliárd dollárt náluk kisebb cégekre, hogy így bővítsék felhasználóik számát.

Jelenleg is rengeteg bevételük származik mobiljátékokból. (Kép: pymnts.com)


Az egyesülés tehát mindkét félnek jövedelmező lehet, hiszen a Zynga-t így nem fenyegetik többé a veszteségeik következményei, a Take-Two pedig jelentős játékkönyvtárral rendelkezik, melyekből kedve szerint készíthet mobilos változatokat. A Take-Two állítása szerint saját köynvelésük felét is mobiljátékok teszik ki, tehát nagyon jól tudják, hogy mire vállalkoznak. Az egyesség láthatóan meg is köttetett, a két cég egyesülésére azonban még a hatóságoknak is rá kell bólintaniuk, mely az engedélyezési eljárás sikere esetén 2023 első negyedévében történhet meg.

2022. 01. 10

Mi a BIOS, a CMOS és hogyan érjük el őket?
Összefoglalónk az alaplapok és egyben a PC-k rejtélyes kezelőfelületétét mutatja be
Megvettem az első számítógépemet, csak a BIOS-szal ne kelljen vacakolnom. Egyáltalán mi az és mit kezdjek vele? Sok felhasználó gondol így első számítógépére, de még sokszor azok is, akik már egy ideje használják és nem most húzták le a fóliát frissen összeszerelt gépükről. A következő sorok arra tesznek kísérletet, hogy bemutassák, mi is az a BIOS, hogyan jutunk oda a különböző gyártók alaplapjain, és mit tehetünk, ha egyes beállítások miatt gondokat tapasztalunk.
A BIOS
A BIOS a Basic Input/Output System rövidítése és egy olyan beépített firmware, melyet minden számítógép esetében az alaplapon találunk és alapvetően a rendszerindításért felel. Egy olyan aprócska szoftver, mely felismeri, diagnosztizálja és kezeli egy számítógép legfontosabb alkatrészeit, tehát a processzort és a RAM-ot, melyek nélkül a gép el sem indulna, illetve a háttértárakat és az USB portokat melyek az operációs rendszer betöltéséhez, illetve a kezeléséhez szükséges eszközöket, perifériákat tartalmazhatják.
Bár a Windows és a Linux számos lehetőséget és módot kínál egyes beállítások elvégzésére, néhány változtatás csak a rendszer BIOS-án keresztül végezhető el. A BIOS segítségével ellenőrizhető, hogy a gép minden összetevője megfelelően működik-e, mielőtt a Windows rendszerbe bootolna. Ez tehát a gépünk első védvonala is egyben, hiszen már itt is számos dolgot módosíthatunk és a hibák elhárításában is fontos
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 2. rész
Mi a VRM szerepe egy alaplapon, miben térnek el a lapkészletek, és milyen alaplapok közül választhatunk?
Cikkünk első fejezete az alaplapok szerepét tárgyalta, kitérve az alapvető felszereltségre, amelyek tekintetében többé-kevésbé minden lap ugyanazt kínálja. De mik azok a részletek, amelyek nagyobb mértékben is megkülönböztetik ezeket a hardvereket? A következőkben a feszültségszabályozást végző VRM, a chipsetek és az igényeink és pénztárcánk szerinti választási lehetőségek következnek.
A VRM
Az alaplapi VRM-ek meglepően fontos részei minden modern alaplapnak, de gyakran figyelmen kívül hagyják őket a marketing és a kritikák során is, vagy nem magyarázzák el megfelelően, ha egyáltalán megemlítik őket. Mik azok az alaplapi VRM-ek, miért említik őket együtt a túlhajtással, és milyen kulcsfontosságú specifikációkat kell megérteni ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzunk vásárlás előtt?
A VRM a Voltage Regulator Module (feszültségszabályozó modul) rövidítése, és szerencsére ez a név eléggé magától értetődő. Minden alaplapon van egy feszültségszabályozó modul, amelyet a CPU közelében helyeznek el, hogy szabályozza a feszültséget, amely a tápegységtől és a tápkábelektől a CPU aljzatához jut. Annak ellenére, hogy a CPU önmagában is elég sok energiát képes fogyasztani, mégis szüksége van arra, hogy ezt az energiát kezeljék és szabályozzák, mielőtt a CPU rendelkezhetne vele.
Miért fontosak az alaplapi VRM-ek a túlhajtás szempontjából?
Mivel a tápegységből érkező
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 1. rész
Az alaplap egy asztali számítógépben és amit még tudni érdemes
Jól tudjuk, hogy számítógépünk szívét és lelkét a processzor és a videokártya párosa adják, pláne, ha játékra vagy komolyabb grafikai munkára vásárlunk számítógépet. Azt azonban továbbra sem felejthetjük el, hogy a számunkra kiemelten fontos összetevők nem feltétlenül a legfontosabb összetevők. Minőségi tápegység nélkül gépünk egy instabil időzített bomba lehet, és talán még el sem indul, megfelelő alaplap nélkül pedig ugyan mibe pakolnánk az izmos CPU-t és méregdrága videokártyát? A következőkben az alaplap általános működését és funkcióit igyekszünk bemutatni, hogy megértsük, miért fontos egy PC-s felhasználó számára. A cikk folytatásában kitérünk a különböző árkategóriákra is, amelyek különböző minőséget és lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak.
Mi is az alaplap?
Ha valaha is raktunk össze vagy szedtünk már szét számítógépet, akkor láthattuk azt az egyetlen alkatrészt, amely mindent összeköt – az alaplapot. Ahogy a neve is árulkodik róla, egy PC esetén ez lesz az alap, amire építkezni fogunk. Ez az a központi áramköri lap, amely mindazokat az alkatrészeket és csatlakozókat tartalmazza, amelyek lehetővé teszik, hogy a számítógép minden eleme áramot kapjon és kommunikáljon egymással. Jellemzően számos beépített funkcióval büszkélkedhetnek, és közvetlenül befolyásolják a számítógép képességeit és bővítési lehetőségeit. Természetesen az alaplap nem új találmány, hiszen már jóval a személyi szá
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2024.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Néhány általunk használt "süti" elengedhetetlen az egyes szolgáltatások megfelelő működése érdekében, mások információkat gyűjtenek a weboldal használatával kapcsolatban, hogy még kényelmesebb és hasznosabb oldalt hozhassunk létre. Vannak átmeneti "sütik" , amik eltűnnek ha bezárod a böngésződet és vannak tartós változatok is, melyek egy ideig számítógépeden maradnak. Néhány "süti" feltétlenül szükséges az oldal működéséhez, míg másokat a teljesítmény és a felhasználói élmény növelése érdekében használunk. Adataidra különös figyelmet fordítunk, ennek részleteit az adatvédelmi tájékoztató-ban találod. Milyen "sütiket" használunk az oldalunkon? Emlékeznek, mi van a bevásárlókosaradban és a bejelentkezési adataidra, biztosítják a bejelentkezés közbeni biztonságot és a weboldal következetes megjelenését, növelik a weboldal teljesítményét, fokozzák a felhasználói élményt és mérik az oldal felhasználását. Ha látogatásod során mellőzöd a Cookie-k használatát, a legtöbb funkció és oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha szeretnéd a tárolt cookie-kat törölni, a böngésződ beállításai között könnyedén megteheted.