A legendás, de leginkább legendás hardverigénnyel rendelkező akciójáték teljesértékű folytatást kap
Mi más juthatna először azon játékosok eszébe, akik megélték az első Crysis megjelenését, mint az elképesztő gépigénye? A német Crytek ambiciózus projektje szállóige lett, hiszen a játékosok még a megjelenését követő években is azon viccelődtek, hogy talán nem is lesz olyan asztali számítógép, mely magas felbontáson, maximális grafikai beállítások mellett, képes lesz maradéktalanul futtatni. Úgy tűnik, hogy a legnagyobb GPU-válság közepén a mémgyárak most friss muníciót kapnak, ugyanis nemrég bejelentették a negyedik rész érkezését.
A két folytatás ugyan már közel sem rúgott ekkorát, a harmadik rész óta viszont már 8 év is eltelt, a fejlesztők pedig új vizekre eveztek, például ők felelnek a "free to play" Warframe-ért, és a szintén multiplayerre fókuszáló, de rendkívül hangulatos Hunt: Showdon-ért. így a játék egykori rajongói talán már le is tettek róla, hogy a nanoruhás ámokfutást esetleg frissített, Remaster kiadáson túl is megismételhetik. Azonban ahogy az Alan Wake esetében is történt, az első Crysis – amúgy nem túl kiemelkedő – felújítása végül itt is többnek bizonyult egy klasszikus előrángatásánál és megfejésénél, hiszen mint kiderült, egy új játék előszeleként is szolgált. És valóban, jön a Crysis 4! Ezt már a fejlesztést végző Crytek jelentette be január végén, mellyel igazolták azokat a pletykákat, melyek egy ideje már elültették a játékosokban a remény csíráját. A felfedezés amúgy az Eurogamernek tulajdonítható, ugyanis ők szúrták ki elsőként, hogy a Crytek a kínai Bilibili közösségi platformon lényegében promotálni kezdte, a még be nem jelentett játékot.
A bejelentés tehát megtörtént, azonban a csapat gyorsan le is hűtötte a kedélyeket, hiszen tisztázták, hogy a fejlesztés még igen korai szakaszában járnak, egyhamar tehát nem érdemes számítani a megjelenésre. A hír mellé járt egy rövidke kedvcsináló videó is, de nem meglepő módon a játékmenetből még egy másodpercet sem tartalmaz, mindenesetre felmerül a kérdés, hogy az utóbbi évek félresikerült játékmegjelenései után miért álltak elő ilyen korán a dologgal. Valószínűleg ugyanazért, amiért képtelenség sokáig titokban tartani egy ekkora volumenű munkát, és ha más nem, a társfejlesztőket toborzó álláshirdetéseik előbb utóbb úgyis kikényszerítették volna a beismerést. Mondjuk arról is hallani, hogy a kínai oldalra kikerült megosztás állítólag nem feltétlenül volt szándékos, illetve kissé korán élesíthették, de a szellem már kikerült a palackból, a világ szeme pedig rajtuk van.
Talán vannak még egy páran, akik szép emlékeket őriznek a korszakról, amikor az Nvidia 3-400 ezer forintos GeForce 8800 GTX modellje számított az asztali videokártyák csúcsának. Manapság pláne szép emlék lehet, hiszen ennyiért most nagyjából az RTX 3000 széria belépő kategóriáját szerezhetjük meg. A Crysis 4 tehát rendesen feladja a leckét a fejlesztők és a közönség számára egyaránt. Vajon képesek lesznek pár év múlva megismételni egy technológia forradalmat, vagy a Doom 3 és a Half-Life 2 óta túl nagyot fordult a világ és vele a játékipar? Arról nem is beszélve, hogy miféle hardver kell majd hozzá. Bár a különböző AI-vezérelt képjavító technológiák rengeteg terhet levesznek a vállunkról, nem kizárt, hogy addigra a többség teljesen kiábrándultá válik, és inkább valamelyik játékkonzol mellett teszi le voksát.
A frankfurti székhelyű Crytek azonban nem spórolt a magabiztos kijelentésekkel, az új sci-fi fpst például "egy igazán next-gen shooternek" nevezte, és erősen utalt rá, hogy valamilyen formában a közösséget is szeretnék bevonni a fejlesztési munkálatokba. "A Crysis hihetetlenül sok ember számára hihetetlenül fontos – a játékosok mindenhol szeretik, és néhányan azok közül, akik ma az iparágban dolgoznak, az eredeti játék miatt teszik ezt – ezért szeretnénk biztosítani, hogy a franchise következő része megfeleljen az összes elvárásotoknak. Ezt Avni Yerli, a Crytek vezérigazgatója írta, aki hangoztatta, hogy örömmel látják a tehetséges újoncokat a csapatukban, akikkel együtt alakíthatják a franchise jövőjét.
Annyi tehát biztos, hogy még hallani fogunk az új Crysisról, ahogy az is, hogy nem a közeljövőben fogunk játszani vele.