2019. 03. 04

Borderlands 3 és Cyberpunk 2077 bejelentések, új Call of Duty Remastered

Végre közelebbről is megismerhetjük a Borderlands 3-at?

Ideje már a folytatásnak


A Gearbox Software és a 2K Games együttműködéséből született akciójáték szórakoztatóan elegyítette az RPG és FPS stílusokat, és rendkívül hangulatos világott alkotott, a különféle sci-fi-k által ihletett stíluselemek újragondolásából. A pihent humoráról is ismert sorozat legnépszerűb darabja a 2012-es Borderlands 2 volt, hiszen ez hozta ki a legtöbbet a koncepcióból - az egyedi képességekkel ellátott hőseivel és a tengernyi loottal, az egyik legkedveltebb kooperatív mókává vált. A 2014-es The Pre-Sequel, amolyan önálló kiegészítő volt, ami a második rész frenetikus főgonoszának előtörténetét mutatta be, de teljesértékű folytatásnak nem volt tekinthető. A rövid mellékszál egy kis időre csökkentette ugyan a rajongók étvágyát, és megtoldotta a korábbi élményeket néhány szórakoztató órával, hosszú távon nem laktunk jól vele. Apró érdekesség, hogy a Kína
 szokás szerint megkísérelte meglovagolni egy nemzetközi sikercím hírnevét, és Borderlands Online néven, régió-exkluzív free to play változatot dobott piacra. A 2K China szárnyai alól előmászó kakukktojás mobilon és PC-n volt játszható, új játszható karaktereket is bevezetett, ám a 2015-ben megjelent próbálkozás annyira gyengén sikerült, hogy még az év novemberében vissza is vonták.


A várakozás csendjét a Gearbox-os Randy Pitchford törte meg, a 2017-es GDC (hivatalos játékfejlesztői konferencia) alkalmával. Az eseményen bemutott rövid tech demoból nagyjából annyit tudhatunk meg, hogy a Borderlands 3 készülőben van, és (folytatva a hagyományokat) Unreal Engine 4 hajtja majd. Számozott folytatásra tehát hetedik éve várunk, ám eddig pár koncepciós rajzot és kisebb infómorzsát leszámítva, nem sokat láthattunk belőle.

Az első képek


A hírek szerint ez megváltozhat az idei PAX East videojátékos fesztiválon. A rendezvényen a Gearbox is jelen lesz, és bár a Borderlands 3 neve hivatalosan még sehol sem szerepel, komoly bejelentéseket és még sosem látott újdonságokat ígérnek az érdeklődőknek. A közösség tehát egyöntetűen bízik benne, hogy a nagy múltú fejlesztők az elmúlt években sem ültek a babérjaikon, és ezúttal talán a történet részletei, új játékmechanikák és még a megjelenési dátum is szóba kerülhetnek. Még semmi sem biztos, ám Március 28-án sok minden kiderül.

Újra feltűnik a Cyberpunk 2077

Ha végeztél (velük), megihatnánk valamit


A CD Project Red, az elsöprő sikert arató Witcher 3 megjelenése óta dolgozik, nagyszabású videojátékos projectjén. A lengyel csapat akkor példát statuált odaadásával, külső nézetes szerepjátékuk méltán vált sokak szemében örök klasszikussá. Sokat méltatott erényei mellett azt is megmutatta, hogy manapság is jelenhet meg játék mikrotranzakciók és multiplayer nélkül, ráadásul a Blood and Wine kiegészítő önmagában is tartalmasabb volt, mint sok, teljes áron értékesített cím. Ezek után érthető, hogy tömegek várják türelmetlenül alkotásukat, melynek stílusát eredetileg Philip K. Dick és Ridley Scott tették széles körben népszerűvé. A türelemre pedig szükség van, hiszen a tavaly augusztusban bemutatott 45 perces, játékmenetet bemutató videóanyag igazán tartalmasra sikerült, ám a fejlesztők saját bevallása szerint csak korai állapotát tükrözi a játéknak, mely még rengeteget változhat.


Hozzáállásukkal tehát kivívták a játékosok bizalmát, így nincs okunk kételkedni a várhatóan magas színvonalban. A hosszas fejlesztési időt minden bizonnyal a végletekig kihasználják majd, ám lassacskán mindenki szeretné tudni a megjelenés várható időpontját. A játék Twitter oldalán nemrég megerősítették, hogy részt vesznek a június 11. és 13. között megrendezett E3 konferencián, így reményeink szerint a nagyszabású rendezvényhez méltó tájékoztatót kapunk, ami a fejlesztés jelenlegi állapotán és a játékmenetre vonatkozó részleteken túl, a kiadás dátumához is közelebb hoz minket.

Tűkön ülve várjuk



Újabb Call of Duty Remastered érkezik

Reméljük kellemesen csalódunk


A Call of Duty sokáig a legjobb háborús akciójátékokat szolgáltatta, és igazodási pont lett a műfajban próbálkozó fejlesztők számára, ám tagadhatatlan, hogy hosszú ideje képtelen az érdemi megújulásra. Az Activison felügyelete rányomta a bélyegét a sorozatra, az évente sorban érkező részek egy stabil vásárlói bázisra céloznak, a pofátlanul költséghatékony produkciók pedig ezzel jól bejáratott módszerrel továbbra is képesek nyereséget termelni. Az elkényelmesedett kiadót szinte semmi sem motiválja, hogy a sikeres üzleti vállalkozását felülbírálva, valami újszerűvel és tartalmassal lepje meg a közönségét.

Jogos, eddig egy COD sem hagyta, hogy az űrben is lőhessünk.


Persze történnek változások, a kiadónak időről időre reagálnia kell a trendekre a profit érdekében, így a Black Ops negyedik része már teljes egészében ejtette a single player opciót, és helyette beszállt a Battle Royale versenyzők közé, egész jó eredménnyel. Aki viszont nem elégszik meg a multiplayerrel és a fantáziátlan kampányokkal, annak maximum akkor van lehetősége válogatni, ha PC-n játszik, és szemezget a korábbi epizódok közül. 2016-ban sokan üdvözölték, hogy a sorozat 2007-es, modern hadviselést először bemutató darabja, a klasszikussá vált Modern Warfare felújított változatot kap. Ám ez sokkal kevésbé volt a konzolos felhasználóknak, vagy az újabb generációt képviselő játékosoknak szóló gesztus, mindössze az éppen aktuális Infinite Warfare-t hivatott megmenteni az anyagi bukástól, ugyanis a kiadó is tudta, hogy a sorozat egyik leglaposabb darabját készül megjelentetni. Nem kis felzúdulást okozott, mikor kiderült, hogy a Modern Warfare Remastered kizárólag az új epizódhoz csatolva vásárolható meg, így aki csak arra volt kíváncsi, az is teljes árat fizethetett egy tulajdonképpen 9 éves játékért. Idővel külön is elérhetővé vált, ám ekkorra már nem sokan voltak rá kíváncsiak, mivel a munkával megbízott Raven Software kissé felületes munkát végzet. A látvány valamivel mutatósabb lett, szebb fényeket és pár újabb effektet kapott, de a vizuális frissítés alig indokolta a jóval magasabb hardverigényt és az eredeti sokszorosára duzzadt tárhelyet. A grafikai beállítások szűkösebbek lettek, ráadásul a felületesen megírt netkód miatt a multiplayer sem nyújtott hibátlan élményt.

Egy lépést előre, kettőt hátra


Az előző változat mérsékelt sikere ellenére úgy néz ki, hogy ismét felújított rész érkezik, méghozzá a Modern Warfare 2 Remastered formájában. Az újabb Remastered lehetősége korábban már felmerült a kiadó részéről, de több szó végül nem esett róla. Egészen mostanáig, ugyanis Az Egységes Európai Játékinformációs Rendszer, azaz a PEGI honlapján rövid időre listára került a játék, 18+ életkor besorolással. Ezt hivatalos megerősítés, vagy kommentár nem követte, de ha a PEGI oldalán megjelenhetett, az valószínűleg nem a véltetlen műve. A várható megjelenés mellett szól az is, hogy az idei új Call of Duty epizódot szintén az Infinite Warfare-ért felelős csapat, az Infinity Ward fejleszti. Kezdhetünk tehát drukkolni egy tartalmas új epizódért és a megkérdőjelezhető üzleti modell elhagyásáért.

2019. 03. 04

Mi a BIOS, a CMOS és hogyan érjük el őket?
Összefoglalónk az alaplapok és egyben a PC-k rejtélyes kezelőfelületétét mutatja be
Megvettem az első számítógépemet, csak a BIOS-szal ne kelljen vacakolnom. Egyáltalán mi az és mit kezdjek vele? Sok felhasználó gondol így első számítógépére, de még sokszor azok is, akik már egy ideje használják és nem most húzták le a fóliát frissen összeszerelt gépükről. A következő sorok arra tesznek kísérletet, hogy bemutassák, mi is az a BIOS, hogyan jutunk oda a különböző gyártók alaplapjain, és mit tehetünk, ha egyes beállítások miatt gondokat tapasztalunk.
A BIOS
A BIOS a Basic Input/Output System rövidítése és egy olyan beépített firmware, melyet minden számítógép esetében az alaplapon találunk és alapvetően a rendszerindításért felel. Egy olyan aprócska szoftver, mely felismeri, diagnosztizálja és kezeli egy számítógép legfontosabb alkatrészeit, tehát a processzort és a RAM-ot, melyek nélkül a gép el sem indulna, illetve a háttértárakat és az USB portokat melyek az operációs rendszer betöltéséhez, illetve a kezeléséhez szükséges eszközöket, perifériákat tartalmazhatják.
Bár a Windows és a Linux számos lehetőséget és módot kínál egyes beállítások elvégzésére, néhány változtatás csak a rendszer BIOS-án keresztül végezhető el. A BIOS segítségével ellenőrizhető, hogy a gép minden összetevője megfelelően működik-e, mielőtt a Windows rendszerbe bootolna. Ez tehát a gépünk első védvonala is egyben, hiszen már itt is számos dolgot módosíthatunk és a hibák elhárításában is fontos
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 2. rész
Mi a VRM szerepe egy alaplapon, miben térnek el a lapkészletek, és milyen alaplapok közül választhatunk?
Cikkünk első fejezete az alaplapok szerepét tárgyalta, kitérve az alapvető felszereltségre, amelyek tekintetében többé-kevésbé minden lap ugyanazt kínálja. De mik azok a részletek, amelyek nagyobb mértékben is megkülönböztetik ezeket a hardvereket? A következőkben a feszültségszabályozást végző VRM, a chipsetek és az igényeink és pénztárcánk szerinti választási lehetőségek következnek.
A VRM
Az alaplapi VRM-ek meglepően fontos részei minden modern alaplapnak, de gyakran figyelmen kívül hagyják őket a marketing és a kritikák során is, vagy nem magyarázzák el megfelelően, ha egyáltalán megemlítik őket. Mik azok az alaplapi VRM-ek, miért említik őket együtt a túlhajtással, és milyen kulcsfontosságú specifikációkat kell megérteni ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzunk vásárlás előtt?
A VRM a Voltage Regulator Module (feszültségszabályozó modul) rövidítése, és szerencsére ez a név eléggé magától értetődő. Minden alaplapon van egy feszültségszabályozó modul, amelyet a CPU közelében helyeznek el, hogy szabályozza a feszültséget, amely a tápegységtől és a tápkábelektől a CPU aljzatához jut. Annak ellenére, hogy a CPU önmagában is elég sok energiát képes fogyasztani, mégis szüksége van arra, hogy ezt az energiát kezeljék és szabályozzák, mielőtt a CPU rendelkezhetne vele.
Miért fontosak az alaplapi VRM-ek a túlhajtás szempontjából?
Mivel a tápegységből érkező
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 1. rész
Az alaplap egy asztali számítógépben és amit még tudni érdemes
Jól tudjuk, hogy számítógépünk szívét és lelkét a processzor és a videokártya párosa adják, pláne, ha játékra vagy komolyabb grafikai munkára vásárlunk számítógépet. Azt azonban továbbra sem felejthetjük el, hogy a számunkra kiemelten fontos összetevők nem feltétlenül a legfontosabb összetevők. Minőségi tápegység nélkül gépünk egy instabil időzített bomba lehet, és talán még el sem indul, megfelelő alaplap nélkül pedig ugyan mibe pakolnánk az izmos CPU-t és méregdrága videokártyát? A következőkben az alaplap általános működését és funkcióit igyekszünk bemutatni, hogy megértsük, miért fontos egy PC-s felhasználó számára. A cikk folytatásában kitérünk a különböző árkategóriákra is, amelyek különböző minőséget és lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak.
Mi is az alaplap?
Ha valaha is raktunk össze vagy szedtünk már szét számítógépet, akkor láthattuk azt az egyetlen alkatrészt, amely mindent összeköt – az alaplapot. Ahogy a neve is árulkodik róla, egy PC esetén ez lesz az alap, amire építkezni fogunk. Ez az a központi áramköri lap, amely mindazokat az alkatrészeket és csatlakozókat tartalmazza, amelyek lehetővé teszik, hogy a számítógép minden eleme áramot kapjon és kommunikáljon egymással. Jellemzően számos beépített funkcióval büszkélkedhetnek, és közvetlenül befolyásolják a számítógép képességeit és bővítési lehetőségeit. Természetesen az alaplap nem új találmány, hiszen már jóval a személyi szá
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2024.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.