Nem csak a konkurencia rossz példáját követi, de még ki is oktatta a csalódott vásárlóját
Ijesztő gyakorlat terjed egyes hardvergyártók között, melynek sajnos részét képezi a vásárlók megtévesztése is. Arra számos példát tudunk, hogy egy cég olykor részegységeket cserél valamely termékében, alkatrészhiány, szériahiba, vagy egyéb más ok miatt, de ezt általában valamilyen formában azért közlik a közönséggel is. Az igazi probléma akkor kezdődik, amikor a változtatásról elfelejtik tájékoztatni a gyanútlan vevőket, és miután lebuktak, kárpótlás helyett elhajtják a panaszos ügyfeleket.
Tavaly az ADATA szállította a negatív példát és a belassított SSD-ket, mikor szó nélkül alakította át már piacon lévő XPG SX8200 modelljét, ami állításaikkal ellentétben érezhetően lassabb lett, míg más gyártók új név alatt kínáltak olyan meghajtókat, melyeken a firmware frissítésével értek el jobb teljesítményt ugyanazzal az SSD-vel. Most egy újabb ismert gyártó, a PATRIOT gondolta, hogy jó ötlet titokban átalakítania egy nem is kifejezetten olcsó meghajtóját. A csalódott vásárló a Redditen osztotta meg az abszurd esetet, aki arra lett figyelmes, hogy a hozzá kiszállított 2 TB-os Patriot VPN100 specifikációi finoman szólva nem felelnek meg a termék hivatalos adatlapján szereplő részleteknek. A nagyjából 120 ezer forintos vásárlás annak reményében történt, hogy ezért az összegért Phison E12 vezérlőt és kerek 2GB DRAM gyorsítótárat kap, üzembe helyezés után azonban kiderült, hogy a kontroller helyére az E12S változat került, a méretes cache kapacitása pedig 512 MB-ra soványodott.
A dolog iróniája, hogy az illető kifejezetten azért választotta a PATRIOT-nak ezt a termékét, mert a korábbi esetek tükrében ezt a gyártót találta a leginkább megbízhatónak, ha a felhasznált komponensek feltüntetéséről van szó, ám végül a lehető legrosszabbul járt. Miután megbizonyosodott róla, hogy nem azt kapta, amiért fizetett, felkereste a céget, hogy visszavásárlást kezdeményezzen, ám a PATRIOT további kellemetlen meglepetésekkel szolgált. Először is közölték, hogy a visszaáru, illetve RMA folyamat kezdeményezésre fenntartott elérhetőségük nem működik, így átirányították egy ügyfélszolgálati fiókhoz. Itt érte az igazi hidegzuhany, ugyanis azt a választ kapta, hogy nem tudják minden egyes alkalommal frissíteni egy termék adatlapját, amikor valamilyen alkatrészt kicserélnek rajta, majd ezzel a lendülettel elutasították a garanciális visszatérítésre beadott kérését és a vásárló szavait idézve „azt mondták, hogy menjek és zargassam a boltot, ahol vettem”.
Bár a bejegyzés lassan egy hetes és több híroldal is foglalkozott vele, a különös üzletpolitikát és ügyfélkezelést gyakorló PATRIOT elvileg azóta nem adott ki hivatalos reakciót, ahogy az sem derült ki, hogy a kereskedők végül visszavették-e a hamis specifikációkkal hirdetett árutm a VPN 100 viszont jelenleg "kifgyoott" státuszban van az oldalukon. Ha a vállalat valóban így intézi az ügyeit, akkor nem kizárt, hogy előbb utóbb a fogyasztóvédelemmel is szembe találja magát, ám ez sajnos számos esetben nem jár tartós eredménnyel. Emellett a közönségnek egy tekintélyes hányada nem is hall ezekről az ügyekről, és nem is sejti, hogy melyik gyártótól, vagy terméktől lenne érdemes óvakodnia.
Bármilyen rosszul is hangzik, mi is azt javasoljuk, hogy egy költségesebb hardver vásárlása előtt tájékozódjunk annak minőségéről, esetleg fussunk át pár tesztet és vessünk egy pillantást a vásárlói visszajelzésekre is, hogy a lehető legjobb döntést hozhassuk.