2020. 09. 04

Őrület! - Most a Far Cry 3 is ingyen lehet a miénk!

Az utóbbi napokban igazi áradás zúdult ránk ingyenes játékokból, a hömpölygő folyam ráadásul a Far Cry harmadik részét is felénk sodorjaVaas, avagy a felejthetetlenül szórakoztató pszichopata gyilkos.

Talán a széria legjobban sikerült darabja.


Az Epic Games Store hozzánk vágta a Hitman 2016-os részét és a három játékot magában foglaló Shadowrun Collectiont, a Ubisoft pedig úgy döntött, hogy egy héten keresztül ingyen osztogatja a The Division-t, így pár napon velül sokszáz óra potenciális játék lehetőségével lehettünk gazdagabbak, amennyiben most próbáljuk ki őket először. Ha valakinek ez nem lenne elég, akkor egy kis trükkel most újabb közönségkedvenc akciójátékra csaphat le, ugyanis a Ubisoft kínai oldalán a Far Cry 3 került az ingyenes kosárba, amire innen Európából is gond nélkül lecsaphatunk.


A Far Cry sorozat nem először bukkan fel nálunk, az ötödik epizódot közvetlenül folytató New Dawnról pedig még egy kissé kritikus hangvételű bemutatót is írtunk. A Far Cry 3-mal azonban más a helyzet, ugyanis míg az első és második rész technikai nézőpontból számítottak úttörőnek, a sorozat a szabadalmi jogokat megvásárló Ubisoft kezei közt találta meg igazi hangját, az már más kérdés, hogy a franciák azóta is ugyanazt a receptet készítik el újra és újra, minimális változtatásokkal. A Far Cry 3 ugyanis megtalálta azt a hangulatot és történetet, ami egy egész epizódon át hatékonyan motiválta a játékosokat a továbbhaladásra, és persze az akciójátékok történetének egyik legemlékezetesebb főgonoszát is megismertette velünk, Vaas, a kissé pszichopata kalóz embercsempész személyében.

Még ma sem fest rosszul, és nagyon is érdemes felfedezni.


Érdekes, hogy míg a játékmenet karakteresebbé, a hangulat intenzívebbé és összességében emlékezetesebbé vált, addig technikai oldalon tulajdonképpen számos területen visszafejlődött a játék. Sőt, ha nem számítjuk ide a Blood Dragont, mely a 3-hoz kiadott humoros hangvéteéű önálló DLC volt, akkor a negyedik és ötödik rész, illetve a legutolsó New Dawn epizód egyaránt korlátoltabb, mint a 2008-ban megjelent második rész. Ez persze elsősorban a fizikai szimulációra érvényes, ám a környezeti interakció és rombolhatóság tekintetében több téglát is kivettek a falból, a helyüket pedig olcsóbb hozzávalókkal tömték ki. Ami azt illeti, a Dunia néven futó motor valójában alig-alig változott a harmadik rész óta, így bármelyik játékot vesszük elő, a hasonlóság az eltérő környezeti elemek és helyszínek mellett is minimum gyanús lesz. A három összességében rendkívül szórakoztató módon tölti meg feladatokkal a dzsungeles környezetet, bőséges feszültséggel szolgál a barátait megmenteni, illetve megbosszulni vágyó főszereplő számára, és megfelelő eszköztárat biztosít, hogy kreatív módokon közelítsük meg a többnyire rosszfiók legyilkolásába torkolló küldetéseket.

Ha unjuk a gyaloglást, akutóval is átrombolhatunk a dzsungelen.


Itt még nem egy névtelenségbe és némaságba burkolózó hőst alakítunk, mint az 5 és a New Dawn esetében, hanem egy Jason Brody nevű pénzes fiatalt, aki barátaival egy gyönyörű trópusi szigetre utazik némi felhőtlen vakáció reményében. Ahogy az sejthető, a nevetgélés hamar sikoltozásba fordul, mikor Vaas és cimborái befogják a bandát, némi anyagi haszonszerzés reményében. Mi persze az első adandó alkalommal megkíséreljük a szökést, ám attól a pillanattól fogva csak egyre nehezebb dolgunk lesz, a túléléshez pedig olyan dolgokat kell tennünk, ami gyökeresen megváltoztatja személyiségünket. Segítségünkre lesznek a különböző vadásztechnikák és a szerencsétlen helyi állatvilág irháiból készített felszerelések, megjelenik az Assassin’s Creedből örökölt toronyfoglalás és az elévülhetetlen bázisfoglalás, ahol az igazi sikerélményt a csendben, riadó elindítása nélkül elvégzett takarítás jelenti. A széria azóta is meghatározó pontja, hogy egy olyan területre kerülünk, ahol először egyszemélyes megváltóként, később az ellenállás vezéralakjaként kell tetszelegnünk, akár akarjuk, akár nem. De már miért ne akarnánk, hiszen azért jöttünk, hogy lőjünk, nyilazzunk, robbantsunk és gázoljunk, utunk pedig puskaportól és a helyi egzotikus növényvilág pszichedelikumaitól megrészegülve vezet minket, míg el nem érkezik a végső leszámolás ideje.

Már az ilyen pillanatokért megéri kipróbálni.


A sziget pedig szerencsére hamar kinyílik, így bátran ignorálhatjuk az aktuális küldetés elvégzésére sarkalló indikátort, és a rádiótornyok aktiválásával még több tennivalót tűzhetünk a listánkra, vagy csak nekiindulhatunk, hogy felfedezzük a kincseket és felszereléseket rejtő helyszíneket, romokat, víz alatti elhagyatott barlangokat. A kiránduláshoz különféle motoros járműveket is igénybe vehetünk, ha pedig gyorsan elhagynánk egy magaslati pontot, még sárkányrepülőbe is pattanhatunk, ha pedig sietősre fognánk, vagy egyszerűen megunjuk a terepmászást, a tornyok gyorsutazási pontként is funkcionálnal. Adott tehát egy látványos, szabadon bejárható sziget, és egy ügyesen levezetett B-kategóriás akcióthrillerekre emlékeztető történet, ami a koncepciót sikerrel tölti meg élettel. Természetesen skillek, képességek és XP gyűjtés nélkül már évek óta alig jelenik meg játék, így itt is bővíthetjük lehetőségeinket a sikeres akciókért bezsebelt tapasztalati pontokért

Mit kell tennem?

Aki valamiért kihagyta volna Ubisoft egyik legsikeresebb játékát és méltán legkedveltebb FPS-ét, most némi trükk bevetésével tehet szert rá. A módszer teljesen legális, egyszerűen csak érdemes inkább a mobilos böngészőből próbálkozni, a játék ugyanis PC-s böngészőn keresztül nem feltétlenül akar Uplay fiókunkba vándorolni. Íme a követendő lépések:

Először is telefonról nyissuk meg a store.ubi.com oldalt és jelentkezzünk be Uplay fiókunkba, majd bökjünk rá ERRE a linkre. A Far Cry 3 kínai terméklapján találjuk magunkat, itt ne a zöld színű gombra, hanem a fehér alapon kék csíkkal szegélyezett gombra kattintsunk. A következő lapon pedig a kék színű gomb a miénk, ami mellett azt látjuk, hogy ¥88.00 helyett ¥0.00 a játék vételára, tehát ingyenes. Sikeres kattintás esetén az ALL GOOD felirat gratulál nekünk, és ha minden jól megy, amikor gépünkön elindítjuk a Uplay alkalmazást, a Far Cry 3 már a könyvtárunkban várja, hogy letöltsük. Az akció a The Division-höz hasonlóan szeptember 8-án (13:00-kor) lejár, így érdemes lesz sietni.

2020. 09. 04

Mi a BIOS, a CMOS és hogyan érjük el őket?
Összefoglalónk az alaplapok és egyben a PC-k rejtélyes kezelőfelületétét mutatja be
Megvettem az első számítógépemet, csak a BIOS-szal ne kelljen vacakolnom. Egyáltalán mi az és mit kezdjek vele? Sok felhasználó gondol így első számítógépére, de még sokszor azok is, akik már egy ideje használják és nem most húzták le a fóliát frissen összeszerelt gépükről. A következő sorok arra tesznek kísérletet, hogy bemutassák, mi is az a BIOS, hogyan jutunk oda a különböző gyártók alaplapjain, és mit tehetünk, ha egyes beállítások miatt gondokat tapasztalunk.
A BIOS
A BIOS a Basic Input/Output System rövidítése és egy olyan beépített firmware, melyet minden számítógép esetében az alaplapon találunk és alapvetően a rendszerindításért felel. Egy olyan aprócska szoftver, mely felismeri, diagnosztizálja és kezeli egy számítógép legfontosabb alkatrészeit, tehát a processzort és a RAM-ot, melyek nélkül a gép el sem indulna, illetve a háttértárakat és az USB portokat melyek az operációs rendszer betöltéséhez, illetve a kezeléséhez szükséges eszközöket, perifériákat tartalmazhatják.
Bár a Windows és a Linux számos lehetőséget és módot kínál egyes beállítások elvégzésére, néhány változtatás csak a rendszer BIOS-án keresztül végezhető el. A BIOS segítségével ellenőrizhető, hogy a gép minden összetevője megfelelően működik-e, mielőtt a Windows rendszerbe bootolna. Ez tehát a gépünk első védvonala is egyben, hiszen már itt is számos dolgot módosíthatunk és a hibák elhárításában is fontos
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 2. rész
Mi a VRM szerepe egy alaplapon, miben térnek el a lapkészletek, és milyen alaplapok közül választhatunk?
Cikkünk első fejezete az alaplapok szerepét tárgyalta, kitérve az alapvető felszereltségre, amelyek tekintetében többé-kevésbé minden lap ugyanazt kínálja. De mik azok a részletek, amelyek nagyobb mértékben is megkülönböztetik ezeket a hardvereket? A következőkben a feszültségszabályozást végző VRM, a chipsetek és az igényeink és pénztárcánk szerinti választási lehetőségek következnek.
A VRM
Az alaplapi VRM-ek meglepően fontos részei minden modern alaplapnak, de gyakran figyelmen kívül hagyják őket a marketing és a kritikák során is, vagy nem magyarázzák el megfelelően, ha egyáltalán megemlítik őket. Mik azok az alaplapi VRM-ek, miért említik őket együtt a túlhajtással, és milyen kulcsfontosságú specifikációkat kell megérteni ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzunk vásárlás előtt?
A VRM a Voltage Regulator Module (feszültségszabályozó modul) rövidítése, és szerencsére ez a név eléggé magától értetődő. Minden alaplapon van egy feszültségszabályozó modul, amelyet a CPU közelében helyeznek el, hogy szabályozza a feszültséget, amely a tápegységtől és a tápkábelektől a CPU aljzatához jut. Annak ellenére, hogy a CPU önmagában is elég sok energiát képes fogyasztani, mégis szüksége van arra, hogy ezt az energiát kezeljék és szabályozzák, mielőtt a CPU rendelkezhetne vele.
Miért fontosak az alaplapi VRM-ek a túlhajtás szempontjából?
Mivel a tápegységből érkező
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 1. rész
Az alaplap egy asztali számítógépben és amit még tudni érdemes
Jól tudjuk, hogy számítógépünk szívét és lelkét a processzor és a videokártya párosa adják, pláne, ha játékra vagy komolyabb grafikai munkára vásárlunk számítógépet. Azt azonban továbbra sem felejthetjük el, hogy a számunkra kiemelten fontos összetevők nem feltétlenül a legfontosabb összetevők. Minőségi tápegység nélkül gépünk egy instabil időzített bomba lehet, és talán még el sem indul, megfelelő alaplap nélkül pedig ugyan mibe pakolnánk az izmos CPU-t és méregdrága videokártyát? A következőkben az alaplap általános működését és funkcióit igyekszünk bemutatni, hogy megértsük, miért fontos egy PC-s felhasználó számára. A cikk folytatásában kitérünk a különböző árkategóriákra is, amelyek különböző minőséget és lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak.
Mi is az alaplap?
Ha valaha is raktunk össze vagy szedtünk már szét számítógépet, akkor láthattuk azt az egyetlen alkatrészt, amely mindent összeköt – az alaplapot. Ahogy a neve is árulkodik róla, egy PC esetén ez lesz az alap, amire építkezni fogunk. Ez az a központi áramköri lap, amely mindazokat az alkatrészeket és csatlakozókat tartalmazza, amelyek lehetővé teszik, hogy a számítógép minden eleme áramot kapjon és kommunikáljon egymással. Jellemzően számos beépített funkcióval büszkélkedhetnek, és közvetlenül befolyásolják a számítógép képességeit és bővítési lehetőségeit. Természetesen az alaplap nem új találmány, hiszen már jóval a személyi szá
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
Csajka 2000 Kft
2020.09.06
Tökéletesen ment a dolog. Bár még egyszer be kellett lépnem a fiókomba kantoniul, de ettől függetlenül ment az all good és már repül is a telepítés. IOS faszari böngésző. Pacsi a cikkért!
Kincses Béla Gábor
2020.09.05
Azt hittem shift+enterrel tudok sort törni, de elküldte az üzenetet. Így külön üzenetben köszönöm meg. Köszönöm!
Kincses Béla Gábor
2020.09.05
Simán ment PC-ről Operával.
Varga Bálint
2020.09.05
a leitás szerint csináltam mindent de a játék nem jelent meg a uplay launcherben. Ilyenkor mi a teendő:?
Bodocz Miklós
2020.09.05
A leírás szerint működik mire felnéztem a telefonomból már ott volt a PC-n az Uplay-en. De csak a telefon saját böngészőjével sikerült . A népszerű böngészőkkel nem működött kiírta hogy ALL GOOD de nem történt semmi. Köszi a leírást!!!
PCX 2006-2024.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.