fb pixel code
  • logo
    Kategóriák
    Kategóriák

Az a helyzet, hogy a Far Cry széria nem könnyíti meg a dolgom, így ez az ajánló sem egy átlagos bemutató lesz. A Far Cry New Dawn ugyanis nem sok olyasmit tartalmaz, amit korábban ne láttunk volna, ami viszont eltér az nem töltene meg egy cikket, így egy kicsit máshonnan közelítek. Még emlékszem az első részt övező őrületre, arra, hogy milyen előremutató technikai színvonalat képviselt a második rész, és milyen jól összerakott és szórakoztató volt a harmadik. Aztán jött a negyedik, helyszínt és főgonoszt cserélt, de a lényeg nem igazán változott, talán csak veszített egy kicsit a varázsából. Majd négy év elteltével tavaly, a nagy hype nyomában megérkezett a Far Cry 5 és kipróbálta, hogy mit lehet még eladni az embereknek folytatás címén. Ennek az egyenes folytatásaként szolgál a Far Cry New Dawn, ami átszíneszte ugyan, de sokban nem változtatta meg az 5-ben látottakat. A számtalan újrahasznosított elem és a félgőzzel összedobott történet ellenére valamiért mégsem tudtam igazán haragudni rá.

Ahhoz, hogy megértsd a jelent ismerned kell a múltat!

A Far Cry a német Crytek játéka volt, és a 2004-es első résszel bizonyította, hogy tartja a lépést az id Software vagy a Valve fejlesztőivel. A játék nagy nyílt területtel, nagyszerű effektekkel és hangokkal kápráztatott el, ám nem volt könnyű és a története sem volt túl mély, inkább a 80-as évekből véletlenszerűen előszedett VHS-re emlékeztetett. A második részben tovább bővítették az elképesztő technikai újítások számát, mint például a környezet rombolhatósága, de új játékmechanikákkal is kísérleteztek. A mix sajnos nem a legjobb arányban tartalmazta a szórakoztató és frusztrációt kiváltó elemeket, így minden erénye ellenére mérsékelt siker lett. A legtöbbet emlegetett hibája, hogy öt métert sem haladhattunk anélkül, hogy ne támadjon meg egy csapat fegyveres, így a hatalmas nyílt terület nem egy felfedezni való játszótér, hanem egy idegesítő háborús zóna volt, végtelenségig újratermő ellenfelekkel. A 2012-es harmadik résszel a Ubisoft kibővítve kiadói szerepkörét, átvette a fejlesztést is, és sikerre vitte a címet. Bár a történet kissé túlzó volt, a nyaraló ifjúból pillanatok alatt akcióhőssé váló figurával, de a mechanikák jól működtek, és ezúttal az arányok is rendben voltak. Az irányítás kidolgozott, a lövöldözés könnyed, a játékmenet összességében szórakoztató volt. Ráadásul Vaas-t, a pszichopata, embercsempész terroristát, azóta is az egyik legemlékezetesebb videojátékos főellenfélként tartják számon. Az önálló kiegészítőként kiadott Blood Dragon pedig már szándékosan idézte meg a 80-as évek retro világát, az Aliens-ből és Terminator-ból kölcsönzött Michael Biehn, pedig jókedvvel asszisztált a korszak pihent paródiájához. A hivatalos negyedik rész, 2014-ben a 3 receptjére épült, mindössze egy szigetről, az indiai hegyekbe költöztette a cselekményt. Kicsit laposabbra sikerült elődjénél, a főgonosz minden álnoksága ellenére sem hozta a rajongóknál magasra került lécet, a játékmenet pedig nem igazán próbálkozott újításokkal. Ezek után még egy mellékág készült, mely a miliőt tekintve az eddigi legtávolabbra szaladt az eredeti koncepciótól. A Far Cry Primal egyenesen az őskorba vitt minket, és a mezolitikumba helyezett törzsi viszályhoz még saját nyelvezettel is szolgált. A megszokott mechanikák modern fegyverzet nélkül is tökéletesen megállták a helyüket, így akit nem riasztott el a jelenkori elemek hiánya, pozitívan csalódhatott a játékban.

2004-2018


A számozott folytatások sorában a 4 volt az utolsó, és utána négy egész évet is kellett várni a következőre. Tekintve, hogy ez manapság már hosszú időnek számít egy jól bejáratott, és nagy költségvetésű széria esetén, érthető volt, hogy emiatt sokan a sorozat megújulásában reménykedtek, ahogy ezt az Assassin's Creed esetében meg is lépte a Ubisoft. Októberben végül megjelent a Far Cry 5, és miután körbejárt az adományos kosárka, a hívek számára egy kiábrándító mise következett. Az előzetesekben minden az új helyszínről és az új legyőzendő fenyegetésről szólt, a sajtó pedig a közönséggel együtt szépen belement a játékba. Mindenki örvendezett, hogy milyen új és merész, egy Amerikába helyezett keresztény szekta köré építeni a cselekményt, egy ennyire populáris játékban. És kár lenne tagadni, az egészben meg is volt a lehetőség, de a felszín alatti mélységekről főleg akkor beszélhetünk, ha megnézzük, hogy a hatásvadász alapfelállás mögött mi is vár ránk a pénzünkért. A játék elindult, mi pedig a hatásvadász jelenetsorban tanúi lehettünk, a személyi kultusz és a megvezetett tömegek erejének. 
Az indulással tehát nem is volta baj, a 3 óta tudják, hogy mitől döglik a légy, és nem baj ha van egy felismerhető jellegzetessége a játéknak. A problémát néhány játékóra után kezdtük el megtapasztalni, ahogy a rengeteg visszatérő gond, és a kisebb, véletlenszerű hibák egymásra tornyosultak és megadták számunkra a merész következtetést: Ez bizony egy átverés. Nem tudom ki hogy van vele, de én nem szeretem ha teljes árat kérnek el egy jól dizájnolt blöffért, amit eredetileg teljesértékű folytatásként kínáltak. A grafikai motor továbbra is az első játék technikai alapjaiból fejlesztett Dunia Engine, mely a második rész óta látja el a sorozatot. Ezt részről-részre csiszolgatják, változtatgatják, így vizuálisan mindig fejlődik egy kicsit, de némileg mindig eltérő összbenyomást kelt. A környezet rombolhatósága például a második rész óta csak visszafejlődött, ami furcsa módon az egyre pofásabb dizájn, és az egyre nagyobb bejárható területek ellenére is, a korlátoltság érzetét kelti. Ami a harmadik részben még lenyűgöző volt, azt hat évvel később már nem ugyanúgy fogadja be az ember, és ezt a Ubisoftnak is illene belátnia.

Mintha ikrek lennének


A New Dawn megítéléséhez tehát leginkább az 5 ismeretére lesz szükség, hiszen nem csak a történetét tekintve egyenes folytatása a tavalyi epizódnak, de konkrétan ugyanott is játszódik, az eredeti térkép csak néhány alternatív helyszínnel bővült. A cselekmény szerint a vallási fanatikus Joseph Seed, három hasonlóan veszett testvérével, uralma alá hajtja a Montana állambeli Hope County-t. Komoly létszámmal bíró szektájával, a terror melegágyává változtatja az egykor prosperáló, édenkertnek is beillő vidéket, hogy a saját képére formálja azt. Az új rész itt veszi fel a fonalat, mert bármekkora erőfeszítéseket is tettünk korábban az ellenállás felépítésére, a magát isteni kiválasztottnak tartó alak, végül kirobbantja az atomháborút. Egy töltet persze a környéket is telibe találja, hogy ezzel megágyazhasson ennek a kissé átgondolatlan mellékszálnak.

Világvége? A mise alól nincs kibúvó


Visszatérünk hát Hope County-ba, ám meglepődtem, hogy mindössze 17 évvel járunk az előző rész vége után. Ahogy az előzetesekben is láthattuk, a világ csak úgy duzzad az élettől, gazdag állatvilág és mindent beborító vastag növényzet fogad bennünket. Az egész nehezen indokolható, egy alig húsz éve lezajlott atomháborúval, de ahogy az írók megtették, úgy mi is kényelmesen átugorjuk ezt - mindenesetre ha ez tényleg így működne, lehet hogy nem rettegnénk annyira a nukleáris fenyegetéstől. A furcsa neon színvilágért is sokkal inkább az aktuális retro-, mint a radioaktív hullám felel, mindenesetre a környezet igazából kellemesre sikerült, és az egyik legerősebb pontja a játéknak. A végtelen virágmezők valóban hatásosak, az erdők kellően sűrűek, a láp kellően sejtelmes, a romok kellően romosak. A terület vidékies jellegéből adódóan, sok izgalmas épületmaradványra ne számítsunk, be kell érnünk néhány viskóval, földből félig kiálló autóroncsokkal és néhány épségben maradt pincével vagy óvóhellyel. Persze találunk majd rozsdás hidat és elfoglalható erődítményeket, de összességében nem az volt az érzésem, hogy egy nukleáris holokauszt maradványait járom; de ennek más okai is vannak. Például hogy járműből, fegyverből, felszerelésből valójában több van, mint elég. A fegyvereink amúgy rendkívül látványosak, a darabokból összetákolt, vagy szeméttel és kacattal feltuningolt stukkerek és autók egyaránt rendkívül jól mutatnak. A gyilkolás sem sokat változott, továbbra is lopakodhatunk, a célpontok felderítésére pedig érdemes kutyánkat előre küldei, de kifejleszthetünk távcsövet is. A megjelölt ellenfeleket innentől a falon át is látni godjuk, és így kevesebb meglepetés ér majd vadászat közben. Ha ügyesen helyezkedünk, a levegőből zuhanva instant kivégzéseket hajthatunk végre, hátulról lopakodva is csendben gyilkolhatunk, ám az animációk hosszasak és nem hagyjhatjuk félbe őket, így ne támadjunk meggondolatlanul, ha nem szeretnénk lebukni. Idővel vehetünk profibb íjakat, dobótőrt is hajigálhatunk és idővel hangtompítós fegyverek is elérhetők lesznek.

Lányok, inkább keressétek meg aput, akiről annyit meséltetek. Szívesen segítek meglátogatni.

Ilyen későn nem kéne már otthon lennetek?


Akciójáték nincs főellenség nélkül, nézzük, hogy ki szeretné, ha a világvége örökké tartana. A Seed família anno megkapta a kritikáját, hogy az egész szektás történetnek nagyobb volt a füstje, mint a lángja, és hogy az ígéretesen induló, nyomasztó felütés végül nem kapta meg a valódi mélységét. Nos, akkor mit szóljunk most, amikor a főellenfelekben egyedül az félelmetes, hogy milyen tenyérbemászóan idegesítőek. A két műmájer utcalánynál még a péntek éjszakai tömegközlekedés, vagy egy aluljárós csípős gyros is ijesztőbb. Arról, hogy hogyan vezethetik ők, az új világ legfélelmetesebb rablóbandáját, vagy hogy egyáltalán kik ők és miért nem bírják megállni, hogy ne keménykedjenek megállás nélkül, arra sajnos nem derül fény. Nem mintha nehezemre esne elfogadni, hogy egy társadalmi összeomlás után összeverődő barbárok fosztogatni kezdenek, de nem látom be, hogy miért pont ők vezetik a Highwaymen név alatt összegyűlt hordát, és nem értem, hogy az írók miért nem erőltették meg legalább egy fokkal jobban magukat. A vérfagyasztónak szánt bemutatkozás csak egy értetlen félvigyort csalt az arcomra, pláne az a felismerés, hogy egy az egyben lenyúlták, a szintén posztapokaliptikus The Walking Dead-et. A sorozatban a főhősöknek hasonlóképp állja útját egy ugyanilyen csoport, jöhet a kötelező erőszak és fenyegetés, stb. A lényeg, hogy a fanatikus közösség helyett így most útszéli martalócokat irthatunk, tőlük kell megvédeni a túlélőket és visszafoglalni az erődöket.

Mi változott tegnap óta?


Az ötnek számos eleme volt, ami végül nem működött jól, vagy csak belefulladt a hibákba. Technikailag nem sokban tért el a korábbi részektől, inkább csak nagyobb, hosszabb és személytelenebb lett. Most átmegyek pár kiemelendő vagy bicskanyitogató részletén, és azt is megnézzük, hogy ehhez képest mit kínál a New Dawn. Az első és legfontosabb, hogy visszatértek a második rész végtelenül újratermő, minden bokorban ott lézengő ellenfelei. Vajon ki lehetett az, aki úgy gondolta, hogy a Far Cry 2 leginkább kritizált részletét, érdemes megtenni a legújabb epizód egyik alapvető elemének. Bármilyen küldetésre is indultam, jóformán ki se hajtottam a bázisról, már lőttek rám, vagy megjelent az indikátor, hogy valahonnan támadásra számíthatok. Még az alig párszáz méterre lévő célpontokat is szinte képtelenség volt megközelíteni a folytonos harci helyzetek miatt. Hiszen ignorálnom kellett volna az út szélén térdeplő lakosokat és az őket túszként fogva tartó szektatagokat, esetleg a szembejövő ellenséges járműveket és a fülem mellett elsuhanó golyókat. Mi pedig az ellenállás mozgatórugója és gerince volnánk, nem hagyhatjuk ki a lehetőséget, hogy csökkentsük szektás ellenfeleink táborát. Ami valójában soha nem történik meg, mert a fegyveresek néhány méterenként bárhol ott teremnek, és sose fogynak el. Igazán motiváló. A játékban eltöltött első napon, szerintem több embert lőttem le, mint amennyi valójában élhet ebben a fiktív megyében. Bűntudatom persze nemigen lehetett, mivel ellenségeink személyében 2-3 karaktermodellt randomizáltak a készítők, így szinte minden második áldozatom ugyanaz a figura, vagy genetikailag tenyésztett másolata volt. Ez még gombócból is sok, nem hogy de ja vu-ből. Azt már csak röviden említem meg, hogy a mozgásanimációk is elég idejétmúltak, darabosak. Már nem emlékszem, hogy ez itt lett ennyire szembetűnő, vagy csak nem javították a korábbi rész esetlenségeit, de 2018-ban két-három karaktermodellből és mozgásanimációból gazdálkodni, egy sandbox játékban nem éppen előremutató. A retinámba égett a bongyorhajú férfi, aki minden alkalommal ugyanúgy repül hátra, mikor eltalálja a halálos lövés. A New Dawn esetében is hasonló a helyzet. A neonszínekbe burkolózott tolvajok továbbra is az utakon járőröznek, várva hogy belénk köthessenek. Elrabolt helyieket és üzemanyagkészleteket szállítanak, várva hogy lecsapjunk rájuk. De olyan is volt, hogy egy útszakasznál beragadt egy script, és amint egy bizonyos ponthoz értem, ugyanabból az irányból két ugyanolyan jármű haladt el, jelezve, hogy érdemes lenne jól utána mennem, amíg tehetem. Tehettem, mert elég volt pár métert sétálnom oda-vissza, és megint felbukkantak. Vajon egy szellősen vonuló konvoj, vagy egy körforgalom lehetett az oka?

Egyoldalú frizbi, a kedvencem.


A Far Cry 5 másik, és talán a legfontosabb eleme, hogy eredetileg  igyekeztek megteremteni egy élő, lélegző, állatokkal és emberekkel megtöltött terület látszatát. Aminek jól keresztbe tesznek a végtelenül felületesen beillesztett scriptek, amik úgy rántanak ki a játék hangulatából, hogy egy idő után már alig volt kedvem visszamenni. Az, hogy egy kisebb küldetés végén, a semmiből megjelenő ellenfelek úgy jelentek meg az előzők hulláin, mintha nem lenne semmi látnivaló, az még elmegy. Ami jobban zavart, és majdnem letöröltem miatta a játékot, az az újfajta narrációs és történetvezetési mechanika volt. A térképet ugyebár felosztotta egymás között az öreg Joseph három testvérkéje, három különálló küldetésszállal állva el az utunkat a főellenféltől. Ez idáig rendben is van. Motivációjuk ugyan mérsékelten volt csak hiteles, de legalább többet nyújtottak a gonosz bűnöző sablonnál, és viselkedésüket elkönyveltem családban örökletes őrületnek. Azt viszont még nem sikerült megemésztenem, hogy miért gondolták a fejlesztők, hogy egy openworld játék attól lesz szórakoztatóbb, ha az amúgy is végtelen számú ellenfelek okozta idegbajt azzal tetézik, hogy a script néha váratlanul átrak minket, egyik helyszínről a másikra. Ha a játék úgy érzékelte, hogy elegendő küldetést végeztem a folytatáshoz, esetleg elég erődöt számoltam fel, akkor csinálhattam akármit, lehetett körülöttem akárhány társam, gond nélkül elraboltak, és akár a pálya másik felén is találhattam magam. A legjobban akkor szitkozódtam, amikor egy általam frissen elfoglalt erődítményre éppen látványos csinnadratta közben érkezett meg a felmentősereg. Megnézhettem, ahogy a cimboráim egy halom fegyverrel megpakolva átveszik a hely irányítását, ám mielőtt meghallgathattam volna a kötelező gratulációkat az ügyes akcióért, a semmiből egy altatónyíl érkezett, én pedig bámulhattam a töltőképernyőt. És ez nem egyetlen eset volt, előfordult, hogy direkt átutaztam a térkép másik felére, ám a fejlesztők szerint rossz sorrendet választottam, mert egy küldetés végén visszateleportált az eredeti területre, hogy ott megnézhessek egy átvezetőt. Ha a Ubisoftnál senki nem teszteli a játékba beépített ötleteket, akkor bizony a mérges vásárlók fogják megtenni.

Először a Fast Travel-re gyúrjunk


Ezt az elemet hálistennek kitakarították a játékból, helyette kapunk más megoldásokat, amik nem forradalmiak, de legalább nem is rontják el a játékot; ilyen például a szintlépős, RPG rendszer bevezetése. Az alapvető feladatunk, hogy a Prosperity névre keresztelt kis települést fejlesztgessük, így haladhatunk előre a történetben. A legnagyobb értéket az etanol képzi, amit a Highwayman-től kell visszaszereznünk. Minden visszafoglalt bunker, minden ellopott tartálykocsi vagy sikeresen teljesített küldetés után, kapunk bizonyos mennyiséget, amit a bázisunk különböző funkcióinak fejlesztésére fordíthatunk. Ezzel és a különböző helyszíneken bújkáló specialisták beszervezésével, szintet ugorhat településünk, és megnyithatjuk az egyre erősebb és egyedibb fegyvereket és járműveket, és az újabb küldetéseket. Előállításukat a gyűjthető alapanyagokból fedezhetjük, amiből nem fogunk hiányt szenvedni, minden sarokban találunk majd az inventorynkba pakolható kacatokat. A fejlettebb eszközökre azért lesz szükségünk, mert idővel az ellenfeleink között is felbukkannak szívósabb figurák, amiknek a kiiktatása már nem lesz olyan egyszerű. A sima fehér kategóriás támadókat pár lövéssel leteríthetjük, ám a kék, lila vagy akár arany kategóriához, egyre komolyabb fegyverzetre lesz szükség, ha életben akarunk maradni. A nagyobb csoportokban támadó rosszfiúk, vagy állatok eddig is borsot tudtak törni az ember orra alá, ám ha van köztük egy magasabb szintű alak is, akkor jobb ha felkészülten várjuk és időben kiiktatjuk. 
Az elfoglalt erődökért még több üzemanyagot kaphatunk, ha válalljuk, hogy újra nekiessünk a takarításnak. Minden alkalommal komolyabb őrséggel nézhetünk szembe, egyre nagyobb jutalomért, ám ha túlzásba esünk, teljesíthetetlenné válhat a kihívás. 

Poszt-apokaliptikus grill, trendi frizurákkal


A karakterek illetve npc-k továbbra sem a legizgalmasabbak. Mindenkinek megvan a maga szerepe, és egy-két jópofa alak is bemutatkozik majd, de többnyire a szokásos jólelkű, barátságos figurák, akik rendkívül örülnek a segítségünknek, és egytől-egyig jót akarnak. A mi karakterünk az előző részhez hasonlóan egy személyiség nélküli néma Levente. Induláskor meghatározhatjuk a nemét, hiszen a teljesen szótlan karakterrel nehéz lenne enélkül azonosulni. Itt érzem, hogy ezt a szálat ügyesen megspórolták, a co-op mód bevezetésével. Így valamelyest értelmet nyernek a néhány elemből megtervezhető karaktereink, hiszen egymást már látni fogjuk, bár valójában ez csak jó kifogásnak tűnik. Egyetlen sort sem kellett alkotni valós párbeszédek létrehozásához és ezzel tökéletesen személytelen lett az élmény, amilyen már az előző részben is volt. Hősünk terminátor módjára számolja fel a rablók és gyilkosok alkotta bűnszervezetet, segít a helyieknek, nyomoz, kutat, gyilkol, anélkül, hogy egyszer is jelét adná valódi személyiségének. Nem állítom, hogy enélkül ne működne a játék, de a harmadik részt is ez dobta fel, és a hasonló, bár technikailag valamivel részletesebb Dying Light-ot is ez mentette meg a halálos unalomtól, hiszen karakterünk reagált az eseményekre, voltak érzelmei, még ha kissé sablonosan is voltak megrajzolva.

Kell ez nekem?

A Far Cry New Dawn tehát hűen követi a korábbi részekből összeöntött Far Cry 5-öt. Igaz, egy kicsit átszínezték, valamennyit csiszoltak rajta, feldobták egy egyszerűbb RPG-rendszerrel is, mert miért ne, de a scriptelt játékmenet, a szép lassan elavuló Dunia Engine, és a sokadjára is önismétlő játékelemek, lassan ennek a sorozatnak a rajongóinál is megtöltik a poharat. Nem húzott fel úgy mint az 5, ott már kiadtam a mérgemet. Itt is volt pár bug, mint az elhagyott partszakaszon meglelt motorcsónak, ami tíz méter séta után már nem volt ott, vagy az npc-k, akik minden alkalommal előbb érnek oda bárhova, de az ilyesmiken már csak legyintettem. Igazából jobb lett, mint amire számítottam, de ez talán csak azért van, mert semmire sem számítottam. A fegyverhasználat működik, a karakterfejlesztés és a valóban gyönyörű vidék felfedezése legalább motivál, szemben a főellenféllel, akit nem azért nyomnék le, mert fenyegető és félelmetes, hanem mert szeretném, ha többet nem szerepelne. A grafikai követelmények hasonlóak az előző részhez, valószínűleg mindenki megtalálja magának a megfelelő beállítást, ám ha éles textúrákat és szép effekteket szeretnénk, akkor egy középkategóriás videókártyát már el tud fogyasztani. Az ára valamivel kedvezőbb, mint egy számozott, önálló epizódé, a Steam és a Uplay felületén egyaránt nagyjából 15 000 Ft.

Hozzászólás

Ha hozzászólnál, kérjük jelentkezz be és tartsd be a kommunikációs normákat.
Elsőként a szlovének segítenek lecserélni a közepes hatékonyságú gyári hűtést Az EK Water Blocks 1999-es alapítás óta gyárt minőségi és professzionális hűtési megoldásokat. Az első sorban vízhűtési technológiára specializálódó cég, nagyjából a lehetséges komponensek teljes listáját lefedi, így CPU, GPU, RAM, SSD és szimpla rendszerhűtő megoldásokat is gyárt, a ventilátoroktól egészen a komplett folyadékhűtéses rendszerekig. Látva az új Radeonok érkezését, elébe ment az augusztusban érkező egyedi léghűtéssel érkező modelleknek, így a modderek és maximalisták már most előrendelhetik, a kifejezetten az RX 5700 szériához tervezett, egyedi vízhűtést. Nemrég végre mi is a kezünk közé kaparinthattuk az AMD népszerű újdonságait, és néhány rövid játékteszt alatt megbizonyosodhattunk a Ryzen 5 3600X és az Radeon RX 5700 erejéről. A teljesítmény itt is önmagáért beszélt, ahogy teszt alatt mért mért hőfokok is. Míg a Ryzen szériához mellékelt gyári hűtés korrektül elbánik a terhelés alatt keletkező melegedéssel, az RX5700-ra és az XT modellre szerelt gyári blower hűtő sajnos érezhetően rosszul teljesít, ahogy ez ettől a típustól nem is meglepő. A külföldi tesztelők egybehangzó véleménye szerint, a jócskán alulteljesítő hűtő érezhetően visszafogja az új Navikban rejlő teljesítményt, és ez különösen igaz a kártyában rejlő tuningpotenciálra. Ilyen aluloptimalizált hőterelés mellett, kiaknázhatatlan az amúgy sokat dícsért Navi chip ereje, hiszen még a gyárilag belőtt skálázódás is nehe
2019. 07. 19
Arctic Freezer 34 eSports A svájci Arctic Cooling, 2001-es alapításakor divatot indított az asztali PC-kbe szánt csendes hűtőrendszerekkel. A fejlődés egészen 2009-ig tartott, ekkor a cég elhagyta nevéből az utótagot, és akár egy zenekar, a rövidebb de emlékezetesebb Arctic néven folytatta tevékenységét. Ám míg a bandák többnyire szétváláskor, vagy távozó tagok miatt váltanak nevet, itt a korszakváltás bővülést jelent, ugyanis termékpalettájuk különféle elektronikai és számítógépes perifériákkal bővült. A fókuszban persze továbbra is a fejlett hűtési megoldások maradtak, a Freezer 34 például idén jelent meg a piacon, hogy átvegye a helyét az előző Freezer 33-nak. Az új eSport modell érkezésével az eddigi árkategóriában tovább optimalizált kialakítást és jobb ventilátort is kapunk. A termék egy megszokott, masszív karton dobozkában érkezik, amit az egész Freezer szériát meghatározó fekete és fehér színek jellemeznek. Az oldalakon és a hátoldalon a megszokott információk, a termék főbb jellemzőivel, a doboz tartalmával, illetve a hűtő felépítését, és az új BioniX P120 venti képességeit méltató illusztrációkkal. A dobozon belül nincs szivacs ágy, vagy egyéb tömítés, a termék mellett épp csak elfér kiegészítőket rejtő lapos dobozka. Kiegészítők: Használati útmutató füzet 2 db csavar 2db szárnyas csavaranya 4 db Intel 115x, 4db Intel 2011 és 4 db AMD AM4 távtartó 1 db MX-4 hővezető paszta 1 db hátlap 2 db rögzítő és 2 db ventilátor rögzítő 4 db gumi betét/alátét
2019. 07. 18
Az új videokártyát a belépő- és a középkategória környékére várják A 7 nm-es gyártástechnológiára alapozó RX5700 és RX5700 XT egészen a felső kategória pereméig nyújtózik, és korrekt áron kínál korrekt teljesítményt, így az AMD versenyképessé vált, és kiállhat az Nvidia RTX szériájával szemben. Korábban már megindultak a pletykák, miszerint a Navi széria nem ebben a két kártyában merül majd ki, és esetleg egy bitang erős flagship modellre is számíthatunk, melynek felbukkanását az AMD tudatosan időzíti későbbre. A pletykák elindítója az a AMD régi partnere, a Sapphire volt, aki az új Radeonok megjelenése előtt számos RX kezdetű nevet levédetett, amiből sokan arra következtettek, hogy a két cég jól lebukott, és hamarosan egy egész rakás új kártyára számíthatunk. Sajnos hamar kiderült, hogy erről szó sincs, az intézkedés biztonsági szempontokból történt, hogy a potenciálisan használható kártyanevek ne kerüljenek illetéktelen fennhatóság alá. A rajongók ugyanakkor továbbra is bizakodnak, hiszen ha esély sem lenne az erősebb kártyák érkezésére, akkor a két Navi vajon miért nem RX5800 és 5900 néven látott napvilágot? Az utóbbi időben megszaporodtak a kétes eredetű pletykák és szivárogtatások, ám ahogy korábban a Ryzen processzorokkal megesett, most valószínűleg egy új Navi GPU is bukkant. Az adatok a Compubench adatbázisából kerültek elő, és ezek alapján arra következtetnek, hogy a chip nem az RX5700-as kártyákat is hajtó Navi 10, hanem a valamivel lejjebb pozicionált termékn
2019. 07. 17
Zen 2 mellé új alaplap? X570 a 100 000 Ft-os határ alatt Szép lassan megérkeznek az AMD legfrissebb fejlesztéseire alapuló hardverek, melyek több fronton is versenyképesek a konkurencia kínálatával szemben. A Navi grafikus processzorra, és RDNA architektúrára támaszkodó Radeon RX 5700 és 5700 XT kártyákkal a videokártyák frontján nevez kompetitív versenyzőket a közép, illetve felső kategóriában. Az asztali processzorok fontján, az évek óta versenyképes Ryzen széria mutatja be, hogy mit tud 7nm-es csíkszélességen. Az AMD itt nem állt le az újdonságokkal, hiszen friss lapkészletet is készített, miközben az előző platformok tulajdonosait sem lehetetlenítette el, a Ryzen 3000 CPU-k használatától. Az X570 chipset nagy újdonsága, hogy a Zen 2 processzorokkal karöltve, a piacon elsőként támogatja a PCI-Express 4.0 szabványt. Ami tény az tény, jelenleg néhány M.2 SSD-n kívül aligha tudja bármi is kihasználni ezt a tekintélyes sebességhatárt, hiszen még a legerősebb videokártyáknak is több mint elegendő, amit a PCI-Express 3.0 kínál. Az X570-es platformvezérlő chip (PCH) igen sokoldalú alapra épül, hiszen gyártáskor a processzorok esetén is használt 14nm-es lapkához nyúltak, ami hozzájárult a gyártási költségek csökkentéséhez. Bele se merek gondolni, milyen árban juthatnánk hozzá egy belépőszintű laphoz, ha ezeket a költségeket nem sikerül lenyomni. Ahogy a fenti táblázatban is láthatjuk, az előző platformokhoz képest nő a második generációs USB 3.1 csatlakozók száma, DDR4-es
2019. 07. 17
Ryzen vs Linux? Hamarosan megoldódnak a gondok Az AMD új, Zen 2 architektúrára épülő processzorai rendkívül jól szerepelnek a teszteken, ám ahogy a hasonló kaliberű megjelenéseknél gyakran előfordul, ez a termékcsalád sem indulhatott el kisebb-nagyobb fennakadások nélkül. Aggodalomra semmi ok, a segítség már úton van. Először a Destiny 2 játékosai maradtak hoppon, ugyanis a játék egyszerűen nem működik együtt a legújabb Ryzen 3000 CPU-kkal. A vizsgálatok alapján, a hibajelenség forrása nem az új X570-es lapkészlet, sőt, teljesen független a többi hardverelemtől vagy az operációs rendszertől. A fejlesztők pedig már jelezték, hogy látják a hibát, és azonnal bele is kezdtek a szükséges javítások elkészítésébe. Nem sokra rá jött a második kör, melyben a Linux operációs rendszer felhasználói érintettek. A bejelentések szerint, egyes frissebb Linux disztribúciók nem töltenek be Ryzen 3000 processzorral szerelt konfigurációkon. A gondot az év elején megjelent 5.0-ra, illetve annál újabb kernelre épülő Linux rendszerek tulajdonosai tapasztalták, azonban az AMD szinte azonnal reagált a felmerült problémákra. A közzétett nyilatkozat szerint, egyaránt feltárták a Destiny 2-vel, illetve a Linux rendszermagokkal kapcsolatos hibajelenségek forrását, a két esetet ráadásul egy füst alatt orvosolják. Bár részletekbe nem bocsátkoztak, annyit elárultak, hogy a hibák gyökere olyan mélyen található, hogy azokat firmware szinten kell kezelni őket, így nem hagyományos javítócsomagok érkeznek
2019. 07. 15
Élőben is bemutatkozott a Call of Duty új játékmódja Az augusztusi multiplayer nagyszabású bemutatóját, most a Gunfight-ra keresztelt játékmód másfél órás bemutatójával vezették fel Az előzetes beszámolók alapján pozitív hangulatban telik a várakozás az új Call of Duty epizódra, hiszen az Modern Warfare nem ígérkezik rossznak. A sajtó képviselői már beszámoltak a zárt ajtók mögött megtartott eseményekről, melyeken előzetes betekintést nyerhettek, a játék drámai elemekkel megtűzdelt egyjátékos kampányába. Az eddigi információk arról árulkodnak, hogy hosszú évek után nem csak kidolgozott kampányt, de végre új grafikus motort is kap a sorozat, és a fegyverkezelés is realiasztikusabbnak ígérkezik. Utóbbbit végre mi is megnézhetjük magunknak, ugyanis bemutatkozott a korábban bejelentett új többjátékos játékmód, a nem túl fantáziadús, de lényegretörő Gunfight. A nagy "újdonság" tulajdonképpen egy dedikált 2v2, vagyis a két páros küzdhet egymás ellen, persze némi csavarral. Az időzőjel azért került elő, mert a Call of Duty-k történetében nem ez az első hasonló ötlet. Talán van aki emlékszik, hogy a 2011-es Modern Warfare 3-ban például Face off néven szerepelt már, egy két, vagy kétszer két játékost mozgató játékmód, de a Halo 5, vagy épp a Quake Champions is próbálkozott a hagyományos csapat alapú deathmatch, négy fősre szűkített változataival. A Gunfight attól még nem lesz kevésbé izgalmas, ráadsul igazi Call of Duty szellemiséggel rendelkezik, így igyekszik felpörgetni az e
2019. 07. 12
Játékban is erős az új AMD APU! Végre beindult az AMD, nagy nehezen megértük a Zen 2-es asztali processzorok érkezését, ám a Ryzen 3000 nem kizárólag az új 7nm-es lapkákra épőlő megoldásokat takarja. A széria ugyanis az új, integrált grafikus vezérlővel ellátott processzorokkal köszönt be, melyek még az előző, 12 nm-es Zen+ architektúrára épülnek. Ez nem meglepetés, az APU-k mindig egy lépéssel lemaradva követik az aktuális generációt, és továbbra is kiváló alternatívát képeznek, belépő szintű videokártyával szerelt rendszerekkel szemben, melyek azonos teljesítmény esetén is többnyire drágábbak és többet is fogyasztanak. Az AMD megoldása tehát azok számára izgalmas, akik alacsonyabb büdzséből szeretnének számítógépet, nem kívánnak dedikált videokártyára költeni, viszont igénylik a jó számítási teljesítményt és adott esetben még játszanának is. Vásárlónk le is csapott az AMD újdonságára, így jó alkalom nyílt rá, hogy egy tesztben megnézzük, mennyit fejlődött a Ryzen 5 3400G a 2400G-hez képest. COOLER MASTER MASTERBOX Q300L MCB-Q300L-KANN-S00 A Cooler Master tavaly mutatta be egyedi házikóját, melyet kizárólag a micro- és mini-ATX rendszerekhez tervezett. Az apró, 387 x 230 x 381mm-es torony egyből megragadja az ember tekintetét, de a kellemesen egyszerű dizájn mellett, számos egyéb érdekességekkel is szolgál. A fedlap és az előlap tulajdonképpen egy-egy mágneses szűrőlap, ezáltal könnyen eltávolíthatók és tisztíthatók, és nem ez az egyetlen mozgatható elem. A megszokott
2019. 07. 11
Elszabadult az AMD – Ryzen és Navi megjelenés Megtört végre a csend, és megérkeztek az első független tesztek az AMD új 7nm-es hardvereiről. A Zen 2 processzorok és a Navi GPU-ra épülő RX5700-as sorozat tagjai már megjárták első útjukat a tesztelőknél, az embargó lejártával pedig nyilvánosságra kerültek az eredmények. A látottak alapján az AMD nem okozott csalódást az érdeklődőknek, hiszen évekre előre feladta a leckét az Intel-nek, az Nvidiának pedig végre újra valódi ellenfele akad, igaz, egyelőre csak a középső kategóriában. Lássuk hát, hogy mire számíthatunk a középkategóriát támadó Radeon RX 5700 és Radeon 5700 XT videokártyáktól. Radeon RX 5700 és RX 5700 XT Az elmúlt hetekben rendületlenül, és teljes csendben zajlottak a tesztek, és egy időben akár tíz videokártya képességei is összevetésre kerültek, hogy a megjelenés napján releváns adatokhoz jusssanak az érdeklődők. Ahogy azt korábban már bejelentették, az Nvidia is lépéseket tett, hogy megőrizze versenyképességét a felső-középkategóriás VGA-k piacán, így még az AMD előtt útjára indította a fantáziadús, RTX SUPER névre keresztelt kártyáit. Az alig 8 hónapja piacon lévő RTX széria frissített változatai, beindították a várt versenyt a két vállalat között, hiszen az AMD, válasz gyanánt még a megjelenés előt csökkentette az RX 5700 és RX 5700XT kezdőárait. Az Nvidia húzása sok vásárlónak kellemetlen pillanatokat okozhat, hiszen a tuningolt Turingok leváltják fiatal elődeiket a boltok polcain, viszont azokkal a
2019. 07. 09
Az alábbiakban egy elérhető árú mainstream gamer konfigurációt mutatunk be, ami magában foglalja a ma legnépszerűbb játékokhoz Full HD felbontásban szükséges komponenseket, ugyanakkor igyekszik megkímélni a pénztárcánkat minden olyan területen, ahol a funkcionalitást tekintve tényleg nem lenne szükség a többletkiadásra. Az alábbi komponensekből áll össze a gép, illetve az alkatrészek áttekintése után gépszerelés videót és FPS-teszteredményeket láthatunk. Cooler Master MasterBox MB511 Mesh MCB-B511D-KANN-S01 számítógép ház Arctic F14 Silent 14cm ventilátor x3 MSI B450-A PRO alaplap AMD Ryzen 5 2600 YD2600BBAFBOX processzor Cooler Master RR-212S-20PK-R1 Hyper 212 Black Edition processzorhűtő Gigabyte GTX1660 6GB GDDR5 GV-N1660GAMING OC-6GD videokártya Western Digital 1TB 64MB WD10EZEX merevlemez Samsung 250GB 970 EVO Plus MZ-V7S250BW M.2 PCIe SSD meghajtó Bitfenix 550W Whisper M BP-WG550UMAG-9FM tápegység Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz Vengeance LPX Black CMK16GX4M2B3200C16 Cooler Master MasterBox MB511 MeshÖsszeállítani egy új gamer PC-t nem egyszerű dolog, különösen, ha közben a költségek alacsonyan tartását is szem előtt kell tartanunk. A konfiguráció összeválogatásakor talán leginkább a gépházon lehet spórolni, és erre egy jó megoldással szolgál a Cooler Master MasterBox MB511, ami minimális költségek mellett a lehető legjobb szellőzésre ad lehetőséget. Első ránézésre megéri az árát – ez egy jókora gépház, közepes toronyként 496mm hosszú, 217mm széles, és 4
2019. 07. 08
RTX /ON - 26 perc a Control játékmenetéből A Finn fejlesztők legújabb alkotása a Control egy természetfölötti akció-thriller, melyről korábban már írtunk. A csapat a 2001-es Max Payne-nek köszönheti hírnevét, ám a cspat azóta sem igazán tudta átlépni a saját árnyékát. A Control sok fejlődést mutat a korábbi évek munkáihoz képest, ám arról is árulkodik, hogy a korábban már látott ötleteket hasznosítja újra, legyen szó a játékmenetről, vagy akár a grafikai motorról. Én magam nagyon kedveltem a Max Payne-t és az Alan Wake-et is, a bitang erős hangulat, és a laza akciókkal teletűzdelt játékmenet sok felejthetetlen élményt nyújtott, ám a 2016-os Quantum Break egy nagy lépés volt hátra. Technikai oldalról, számos érdekes és látványos megoldás keveredett, egy mosottas összhatással, az akciók közel sem ütöttek akkorát mint 2001-ben, az átvezetők és a filmbetétek pedig teljesen rátelepedtek a játékra, méghozzá anélkül, hogy előre figyelmeztetteék volna a közönséget: a játékot valójában egy interaktív mozi helyettesíti. De mi a helyzet a Controllal? Én nagyon lelkes voltam, mikor megjelentek az első hírek, aztán az első képek és felvételek, hiszen nagyon szeretném, ha a Remedy csapatát ismét megérdemelt elismerés övezné. A Control megjelenése közeledik, és megérkezett egy 26 perces gameplay felvétel is, ezzel együtt nő bennem (és sokan másokban) a félelem, hogy egy újrahasznosított Quantum Breaket kapunk, melyben sikerül némileg jobb arányban elosztani a valós játékidő, és a
2019. 07. 05
Nem várnak az AMD-re, bemutatkoztak a felturbózott RTX videokártyák Az AMD július 7-én indítja útjára az új 7nm-es Navi GPU-ra épülő Radeon videokártyáit, mely hosszú idő után ismét izgalmas alternatívát nyújt az Nvidia termékeivel szemben. Egy ideje már hallani lehetett, hogy az Nvidia pánikszerűen próbál lépést tartani az újdonságokkal, és frissíti az alig 8 hónapos RTX szériát. Nem vártak az AMD első teszteredményeire, és be is mutatták az új kártyákat, melyeknek az értékesítése napokon belül megkezdődik. A ráncfelvarráson átesett kártyák megnevezését nem bonyolították túl, és a kissé ötlettelen SUPER jelző mellett döntöttek, ami tulajdonképpen a Ti jelzéssel egyenértékű. Az RTX 2060 SUPER és RTX 2070 SUPER első tesztjei már lefutottak, az RTX 2080 SUPER viszont csak július 23-án érkezik, az Nvidia pedig jó szokása szerint gondosan ügyel rá, hogy idő előtt ne szivárogjon ki semmi a kártyáról, így azok az információk még váratnak magukra. A Turing kártyák frissített változatainak bevezetésével nem csak a kínálat bővítéséről van szó, hiszen két kártya leváltására is sor kerül. A két áldozat az RTX 2070 és 2080 lesznek, az ő helyüket egy az egyben étveszik az S változatok, míg a belépő szintet képviselő RTX 2060 mellett jól megfér a 2060 SUPER, de jelenlegi csúcs RTX2080Ti is elérhető marad. RTX 2060 S A frissítéshez nem eszközöltek GPU-cserét, így a kártya továbbra is az eredeti TU106 GPU-ra épül, viszont 256-tal megnövelték a végrehajtóegységek számát, így a Shade
2019. 07. 04
Kék, zöld, de nem foltos, mi az? i5-9400F/GTX1660 számítógép tesztje Az utóbbi időben több fél- és egymillió forint környékén mozgó konfigurációt is elkészítettünk, de ezek mellett azért szép számmal készülnek jóval visszafogottabb árú, de játékra tökéletesen alkalmas rendszerek. A jelenlegi bemutató alanya pont egy ilyen összeállítás, melynek szívét és lelkét kék zászló alatt az Intel, zöld lobogóval az Nvidia népszerű termékei adják. Aki kevesebbel is beéri, egy RTX 2080 árából már tisztességes gépre tehet szert. SILENTIUMPC SIGNUM SG1 SPC229 Az alkatrészeknek otthont adó Signium SG1, az alacsonyabb árszegmens és a minőség egyik legszerencsésebb találkozása. A minimalista, optikai meghajtóhelyet nélkülöző dizájn, a funkcionalitásra helyezi a hangsúlyt, és ezzel már első ránézésre is minőségi érzetet kelt. Az ATX, microATX, illetve mini-ITX alaplapokat fogadó torony akár 325 mm-es videokártya fogadására képes, míg processzorhűtőből 161 mm a maximális magasság. Rendszerhűtőből az előlapon három, fent és a beépített elválasztólemezen kettő-kettő, illetve hátul egy fér el, egyet a hátoldalra, már előre beszerelt a gyártó. 3,5” meghajtóból kettőt, 2,5” méretből pedig négyet építhetünk be. Az alaplap tálcája mögött 35mm hely jut a kábelek elrendezésének, ha pedig optikai meghajtóra vágynánk, be kell érnünk egy USB-s külső megoldással. A széria öt különböző változatban is kapható, az élen, egy mindkét oldallapon edzett üveggel szerelt, RGB-s ventilátorokkal megt
2019. 07. 02
Max Payne és Neo legjobb haverja – My Friend Pedro bemutató A nyári szezon legüdítőbb marhasága a tökéletes akciójelenetek megkomponálásáról szól A DeadToast Entertainment egy klasszikus one-man projektet takar, ahol egyetlen svéd úriember Flash játékokat alkot. A My Friend Pedro is hasonlóan indult még 2007-ben, ám a közönség többet és még többet akart, ebből a szórakoztató és teljesen komolytalan alkotásból. Szerencsére Victor Agren legalább annyira lelkes és elkötelezett volt mint a rajongók, így elkészülhetett színes szélesvásznú változat. A bullet time-ot persze rongyosra használták az ezredforduló óta, ám míg Max Payne nyugdíjas napjait tölti, Neo bitjei pedig az örök szervermezőkön keringenek, néha szükségünk van valakire, aki a fizikára fittyet hányva, képes új trükköket mutatni az elődöknek. A My Friend Pedro pedig nem is próbál mást, mint a legtöbbet kihozni a költségvetésből, mindezt még csak nem is teljes 3D-ben. A játék műfaji meghatározása eredetileg „side-scrolling acrobatic platforming shooter”, és ebben nagyjából minden benne van. Karakterünk oldalnézetben csörtet végig a pályán, ahol légies és stílusos mozdulatokkal ugrik, vetődik, gurul, és ami a legfontosabb: lő! Ne legyenek illúzióink, az alig pár óra alatt letudható gyilokparádé pont annyira veszi komolyan a történetét, mint a fizika törvényeit. Ez persze nem fog lesújtani senkit, aki egy olyan játékkal játszik, ahol a főszereplőt egy Pedro nevű lökött banán látja el instrukciókk
2019. 06. 28
A hivatalos bejelentés ma este esedékes, de a bemutatóanyag természetesen előbb kiszivárgott A Respawn nagy sikerű ingyenes battle royale játéka nagyot szólt, és a Season 2 startjával megérkezik a sokak által várt tartalmi bővítés Az Apex Legends hatalmas pörgéssel napok alatt vált a streamerek kedvencévé, és soha nem látott gyorsasággal gyűjtötte be az érdeklődőket. A Titanfall univerzumába helyezett lövölde, kezdetben 8 eltérő képességű hőssel, dinamikus mozgással, és pörgős játékmenettel hódított, jóformán derült égből csapódott be, ráadásul teljesen ingyenesen elérhető. A kezdeti lelkesedés persze lassacskán alábbhagyott, ahogy a hirtelen óriásira duzzadt játékosbázis tagjai elkezdtek ráunni az egyetlen pályára, a választható fegyverekre, és azokra a hősökre, melyeknek stílusa és képességei a leginkább passzoltak az igényeikhez. A jól bevált modellhez igazodva, a Respawn is szezon alapú szolgáltatásban gondolkodott, ám a márciusban debütált első szezon nem volt túl tartalmas. Egy bónusz karakter érkezett ugyan, ám ekkor se játékmódokkal, se új területekkel nem gazdagodott a játék. A megjelenést követően folyamatosan érkeztek a kiszivárgott fejlesztői anyagok, köztük több potenciális "Legend", vagyis játszható hős vázlataival. A készítők persze visszafogottan nyilatkoztak, ám élvezték a játékosok érdeklődését, eközben legalább olyan csendben hegesztették a következő szezon kiegészítőcsomagját, mint magát az alapjátékot. A találgatásnak vége, a Season 2 július 2-án érke
2019. 06. 27
Dübörög a Steam Summer Sale! Pénztárcák rettegjetek, megkezdődött a STEAM áruház nyári leárazása A nyári vásárban szinte minden ott szereplő játék akciósan kapható, sőt nem ritka a 80%-os kedvezmény sem. Az évente rendszeresen megtartott eseményt ráadásul fel is turbózták egy kicsit, és a közönséget egy kis versennyel próbálják további pénzköltésre motiválni. A lényeg, hogy választhatunk magunknak egy állatfigurával jelölt csapatot, melyet vásárlásainkkal, és különféle játékokban elért teljesítményekkel segíthetünk a győzelem felé. A versenyek eredményeit naponta összegzik, és jutalmakat is sorsolnak, az aktuális top 3 játékosai között. A véletlenszerűen választott versenyzők, a Steames kívánságlistájukon szereplő játékokból kaphatnak egyet, teljesen ingyen. A vásár végén összesítik a napok alatt kialakult eredményeket, és a legjobb három csapat tagjai további kívánságlistás játékot kapnak jutalom gyanánt. Akit a leárazások mellett az ajándék játékok ígérete is vonz, az helyezzen pár izgalmas címet a várólistájára, a Grand Prix részleteit és szabályait pedig IDE kattintva böngészheti át. Kedvcsináló gyanánt szemezgessünk néhány jó ajánlat közül. The Witcher 3: Wild Hunt - Game of the Year Edition Az utóbbi időszakban minden a CD Projekt nagy szabású szerepjátékáról, a Cyberpunk 2077-ről szól. Számtalan lehetőség, részletes karakterfejlesztés, szabadon bejárható világ, tele interakcióval és meglepetésekkel. A hype persze érthető, de valószínűleg Keanu Reeves léleg
2019. 06. 27
Star Wars Jedi: Fallen Order: új részletek és hosszabb gameplay A negyed órás bemutató után, most majdnem fél órányi egybefüggő felvételt láthatunk a játékból Az utóbbi időben nem voltak túlzottan elkényeztetve a Star Wars rajongó játékosok. Az évek alatt nem is egy, ígéretes és már fejlesztés alatt álló játékot kaszáltak el, az újjáélesztett Battlefrontok pedig nem csak tartalomhiányosak lettek, de pofátlan mikrotranzakciós rendszerrel és lootboxokkal sértegették a rajongókat. Az első reménysugarat végül a Titanfall és Apex Legends játékokat jegyző Respawn hozhatja el. Az általuk fejlesztett Fallen Order végre valóban egy történetközpontú kalandnak ígérkezik, méghozzá a Jedi rend végét jelentő 66-os parancsot követő időszakban. A friss videóanyagon végre többet is láthatunk a játékból, ezzel az eddigieknél egy fokkal jobb benyomást tesz ránk, a még idén érkező Star Wars történet. Az első képsorok után sokan attól tartottak, hogy a végeredmény a Force Unleashed 2, kissé bugyuta arcade-akcióját hozza majd vissza, ám a látottak alapján ez már biztosan nem fenyeget. Mint kiderült, a játék több más alkotásból is merít ötleteket, amit mi nem bánunk majd, amennyiben a végeredmény jól sikerült. A részletesebb platforming az Uncharted-et, illetve a Tomb Raider szériát juttathatja eszünkbe, a harcrendszer elkészítéséhez viszont egyértelműen a From Software legutóbbi játékát, a Sekiro-t hívták segítségül. Aggodalomra pedig semmi ok, a harcokat nem fogjuk letudni fénykardunk egye
2019. 06. 26
Kiszivárogtak az új Ryzen 3000 processzorok árai? Még időben észrevették és eltávolítáttok a kínálatból, a hamarosan megjelenő új AMD Ryzen 3000 processzorokat Hogy újabb reklámfogásról, vagy egyszerű tévedésről volt szó, az nem számít, a hivatalos megjelenés dátuma ugyanis továbbra is július 7. A keresőszolgáltatás használatával, összesen öt processzor bukkant fel a magyar kínálatban, kezdve a legnépszerűbbnek ígérkező Ryzen 5 3600-tól, egészen a 12 magos Ryzen 9 3900X-ig.  Ahogy korábban írtuk, az új Zen 2 architektúrára épülő asztali sorozat legnépszerűbb darabja a Ryzen 5 3600 lehet, ugyanis a 6 magos, 12 szálas CPU, mely 3600 MHz-es alap, és 4400 MHz-es Boost órajelen üzemel, akár egy 8 magos és 12 szálas i7-9700K teljesítményét is elérheti. Ez az információ egy néhány napja megjelent benchmark teszt eredménye, ahol az AMD alig néhány ponttal maradt el 8 magos riválisától. A felhasználók játéktesztjei, és a szakértők mélyreható teljesítmény-analízisei még váratnak magukra, de egyre kevésbé van okunk kételkedni a 3600 várható képességeiben. A kiszivárgott árak nagyjából szinkronban vannak a gyártók által meghatározott netto összegekkel, így az AMD processzorai valóban közel féláron lesznek elérhetők, mint a teljesítményben azonos szintet képviselő rivális Intel CPU-k. Összehasonlítás gyanánt, a magyar kínálatban felbukkant Ryzen 5 3600-at 75 000 Ft-ért listázták, míg az i7-9700K a legjobb esetben is minimum 125 000 Ft. Nem kétszer annyi, de majdnem. A megsórol
2019. 06. 25
Kis teljesítmény, kis méretben A sugárkövetéstől mentes, Turing architektúrára épülő GTX 16-os széria legkisebb darabja nem lett ellenállhatatlan darab, de megtaláhatja a helyét a piacon. Az MSI bővítette kínálatát, és alacsony profilú kiadást készített a legkisebb Turingból, a GTX 1650-ből. A kártya a kis méretű házak kedvelőinek, és a kompakt rendszerek építőinek nyújt játékra is alkalmas alternatívát, ám egy extra csatlakozó igazán belefért volna az ajánlatba. A MSI GeForce GTX 1650 4GT LP, a belépőszintű low-profile kártyákhoz hasonló egyszerű dizájnnal érkezik, ráadásul minimálisan megemelt órajellel ellátott OC változatot is kapott. A két kártya ezen kívül mindenben paraméterében megegyezik, így mindkettőhöz jár két féle műanyag takarólemez, ahol a normál 168 x 105 x 37 mm, a low-profile burkolat pedig 168 x 69 x 37 mm méretekkel rendelkezik. A nyomtatott áramkör, illetve a hűtés úgynevezett félmagas kialakítású, a hűtéssel együtt viszont két slotnyi helyet foglal. Az alumínium hűtőbordán, egy pár 60mm átmérőjű ventilátor foglal helyet, melyeknek zajszintrjéről még nincs információ, de várhatóan méretükből adódóan hajlamosak a hangos zúgásra, amennyiben terhelés alá kerül a rendszer. A nyers adatok illeszkednek a kártya gyári értékeihez, tehát maradt a 12 nm-es csíkszélességen gyártott TU117-es grafikus processzor, melyben 896 CUDA mag, 56 textúrázó, és 32 renderelő egység szabja a korlátokat. A 128-bites adatbuszon keresztül, mindkétt modell esetén 4 GB GDDR5
2019. 06. 25
Újabb kínai vállalatok az Egyesül Államok tiltólistáján Ahogy azt korábban mi is megírtuk, az amerikai kereskedelmi minisztérium még májusban tiltólistára helyezte, a kínai Huawei cégcsoportot. A vállalat eszközeit már hosszú ideje bojkottálták az amerikai hivatalokban, az indok pedig a végleges tiltás esetén is azonos: nemzetbiztonsági kockázat. A rendelet értelmében, a tiltás alá eső cégekkel minden amerikai érintettségű vállalatnak meg kell szüntetnie az együttműködést. A rendeletben foglaltaknak eleget téve, olyan cégek hátráltak ki a Huawei mögül, mint a Microsoft, a Google, a neves chiptervező ARM, vagy az SD Card Association. A sor még nem ért véget, ám a Huawei nem adta fel, új partnerekkel egyeztet, és saját fejlesztésű operációs rendszerének tesztelését is megkezdte. Az első bejelentést, a minisztérium által kibocsátott türelmi idő követte, így ekkor még arra is esély mutatkozott, hogy az augusztusban lejáró időszakon belül, az amerikai kormány és a kínai vállalat viszonya valamelyest rendeződjön. Ez nem csak nem történt meg, de a Trump kormányzat most újabb kínai nagyvállalatokat tett feketelistára. A szóban forgó öt nagyvállalat a Chengdu Haiguang Integrated Circuit, Chengdu Haiguang Microelectronics Technology, Wuxi Jiangnan Institute of Computing Technology, Higon, és Sugon. A cégeknek számos szuperszámítógéppel kapcsolatos munkája volt, a Sugon például a közelmúltban hozott össze, egy 160 000 processzormaggal üzemelő rendszert, melyben az AMD közreműködé
2019. 06. 24
Ezen a hétvégén ingyenesen játszható az Insurgency: Sandstorm Ha kedveled a taktikusabb megközelítésű multiplayer FPS-eket, de nem áldoznánd fel a dinamikus harcrendszert, a New World Interactive játékával most három estén át ingyen barátkozhatsz! Történetet, vagy egyjátékos kampányt nem érdemes keresni, mivel annak a fejlesztés közben búcsút mondtak, így végül minden a multiplayerről szól. Ezzel nincs is semmi baj, a hasonló játékoknál többnyire a technikai részleteken van a hangsúly, és a játékosok is ezt keresik, nem egy néhány órás háborús story-t, amit már valószínűleg láttak már valahol. Amit itt megtalálhatunk, az kétféle stílus optimális ötvözete. Először is megkapjuk az ARMA, és más szimulációs megközelítésű játékok letisztultságát, sallangmentességét, nincsenek tehát a képernyőnkön villogó feliratok, indikátorok, de perkek, visszatöltődő életerő, sőt még célkereszt sincs. Ám mindezt nem egy lomhára és cammogósra sikerült játékmenetbe ágyazták, így akik szeretik a skill- és taktikai alapú akciójátékokat, de nem bánják, ha adott esetben úgy felpörögnek az események akár egy Cal of Duty meccsen, azok megtalálták a szerencséjüket. Számítsunk rá, hogy amennyiben hanyag magabiztossággal szeretnénk jobbra-balra lövöldözve rohangászni, hamar csalódni fogunk. Itt egy telitalálattól azonnal padlót fogunk majd, szóval ne reménykedjünk benne, hogy egy biztonságot nyújtó sarokban kifújjuk magunkat, míg sebeink varázslatos módon begyógyulnak, és hacsak nem szeretnénk néh
2019. 06. 21
Egy újabb hét, újabb konfiguráció, túl az egymilliós határon. A vásárlók közt továbbra is rendkívül népszerűnek számítanak az Intel, és az Nvidia csúcskategóriás hardverei, és láthatóan vannak felhasználók, akit nem hatnak meg az AMD ünnepelt újdonságai. Úgy néz ki, hosszú évek után az AMD végre nem csak utoléri, de le is hagyja az Intelt gyártástechnológia, és teljesítmény szempontjából egyaránt. Annak aki viszont most vásárol ilyen kaliberű számítógépet, nem biztos, hogy a Ryzen a legizgalmasabb választás ha asztali processzorról van szó, az RTX széria csúcsmodelljénél pedig aligha van most ütősebb VGA a piacon. A nyers erő csak az egyik szempont, hiszen aki maga válogatja ki az alkatrészeket, az megteheti, hogy esztétikai szempontokat is figyelembe vegyen. Aki a fényárban úszó összeállításokat kedveli, az jóformán minden alkatrészből találhat RGB ledekkel felcicomázott darabokat, de akár szabályozható fényforrást is vehet a gépházba. Utóbbi kicsit kilóg a kompozícióból, viszont a lényeges komponensek egytől egyig minőségi darabok, így az végeredménnyel bárki elégedett lenne. BE QUIET! DARK BASE 700 A sort mindjárt az erőműnek otthont adó házzal kezdjük, ami jóformán teljesen kompromisszumoktól mentes választás. Erre akkor is könnyedén következtethetnénk a nagyjából 56 000 Ft-os vételárból, ha nem ismernénk a BE QUIET! megbízható termékeit. A Dark Base 700-as nagyjából két éve jelent meg a piacon, a Dark Base 900-as széria monstrumainak kisebb testvéreként. A jóval
2019. 06. 19
STEAM-es játékok a mobilodon? VR, 4K, 60 FPS, 144FPS, tripla A címekkel futtató hordozható konzol? Ha videojátékokról van szó, a piac legfeljettebb termékeiből válogathatunk, így akár egy repülőgépen is játszhatunk Witcher 3-at. Mi jön még? Az utóbbi években számos cég dolgozik azon, hogy költséges dedikált eszköz megvásárlása nélkül is játszhassunk kedvenc játékainkkal, mindezt akár egy okostelefonon. A Google Stadia hamarosan elstartoló streaming szolgáltatása ígéretesnek tűnik, hiszen akár ingyenesen is kipróbálható lesz, nem kell hozzá drága gép, a fejlettebb 4K-s játékélményért és a játékokért viszont itt is fizetni kell. De mi van ha már van saját játékos konfigurációnk, mégis élnénk stream nyújtotta szabadsággal? A STEAM-et üzemeltető Valve fejlesztői ezen ügyködnek. Hasonlóval más cégek is próbálkoztak, a Sony például a PlayStation 4 felhasználók számára biztosít lehetőséget, hogy otthonuktól távol is elindíthassák játékaikat. A koncepció tulajdonképpen a Steam Remote Play esetében is ugyanaz. A funkció eléréséhez otthon bekapcsolt állapotban kell lennie számítógépünknek, mi pedig ahhoz kapcsolódva hozzáférhetünk a felhasználói könyvtárunkban szereplő játékokhoz. Ez alapvetően nem hangzik rosszul, hiszen ha a háztartásban már van egy többmilliós gamer PC, egy szövegszerkesztésre elegendő laptoppal is játszhatunk a legkomolyabb látványt kínáló címekkel, de egy egyszerűbb irodai notebookon is játszhattunk olyasmivel, ami okostelefonokon semmilyen formában nem elérh
2019. 06. 18
Befutottak az első árak, az új lapkészlet tényleg nem filléres árucikk lesz A hamarosan érkező Ryzen 3000 processzorok nem csak fejlettségükkel, de relatíve barátságos árukkal is meglepetést okoztak. Az sem titok, hogy a maximális hatékonysághoz szükséges X570-es lapkészlet viszont magasabb árszintet üt meg elődeinél. Értékelhető adatok híján, erről kevesebbet harsognak a híroldalak, most viszont úgy tűnik, beigazolódnak a híresztelések. A pánik azért sem indokolt, mert az Intellel ellentétben, az AMD jóval távolabbra engedi nyújtózni a felhasználóit, és bizonyos mértékig biztosítja a visszafelé kompatibilitást. Az X470 és B450 lapok biztosan befogadják majd az új CPU-kat, grafikus chippel ellátott APU-k pedig még az X370, B350 és A320 lapokkal is együttműködnek. Utóbbi három esetén a Ryzen 3000 támogatottsága változó lesz, így ha az adott eszköz megkapja a szükséges BIOS frissítést, azt a gyártói oldalról letöltve, felkészíthetjük lapunkat az új processzor befogadására. Az X570 lapkészlet természetesen bővíti a lehetőségeket, és kiszolgálja a processzorban rejlő erőtöbbletet, amit leginkább a PCI Express 4.0-val promotált az AMD. Az adatátviteli sebesség tekintélyes növekedése mellett jóval több szálat is kapnak a csatlakozók. Minimum nyolc USB 3.2 Gen2 és négy USB 2.0 csatlakozót az előírt, de az AMD által megszabott értékeken túl a gyártók szabadon gazdálkodhatnak a lehetőségekkel, így az NVME, PCI-E 4.0 és a SATA portok aránya is termékcsaládonként eltérő lehet.
2019. 06. 17
Pörgősebb, kegyetlenebb és még idén megjelenik: Doom Eternal A 2016-os Doom kisebb csodát művelt a műfajteremtő klasszikus újraélesztésével, ez E3-on kiderült részletek alapján pedig a folytatásban sem kell csalódnunk. Kíméletlen, kegyetlen, zúzós, véres, laza, szórakoztató. Három évvel ezelőtt az FPS rajongók pont úgy szórták az elcsépelt dícsérő jelzőket, ahogy Doom Guy a muníciót, és míg mi hitetlenkedve fürödtünk a pozitív benyomásokban, addig hősünk ugyanezt tette a démoni belsőségekben. Az id Software 12 évvel a Doom 3 ijesztgetős horrorja után visszatért az alapokhoz, és újra felpörgette az eseményeket, tette mindezt dinamikus arénaharcokkal és adrenalinszintünket az egekig pumpáló zenei aláfestéssel. A sokat méltatott reboot látványos volt, és pont annyi modern elemet csempészett az eredeti formulába, ami nem akasztotta meg a lendületet, és nem fullasztotta felesleges részletekbe a lecsupaszított játékmenetet. Az egyértelmű siker után a folytatás ténye szinte borítékolható volt, így tavaly ilyenkor be is jelentették a második részt, a Doom Eternalt. Az idei Quake Con egy élő bemutató keretében lerántotta a leplet a játékmenetről, a most véget ért E3 pedig még több részletettel és egy megjelenési dátummal is szolgált. Lássuk, hogy mire számíthatunk az idén novemberben érkező folytatástól. Fegyverek, képességek, mozgásrendszer, sérülésmodell, pályastruktúra, környezeti elemek, ellenféltípusok, kihívás, multiplayer. A Doom azon szerencsés projektek egyike, ahol a
2019. 06. 14
Kell ez nekünk? Atari VCS néven érkezik a multifunkciós retro konzol Tényleg csak egy retro konzolt kapunk közel 100 000 Ft-ért? A Nintendo ügyesen lovagolta meg a retrohullámot, és egy húzással két Mini konzolt is sikerre vitt. Az aprócska gyűjtői konzolok népszerűségén több cég is felbuzdult, ám az üzlet még a Sony-nak sem sikerült maradéktalanul a Playstation Classic-kal, ami elsősorban a mellékelt játékfelhozatalnak tudható be. Az egykor prominens Atari viszont nagyobbat álmodott annál, hogy megelégedjen mondjuk a klasszikus 2600-as gépük miniatürizált változatával, és 2017-ben kickstarteres gyűjtést indított. A cél egy nagyobb teljesítményű eszköz elkészítése volt, ami sokáig csak Ataribox néven volt ismeretes. Az indulás persze nem volt zökkenőmentes, ám végül a tavalyi GDC-n bejelentették, hogy a gép végül Atari Video Computer System vagyis VCS néven jelenik meg. A termék várható sikerét és létjogosultságát sokan megkérdőjelezték, tekintve, hogy teljesértékű konzolnak gyenge, retro konzolnak viszont túl drága. Végül megérkeztek a lényeges adatok, nézzük, mit tud a fura masina. Az erősebb hardver, a töbször elhalasztott megjelenés hozadéka, de ezzel végül csak jól járnak a vásárlók. A VCS szíve egy 14nm-es Ryzen APU (Raven Ridge 2), egyenesen két Zen CPU maggal és természetesen Vega grafikus vezérlővel. Az AMD új chipjei a korábbinál sokkal hatékonyabbak, akár hűtésről, akár teljesítményről van szó, így az impozáns vérfrissítéssel egy egészen jól használható es
2019. 06. 13
Elmarad a forradalom? AMD RX5700 és RX5700XT Elérkezett hát az E3, és a nap, amikor az AMD végre bevezette az új Navi GPU-val hajtott videokártyáit. A Computexen már promózott szériát két példánnyal indítják útjára, ám azt az előrelépést amit a Ryzen széria hozott, a Navi egyelőre nem tudja megismételni. A bejelentést hatalmas várakozások előzték meg, hiszen az AMD a Ryzen processzorokkal nem csak árazásban, de hatékonyságban is képes az Intel fölé kerekedni, ezzel hosszú évek után nehezen megkérdőjelezhető választássá válhat a játékosok számára is. De mi a helyzet a videokártyákkal? A komolyabb igényű felhasználók számára édeskevés egy-egy jól sikerült APU, mikor az asztali videokártyák felső kategóriájában régóta nem látni izgalmas kihívót, ami új irányt mutatna az Nvidiának. Az új Radeon RX 5700 és RX 5700XT szintén nem erre hivatott, inkább az RTX széria beugró, illetve középső szintjével helyezkedik szembe. A bemutatott kártyák az RDNA architektúrát használó, Navi 10 kódnevű GPU-ra épülnek, képességeikkel pedig az RTX 2060 és RTX 2070 kártyákat szorongatják. Az ígéretes híresztelések, és a Ryzenek által igazolt barátságos árképzés után tehát némileg csalódnunk kellett, de panaszkodni talán nincs okunk. Ráadásul a FidelityFX és a Radeon Anti-Lag képében szoftveres fejlesztéseket is kapunk a friss hardver mellé, melyek segítenek kiaknázni a kártyákban rejlő lehetőségeket. Kezdjük az erősebb testvérrel. A Navi 10 legizmosabb változata 40 darab CU-t (Compute U
2019. 06. 12
Mégis befutott a 16 magos Ryzen processzor Az E3 konferenciát játékosok milliói követik figyelemmel évről-évre, ám a rendezvény nem csak a szoftveres újdonságok miatt érdekes. A Next Horizon Gaming Tech Day ugyanis a releváns technológiák napja, és ahogyan azt sokan várták, a Computex után maradt még puskapor az AMD ágyúiban. A cég ráadásul nem csak az újgenerációs videokártyáit mutatta be, de végül a korábban megszellőztetett 16 magos Ryzen processzort is bedobta a műsorba, és még tovább is ment ennél. Ryzen 9 3950X A nagy Ryzen leleplezés legütősebb darabja a 12 magos Ryzen 9 3900X volt, és sokan azt gondolták, akkora lendületet vett a gyártó, hogy a korábban kiszivárgott 16 magos processzort talán még ki sem adják, inkább várnak még az alkalmas pillanatra. Az E3 rácáfolt a találgatásokra, az AMD pedig ismét tarolt. A Ryzen 9 3950X 16 fizikai maggal, és 32 szálon dolgozik, tekintélyes méretű 72MB cache-sel. Alap órajele 3.5GHz, míg aktív Boost mellett már 4.7Ghz, ami önmagában sem gyenge érték. Az igazi meglepetést természetesen az ár, és a komoly tuningolási képesség takarta. A bemutató alkalmával mindjárt rekordokat is döntött az AMD. A 16 magos csúcsprocesszor ugyanis mind a 16 magján képes egyidejűleg tartani a stabil 5Ghz-es órajelet, ezzel máris világelső, az asztali felhasználású processzorok között. A rekordban három Intel processzor érintett. A Cinebench R15-ben az i9 9960X-et, a Cinebench R20-ban és Geekbench 4-ben, az i9 7960X pontszámait utasította maga
2019. 06. 11
"Látásod csak akkor válik tisztává, ha a saját szívedbe nézel. Aki kifelé tekint, álmodik; aki befelé tekint, felébred." Carl Gustav Jung A független fejlesztésű Layers of Fear, 2016-ban elsők között vállalt szerepet a walking simulatorok hullámának felgerjesztésében. A lengyel Bloober Team fejlesztői egy pszichológiai megközelítésű horrorban gondolkodtak, amit Hideo Kojima, botrányba fulladt P.T. projektje inspirált. Három évvel a tragikus sorsú festő drámája után, idén ismét egy művész alkotói válságát, és személyes pokoljárását asszisztálhatjuk végig. Az alig három órás kaland egy Viktoriánius rezidencia falai között indult, ám hamar ráébredtünk, hogy bolyongásunk nagyrészt elménk folyosóin zajlik. Az alapfelvetés lehet, hogy nem a legeredetibb, hiszen sérült személyiségek sötét múltját kibontó történetekből kismilliót láttunk már, viszont a kreatív vizuális megoldások képesek voltak egyedivé varázsolni az ismerős felállást. A folyamatosan váltakozó környezet garantálta a nyomasztó kiszámíthatatlanságot, az egyre szürreálisabb események, pedig az őrület lépcsőin vezettek egyre mélyebbre, elbarikádozott emlékezetünk sötét pincéjébe. A játékmenet megtartotta az elődre jellemző egyszerűséget és lineáris felépítést. Metaforáktól hemzsegő tortúránk helyszíne ezúttal egy óceánjáró, mi pedig egy elismert színészt terelgetünk végig önismereti vesszőfutásán. Az eredeti koncepció csak árnyalataiban változott, a rejtély, mint központi elem, viszont sokkal hangsúlyosabb
2019. 06. 06
Ezúttal egy furcsa elnevezésű gépházat mutatunk be, ami majdnem Mátrix, csak két X-szel a végén, és leginkább tükörsima üveg felületeiről fogunk rá emlékezni. Ebben a gépházban a tápegység helye is üveg borítást kapott, ami furcsa megoldás, de kétségkívül látványos. A DeepCool Matrexx 70 közepes torony ára a szokványosnál némileg magasabb, de ez éppen a méltán népszerű üvegfelületek miatt alakult így.A gépház E-ATX, ATX, Micro-ATX és Mini-ITX formátumú alaplapok befogadására alkalmas. 3,5 és 2,5"-os meghajtókat egyaránt szerelhetünk bele, van hely több videokártyának (egyenként 380mm hosszúsággal), vagy egy vertikális elhelyezésű videokártyának legfeljebb 360mm magasságig (ami nem foglal több mint két bővítőhelyet). Processzorhűtő 170mm magasságig szerelhető be, valamint legfeljebb 200mm mély tápegységet kaphat a konfiguráció. A gépház elejébe három darab 120mm-es ventilátor szerelhető, illetve egy a hátoldalra fények nélkül. Emellett a fedlapra rögzíthetünk legfeljebb három 120/140mm-es ventilátort. A hátoldalon 30mm helyünk van a kábelek elvezetéséhez, valamint több oldalon is mágneses porszűrőt láthatunk. Az I/O panelen két USB 3.0 és egy USB 2.0 port található.CsomagolásA hatalmas kartondobozban érkező gépházat hungarocell panelek védik a sérüléstől és nejlonzacskó a kisebb karcoktól.Kicsomagolás után máris láthatjuk az edzett üveg paneleket, az oldalsó és az elülső lap is ilyet kapott.Az elülső panelen szellőzőrácsok láthatók, ami elég nagy légáramlásra ad lehetőséget, m
2019. 06. 06
Mégis Ti változatot kaphat az Nvidia RTX 2070 Nem maradunk videokártyás pletykák nélkül, ezúttal az RTX trió középső tagjának Titanium változatáról hallani részleteket Az AMD már nagyban készül a 7nm-es Navi széria megjelenésére, az Nvidia viszont egyelőre nem szolgált komolyabb bejelentéssel az asztali eszközök felsőbb kategóriáját illetően, inkább a laptopokra és a professzionális szegmensre fókuszál. A pletykák még tavaly kezdődtek meg, aminek egyik állomása egy gyanús hirdetés volt, ám ezt a Gigabyte (a szóbeszéd felelőse) el is folytotta. A félresikerült promóciós banneren valójában egy 2080-ról volt szó, és mindössze többszörös elírás történt. Az első valódi életjelet áprilisban adta magáról a feltételezett Ti. Az ismeretlen kártya a UserBenchmark-on jelent meg, 3D-s mérési eredményeivel pedig a 2070-es, és a 2080-as RTX-ek között foglalt helyet, kisebb testvéréhez képest nagyjából 8%-os többletteljesítménnyel. A napokban új technikai adatok kezdtek el keringeni, a forrás pedig egy rövidke Twitter megosztás volt, egy hardveres előrejelzéseket megosztó fiók jóvoltából. A megkérdőjelezhető hitelességű posztban vázolt 2560 CUDA mag, 1770 MHz-es Boost órajel, és 14 Gbps-os VRAM hitelesnek tűnik, legalábbis a rejtélyes mérési adatokhoz, és a két piacon lévő kártyához viszonyítva. A hiányzó láncszem egylőre a fedélzeti memória mérete, ám az valószínűleg se nem nő, se nem csökken alap RTX 2070-hez képest. Összehasonlítás gyanánt, az alapváltozat 2304 CUDA magot ta
2019. 06. 05
Mindent bevet az Activison az új Call of Duty sikeréért Mitől vált megkerülhetetlen klasszikussá a Call of Duty? Erre próbál választ adni az októberben érkező Modern Warfare. Hogy klasszikus lett, azt kár lenne vitatni, akárhogy is viszonyuljunk a sorozathoz, és azt, hogy nem elég egyetlen jól eltalált komponens, arra minden évben számos példát szolgáltatnak az aktuális megjelenések. Legutóbb pont a Rage 2 mutatta meg, hogy egy csokor szórakoztató szuperképességgel felöntött dinamikus lövöldözés, nem képes elfedni a fantáziátlanságot, ürességet, és nem kárpótol az érdemi tartalom hiányáért sem.  A COD széria számos epizóddal bizonyította, hogy többet is tud annál, mint összekötni két lövöldözős szakaszt, szkriptekbe ágyazott mozifilmes klisékkel, és elnyújtott robbanásokkal. Gondoljunk csak a „No Russian” küldetésre, ami kellően provokatív, és persze kétségtelenül ügyes marketing húzás volt. Ugyanakkor pont a Black Ops 4 bizonyította, hogy a hosszú ideje lapos kampányokat és ötlettelen játékmenetet nem ignorálni kell, hanem kidolgozni. Pusztán a multiplayer pedig nem elég a korábbi sikerek megismétléséhez, Battle Royale mód ide, vagy oda. Az új epizód, az ígéretek szerint minden fontos elemében igyekszik megidézni, hogy miért játszottunk szívesen a kedvenc részeinkkel, így a WWII történelmi kitérője után visszatérünk a modern hadviseléshez, méghozzá egy reboot formájában. A rebootok és remakek rendületlenül zajló reneszánsza a Call of Duty-t is utólér
2019. 05. 31
Alább két eltérő stílusú, ám teljesítményében nagyon hasonló konfigurációt mutatunk be, ami elérhető áron igen jó játékélményt ad, és külsőségeit tekintve is annyira helyén van, hogy büszkén mutogathatjuk. Sokventilátoros és RGB csoda, fekete és fehér, kicsiknek és nagyoknak. PCX Ryzen N988 2600/GTX1660Ti számítógép: GIGABYTE B450 GAMING X alaplap, AMD Ryzen 5 2600 YD2600BBAFBOX processzor, Kingston 2x8GB DDR4 3200MHz HyperX Fury Black HX432C18FB2K2/16 memória, MSI GTX1660 6GB GDDR5 VENTUS XS 6G OC videokártya, Kingston 120GB SA400S37/120G SSD meghajtó, Seagate 1TB SATA3 64MB ST1000DM010 merevlemez, FSP 600W Hydro Bronze HD600 tápegység, Genesis NPC-0852 Titan 660 Plus Fekete Midi számítógépház PCX Ryzen N989 2600/GTX1070 számítógép: Asrock B450M-HDV alaplap, AMD Ryzen 5 2600 YD2600BBAFBOX processzor, Kingston 16GB DDR4 3000MHz HyperX Predator XMP HX430C15PB3/16 memória, Asus GTX 1070 Expedition EX-GTX1070-O8G OC 8GB videokártya, Toshiba 1TB 32MB SATA3 DT01ACA100 merevlemez, Kolink Observatory RGB fehér edzett üveg ablakos számítógép ház Az első konfiguráció egy Genesis Titan 660 Plus gépházban került összeállításra. Ez egy közepes fekete torony, szilárd megjelenést nyújtó dizájnnal, kiváló szellőzéssel és a megfelelő hangcsillapítást elősegítő kialakítással. ATX formátumú alaplapot támogat. Gyárilag négy 120mm-es rendszerhűtő van benne, emellett a gépház kialakítása további 5 (!) ventilátor beszerelését teszi lehetővé. A felső panelen található vezérlővel szabályozhatju
2019. 05. 31
Csendes erőmű egymillióért Mire elég ma egymillió forint? A kérdés persze csak félig komoly, hiszen elég lehet akár egy autóra, de egy új konyha berendezésére is, viszont van aki egy nyaralás első napján több költőpénzt szór el. Annyi biztos, hogy aki ma csúcskategóriás számítógépet szeretne, annak a határ a csillagos ég, hiszen gépházból, billentyűzetből és már perifériákból is rengeteg, prémium kategóriás, és ehhez mérten költséges darab verseng a nagyigényű vásárlók kegyeiért. Ha a fent említett összeg befektetése nem akadály, akkor könnyedén összeállíthatunk olyan gépet, ami még hosszú évekig megeszi reggelire a legújabb videójátékokat, és ha adott esetben munkaeszköznek is használnánk, akkor sem lehet komoly panasz a teljesítményre. Igaz, hogy az AMD nemrég bejelentett új generációs termékei nagyot fordíthatnak az Intel viszonylagos egyeduralmán, ám az itt felsorakozó hardverelemek garantálják a prémium minőségű felhasználói élményt, és még akkor sem kell szégyenkezniük, ha időközben befut a 16 magos Ryzen processzor, vagy egy szupererős Navi GPU. A videós formátum szimpatikusabb? Youtube csatornánkon megnézheted, hogy lett az alkatrészekből legyűrhetetlen erőmű! COOLER MASTER MASTERCASE H500P MESH  A választott ATX mid-tower garantáltan hű lesz a nevéhez. A Cooler Master Mastercase H500P Mesh pedig inkább egy futurisztikus irodaépület mint ház, így gond nélkül beleköltöztethetjük a legterebélyesebbre alkatrészeket is. CPU hűtővel 190 mm-ig, GPU-val pedig 412 m
2019. 05. 30
Könnyed séta a parkban? Korántsem. A The Surge, három éve sci-fi köntösbe burkolta a Dark Souls-ból ismerős játékmenetet, most pedig megnézhetjük, hogyan fest a készülő második rész A Deck 13 nem először öntötte formába, a From Software által sikerre vitt játékstílus iránti vonzalmát, hiszen a 2014-es Lords of The Fallen is hasonló úton járt. A fejlesztők mindkét esetben megkapták a maguk kritikáját, amiért a legendás német precizitás újfent háttérbe szorította a légkör, és a hangulat megteremtéséhez oly fontos részleteket. Ez az érv sajnos valóban jogosnak bizonyult, hiszen a The Surge, mint akció-rpg alapvetően nem sikerült rosszul, azonban a saját képére formált játékmenet mellé nem sikerült emlékezetes környezetet, említésre méltó történetet, vagy igazán izgalmas univerzumot kreálni, ami kiemelné a középszerűségből. A taktikus harcra, koncentrációra és többrétegű fejlődésre épülő játékmenet viszont egészen jól megállta a helyét, és a sokadik fantasy világba ágyazott kaszabolás után, izgalmas volt egy modern technológiával megtöltött kaland ígérete. Visszatértek az eltérő módon támadó, és egyedi taktikát igénylő ellenfelek, ismét jobbra-balra vetődhettünk a hirtelen támadások elől, néhány találat még mindig könnyen a vesztünket okozta, a szerelőállomások pedig a bonfire szerepét is megtartották, így fejleszthettünk, erősödhettünk, cserébe az összes addig levágott ellenfelünk újra a mechanikus lábain találta magát. Támadóink ugyanis legnagyobb részt robotizált humánok,
2019. 05. 29
A Corsair mutatja az utat - az SSD-k új generációja júniusban érkezik Az extrém sebesség elérését a PCI Express 4.0 csatoló teszi lehetővé A Computexen sok izgalmas fejlesztés mutatkozott be, köztük az AMD által bemutatott X570-es lapkészlet, ami támogatja a PCI Expressz 4.0 technológiát. Természetesen érkeznek a 4.0-ás sávokat kihasználó kütyük is, az új Navi alapú videokártyákon túl mindjárt itt vannak a következő generációs SSD-k, amik az új rendszert építő felhasználók számára hatalmas előnyt nyújtanak majd. A Corsair adott némi tájékoztatást, az AMD által bevezetett szabvány kihasználásával elérhető sebességről, ám néhány fontosabb részleten kívül, viszonylag kevés adatot ismertettek. Az új MP600-as SSD-k a Force széria tagjai lesznek, és M.2 2280-as formátumot használnak. A hűtésről sem feledkeztek meg, hiszen köztudott, hogy a nagy teljesítményű, NVME vagy PCI-E protokollt használó SSD-k hajlamosak a melegedésre. A korábbi tapasztalatok alapján, ezek a meghajtók akár 60-80 Celsius környékére is felmelegedhetnek, a hőértékek visszafogásáért itt egy masszív hűtőborda felel majd, ez a megoldás pedig más gyártóknál is elterjedhet majd.  Az MP600-as alapja, az idei CES-en bemutatott Phison E16-os vezérlő, mely mostanáig az egyetlen, ami PCI Express 4.0 4x csatolófelülettel dolgozik. A vezérlő egyelőre csak a Toshiba BiCS4 TLC NAND Flash memóriáját támogatja, ám ez valószínűleg még nem végleges, így a közeljövőben bekerülnek a képbe a Micron, vagy az Intel á
2019. 05. 28
 
PCX 2006-2019. Kapcsolat: pcx@pcx.hu Minden jog fenntartva
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...