fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2019. 12. 07
Driver hibák? AMD vagy Intel? Az RX5700XT feltámadása
2019. 12. 04
Számítógép szerelés durva sérüléssel és életmentő ellátással. Csak erős idegzetűeknek!
2019. 12. 02
Karácsony előtt érkezik az AMD RX 5500?
2019. 12. 02
A Gigabyte hasznos újdonsága - USB 3.2 Gen2x2 bővítőkártya
2019. 11. 29
Miért lassul be az RX5700XT? 440 ezres Ryzen5 3600X konfig egy kis hendikeppel.
2019. 11. 27
Melyik videokártyát éri megvenni manapság? 16 videokártyát mértünk össze!
2019. 11. 25
Radeon RX 5500 - apró NAVI egy GTX 1060 helyett?
2019. 11. 25
1 milliós konfig 870 000-ért!? SIMÁN! 9900K/RTX2080S/Dual Nvme SSD/Maximus XI-Hero/16GB/Vízhűtés/CM
2019. 11. 22
RTX 2080 Ti SUPER – Az NVIDIA mégis megcsinálja?
2019. 11. 21
Milyen Nvidia kártyát vegyek? Nagy GTX/RTX összehasonlító 1650-től 2080Ti-ig. 11 VGA, Ft/Képkocka
2019. 11. 21
Nagy Radeon teszt! - Öt RX kártya és egy i9-9900K
2019. 11. 20
Filléres processzor Ryzen alapokon? - Athlon 3000G
2019. 11. 20
Munkára fel - AMD Radeon Pro W5700 videokártya
2019. 11. 20
Egyensúlyt hoz az erőbe? - Star Wars Jedi: Fallen Order bemutató
2019. 11. 18
Nem játék? Új grafikus architektúra az Inteltől!
2019. 03. 11

PC-re jön a HALO széria, Control - lenyűgözően fest a Remedy idén érkező akciójátéka

HALO dömping érkezhet PC-re

Februárban még sokan attól tartottak, hogy csak az újgenerációs Microsoft konzolokra érkezik a nagysikerű Xbox exkluzív FPS folytatása.


A rajongók aggodalmára ezúttal hivatalos forrásból érkezett a reakció. Egy Twitter bejegyzés alatt, a sorozat fejlesztésének vezetője, Frank O'Connor hűtötte le a kedélyeket.

Mindenki nyugodjon le, semmi sem változott


A cáfolat mellett egyúttal mindenkit meg is nyugtatott, mivel sokak által várt játék nem csak Xbox One-on, de az eredeti ígéretekhez híven PC-n is játszható lesz. A 343 Industries jóvoltából készülő Halo Infinite ugyan nem számozott címként érkezik, de a sorozat egyenes és teljes értékű folytatása lesz, a főszerepben pedig továbbra is Master Chief-nek örülhetünk. A népszerű, 4 fős kooperatív mód osztott képernyős változatát, valószínűleg továbbra is csak a konzolosok élvezhetik majd, viszont az online multiplayer mérkőzések új életre kelhetnek a 144Hz-es monitorokon. 

Az Infinite előtt felzárkózhatunk


Ez még nem minden, hiszen aki korábban a megfelelő konzolok híján kimaradt a HALO játékokból, az jó eséllyel számíthat korábbi részek PC-s megjelenésére is, és az Infinite előtt akár ezeket is átélheti. A Microsoft "Play Anywhere" szolgáltatásával elindult egy folyamat, melynek köszönhetően már több, népszerű cím is kiléphetett a konzol exkluzív státuszból. Ám ezúttal nem csak közelmúltban megjelent vagy újonnan érkező részekre számíthatunk, tudhattuk meg Brad Sams újságírótól, aki híres a Microsofthoz köthető bennfentes érdekességek megosztásáról. Állítása szerint, a sorozat első négy epizódját, és köztük az első két rész felújított változatát tömörítő Master Chief Collection megjelenésére már nem is kell sokat várni, a hivatalos bejelentésre pedig az E3 konferencián kerülhet sor.


Már szinte kezünkben a Control


A természetfölötti elemekkel tűzdelt, külső nézetes akciójáték lenyűgözően fest és még idén megérkezik

Az Alan Wake-ben még egy kerítést se léphettünk át


A Control-t készítő Remedy Entertainment már szerepelt egy korábbi cikkünkben, ami az Alan Wake apropóján járta körbe kicsit a stúdió munkásságát. A finn csapat legutóbb a Quantum Break-et szállította, amiben olyan nagy hangsúlyt kapott a történetmesélés, hogy a főhős irányítására szinte alig volt lehetőségünk. A hosszas átvezetők és élőszereplős filmbetétek teljesen eluralták a játékidőt, így végül teljes értékű akciójáték helyett, sokkal inkább egy interaktív sci-fi mozit kaptunk. Annyi biztos, hogy a Remedy a kezdetektől nagy hangsúlyt fektetett alkotásaik történetére, ezúttal pedig egy telekinetikus képességekkel bíró hölgyet vezethetünk majd végig a rendkívül látványosnak ígérkező történeten.


A friss videón a projekt vezetője, Mikael Kasurinen mutatja be speciális eszköztárunkat, amiből kiderül, hogy nem csak két lábon járó gravity gunként játszadozhatunk környezetünkkel és ellenfeleinkkel, de a levitációnak hála, bármelyik szuperhősfilmben megállnánk a helyünket. A látottak alapján számos szórakoztató pillanatot teremthetünk képességeink kreatív használatával, néhány támadónkat rövid időre magunk mellé állíthatjuk, és sokszor még módosítható lőfegyverünkre sem lesz szükségünk az eredményes pusztításhoz.

Még a félkész változat is lenyűgöző


A Control fejlesztése már a Quantum Break megjelenése előtt megkezdődött, és az ott debütált Northlight engine felturbózott változatát használja, a szürreális jelenetek és az álomszerűen változó környezet megjelenítésére. A fejlesztők tanultak az elmúlt évek tapasztalataiból, és ezúttal sokkal nagyobb teret biztosítanak a játékosoknak, hogy saját stílusuk szerint éljenek a játék adottságaival. A Max Payne óta megszokhattuk a teljesen lineáris felépítésű történeteket, ám a Control szakítani igyekszik ezzel a szigorú hagyománnyal. Az elsőre szűkösnek tűnő központi épület, számos alternatív terület meglátogatására nyújt majd lehetőséget, és a már bejárt helyiségek átrendezésére is hajlamos, ezáltal eltérő kiterjedésű, és változó felépítésű helyszínekkel gazdagítja a cselekményt. Az ígéretek közt szerepel a nagyfokú újrajátszhatóság is, melynek részeként ellenfeleinket nem csak szűkre szabott, scriptek által meghatározott jelenetsorokban győzhetjük le, viselkedésünk pedig hatással lehet a ránk váró eseményekre.

Szinte úszunk a levegőben, miközben körülöttünk átrendeződik a tér


Az erős narratíva és az utánozhatatlan hangulat, természetesen továbbra is a finn csapat védjegyei maradnak, a gondosan megtervezett sejtelmes és sötét atmoszféra, csak úgy árad az eddig kiadott képekből és videóanyagokból. A fény-árnyék hatások, az egyedi színvilág, a többdiemenziós szerkezetek, a körülöttünk átrendeződő tér, és az interaktívan rombolható környezet közösen gondoskodnak róla, hogy kíváncsiságunk a megjelenésig ébren maradjon. A történet egy természetfölötti jelenségekkel foglalkozó titkos szervezet, a Federal Bureau of Control (FBC) New York-i központjában játszódik. Az Oldest House-ra keresztelt rejtélyes épület, csak kívülről felel meg egy otromba felhőkarcolóval szemben támasztott elvárásoknak, belül ugyanis hajlamos teret adni nehezen magyarázható jelenségeknek, és szokása átjárást biztosítani alternatív világok közt. Egy idegen dimenzióból származó fenyegetés természetesen át is szökik hozzánk, hogy rendesen átrendezze a dolgokat. Főhősünk - a szervezet vezetője, Jesse Faden - egy speciális képességekkel rendelkező fiatal nő, aki az eseményeknek hála, fényt deríthet a képességei hátterében álló, gyermekkori trauma hátterére is. A megjelenés pontos dátuma még nem ismert, de a legfrissebb információk szerint a Remedy 2019 nyarán tervezi kiadni a játékot, mivel májusban még érkezhet olyan cím, ami elterelné róla a figyelmet. Tehát ha minden jól megy, még idén nyáron megnézhetjük, hogyan is hajlítják a teret a Remedy Entertainment alkotói.

2019. 03. 11

Karácsony előtt érkezik az AMD RX 5500?
Még karácsony előtt befut az RX 5500? Az új AMD Radeon videokártya eredményeiről nemrég mi is hírt adtunk, most pedig úgy néz ki, hogy hamarosan le is csaphatunk az első példányokra.  Az értesülés a kínai ITHome-tól származik, miszerint az AMD már a megjelenés részleteiről tárgyal a gyártópartnerekkel, a kitűzött időpont pedig egész pontosan 2019. december 12. A tervek szerint a referencia modellekkel egyidőben egyedi kialakítású, a gyári megoldástól eltérő, és emelt órajelekkel rendelkező változatok is piacra kerülnek majd, ami jó hír, hiszen a tesztek alapján már az alapmodell hűtése is jól sikerült  Az RDNA architektúrát használó NAVI 14 GPU a TSMC 7nm-es gyártástechnológiájával készült, és olyan középkategóriás termékekkel versenyez, mint a háztáji Polaris architektúrát alkalmazó RX 570, RX 580 és RX 590, míg a konkurencia felől a Turing architektúrára építő GTX 1650 SUPER, illetve GTX 1660 érezheti magát veszélyben. Amit már biztosra vehetünk, hogy a 128 bites adatsínnel dolgozó 4GB GDDR6 mellé, az AMD jó szokása szerint 8GB-os változatok is érkeznek, így a tuningra szánt eszközök nem lesznek majd szűkében a fedélzeti memóriának. A GPU Boost és Gaming órajelei 1670, illetve 1845 MHz-en állnak meg, melyek játék alatt nagyjából 110 wattos átlagfogyasztást jelentenek majd, egyetlen 8 pines PCIe csatlakozón keresztül. Hivatalos bejelentés hiányában sem az erősebb XT kiadásról, sem a pontos árról nem tudunk többet, azonban ha minden jól megy, az utóbbira n
A Gigabyte hasznos újdonsága - USB 3.2 Gen2x2 bővítőkártya
Nem cserélnénk alaplapot egy villámgyors USB csatlakozó miatt? A Gigabyte leginkább alaplapjairól és videokártyáiról ismert, ám az utóbbi időben jelentősen bővítették repertoárjukat. Már nem ritkák a márka alá tartozó játékra szánt perifériák, az AORUS brand a prémium kategóriában indul, most pedig a világon elsőként kínálnak bővítőkártyát, nagy sebességű USB 3.2 kapcsolat eléréséhez. Ha külső SSD használatakor szeretnénk kihasználni a nagy sávszélességet, mostantól új fokozatba kapcsolhatunk, egy magányos USB-C konnektoron keresztül. Az újdonság GC-USB 3.2 GEN2X2 néven kerül majd forgalomba, használatához pedig egy alaplapi PCI Express 3.0 x4 csatlakozóra lesz szükség, így vásárlás előtt győződjünk meg róla, hogy rendelkezünk legalább egy szabad PCIE x4, x8 vagy x16 bővítőhellyel. A kártya lelke az AMD TRX40 alaplapokból is ismert ASMedia ASM3242 vezérlő, ami akár 20 Gbps sávszélességet biztosít, vagyis másodpercenként 2.5 Gigabájt adat továbbítását teszi lehetővé. A kártya egyetlen USB-C kimenettel rendelkezik, mellyel kihasználhatjuk a platformban rejlő lehetőségeket, ráadásul a csatlakoztatott eszközünk külön energiaforrás nélkül is működni fog, és természetesen nem válogat az Intel vagy AMD platformok között. Ehhez hasonló sebességet eddig a Thunderbolt 3-tól vártunk, ám az ott biztosított 40 Gbps drágább vezérlőt és kábeleket igényel, ezzel szemben az előző generáció sebességét megduplázó USB 3.2 Gen2x2, bármelyik hagyományos USB-C kábellel elérhetővé teszi a f
Radeon RX 5500 - apró NAVI egy GTX 1060 helyett?
A hivatalos októberi bejelentés után, az AMD végre a középkategóriában is képviselteti magát új, NAVI videokártyával. A friss architektúra visszafogott melegedést, alacsony fogyasztást, halk működést és ismerős teljesítményt nyújt, ára azonban még kérdéses. Bár az AMD eredetileg a konkurens GTX 1650-nel állította szembe, az eddigiek alapján nincs biztonságban a Polaris alapú RX 500 széria sem. A techpowerup és a német Heise tesztjeiben, NVIDIA oldalról egy GTX 1650 SUPER és egy GTX 1660 OC szerepelt, az előző generációt pedig egy RX 580 NITRO + képviselte. A kártya szívét adó NAVI 14, a második RDNA architektúrát alkalmazó grafikus processzor, mely szintén 7nm-es csíkszélességen készült. Az RX 5700-hoz képest természetesen kevesebb részegységgel rendelkezik, konkrétan 1408 shader, 32 raster, és 88 textúrázó a felhozatal. A 24 RDNA számítási egységéből 22-t használ, a két inaktív a várható XT kiadásban kaphat szerepet. Alap órajele 1670Mhz, játékhoz az 1717 MHz-es Game Clock ajánlott, a maximum pedig az 1845 MHz-es Boost Clock. A fedélzeti memória amolyan vegyes csomag, hiszen a régebbi GDDR5 megoldást egyelőre 4GB GDDR6 váltja, 1750 MHz-es frekvenciával, az adatsín viszont 128-bites sávszélességgel bír. A tesztekhez, egy előre összeállított HP Pavilon konfiguráció OEM kártyáját használták, de a gyakorlat azt mutatja, hogy a bolti készletek feltöltésével számíthatunk 8GB-os megoldásra is. Fogyasztás és melegedés tekintetében valóban a GTX 16 szériához áll a legköze
PCX 2006-2019.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres