PC-re jön a HALO széria, Control - lenyûgözõen fest a Remedy idén érkezõ akciójátéka

HALO dömping érkezhet PC-re

Februárban még sokan attól tartottak, hogy csak az újgenerációs Microsoft konzolokra érkezik a nagysikerû Xbox exkluzív FPS folytatása.


A rajongók aggodalmára ezúttal hivatalos forrásból érkezett a reakció. Egy Twitter bejegyzés alatt, a sorozat fejlesztésének vezetõje, Frank O'Connor hûtötte le a kedélyeket.

Mindenki nyugodjon le, semmi sem változott


A cáfolat mellett egyúttal mindenkit meg is nyugtatott, mivel sokak által várt játék nem csak Xbox One-on, de az eredeti ígéretekhez híven PC-n is játszható lesz. A 343 Industries jóvoltából készülõ Halo Infinite ugyan nem számozott címként érkezik, de a sorozat egyenes és teljes értékû folytatása lesz, a fõszerepben pedig továbbra is Master Chief-nek örülhetünk. A népszerû, 4 fõs kooperatív mód osztott képernyõs változatát, valószínûleg továbbra is csak a konzolosok élvezhetik majd, viszont az online multiplayer mérkõzések új életre kelhetnek a 144Hz-es monitorokon. 

Az Infinite elõtt felzárkózhatunk


Ez még nem minden, hiszen aki korábban a megfelelõ konzolok híján kimaradt a HALO játékokból, az jó eséllyel számíthat korábbi részek PC-s megjelenésére is, és az Infinite elõtt akár ezeket is átélheti. A Microsoft "Play Anywhere" szolgáltatásával elindult egy folyamat, melynek köszönhetõen már több, népszerû cím is kiléphetett a konzol exkluzív státuszból. Ám ezúttal nem csak közelmúltban megjelent vagy újonnan érkezõ részekre számíthatunk, tudhattuk meg Brad Sams újságírótól, aki híres a Microsofthoz köthetõ bennfentes érdekességek megosztásáról. Állítása szerint, a sorozat elsõ négy epizódját, és köztük az elsõ két rész felújított változatát tömörítõ Master Chief Collection megjelenésére már nem is kell sokat várni, a hivatalos bejelentésre pedig az E3 konferencián kerülhet sor.


Már szinte kezünkben a Control


A természetfölötti elemekkel tûzdelt, külsõ nézetes akciójáték lenyûgözõen fest és még idén megérkezik

Az Alan Wake-ben még egy kerítést se léphettünk át


A Control-t készítõ Remedy Entertainment már szerepelt egy korábbi cikkünkben, ami az Alan Wake apropóján járta körbe kicsit a stúdió munkásságát. A finn csapat legutóbb a Quantum Break-et szállította, amiben olyan nagy hangsúlyt kapott a történetmesélés, hogy a fõhõs irányítására szinte alig volt lehetõségünk. A hosszas átvezetõk és élõszereplõs filmbetétek teljesen eluralták a játékidõt, így végül teljes értékû akciójáték helyett, sokkal inkább egy interaktív sci-fi mozit kaptunk. Annyi biztos, hogy a Remedy a kezdetektõl nagy hangsúlyt fektetett alkotásaik történetére, ezúttal pedig egy telekinetikus képességekkel bíró hölgyet vezethetünk majd végig a rendkívül látványosnak ígérkezõ történeten.


A friss videón a projekt vezetõje, Mikael Kasurinen mutatja be speciális eszköztárunkat, amibõl kiderül, hogy nem csak két lábon járó gravity gunként játszadozhatunk környezetünkkel és ellenfeleinkkel, de a levitációnak hála, bármelyik szuperhõsfilmben megállnánk a helyünket. A látottak alapján számos szórakoztató pillanatot teremthetünk képességeink kreatív használatával, néhány támadónkat rövid idõre magunk mellé állíthatjuk, és sokszor még módosítható lõfegyverünkre sem lesz szükségünk az eredményes pusztításhoz.

Még a félkész változat is lenyûgözõ


A Control fejlesztése már a Quantum Break megjelenése elõtt megkezdõdött, és az ott debütált Northlight engine felturbózott változatát használja, a szürreális jelenetek és az álomszerûen változó környezet megjelenítésére. A fejlesztõk tanultak az elmúlt évek tapasztalataiból, és ezúttal sokkal nagyobb teret biztosítanak a játékosoknak, hogy saját stílusuk szerint éljenek a játék adottságaival. A Max Payne óta megszokhattuk a teljesen lineáris felépítésû történeteket, ám a Control szakítani igyekszik ezzel a szigorú hagyománnyal. Az elsõre szûkösnek tûnõ központi épület, számos alternatív terület meglátogatására nyújt majd lehetõséget, és a már bejárt helyiségek átrendezésére is hajlamos, ezáltal eltérõ kiterjedésû, és változó felépítésû helyszínekkel gazdagítja a cselekményt. Az ígéretek közt szerepel a nagyfokú újrajátszhatóság is, melynek részeként ellenfeleinket nem csak szûkre szabott, scriptek által meghatározott jelenetsorokban gyõzhetjük le, viselkedésünk pedig hatással lehet a ránk váró eseményekre.

Szinte úszunk a levegõben, miközben körülöttünk átrendezõdik a tér


Az erõs narratíva és az utánozhatatlan hangulat, természetesen továbbra is a finn csapat védjegyei maradnak, a gondosan megtervezett sejtelmes és sötét atmoszféra, csak úgy árad az eddig kiadott képekbõl és videóanyagokból. A fény-árnyék hatások, az egyedi színvilág, a többdiemenziós szerkezetek, a körülöttünk átrendezõdõ tér, és az interaktívan rombolható környezet közösen gondoskodnak róla, hogy kíváncsiságunk a megjelenésig ébren maradjon. A történet egy természetfölötti jelenségekkel foglalkozó titkos szervezet, a Federal Bureau of Control (FBC) New York-i központjában játszódik. Az Oldest House-ra keresztelt rejtélyes épület, csak kívülrõl felel meg egy otromba felhõkarcolóval szemben támasztott elvárásoknak, belül ugyanis hajlamos teret adni nehezen magyarázható jelenségeknek, és szokása átjárást biztosítani alternatív világok közt. Egy idegen dimenzióból származó fenyegetés természetesen át is szökik hozzánk, hogy rendesen átrendezze a dolgokat. Fõhõsünk - a szervezet vezetõje, Jesse Faden - egy speciális képességekkel rendelkezõ fiatal nõ, aki az eseményeknek hála, fényt deríthet a képességei hátterében álló, gyermekkori trauma hátterére is. A megjelenés pontos dátuma még nem ismert, de a legfrissebb információk szerint a Remedy 2019 nyarán tervezi kiadni a játékot, mivel májusban még érkezhet olyan cím, ami elterelné róla a figyelmet. Tehát ha minden jól megy, még idén nyáron megnézhetjük, hogyan is hajlítják a teret a Remedy Entertainment alkotói.

2019. 03. 11

Számítógépház vásárlás: 10 lépés, hogy megtaláld a tökéletes gépházat

Számítógépház vásárlás: 10 lépés, hogy megtaláld a tökéletes gépházat
A számítógépház vásárlás az egyik legizgalmasabb, de egyben legbonyolultabb része is a PC építésének.
Sokan hajlamosak alábecsülni a jelentőségét, pedig a gépház nemcsak a külső megjelenésről szól. Meghatározza a hűtést, a bővíthetőséget, a zajszintet és a szerelhetőség kényelmét is. Ha jól választasz, éveken át örömöd leled majd a gépedben, ha viszont rosszul döntesz, egyetlen alkatrészcsere is bosszantó kihívássá válhat.
Nézzük lépésről lépésre, hogyan érdemes hozzáállni a számítógépház vásárláshoz, és mit érdemes mérlegelned, mielőtt döntést hozol.
1. Gondold át, mire fogod használni a gépet
2. Válaszd ki a megfelelő méretet
3. Figyelj a légáramlásra és a hűtésre
4. Anyagminőség és szerkezeti stabilitás
5. Kábelmenedzsment és szerelhetőség
6. Portok, bővítőhelyek és jövőbiztosság
7. Zajszint és rezgéscsillapítás
8. Dizájn, világítás és személyes preferenciák
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
1. Gondold át, mire fogod használni a gépet
A számítógépház vásárlás első és legfontosabb lépése, hogy tisztában legyél a céloddal. Egy játékra szánt gép más igényeket támaszt, mint egy irodai, szerver vagy grafikai munkaállomás. Ha komoly hűtésre lesz szükséged – például nagy teljesítményű processzor vagy videokártya miatt –, olyan ház

Számítógép ventilátor tisztítása: 8 tipp a pormentes és hatékony működéshez

Számítógép ventilátor tisztítása: 8 tipp a pormentes és hatékony működéshez
A számítógép ventilátor tisztítása az egyik legegyszerűbb, mégis legfontosabb karbantartási feladat, amit időről időre érdemes elvégezni. A legtöbb PC-tulajdonos csak akkor gondol a porra, amikor a gép hangosodni kezd, vagy hirtelen túlmelegszik, pedig a megelőző tisztítás rengeteget számít a teljesítmény és az élettartam szempontjából.
Ha szeretnéd, hogy a számítógéped halkabban, gyorsabban és hosszabb ideig működjön, akkor érdemes alaposan megérteni, miért és hogyan érdemes nekilátni ennek a feladatnak.
1. Miért fontos a rendszeres számítógép ventilátor tisztítása?
2. Mikor érdemes megtisztítani a ventilátort?
3. Hogyan készülj fel a tisztításra?
4. A helyes tisztítási módszer
5. Laptop ventilátor tisztítása
6. Mi történik, ha nem tisztítod meg időben?
7. Hogyan őrizd meg a tisztaságot hosszú távon?
8. Mikor érdemes szakemberhez fordulni?
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
1. Miért fontos a rendszeres számítógép ventilátor tisztítása?
A számítógép belsejében lévő ventilátorok felelősek azért, hogy a hő megfelelően távozzon az alkatrészekről. A por és szennyeződések azonban idővel lerakódnak a lapátokon és a hűtőbordákon, ezzel csökkentve a levegőáramlást. Ez a teljesítmény romlásához, zajosabb működéshez és akár komolyabb túlmelegedéshez is vezethet. Egy e

Számítógép hűtés: 10 tipp a géped optimális hőmérsékletének megtartásához

Számítógép hűtés: 10 tipp a géped optimális hőmérsékletének megtartásához
A számítógép hűtés az egyik legfontosabb tényező, ha hosszú távon szeretnéd megőrizni a géped teljesítményét és élettartamát.
Sok felhasználó nem is gondol bele, mennyire kritikus, hogy a hardver megfelelő hőmérsékleten működjön. Ha túlmelegszik a processzor vagy a videokártya, az lassuláshoz, instabil működéshez vagy akár komolyabb hardverkárokhoz is vezethet. Ebben a cikkben megmutatom neked a leghatékonyabb módokat, hogy a számítógéped mindig hűvösen és biztonságosan működjön.
Miért fontos a számítógép hűtés?
A hűtőrendszer alapjai
Szellőzés és a gépház szerepe
Ventilátorok és fordulatszámuk optimalizálása
Hővezető paszta és alkatrészkontaktus
Hőmérséklet-figyelés szoftverekkel
Por és tisztítás
Külső tényezők és környezet
Hűtési megoldások kombinálása
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Miért fontos a számítógép hűtés?
Ha soha nem figyelsz rá, hogy a géped hőmérséklete optimális legyen, az komoly problémákat okozhat. A túlmelegedés miatt a processzor automatikusan visszaveszi a teljesítményét, ami lassabb működést eredményez. A hosszú távú túlmelegedés pedig akár az alaplap, a videokártya vagy a merevlemezek élettartamát is csökkentheti. Egy jól hűtött gép nemcsak gyorsabb, de stabilabb is, és kevésbé kell aggódnod a váratlan leállások miatt.
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.