HALO dömping érkezhet PC-re
Februárban még sokan attól tartottak, hogy csak az újgenerációs Microsoft konzolokra érkezik a nagysikerű Xbox exkluzív FPS folytatása.
A rajongók aggodalmára ezúttal hivatalos forrásból érkezett a reakció. Egy Twitter bejegyzés alatt, a sorozat fejlesztésének vezetője, Frank O'Connor hűtötte le a kedélyeket.
A cáfolat mellett egyúttal mindenkit meg is nyugtatott, mivel sokak által várt játék nem csak Xbox One-on, de az eredeti ígéretekhez híven PC-n is játszható lesz. A 343 Industries jóvoltából készülő Halo Infinite ugyan nem számozott címként érkezik, de a sorozat egyenes és teljes értékű folytatása lesz, a főszerepben pedig továbbra is Master Chief-nek örülhetünk. A népszerű, 4 fős kooperatív mód osztott képernyős változatát, valószínűleg továbbra is csak a konzolosok élvezhetik majd, viszont az online multiplayer mérkőzések új életre kelhetnek a 144Hz-es monitorokon.
Ez még nem minden, hiszen aki korábban a megfelelő konzolok híján kimaradt a HALO játékokból, az jó eséllyel számíthat korábbi részek PC-s megjelenésére is, és az Infinite előtt akár ezeket is átélheti. A Microsoft "Play Anywhere" szolgáltatásával elindult egy folyamat, melynek köszönhetően már több, népszerű cím is kiléphetett a konzol exkluzív státuszból. Ám ezúttal nem csak közelmúltban megjelent vagy újonnan érkező részekre számíthatunk, tudhattuk meg Brad Sams újságírótól, aki híres a Microsofthoz köthető bennfentes érdekességek megosztásáról. Állítása szerint, a sorozat első négy epizódját, és köztük az első két rész felújított változatát tömörítő Master Chief Collection megjelenésére már nem is kell sokat várni, a hivatalos bejelentésre pedig az E3 konferencián kerülhet sor.
Már szinte kezünkben a Control
A természetfölötti elemekkel tűzdelt, külső nézetes akciójáték lenyűgözően fest és még idén megérkezik
A Control-t készítő Remedy Entertainment már szerepelt egy korábbi cikkünkben, ami az Alan Wake apropóján járta körbe kicsit a stúdió munkásságát. A finn csapat legutóbb a Quantum Break-et szállította, amiben olyan nagy hangsúlyt kapott a történetmesélés, hogy a főhős irányítására szinte alig volt lehetőségünk. A hosszas átvezetők és élőszereplős filmbetétek teljesen eluralták a játékidőt, így végül teljes értékű akciójáték helyett, sokkal inkább egy interaktív sci-fi mozit kaptunk. Annyi biztos, hogy a Remedy a kezdetektől nagy hangsúlyt fektetett alkotásaik történetére, ezúttal pedig egy telekinetikus képességekkel bíró hölgyet vezethetünk majd végig a rendkívül látványosnak ígérkező történeten.
A friss videón a projekt vezetője, Mikael Kasurinen mutatja be speciális eszköztárunkat, amiből kiderül, hogy nem csak két lábon járó gravity gunként játszadozhatunk környezetünkkel és ellenfeleinkkel, de a levitációnak hála, bármelyik szuperhősfilmben megállnánk a helyünket. A látottak alapján számos szórakoztató pillanatot teremthetünk képességeink kreatív használatával, néhány támadónkat rövid időre magunk mellé állíthatjuk, és sokszor még módosítható lőfegyverünkre sem lesz szükségünk az eredményes pusztításhoz.
Még a félkész változat is lenyűgöző
A Control fejlesztése már a Quantum Break megjelenése előtt megkezdődött, és az ott debütált Northlight engine felturbózott változatát használja, a szürreális jelenetek és az álomszerűen változó környezet megjelenítésére. A fejlesztők tanultak az elmúlt évek tapasztalataiból, és ezúttal sokkal nagyobb teret biztosítanak a játékosoknak, hogy saját stílusuk szerint éljenek a játék adottságaival. A Max Payne óta megszokhattuk a teljesen lineáris felépítésű történeteket, ám a Control szakítani igyekszik ezzel a szigorú hagyománnyal. Az elsőre szűkösnek tűnő központi épület, számos alternatív terület meglátogatására nyújt majd lehetőséget, és a már bejárt helyiségek átrendezésére is hajlamos, ezáltal eltérő kiterjedésű, és változó felépítésű helyszínekkel gazdagítja a cselekményt. Az ígéretek közt szerepel a nagyfokú újrajátszhatóság is, melynek részeként ellenfeleinket nem csak szűkre szabott, scriptek által meghatározott jelenetsorokban győzhetjük le, viselkedésünk pedig hatással lehet a ránk váró eseményekre.
Az erős narratíva és az utánozhatatlan hangulat, természetesen továbbra is a finn csapat védjegyei maradnak, a gondosan megtervezett sejtelmes és sötét atmoszféra, csak úgy árad az eddig kiadott képekből és videóanyagokból. A fény-árnyék hatások, az egyedi színvilág, a többdiemenziós szerkezetek, a körülöttünk átrendeződő tér, és az interaktívan rombolható környezet közösen gondoskodnak róla, hogy kíváncsiságunk a megjelenésig ébren maradjon. A történet egy természetfölötti jelenségekkel foglalkozó titkos szervezet, a Federal Bureau of Control (FBC) New York-i központjában játszódik. Az Oldest House-ra keresztelt rejtélyes épület, csak kívülről felel meg egy otromba felhőkarcolóval szemben támasztott elvárásoknak, belül ugyanis hajlamos teret adni nehezen magyarázható jelenségeknek, és szokása átjárást biztosítani alternatív világok közt. Egy idegen dimenzióból származó fenyegetés természetesen át is szökik hozzánk, hogy rendesen átrendezze a dolgokat. Főhősünk - a szervezet vezetője, Jesse Faden - egy speciális képességekkel rendelkező fiatal nő, aki az eseményeknek hála, fényt deríthet a képességei hátterében álló, gyermekkori trauma hátterére is. A megjelenés pontos dátuma még nem ismert, de a legfrissebb információk szerint a Remedy 2019 nyarán tervezi kiadni a játékot, mivel májusban még érkezhet olyan cím, ami elterelné róla a figyelmet. Tehát ha minden jól megy, még idén nyáron megnézhetjük, hogyan is hajlítják a teret a Remedy Entertainment alkotói.