fb pixel code
  • logo
    Kategóriák
    Kategóriák

Teljes Alan-támadás

Másfél év kényszerpihenő után, újra elérhető a Remedy, borús hangulatú akciójátéka, egy korrekt kis leárazás kíséretében. Az elkaszált folytatás miatt elcsüggedt rajongók kedélyeit pedig, a hivatalosan bejelentett televíziós sorozattal borzolják. Nem volt zökkenőmentes útja míg elért idáig, szóval kattintsuk fel a zseblámpát, és nézzük kicsit körül a finn srácok szekrényében.


A Remedy históriája tipikus sikertörténet a pár fős garázscsapatról, akik már második játékukkal egy kicsivel közelebb juthattak a mennyhez (khm). 1995-ben hat fővel indultak és egy évvel később jelent meg első játékuk, Death Rally néven. A felülnézetes autóversenyben, járgányainkra szerelt fegyverekkel küzdhettünk az első helyért. A húszas éveikben járó srácokhoz a fejlesztés közben csatlakozott Sam Lake (eredeti nevén Sam Jarvi), aki angolra fordította a programot, ám azóta ő felel minden projektjük történetéért. Írói ambíciói kiteljesítésén túl, egyenesen a cég arcává vált, amihez nem kis mértékben járult hozzá, hogy ő állt modellt a világhírt elhozó alkotásuk főhőséhez.

Finn noir

A 2001-ben debütált Max Payne, a kis cég számára is váratlan, de nem érdemtelen siker volt. Számtalan alkotóelem hatásos egyvelegeként, hibái eltörpültek szórakoztató volta mellett, amit bő költségvetés helyett odaadó lelkesedés és kreatív közös munka táplált. A drága animációkat stílusos képregényes átvezetőkkel helyettesítették, a felbukkanó szereplőket pedig egytől-egyig a cég jelmezbe öltözött tagjai, azok rokonai és barátai alakították. Így történhetett meg az is, hogy Sam Lake arcképe a világ minden pontján ellepte a boltok polcait és a magazinok borítóit, mint Max Payne megformálója. Szerencsénkre a karakter orgánumáért nem az erős finn akcentussal beszélő író, hanem a zseniális hangú James Mccaffrey felel, és ezért a választásért azóta is hálásak vagyunk. Az emlékezetes főcímdal és a zenei betétek szintén házon belül készültek.

Elsőként naná, hogy az ezredfordulós kultfilm, a Mátrix jut eszünkbe. Hatása ekkor még annyira friss volt, hogy talán az is elég lett volna, ahogy a John Woo-féle akciómozik lassított jeleneteit tökélyre fejlesztő Bullet Time effektet, a kész játékban prezentálták nekünk. Bár a házuk táján mára kissé átbillentek az arányok a történet-központúság felé, itt még a story ideális egyensúlyban volt a játékmenettel. Korhatáros akcióthrillerük, alapstílusát a film noirtól kölcsönözte. Központi karaktere egy családját elvesztett rendőr, aki vesszőfutása során a maffiafilmes, keresztapás leszámolásokon megedződve alászáll saját poklába. Onnan további bűnözők és okkult fanatikusok százain átgázolva, főellenfelünk kezdőjelenetben látható tornyának tetejéig küzdi magát, ahol végre leeresztheti a fegyvert.

A demo scene szubkultúrából érkező fejlesztők, saját grafikus motor elkészítése mellett döntöttek, ami néhány technikai korlátja ellenére is kifizetődő megoldás volt. Ex-nyomozónk pokoljárása, az alapvetően sötét tónusú képi világa ellenére, a korszak egyik legszebbje volt. Magas felbontású textúrái és látványos effektjei tökéletes környezetet biztosítottak a vérgőzös akcióhoz. A lelassult időből visszatérve, az elhaló fegyverropogás utáni csöndben egyedüliként talpon maradni pedig, felejthetetlen élmény.

2003-ban Fall of Max Payne néven korrekt folytatást kapott. Új grafikus motorral, a fizika beemelésével és újragondolt bullet time-mal, még ütősebb akciókban lehetett részünk, ám a kissé erőtlen történet és a kevés újítás miatt nem ütött akkorát, mint elődje. A 2012-es harmadik részt pedig, már az első két epizódot kiadóként jegyző Rockstar készítette.

Az Alan Wake-et az addigiaknál jóval ambiciózusabb projektnek álmodták meg. A vízió gerincét, egy részletgazdag és hatalmas bejárható terület adta, valós idejű napszakváltozással, dinamikus időjárási elemekkel. Úgy tűnt a srácok nem viccelnek és ezt be is bizonyították, a 2006-os Intel Developer Forum rendezvényen. Egy nagyjából 5 perces prezentáció keretében mutathatták be, hogyan teljesít motorjuk, az Intel 2005-ben megjelent többmagos processzor architektúráján. A videó végigsöpört az interneten, a közönség álmélkodott és egyetlen játékokkal foglalkozó médium sem mulasztotta el lehozni a hírt. A játék, címét ismét a főszereplő adja, műfaját pedig pszichológiai akció-thrillerként határozták meg.


Mi tartott eddig?

A 2005-ös első bemutatót követően, még 4 évet kellett várni arra, hogy a játék végleges formát öltsön és megjelenhessen. Pusztán a végeredményt tekintve extrém hosszúnak tűnhet ez az idő, de látva a fejlesztés alatt bekövetkezett változásokat, az okok érthetővé válnak. A probléma gerincét a nyílt világú játékstílus és a filmszerű thriller koncepciójának ütközése, illetve ennek kései felismerése okozta. A két Max Payne epizódban jól körvonalazódott, hogy a Remedy feszesre hangolt, karakterközpontú és történet orientált játékok készítésében érzi otthon magát, a 2009-es debütöt követően ez egyfajta ars-poetikává is vált. A lényeg, hogy a játékos annyi szabadságot kapjon, ami nem megy a dramaturgia szempontjából fontos, előre megtervezett jelenetek rovására. Így hasalt el a nyílt világba helyezett thriller terve, ahol a feszült és baljós pillanatokat tönkre vágná, ha a játékos autóba pattanva inkább elugrana biliárdozni egyet. Ebből a sandbox alapú megközelítésből lett egy nagyjából 10-20 órás kaland, a tv sorozatok stílusában elkészített epizodikus felépítéssel. A drasztikus változtatások miatt megnövekedő fejlesztési idő nehéz helyzetbe hozta a társaságot. A megnövekedett anyagi terheken mellett a játék megjelenése is veszélybe került. Ekkor jött a kétarcú messiás a Microsoft, aki a hónuk alá nyúlt. Az anyagi támogatásért és kiadói feladatok ellátásáért cserébe nem is kért sokat. Mindössze annyit, hogy a PC-k lehetőségeit kiaknázó nagyágyúból, legyen Xbox 360 exkluzív cím.

King Peaks

Adott tehát a végleges forma, de mit kínál a történet? A story-t tekintve itt is érvényes a Max Payne esetében alkalmazotta formula, miszerint a külön-külön nem túlzottan egyedi elemek összemixeléséből, végül mégis valami sajátos, egyéniséggel rendelkező darab születik. Nem is rejtették véka alá, az amúgy is szembetűnő inspirációs forrásaikat. Az alapfelütésért és a narráció stílusáért a Stephen King-féle recept felel, miszerint adott egy művészi válsággal küzdő író, kinek krízise hatással van a magánéletére is. Így kreatív szabadság gyanánt egy hegyvidéki kisvárosba utazik feleségével, ahol erdők és tavak árasztotta nyugalom segítségével igyekszik visszanyerni kreativitását és belső egyensúlyát. Ahogy az lenni szokott a dolgok csak még rosszabbra fordulnak, felesége eltűnik, rémálom gyötörte hősünket egyre szürreálisabb események kergetik az őrület felé. Az környezet kialakításához pedig büszkén, a David Lynch-féle Twin Peaks helyszínei szolgálnak alapul.


Alan-szél

A nagyjából 6 éves fejlesztési időnek többek között a grafika látta kárát. A kissé kopottas textúrák és a karakterek animációi jobban festettek volna, ha pár évvel korábban készülnek el a játékkal, de nem tett jót az Xbox 360 limitált erőforráskészlete sem. Viszont ami időtállónak bizonyult, az a fény-árnyék hatás és az időjárás szimbiózisa, mely azóta is hibátlanul működik. Nyomasztó légkörével garantált a libabőr, a tomboló vihar alatt vadul görnyedező fenyőerdő, lenyűgöző hatást kelt. A semmiből hirtelen ránk boruló köd pedig sűrű, mint maga az atmoszféra, amit ezen effektek együttesen teremtenek meg. Furcsa módon, bár legnagyobb ellenségünk a sötét, a vizualitás mankójaként is szolgál. Az éjszakai látkép kevés színnel operál, így kiszolgáltatott magányunk és a parafaktor hivatott pótolni a tűéles textúrák hiányát. És sikerrel teszi! A sziklás, fenyves környezet kis patakjaival, házikóival és indusztriális telepeivel felér egy utazással. A tó felszínén csillogó holdfény; egy hegyi ösvényen, a fák mögül előbukkanó kisváros látképe az utolsó szegletéig aprólékosan megrajzolt, realisztikus hatást kelt és egy élmény bebarangolni.


Tartós elem van nálam, és nem félek használni

Mr. Wake ellenfele maga a sötétség? Hah, még sosem láttunk ilyet. No, de ne legyünk ennyire szigorúak. Ha láttunk is, biztosan nem ilyen formában. Az életünkre törő ellenfelek nagyjából két csoportra oszthatók. A környékbeli lakosokra, akik mondhatni nem egészen önmaguk. Legalábbis viszonylag ritka, hogy a favágók eltorzult hangon félrebeszélve, csapatosan támadjanak a túrázókra kaszákat rázva, fejszéket hajigálva. Pláne ritkán kíséri megjelenésüket szürreális vihar és tej sűrűségű köd. Bizonyos területeken pedig akár a tárgyak is az életünkre törhetnek, a fejünk felé repülő kisebb ládáktól kezdve, akár az ipari munkagépek is ránk pöföghetnek. A Hitchcocki megszállottakat ráadásul pajzsként öleli körül a sötétség, amit csak a koncentrált és megfelelő dózisban adagolt fény segít áttörni, a kivégzésre csak ekkor kerülhet sor. Míg a jóemberek ellen elég egy jobb elemlámpa, a gépmonstrumok ellen ez már édes kevés lesz. Az életünkért nagyrészt közelharcok során küzdhetünk, ahol a torkunkban dobogó szível, imádkozva várjuk, hogy a felénk siető alakokról végre leégjen sötétség.

A főszereplőnket szándékosan átlagembernek és nem omnipotens akcióhősnek alkották meg. Laza bőrkabát helyett sportzakóban lejti, de azért örökölt valamit az öreg nyomozótól. Ha szorul a hurok és nyakunk felé lendül a balta, a megfelelő pillanatban esélyünk van kitérni a csapás elől. Visszatér a lelassuló idő, és egy laza mozdulattal kitérhetünk, hogy egy jól irányzott lövéssel agyonlőjük az agresszív rosszcsontot, aki reptében szikrákat hányva semmivé foszlik. Nem rossz! Ami kár, hogy ellenfeleink repertoárja kissé egyhangú. Kimerül az átlag, illetve a nagyobb és szívósabb úriemberekben, előbbi többnyire többedmagával támad, utóbbiból kevesebb van, viszont jobban bírja az ólmot, ráadásul tank módjára képes átgázolni rajtunk, ha nem lépünk félre időben, vagy a sarokba szorulunk. Mindig figyelnünk kell, hogy legyen helyünk mozogni, ne kerüljenek a hátunkba, amennyire lehet tartanunk kel la távolságot. Az összecsapások dinamikájára legalább nem lehet panasz. Az új ellenféltípusok vágya sajnos sírba szállt, az el nem készült folytatással. Bár később két DLC-t is kapott egy-egy hosszabb fejezettel, de ezek kevés újdonsággal szolgáltak, a történethez pedig szintén nem sokat tudtak hozzátenni. Illetve néhány újfiú bekerült az önálló kiegészítőként megjelent, ám rövidke és nem túl emlékezetes, American Nightmare névre keresztelt kis bónusz epizódba. Ez egyfajta B-filmes hangulatba ágyazott arcade lövöldözés, de tartalmát és mélységét tekintve bőven elmaradt az alapjátéktól. Viszont élőszereplős átvezetőket is kapott, ahol az Alan Wake-et megformáló színész eljátszhatta önmaga őrült alteregóját. A kissé ripacs úriember láthatóan élvezte, a sötétséget pszichopata gyilkosként ábrázoló figura megformálását, és tényleg egészen feldobta vele az amúgy felejthető kis játékot.


Folyton csak írsz és írsz

Sam Lake nagyon büszke az általa megalkotott történetekre. Saját bevallása szerint maga is egy erdei házikóba vonult thrillere megírásához, hogy jobban azonosulhasson karakterével. Az ötlet jó, de mit hozott a végeredmény? Meg kell hagyni, hogy ügyesen használta fel a forrásként szolgáló olvasmányait, de a stíluson túl mit kínál az Alan Wake storyja?

Értem én, hogy egy thriller lényege a feszültség, ami izgalomban tart. A rejtély ami fenntartja érdeklődésünket, és a csavarok is nélkülözhetetlenek, hogy sose tudjunk mi jön legközelebb. De mi az amit el akar mesélni? Nem tagadom, hogy minden aspektusáról sokat lehet beszélni, de mennyire egyedi és új amit látunk? Az biztos, hogy nagyon komolyan veszi magát, és megpróbálja elhitetni velünk, hogy valami sosem látott zajlik itt. De én sokadik végigjátszásra is úgy éreztem, hogy a puzzle-ként összerakott elemek után kirajzolódó kép, valójában nem olyan lenyűgöző mint amit ígért. Nem szeretnék nagyon spoilerezni, mert aki még csak most jut el odáig, hogy először kipróbálja, annak meghagynám az első befogadás élményét.

Példaként gondoljunk David Lynch filmjeire, amik gyakran torkollanak teljes őrületbe. Öntsük fel ezeket sok-sok (SOK!) szódával, és talán kapiskáljuk, hogy miről van szó. A tudatalatti zavaros rémképeiben való fürdőzés, és az önmagunkkal való harc is akkor igazán érdekes, akkor válik fontossá, ha valamit tanulunk magunkról. Megtanulunk tovább lépni bizonyos a nehézségeinken, felismeréssel és önismerettel gazdagodunk. Ha a démonokkal való küzdelem után valamennyit újjá tudunk építeni önmagunkból, míg a következő csata el nem érkezik. Persze, teszem azt a bukás is egy eredmény, de akkor viszont nem mindegy, mi vezetett el odáig. Az Alan Wake számomra inkább egy igazán stílusos kaland, mint mélyenszántó pszichológiai látkép. Jóval emészthetőbb és közérthetőbb mint némelyik Lynch darab, ugyanakkor egy blöff hatását kelti. Sajnos kevésbé mély, mint amilyennek láttatni igyekszik magát. Ez persze nem akkora baj, hiszen a játék izgalmas, fordulatos és rettentően hangulatos, amit a mai napig nem egyszer előveszek. Csak többet ígért, és ez ami zavaró.


Mit hallok?

Ne menjünk el szó nélkül a hanghatások és a zenei körítés mellett sem. A sokat ajnározott hangulatot autentikus, vagy a szürreális pillanatokhoz ügyesen illeszkedő környezeti zajok teszik teljessé. Az erdő neszei és a vihar földöntúli hangjai emlékezetesek, és azonnal elfeledtetik velünk, hogy egy szobában ülve játszunk. A felcsendülő dallamok, és könnyűzenei szerzemények legalább ennyire hatásosan járulnak hozzá az élményhez. A filmes hatást megtámogató muzsika jól passzol, ráadásul a Max Payne-ek óta, a stúdió partnereként jelen van a Poets of the Fall, finn pop/rock formáció, aki külön dalokat írt a játékhoz. Sőt még egy, a játék viccesebb pillanataiért felelős fiktív zenekar pár számát is elkészítették. A sok feszültség feloldásához vagy erősítéséhez pedig, többek között olyan ismert előadók szerzeményeit is felhasználták mint pl. Nick Cave. Az egyes epizódok végén megszólaló számokon túl, a pályán többé-kevésbé elrejtett rádiók is kínálnak néhány kellemes szerzeményt. A rádiós beszélgetések tovább sűrítik a légkört, majd egy kis zenehallgatás mellett átgondolhatjuk az addig tapasztaltakat, mielőtt újra kimerészkedünk az erdő sűrűjébe.


Finn tor

Adott tehát egy izomerős atmoszférával bíró játék, aminek pc-s verziója a két később megjelent kiegészítőt is tartalmazza. Nagy csodára ne számítsunk, de jó lesz újabb helyszíneken bolyongani, amik megtoldják kicsit a játékidőt. Aki eddig várt volna vele, most beszerezheti az extra kiadást is. A játék saját zenei anyagán túl fejlesztői videokommentárok és egy 130-oldalas, illusztrált könyv alkotják a csomagot. Míg a Remedy új játéka, a Control elkészül, adjunk egy esélyt a zseblámpás írónak, és a megszállt kisvárosnak.


KD - PCX

Hozzászólás

Ha hozzászólnál, kérjük jelentkezz be és tartsd be a kommunikációs normákat.
Tovább pörög az Apex Legends A Respawn ingyenesen játszható battle royale lövöldéje nagyot szólt, ám megjelenése után valamelyest alábbhagyott, a hirtelen hatalmasra duzzadt játékosbázis lelkesedése. A kisebb-nagyobb szerverproblémákat, sőt, még a tömegeket érintő rejtélyes fagyásokat és véletlenszerű leállásokat is túlélte a közösség, ám a lassan csordogáló extra tartalmak és érdemi frissítések hiánya, már nagyobb falat volt. Azonban a fejlesztők nem álltak le, és a vérszegényre sikerült első szezon után új lendületet adtak a játéknak, hiszen azóta bővült a játszható karakterek listája, a második szezon pedig a kisebb-nagyobb változtatások mellett új fegyvert, még egy új hőst, és egy átrendezett csatateret is magával hozott. Jelenleg az augusztus 13-án startoló Iron Cown Collection eseményt élvezhetjük, mely augusztus 27-ig, egy régóta várt új játékmódot is megnyit számunkra. Új esemény: Iron Crown Collection Bár az Apex Legendst az első pillanattól fogva csapatjátéknak tervezték, a három fős osztagokkal levezetett pusztítás mellett, néha bizony vágyunk egy kis magányos lövöldözésre, arra a klasszikus "free for all" élményre, amikor nem számíthatunk társaink segítségére, viszont gyakori kereszttűzre már annál inkább. A Solo érkezését már egy ideje pletykálta a közösség, és maguk a fejlesztők is beszéltek róla, hogy terveznek új játékmódokat, ám ehhez a játék alapjaihoz kell visszanyúlni, hiszen egy játék egyensúlya könnyen felborul, ha drasztikus változást eszközölnek
2019. 08. 16
Az alacsonyabb ársávban is van élet? Van hát, és nem is akármilyen! Az utóbbi időben rengeteg prémium kategóriába sorolható konfiguráció fordult meg a kezünk alatt, több videó és cikk is született fél-egymillió forint között mozgó összeállításokról. De mi a helyzet akkor, ha valaki nem kíván több havi fizetést elkölteni, ugyanakkor szeretne egy játékra alkalmas, jó ár-érték arányú számítógépet. Persze kétszázezer forint sem elhanyagolható összeg, ám egy játékra szánt PC még kompromisszumokkal sem olcsó mulatság, így meg kell húznunk a határokat. Az utóbbi időben nincsenek rossz helyzetben a vásárlók, hiszen az AMD és az NVIDIA is szolgált néhány meglepetéssel, ami a szűkebb kerettel rendelkezőket sem rekeszti ki a játékok világából. Az AMD a Ryzen, illetve Navi szériákkal tett vonzó ajánlatot a leendő géptulajdonosoknak, míg az Nvidia a Turing architektúrát hasznosító GTX kártyáival kínál megfizethető, játékra alkalmas alternatívát. A következő összeállítás tulajdonosa megtalálta az aranyközéputat, és a két rivális cég kínálatából egyaránt válogatott.  Konfiguráció - alkatrészek Zalman i3 Midi A Zalman régi motorosnak számít a hardverek világában, nevüket és ismertségüket viszont elsősorban a hűtési megoldásaikkal alapozták meg. Az évek alatt természetesen számos periféria felkerült a listájukra, ám a legnépszerűbbnek talán mégis a házaik mutatkoznak. Az i3 szériát a korrekt belépő kategóriába sorolhatnánk, és bár nem tökéletes, a vállalat néhány másiik, olcsó házá
2019. 08. 15
Hűs vízfolyam a nyári kánikulában Aktuális bemutatónk tárgya, egy újabb ütős és ehhez mérten költséges konfiguráció. A vásárló jóformán kizárólag csúcskategóriás alkatrészekben gondolkodott, akár a házról, a processzorról vagy épp a tápegységről van szó, a hardverek összértéke pedig közelíti az egymillió forintot. Az összeállításban számos izgalmas darabbal találkozunk, azonban a legkülönlegesebb és szerelés szempontjából a leginkább időigényes, egyértelműen az épített vízhűtés. Lássuk miből is áll a rendszer, és hogy mit tud a játékok alatt. Konfiguráció - Alkatrészek COOLER MASTER COSMOS C700M (MCC-C700M-MG5N-S00 RGB) A vásárló nem volt hajlandó kompromisszumokat kötni, és egy igazi hadigépezetet igyekezett összeállítani. Már a ház kiválasztásakor kiderült, hogy nem a kompakt méret és a visszafogottság, hanem a masszív kialakítás, a jó szerelhetőség, a kiváló szellőzés és a halk működés voltak az elsődleges szempontok. Az biztos, hogy a Cosmos C700M nem hagy kívánni valót maga után, bár ha kis irodai asztalkánkra szánjuk, jobb ha új asztalt is vásárolunk hozzá. A 650 x 306 x 651mm-es dimenziók önmagukban is tekintélyt parancsolók, a kívül és belül acél és szálcsiszolt alumínium kialakítást pedig, egyedül az edzett üveg oldallap töri meg kissé, hogy láthassuk, mit is rejt a modern tankra emlékeztető test. Egy olyan összeállításban, ahol csak a ház közel 120 000 Ft, valószínűleg lesz mit nézni, és ez most sincs másképpen, elsőként mindjárt találunk négy, előre beszere
2019. 08. 14
A létrán felfelé! Folytatjuk tesztjeinket, hogy kiderítsük, mekkora a különbség játékok alatt egy új Ryzen 3000 processzor, és az Intel ütőkártyája, az i9-9900K között. Mennyit kell, és mennyit érdemes költenünk, ha a legtöbbet akarjuk kihozni gépünkből játékok alatt? A legutóbb egy 6 magos Ryzen 5 3600X került szembe a legerősebb i9-cel, és a tetemes árkülönbség ellenére a Ryzen 5 nagyszerűen állta a sarat. A következő tesztből pedig kiderül, mire képesek a Zen2 magok egy Ryzen 7 3700X-ben, mikor a rendszer automatikusan feljebb emeli a processzor órajelét. A tesztben az AMD processzora az alap 3.6Ghz helyett többnyire 4GHz környékén üzemelt, ám erre szüksége is volt, ha meg akarta mutatni, hogy mire képes a jelenleg kapható legütősebb videokártya, az Nvidia RTX2080Ti. Az összehasonlításhoz a legutóbbi tesztben szereplő konfigurációt vettük alapul, így a gép ismételt részletezésétől eltekintünk, a teljes cikk az alkatrészek bemutatásával ITT megtekinthető, a videó pedig IDE kattintva érhető el. BitFenix Nova BFX-NOV-100-KKXSK-RP A Bitfenix nem a prémium liga legismertebb képviselője, viszont az igényes középső kategóriáig számos érdekes terméket kínálnak, elsősorban házak, tápok, illetve rendszerhűtők formájában. A választott ház egy tipikus induló darab, ami megfizethető áron korrekt minőséget kínál, mindenféle különleges extra nélkül. Az ablakmentes torony ATX, Mini-ITX, és Micro-ATX lapokat fogad, a videokártya maximum 320, a processzorhűtő legfeljebb 160mm lehet.
2019. 08. 12
Milyen CPU hozza ki a maximumot egy RTX 2080 Ti-ból? Néhányan maximalisták, és az elérhető legütősebb hardvereket keresik, de vannak, akik a pénztárcájukhoz mérten szeretnék, a legtöbbet kihozni lehetőségeikből. Az új Ryzenek érkezésével mindkét kategóriában felerősödött a verseny, ám nem ritka, hogy valaki csak játszani szeretne, mégis túlköltekezik. Ha valami sokkal drágább, akkor sokkal jobb is? Az általunk elvégzett próba arra szolgált, hogy kiderítsük, játékok alatt mekkora különbség mutatkozik a legdrágább asztali processzor, az Intel i9-9900K, és a jelenleg legjobb ár-érték aránnyal bíró, AMD Ryzen 5 3600X között. Vajon szükséges 170 000 Ft-ot költenünk, hogy meghajtsunk egy RTX 2080Ti-t, vagy esetleg a fele is elég hozzá? A két összeállítás között tetemes az árkülönbség, a GTX1660Ti pedig ezúttal nem szállt versenybe, most minden a 2080 Ti és a két processzor körül forgott. Konfiguráció - Felsőház H700i CA-H700W-WB Az amerikai NZXT már 15 éve gyárt minőségi alkatrészeket, és első sorban házairól, hűtési megoldásairól és tápegységeiről ismert. A H szériás házaik a legnépszerűbb termékeik közé tartoznak, a sorozat darabjai a gépszerelőinknél is állandó vendégnek számítanak. A H700i egy prémiumkategóriás darab, kívül az elegáns egyszerűség, belül a masszív, teljes egészében acél elemek jellemzik. A nagyszerűen szerelhető ház EATX, ATX, Mini-ITX, és Micro-ATX lapalapokat is fogad, és szinte bármilyen hűtési megoldás kialakítására alkalmas. 360mm-es radiátornak fent
2019. 08. 07
Az AMD további 7nm-es termékei már a kanyarban vannak Az AMD elnöke és ügyvezetője, Dr. Lisa Su, a cég második negyedévének eredményeiről tartott tájékoztatót, ahol kérdésekre is válaszolt. A pénzügyi jelentés szerint az AMD mérlege, a vizsgált negyedév tekintetében még nem túl fényes, ám az új termékekből származó forgalom valószínűleg már jó hatással lesz a számokra. Az esemény végén természetesen elhangzott a kérdés, a 7nm-es csíkszélességgel készült GPU-k jövőjére vonatkozóan, a válasz pedig igazolni látszik az előzetes várakozásokat. Mint kiderült, nem csak a mobilprocesszorok, de az erősebb Navi GPU-k is megjelenésre várnak, így a következő negyedévek újabb érdekességekkel kecsegtetnek. Konkrétumokat persze nem közölt, de megerősítette, hogy a 7nm-es széria igen kiterjedt, számos még be nem jelentett termékre számíthatunk, és úton vannak a várva várt high-end, vagyis felső szegmenst erősítő videokártyák is. Eközben a már piacon lévő Navi architektúra helyzete is előremozdult. Az AMD folyamatosan dokumentálja architektúráinak fejlesztését, hogy ezzel segíthessék a fejlesztők munkáját. Az RDNA hardverek teljesen új felépítést kaptak, így a korábbi utasítások működése is jelentősen megváltozott. A korábban már nyilvánossá vált adatok mellé, a napokban megérkezett a Navi 10 alapját adó RDNA architektúra, 232 oldalas dokumentációja is, így a továbbiakban jobb optimalizációra, illetve bővebb kompatibilitásra számíthatunk, összességében pedig látványosan jobb teljesítmén
2019. 08. 06
Mit tud a legütősebb Navi egy RTX2070 ellen? Az AMD bizonyított, új termékeik valóban érdemesek a figyelemre, vagy akér a pénzünkre. De mi a helyzet az új videokártyákkal? Hiába a pozitív hangok, és a látványos eredményekkel járó tesztek, az Intel és Nvidia jó ideje uralják a piacot, és a vásárlók gyakran inkább kifizetik a drágább termékeket, hogy megkapják azt a stabilitást és támogatást, amit elvárnak. Egy új termékcsalád bevezetése ritkán zajlik zökkenőmentesen, hiszen a piacnak még fel kell zárkóznia az új architektúrához, és magának a gyártónak is megfelelően stabil meghajtóprogramot kell biztosítania, amivel minden helyzetben garantálható a stabil működés. A Navi kártyák startja amúgy sem egyszerű, mivel hiába a nagy teljesítmény, ha az AMD valamilyen érthetetlen módon, nem hajlandó új gyári hűtést tervezni a kártyáihoz. Így fordulhat elő, hogy egy valóban látványosan erős kártya olyan hőséget produkál, hogy az messzire riasztja a lehetséges vásárlókat. Ez persze mindig csak időszakos probléma, amit az Nvidia is nem egyszer megélt már, az egyedi hűtéssel szerelt RX kártyák pedig már ebben a hónapban megjelennek, így a türelmesebb vásárlók rendesen pénzüknél lesznek. Amíg ezekre a kártyákra várunk, nézzük meg, hogy a gyenge hűtés által visszafogott RX 5700XT, hogyan állja a sarat egy RTX 2070-nel szemben, egy izmos i9-9900K processzor mellett, egy közel 800 000 Ft-os konfigurációban. A videós bemutató IDE kattintva megtekinthető. Sharkoon Night Shark RGB A Sharko
2019. 08. 05
Wolfenstein Youngblood 27 éve, hogy a Wolfenstein 3D elindította a lavinát, ami az FPS műfajt jelentette. Van valami időtálló, és nemesen egyszerű abban, hogy végtelen számú ellenfélen küzdjük át magunkat pusztán lőfegyverünkre és ügyességünkre támaszkodva. Nehéz lenne vitatkozni azzal, hogy míg 1992-ben az egyforma folyosók, és a csekély számú ellenféltípus is bőven elegendő volt a játékosok letaglózásához, ma már ennél valamivel többre van szükség. Az ingerektől hemzsegő, és egymást másoló alkotásoktól túlzsúfolt piacon folyton meg kell újulni, vagy legalábbis úgy kell tenni, mintha. Valami ilyesmi szülte a Youngblood-ot is. A MachineGames fejlesztői jóformán mennybe mentek a 2014-es The New Order-nek köszönhetően, hiszen nem csak egy vegytiszta és zsigeri belső nézetű lövöldét tártak elénk, de a játék egy meglepően jól megírt történettel bírt, a kezében két ágyút szorongató főhős pedig valódi személyiséget, és azonosulható karaktert kapott. A végtelen háborútól sújtott, alternatív univerzum történetét tovább gördítő The New Colossus azonban, sajnos visszalépésnek bizonyult. A vérgőzös tömegmészárlás helyett egyre gyakrabban kényszerültünk lopakodásra, a féktelen akciót pedig rendre hosszas átvezetők szakították meg, amik a történet minden értékelhető mélységét elbagatelizálták, ezzel átadva a játékosokat egy olyan élménynek, ami inkább emlékeztetett egy rajongói Tarantino-filmre, mint egy új szintre léptetett Wolfenstein játékra. A megcsappant eladási számokat a kiadó
2019. 08. 02
Mennyire SUPER? Mit tud most az RTX széria belépő kategóriája?   Az informatika világában, a nyár az AMD-ről és a konkurenciával folytatott versenyéről szól, hiszen megérkeztek a 7nm-es csíkszélességen támadó Zen 2 processzorok, és a Navi videokártyák. De mi az Nvidia válasza az új RDNA architektúrás Navikra? Természetesen a felturbózott RTX széria, melyet sebtiben SUPER névre kereszteltek és még azelőtt bejelentettek, hogy az új Radeonok első szállítmányai elindulhattak volna. Az Nvidia érdekes döntést hozott azzal, hogy nem a már piacon lévő kártyák árait csökkentette, helyette újratervezett példányok gyártásába kezdett, melyek ráadásul le is váltják elődjüket. Ez alól kivételt képez az RTX 2060 SUPER, ami mellett piacon marad az eredeti kártya is, az RTX 2070 és 2080 viszont idővel átadják helyüket a SUPER változatoknak. A koncepció lényege, hogy mostantól nagyobb teljesítményt kapunk, nagyjából azonos áron, ráadásul a sugárkövetés is elérhető marad, ami az AMD esetében egyelőre aligha lesz opció. Az RTX 2060 eddig sem volt egy rossz kártya, de nézzük, hogy mit tud egymáshoz képest a két testvérke, egy Intel processzorral szerelt, közel 400 000 Ft-os rendszerben. Először az összeállítás alkatrészeit mutatjuk be, a két kártya és a játékteszt részletei a cikk végén sorakoznak. Jobban kedveled a videós formátumot? Gépszerelés és játékteszt a YouTube csatornánkon! Az összeállítás ZALMAN S2 A Zalman már 1999 óta van jelen a hardverek világban, és elsősorban hű
2019. 07. 31
Ideális választás? Mégis melyik középkategóriás Ryzen-t válasszam? Az elmúlt két-három év alatt, a mainstream processzorok körül nagyot fordult a világ. Az otthoni, tehát nem ipari felhasználásra szánt processzorok piacán, hosszú évekig nem figyelhettünk meg érdemi fejlődést, és míg az AMD időről időre a saját hangját kereste, az Intel megtehette, hogy valódi fejlesztés helyett, ugyanazt a bevált architektúrát adja el minden egyes évben, átcímkézéssel, minimális változtatásokkal. Az utolsó említésre méltó újdonságot a 2. generációs, 32 nm-es lapkára épülő Sandy Bridge hozta, innentől kezdődött a költséghatékonyságra alapuló szemlélet. A ma is használt 14 nm-es gyártástechnológiát a 2015-ös Skylake család vezette fel, majd jött a Kaby Lake. A hetedik generációs processzorokkal konkrétan megismételték a nyom nélkül eltűnt 5. generáció legügyesebb húzását, a teljesítmény ugyanis mindkét esetben megegyezett az előző generációs modellekkel. A 7700K, akkor a széria legerősebb processzora volt, azonban a K jelölés és a magasabb árcímke, hiába utalt a szabad tuningolási lehetőségekre. Az Intelhez tömegesen érkeztek a panaszok, miszerint számos forgalomba került darab, még terhelés nélkül sem működik emelt órajelekkel, erre a vállalat hat hónapnyi csend után annyit reagált, hogy ilyen esetben, egyszerűen csak mellőzzük a tuningolást. Hogy mire szolgál ez a kis visszatekintő? Ha processzor választás előtt állunk, nem árt, ha figyelembe vesszük, hogy mit kapunk a pénzünkért, még akko
2019. 07. 25
Mit válasszunk a felső-középkategóriában? Mára az otthoni felhasználásra szánt videokártyák is bőven kinőtték azokat a a kereteket, amiket egy bő évtizeddel ezelőtt tudtak magukénak. Számos vásárló már nem csak játékra szánt eszközt keres, hiszen legyen szó munkáról, vagy szabadidőről, egyre többen foglalkoznak videós tartalmak előállításával, szerkesztésével. Az új generációs hardverek pedig természetesen igazodnak ezekhez az igényekhez, és már nem okoz gondot ha játék közben online közvetítést tartanánk, és a vágott videóanyagok kódolási ideje is drasztikusan lecsökkent. Ez persze még mindig csak egy bizonyos réteget érint, mindenesetre a modern architektúrák már rendkívül gazdag funkcionalitással bírnak, amiből persze a játékosok profitálnak leginkább. Az Nvidia tavaly indította útjára a Turing architektúrára épülő RTX kártyáit, idén pedig a Navi-nak hála az AMD is szóhoz jutott, sőt, hosszú évek után ismét valódi versenyhelyzetet teremtett. Az új Radeon kártyák érkezésével rendkívül erős lett a felső-középkategória, lássuk, hogy mit kínál, és mit tud egymáshoz képest a két széria belépőmodellje. RTX 2060 Az Nvidia tavaly szeptemberben indította útjára az RTX videokártyákat, élükön az RTX 2080 Ti-jal, az RTX 2080 mögött pedig szorosan ott loholt az RTX 2070. A nevezék egyértelműen jelezte, hogy az előző GTX széria leváltására érkeztek, és ekkor még nem lehetett sejteni, hogy a kártyák alapjául szolgáló Turing architektúra, három újabb GTX kártyát is életre hív majd.
2019. 07. 23
Felpörgött az AMD – Navi kártyák a készleten Elérkezett az idő, folyamatosan érkeznek az AMD várva várt, 7nm-es gyártástechnológiára épülő hardverei. A Zen 2 processzorokat, és a Navi GPU-ra épülő RX5700-as sorozat tagjait már nem csak a tech oldalak, de a vásárlók is nyúzzák, sőt, mi is végeztünk már néhány játéktesztet. A látottak alapján az AMD nem okozott csalódást, hiszen az Intel sok éves tétlenségével ellentétben, ezúttal náluk valódi fejlesztés zajlik, nem csak a több éves architektúrák újracimkézése. Az Nvidia is igazi ellenfélre lelt, hiszen a Navi megmutatta, hogy valóban játékra optimalizált hardverekkel képesek újra ringbe szállni, sőt, a középkategóriából oda tudtak szúrni még a drágább RTX kártyáknak is. Nézzük hát, hogy mit kínál a két új Radeon, vegyük át, hogyan szerepelnek a teszteken és nézzük meg, mennyit kell fizetnünk értük. Radeon RX 5700 és RX 5700 XT A találgatásoknak vége, a pletykák ideje lejárt, az RX 5700 és RX 5700XT videokártyák valóban ütősre sikerültek. Az új kártyákkal szép lassan leváltásra kerül a megkopott GCN architektúra, hogy átadja a helyét a jövőnek szánt RDNA-nak. Míg a Radeon VII bevezette az új technológiát ám inkább csak egyfajta tapasztalatgyűjtés volt, az új RX szériát már tudatosan a felső-közép szegmensbe pozicionálták, és hosszú távra terveznek vele. Bevezetésük nem csak időszerű volt, de a vásárlóközönség számára talán relevánsabb is, mint a rendkívül drága csúcskategória. A piacon megindult a verseny, és végre t
2019. 07. 22
Elsőként a szlovének segítenek lecserélni a közepes hatékonyságú gyári hűtést Az EK Water Blocks 1999-es alapítás óta gyárt minőségi és professzionális hűtési megoldásokat. Az első sorban vízhűtési technológiára specializálódó cég, nagyjából a lehetséges komponensek teljes listáját lefedi, így CPU, GPU, RAM, SSD és szimpla rendszerhűtő megoldásokat is gyárt, a ventilátoroktól egészen a komplett folyadékhűtéses rendszerekig. Látva az új Radeonok érkezését, elébe ment az augusztusban érkező egyedi léghűtéssel érkező modelleknek, így a modderek és maximalisták már most előrendelhetik, a kifejezetten az RX 5700 szériához tervezett, egyedi vízhűtést. Nemrég végre mi is a kezünk közé kaparinthattuk az AMD népszerű újdonságait, és néhány rövid játékteszt alatt megbizonyosodhattunk a Ryzen 5 3600X és az Radeon RX 5700 erejéről. A teljesítmény itt is önmagáért beszélt, ahogy teszt alatt mért mért hőfokok is. Míg a Ryzen szériához mellékelt gyári hűtés korrektül elbánik a terhelés alatt keletkező melegedéssel, az RX5700-ra és az XT modellre szerelt gyári blower hűtő sajnos érezhetően rosszul teljesít, ahogy ez ettől a típustól nem is meglepő. A külföldi tesztelők egybehangzó véleménye szerint, a jócskán alulteljesítő hűtő érezhetően visszafogja az új Navikban rejlő teljesítményt, és ez különösen igaz a kártyában rejlő tuningpotenciálra. Ilyen aluloptimalizált hőterelés mellett, kiaknázhatatlan az amúgy sokat dícsért Navi chip ereje, hiszen még a gyárilag belőtt skálázódás is nehe
2019. 07. 19
Arctic Freezer 34 eSports A svájci Arctic Cooling, 2001-es alapításakor divatot indított az asztali PC-kbe szánt csendes hűtőrendszerekkel. A fejlődés egészen 2009-ig tartott, ekkor a cég elhagyta nevéből az utótagot, és akár egy zenekar, a rövidebb de emlékezetesebb Arctic néven folytatta tevékenységét. Ám míg a bandák többnyire szétváláskor, vagy távozó tagok miatt váltanak nevet, itt a korszakváltás bővülést jelent, ugyanis termékpalettájuk különféle elektronikai és számítógépes perifériákkal bővült. A fókuszban persze továbbra is a fejlett hűtési megoldások maradtak, a Freezer 34 például idén jelent meg a piacon, hogy átvegye a helyét az előző Freezer 33-nak. Az új eSport modell érkezésével az eddigi árkategóriában tovább optimalizált kialakítást és jobb ventilátort is kapunk. A termék egy megszokott, masszív karton dobozkában érkezik, amit az egész Freezer szériát meghatározó fekete és fehér színek jellemeznek. Az oldalakon és a hátoldalon a megszokott információk, a termék főbb jellemzőivel, a doboz tartalmával, illetve a hűtő felépítését, és az új BioniX P120 venti képességeit méltató illusztrációkkal. A dobozon belül nincs szivacs ágy, vagy egyéb tömítés, a termék mellett épp csak elfér kiegészítőket rejtő lapos dobozka. Kiegészítők: Használati útmutató füzet 2 db csavar 2db szárnyas csavaranya 4 db Intel 115x, 4db Intel 2011 és 4 db AMD AM4 távtartó 1 db MX-4 hővezető paszta 1 db hátlap 2 db rögzítő és 2 db ventilátor rögzítő 4 db gumi betét/alátét
2019. 07. 18
Az új videokártyát a belépő- és a középkategória környékére várják A 7 nm-es gyártástechnológiára alapozó RX5700 és RX5700 XT egészen a felső kategória pereméig nyújtózik, és korrekt áron kínál korrekt teljesítményt, így az AMD versenyképessé vált, és kiállhat az Nvidia RTX szériájával szemben. Korábban már megindultak a pletykák, miszerint a Navi széria nem ebben a két kártyában merül majd ki, és esetleg egy bitang erős flagship modellre is számíthatunk, melynek felbukkanását az AMD tudatosan időzíti későbbre. A pletykák elindítója az a AMD régi partnere, a Sapphire volt, aki az új Radeonok megjelenése előtt számos RX kezdetű nevet levédetett, amiből sokan arra következtettek, hogy a két cég jól lebukott, és hamarosan egy egész rakás új kártyára számíthatunk. Sajnos hamar kiderült, hogy erről szó sincs, az intézkedés biztonsági szempontokból történt, hogy a potenciálisan használható kártyanevek ne kerüljenek illetéktelen fennhatóság alá. A rajongók ugyanakkor továbbra is bizakodnak, hiszen ha esély sem lenne az erősebb kártyák érkezésére, akkor a két Navi vajon miért nem RX5800 és 5900 néven látott napvilágot? Az utóbbi időben megszaporodtak a kétes eredetű pletykák és szivárogtatások, ám ahogy korábban a Ryzen processzorokkal megesett, most valószínűleg egy új Navi GPU is bukkant. Az adatok a Compubench adatbázisából kerültek elő, és ezek alapján arra következtetnek, hogy a chip nem az RX5700-as kártyákat is hajtó Navi 10, hanem a valamivel lejjebb pozicionált termékn
2019. 07. 17
Zen 2 mellé új alaplap? X570 a 100 000 Ft-os határ alatt Szép lassan megérkeznek az AMD legfrissebb fejlesztéseire alapuló hardverek, melyek több fronton is versenyképesek a konkurencia kínálatával szemben. A Navi grafikus processzorra, és RDNA architektúrára támaszkodó Radeon RX 5700 és 5700 XT kártyákkal a videokártyák frontján nevez kompetitív versenyzőket a közép, illetve felső kategóriában. Az asztali processzorok fontján, az évek óta versenyképes Ryzen széria mutatja be, hogy mit tud 7nm-es csíkszélességen. Az AMD itt nem állt le az újdonságokkal, hiszen friss lapkészletet is készített, miközben az előző platformok tulajdonosait sem lehetetlenítette el, a Ryzen 3000 CPU-k használatától. Az X570 chipset nagy újdonsága, hogy a Zen 2 processzorokkal karöltve, a piacon elsőként támogatja a PCI-Express 4.0 szabványt. Ami tény az tény, jelenleg néhány M.2 SSD-n kívül aligha tudja bármi is kihasználni ezt a tekintélyes sebességhatárt, hiszen még a legerősebb videokártyáknak is több mint elegendő, amit a PCI-Express 3.0 kínál. Az X570-es platformvezérlő chip (PCH) igen sokoldalú alapra épül, hiszen gyártáskor a processzorok esetén is használt 14nm-es lapkához nyúltak, ami hozzájárult a gyártási költségek csökkentéséhez. Bele se merek gondolni, milyen árban juthatnánk hozzá egy belépőszintű laphoz, ha ezeket a költségeket nem sikerül lenyomni. Ahogy a fenti táblázatban is láthatjuk, az előző platformokhoz képest nő a második generációs USB 3.1 csatlakozók száma, DDR4-es
2019. 07. 17
Ryzen vs Linux? Hamarosan megoldódnak a gondok Az AMD új, Zen 2 architektúrára épülő processzorai rendkívül jól szerepelnek a teszteken, ám ahogy a hasonló kaliberű megjelenéseknél gyakran előfordul, ez a termékcsalád sem indulhatott el kisebb-nagyobb fennakadások nélkül. Aggodalomra semmi ok, a segítség már úton van. Először a Destiny 2 játékosai maradtak hoppon, ugyanis a játék egyszerűen nem működik együtt a legújabb Ryzen 3000 CPU-kkal. A vizsgálatok alapján, a hibajelenség forrása nem az új X570-es lapkészlet, sőt, teljesen független a többi hardverelemtől vagy az operációs rendszertől. A fejlesztők pedig már jelezték, hogy látják a hibát, és azonnal bele is kezdtek a szükséges javítások elkészítésébe. Nem sokra rá jött a második kör, melyben a Linux operációs rendszer felhasználói érintettek. A bejelentések szerint, egyes frissebb Linux disztribúciók nem töltenek be Ryzen 3000 processzorral szerelt konfigurációkon. A gondot az év elején megjelent 5.0-ra, illetve annál újabb kernelre épülő Linux rendszerek tulajdonosai tapasztalták, azonban az AMD szinte azonnal reagált a felmerült problémákra. A közzétett nyilatkozat szerint, egyaránt feltárták a Destiny 2-vel, illetve a Linux rendszermagokkal kapcsolatos hibajelenségek forrását, a két esetet ráadásul egy füst alatt orvosolják. Bár részletekbe nem bocsátkoztak, annyit elárultak, hogy a hibák gyökere olyan mélyen található, hogy azokat firmware szinten kell kezelni őket, így nem hagyományos javítócsomagok érkeznek
2019. 07. 15
Élőben is bemutatkozott a Call of Duty új játékmódja Az augusztusi multiplayer nagyszabású bemutatóját, most a Gunfight-ra keresztelt játékmód másfél órás bemutatójával vezették fel Az előzetes beszámolók alapján pozitív hangulatban telik a várakozás az új Call of Duty epizódra, hiszen az Modern Warfare nem ígérkezik rossznak. A sajtó képviselői már beszámoltak a zárt ajtók mögött megtartott eseményekről, melyeken előzetes betekintést nyerhettek, a játék drámai elemekkel megtűzdelt egyjátékos kampányába. Az eddigi információk arról árulkodnak, hogy hosszú évek után nem csak kidolgozott kampányt, de végre új grafikus motort is kap a sorozat, és a fegyverkezelés is realiasztikusabbnak ígérkezik. Utóbbbit végre mi is megnézhetjük magunknak, ugyanis bemutatkozott a korábban bejelentett új többjátékos játékmód, a nem túl fantáziadús, de lényegretörő Gunfight. A nagy "újdonság" tulajdonképpen egy dedikált 2v2, vagyis a két páros küzdhet egymás ellen, persze némi csavarral. Az időzőjel azért került elő, mert a Call of Duty-k történetében nem ez az első hasonló ötlet. Talán van aki emlékszik, hogy a 2011-es Modern Warfare 3-ban például Face off néven szerepelt már, egy két, vagy kétszer két játékost mozgató játékmód, de a Halo 5, vagy épp a Quake Champions is próbálkozott a hagyományos csapat alapú deathmatch, négy fősre szűkített változataival. A Gunfight attól még nem lesz kevésbé izgalmas, ráadsul igazi Call of Duty szellemiséggel rendelkezik, így igyekszik felpörgetni az e
2019. 07. 12
Játékban is erős az új AMD APU! Végre beindult az AMD, nagy nehezen megértük a Zen 2-es asztali processzorok érkezését, ám a Ryzen 3000 nem kizárólag az új 7nm-es lapkákra épőlő megoldásokat takarja. A széria ugyanis az új, integrált grafikus vezérlővel ellátott processzorokkal köszönt be, melyek még az előző, 12 nm-es Zen+ architektúrára épülnek. Ez nem meglepetés, az APU-k mindig egy lépéssel lemaradva követik az aktuális generációt, és továbbra is kiváló alternatívát képeznek, belépő szintű videokártyával szerelt rendszerekkel szemben, melyek azonos teljesítmény esetén is többnyire drágábbak és többet is fogyasztanak. Az AMD megoldása tehát azok számára izgalmas, akik alacsonyabb büdzséből szeretnének számítógépet, nem kívánnak dedikált videokártyára költeni, viszont igénylik a jó számítási teljesítményt és adott esetben még játszanának is. Vásárlónk le is csapott az AMD újdonságára, így jó alkalom nyílt rá, hogy egy tesztben megnézzük, mennyit fejlődött a Ryzen 5 3400G a 2400G-hez képest. COOLER MASTER MASTERBOX Q300L MCB-Q300L-KANN-S00 A Cooler Master tavaly mutatta be egyedi házikóját, melyet kizárólag a micro- és mini-ATX rendszerekhez tervezett. Az apró, 387 x 230 x 381mm-es torony egyből megragadja az ember tekintetét, de a kellemesen egyszerű dizájn mellett, számos egyéb érdekességekkel is szolgál. A fedlap és az előlap tulajdonképpen egy-egy mágneses szűrőlap, ezáltal könnyen eltávolíthatók és tisztíthatók, és nem ez az egyetlen mozgatható elem. A megszokott
2019. 07. 11
Elszabadult az AMD – Ryzen és Navi megjelenés Megtört végre a csend, és megérkeztek az első független tesztek az AMD új 7nm-es hardvereiről. A Zen 2 processzorok és a Navi GPU-ra épülő RX5700-as sorozat tagjai már megjárták első útjukat a tesztelőknél, az embargó lejártával pedig nyilvánosságra kerültek az eredmények. A látottak alapján az AMD nem okozott csalódást az érdeklődőknek, hiszen évekre előre feladta a leckét az Intel-nek, az Nvidiának pedig végre újra valódi ellenfele akad, igaz, egyelőre csak a középső kategóriában. Lássuk hát, hogy mire számíthatunk a középkategóriát támadó Radeon RX 5700 és Radeon 5700 XT videokártyáktól. Radeon RX 5700 és RX 5700 XT Az elmúlt hetekben rendületlenül, és teljes csendben zajlottak a tesztek, és egy időben akár tíz videokártya képességei is összevetésre kerültek, hogy a megjelenés napján releváns adatokhoz jusssanak az érdeklődők. Ahogy azt korábban már bejelentették, az Nvidia is lépéseket tett, hogy megőrizze versenyképességét a felső-középkategóriás VGA-k piacán, így még az AMD előtt útjára indította a fantáziadús, RTX SUPER névre keresztelt kártyáit. Az alig 8 hónapja piacon lévő RTX széria frissített változatai, beindították a várt versenyt a két vállalat között, hiszen az AMD, válasz gyanánt még a megjelenés előt csökkentette az RX 5700 és RX 5700XT kezdőárait. Az Nvidia húzása sok vásárlónak kellemetlen pillanatokat okozhat, hiszen a tuningolt Turingok leváltják fiatal elődeiket a boltok polcain, viszont azokkal a
2019. 07. 09
Az alábbiakban egy elérhető árú mainstream gamer konfigurációt mutatunk be, ami magában foglalja a ma legnépszerűbb játékokhoz Full HD felbontásban szükséges komponenseket, ugyanakkor igyekszik megkímélni a pénztárcánkat minden olyan területen, ahol a funkcionalitást tekintve tényleg nem lenne szükség a többletkiadásra. Az alábbi komponensekből áll össze a gép, illetve az alkatrészek áttekintése után gépszerelés videót és FPS-teszteredményeket láthatunk. Cooler Master MasterBox MB511 Mesh MCB-B511D-KANN-S01 számítógép ház Arctic F14 Silent 14cm ventilátor x3 MSI B450-A PRO alaplap AMD Ryzen 5 2600 YD2600BBAFBOX processzor Cooler Master RR-212S-20PK-R1 Hyper 212 Black Edition processzorhűtő Gigabyte GTX1660 6GB GDDR5 GV-N1660GAMING OC-6GD videokártya Western Digital 1TB 64MB WD10EZEX merevlemez Samsung 250GB 970 EVO Plus MZ-V7S250BW M.2 PCIe SSD meghajtó Bitfenix 550W Whisper M BP-WG550UMAG-9FM tápegység Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz Vengeance LPX Black CMK16GX4M2B3200C16 Cooler Master MasterBox MB511 MeshÖsszeállítani egy új gamer PC-t nem egyszerű dolog, különösen, ha közben a költségek alacsonyan tartását is szem előtt kell tartanunk. A konfiguráció összeválogatásakor talán leginkább a gépházon lehet spórolni, és erre egy jó megoldással szolgál a Cooler Master MasterBox MB511, ami minimális költségek mellett a lehető legjobb szellőzésre ad lehetőséget. Első ránézésre megéri az árát – ez egy jókora gépház, közepes toronyként 496mm hosszú, 217mm széles, és 4
2019. 07. 08
RTX /ON - 26 perc a Control játékmenetéből A Finn fejlesztők legújabb alkotása a Control egy természetfölötti akció-thriller, melyről korábban már írtunk. A csapat a 2001-es Max Payne-nek köszönheti hírnevét, ám a cspat azóta sem igazán tudta átlépni a saját árnyékát. A Control sok fejlődést mutat a korábbi évek munkáihoz képest, ám arról is árulkodik, hogy a korábban már látott ötleteket hasznosítja újra, legyen szó a játékmenetről, vagy akár a grafikai motorról. Én magam nagyon kedveltem a Max Payne-t és az Alan Wake-et is, a bitang erős hangulat, és a laza akciókkal teletűzdelt játékmenet sok felejthetetlen élményt nyújtott, ám a 2016-os Quantum Break egy nagy lépés volt hátra. Technikai oldalról, számos érdekes és látványos megoldás keveredett, egy mosottas összhatással, az akciók közel sem ütöttek akkorát mint 2001-ben, az átvezetők és a filmbetétek pedig teljesen rátelepedtek a játékra, méghozzá anélkül, hogy előre figyelmeztetteék volna a közönséget: a játékot valójában egy interaktív mozi helyettesíti. De mi a helyzet a Controllal? Én nagyon lelkes voltam, mikor megjelentek az első hírek, aztán az első képek és felvételek, hiszen nagyon szeretném, ha a Remedy csapatát ismét megérdemelt elismerés övezné. A Control megjelenése közeledik, és megérkezett egy 26 perces gameplay felvétel is, ezzel együtt nő bennem (és sokan másokban) a félelem, hogy egy újrahasznosított Quantum Breaket kapunk, melyben sikerül némileg jobb arányban elosztani a valós játékidő, és a
2019. 07. 05
Nem várnak az AMD-re, bemutatkoztak a felturbózott RTX videokártyák Az AMD július 7-én indítja útjára az új 7nm-es Navi GPU-ra épülő Radeon videokártyáit, mely hosszú idő után ismét izgalmas alternatívát nyújt az Nvidia termékeivel szemben. Egy ideje már hallani lehetett, hogy az Nvidia pánikszerűen próbál lépést tartani az újdonságokkal, és frissíti az alig 8 hónapos RTX szériát. Nem vártak az AMD első teszteredményeire, és be is mutatták az új kártyákat, melyeknek az értékesítése napokon belül megkezdődik. A ráncfelvarráson átesett kártyák megnevezését nem bonyolították túl, és a kissé ötlettelen SUPER jelző mellett döntöttek, ami tulajdonképpen a Ti jelzéssel egyenértékű. Az RTX 2060 SUPER és RTX 2070 SUPER első tesztjei már lefutottak, az RTX 2080 SUPER viszont csak július 23-án érkezik, az Nvidia pedig jó szokása szerint gondosan ügyel rá, hogy idő előtt ne szivárogjon ki semmi a kártyáról, így azok az információk még váratnak magukra. A Turing kártyák frissített változatainak bevezetésével nem csak a kínálat bővítéséről van szó, hiszen két kártya leváltására is sor kerül. A két áldozat az RTX 2070 és 2080 lesznek, az ő helyüket egy az egyben étveszik az S változatok, míg a belépő szintet képviselő RTX 2060 mellett jól megfér a 2060 SUPER, de jelenlegi csúcs RTX2080Ti is elérhető marad. RTX 2060 S A frissítéshez nem eszközöltek GPU-cserét, így a kártya továbbra is az eredeti TU106 GPU-ra épül, viszont 256-tal megnövelték a végrehajtóegységek számát, így a Shade
2019. 07. 04
Kék, zöld, de nem foltos, mi az? i5-9400F/GTX1660 számítógép tesztje Az utóbbi időben több fél- és egymillió forint környékén mozgó konfigurációt is elkészítettünk, de ezek mellett azért szép számmal készülnek jóval visszafogottabb árú, de játékra tökéletesen alkalmas rendszerek. A jelenlegi bemutató alanya pont egy ilyen összeállítás, melynek szívét és lelkét kék zászló alatt az Intel, zöld lobogóval az Nvidia népszerű termékei adják. Aki kevesebbel is beéri, egy RTX 2080 árából már tisztességes gépre tehet szert. SILENTIUMPC SIGNUM SG1 SPC229 Az alkatrészeknek otthont adó Signium SG1, az alacsonyabb árszegmens és a minőség egyik legszerencsésebb találkozása. A minimalista, optikai meghajtóhelyet nélkülöző dizájn, a funkcionalitásra helyezi a hangsúlyt, és ezzel már első ránézésre is minőségi érzetet kelt. Az ATX, microATX, illetve mini-ITX alaplapokat fogadó torony akár 325 mm-es videokártya fogadására képes, míg processzorhűtőből 161 mm a maximális magasság. Rendszerhűtőből az előlapon három, fent és a beépített elválasztólemezen kettő-kettő, illetve hátul egy fér el, egyet a hátoldalra, már előre beszerelt a gyártó. 3,5” meghajtóból kettőt, 2,5” méretből pedig négyet építhetünk be. Az alaplap tálcája mögött 35mm hely jut a kábelek elrendezésének, ha pedig optikai meghajtóra vágynánk, be kell érnünk egy USB-s külső megoldással. A széria öt különböző változatban is kapható, az élen, egy mindkét oldallapon edzett üveggel szerelt, RGB-s ventilátorokkal megt
2019. 07. 02
Max Payne és Neo legjobb haverja – My Friend Pedro bemutató A nyári szezon legüdítőbb marhasága a tökéletes akciójelenetek megkomponálásáról szól A DeadToast Entertainment egy klasszikus one-man projektet takar, ahol egyetlen svéd úriember Flash játékokat alkot. A My Friend Pedro is hasonlóan indult még 2007-ben, ám a közönség többet és még többet akart, ebből a szórakoztató és teljesen komolytalan alkotásból. Szerencsére Victor Agren legalább annyira lelkes és elkötelezett volt mint a rajongók, így elkészülhetett színes szélesvásznú változat. A bullet time-ot persze rongyosra használták az ezredforduló óta, ám míg Max Payne nyugdíjas napjait tölti, Neo bitjei pedig az örök szervermezőkön keringenek, néha szükségünk van valakire, aki a fizikára fittyet hányva, képes új trükköket mutatni az elődöknek. A My Friend Pedro pedig nem is próbál mást, mint a legtöbbet kihozni a költségvetésből, mindezt még csak nem is teljes 3D-ben. A játék műfaji meghatározása eredetileg „side-scrolling acrobatic platforming shooter”, és ebben nagyjából minden benne van. Karakterünk oldalnézetben csörtet végig a pályán, ahol légies és stílusos mozdulatokkal ugrik, vetődik, gurul, és ami a legfontosabb: lő! Ne legyenek illúzióink, az alig pár óra alatt letudható gyilokparádé pont annyira veszi komolyan a történetét, mint a fizika törvényeit. Ez persze nem fog lesújtani senkit, aki egy olyan játékkal játszik, ahol a főszereplőt egy Pedro nevű lökött banán látja el instrukciókk
2019. 06. 28
A hivatalos bejelentés ma este esedékes, de a bemutatóanyag természetesen előbb kiszivárgott A Respawn nagy sikerű ingyenes battle royale játéka nagyot szólt, és a Season 2 startjával megérkezik a sokak által várt tartalmi bővítés Az Apex Legends hatalmas pörgéssel napok alatt vált a streamerek kedvencévé, és soha nem látott gyorsasággal gyűjtötte be az érdeklődőket. A Titanfall univerzumába helyezett lövölde, kezdetben 8 eltérő képességű hőssel, dinamikus mozgással, és pörgős játékmenettel hódított, jóformán derült égből csapódott be, ráadásul teljesen ingyenesen elérhető. A kezdeti lelkesedés persze lassacskán alábbhagyott, ahogy a hirtelen óriásira duzzadt játékosbázis tagjai elkezdtek ráunni az egyetlen pályára, a választható fegyverekre, és azokra a hősökre, melyeknek stílusa és képességei a leginkább passzoltak az igényeikhez. A jól bevált modellhez igazodva, a Respawn is szezon alapú szolgáltatásban gondolkodott, ám a márciusban debütált első szezon nem volt túl tartalmas. Egy bónusz karakter érkezett ugyan, ám ekkor se játékmódokkal, se új területekkel nem gazdagodott a játék. A megjelenést követően folyamatosan érkeztek a kiszivárgott fejlesztői anyagok, köztük több potenciális "Legend", vagyis játszható hős vázlataival. A készítők persze visszafogottan nyilatkoztak, ám élvezték a játékosok érdeklődését, eközben legalább olyan csendben hegesztették a következő szezon kiegészítőcsomagját, mint magát az alapjátékot. A találgatásnak vége, a Season 2 július 2-án érke
2019. 06. 27
Dübörög a Steam Summer Sale! Pénztárcák rettegjetek, megkezdődött a STEAM áruház nyári leárazása A nyári vásárban szinte minden ott szereplő játék akciósan kapható, sőt nem ritka a 80%-os kedvezmény sem. Az évente rendszeresen megtartott eseményt ráadásul fel is turbózták egy kicsit, és a közönséget egy kis versennyel próbálják további pénzköltésre motiválni. A lényeg, hogy választhatunk magunknak egy állatfigurával jelölt csapatot, melyet vásárlásainkkal, és különféle játékokban elért teljesítményekkel segíthetünk a győzelem felé. A versenyek eredményeit naponta összegzik, és jutalmakat is sorsolnak, az aktuális top 3 játékosai között. A véletlenszerűen választott versenyzők, a Steames kívánságlistájukon szereplő játékokból kaphatnak egyet, teljesen ingyen. A vásár végén összesítik a napok alatt kialakult eredményeket, és a legjobb három csapat tagjai további kívánságlistás játékot kapnak jutalom gyanánt. Akit a leárazások mellett az ajándék játékok ígérete is vonz, az helyezzen pár izgalmas címet a várólistájára, a Grand Prix részleteit és szabályait pedig IDE kattintva böngészheti át. Kedvcsináló gyanánt szemezgessünk néhány jó ajánlat közül. The Witcher 3: Wild Hunt - Game of the Year Edition Az utóbbi időszakban minden a CD Projekt nagy szabású szerepjátékáról, a Cyberpunk 2077-ről szól. Számtalan lehetőség, részletes karakterfejlesztés, szabadon bejárható világ, tele interakcióval és meglepetésekkel. A hype persze érthető, de valószínűleg Keanu Reeves léleg
2019. 06. 27
Star Wars Jedi: Fallen Order: új részletek és hosszabb gameplay A negyed órás bemutató után, most majdnem fél órányi egybefüggő felvételt láthatunk a játékból Az utóbbi időben nem voltak túlzottan elkényeztetve a Star Wars rajongó játékosok. Az évek alatt nem is egy, ígéretes és már fejlesztés alatt álló játékot kaszáltak el, az újjáélesztett Battlefrontok pedig nem csak tartalomhiányosak lettek, de pofátlan mikrotranzakciós rendszerrel és lootboxokkal sértegették a rajongókat. Az első reménysugarat végül a Titanfall és Apex Legends játékokat jegyző Respawn hozhatja el. Az általuk fejlesztett Fallen Order végre valóban egy történetközpontú kalandnak ígérkezik, méghozzá a Jedi rend végét jelentő 66-os parancsot követő időszakban. A friss videóanyagon végre többet is láthatunk a játékból, ezzel az eddigieknél egy fokkal jobb benyomást tesz ránk, a még idén érkező Star Wars történet. Az első képsorok után sokan attól tartottak, hogy a végeredmény a Force Unleashed 2, kissé bugyuta arcade-akcióját hozza majd vissza, ám a látottak alapján ez már biztosan nem fenyeget. Mint kiderült, a játék több más alkotásból is merít ötleteket, amit mi nem bánunk majd, amennyiben a végeredmény jól sikerült. A részletesebb platforming az Uncharted-et, illetve a Tomb Raider szériát juttathatja eszünkbe, a harcrendszer elkészítéséhez viszont egyértelműen a From Software legutóbbi játékát, a Sekiro-t hívták segítségül. Aggodalomra pedig semmi ok, a harcokat nem fogjuk letudni fénykardunk egye
2019. 06. 26
Kiszivárogtak az új Ryzen 3000 processzorok árai? Még időben észrevették és eltávolítáttok a kínálatból, a hamarosan megjelenő új AMD Ryzen 3000 processzorokat Hogy újabb reklámfogásról, vagy egyszerű tévedésről volt szó, az nem számít, a hivatalos megjelenés dátuma ugyanis továbbra is július 7. A keresőszolgáltatás használatával, összesen öt processzor bukkant fel a magyar kínálatban, kezdve a legnépszerűbbnek ígérkező Ryzen 5 3600-tól, egészen a 12 magos Ryzen 9 3900X-ig.  Ahogy korábban írtuk, az új Zen 2 architektúrára épülő asztali sorozat legnépszerűbb darabja a Ryzen 5 3600 lehet, ugyanis a 6 magos, 12 szálas CPU, mely 3600 MHz-es alap, és 4400 MHz-es Boost órajelen üzemel, akár egy 8 magos és 12 szálas i7-9700K teljesítményét is elérheti. Ez az információ egy néhány napja megjelent benchmark teszt eredménye, ahol az AMD alig néhány ponttal maradt el 8 magos riválisától. A felhasználók játéktesztjei, és a szakértők mélyreható teljesítmény-analízisei még váratnak magukra, de egyre kevésbé van okunk kételkedni a 3600 várható képességeiben. A kiszivárgott árak nagyjából szinkronban vannak a gyártók által meghatározott netto összegekkel, így az AMD processzorai valóban közel féláron lesznek elérhetők, mint a teljesítményben azonos szintet képviselő rivális Intel CPU-k. Összehasonlítás gyanánt, a magyar kínálatban felbukkant Ryzen 5 3600-at 75 000 Ft-ért listázták, míg az i7-9700K a legjobb esetben is minimum 125 000 Ft. Nem kétszer annyi, de majdnem. A megsórol
2019. 06. 25
Kis teljesítmény, kis méretben A sugárkövetéstől mentes, Turing architektúrára épülő GTX 16-os széria legkisebb darabja nem lett ellenállhatatlan darab, de megtaláhatja a helyét a piacon. Az MSI bővítette kínálatát, és alacsony profilú kiadást készített a legkisebb Turingból, a GTX 1650-ből. A kártya a kis méretű házak kedvelőinek, és a kompakt rendszerek építőinek nyújt játékra is alkalmas alternatívát, ám egy extra csatlakozó igazán belefért volna az ajánlatba. A MSI GeForce GTX 1650 4GT LP, a belépőszintű low-profile kártyákhoz hasonló egyszerű dizájnnal érkezik, ráadásul minimálisan megemelt órajellel ellátott OC változatot is kapott. A két kártya ezen kívül mindenben paraméterében megegyezik, így mindkettőhöz jár két féle műanyag takarólemez, ahol a normál 168 x 105 x 37 mm, a low-profile burkolat pedig 168 x 69 x 37 mm méretekkel rendelkezik. A nyomtatott áramkör, illetve a hűtés úgynevezett félmagas kialakítású, a hűtéssel együtt viszont két slotnyi helyet foglal. Az alumínium hűtőbordán, egy pár 60mm átmérőjű ventilátor foglal helyet, melyeknek zajszintrjéről még nincs információ, de várhatóan méretükből adódóan hajlamosak a hangos zúgásra, amennyiben terhelés alá kerül a rendszer. A nyers adatok illeszkednek a kártya gyári értékeihez, tehát maradt a 12 nm-es csíkszélességen gyártott TU117-es grafikus processzor, melyben 896 CUDA mag, 56 textúrázó, és 32 renderelő egység szabja a korlátokat. A 128-bites adatbuszon keresztül, mindkétt modell esetén 4 GB GDDR5
2019. 06. 25
Újabb kínai vállalatok az Egyesül Államok tiltólistáján Ahogy azt korábban mi is megírtuk, az amerikai kereskedelmi minisztérium még májusban tiltólistára helyezte, a kínai Huawei cégcsoportot. A vállalat eszközeit már hosszú ideje bojkottálták az amerikai hivatalokban, az indok pedig a végleges tiltás esetén is azonos: nemzetbiztonsági kockázat. A rendelet értelmében, a tiltás alá eső cégekkel minden amerikai érintettségű vállalatnak meg kell szüntetnie az együttműködést. A rendeletben foglaltaknak eleget téve, olyan cégek hátráltak ki a Huawei mögül, mint a Microsoft, a Google, a neves chiptervező ARM, vagy az SD Card Association. A sor még nem ért véget, ám a Huawei nem adta fel, új partnerekkel egyeztet, és saját fejlesztésű operációs rendszerének tesztelését is megkezdte. Az első bejelentést, a minisztérium által kibocsátott türelmi idő követte, így ekkor még arra is esély mutatkozott, hogy az augusztusban lejáró időszakon belül, az amerikai kormány és a kínai vállalat viszonya valamelyest rendeződjön. Ez nem csak nem történt meg, de a Trump kormányzat most újabb kínai nagyvállalatokat tett feketelistára. A szóban forgó öt nagyvállalat a Chengdu Haiguang Integrated Circuit, Chengdu Haiguang Microelectronics Technology, Wuxi Jiangnan Institute of Computing Technology, Higon, és Sugon. A cégeknek számos szuperszámítógéppel kapcsolatos munkája volt, a Sugon például a közelmúltban hozott össze, egy 160 000 processzormaggal üzemelő rendszert, melyben az AMD közreműködé
2019. 06. 24
Ezen a hétvégén ingyenesen játszható az Insurgency: Sandstorm Ha kedveled a taktikusabb megközelítésű multiplayer FPS-eket, de nem áldoznánd fel a dinamikus harcrendszert, a New World Interactive játékával most három estén át ingyen barátkozhatsz! Történetet, vagy egyjátékos kampányt nem érdemes keresni, mivel annak a fejlesztés közben búcsút mondtak, így végül minden a multiplayerről szól. Ezzel nincs is semmi baj, a hasonló játékoknál többnyire a technikai részleteken van a hangsúly, és a játékosok is ezt keresik, nem egy néhány órás háborús story-t, amit már valószínűleg láttak már valahol. Amit itt megtalálhatunk, az kétféle stílus optimális ötvözete. Először is megkapjuk az ARMA, és más szimulációs megközelítésű játékok letisztultságát, sallangmentességét, nincsenek tehát a képernyőnkön villogó feliratok, indikátorok, de perkek, visszatöltődő életerő, sőt még célkereszt sincs. Ám mindezt nem egy lomhára és cammogósra sikerült játékmenetbe ágyazták, így akik szeretik a skill- és taktikai alapú akciójátékokat, de nem bánják, ha adott esetben úgy felpörögnek az események akár egy Cal of Duty meccsen, azok megtalálták a szerencséjüket. Számítsunk rá, hogy amennyiben hanyag magabiztossággal szeretnénk jobbra-balra lövöldözve rohangászni, hamar csalódni fogunk. Itt egy telitalálattól azonnal padlót fogunk majd, szóval ne reménykedjünk benne, hogy egy biztonságot nyújtó sarokban kifújjuk magunkat, míg sebeink varázslatos módon begyógyulnak, és hacsak nem szeretnénk néh
2019. 06. 21
Egy újabb hét, újabb konfiguráció, túl az egymilliós határon. A vásárlók közt továbbra is rendkívül népszerűnek számítanak az Intel, és az Nvidia csúcskategóriás hardverei, és láthatóan vannak felhasználók, akit nem hatnak meg az AMD ünnepelt újdonságai. Úgy néz ki, hosszú évek után az AMD végre nem csak utoléri, de le is hagyja az Intelt gyártástechnológia, és teljesítmény szempontjából egyaránt. Annak aki viszont most vásárol ilyen kaliberű számítógépet, nem biztos, hogy a Ryzen a legizgalmasabb választás ha asztali processzorról van szó, az RTX széria csúcsmodelljénél pedig aligha van most ütősebb VGA a piacon. A nyers erő csak az egyik szempont, hiszen aki maga válogatja ki az alkatrészeket, az megteheti, hogy esztétikai szempontokat is figyelembe vegyen. Aki a fényárban úszó összeállításokat kedveli, az jóformán minden alkatrészből találhat RGB ledekkel felcicomázott darabokat, de akár szabályozható fényforrást is vehet a gépházba. Utóbbi kicsit kilóg a kompozícióból, viszont a lényeges komponensek egytől egyig minőségi darabok, így az végeredménnyel bárki elégedett lenne. BE QUIET! DARK BASE 700 A sort mindjárt az erőműnek otthont adó házzal kezdjük, ami jóformán teljesen kompromisszumoktól mentes választás. Erre akkor is könnyedén következtethetnénk a nagyjából 56 000 Ft-os vételárból, ha nem ismernénk a BE QUIET! megbízható termékeit. A Dark Base 700-as nagyjából két éve jelent meg a piacon, a Dark Base 900-as széria monstrumainak kisebb testvéreként. A jóval
2019. 06. 19
 
PCX 2006-2019. Kapcsolat: pcx@pcx.hu Minden jog fenntartva
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...