Overkill's The Walking Dead, Steam változások és Google bejelentések

Nagyot hasalt az Overkill's The Walking Dead, elmarad a konzolos megjelenés

Politikailag korrekt, de ennél többet nem tud


A Starbreeze kiadói felügyelete alatt megjelent Overkill's The Walking Dead, a Payday játékokért is felõlelõs Overkill Software alkotása, és szintén az FPS-ek sorát bõvíti. A korai trailerek alapján sokan egy erõsen történetközpontú kalandra számítottak, ám végül kiderült, hogy valójában egy kooperatív multiplayer lövöldérõl van szó. A játék tavaly novembeben érkezett PC-re, de sajnos kiábrándító volt. A Left 4 Dead-re emlékeztetõ, csapat alapú zombis lövölde, unalmas bázisvédõs mechanikájával sok éves technikai színvonalat képviselt és tartalom tekintetében sem igyekezett elkápráztatni a vásárlókat. Ezt csak fokozta a tény, hogy vizuális téren sem érdemelt sok dícséretet, a környezet fantáziátlan és unalmas, és az Unreal 4 motort is használták már ügyesebben. A kiadó nem az elsõ a sorban, aki a Walking Dead univerzumával próbál egy közepes terméket értékesíteni, hiszen ezt teszi maga a TV sorozat is, ami évek óta rétestészta módjára nyúzza a történetet, és a világvége hangulatért rajongó nézõk idegeit.

Láttunk már szebbet


Igen rosszul szerepelt a kasszáknál is, és erre sajnos minden oka megvolt. A kritikák egyöntetûen lesújtó értékeléseket közöltek, miszerint a zombikra épülõ játékmenet kiforratlan, a mozgás indokolatlanul vontatott és lomha, az élmény pedig összességében frusztrálóbb mint amilyen szórakoztató. Ami javíthatna az összképen, az a mûvészi dizájn és a jól eltalált hangulat, ám a képregény által megteremtett atmoszférának itt jóformán nyoma sincs. A közepes fogadtatás ellenére, voltak még, akik bizalmat szavaztak a produkciónak, köztük azok a konzoltulajdonosok, akik elõrendelték a játékot. Úgy néz ki, hogy az 505 Games kezébe adott konzolos verzió már sosem nyeri el végleges alakját, az eredetileg januárra ígért megjelenést elõször elhalasztották, most pedig úgy néz ki, hogy vissza is vonták. Ez a PS4 felhasználók visszajelzéseibõl derült ki, akik a visszatérített elõrendelõi összeg mellett egy levelet is kaptak a Sony-tól.

Akkora a zûrzavar, hogy a Sony elõbb szól, mint a játék kiadója

A leírás szerint a kiadó törölte a játékot, az elõrendelõkhöz pedig egy héten belül visszajuttatják a kifizetett összegeket. Hivatalos megerõsítés ugyan még nem érkezett a kiadótól, de ez a kommunikációs baki is jelzi az ott uralkodó zûrzavart. Az üzleti jelentések szerint a játék tavalyi összbevétele nem érte el a 4 millió dollárt sem, így a múlt évben 135 millió dolláros veszteséget elkönyvelõ cég, valószínûleg nem fogja életben tartani a projektet, helyette megpróbálja rendbe szedni és életben tartani a társaságot.


A VALVE nyugdíjazza a STEAM videós szekcióját

Böngészõbõl még elérhetõ

Bár sokan talán nem is tudtak róla, a steam rendelkezett egy videós felülettel is, melyen fizetõs és ingyenes tartalmak egyaránt elérhetõk voltak. Itt a hagyományos filmes alkotásokon vagy mozisikereken túl, többek között különféle, játékokhoz kapcsolódó anyagok és teljes dokumentumfilmek, fejlesztõi beszámolók, játékok készítését köbejáró fejlesztõi videók vagy akár rajongói filmek is elérhetõk voltak. A VALVE tehát szerette volna bõvíteni a platform szolgáltatásait, hogy az túlmutasson a videojátékokon illetve szoftvereken, ám a felmérések szerint olyan kevés érdeklõdõ bukkant fel, hogy ebben a formájában megszüntetik a szolgáltatást.

Búcsú egy ötlettõl


A közzétett üzenet szerint szerettek volna valami újat, érdekeset létrehozni, de jól láthatóan senkit sem érdekelt, így megmaradnak a játékokhoz kapcsolódó anyagoknál. A játékos tartalmak tehát továbbra is megmaradnak, és a vonatkozó termékek felületein kapnak majd helyet, az összes többi film viszont eltávolításra kerül. A Movies szekció a fõmenübõl már nem elérhetõ, de valójában még nem szûnt meg, így aki kinézett valamit, még megkeresheti. Ha valaki használta a szolgáltatást, az megnyugodhat, a korábban beszerzett filmjeink nem tûnnek el, és továbbra is megtekinthetjük õket.

A Google komolyabban is beszáll a játékiparba

Régóta pletykáltak már a Google azon terveirõl, hogy az Androidos részlegüknék komolyabb szerepet vállalnának a játékiparban, ráadásul nemrég egy igazi veterán csatlakozott a céghez Phil Harrison személyében, aki korábban a Microsoft-nál és a Sony-nál is éveken kerszetül töltött be komoly pozíciót. Úgy néz ki, már nem kell sokat várni a nagy tervek megismerésére, ígéretük szerint március 19-én világraszóló bejelentésekre számíthatunk. Az eseménynek az évente megrendezett Game Developer's Conference biztosít felületet, mely a világ összes tájáról fogadja a játékfejlesztõket, ezúttal San Franciscóban. 

Játék földön, vízen, levegõben, TV-n, telefonon, kenyérpirítón


Az egyik várható érdekesség mindenképpen a bejelentett Project Stream névre keresztelt szolgáltatás. A felhõ alapú, szerverekrõl valós idõben közvetített játék ötletével sokan kacérkodtak már, és vannak már próbálkozások, mint a GeForce Now, ami állítólag azok számára jött létre, akik nem engedhetnek meg maguknak egy erõsebb számítógépet, ám ha komolyabb idõt töltenének a szolgáltatás használatával, igen hamar eltapsolhatnák egy jobb masina árát, így a létjogosultsága ilyen árak mellett megkérdõjelezhetõ, jövõje pedig erõsen kétséges. A PS Now szolgáltatás hasonló, ám jóval olcsóbb megoldás, és egészen a PS2 korszakig kínál játékokat, nem csak PS4-en, de PC-n is. Ám az árak és a szolgáltatások minõségét figyelembe véve, a hagyományos otthoni konzolok vagy PC-k kiszorításától azért még igen messze járunk. Ennek a technológiának fejlett, kiforrottabb változatát ígéri a Project Stream. Ha mû
ködésbe lendül, állítólag minimális grafikai kompromisszumok mellett, gyors válaszidõvel játszhatnánk úgy, hogy ehhez nincs szükség teljesértékû hardverre. Ehhez kapcsolódna a Yeti fantázianéven emlegetett kütyü, mely a kényes stabilitásért, illetve a Google szervereivel való kommunikációért felelne.

A YouTubeon elõzetes reklám nélkül közzétett felvételen, egy amerikai szerveren végzett teszt látható, ahol 1080p felbontáson, 60 fps-el streamelik az Assassin's Creed Odyssey-t. Ez szép és jó, de hogy a mindenkit érintõ input lagot hogy tudják majd észrevehetetlenre redukálni, az egyelõre talány. Remélhetõleg a marketinges önfényezésen kívül, az ehhez hasonló kérdésekre is érdemi válaszokkal szolgálnak majd az érdeklõdõknek. A szolgáltatás és a hardver sokak számára vonzó lehet, hiszen a játékos illetve stream csatornák számára gyors és kényelmes megoldást kínálhat. Egy erre elõre felkészített hardverrel, mindössze pár gombnyomással megosztani a kívánt tartalmakat, melyek stabilan, és akadás mentesen futnak? Már csak az árakat akarjuk tudni. A szolgáltatás egy elõfizetéses modell keretében lesz elérhetõ, de annak tartalmára, vagy a hardver pontos képességeire vonatkozó információkat a legnagyobb titokban õrzik. Elterjedése természetesen a Google-höz tartozó YouTube helyzetét billentené kedvezõ irányba, hiszen a különféle tartalomgyártók közül sokan vándoroltak át a Twitch-re, az egyre kedvezõtlenebb feltételek és az utóbbi években bevezetett szabályozások miatt. A tervek tehát érdekesek, ám felmerül a kérdés, hogy a Google féle adatgyûjtési gépezethez tényleg hozzá szeretnénk-e járulni, még egy eszköz megvásárlásával. Ami szintén sokakat érinthet, hogy a gyengébb internetkapcsolattal rendelkezõ területeken, teljesen esélytelen lenne egy hasonló szolgáltatás kényelmes használata és ezáltal kicsi az esélye az értékéseítésnek is. Hogy a tájékoztatón elõrukkolnak-e valami váratlannal is, azt nemsokára megtudjuk és be is számolunk róla.

2019. 02. 21

SSD hiba jelei: 10 tipp, hogyan ismerheted fel időben

SSD hiba jelei: 10 tipp, hogyan ismerheted fel időben
Az SSD hiba jelei sokszor apró, kezdetben észrevétlen dolgokban bújnak meg, de ha nem figyelsz rájuk, könnyen komoly adatvesztéshez vezethetnek. Mivel az SSD-k évek óta a számítógépek és laptopok meghatározó adattároló eszközei, fontos, hogy tudd, mikor kell cselekedni.
Ebben a cikkben részletesen áttekintjük, mire figyelj, hogy időben észrevedd a problémát, és megelőzd a kellemetlen helyzeteket.
Lassuló rendszerindítás és programbetöltés
Gyakori rendszerösszeomlások és lefagyások
Adatvesztés és fájlok hibás működése
Szokatlan zajok és hőmérséklet-emelkedés
SMART adatok ellenőrzése
Furcsa hibakódok és rendszerüzenetek
Hirtelen eltűnő tárhely
Figyelmeztető szoftverek használata
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Lassuló rendszerindítás és programbetöltés
Az egyik leggyakoribb SSD hiba jelei közé tartozik, amikor a számítógéped lassabban indul, vagy a programok betöltése szokatlanul hosszú időt vesz igénybe. Az SSD-k általában villámgyorsak, így ha észreveszed, hogy egyre többet vársz az indításra, érdemes komolyan venni a jeleket. Ez a lassulás gyakran a memóriacellák kopására vagy a vezérlő chip problémáira utalhat, amelyek előre jelzik a komolyabb hibát.
Gyakori rendszerösszeomlások és lefagyások
Ha az operációs rendszer váratlanul összeomlik, vagy gyakran lefagy, az is lehet az SSD hiba jelei egyik megn

SSD lassulás: 5 gyakori ok, ami lelassítja a meghajtót

SSD lassulás: 5 gyakori ok, ami lelassítja a meghajtót
Az SSD lassulás egy olyan jelenség, amivel szinte mindenki találkozik idővel, aki használja ezt a gyors, modern tárolót. Az SSD-k sebessége legendás, de nem mindig marad az, és sokszor érezheted azt, hogy a géped régi, lassú merevlemezhez hasonlóan kezd működni.
Ne aggódj, ez nem ritka, és a háttérben több ok is állhat, amit érdemes ismerni, ha szeretnéd fenntartani a maximális teljesítményt.
Az írási ciklusok és a NAND memória hatása
A TRIM parancs hiánya vagy nem megfelelő működése
Telítettség: amikor kevés a szabad hely
Fragmentáció az SSD-n – valóban gondot jelent?
Firmware és illesztőprogramok elavulása
Hőmérséklet és túlmelegedés
A háttérben futó folyamatok és rendszerterhelés
SSD karbantartás és hosszú távú teljesítmény
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Az írási ciklusok és a NAND memória hatása
Az SSD-k NAND flash memóriát használnak, ami gyors, de nem végtelenül tartós. Minden írási művelet egy bizonyos számú ciklust fogyaszt, és hosszú távon a memória cellái kopnak. Ezért ha gyakran írsz és törölsz adatot, az SSD lassulás fokozatosan jelentkezhet. Ez nem azt jelenti, hogy azonnal tönkremegy a meghajtó, de a teljesítmény csökkenhet, főleg amikor sok adatot mozgat a rendszer.
A TRIM parancs hiánya vagy nem megfelelő működése
A TRIM egy olyan technológia, ami segít az SSD-nek tisztán tartani

SSD meghajtó élettartama: 5 tény, amit kevesen ismernek

SSD meghajtó élettartama: 5 tény, amit kevesen ismernek
Az SSD meghajtó élettartama sok felhasználó számára titokzatosnak tűnik, pedig a modern meghajtók élettartamával kapcsolatban számos tény létezik, amit érdemes ismerned, ha hosszú távon szeretnéd megbízhatóan használni az eszközödet.
Sokan azt hiszik, hogy az SSD-k gyorsan tönkremennek, vagy hogy a merevlemezekhez képest sokkal kényesebbek, pedig a valóság ennél árnyaltabb.
Hogyan mérhető az SSD élettartama?
Miért más az SSD, mint a hagyományos HDD?
Hőmérséklet és környezet hatása
Használat és írási szokások
TRIM és más karbantartási mechanizmusok
Firmware és szoftverfrissítések szerepe
Mi történik, ha túlhasználod az SSD-t?
Hosszú távú használat és megbízhatóság
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Hogyan mérhető az SSD élettartama?
Amikor az SSD meghajtó élettartamáról beszélünk, több szempontot is figyelembe kell venni. A gyártók általában TBW (Total Bytes Written) vagy DWPD (Drive Writes Per Day) értéket adnak meg. A TBW azt mutatja meg, mennyi adatot lehet összesen ráírni az eszközre, míg a DWPD napi szintű használat mellett ad iránymutatást. Fontos, hogy ezek az értékek nem jelentenek konkrét időtartamot, hanem statisztikai átlagokat, így mindig egy kis biztonsági tartalékot is számíts bele.
Miért más az SSD, mint a hagyományos HDD?
A hagyományos merevlemezekben forgó lemezek és mechanikus fej mozo
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.