Overkill's The Walking Dead, Steam változások és Google bejelentések

Nagyot hasalt az Overkill's The Walking Dead, elmarad a konzolos megjelenés

Politikailag korrekt, de ennél többet nem tud


A Starbreeze kiadói felügyelete alatt megjelent Overkill's The Walking Dead, a Payday játékokért is felõlelõs Overkill Software alkotása, és szintén az FPS-ek sorát bõvíti. A korai trailerek alapján sokan egy erõsen történetközpontú kalandra számítottak, ám végül kiderült, hogy valójában egy kooperatív multiplayer lövöldérõl van szó. A játék tavaly novembeben érkezett PC-re, de sajnos kiábrándító volt. A Left 4 Dead-re emlékeztetõ, csapat alapú zombis lövölde, unalmas bázisvédõs mechanikájával sok éves technikai színvonalat képviselt és tartalom tekintetében sem igyekezett elkápráztatni a vásárlókat. Ezt csak fokozta a tény, hogy vizuális téren sem érdemelt sok dícséretet, a környezet fantáziátlan és unalmas, és az Unreal 4 motort is használták már ügyesebben. A kiadó nem az elsõ a sorban, aki a Walking Dead univerzumával próbál egy közepes terméket értékesíteni, hiszen ezt teszi maga a TV sorozat is, ami évek óta rétestészta módjára nyúzza a történetet, és a világvége hangulatért rajongó nézõk idegeit.

Láttunk már szebbet


Igen rosszul szerepelt a kasszáknál is, és erre sajnos minden oka megvolt. A kritikák egyöntetûen lesújtó értékeléseket közöltek, miszerint a zombikra épülõ játékmenet kiforratlan, a mozgás indokolatlanul vontatott és lomha, az élmény pedig összességében frusztrálóbb mint amilyen szórakoztató. Ami javíthatna az összképen, az a mûvészi dizájn és a jól eltalált hangulat, ám a képregény által megteremtett atmoszférának itt jóformán nyoma sincs. A közepes fogadtatás ellenére, voltak még, akik bizalmat szavaztak a produkciónak, köztük azok a konzoltulajdonosok, akik elõrendelték a játékot. Úgy néz ki, hogy az 505 Games kezébe adott konzolos verzió már sosem nyeri el végleges alakját, az eredetileg januárra ígért megjelenést elõször elhalasztották, most pedig úgy néz ki, hogy vissza is vonták. Ez a PS4 felhasználók visszajelzéseibõl derült ki, akik a visszatérített elõrendelõi összeg mellett egy levelet is kaptak a Sony-tól.

Akkora a zûrzavar, hogy a Sony elõbb szól, mint a játék kiadója

A leírás szerint a kiadó törölte a játékot, az elõrendelõkhöz pedig egy héten belül visszajuttatják a kifizetett összegeket. Hivatalos megerõsítés ugyan még nem érkezett a kiadótól, de ez a kommunikációs baki is jelzi az ott uralkodó zûrzavart. Az üzleti jelentések szerint a játék tavalyi összbevétele nem érte el a 4 millió dollárt sem, így a múlt évben 135 millió dolláros veszteséget elkönyvelõ cég, valószínûleg nem fogja életben tartani a projektet, helyette megpróbálja rendbe szedni és életben tartani a társaságot.


A VALVE nyugdíjazza a STEAM videós szekcióját

Böngészõbõl még elérhetõ

Bár sokan talán nem is tudtak róla, a steam rendelkezett egy videós felülettel is, melyen fizetõs és ingyenes tartalmak egyaránt elérhetõk voltak. Itt a hagyományos filmes alkotásokon vagy mozisikereken túl, többek között különféle, játékokhoz kapcsolódó anyagok és teljes dokumentumfilmek, fejlesztõi beszámolók, játékok készítését köbejáró fejlesztõi videók vagy akár rajongói filmek is elérhetõk voltak. A VALVE tehát szerette volna bõvíteni a platform szolgáltatásait, hogy az túlmutasson a videojátékokon illetve szoftvereken, ám a felmérések szerint olyan kevés érdeklõdõ bukkant fel, hogy ebben a formájában megszüntetik a szolgáltatást.

Búcsú egy ötlettõl


A közzétett üzenet szerint szerettek volna valami újat, érdekeset létrehozni, de jól láthatóan senkit sem érdekelt, így megmaradnak a játékokhoz kapcsolódó anyagoknál. A játékos tartalmak tehát továbbra is megmaradnak, és a vonatkozó termékek felületein kapnak majd helyet, az összes többi film viszont eltávolításra kerül. A Movies szekció a fõmenübõl már nem elérhetõ, de valójában még nem szûnt meg, így aki kinézett valamit, még megkeresheti. Ha valaki használta a szolgáltatást, az megnyugodhat, a korábban beszerzett filmjeink nem tûnnek el, és továbbra is megtekinthetjük õket.

A Google komolyabban is beszáll a játékiparba

Régóta pletykáltak már a Google azon terveirõl, hogy az Androidos részlegüknék komolyabb szerepet vállalnának a játékiparban, ráadásul nemrég egy igazi veterán csatlakozott a céghez Phil Harrison személyében, aki korábban a Microsoft-nál és a Sony-nál is éveken kerszetül töltött be komoly pozíciót. Úgy néz ki, már nem kell sokat várni a nagy tervek megismerésére, ígéretük szerint március 19-én világraszóló bejelentésekre számíthatunk. Az eseménynek az évente megrendezett Game Developer's Conference biztosít felületet, mely a világ összes tájáról fogadja a játékfejlesztõket, ezúttal San Franciscóban. 

Játék földön, vízen, levegõben, TV-n, telefonon, kenyérpirítón


Az egyik várható érdekesség mindenképpen a bejelentett Project Stream névre keresztelt szolgáltatás. A felhõ alapú, szerverekrõl valós idõben közvetített játék ötletével sokan kacérkodtak már, és vannak már próbálkozások, mint a GeForce Now, ami állítólag azok számára jött létre, akik nem engedhetnek meg maguknak egy erõsebb számítógépet, ám ha komolyabb idõt töltenének a szolgáltatás használatával, igen hamar eltapsolhatnák egy jobb masina árát, így a létjogosultsága ilyen árak mellett megkérdõjelezhetõ, jövõje pedig erõsen kétséges. A PS Now szolgáltatás hasonló, ám jóval olcsóbb megoldás, és egészen a PS2 korszakig kínál játékokat, nem csak PS4-en, de PC-n is. Ám az árak és a szolgáltatások minõségét figyelembe véve, a hagyományos otthoni konzolok vagy PC-k kiszorításától azért még igen messze járunk. Ennek a technológiának fejlett, kiforrottabb változatát ígéri a Project Stream. Ha mû
ködésbe lendül, állítólag minimális grafikai kompromisszumok mellett, gyors válaszidõvel játszhatnánk úgy, hogy ehhez nincs szükség teljesértékû hardverre. Ehhez kapcsolódna a Yeti fantázianéven emlegetett kütyü, mely a kényes stabilitásért, illetve a Google szervereivel való kommunikációért felelne.

A YouTubeon elõzetes reklám nélkül közzétett felvételen, egy amerikai szerveren végzett teszt látható, ahol 1080p felbontáson, 60 fps-el streamelik az Assassin's Creed Odyssey-t. Ez szép és jó, de hogy a mindenkit érintõ input lagot hogy tudják majd észrevehetetlenre redukálni, az egyelõre talány. Remélhetõleg a marketinges önfényezésen kívül, az ehhez hasonló kérdésekre is érdemi válaszokkal szolgálnak majd az érdeklõdõknek. A szolgáltatás és a hardver sokak számára vonzó lehet, hiszen a játékos illetve stream csatornák számára gyors és kényelmes megoldást kínálhat. Egy erre elõre felkészített hardverrel, mindössze pár gombnyomással megosztani a kívánt tartalmakat, melyek stabilan, és akadás mentesen futnak? Már csak az árakat akarjuk tudni. A szolgáltatás egy elõfizetéses modell keretében lesz elérhetõ, de annak tartalmára, vagy a hardver pontos képességeire vonatkozó információkat a legnagyobb titokban õrzik. Elterjedése természetesen a Google-höz tartozó YouTube helyzetét billentené kedvezõ irányba, hiszen a különféle tartalomgyártók közül sokan vándoroltak át a Twitch-re, az egyre kedvezõtlenebb feltételek és az utóbbi években bevezetett szabályozások miatt. A tervek tehát érdekesek, ám felmerül a kérdés, hogy a Google féle adatgyûjtési gépezethez tényleg hozzá szeretnénk-e járulni, még egy eszköz megvásárlásával. Ami szintén sokakat érinthet, hogy a gyengébb internetkapcsolattal rendelkezõ területeken, teljesen esélytelen lenne egy hasonló szolgáltatás kényelmes használata és ezáltal kicsi az esélye az értékéseítésnek is. Hogy a tájékoztatón elõrukkolnak-e valami váratlannal is, azt nemsokára megtudjuk és be is számolunk róla.

2019. 02. 21

Számítógépház vásárlás: 10 lépés, hogy megtaláld a tökéletes gépházat

Számítógépház vásárlás: 10 lépés, hogy megtaláld a tökéletes gépházat
A számítógépház vásárlás az egyik legizgalmasabb, de egyben legbonyolultabb része is a PC építésének.
Sokan hajlamosak alábecsülni a jelentőségét, pedig a gépház nemcsak a külső megjelenésről szól. Meghatározza a hűtést, a bővíthetőséget, a zajszintet és a szerelhetőség kényelmét is. Ha jól választasz, éveken át örömöd leled majd a gépedben, ha viszont rosszul döntesz, egyetlen alkatrészcsere is bosszantó kihívássá válhat.
Nézzük lépésről lépésre, hogyan érdemes hozzáállni a számítógépház vásárláshoz, és mit érdemes mérlegelned, mielőtt döntést hozol.
1. Gondold át, mire fogod használni a gépet
2. Válaszd ki a megfelelő méretet
3. Figyelj a légáramlásra és a hűtésre
4. Anyagminőség és szerkezeti stabilitás
5. Kábelmenedzsment és szerelhetőség
6. Portok, bővítőhelyek és jövőbiztosság
7. Zajszint és rezgéscsillapítás
8. Dizájn, világítás és személyes preferenciák
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
1. Gondold át, mire fogod használni a gépet
A számítógépház vásárlás első és legfontosabb lépése, hogy tisztában legyél a céloddal. Egy játékra szánt gép más igényeket támaszt, mint egy irodai, szerver vagy grafikai munkaállomás. Ha komoly hűtésre lesz szükséged – például nagy teljesítményű processzor vagy videokártya miatt –, olyan ház

Számítógép ventilátor tisztítása: 8 tipp a pormentes és hatékony működéshez

Számítógép ventilátor tisztítása: 8 tipp a pormentes és hatékony működéshez
A számítógép ventilátor tisztítása az egyik legegyszerűbb, mégis legfontosabb karbantartási feladat, amit időről időre érdemes elvégezni. A legtöbb PC-tulajdonos csak akkor gondol a porra, amikor a gép hangosodni kezd, vagy hirtelen túlmelegszik, pedig a megelőző tisztítás rengeteget számít a teljesítmény és az élettartam szempontjából.
Ha szeretnéd, hogy a számítógéped halkabban, gyorsabban és hosszabb ideig működjön, akkor érdemes alaposan megérteni, miért és hogyan érdemes nekilátni ennek a feladatnak.
1. Miért fontos a rendszeres számítógép ventilátor tisztítása?
2. Mikor érdemes megtisztítani a ventilátort?
3. Hogyan készülj fel a tisztításra?
4. A helyes tisztítási módszer
5. Laptop ventilátor tisztítása
6. Mi történik, ha nem tisztítod meg időben?
7. Hogyan őrizd meg a tisztaságot hosszú távon?
8. Mikor érdemes szakemberhez fordulni?
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
1. Miért fontos a rendszeres számítógép ventilátor tisztítása?
A számítógép belsejében lévő ventilátorok felelősek azért, hogy a hő megfelelően távozzon az alkatrészekről. A por és szennyeződések azonban idővel lerakódnak a lapátokon és a hűtőbordákon, ezzel csökkentve a levegőáramlást. Ez a teljesítmény romlásához, zajosabb működéshez és akár komolyabb túlmelegedéshez is vezethet. Egy e

Számítógép hűtés: 10 tipp a géped optimális hőmérsékletének megtartásához

Számítógép hűtés: 10 tipp a géped optimális hőmérsékletének megtartásához
A számítógép hűtés az egyik legfontosabb tényező, ha hosszú távon szeretnéd megőrizni a géped teljesítményét és élettartamát.
Sok felhasználó nem is gondol bele, mennyire kritikus, hogy a hardver megfelelő hőmérsékleten működjön. Ha túlmelegszik a processzor vagy a videokártya, az lassuláshoz, instabil működéshez vagy akár komolyabb hardverkárokhoz is vezethet. Ebben a cikkben megmutatom neked a leghatékonyabb módokat, hogy a számítógéped mindig hűvösen és biztonságosan működjön.
Miért fontos a számítógép hűtés?
A hűtőrendszer alapjai
Szellőzés és a gépház szerepe
Ventilátorok és fordulatszámuk optimalizálása
Hővezető paszta és alkatrészkontaktus
Hőmérséklet-figyelés szoftverekkel
Por és tisztítás
Külső tényezők és környezet
Hűtési megoldások kombinálása
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Miért fontos a számítógép hűtés?
Ha soha nem figyelsz rá, hogy a géped hőmérséklete optimális legyen, az komoly problémákat okozhat. A túlmelegedés miatt a processzor automatikusan visszaveszi a teljesítményét, ami lassabb működést eredményez. A hosszú távú túlmelegedés pedig akár az alaplap, a videokártya vagy a merevlemezek élettartamát is csökkentheti. Egy jól hűtött gép nemcsak gyorsabb, de stabilabb is, és kevésbé kell aggódnod a váratlan leállások miatt.
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.