Nagyot hasalt az Overkill's The Walking Dead, elmarad a konzolos megjelenés
A Starbreeze kiadói felügyelete alatt megjelent Overkill's The Walking Dead, a Payday játékokért is felőlelős Overkill Software alkotása, és szintén az FPS-ek sorát bővíti. A korai trailerek alapján sokan egy erősen történetközpontú kalandra számítottak, ám végül kiderült, hogy valójában egy kooperatív multiplayer lövöldéről van szó. A játék tavaly novembeben érkezett PC-re, de sajnos kiábrándító volt. A Left 4 Dead-re emlékeztető, csapat alapú zombis lövölde, unalmas bázisvédős mechanikájával sok éves technikai színvonalat képviselt és tartalom tekintetében sem igyekezett elkápráztatni a vásárlókat. Ezt csak fokozta a tény, hogy vizuális téren sem érdemelt sok dícséretet, a környezet fantáziátlan és unalmas, és az Unreal 4 motort is használták már ügyesebben. A kiadó nem az első a sorban, aki a Walking Dead univerzumával próbál egy közepes terméket értékesíteni, hiszen ezt teszi maga a TV sorozat is, ami évek óta rétestészta módjára nyúzza a történetet, és a világvége hangulatért rajongó nézők idegeit.
Igen rosszul szerepelt a kasszáknál is, és erre sajnos minden oka megvolt. A kritikák egyöntetűen lesújtó értékeléseket közöltek, miszerint a zombikra épülő játékmenet kiforratlan, a mozgás indokolatlanul vontatott és lomha, az élmény pedig összességében frusztrálóbb mint amilyen szórakoztató. Ami javíthatna az összképen, az a művészi dizájn és a jól eltalált hangulat, ám a képregény által megteremtett atmoszférának itt jóformán nyoma sincs. A közepes fogadtatás ellenére, voltak még, akik bizalmat szavaztak a produkciónak, köztük azok a konzoltulajdonosok, akik előrendelték a játékot. Úgy néz ki, hogy az 505 Games kezébe adott konzolos verzió már sosem nyeri el végleges alakját, az eredetileg januárra ígért megjelenést először elhalasztották, most pedig úgy néz ki, hogy vissza is vonták. Ez a PS4 felhasználók visszajelzéseiből derült ki, akik a visszatérített előrendelői összeg mellett egy levelet is kaptak a Sony-tól.
A leírás szerint a kiadó törölte a játékot, az előrendelőkhöz pedig egy héten belül visszajuttatják a kifizetett összegeket. Hivatalos megerősítés ugyan még nem érkezett a kiadótól, de ez a kommunikációs baki is jelzi az ott uralkodó zűrzavart. Az üzleti jelentések szerint a játék tavalyi összbevétele nem érte el a 4 millió dollárt sem, így a múlt évben 135 millió dolláros veszteséget elkönyvelő cég, valószínűleg nem fogja életben tartani a projektet, helyette megpróbálja rendbe szedni és életben tartani a társaságot.
A VALVE nyugdíjazza a STEAM videós szekcióját
Bár sokan talán nem is tudtak róla, a steam rendelkezett egy videós felülettel is, melyen fizetős és ingyenes tartalmak egyaránt elérhetők voltak. Itt a hagyományos filmes alkotásokon vagy mozisikereken túl, többek között különféle, játékokhoz kapcsolódó anyagok és teljes dokumentumfilmek, fejlesztői beszámolók, játékok készítését köbejáró fejlesztői videók vagy akár rajongói filmek is elérhetők voltak. A VALVE tehát szerette volna bővíteni a platform szolgáltatásait, hogy az túlmutasson a videojátékokon illetve szoftvereken, ám a felmérések szerint olyan kevés érdeklődő bukkant fel, hogy ebben a formájában megszüntetik a szolgáltatást.
A közzétett üzenet szerint szerettek volna valami újat, érdekeset létrehozni, de jól láthatóan senkit sem érdekelt, így megmaradnak a játékokhoz kapcsolódó anyagoknál. A játékos tartalmak tehát továbbra is megmaradnak, és a vonatkozó termékek felületein kapnak majd helyet, az összes többi film viszont eltávolításra kerül. A Movies szekció a főmenüből már nem elérhető, de valójában még nem szűnt meg, így aki kinézett valamit, még megkeresheti. Ha valaki használta a szolgáltatást, az megnyugodhat, a korábban beszerzett filmjeink nem tűnnek el, és továbbra is megtekinthetjük őket.
A Google komolyabban is beszáll a játékiparba
Régóta pletykáltak már a Google azon terveiről, hogy az Androidos részlegüknék komolyabb szerepet vállalnának a játékiparban, ráadásul nemrég egy igazi veterán csatlakozott a céghez Phil Harrison személyében, aki korábban a Microsoft-nál és a Sony-nál is éveken kerszetül töltött be komoly pozíciót. Úgy néz ki, már nem kell sokat várni a nagy tervek megismerésére, ígéretük szerint március 19-én világraszóló bejelentésekre számíthatunk. Az eseménynek az évente megrendezett Game Developer's Conference biztosít felületet, mely a világ összes tájáról fogadja a játékfejlesztőket, ezúttal San Franciscóban.
Az egyik várható érdekesség mindenképpen a bejelentett Project Stream névre keresztelt szolgáltatás. A felhő alapú, szerverekről valós időben közvetített játék ötletével sokan kacérkodtak már, és vannak már próbálkozások, mint a GeForce Now, ami állítólag azok számára jött létre, akik nem engedhetnek meg maguknak egy erősebb számítógépet, ám ha komolyabb időt töltenének a szolgáltatás használatával, igen hamar eltapsolhatnák egy jobb masina árát, így a létjogosultsága ilyen árak mellett megkérdőjelezhető, jövője pedig erősen kétséges. A PS Now szolgáltatás hasonló, ám jóval olcsóbb megoldás, és egészen a PS2 korszakig kínál játékokat, nem csak PS4-en, de PC-n is. Ám az árak és a szolgáltatások minőségét figyelembe véve, a hagyományos otthoni konzolok vagy PC-k kiszorításától azért még igen messze járunk. Ennek a technológiának fejlett, kiforrottabb változatát ígéri a Project Stream. Ha működésbe lendül, állítólag minimális grafikai kompromisszumok mellett, gyors válaszidővel játszhatnánk úgy, hogy ehhez nincs szükség teljesértékű hardverre. Ehhez kapcsolódna a Yeti fantázianéven emlegetett kütyü, mely a kényes stabilitásért, illetve a Google szervereivel való kommunikációért felelne.
A YouTubeon előzetes reklám nélkül közzétett felvételen, egy amerikai szerveren végzett teszt látható, ahol 1080p felbontáson, 60 fps-el streamelik az Assassin's Creed Odyssey-t. Ez szép és jó, de hogy a mindenkit érintő input lagot hogy tudják majd észrevehetetlenre redukálni, az egyelőre talány. Remélhetőleg a marketinges önfényezésen kívül, az ehhez hasonló kérdésekre is érdemi válaszokkal szolgálnak majd az érdeklődőknek. A szolgáltatás és a hardver sokak számára vonzó lehet, hiszen a játékos illetve stream csatornák számára gyors és kényelmes megoldást kínálhat. Egy erre előre felkészített hardverrel, mindössze pár gombnyomással megosztani a kívánt tartalmakat, melyek stabilan, és akadás mentesen futnak? Már csak az árakat akarjuk tudni. A szolgáltatás egy előfizetéses modell keretében lesz elérhető, de annak tartalmára, vagy a hardver pontos képességeire vonatkozó információkat a legnagyobb titokban őrzik. Elterjedése természetesen a Google-höz tartozó YouTube helyzetét billentené kedvező irányba, hiszen a különféle tartalomgyártók közül sokan vándoroltak át a Twitch-re, az egyre kedvezőtlenebb feltételek és az utóbbi években bevezetett szabályozások miatt. A tervek tehát érdekesek, ám felmerül a kérdés, hogy a Google féle adatgyűjtési gépezethez tényleg hozzá szeretnénk-e járulni, még egy eszköz megvásárlásával. Ami szintén sokakat érinthet, hogy a gyengébb internetkapcsolattal rendelkező területeken, teljesen esélytelen lenne egy hasonló szolgáltatás kényelmes használata és ezáltal kicsi az esélye az értékéseítésnek is. Hogy a tájékoztatón előrukkolnak-e valami váratlannal is, azt nemsokára megtudjuk és be is számolunk róla.