Overkill's The Walking Dead, Steam változások és Google bejelentések

Nagyot hasalt az Overkill's The Walking Dead, elmarad a konzolos megjelenés

Politikailag korrekt, de ennél többet nem tud


A Starbreeze kiadói felügyelete alatt megjelent Overkill's The Walking Dead, a Payday játékokért is felõlelõs Overkill Software alkotása, és szintén az FPS-ek sorát bõvíti. A korai trailerek alapján sokan egy erõsen történetközpontú kalandra számítottak, ám végül kiderült, hogy valójában egy kooperatív multiplayer lövöldérõl van szó. A játék tavaly novembeben érkezett PC-re, de sajnos kiábrándító volt. A Left 4 Dead-re emlékeztetõ, csapat alapú zombis lövölde, unalmas bázisvédõs mechanikájával sok éves technikai színvonalat képviselt és tartalom tekintetében sem igyekezett elkápráztatni a vásárlókat. Ezt csak fokozta a tény, hogy vizuális téren sem érdemelt sok dícséretet, a környezet fantáziátlan és unalmas, és az Unreal 4 motort is használták már ügyesebben. A kiadó nem az elsõ a sorban, aki a Walking Dead univerzumával próbál egy közepes terméket értékesíteni, hiszen ezt teszi maga a TV sorozat is, ami évek óta rétestészta módjára nyúzza a történetet, és a világvége hangulatért rajongó nézõk idegeit.

Láttunk már szebbet


Igen rosszul szerepelt a kasszáknál is, és erre sajnos minden oka megvolt. A kritikák egyöntetûen lesújtó értékeléseket közöltek, miszerint a zombikra épülõ játékmenet kiforratlan, a mozgás indokolatlanul vontatott és lomha, az élmény pedig összességében frusztrálóbb mint amilyen szórakoztató. Ami javíthatna az összképen, az a mûvészi dizájn és a jól eltalált hangulat, ám a képregény által megteremtett atmoszférának itt jóformán nyoma sincs. A közepes fogadtatás ellenére, voltak még, akik bizalmat szavaztak a produkciónak, köztük azok a konzoltulajdonosok, akik elõrendelték a játékot. Úgy néz ki, hogy az 505 Games kezébe adott konzolos verzió már sosem nyeri el végleges alakját, az eredetileg januárra ígért megjelenést elõször elhalasztották, most pedig úgy néz ki, hogy vissza is vonták. Ez a PS4 felhasználók visszajelzéseibõl derült ki, akik a visszatérített elõrendelõi összeg mellett egy levelet is kaptak a Sony-tól.

Akkora a zûrzavar, hogy a Sony elõbb szól, mint a játék kiadója

A leírás szerint a kiadó törölte a játékot, az elõrendelõkhöz pedig egy héten belül visszajuttatják a kifizetett összegeket. Hivatalos megerõsítés ugyan még nem érkezett a kiadótól, de ez a kommunikációs baki is jelzi az ott uralkodó zûrzavart. Az üzleti jelentések szerint a játék tavalyi összbevétele nem érte el a 4 millió dollárt sem, így a múlt évben 135 millió dolláros veszteséget elkönyvelõ cég, valószínûleg nem fogja életben tartani a projektet, helyette megpróbálja rendbe szedni és életben tartani a társaságot.


A VALVE nyugdíjazza a STEAM videós szekcióját

Böngészõbõl még elérhetõ

Bár sokan talán nem is tudtak róla, a steam rendelkezett egy videós felülettel is, melyen fizetõs és ingyenes tartalmak egyaránt elérhetõk voltak. Itt a hagyományos filmes alkotásokon vagy mozisikereken túl, többek között különféle, játékokhoz kapcsolódó anyagok és teljes dokumentumfilmek, fejlesztõi beszámolók, játékok készítését köbejáró fejlesztõi videók vagy akár rajongói filmek is elérhetõk voltak. A VALVE tehát szerette volna bõvíteni a platform szolgáltatásait, hogy az túlmutasson a videojátékokon illetve szoftvereken, ám a felmérések szerint olyan kevés érdeklõdõ bukkant fel, hogy ebben a formájában megszüntetik a szolgáltatást.

Búcsú egy ötlettõl


A közzétett üzenet szerint szerettek volna valami újat, érdekeset létrehozni, de jól láthatóan senkit sem érdekelt, így megmaradnak a játékokhoz kapcsolódó anyagoknál. A játékos tartalmak tehát továbbra is megmaradnak, és a vonatkozó termékek felületein kapnak majd helyet, az összes többi film viszont eltávolításra kerül. A Movies szekció a fõmenübõl már nem elérhetõ, de valójában még nem szûnt meg, így aki kinézett valamit, még megkeresheti. Ha valaki használta a szolgáltatást, az megnyugodhat, a korábban beszerzett filmjeink nem tûnnek el, és továbbra is megtekinthetjük õket.

A Google komolyabban is beszáll a játékiparba

Régóta pletykáltak már a Google azon terveirõl, hogy az Androidos részlegüknék komolyabb szerepet vállalnának a játékiparban, ráadásul nemrég egy igazi veterán csatlakozott a céghez Phil Harrison személyében, aki korábban a Microsoft-nál és a Sony-nál is éveken kerszetül töltött be komoly pozíciót. Úgy néz ki, már nem kell sokat várni a nagy tervek megismerésére, ígéretük szerint március 19-én világraszóló bejelentésekre számíthatunk. Az eseménynek az évente megrendezett Game Developer's Conference biztosít felületet, mely a világ összes tájáról fogadja a játékfejlesztõket, ezúttal San Franciscóban. 

Játék földön, vízen, levegõben, TV-n, telefonon, kenyérpirítón


Az egyik várható érdekesség mindenképpen a bejelentett Project Stream névre keresztelt szolgáltatás. A felhõ alapú, szerverekrõl valós idõben közvetített játék ötletével sokan kacérkodtak már, és vannak már próbálkozások, mint a GeForce Now, ami állítólag azok számára jött létre, akik nem engedhetnek meg maguknak egy erõsebb számítógépet, ám ha komolyabb idõt töltenének a szolgáltatás használatával, igen hamar eltapsolhatnák egy jobb masina árát, így a létjogosultsága ilyen árak mellett megkérdõjelezhetõ, jövõje pedig erõsen kétséges. A PS Now szolgáltatás hasonló, ám jóval olcsóbb megoldás, és egészen a PS2 korszakig kínál játékokat, nem csak PS4-en, de PC-n is. Ám az árak és a szolgáltatások minõségét figyelembe véve, a hagyományos otthoni konzolok vagy PC-k kiszorításától azért még igen messze járunk. Ennek a technológiának fejlett, kiforrottabb változatát ígéri a Project Stream. Ha mû
ködésbe lendül, állítólag minimális grafikai kompromisszumok mellett, gyors válaszidõvel játszhatnánk úgy, hogy ehhez nincs szükség teljesértékû hardverre. Ehhez kapcsolódna a Yeti fantázianéven emlegetett kütyü, mely a kényes stabilitásért, illetve a Google szervereivel való kommunikációért felelne.

A YouTubeon elõzetes reklám nélkül közzétett felvételen, egy amerikai szerveren végzett teszt látható, ahol 1080p felbontáson, 60 fps-el streamelik az Assassin's Creed Odyssey-t. Ez szép és jó, de hogy a mindenkit érintõ input lagot hogy tudják majd észrevehetetlenre redukálni, az egyelõre talány. Remélhetõleg a marketinges önfényezésen kívül, az ehhez hasonló kérdésekre is érdemi válaszokkal szolgálnak majd az érdeklõdõknek. A szolgáltatás és a hardver sokak számára vonzó lehet, hiszen a játékos illetve stream csatornák számára gyors és kényelmes megoldást kínálhat. Egy erre elõre felkészített hardverrel, mindössze pár gombnyomással megosztani a kívánt tartalmakat, melyek stabilan, és akadás mentesen futnak? Már csak az árakat akarjuk tudni. A szolgáltatás egy elõfizetéses modell keretében lesz elérhetõ, de annak tartalmára, vagy a hardver pontos képességeire vonatkozó információkat a legnagyobb titokban õrzik. Elterjedése természetesen a Google-höz tartozó YouTube helyzetét billentené kedvezõ irányba, hiszen a különféle tartalomgyártók közül sokan vándoroltak át a Twitch-re, az egyre kedvezõtlenebb feltételek és az utóbbi években bevezetett szabályozások miatt. A tervek tehát érdekesek, ám felmerül a kérdés, hogy a Google féle adatgyûjtési gépezethez tényleg hozzá szeretnénk-e járulni, még egy eszköz megvásárlásával. Ami szintén sokakat érinthet, hogy a gyengébb internetkapcsolattal rendelkezõ területeken, teljesen esélytelen lenne egy hasonló szolgáltatás kényelmes használata és ezáltal kicsi az esélye az értékéseítésnek is. Hogy a tájékoztatón elõrukkolnak-e valami váratlannal is, azt nemsokára megtudjuk és be is számolunk róla.

2019. 02. 21

Switch vs router: Kulcsfontosságú különbségek, amit érdemes ismerned

Switch vs router: Kulcsfontosságú különbségek, amit érdemes ismerned
A switch vs router téma sokszor összezavarja azokat, akik először találkoznak hálózati eszközökkel. Bár mindkettő nélkülözhetetlen része egy modern hálózatnak, a funkciójuk és a felhasználási módjuk merőben különböző.
Ebben a cikkben végigvezetlek a legfontosabb különbségeken, hogy pontosan tudd, mikor melyikre van szükséged, és hogyan működnek a gyakorlatban.
Switch vs router
Switch vs router
Mi az a switch?
Mi az a router?
Switch vs router: alapvető különbségek
Hogyan működik a switch a gyakorlatban?
Hogyan működik a router a gyakorlatban?
Mikor van szükséged switch-re?
Mikor van szükséged router-re?
Switch vs router a mindennapi életben
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Mi az a switch?
A switch alapvetően egy hálózati kapcsoló, amely lehetővé teszi, hogy több eszköz, például számítógépek, nyomtatók vagy NAS-ok – egy helyi hálózaton belül kommunikáljanak egymással. A switch úgy működik, hogy a beérkező adatcsomagokat a cél eszköz felé irányítja, így minimalizálja a felesleges adatforgalmat. Ez a folyamat gyors és hatékony, és a legtöbb esetben észre sem veszed, hogy közben dolgozik. Ha egy kisebb irodát vagy otthoni hálózatot üzemeltetsz, a switch kulcsfontosságú az eszközeid zavartalan összekapcsolásához.
Mi az a router?
A router ezzel szemben már a hálózatok összekapcsolására szo

Switch vásárlás: 8 tipp, hogy a legjobb ár-érték arányt kapd

Switch vásárlás: 8 tipp, hogy a legjobb ár-érték arányt kapd
A switch vásárlás nem mindig egyszerű feladat, főleg, ha először állsz neki, és nem szeretnél felesleges pénzt kidobni. Egy tapasztalt IT szakértő szemszögéből nézve számos tényezőt érdemes figyelembe venni, hogy ne csak olcsón, hanem okosan vásárolj.
Ebben a cikkben végigvezetlek azokon a szempontokon, amelyek segítenek abban, hogy hosszú távon elégedett legyél a választott switch-sel.
Switch vásárlás tippek
Switch vásárlás tippek
Mire figyelj a portok számánál és típusánál?
Gondolj a jövőre is
Tudj meg többet a menedzselhetőségről
Energiatakarékosság és zajszint
Ellenőrizd a garanciát és a támogatást
Ár-érték arány, ne csak az árat nézd
Olvasd a véleményeket és teszteket
Vásárlás online vagy boltban?
Gyakran ismételt kérdések
Mire figyelj a portok számánál és típusánál?
Az első dolog, amit érdemes átgondolni, az a switch portjainak száma és típusa. Nem mindegy, hogy hány eszközt szeretnél egyszerre csatlakoztatni, és milyen sebességet igényelnek ezek az eszközök. Az otthoni környezetben általában elegendő egy 8- vagy 16-portos switch, míg kisebb irodákban már érdemes lehet 24 portot választani. Az is fontos, hogy a portok gigabitesek legyenek, hiszen ma már szinte minden modern eszköz igényli a gyors adatátvitelt.
Gondolj a jövőre is
Sok ember hajlamos csak a jelenlegi igényekre koncentrál

Router switch összekötés: 6 hasznos tipp a stabil és gyors hálózatért

Router switch összekötés: 6 hasznos tipp a stabil és gyors hálózatért
A router switch összekötés az egyik alapvető feladat, ha otthon vagy irodában szeretnél stabil és gyors hálózatot kiépíteni. Bár elsőre bonyolultnak tűnhet, valójában néhány alapelv betartásával könnyen optimalizálhatod a hálózati eszközeidet.
Ebben a cikkben részletesen elmagyarázom, mire érdemes figyelni, és hogyan kerülheted el a gyakori hibákat, hogy a hálózatod minden szempontból megbízható legyen.
Router switch összekötés tippek
Router switch összekötés
Értsd meg az alapokat
Használj minőségi kábeleket
Figyelj az eszközök elhelyezésére
Konfiguráld okosan a hálózatot
Ellenőrizd a firmware-t és a szoftvereket
Használj dedikált portokat
Figyelj a hálózati terhelésre
Teszteld rendszeresen a kapcsolatot
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Értsd meg az alapokat
Mielőtt bármit összekötnél, fontos tudnod, mi a különbség a router és a switch között. A router az eszközök internetkapcsolatát kezeli, a switch pedig a helyi hálózaton belüli adatforgalmat optimalizálja. Ha ezt a két eszközt megfelelően kötöd össze, a hálózatod nemcsak gyorsabb lesz, de a forgalom kezelése is hatékonyabb. Az alapok ismerete segít abban, hogy ne kövess el alapvető hibákat, például ne kösd loopba a hálózatot vagy ne legyen IP-cím ütközés.
Használj minőségi kábeleket
A legtöbben hajlamosak spórolni a kábelek
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.