fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 02. 19
Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
2020. 02. 19
Ipari forradalom? Ingyenes az Assassin's Creed Syndicate
2020. 02. 19
A NAGY PROCESSZOR TESZT! 21 Intel és AMD proci erejét mértük össze.
2020. 02. 18
Már a falak is okosak? Az MIT felturbózza a Wi-Fi-t
2020. 02. 18
Korai hozzáférés? Comet Lake-S processzorokat árult egy webáruház
2020. 02. 17
Váratlan gyorsulás? GDDR6 memóriát kaphat a GTX1650
2020. 02. 17
A Metro Exodus végre Steamen, most 40%-os leárazással
2020. 02. 17
Corsair A500 - 10 év után újra léghűtés a Corsairtől
2020. 02. 16
Mit tud egy 270 ezres konfig Ryzen 3600 GTX1660Ti összeállításban?
2020. 02. 14
Ezek magyarok? - Ingyenes a Kingdom Come: Deliverance
2020. 02. 13
Víruspánik? Először marad el a Mobile World Congress
2020. 02. 13
Az új Windows 10 frissítés megöli a hangot és az internetet
2020. 02. 13
A mindenre (is) elég brutál processzor. 💪
2020. 02. 12
YouTube music? Ezt kínálja a Google, ha zenére vágyunk
2020. 02. 12
Hajlékony és okos, avagy az összecsukható telefonok reneszánsza
2019. 05. 03

VR verseny - ilyen lett a nyáron érkező Valve Index

A Valve bejelentése egy lépéssel beelőzte a Facebookot, ilyen lesz a Valve Index

Új lendületet kap virtuális valóságot kínáló ekszözök piaca, korrekt árat és közelgő megjelenési dátumot kapott a Valve Index 

A Facebook két napos F8 konferenciáján nem csak a közösségi oldallal kapcsolatos újdonságok kerültek bemutatásra, hiszen Mark Zuckerbeg óriásvállalata számos más területen is megvetette a lábát. Ilyen lépés volt a VR technológiában utazó Oculus Rift felvásárlása is, amikor az öt évvel ezelőtt végbement üzletben, két milliárd dolláros ajánlatukkal kerekedtek a közösségi finanszírozásból létrejött cég potenciális felvásárlói fölé. A Facebook döntése már ekkor sem tűnt elhamarkodottnak, hiszen az Oculushoz olyan nevek is átigazoltak, mint az id Software-t alapító programozózseni John carmack, vagy Atman Binstock, aki a Valve-nél látta el a VR fejlesztések vezetését. No persze a Steam-mel gigavállalattá vált Valve-et ez nem törte meg, így ők maguk is belekezdtek a saját VR eszközük fejlesztésébe, ráadásul most úgy kínálnak verenyképes, és kifejezetten előremutató fejlesztéseket, hogy az árakat eközben egy józan értéken belül tartják. Sőt, még viszonylagos kompatibilitás is biztosítanak a konkurencia termékeivel, ami felhasználói szempontból rendkívül szimpatikus húzás. A két cég pár napja rukkolt elő a végleges adatokkal, a korábban már beharangozott Valve Index bejelentését ráadásul sikerült az új Oculus-ok bemutatója elé időzíteni.

A Valve Index teljes pompájában


A Valve Index egy fejre szerelhető headsetből, továbbá egy pár kontrollerből és egy különálló bázisegységből áll majd, melyeket külön-külön és csomagban is beszerezhetünk majd. A szemüveg szemenként 1440×1600 pixeles felbontású LCD kijelzőket használ, ami 50%-kal több szubpixellel dolgozik, mint a korábban más eszközökben alkalmaott OLED technológia. A képfrissítés 90Hz, 120Hz, és egy kísérleti 144Hz-es módban is képes lesz működni, mindezt 130 fokos látószög mellett, ami 20 fokkal nagyobb mint amit a Vive Pro nyújtott. A lencséket manuálisan is szemünkhöz igazíthatjuk a megfelelő látószög eléréséhez, és a sokak által remélt IDP kalibráló gomb is kéznél lesz. Nem kell tehát félmegoldást nyújtó szoftveres beállításokra támaszkodnunk, ezzel a Valve biztosítja, hogy a kép optimális távolságban legyen, és homályos foltok nélkül táruljon elénk.

Sokrétű és kényelmes Index Knuckles kontrollerek


A legizgalmasabb újítás mégis egyértelműen a két "Knuckles" Controller, ami saját, és a konkurens eszközök által begyűjtött tapasztalatokból született, a korai tesztek alapján ráadásul az eddigi legjobb felhasználói élményt nyújtja. Azon túl, hogy tökéletesen az egyéni kézmérethez igazítható, 87 különböző érzékelővel dolgozik, illetve ujjainkat egyenként megkülönböztető, nyomásérzékeny szenzorokat is tartalmaz, így a hagyományos gombokkal együtt biztosítja a precíz irányítást, és hogy minden VR rajongó a saját kényelme szerint használhassa. Az eszköz kompatibilis a HTC headsetekkel, a SteamVR 2.0 főegységekkel és támogatja az összes SteamVR játékot, így aki már rendelkezik a megfelelő felszereléssel, egy pár Index Controllerrel javíthat az eddigi játékélményen.

Szemünkhöz igazítható lencsék és látószög, Kamerák, 3D-s térhangzás és beépített mikrofon


Természetesen nem maradnak el a kamerák sem, melyek az előlap két alsó sarkán foglalnak helyet, továbbá beépített mikrofonos fejhallgatót, és egy pár külső zajkeltő egységet is kapunk, ráadásul a controllerhez hasonlóan, a HTC főegységével is kompatibilis, így a "frissítés" lehetősége itt is adott. A headset 499$, vagyis nagyjából 144 000 Ft lesz, a különálló érzékelő egység pedig 149$, ami nagyjából 43 000Ft. Ha csak a controllerekre vagyunk, akkor 279$-ért, azaz 80 000 Ft körüli összegért szerezhetjük be őket, az összes elemet tartalmazó teljes csomag pedig 999$, ami jelenleg majdnem 289 000 Ft. Magyarországi szállításról, illetve az áfával és vámmal terhelt árakról még nincsen információ, a megjelenés napja viszont egész pontosan június 28.

2019. 05. 03

Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
Amikor azt hittük, hogy az egyedi megoldások megjelenésével többé nem lesz gond az RX5700 széria hűtésével, az Asus ROG Strix megoldásai új bekezdést indítottak. A rossz tapasztalatok egyre csak gyűltek, az Asus azonban kiderítette a problémát és megoldást is ajánl. A ROG Strix a felső kategóriás termékekről és tuningra kihegyezett komponensekről szól, ám gyártó rendesen elnézett valamit. A vásárlók alig várták, hogy egy izmos hűtéssel felszerelt strapabíró kártyát kapjanak, ám a megjelenést hamarosan panaszos vásárlói bejelentések követték, a kártyák ugyanis indokolatlanul komoly melegedést produkáltak. Bár a gyártó az AMD-re mutogat, az a helyzet, hogy a problémáért mindkét fél felelős.  Jobb később mint soha, mondhatnák, ugyanis utólagos tesztek kiderítették, hogy az AMD téves információkkal látta el partnerét a hűtés rögzítéséhez szükséges nyomás mértékéről. Az elvégzett mérések során 50 és 70 PSI között értek el optimális teljesítményt, ezzel szemben az AMD eredetileg 30 és 40 PSI körül határozta meg, a megfelelő hőtovábbításhoz szükséges értéket. Bár az AMD valóban tévedett, a felelősség áthárítása nem túl elegáns, hiszen tökéletesen látszik, hogy az Asus egyáltalán nem tesztelte megfelelő alapossággal a szériát, mielőtt útjára bocsátotta a vásárlók felé. A helyzet megoldása a hűtést rögzítő csavarokban rejlik, a ROG kártyákon alkalmazott darabok egyszerűen nem elég szorosak a szükséges nyomás eléréséhez. A helyzet orvoslására sokan alátétekkel, és a csava
Ipari forradalom? Ingyenes az Assassin's Creed Syndicate
A sorozat kilencedik darabja ugyan csak a megjelenített történelmi korszakot tekintve volt forradalmi, de ha valaki a klasszikus Assassin's Creed stílusra vágyik, ugyanakkor megdobbantja a szívét a 19. század Angliája, ne hagyja ki az Epic Games Store aktuális akcióját. A Ubisoft bejáratott szériája 2007-es megjelenése óta, jóformán egyetlen évet sem hagyott ki újabb epizód nélkül. A Syncicate ráadásul a sorozat legnagyobb fiaskóját, a 2014-es Unity-t követte, mely tökéletes céltáblája volt a játékipar pofátlansága miatt méltatlankodó tömegeknek. A futószalagon gyártott epizódok, az ezerszer is újrahasznosított ötletek és a minden innovációt nélkülöző (de teljes áron értékesített) részek után, a kiadó átgondolni kényszerült, hogyan tartsa életben a sok fejéstől kimerült tehenét. Így míg a Montréali szárny belekezdett az átgondoltabb Origins fejlesztésébe, a kanadai csapat kisebb hírverés mellett megpróbálta visszarángatni a bérgyilkosokat a vállalhatóság talajára. A Syndicate tehát nem a teljes megújulás, inkább az engesztelés jegyében készült, és ezt igazából egészen szépen teljesíti. Azzal nehéz vitatkozni, hogy az Assassin's Creed még legrosszabb pillanataiban is fantasztikusan megszerkesztett játéktereket tárt elénk, és ez alól a Syndicate sem kivétel. Az 1800-as évek Londonja a megszokott alapossággal lett kidolgozva, a környezet minden pillanatában a hitelesség érzetét kelti, így az időutazós faktor, ami a sorozat egyik legnagyobb vonzereje, ezt a részt is simán e
Már a falak is okosak? Az MIT felturbózza a Wi-Fi-t
Az internet és a vezeték nélküli hálózat mára olyan hétköznapi igénnyé vált, hogy a szakadozó kapcsolat komoly frusztrációt okoz a kényelemhez szokott felhasználónak. A kutatók nem a stressz kezelésére, sokkal inkább a Wi-Fi technológia megtámogatására alkották meg újdonságukat. Mind tudjuk, hogy még a legkomolyabb routerek és hálózati eszközök sem tudnak leküzdeni bármekkora távolságot, és minden falat. Hogy házunk minden pontján stabil netkapcsolatot biztosíthassunk, különféle jelerősítő megoldások között válogathatunk, akár minden szobába antennákat aggathatunk, és gépünkbe is komolyabb antennát szerelhetünk, hogy biztos legyen a végeredmény. Ám ez nem minden esetben hatékony, sőt, legyen akárhány antennánk, a jel sokszor rendkívül meggyengül, mire a forrástól az adott ponthoz ér, a sok kiegészítő pedig sokkal költségesebb, mint amilyen hatékony. Az MIT munkatársai ezt a problémát egy modernebb megoldással orvosolják. A Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory (CSAIL) úgy gondolta, ahelyett, hogy minden konnektorba jelerősítőket aggatnánk, miért ne használhatnánk antenna gyanánt az adott környzetet, vagyis az épület falait. A szoftveresen vezérelt RFocus természetesen úgynevezett "okos felület", mely több mint 3000 antenna és 100 áramköri lap egységéből áll, hogy a fogadó oldalán így maximalizálja a leadott jel erősségét. A tesztek megmutatták, hogy akár tízszeresen képes az átlagos jel felerősítésére, mindezt meglepően olcsón. Az apró antennák m
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres