A Valve bejelentése egy lépéssel beelõzte a Facebookot, ilyen lesz a Valve Index
Új lendületet kap virtuális valóságot kínáló ekszözök piaca, korrekt árat és közelgõ megjelenési dátumot kapott a Valve Index
A Facebook két napos F8 konferenciáján nem csak a közösségi oldallal kapcsolatos újdonságok kerültek bemutatásra, hiszen Mark Zuckerbeg óriásvállalata számos más területen is megvetette a lábát. Ilyen lépés volt a VR technológiában utazó Oculus Rift felvásárlása is, amikor az öt évvel ezelõtt végbement üzletben, két milliárd dolláros ajánlatukkal kerekedtek a közösségi finanszírozásból létrejött cég potenciális felvásárlói fölé. A Facebook döntése már ekkor sem tûnt elhamarkodottnak, hiszen az Oculushoz olyan nevek is átigazoltak, mint az id Software-t alapító programozózseni John carmack, vagy Atman Binstock, aki a Valve-nél látta el a VR fejlesztések vezetését. No persze a Steam-mel gigavállalattá vált Valve-et ez nem törte meg, így õk maguk is belekezdtek a saját VR eszközük fejlesztésébe, ráadásul most úgy kínálnak verenyképes, és kifejezetten elõremutató fejlesztéseket, hogy az árakat eközben egy józan értéken belül tartják. Sõt, még viszonylagos kompatibilitás is biztosítanak a konkurencia termékeivel, ami felhasználói szempontból rendkívül szimpatikus húzás. A két cég pár napja rukkolt elõ a végleges adatokkal, a korábban már beharangozott Valve Index bejelentését ráadásul sikerült az új Oculus-ok bemutatója elé idõzíteni.
A Valve Index egy fejre szerelhetõ headsetbõl, továbbá egy pár kontrollerbõl és egy különálló bázisegységbõl áll majd, melyeket külön-külön és csomagban is beszerezhetünk majd. A szemüveg szemenként 1440×1600 pixeles felbontású LCD kijelzõket használ, ami 50%-kal több szubpixellel dolgozik, mint a korábban más eszközökben alkalmaott OLED technológia. A képfrissítés 90Hz, 120Hz, és egy kísérleti 144Hz-es módban is képes lesz mûködni, mindezt 130 fokos látószög mellett, ami 20 fokkal nagyobb mint amit a Vive Pro nyújtott. A lencséket manuálisan is szemünkhöz igazíthatjuk a megfelelõ látószög eléréséhez, és a sokak által remélt IDP kalibráló gomb is kéznél lesz. Nem kell tehát félmegoldást nyújtó szoftveres beállításokra támaszkodnunk, ezzel a Valve biztosítja, hogy a kép optimális távolságban legyen, és homályos foltok nélkül táruljon elénk.
A legizgalmasabb újítás mégis egyértelmûen a két "Knuckles" Controller, ami saját, és a konkurens eszközök által begyûjtött tapasztalatokból született, a korai tesztek alapján ráadásul az eddigi legjobb felhasználói élményt nyújtja. Azon túl, hogy tökéletesen az egyéni kézmérethez igazítható, 87 különbözõ érzékelõvel dolgozik, illetve ujjainkat egyenként megkülönböztetõ, nyomásérzékeny szenzorokat is tartalmaz, így a hagyományos gombokkal együtt biztosítja a precíz irányítást, és hogy minden VR rajongó a saját kényelme szerint használhassa. Az eszköz kompatibilis a HTC headsetekkel, a SteamVR 2.0 fõegységekkel és támogatja az összes SteamVR játékot, így aki már rendelkezik a megfelelõ felszereléssel, egy pár Index Controllerrel javíthat az eddigi játékélményen.
Természetesen nem maradnak el a kamerák sem, melyek az elõlap két alsó sarkán foglalnak helyet, továbbá beépített mikrofonos fejhallgatót, és egy pár külsõ zajkeltõ egységet is kapunk, ráadásul a controllerhez hasonlóan, a HTC fõegységével is kompatibilis, így a "frissítés" lehetõsége itt is adott. A headset 499$, vagyis nagyjából 144 000 Ft lesz, a különálló érzékelõ egység pedig 149$, ami nagyjából 43 000Ft. Ha csak a controllerekre vagyunk, akkor 279$-ért, azaz 80 000 Ft körüli összegért szerezhetjük be õket, az összes elemet tartalmazó teljes csomag pedig 999$, ami jelenleg majdnem 289 000 Ft. Magyarországi szállításról, illetve az áfával és vámmal terhelt árakról még nincsen információ, a megjelenés napja viszont egész pontosan június 28.