fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2019. 10. 21
IT hírek 10.21. - 3950X vs. i9-10980XE, megújul a DDR4, Observer és Alan Wake
2019. 10. 21
Ryzen 5 3600 vagy i5 9600K jobb egy RTX2070 Super mellé? Viktor vs Joakim 2.
2019. 10. 19
A merev konfig visszatér? - i9-9900K/RTX2080 számítógép teszt
2019. 10. 17
Ingyenes hétvége és nagy leárazás - The Division 2
2019. 10. 16
Fallout az űrben? Íme a The Outer Worlds első 20 perce
2019. 10. 15
A világ leggyorsabb gépszerelői.
2019. 10. 14
IT hírek 10.14. - 10. generációs i3, Kaby Lake, extrém NAVI, ingyen Marsutazás
2019. 10. 14
Ádám csövezik. Hogyan készül egy folyadékhűtéses számítógép merev csövekkel?
2019. 10. 11
Középkategóriás, mégis prémium? - Ryzen 7 2700/GTX1660Ti számítógép teszt
2019. 10. 08
Kúpósztó vagy egy átlagos Gamer számítógép? TUF cuccok, Ryzen 7, X470, 970 Pro, 1660Ti
2019. 10. 07
IT hírek 10.07. - Intel biztonság és gyorsabb hálózat, AIO RTX, Játékdömping
2019. 10. 07
Jól szellőző QHD-ra alkalmas konfiguráció 390 000 ft-ért! 2700/RTX2060 S/32GB RAM/NVMe SSD
2019. 10. 07
Számítógép az irodába és játékra 260 ezer Ft-ért. Ryzen5 3400G/GTX1650/16GB RAM/ SSD /HDD/FSP
2019. 10. 03
Ki az igazi G? Négy dudás egy stúdióban
2019. 10. 03
Vegyes házasság - Ryzen 7 2700X/RTX2060 SUPER számítógép
2019. 06. 14

Végtelen és féktelen - ilyen lesz a Doom Eternal

Pörgősebb, kegyetlenebb és még idén megjelenik: Doom Eternal

A 2016-os Doom kisebb csodát művelt a műfajteremtő klasszikus újraélesztésével, ez E3-on kiderült részletek alapján pedig a folytatásban sem kell csalódnunk.


Kíméletlen, kegyetlen, zúzós, véres, laza, szórakoztató. Három évvel ezelőtt az FPS rajongók pont úgy szórták az elcsépelt dícsérő jelzőket, ahogy Doom Guy a muníciót, és míg mi hitetlenkedve fürödtünk a pozitív benyomásokban, addig hősünk ugyanezt tette a démoni belsőségekben. Az id Software 12 évvel a Doom 3 ijesztgetős horrorja után visszatért az alapokhoz, és újra felpörgette az eseményeket, tette mindezt dinamikus arénaharcokkal és adrenalinszintünket az egekig pumpáló zenei aláfestéssel. A sokat méltatott reboot látványos volt, és pont annyi modern elemet csempészett az eredeti formulába, ami nem akasztotta meg a lendületet, és nem fullasztotta felesleges részletekbe a lecsupaszított játékmenetet. Az egyértelmű siker után a folytatás ténye szinte borítékolható volt, így tavaly ilyenkor be is jelentették a második részt, a Doom Eternalt. Az idei Quake Con egy élő bemutató keretében lerántotta a leplet a játékmenetről, a most véget ért E3 pedig még több részletettel és egy megjelenési dátummal is szolgált. Lássuk, hogy mire számíthatunk az idén novemberben érkező folytatástól.

Csak egy szemem van, de legalább van két kez...platty.


Fegyverek, képességek, mozgásrendszer, sérülésmodell, pályastruktúra, környezeti elemek, ellenféltípusok, kihívás, multiplayer. A Doom azon szerencsés projektek egyike, ahol a végeredmény látványosan tükrözi az alkotók elhivatottságát. A fejlesztők láthatóan nem egy lusta iparosmunkában gondolkodtak, márpedig egy legendává nemesült játék milliós rajongótáborának nem könnyű megfelelni. Az élmény egyik legfontosabb alkotóeleme, hogy ahelyett, hogy folyamatosan tartanánk a távolságot az olykor tekintélyes lészámú ellenfelektől, a játék motivál bennünket frontális összecsapásokra is. Ezt elsősorban az újragondolt élet és muníció menedzsmenttel érték el, amit most még tovább csiszoltak. Az újdonság a rajongói Doom modifikációkból visszaköszönő Glory Kill volt, ami nagyjából legyengült ellenfeleink látványos kettétépését jelentette. A lebénult szörnyet megközelítve, egy gyors animáció keretében megetethettük valamelyik testrészével, cserébe begyűjthető életpontokat kaptunk. A harcok hevében ez igen hasznosnak bizonyult, hiszen a darálthússal ellentétben, elsősegélycsomagokban nem gázoltunk térdig. Ehhez kapcsolódik a legendás láncfűrész, aminek megfontolt használatával a legszívósabb ellenfeleket is azonnal felszeletelhettük, és egyútal lőszerkészletünket is feltölthettük. A folytatás csavar egyet a dolgon, ugyanis páncélzatunk egy hátunkra szerelt bónusz fegyverrel bővült. A gránátvető mellett lángszoróval is kényeztethetjük a körülöttünk lévőket, utóbbit pajzsenergiánkat töltő energiakapszulákkal honorálja a játék. Látványos és még jól is járunk vele? Már alig várom.

Grillparti a Mars holdján. Mert megérdemlem.


A harcok tehát minden egyes hozzáadott újdonsággal intenzívebbé válnak. Helytállásunkat eddig a duplaugrás és karakterünk mozgékonysága segítette, ami kiterjedt a levegőben történő navigációra is. Ezt most megfejelik a klasszikus dash-képességgel, egyszerűbb nevén a kitéréssel. Bármilyen irányba szökkenhetünk majd, földön és levegőben egyaránt. Ez különösen hasznos lesz olyan ellenfeleknél, akik szemből kevésbé sebezhetők, és biztosan számíthatunk néhány látványos pillanatra, amikor a másodperc tört része alatt kerüljük majd el a záporként érkező rakétarengeteget. Emellett rá is leszünk utalva mozgékonyágunkra, hiszen nem csak a harcokban rejlő kihívás nő, de megszaporodnak a platform elemek is - erről viszont kicsit később. Bár a begyűjthető extrák egyikével rövid ideig pusztakézzel is végigdarálhatjuk a pokoli seregeket, a legfőbb támaszunk mégiscsak a fegyverarzenálunk. A megszokott fegyverek mellé kapunk régi ismerősöket, míg néhány típust szimplán újragondoltak, viszont továbbra is izgalmas alternatív tüzelési módok között válogathatunk majd. A listából persze a Supershotgunt promózták a legtöbbet. Legjobb barátunk a duplacsövű sörétes, mostantól egy kilőhető húskampóval felszerelve áll rendelkezésünkre, ezzel tovább gazdagítva opcióinkat a helyezkedésre, és növelve a frontális ütközetek számát. A kilőtt csáklyát célpontunk húsába akaszthatjuk, majd ütközéskor arcon csattinthatjuk két markéknyi söréttel, a várható hatást közismert. Visszatér a legendás Plasma rifle is, amivel válogathatunk a plazmagömböcskék szélsebes pergetése, és a szellemirtóktól kölcsönzött tekergő sugár között. Foglyokat továbbra sem ejtünk, ha elég ideig sokkoljuk a célpontot, végül cafatokra robban.

Nice to meat you!


Hogy két lábon járó fegyver lennénk, az enyhe megközelítés, de ezúttal egy alkalommal szó szerint ágyútöltelékké válunk. Bepattanva zöld energialöketet vető railgun, épület méretű csillagközi változatába, kilőhetjük magunkat. Ezzel el is érkezünk a helyszínek és a pályák kialakításához. Az előzményekben többnyire folyosókon, termekben, és néhány szellősebb arénában randalírozhattunk, a folytatás viszont megnöveli a horizontot. Számomra korábban néha furcsán vette ki magát, hogy ahogy haladtunk előre, a rendszer rendre összezárt bennünket egy adag démonnal, így legyőzésükig egyfajta gladiátorharcot vívtunk szabadságunkért. No nem mintha menekülni szerettünk volna, de jó látni, hogy itt is fejlődést könyvelhetünk el. A pályák önmagukban is több változatossággal kecsegtetnek, új mozdulataink és kibővült agilitásunkat pedig a jóval szellősebb felépítésű területeken válnak hasznossá. Lebegő sziklák, ugróplatformok és megragadható falfelületek színesítik a lövöldözős szakaszokat, így érezhetjük a világűr végtelenjét, miközben akár még szűkösebb pontokra koncentrálja az összecsapásokat.

Készüljünk fel, hogy több is lehet belőle.


A Doom Eternal szembesít minket azzal, hogy korábbi erőfeszítéseink nem tizedelték meg eléggé a pokoli dimenzió armadáját, ezt persze aligha bánjuk. A szokásos kreatúrák átfazonírozott kiadásai mellett, már most több új rémpofa bemutatkozott. A dizájn igazodik a klasszikus gyökerekhez, így a hús és vér démonokon túl továbbra is kibernetikus elemekkel átszőtt hibridlényekkel bulizhatunk. Ilyen például Whiplash, aminek torz humanoid felső teste, fémkígyószerű ostorban ér véget, de egészen biztosan népszerű lesz még, az egyszerűen Doomhunter-re keresztelt őrület is. Ő egyik karján koponyában végződő ágyúval, másikon két soros láncfűrésszel támad, mert miért ne. A barátságos fickót valószínűleg hősünk tiszteletére nemesítették a pokolbéli hatalmasságok, és biztos ami biztos, levitációját segítő hajtóműveit is megtámogatták, egy-egy távolsági fegyverrel. A fejlesztők ugyanakkor nem engedték el magukat teljesen, ráadásul nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy megidézzék az eredeti Doom II hangulatát. Az előző részben újra látott ellenfelek némelyikét átrajzolták, hogy jobban emlékeztessenek kilencvenes években megismert önmagukra, de az eddig még rejtőző ismerősök fizimiskájára és fellépésére is figyeltek, hogy debütálásuk felejthetetlen legyen. A Cyberdemonnal 2016-ban már találkoztunk, ám most jól láthatóan kevésbé rajzfilmszerű alakban bukkan fel, de a kedves piromániás, halottakat élesztgető Arch Vile is elégedett lesz, ha véletlenül tükörbe néz.

Túlzás? Az, és már most imádjuk.


Ha mindez nem lenne elég, fejlődött a sérülésmodell is, így minden találatunknak látható eredménye lesz. A páncélzat szétroncsolódva darabokban repül szét, a hús leszakad, és megeshet, hogy mielőtt bevinnénk a halálos találatot, kitartó munkánknak köszönhetően a délceg démoni monstrum,végül egy vánszorgó húspempőre, vagy rothadó zomira emlékeztet majd. Ez a részletesség nem csak visszacsatolást és a hatékonyság után érzett sikerélményt adja meg, de taktikai szereppel is bír. Egyes sátánfajzatokról lerobbanthatjuk a fegyverzetet, így adott esetben a Mancubus ágyúkban végződő karjait, vagy az Arachnotron hátára szerelt stukkert is leszerelhetjük, néhány jól irányzott találattal. Ne aggódjunk, védtelenné ezután sem válnak, ugyanis alternatív fegyverzet és közelharci támadás is benne van a pakliban. A Doom Eternal még közel sem fedte fel minden meglepetését, így ellenfelek, főbossok, egyedi pályák, titkos területek és változatos helyszínek várják, hogy felfedezzük őket. Aki a téli időszakban visszavágyna a nyári katlanba, a gyűjtői kiadás beszerzésével Doom Slayer méretarányos sisakjával lépheti át a pokol kapuját. A zúzós indusztriális dallamokkal kísért pokolbéli kirándulás november 22-én veszi kezdetét. 

Dani - PCX

2019. 06. 14

IT hírek 10.21. - 3950X vs. i9-10980XE, megújul a DDR4, Observer és Alan Wake
Benchmark adatok az új AMD és INTEL processzorokról A napokban újabb adatok láttak napvilágot, a két rivális processzorgyártó várva várt újdonságairól. A friss adatokat ezúttal is, a jó céges kapcsolatairól ismert APISAK osztotta meg a nagyközönséggel, aki gyakran szolgál releváns infómorzsákkal a kíváncsi felhasználóknak. A hírek ezúttal is az AMD-nek kedveznek, ugyanis az új Ryzen 9 nyers teszteredményei, jó 24%-os számítási előnyről tanúskodnak, a Cascade Lake-X platform alá tartozó i9 processzorral szemben. Főszerepben a 16 magos Ryzen 9 3950X, és a 18 magos Core i9-10980XE, az összehasonlítás alapját pedig 3DMARK alatt lefuttatott teljesítménytesztek adják. A táblákon jól látható volt, hogy a két CPU-t más-más hardveres környezetbe építették, a 3950X például egy RTX 2080Ti, és 16GB, 3200MHz-es, dual channel DDR4 memória mellett üzemelt, míg az i9-10980XE mellett egy RTX 2070 videokártya volt, 32GB mennyiségű 2666MHz-es, quad channel-ben dolgozó RAM társaságában. Az összeállítás mégis helytálló, hiszen a Fire Strike alatt mért Physics score, kizárólag a CPU terhelésére fókuszál.  Ez alapján a Ryzen 9 pontszáma 32 082, a 10980XE eredménye pedig 25 838, ami 24%-os előnyt jelent a két maggal vékonyabb AMD processzornak. Az Intel HEDT processzor vetélytársát, eredetileg a hagyományos asztali CPU-kat követő Threadripperek között keresnénk, azonban a harmadik generációs Ryzen 9, egy kategóriával távolabbról ér el igazán komoly eredményeket. Jelenleg az Intel
Ingyenes hétvége és nagy leárazás - The Division 2
A csapat a lelke mindennek A francia Ubisoft, több egymáshoz hasonló szériát is üzemeltet, melyek alapját első sorban, a nagy bejárható területen zajló lövöldözés adja. Míg az egyjátékos kalandokért főként a Far Cry és az Assassin's Creed epizódok felelnek, a multiplayer élményt, jelenleg a Tom Clancy nevével fémjelzett Ghost Recon, és The Division játékok adják. Utóbbi 2008-ban mutatkozott be, ám nem egészen felelt meg a megjelenést megelőzően felgerjesztett elvárásoknak. A be nem tartott ígéretek és a hiányzó technikai kunsztok ellenére, rengetegen töltötték idejüket a csatatérré változott New York utcáin. És ez még csak a jéghegy csúcsa, hiszen számos céges rekord megdöntése után, végül 330 millió dolláros világszintű bevételt produkált, a kiegészítő tartalmakat és a mikrotranzakciókat pedig még nem is számoltuk. Borítékolható volt tehát a folytatás, mely a hiányosságok pótlásával, és a hibák kijavításával kecsegtette a játékosbázist. Idén márciusban meg is jelent a folytatás, melyet most vasárnapig ingyenesen kipróbálhatunk. Műfaját tekintve, egy kizárólag online játszható, külső nézetű akció-szerepjáték, melynek keretében, a rejtélyes vírus által letarolt New York-ban kell felszámolnunk az elszabadult bűnözést. Az idő nagy részében gép ellenfeleken kell átverekednünk magunkat, így tisztítva meg a várost a fegyveres csoportoktól. A játék egyik tartópillére a szerepjátékos rendszer, így nem csak mi léphetünk szintet, de ellenfeleink is különböző nehézségi fokot képvi
Fallout az űrben? Íme a The Outer Worlds első 20 perce
Kellemesnek ígérkezik a The Outer Worlds Emlékszünk a Fallout 76-ra? Ha kedveljük a szériát, akkor egészen biztosan előttünk van az a csúfos kudarc, és a pofátlanul elbagatelizált marketinghazugság, amit a Bethesda hányt a széria rajongói, és a játékosközösség elé. Nagyon úgy tűnik, hogy idén októberben, szó szerint betölti a majd az űrt az Obsidian Entertainment csapata, ugyanis új játékuk már csak pár hipertér ugrásra van tőlünk. A fejlesztők olyan referencákkal a hátuk mögött kezdtek a fejlesztésbe, mint a legendás Star Wars: The Knights of The Old Republic második része, a Neverwinter Nights 2, a Pillars of Eternity, vagy épp a Fallout: New Vegas, mely egyaránt a széria, és a stílus közkedvelt darabja. Aki tehát régóta vár egy stílusos akció-RPG-t, az most dörzsölheti a tenyerét, és még az első 20 percet is megnézheti. Aki esetleg figyelemmel kísérte a játék fejlesztését, az talán aggódott a különböző hibák, hiányosságok miatt, ám ez alapján bizakodhatunk, hogy a szemmel látható gondokat sikeresen orvosolták, már csak bíznunk kell abban, hogy legalább egy átlagos, a 3D-s érából származó Fallout epizód szintjét hozza majd, és akkor nem sokat panaszkodhatunk. A felvételen jól látható, hogy az atmoszférával nem lesz gond, a retro-futurisztius dizájn, stílusos formáival és színeivel egyszerre idézi meg a Bioshock féle art déco-t, és a Fallout alternatív történelmi hangulatát. Az előzetesekből már sejthető volt, hogy a pihent humor legalább akkora jelentőséget kap majd
PCX 2006-2019.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres