fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
Stressz teszt 1.0 Warzone dupla és BFV teszt fincsi konfiggal
Kész az első hatékony koronavírus-gyógyszer
Készüljünk fel, úton a Fallout tévésorozat
Creator 400M - igényes E-ATX torony az MSI-től
Szerencsejáték? A britek kiátkoznák a loot boxokat
Hyper Scape, a Ubisoft titokban fejlesztett battle royale játéka
Rendhagyó Windows 10 frissítés érkezett
Ősszel jön a szupergyors Samsung 980 Pro SSD
Adataink után kémkedik a TikTok, Indiában betiltották
Stílusos Z490 lap érkezik az NZXT-től
Szkájvolker Lajos és a félmilliás droid tápos kiegészítéssel
Lassan 2 milliárd játékos lesz világszerte
A Vodafone reagált a felhasználói panaszokra
Robot kapta egy hollywoodi film főszerepét
25 perces bemutatón az új Avengers játék
2019. 06. 14

Végtelen és féktelen - ilyen lesz a Doom Eternal

Pörgősebb, kegyetlenebb és még idén megjelenik: Doom Eternal

A 2016-os Doom kisebb csodát művelt a műfajteremtő klasszikus újraélesztésével, ez E3-on kiderült részletek alapján pedig a folytatásban sem kell csalódnunk.


Kíméletlen, kegyetlen, zúzós, véres, laza, szórakoztató. Három évvel ezelőtt az FPS rajongók pont úgy szórták az elcsépelt dícsérő jelzőket, ahogy Doom Guy a muníciót, és míg mi hitetlenkedve fürödtünk a pozitív benyomásokban, addig hősünk ugyanezt tette a démoni belsőségekben. Az id Software 12 évvel a Doom 3 ijesztgetős horrorja után visszatért az alapokhoz, és újra felpörgette az eseményeket, tette mindezt dinamikus arénaharcokkal és adrenalinszintünket az egekig pumpáló zenei aláfestéssel. A sokat méltatott reboot látványos volt, és pont annyi modern elemet csempészett az eredeti formulába, ami nem akasztotta meg a lendületet, és nem fullasztotta felesleges részletekbe a lecsupaszított játékmenetet. Az egyértelmű siker után a folytatás ténye szinte borítékolható volt, így tavaly ilyenkor be is jelentették a második részt, a Doom Eternalt. Az idei Quake Con egy élő bemutató keretében lerántotta a leplet a játékmenetről, a most véget ért E3 pedig még több részletettel és egy megjelenési dátummal is szolgált. Lássuk, hogy mire számíthatunk az idén novemberben érkező folytatástól.

Csak egy szemem van, de legalább van két kez...platty.


Fegyverek, képességek, mozgásrendszer, sérülésmodell, pályastruktúra, környezeti elemek, ellenféltípusok, kihívás, multiplayer. A Doom azon szerencsés projektek egyike, ahol a végeredmény látványosan tükrözi az alkotók elhivatottságát. A fejlesztők láthatóan nem egy lusta iparosmunkában gondolkodtak, márpedig egy legendává nemesült játék milliós rajongótáborának nem könnyű megfelelni. Az élmény egyik legfontosabb alkotóeleme, hogy ahelyett, hogy folyamatosan tartanánk a távolságot az olykor tekintélyes lészámú ellenfelektől, a játék motivál bennünket frontális összecsapásokra is. Ezt elsősorban az újragondolt élet és muníció menedzsmenttel érték el, amit most még tovább csiszoltak. Az újdonság a rajongói Doom modifikációkból visszaköszönő Glory Kill volt, ami nagyjából legyengült ellenfeleink látványos kettétépését jelentette. A lebénult szörnyet megközelítve, egy gyors animáció keretében megetethettük valamelyik testrészével, cserébe begyűjthető életpontokat kaptunk. A harcok hevében ez igen hasznosnak bizonyult, hiszen a darálthússal ellentétben, elsősegélycsomagokban nem gázoltunk térdig. Ehhez kapcsolódik a legendás láncfűrész, aminek megfontolt használatával a legszívósabb ellenfeleket is azonnal felszeletelhettük, és egyútal lőszerkészletünket is feltölthettük. A folytatás csavar egyet a dolgon, ugyanis páncélzatunk egy hátunkra szerelt bónusz fegyverrel bővült. A gránátvető mellett lángszoróval is kényeztethetjük a körülöttünk lévőket, utóbbit pajzsenergiánkat töltő energiakapszulákkal honorálja a játék. Látványos és még jól is járunk vele? Már alig várom.

Grillparti a Mars holdján. Mert megérdemlem.


A harcok tehát minden egyes hozzáadott újdonsággal intenzívebbé válnak. Helytállásunkat eddig a duplaugrás és karakterünk mozgékonysága segítette, ami kiterjedt a levegőben történő navigációra is. Ezt most megfejelik a klasszikus dash-képességgel, egyszerűbb nevén a kitéréssel. Bármilyen irányba szökkenhetünk majd, földön és levegőben egyaránt. Ez különösen hasznos lesz olyan ellenfeleknél, akik szemből kevésbé sebezhetők, és biztosan számíthatunk néhány látványos pillanatra, amikor a másodperc tört része alatt kerüljük majd el a záporként érkező rakétarengeteget. Emellett rá is leszünk utalva mozgékonyágunkra, hiszen nem csak a harcokban rejlő kihívás nő, de megszaporodnak a platform elemek is - erről viszont kicsit később. Bár a begyűjthető extrák egyikével rövid ideig pusztakézzel is végigdarálhatjuk a pokoli seregeket, a legfőbb támaszunk mégiscsak a fegyverarzenálunk. A megszokott fegyverek mellé kapunk régi ismerősöket, míg néhány típust szimplán újragondoltak, viszont továbbra is izgalmas alternatív tüzelési módok között válogathatunk majd. A listából persze a Supershotgunt promózták a legtöbbet. Legjobb barátunk a duplacsövű sörétes, mostantól egy kilőhető húskampóval felszerelve áll rendelkezésünkre, ezzel tovább gazdagítva opcióinkat a helyezkedésre, és növelve a frontális ütközetek számát. A kilőtt csáklyát célpontunk húsába akaszthatjuk, majd ütközéskor arcon csattinthatjuk két markéknyi söréttel, a várható hatást közismert. Visszatér a legendás Plasma rifle is, amivel válogathatunk a plazmagömböcskék szélsebes pergetése, és a szellemirtóktól kölcsönzött tekergő sugár között. Foglyokat továbbra sem ejtünk, ha elég ideig sokkoljuk a célpontot, végül cafatokra robban.

Nice to meat you!


Hogy két lábon járó fegyver lennénk, az enyhe megközelítés, de ezúttal egy alkalommal szó szerint ágyútöltelékké válunk. Bepattanva zöld energialöketet vető railgun, épület méretű csillagközi változatába, kilőhetjük magunkat. Ezzel el is érkezünk a helyszínek és a pályák kialakításához. Az előzményekben többnyire folyosókon, termekben, és néhány szellősebb arénában randalírozhattunk, a folytatás viszont megnöveli a horizontot. Számomra korábban néha furcsán vette ki magát, hogy ahogy haladtunk előre, a rendszer rendre összezárt bennünket egy adag démonnal, így legyőzésükig egyfajta gladiátorharcot vívtunk szabadságunkért. No nem mintha menekülni szerettünk volna, de jó látni, hogy itt is fejlődést könyvelhetünk el. A pályák önmagukban is több változatossággal kecsegtetnek, új mozdulataink és kibővült agilitásunkat pedig a jóval szellősebb felépítésű területeken válnak hasznossá. Lebegő sziklák, ugróplatformok és megragadható falfelületek színesítik a lövöldözős szakaszokat, így érezhetjük a világűr végtelenjét, miközben akár még szűkösebb pontokra koncentrálja az összecsapásokat.

Készüljünk fel, hogy több is lehet belőle.


A Doom Eternal szembesít minket azzal, hogy korábbi erőfeszítéseink nem tizedelték meg eléggé a pokoli dimenzió armadáját, ezt persze aligha bánjuk. A szokásos kreatúrák átfazonírozott kiadásai mellett, már most több új rémpofa bemutatkozott. A dizájn igazodik a klasszikus gyökerekhez, így a hús és vér démonokon túl továbbra is kibernetikus elemekkel átszőtt hibridlényekkel bulizhatunk. Ilyen például Whiplash, aminek torz humanoid felső teste, fémkígyószerű ostorban ér véget, de egészen biztosan népszerű lesz még, az egyszerűen Doomhunter-re keresztelt őrület is. Ő egyik karján koponyában végződő ágyúval, másikon két soros láncfűrésszel támad, mert miért ne. A barátságos fickót valószínűleg hősünk tiszteletére nemesítették a pokolbéli hatalmasságok, és biztos ami biztos, levitációját segítő hajtóműveit is megtámogatták, egy-egy távolsági fegyverrel. A fejlesztők ugyanakkor nem engedték el magukat teljesen, ráadásul nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy megidézzék az eredeti Doom II hangulatát. Az előző részben újra látott ellenfelek némelyikét átrajzolták, hogy jobban emlékeztessenek kilencvenes években megismert önmagukra, de az eddig még rejtőző ismerősök fizimiskájára és fellépésére is figyeltek, hogy debütálásuk felejthetetlen legyen. A Cyberdemonnal 2016-ban már találkoztunk, ám most jól láthatóan kevésbé rajzfilmszerű alakban bukkan fel, de a kedves piromániás, halottakat élesztgető Arch Vile is elégedett lesz, ha véletlenül tükörbe néz.

Túlzás? Az, és már most imádjuk.


Ha mindez nem lenne elég, fejlődött a sérülésmodell is, így minden találatunknak látható eredménye lesz. A páncélzat szétroncsolódva darabokban repül szét, a hús leszakad, és megeshet, hogy mielőtt bevinnénk a halálos találatot, kitartó munkánknak köszönhetően a délceg démoni monstrum,végül egy vánszorgó húspempőre, vagy rothadó zomira emlékeztet majd. Ez a részletesség nem csak visszacsatolást és a hatékonyság után érzett sikerélményt adja meg, de taktikai szereppel is bír. Egyes sátánfajzatokról lerobbanthatjuk a fegyverzetet, így adott esetben a Mancubus ágyúkban végződő karjait, vagy az Arachnotron hátára szerelt stukkert is leszerelhetjük, néhány jól irányzott találattal. Ne aggódjunk, védtelenné ezután sem válnak, ugyanis alternatív fegyverzet és közelharci támadás is benne van a pakliban. A Doom Eternal még közel sem fedte fel minden meglepetését, így ellenfelek, főbossok, egyedi pályák, titkos területek és változatos helyszínek várják, hogy felfedezzük őket. Aki a téli időszakban visszavágyna a nyári katlanba, a gyűjtői kiadás beszerzésével Doom Slayer méretarányos sisakjával lépheti át a pokol kapuját. A zúzós indusztriális dallamokkal kísért pokolbéli kirándulás november 22-én veszi kezdetét. 

Dani - PCX

2019. 06. 14

Kész az első hatékony koronavírus-gyógyszer
Az új gyógyszer látványosan enyhíti a tüneteket, ám nem biztos, hogy Európának is egyből jut belőle  Nem kis teher nehezedik az uniós döntéshozókra, hiszen a járvány következtében kialakult helyzetben számos hibával és későn meghozott döntéssel kell elszámolniuk, ám most láthatóan igyekeznek nagyobb sebességre kapcsolni. Erre utal az is, hogy múlt pénteken bejelentették egy új antivirális gyógyszer forgalomba hozatalát Veklury néven, melyet kifejezetten az új koronavírus kezelésére fejlesztettek ki. Amerika fejleszt, európa reagál A Veklury nevű készítmény a Gilead Sciences - egy kaloforniai székhelyű biotechnológiával foglalkozó kutatóvállalat - érdeme, kulcshatóanyaga pedig az a Remdesivir, melyet korábbam szintén ők alkottak meg. Az anyagot elsősorban az ebola- és a marburg vírusfertőzések kezelésére dolgozták ki, de később kiderült róla, hogy más fertőzésekkel szemben, például koronavírusokkal szemben is pozitív eredményeket mutat. A majmokon végzett kísérletek során hatékonyan előzte meg, illetve enyhítette a légzőszervi megbetegedéseket, emellett csökkentette a kezelt szervezetek vírustartalmát és jelentősen enyhítette a tüdő károsodását is. A Remdesivir Japánban már májusban zöld utat kapott, majd az Egyesült Államok is elfogadta, a tíz országban közel ezer beteg bevonásával végzett tesztelés pedig ígéretes eredményeket mutatott, így hamarosan az egész világon bevezethetik. Európai bizottság ezúttal nem is tétlenkedett, és az általános 67 napos jóváhagyási
Készüljünk fel, úton a Fallout tévésorozat
Úgy néz ki 2020 még mindig nem fogyott ki a meglepetésekből, érkezik a Fallout filmsorozat  Úgy néz ki a filmstúdiók szép lassan mégis elkezdik felfedezni maguknak a videojátékok világát. Bár a könyvek alapján készült Witcher széria első évadjára, végül nem úgy gondolunk, mint egy „új Game of Thronesra”, a játékok közönsége bőven elég figyelemmel és szeretettel árasztotta el ahhoz, hogy a filmvilág tudomásul vegye a gamerek millióinak jelenlétét. Na jó, talán a címszereplőt játszó Henry Cavillnek is lehet némi köze a sikerhez, aki amúgy maga is imádja a Witcher játékokat. Természetesen nem csak a filmszakma, de a játékkiadók is kedvelik a látványos bevételeket, így meg is születhetett a két ágazat közötti újabb frigy: hamarosan kezdődnek a Fallout sorozat forgatási munkálatai. Az 1997-ben bemutatkozó szerepjáték a játékvilág igazi klasszikusa, mely nem nélkülözi a filmes gyökereket sem, hiszen a posztapokaliptikus világ megálmodásához számos film nyújtott inspirációt (pl. Mad Max, A fiú és a kutyája). Úgy néz ki, hogy a kör bezárul, ugyanis a Fallout jogait 2004 óta birtokló Bethesda Softworks, - a méltatlan és kínosan igénytelen Fallout 76 után - ezúttal élőszereplős formában is szívesen látná, az atomenergia különös hatásait bemutató univerzumot. A műsor elkészítéséért nem más felel, mint az HBO egyik nagy durranását, a Westworldöt tető alá hozó Jonathan Nolan és Lisa Joy, illetve az általuk irányított Kilter Films produkciós cég. Ők együtt határoz
Creator 400M - igényes E-ATX torony az MSI-től
A tartalomgyártóknak készített ház nem csak ízléses és masszív, de tágas és csendes is egyszerre  Az MSI a derült égből ejtette rá a piacra új Creator 400M névre keresztelt gépházát, mellyel elsősorban azokat a felhasználókat célozzák meg, akik legalább hobbi szinten foglalkoznak tartalomgyártással, esetleg a jövőben munkaállomások építését tervezik. Ez az E-ATX lapokat szívesen fogadó torony rendkívül letisztult megjelenést, minőségi anyaghasználatot, megfelelő szellőztetési lehetőségeket és zajmentes működést kínál a vásárlóknak. Bár ez elsőnek egyszerű marketingfogásnak tűnik, a tervezéshez állítólag Leonardo da Vinci közismert Vitruvius-tanulmányszolgáltatta az ihletet, és ha a megfelelő szögből tekintünk a házra, valóban előtűnnek az aranymetszés arányai. Őszintén szólva hasonlót inkább a Fractal Designe-tól vártunk volna, de ez már legyen az ő bajuk. Az épület 550 x 235 x 503 mm-es méretei alapján sejthetjük, hogy a kihasználható belső tér nem állít majd elénk különösebb akadályokat, és az is valószínű, hogy viszonylag kevés micro-ATX, vagy Mini-ITX lapnak ad majd otthont, de természetesen a lehetőségünk megvan rá. Ehhez mérten akár 180 mm magas processzorhűtőt is választhatunk, videókártyából pedig nem túlzás a 450 mm hosszú szörnyeteg sem. A ház két szárnyra oszlik, így természetesen alulra ültethetjük a legfeljebb 180 mm-es tápegységet, és itt kapott helyet a kettő darab 3.5 hüvelykes meghajtót fogadó tálcás keret is. Ha inkább 2.5 colos méretben gondolkod
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...