Végtelen és féktelen - ilyen lesz a Doom Eternal

Pörgõsebb, kegyetlenebb és még idén megjelenik: Doom Eternal

A 2016-os Doom kisebb csodát mûvelt a mûfajteremtõ klasszikus újraélesztésével, ez E3-on kiderült részletek alapján pedig a folytatásban sem kell csalódnunk.


Kíméletlen, kegyetlen, zúzós, véres, laza, szórakoztató. Három évvel ezelõtt az FPS rajongók pont úgy szórták az elcsépelt dícsérõ jelzõket, ahogy Doom Guy a muníciót, és míg mi hitetlenkedve fürödtünk a pozitív benyomásokban, addig hõsünk ugyanezt tette a démoni belsõségekben. Az id Software 12 évvel a Doom 3 ijesztgetõs horrorja után visszatért az alapokhoz, és újra felpörgette az eseményeket, tette mindezt dinamikus arénaharcokkal és adrenalinszintünket az egekig pumpáló zenei aláfestéssel. A sokat méltatott reboot látványos volt, és pont annyi modern elemet csempészett az eredeti formulába, ami nem akasztotta meg a lendületet, és nem fullasztotta felesleges részletekbe a lecsupaszított játékmenetet. Az egyértelmû siker után a folytatás ténye szinte borítékolható volt, így tavaly ilyenkor be is jelentették a második részt, a Doom Eternalt. Az idei Quake Con egy élõ bemutató keretében lerántotta a leplet a játékmenetrõl, a most véget ért E3 pedig még több részletettel és egy megjelenési dátummal is szolgált. Lássuk, hogy mire számíthatunk az idén novemberben érkezõ folytatástól.

Csak egy szemem van, de legalább van két kez...platty.


Fegyverek, képességek, mozgásrendszer, sérülésmodell, pályastruktúra, környezeti elemek, ellenféltípusok, kihívás, multiplayer. A Doom azon szerencsés projektek egyike, ahol a végeredmény látványosan tükrözi az alkotók elhivatottságát. A fejlesztõk láthatóan nem egy lusta iparosmunkában gondolkodtak, márpedig egy legendává nemesült játék milliós rajongótáborának nem könnyû megfelelni. Az élmény egyik legfontosabb alkotóeleme, hogy ahelyett, hogy folyamatosan tartanánk a távolságot az olykor tekintélyes lészámú ellenfelektõl, a játék motivál bennünket frontális összecsapásokra is. Ezt elsõsorban az újragondolt élet és muníció menedzsmenttel érték el, amit most még tovább csiszoltak. Az újdonság a rajongói Doom modifikációkból visszaköszönõ Glory Kill volt, ami nagyjából legyengült ellenfeleink látványos kettétépését jelentette. A lebénult szörnyet megközelítve, egy gyors animáció keretében megetethettük valamelyik testrészével, cserébe begyûjthetõ életpontokat kaptunk. A harcok hevében ez igen hasznosnak bizonyult, hiszen a darálthússal ellentétben, elsõsegélycsomagokban nem gázoltunk térdig. Ehhez kapcsolódik a legendás láncfûrész, aminek megfontolt használatával a legszívósabb ellenfeleket is azonnal felszeletelhettük, és egyútal lõszerkészletünket is feltölthettük. A folytatás csavar egyet a dolgon, ugyanis páncélzatunk egy hátunkra szerelt bónusz fegyverrel bõvült. A gránátvetõ mellett lángszoróval is kényeztethetjük a körülöttünk lévõket, utóbbit pajzsenergiánkat töltõ energiakapszulákkal honorálja a játék. Látványos és még jól is járunk vele? Már alig várom.

Grillparti a Mars holdján. Mert megérdemlem.


A harcok tehát minden egyes hozzáadott újdonsággal intenzívebbé válnak. Helytállásunkat eddig a duplaugrás és karakterünk mozgékonysága segítette, ami kiterjedt a levegõben történõ navigációra is. Ezt most megfejelik a klasszikus dash-képességgel, egyszerûbb nevén a kitéréssel. Bármilyen irányba szökkenhetünk majd, földön és levegõben egyaránt. Ez különösen hasznos lesz olyan ellenfeleknél, akik szembõl kevésbé sebezhetõk, és biztosan számíthatunk néhány látványos pillanatra, amikor a másodperc tört része alatt kerüljük majd el a záporként érkezõ rakétarengeteget. Emellett rá is leszünk utalva mozgékonyágunkra, hiszen nem csak a harcokban rejlõ kihívás nõ, de megszaporodnak a platform elemek is - errõl viszont kicsit késõbb. Bár a begyûjthetõ extrák egyikével rövid ideig pusztakézzel is végigdarálhatjuk a pokoli seregeket, a legfõbb támaszunk mégiscsak a fegyverarzenálunk. A megszokott fegyverek mellé kapunk régi ismerõsöket, míg néhány típust szimplán újragondoltak, viszont továbbra is izgalmas alternatív tüzelési módok között válogathatunk majd. A listából persze a Supershotgunt promózták a legtöbbet. Legjobb barátunk a duplacsövû sörétes, mostantól egy kilõhetõ húskampóval felszerelve áll rendelkezésünkre, ezzel tovább gazdagítva opcióinkat a helyezkedésre, és növelve a frontális ütközetek számát. A kilõtt csáklyát célpontunk húsába akaszthatjuk, majd ütközéskor arcon csattinthatjuk két markéknyi söréttel, a várható hatást közismert. Visszatér a legendás Plasma rifle is, amivel válogathatunk a plazmagömböcskék szélsebes pergetése, és a szellemirtóktól kölcsönzött tekergõ sugár között. Foglyokat továbbra sem ejtünk, ha elég ideig sokkoljuk a célpontot, végül cafatokra robban.

Nice to meat you!


Hogy két lábon járó fegyver lennénk, az enyhe megközelítés, de ezúttal egy alkalommal szó szerint ágyútöltelékké válunk. Bepattanva zöld energialöketet vetõ railgun, épület méretû csillagközi változatába, kilõhetjük magunkat. Ezzel el is érkezünk a helyszínek és a pályák kialakításához. Az elõzményekben többnyire folyosókon, termekben, és néhány szellõsebb arénában randalírozhattunk, a folytatás viszont megnöveli a horizontot. Számomra korábban néha furcsán vette ki magát, hogy ahogy haladtunk elõre, a rendszer rendre összezárt bennünket egy adag démonnal, így legyõzésükig egyfajta gladiátorharcot vívtunk szabadságunkért. No nem mintha menekülni szerettünk volna, de jó látni, hogy itt is fejlõdést könyvelhetünk el. A pályák önmagukban is több változatossággal kecsegtetnek, új mozdulataink és kibõvült agilitásunkat pedig a jóval szellõsebb felépítésû területeken válnak hasznossá. Lebegõ sziklák, ugróplatformok és megragadható falfelületek színesítik a lövöldözõs szakaszokat, így érezhetjük a világûr végtelenjét, miközben akár még szûkösebb pontokra koncentrálja az összecsapásokat.

Készüljünk fel, hogy több is lehet belõle.


A Doom Eternal szembesít minket azzal, hogy korábbi erõfeszítéseink nem tizedelték meg eléggé a pokoli dimenzió armadáját, ezt persze aligha bánjuk. A szokásos kreatúrák átfazonírozott kiadásai mellett, már most több új rémpofa bemutatkozott. A dizájn igazodik a klasszikus gyökerekhez, így a hús és vér démonokon túl továbbra is kibernetikus elemekkel átszõtt hibridlényekkel bulizhatunk. Ilyen például Whiplash, aminek torz humanoid felsõ teste, fémkígyószerû ostorban ér véget, de egészen biztosan népszerû lesz még, az egyszerûen Doomhunter-re keresztelt õrület is. Õ egyik karján koponyában végzõdõ ágyúval, másikon két soros láncfûrésszel támad, mert miért ne. A barátságos fickót valószínûleg hõsünk tiszteletére nemesítették a pokolbéli hatalmasságok, és biztos ami biztos, levitációját segítõ hajtómûveit is megtámogatták, egy-egy távolsági fegyverrel. A fejlesztõk ugyanakkor nem engedték el magukat teljesen, ráadásul nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy megidézzék az eredeti Doom II hangulatát. Az elõzõ részben újra látott ellenfelek némelyikét átrajzolták, hogy jobban emlékeztessenek kilencvenes években megismert önmagukra, de az eddig még rejtõzõ ismerõsök fizimiskájára és fellépésére is figyeltek, hogy debütálásuk felejthetetlen legyen. A Cyberdemonnal 2016-ban már találkoztunk, ám most jól láthatóan kevésbé rajzfilmszerû alakban bukkan fel, de a kedves piromániás, halottakat élesztgetõ Arch Vile is elégedett lesz, ha véletlenül tükörbe néz.

Túlzás? Az, és már most imádjuk.


Ha mindez nem lenne elég, fejlõdött a sérülésmodell is, így minden találatunknak látható eredménye lesz. A páncélzat szétroncsolódva darabokban repül szét, a hús leszakad, és megeshet, hogy mielõtt bevinnénk a halálos találatot, kitartó munkánknak köszönhetõen a délceg démoni monstrum,végül egy vánszorgó húspempõre, vagy rothadó zomira emlékeztet majd. Ez a részletesség nem csak visszacsatolást és a hatékonyság után érzett sikerélményt adja meg, de taktikai szereppel is bír. Egyes sátánfajzatokról lerobbanthatjuk a fegyverzetet, így adott esetben a Mancubus ágyúkban végzõdõ karjait, vagy az Arachnotron hátára szerelt stukkert is leszerelhetjük, néhány jól irányzott találattal. Ne aggódjunk, védtelenné ezután sem válnak, ugyanis alternatív fegyverzet és közelharci támadás is benne van a pakliban. A Doom Eternal még közel sem fedte fel minden meglepetését, így ellenfelek, fõbossok, egyedi pályák, titkos területek és változatos helyszínek várják, hogy felfedezzük õket. Aki a téli idõszakban visszavágyna a nyári katlanba, a gyûjtõi kiadás beszerzésével Doom Slayer méretarányos sisakjával lépheti át a pokol kapuját. A zúzós indusztriális dallamokkal kísért pokolbéli kirándulás november 22-én veszi kezdetét. 

Dani - PCX

2019. 06. 14

Switch vs router: Kulcsfontosságú különbségek, amit érdemes ismerned

Switch vs router: Kulcsfontosságú különbségek, amit érdemes ismerned
A switch vs router téma sokszor összezavarja azokat, akik először találkoznak hálózati eszközökkel. Bár mindkettő nélkülözhetetlen része egy modern hálózatnak, a funkciójuk és a felhasználási módjuk merőben különböző.
Ebben a cikkben végigvezetlek a legfontosabb különbségeken, hogy pontosan tudd, mikor melyikre van szükséged, és hogyan működnek a gyakorlatban.
Switch vs router
Switch vs router
Mi az a switch?
Mi az a router?
Switch vs router: alapvető különbségek
Hogyan működik a switch a gyakorlatban?
Hogyan működik a router a gyakorlatban?
Mikor van szükséged switch-re?
Mikor van szükséged router-re?
Switch vs router a mindennapi életben
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Mi az a switch?
A switch alapvetően egy hálózati kapcsoló, amely lehetővé teszi, hogy több eszköz, például számítógépek, nyomtatók vagy NAS-ok – egy helyi hálózaton belül kommunikáljanak egymással. A switch úgy működik, hogy a beérkező adatcsomagokat a cél eszköz felé irányítja, így minimalizálja a felesleges adatforgalmat. Ez a folyamat gyors és hatékony, és a legtöbb esetben észre sem veszed, hogy közben dolgozik. Ha egy kisebb irodát vagy otthoni hálózatot üzemeltetsz, a switch kulcsfontosságú az eszközeid zavartalan összekapcsolásához.
Mi az a router?
A router ezzel szemben már a hálózatok összekapcsolására szo

Switch vásárlás: 8 tipp, hogy a legjobb ár-érték arányt kapd

Switch vásárlás: 8 tipp, hogy a legjobb ár-érték arányt kapd
A switch vásárlás nem mindig egyszerű feladat, főleg, ha először állsz neki, és nem szeretnél felesleges pénzt kidobni. Egy tapasztalt IT szakértő szemszögéből nézve számos tényezőt érdemes figyelembe venni, hogy ne csak olcsón, hanem okosan vásárolj.
Ebben a cikkben végigvezetlek azokon a szempontokon, amelyek segítenek abban, hogy hosszú távon elégedett legyél a választott switch-sel.
Switch vásárlás tippek
Switch vásárlás tippek
Mire figyelj a portok számánál és típusánál?
Gondolj a jövőre is
Tudj meg többet a menedzselhetőségről
Energiatakarékosság és zajszint
Ellenőrizd a garanciát és a támogatást
Ár-érték arány, ne csak az árat nézd
Olvasd a véleményeket és teszteket
Vásárlás online vagy boltban?
Gyakran ismételt kérdések
Mire figyelj a portok számánál és típusánál?
Az első dolog, amit érdemes átgondolni, az a switch portjainak száma és típusa. Nem mindegy, hogy hány eszközt szeretnél egyszerre csatlakoztatni, és milyen sebességet igényelnek ezek az eszközök. Az otthoni környezetben általában elegendő egy 8- vagy 16-portos switch, míg kisebb irodákban már érdemes lehet 24 portot választani. Az is fontos, hogy a portok gigabitesek legyenek, hiszen ma már szinte minden modern eszköz igényli a gyors adatátvitelt.
Gondolj a jövőre is
Sok ember hajlamos csak a jelenlegi igényekre koncentrál

Router switch összekötés: 6 hasznos tipp a stabil és gyors hálózatért

Router switch összekötés: 6 hasznos tipp a stabil és gyors hálózatért
A router switch összekötés az egyik alapvető feladat, ha otthon vagy irodában szeretnél stabil és gyors hálózatot kiépíteni. Bár elsőre bonyolultnak tűnhet, valójában néhány alapelv betartásával könnyen optimalizálhatod a hálózati eszközeidet.
Ebben a cikkben részletesen elmagyarázom, mire érdemes figyelni, és hogyan kerülheted el a gyakori hibákat, hogy a hálózatod minden szempontból megbízható legyen.
Router switch összekötés tippek
Router switch összekötés
Értsd meg az alapokat
Használj minőségi kábeleket
Figyelj az eszközök elhelyezésére
Konfiguráld okosan a hálózatot
Ellenőrizd a firmware-t és a szoftvereket
Használj dedikált portokat
Figyelj a hálózati terhelésre
Teszteld rendszeresen a kapcsolatot
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Értsd meg az alapokat
Mielőtt bármit összekötnél, fontos tudnod, mi a különbség a router és a switch között. A router az eszközök internetkapcsolatát kezeli, a switch pedig a helyi hálózaton belüli adatforgalmat optimalizálja. Ha ezt a két eszközt megfelelően kötöd össze, a hálózatod nemcsak gyorsabb lesz, de a forgalom kezelése is hatékonyabb. Az alapok ismerete segít abban, hogy ne kövess el alapvető hibákat, például ne kösd loopba a hálózatot vagy ne legyen IP-cím ütközés.
Használj minőségi kábeleket
A legtöbben hajlamosak spórolni a kábelek
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.