fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 04. 09
i3 9100F vagy Ryzen7 2700X szerez több FPS-t egy RX580 kártyával?
2020. 04. 08
Controller a jövőnek? Íme a Sony DualSense
2020. 04. 07
Bluetooth-szal a vírus ellen? Anonim módon segíthetünk
2020. 04. 07
11. generáció? 10nm-es Core-i7-1195G7
2020. 04. 07
Hamarosan megérkeznek a GDDR6-os GTX 1650 kártyák
2020. 04. 06
Ingyenes nyomozás és Spring Sale az Epic Games Storeban!
2020. 04. 05
Racse AMD konfig Ryzen 5 3600 és RX5700XT párossal!
2020. 04. 03
Legyünk óvatosak, ha Zoommal videotelefonálnánk
2020. 04. 03
Hasznos Chrome bővítmény segíti az oldalak gyorsabb betöltését
2020. 04. 03
Elérhető a Facebook Messenger asztali változata
2020. 04. 03
Koronás cukor járvány idején és egy ASUS ZenBook Duo
2020. 04. 02
Intel, az órajelbajnok! Comet Lake H mobilprocesszorok
2020. 04. 01
Így vehetünk részt a Valorant zárt bétájában!
2020. 04. 01
Big Navi? Íme az AMD Radeon RX Gamma XT!
2020. 04. 01
Jótékony gaming? Játékvásárlással is segíthetünk!
2020. 03. 20

Akitől még a pokol is retteg! Doom Eternal ajánló

Négy év várakozás és némi halasztás után, végre rátehetjük a mancsunkat kedvenc Super shotgununkra, a Doom Eternal ugyanis megjelent, és simán rálapátol némi démonbelsőséget az előző epizódra!

Pihentünk eleget, a föld pedig nem túl népszerű a turisták körében...


Aki ismeri, esetleg kedveli a műfajteremtő szériát, annak nem lesz új információ, hogy a Doom távolról sem a buta zúzásról szól. Ha így lenne, akkor ezúttal is az elmúlt pár év Call of Duty kampányából kapnánk egyet, ahol a stáblistáig egy folyosón lépdelve lődözzük le a terroristákat. A 2016-os Doom ennél jóval többet várt el a játékosoktól, az Eternal pedig képes volt új szintre emelni a kihívást. Bizony nagyon ott kell lennünk fejben, ha túl akarjuk élni a démoni hordák támadásait, de lássuk csak, hogy mit is tartogat nekünk az új apokalipszis.

A népesség több mint 60%-a egyből elpusztult.


Az előző rész óta szó szerint elszabadult a pokol, az alvilági invázió jóformán az utolsó emberig eltörölte a Föld lakosságát, míg mi pedig egyfajta űrpalotában készültünk a második menetre.  A Marsbázis helyett tehát most a felismerésig lerombolt anyabolygónkon zajlik a harc, a még tágasabb tereken pedig még több, és még kiállhatatlanabb lények törnek majd az életünkre, természetesen a mi legnagyobb örömünkre. Az első dolog, ami feltűnhet, hogy kifogyhatatlan pisztolyunknak lőttek, a lőszer és élet menedzselése pedig sokkal nagyobb szerepet kap, főleg komolyabb nehézségi szinteken. Kezdéskor alig egy maréknyi muníciót vihetünk magunkkal, így folyamatosan oda kell figyelnünk mennyit lőhetünk még, és szitkozódhatunk minden elhibázott lövésnél. Természetesen ezúttal is ellensúlyozhatjuk a fogyasztást, így a láncfűrésszel kettévágott amorf testek ezúttal is egy adag töltényt hánynak elénk, a Glory kill pedig továbbra is HP pontokat. Viszonylag korán megkapjuk a lángszórónkat is, ami a motorfűrésszel ellentétben nem okoz instant halált, viszont az ellenfelekről lepörkölt darabokat begyűjthető páncéldarabokra konvertálja. Ez igen!

A fejlesztések is fejleszthetők!


Az újdonságok sora itt még nem áll meg, hiszen a pörzsölő mellé egy gránátvető is jár, így a játék első szakaszában számíthatunk rá, hogy összeakadnak majd az ujjaink, mikor démonokkal az arcunkban próbáljuk megtalálni az éppen szükséges támadás gombját. Mielőtt harcba indulunk legyünk kipihentek, higgadtak és fókuszáltak, különben egy Ultra Violence szintű nehézségi fokozaton hamar a lávába harapunk. A kulcs a precizitás, helyezkedés, a környezet felmérése, és a fegyvereink megfelelő kombinálása. Mivel bizonyos démonoknak már gyengepontjai is vannak, egy jól irányzott, vagy megfelelően időzített lövéssel kivonhatjuk őket a forgalomból! Lesz mit megjegyezni, ugyanis a képességeinket, felszerelésünket és mozgásunkat is fejleszthetjük, fegyvereink alternatív támadásai egyre hatékonyabbak lehetnek, míg mi gyorsabbak és kitartóbbak lehetünk. Mindenre jut valami fejlesztés, így nem fogjuk azt érezni, hogy a fejlesztők csak behajigáltak egy rakás opciót, hogy legyen mire mutogatni munka címén. Ezekre szükségünk is lesz, mert ellenfeleink többen vannak, és agresszívabbak, mint valaha. Néhány igen ellenszenves rohadék is előmászott a pokol bugyraiból, elég csak a levakarhatatlanul felénk kígyózó Whiplast, vagy a hat féle démont megidézni képes Arch-Vilet említeni, a Doom Hunter és egyéb finomságok legyenek csak meglepetések.

Sokan örülnének egy hasonló figurának :)


Ahogy azt a promóciós anyagokból is láthattuk, a Doom Slayerre keresztelt megállíthatatlan hős köré eszméletlen kultusz épült mióta 2016-ban újra puskát ragadott. Ez a Doom Eternalban csúcsosodik ki, ahol a történet szerint is legenda vagyunk, miközben a játék lépten nyomon tartogat valami kikacsintást a rajongóknak, tulajdonképpen ennek a panteonja erődünk, a Fortress of Doom is. Meglepően tágasra sikerült bázisunk nem csak a küldetések közötti átvezetésre szolgál, hiszen a pályákon elrejtett meglepetés szobrocskák itt kerülnek kiállításra, egyéb más extrákkal együtt. Extrából és gyűjtögetni valóból nem lesz hiányunk, skinek, zenék és fanservice minden mennyiségben, hajónkon még egy retro PC-t is találunk, ahol a klasszikus ’93-as első résszel játszhatunk. Szándékosan nem mentem bele olyan részletekbe, mint a történet. Az Eternal már az előzetesekben is éreztette velünk, hogy itt egy picit többet kapunk majd néhány elszórt szövegtekercsnél, vagy hangfelvételnél. Ezek persze most is itt lesznek, és érdemes is elolvasni őket, de ezúttal karakterünket külső szemszögből ábrázoló átvezetőket is kapunk, melyből megismerhetjük a Föld pokollá változtatásáért felelős oldalak motivációját, és az öreg Doom Slayer múltjáról is több részletet ismerhetünk meg. Kicsit szokatlan lesz, de aki az átvezetőkre panaszkodik, az emlékezzen vissza, hogy a kivégzési animációk miatt is mennyien mérgelődtek annak idején. Bőven lesz módunk izzadni a harcok közben, a hosszabb szakaszok között elfér egy kis tárgyalás.

Keressük a gyengepontokat!


Még érdemes kitérni a gépigényre. Az id Tech 7 motor fantasztikus látványt nyújt, a helyszínek tágasabbak, részletgazdagabbak és változatosabbak lesznek, és RTX támogatás nélkül is lenyűgöző jeleneteket eredményeznek. Bár a fejlesztők állítása szerint a játék akár 1000 képkockát is képes nekünk legyártani másodpercenként, azért azért ezt még ne várjuk el tőle, az átlag fps még jó pár évig biztosan nem fenyegeti ezt a határt. Bár elvileg alapból VULKAN API támogatással fut a játék, sajnos 2016-óta érezhetően megnőtt a gépigény, ami persze indokolt is. Aki annak idején gyengébb gépen is High beállítások mellett élvezte a 60+ fps-t, az most lehet, hogy csalódni fog. Azonban ha nem egy feledés homályába tartó processzorral és videokártyával próbálkozunk, semmi gondunk nem lesz, a játék nagyszerűen fut, és nagyszerűen is néz ki. A lényeg, hogy legalább egy első generációs Ryzen legyen a gépben, mert pl. egy negyedik generációs Intel már nem boldogul olyan jól a démoni seregekkel, mint a 2016-os rész tette. Az ajánlott minimum VGA egy 1050Ti vagy 1650, AMD részről pedig érdemes legalább egy RX470-essel próbálkozni, és nem árt, ha minél több VRAM dolgozik a kártya fedélzetén. Akinek ennél komolyabb felszerelése van, valószínűleg nem fog gondot okozni a látvány és a sebesség összehangolása.

Ijesztő, de ha nehéz fokozaton játszunk, egy sima zombi is elkaphat


Azt kell mondjuk, hogy minden percet megért a várakozás, az előző epizód minőségi alapjaira pont annyi átgondoltsággal építkeztek, hogy a visszatérés öröme és az újdonság varázsa egyaránt érvényesül. Még több vér, még durvább kivégzések, még látványosabb akciók, még nehezebb harcok, még trükkösebb pályák, még több story, ráadásul ügyességi elemek is színesítik a játékmenetet, belső nézetes platforming formájában. Ezt ugyan nem láttuk előre, de ha ráérzünk az irányítás ritmusára, egészen jól beleillik majd az összképbe. Aki félt, hogy a Bethesda gondozásában ezúttal valami felemás, ötlettelen rókabőr érkezik, az megnyugodhat, a közönség és a sajtó elragadtatása teljesen jogos. Hugo Martin és csapata megérdemli a dicséretet, a Doom Eternal egy pörgős, taktikus agymunka és ügyességi játék, egy kegyetlen és vérgőzős akciójáték álarca mögött. Ami a játékidőt illeti, az előző részben is 13 pályát járhattunk be, azonban a végigjátszás msot még hosszabbra nyúlhat, így ügyességünktől és felfedezőkedvünktől függően 16-20 órával érdemes számolni. A nagy egészre természetesen Mick Gordon indusztriális hangulatú muzsikája teszi fel a koronát, mely súlyos gitárhangzásával és baljósan lüktető ritmusaival, mindig gondoskodik a megfelelő adrenalinszintünkről.

Aki lemaradt volna az előrendelésről, Steamen és a Bethesda áruházában egyaránt 60€-ért, vagyis nagyjából 21 000 Ft-ért bújhat Doom Slayer páncáljába.

 

2020. 03. 20

Controller a jövőnek? Íme a Sony DualSense
Azt gondolnánk, hogy egy PC-s játékos hozzá sem nyúlna egy controllerhez? Ez talán régen így volt, de ma már szinte minden játéknál miénk a döntés, hogy kényelmünkhöz igazítsuk a lehetőségeket. A két legnagyobb konzolgyártó controllerei évről évre versengenek a legjobbnak járó címért, és ha hosszútávra vásárolnánk, érdemes lesz közelebbről megvizsgálni a Sony újdonságát. A PlayStation 5-ről már egy egész sor lényeges információ nyilvánossá vált, az irányításért felelős kiegészítő azonban majdnem akkora durranás, mint maga a konzol, így a bemutató mostanáig váratott magára. Az előző generációs DualShock 4 is hozott újdonságokat elődjéhez képest, és láthatóan most is rengeteget dolgoztak a mérnökök, hogy megfeleljenek az elvárásoknak. A DualSense Controller több ponton is újít, és a dizájn is többet változott, mint az előző három generáció során bármikor, ileltve jópár újdonság talán csak a konzoltulajdonosok számára lesz izgalmas. Az első, és talán legnagyobb érdekesség, hogy eddig példátlan módon beépített mikrofont kapott az eszköz! Mostantól bármilyen fejhallgató lehet a játékoson, ha online küzdelmekre kerül sor, esetleg ismerősökkel játszik, maga az irányítóegység is biztosíthatja a kommunikációt. Szimpatikus újítás, hiszen azok a vásárlók is egyből nekikezdhetnek a multiplayer játékoknak, akik még nem szerelkeztek fel gamer headsettel, vagy különálló mikrofonnal, melyekre természetesen továbbra is szükség lesz, ha igazán komolyan gondoljuk. A Sony kifejezetten
Bluetooth-szal a vírus ellen? Anonim módon segíthetünk
Az új alkalmazás állítólag anonimitásunk megőrzése mellett informálna minket, ha a közelben regisztrált fertőzött tartózkodik. Új mobilkövető megoldást vetnének be európai kutatók, mely segítene a vírus hatékonyabb elkerülésében. Mivel a COVID-19 tünetek nélkül is szervezetünkben lehet, sajnos megvan rá az esély, hogy tudtunk nélkül adjuk tovább, vagy tesszük ki magunkat a fertőzés veszélyének. Azonban néha az önként vállalt karantén és a kormányok által bevezetett biztonsági intézkedések mellett is el kell hagynunk otthonunkat, az új telefonos applikáció ilyenkor segítene.  Az ötlet lényege, hogy úgy kövessék az app használóit, hogy ez nem jár személyes adatok begyűjtésével, tehát a célja nem konkrét azonosítás, és mindössze egyetlen lényeges információra fókuszálna: ha van a közelben olyan felhasználó, aki igazoltan fertőzött, az app tudatná velünk. A megoldás alapja a Bluetooth LE vagy Bluetooth Smart, ami egy alacsony fogyasztású hálózati protokoll, mely akár több száz méteres (sőt, kilóméteres) hatósugárban is képes kommunikációra, és 128-bites AES biztonsági kódolást használ, amit jelenleg feltörhetetlennek mondanak. A tudósok választása tehát nem véletlen, hiszen a technológia akkor is működhet, ha a jel eredeti forrása kiesik a képből, mivel a szerepét automatikusan átveheti egy másik csatlakozott eszköz. Aki pozitív teszteredményt kapott, az appon belül egy kód segítségével név nélkül jelezheti ezt, a rendszer pedig értesít minden felhasználót, aki akár
11. generáció? 10nm-es Core-i7-1195G7
Kiszivárogtak az első teszteredmények az Intel 11. genereciós processzorait képviselő Core-i7-1195G7-ről. A Tiger Lake-U CPU a sok nehézség árán létrejött 10nm-es gyártástechnológiával készült, és a jelenleg legerősebb Willow Cove fedőnevű architektúrára épül, az eredmények alapján azonban egy korai tesztpéldányról lehet szó. 3 Ghz-es órajel és Intel Xe GPU A korábbiakban érkeztek már részletek Tiger Lake processzorokról, de most először bukkan fel mérési adat 11. generáció alá sorolt példányról. A 11. generáció alapja az a Willow Cove architektúra, mely a 10. generációs Ice Lake családban alkalmazott Sunny Cove módosított változata. A Core-i7-1195G7 az előző évben megjelent Core i7-1065G7 helyét hivatott átvenni, és továbbra is egy négymagos, több szálas munkavégzést alkalmazó megoldás. A tesztpéldányban 4 mag és 8 szál dolgozik, az órajel pedig 3 Ghz-en megáll, tehát messze áll a kereskedelmi forgalomba szánt ütősebb változattól. A mérések 16 GB DDR4 SODIMM memória, és egy 128 GB méretű Samsung MZHPU128HCGM M.2 SSD társaságában készültek, de sem az alaplapra sem a RAM órajelére vonatkozó információ nincs. Dedikált videokártyát nem látunk, van viszont adat az Integrált GPU-ról, mely az Intel Xe megoldása 96 EU-val (Execution Unit – végrehajtóegység). A benchmark teszthez a 3DMark Time Spy-t alkalmazták, de a kapott érték egyelőre nem tűnik kiemelkedőnek, ami a négy mag és a 3 Ghz-es fix órajel miatt nem olyan meglepő. A CPU oldalán mért érték 2922 pont, ám az
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
Palotai István
Nem gáz, hogy védelem nélkül tették fel és már most kb 6000-en szedik bizonyos torrent oldalakról?! :D Ékes példája, hogy kell kibaszni az ablakon több millió dollárnyi fejlesztést :D
2020-03-20 20:34:44
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres