Doom, Mad Max, Bulletstorm? - új Rage 2 gameplay, Két rajongói folytatást is kap a Half-Life

A Doom-tól kölcsönöz tömegpusztító fegyvert a Rage 2

Egy hónap és belevethetjük magunkat abba az elvetemülten szórakoztató zúzdába, amivel a Rage 2 szolgál majd számunkra. Az új 11 perces kedvcsináló nem csak azt bizonygatja, hogy ez lesz az egyik legpörgõsebb és legszórakoztatóbb FPS ami az utóbbi években készült, de még egy kis meglepetéssel is szolgál a mûfaj rajongóinak.

A kilencvenes években még minden új FPS-t a Doomhoz, mint etalonhoz mértünk, ám azóta a mûfaj szépen a saját lábára állt. A Rage 2 viszont akkor sem tagadhatná le a Doom hatását, ha nem tudnánk, hogy az Avalanche Studio az id Softwarrel együtt készítette el a játékot. A posztapokaliptikus világba ágyazott cyberpunk-akció õrület, nem csak a játékélményben mutat hasonlóságot az újjászületett Doom sorozattal, de a készítõk egyenesen átemelték onnan a démonok legrosszabb rémálmát, az ikonikus BFG-9000-ret is.


Már a 2011-es elsõ részben is a bepattanhattunk a homokjárók volánja mögé, ám a minijátékként jelenlévõ körversenyek, vagy az úton ránk váró banditák hamar elvesztették a varázsukat, ami elsõdlegesen a kevés helyszínnek és az ismétlõdõ helyzeteknek volt köszönhetõ. Azóta viszont eltel nyolc év, az Avalanche pedig nem csak a nyílt világú akciójátékok készítésében szerzett komoly tapasztalatot, de a 2015-ös Mad Max játék autós küzdelmei nagyszerûen idézték fel az újragondolt Mad Max mozi jeleneteit. Mintha csak ezekre a fejlesztõkre várt volna a sorozat, a Rage 2-ben visszatérnek az üldözések. A gyalogos szakaszokhoz képest kissé gyengébbnek tûnnek ugyan, de ettõl még gátlástalanul robbantgathatunk, a nyílt terepnek köszönhetõen pedig ahogy becsapódtunk egy konvojba, úgy ott is hagyhatjuk, ahogy ez a videóból is kiderült.


A Rage 2 önfeledt kombinációja a klasszikus és modern ötleteknek, így megpakol minket egy rakás fegyverrel, képességgel, és rendesen kihasználja a fizikai motor adottságait is. Annyi biztos, hogy itt elsõsorban a szórakoztatás a cél, ehhez pedig mindent megadnak a fejlesztõk, a lehetõségeknek csak a kreativitásunk szab majd határt. Dupla ugrás, szélsebes kitérés, elektromos pajzsfal, gravitációt manipuláló ketyerék, pusztító becsapódás? A felvételeket figyelve, a szintén 2011-es Bulletstorm juthat eszünkbe, és kétlem, hogy a hasonlóság a véletlen mûve lenne. A befejezett csetepaték végérõl épp csak a kombószámláló hiányzik, ami összegezte és még pontozta is az általunk végzett pusztítást.

Szellemi örökös?


Az, hogy a villódzó neonfényben és posztapokaliptikus helyszínekben tobzódó közönség mit kezd majd még egy hasonló alkotással, azt valószínûleg a történet, és a játékmenet változatossága dönti majd el. Hogy az FPS rajongók gond nélkül a szívükbe zárják majd a játékot, az viszont nem is kérdés, és az is biztos, hogy ha túl akarjuk élni a Rage 2 elvetemült harcait, akkor mozgásban kell maradnunk, úgy viszont szinte legyõzhetetlenek leszünk. A játék PC-n nem csak a Bethesda saját felületén, de sokak megnyugvására Steamen is elérhetõ lesz. Az alapjáték ára nagyjából 19000 Ft és már elõrendelhetõ, a május 14-i megjelenésig pedig érdemes figyelni az újabb promociós anyagokat.


A rajongók tanítják meg a Valve-et háromig számolni? Két nem hivatalos Half-Life játék is készül

Két éve, valószínûleg az utolsó kételkedõ is elfogadta a szomorú igazságot, hogy a Half-Life talán sosem kap már hivatalos befejezést. Az eredeti játékok történetéért felelõs Marc Laidlaw ugyanis ekkor tette közzé azt az írást, amit az immár 12 éves Half-Life 2: Episode 2 folytatásának szánt.

csókolom! A Gordonka kijöhet Lambdázni?


Az olyan alkotások esetében amik mögött ekkora és ennyire kitartó közösség munkálkodik, nincs nagy ok a félelemre. Gondoljunk csak a végtelen számú tartalomra, az új küldetésekre és pályákra, amiket az elsõ két rész kapott az évek alatt. A Black Mesa például hosszú évek munkájának köszönhetõen modern köntösbe ültette az elsõ részt, de említhetjük a klasszikus Counter-Strike-ot is, ami egy pár megabájtos ingyenes kiegészítõbõl lett a máig is népszerû online játék. Most, hogy a hivatalos story már közkinccsé lett, a független kezdeményezések belekezdhetnek a saját vízióik elkészítésébe. A sok évnyi várakozást ráadásul a bõség zavara kompenzálhatja majd, ugyanis a folytatást két párhuzamosan készülõ projekt is megkísérli tetõ alá hozni.


A legfrissebb videóval a BOREλL ALYPH névre keresztelt játék észítõi jelentkeztek. Ahogy az sejthetõ, a Keep Away From Fire néven dolgozó független csapat tagjai elkötelezett Half-Life rajongók és  alkotásuk igyekszik a lehetõ leghûségesebb maradni a Half-Life 2-ben megismert játékmenethez. Olyannyira, hogy az eredeti játék alatt dolgozó Source motort használják, ami nem csak a hangulat megõrzése miatt volt fontos, de saját bevallásuk szerint a munkájukat is megkönnyíti. A felvételen korai állapotában láthatjuk a játékot, így ahogy ez lenni szokott, számos hang és textúra még nem végleges, viszont az utolsó percekben egy kis zene is felcsendül. A weboldalukon válaszolnak a leggyakoribb rajongói kérdésekre, így azt már tudjuk, hogy megismerésre váró helyszínek mellett, új szörnyekre illetve ellenfelekre is számíthatunk, ám ezek többnyire csak koncepció szintjén léteznek és még semmit nem tudnak megmutatni belõlük. A jó hír, hogy a nosztalgiázni vágyók teljesen ingyenesen játszhatják majd, és ironikus, de talán nem meglepõ módon a Stemrõl tölthetik majd le.


A bekezdés fölött található nagyszerû soundtrack mögött egy valamivel komolyabb mûvelet húzódik meg
. A Project Borealis ugyanis több mint 70 lelkes fejlesztõ közös projektje, akik eretnek módon az Unreal 4 grafikus motort találták a legmegfelelõbbnek a munkához. A viccet félretéve, a YouTube csatornán megtekinthetõ bemutatókból és fejlesztõi naplókból kiderül, hogy szeretnék megõrizni a Half-Life eredeti karakterét és szellemiségét, ugyanakkor fejlettebb lehetõségekkel és modernebb külsõvel képzelik el a folytatást. Azok tehát, akik nem tudják eldönteni, hogy modern vagy klasszikus formában lenne az igazi az Episode 3, némi szerencsével talán mindkét változatot kipróbálhatják majd.

2019. 04. 10

Használt videókártya: 7 dolog, amit mindenképp ellenőrizz

Használt videókártya: 7 dolog, amit mindenképp ellenőrizz
Ha használt videókártyát szeretnél venni, nagyon fontos, hogy alaposan átgondold és ellenőrizd a részleteket, mielőtt kinyitnád a pénztárcádat. Egy videókártya nem olcsó beruházás, és ha nem vagy elég körültekintő, könnyen vehetsz egy olyan eszközt, ami csak problémát okoz.
Használt videókártyák világában a tudatosság és a részletekre való odafigyelés kulcsfontosságú. Nézzük tehát, mire érdemes figyelni.
A kártya fizikai állapota
Túlmelegedés és hőmérséklet
Az órajelek és teljesítmény ellenőrzése
Memória és VRAM állapota
Csatlakozók és kompatibilitás
A firmware és driverek
Garancia és visszavételi lehetőség
Tesztelj a saját rendszeredben
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
A kártya fizikai állapota
Az első és legnyilvánvalóbb lépés, hogy megvizsgáld a kártya külső állapotát. Nézd meg alaposan a hűtőbordákat, ventilátorokat, csatlakozókat és a panelt magát. Ha látsz horpadásokat, törött alkatrészeket, vagy a ventilátor pengehiányát, az már komoly figyelmeztető jel. A fizikai sérülések gyakran azt jelzik, hogy a kártya túlmelegedett vagy nem megfelelően kezelték, ami a későbbi működését is befolyásolhatja. Egy használt videókártya esetében a küllem sokat elárulhat a belső állapotról.
Túlmelegedés és hőmérséklet
A hőmérséklet ellenőrzése szintén kritikus. Ha lehetőség

Videókártya vásárlás: 10 tipp, hogy a legjobb teljesítményt kapd a pénzedért

Videókártya vásárlás: 10 tipp, hogy a legjobb teljesítményt kapd a pénzedért
Videókártya vásárlás előtt szinte mindenki ugyanazzal a dilemmával szembesül: hogyan lehet a legjobbat kihozni a rendelkezésre álló keretből, és elkerülni azt, hogy később megbánja a döntését. Az IT világában a videókártya az egyik legfontosabb komponens, különösen, ha játszani, 3D-s grafikai munkát végezni vagy mesterséges intelligencia alkalmazásokat futtatni szeretnél.
A gond az, hogy a választék óriási, az árak ingadoznak, a gyártók ígéretei pedig nem mindig tükrözik a valóságot. Ezért fontos, hogy tudatosan közelíts a témához, és tisztában legyél a legfontosabb szempontokkal.
Miért kulcsfontosságú a megfelelő videókártya?
Teljesítmény és felhasználási terület
VRAM és felbontás kérdése
Energiafogyasztás és hűtés
Ár-érték arány megértése
Jövőállóság és szoftveres támogatás
Használt kártyák buktatói
Mikor éri meg a videókártya vásárlás?
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Miért kulcsfontosságú a megfelelő videókártya?
Egy számítógép teljesítménye nem csak a processzortól vagy a memóriától függ, hanem attól is, milyen videókártyát használsz. Ez a komponens felelős a képi megjelenítésért, az élmény folyamatosságáért, és azért, hogy a legújabb játékok vagy szoftverek ne diavetítésként fussanak. Egy jó választás évekre előre biztosíthatja a m

Laptop vásárlás: 8 dolog, amit tudnod kell, mielőtt döntesz

Laptop vásárlás: 8 dolog, amit tudnod kell, mielőtt döntesz
Laptop vásárlás előtt állni mindig nagy döntés, mert nem csupán egy technikai eszközt veszel, hanem egy munkaeszközt, szórakoztató központot és sokszor társadat a mindennapokhoz. Egy laptop általában évekre szól, ezért nem mindegy, milyen szempontok alapján választasz. Ha rosszul döntesz, könnyen előfordulhat, hogy egy-két év múlva már új gép után kell nézned, pedig egy átgondolt választással hosszú időre megoldhatnád a kérdést.
Engedd meg, hogy végigvezesselek a legfontosabb szempontokon, amiket mindenképp érdemes figyelembe venned.
Laptop vásárlás tippek, mire figyelj oda?
Teljesítmény és hardver
Kijelző minősége és mérete
Akkumulátor és hordozhatóság
Operációs rendszer és szoftver
Tartósság és megbízhatóság
Ár és költségvetés
Jövőbiztosság és fejleszthetőség
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Laptop vásárlás tippek, mire figyelj oda?
Mielőtt bármilyen technikai adatba belemennénk, az első és legfontosabb kérdés, hogy mire akarod használni a laptopot. Teljesen más igények merülnek fel, ha valaki csak böngészésre, filmnézésre és levelezésre keres gépet, mintha grafikai munkát, programozást vagy komoly játékokat tervezne futtatni rajta. A használati cél az alap, ami minden más döntést meghatároz. Ha ezt világosan látod, sokkal könnyebb lesz eldönteni, melyik modell felel meg neked, és me
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.