2019. 04. 10

Doom, Mad Max, Bulletstorm? - új Rage 2 gameplay, Két rajongói folytatást is kap a Half-Life

A Doom-tól kölcsönöz tömegpusztító fegyvert a Rage 2

Egy hónap és belevethetjük magunkat abba az elvetemülten szórakoztató zúzdába, amivel a Rage 2 szolgál majd számunkra. Az új 11 perces kedvcsináló nem csak azt bizonygatja, hogy ez lesz az egyik legpörgõsebb és legszórakoztatóbb FPS ami az utóbbi években készült, de még egy kis meglepetéssel is szolgál a mûfaj rajongóinak.

A kilencvenes években még minden új FPS-t a Doomhoz, mint etalonhoz mértünk, ám azóta a mûfaj szépen a saját lábára állt. A Rage 2 viszont akkor sem tagadhatná le a Doom hatását, ha nem tudnánk, hogy az Avalanche Studio az id Softwarrel együtt készítette el a játékot. A posztapokaliptikus világba ágyazott cyberpunk-akció õrület, nem csak a játékélményben mutat hasonlóságot az újjászületett Doom sorozattal, de a készítõk egyenesen átemelték onnan a démonok legrosszabb rémálmát, az ikonikus BFG-9000-ret is.


Már a 2011-es elsõ részben is a bepattanhattunk a homokjárók volánja mögé, ám a minijátékként jelenlévõ körversenyek, vagy az úton ránk váró banditák hamar elvesztették a varázsukat, ami elsõdlegesen a kevés helyszínnek és az ismétlõdõ helyzeteknek volt köszönhetõ. Azóta viszont eltel nyolc év, az Avalanche pedig nem csak a nyílt világú akciójátékok készítésében szerzett komoly tapasztalatot, de a 2015-ös Mad Max játék autós küzdelmei nagyszerûen idézték fel az újragondolt Mad Max mozi jeleneteit. Mintha csak ezekre a fejlesztõkre várt volna a sorozat, a Rage 2-ben visszatérnek az üldözések. A gyalogos szakaszokhoz képest kissé gyengébbnek tûnnek ugyan, de ettõl még gátlástalanul robbantgathatunk, a nyílt terepnek köszönhetõen pedig ahogy becsapódtunk egy konvojba, úgy ott is hagyhatjuk, ahogy ez a videóból is kiderült.


A Rage 2 önfeledt kombinációja a klasszikus és modern ötleteknek, így megpakol minket egy rakás fegyverrel, képességgel, és rendesen kihasználja a fizikai motor adottságait is. Annyi biztos, hogy itt elsõsorban a szórakoztatás a cél, ehhez pedig mindent megadnak a fejlesztõk, a lehetõségeknek csak a kreativitásunk szab majd határt. Dupla ugrás, szélsebes kitérés, elektromos pajzsfal, gravitációt manipuláló ketyerék, pusztító becsapódás? A felvételeket figyelve, a szintén 2011-es Bulletstorm juthat eszünkbe, és kétlem, hogy a hasonlóság a véletlen mûve lenne. A befejezett csetepaték végérõl épp csak a kombószámláló hiányzik, ami összegezte és még pontozta is az általunk végzett pusztítást.

Szellemi örökös?


Az, hogy a villódzó neonfényben és posztapokaliptikus helyszínekben tobzódó közönség mit kezd majd még egy hasonló alkotással, azt valószínûleg a történet, és a játékmenet változatossága dönti majd el. Hogy az FPS rajongók gond nélkül a szívükbe zárják majd a játékot, az viszont nem is kérdés, és az is biztos, hogy ha túl akarjuk élni a Rage 2 elvetemült harcait, akkor mozgásban kell maradnunk, úgy viszont szinte legyõzhetetlenek leszünk. A játék PC-n nem csak a Bethesda saját felületén, de sokak megnyugvására Steamen is elérhetõ lesz. Az alapjáték ára nagyjából 19000 Ft és már elõrendelhetõ, a május 14-i megjelenésig pedig érdemes figyelni az újabb promociós anyagokat.


A rajongók tanítják meg a Valve-et háromig számolni? Két nem hivatalos Half-Life játék is készül

Két éve, valószínûleg az utolsó kételkedõ is elfogadta a szomorú igazságot, hogy a Half-Life talán sosem kap már hivatalos befejezést. Az eredeti játékok történetéért felelõs Marc Laidlaw ugyanis ekkor tette közzé azt az írást, amit az immár 12 éves Half-Life 2: Episode 2 folytatásának szánt.

csókolom! A Gordonka kijöhet Lambdázni?


Az olyan alkotások esetében amik mögött ekkora és ennyire kitartó közösség munkálkodik, nincs nagy ok a félelemre. Gondoljunk csak a végtelen számú tartalomra, az új küldetésekre és pályákra, amiket az elsõ két rész kapott az évek alatt. A Black Mesa például hosszú évek munkájának köszönhetõen modern köntösbe ültette az elsõ részt, de említhetjük a klasszikus Counter-Strike-ot is, ami egy pár megabájtos ingyenes kiegészítõbõl lett a máig is népszerû online játék. Most, hogy a hivatalos story már közkinccsé lett, a független kezdeményezések belekezdhetnek a saját vízióik elkészítésébe. A sok évnyi várakozást ráadásul a bõség zavara kompenzálhatja majd, ugyanis a folytatást két párhuzamosan készülõ projekt is megkísérli tetõ alá hozni.


A legfrissebb videóval a BOREλL ALYPH névre keresztelt játék észítõi jelentkeztek. Ahogy az sejthetõ, a Keep Away From Fire néven dolgozó független csapat tagjai elkötelezett Half-Life rajongók és  alkotásuk igyekszik a lehetõ leghûségesebb maradni a Half-Life 2-ben megismert játékmenethez. Olyannyira, hogy az eredeti játék alatt dolgozó Source motort használják, ami nem csak a hangulat megõrzése miatt volt fontos, de saját bevallásuk szerint a munkájukat is megkönnyíti. A felvételen korai állapotában láthatjuk a játékot, így ahogy ez lenni szokott, számos hang és textúra még nem végleges, viszont az utolsó percekben egy kis zene is felcsendül. A weboldalukon válaszolnak a leggyakoribb rajongói kérdésekre, így azt már tudjuk, hogy megismerésre váró helyszínek mellett, új szörnyekre illetve ellenfelekre is számíthatunk, ám ezek többnyire csak koncepció szintjén léteznek és még semmit nem tudnak megmutatni belõlük. A jó hír, hogy a nosztalgiázni vágyók teljesen ingyenesen játszhatják majd, és ironikus, de talán nem meglepõ módon a Stemrõl tölthetik majd le.


A bekezdés fölött található nagyszerû soundtrack mögött egy valamivel komolyabb mûvelet húzódik meg
. A Project Borealis ugyanis több mint 70 lelkes fejlesztõ közös projektje, akik eretnek módon az Unreal 4 grafikus motort találták a legmegfelelõbbnek a munkához. A viccet félretéve, a YouTube csatornán megtekinthetõ bemutatókból és fejlesztõi naplókból kiderül, hogy szeretnék megõrizni a Half-Life eredeti karakterét és szellemiségét, ugyanakkor fejlettebb lehetõségekkel és modernebb külsõvel képzelik el a folytatást. Azok tehát, akik nem tudják eldönteni, hogy modern vagy klasszikus formában lenne az igazi az Episode 3, némi szerencsével talán mindkét változatot kipróbálhatják majd.

2019. 04. 10

AMD vagy Intel processzor: Melyik éri meg jobban

AMD vagy Intel processzor: Melyik éri meg jobban?
Ha most állsz egy új számítógép vagy laptop vásárlás előtt, biztosan te is elakadtál már azon a kérdésen, hogy vajon az AMD vagy Intel processzor közül melyik éri meg jobban. Ez az örök vita, ami talán sosem fog teljesen eldőlni, hiszen mindkét gyártó rendelkezik erős előnyökkel és bizonyos kompromisszumokkal.
Ahhoz, hogy igazán jól tudj dönteni, fontos, hogy átfogó képet kapj a különbségekről, a technológiákról és arról, hogy milyen igényekhez melyik processzor passzol leginkább.
Ebben a cikkben olyan tapasztalatokra és szakmai ismeretekre támaszkodva segítek neked eligazodni az AMD vagy Intel processzor kérdésében, hogy ne csak a marketing szlogenekre, hanem a valódi teljesítményre és felhasználói élményre alapozd a választásodat.
A processzorok fejlődése és az iparági verseny
Teljesítmény: nem csak az órajel számít
Energiahatékonyság és hőtermelés
Ár-érték arány: hol kapsz többet a pénzedért?
Kompatibilitás és platform támogatás
Milyen felhasználóknak melyik processzor ajánlott?
Jövőállóság és technológiai újítások
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
A processzorok fejlődése és az iparági verseny
Az AMD és az Intel története több évtizedre nyúlik vissza, és mindkét cég rengeteget fejlődött az elmúlt években. Az Intel hosszú ideig szinte egyeduralkodó volt a processzorgyártásban, de az AMD az ut

Processzor típusok: 5 különbség az Intel és AMD között

Processzor típusok: 5 különbség az Intel és AMD között
Ha érdekelnek a processzor típusok, akkor biztosan találkoztál már az Intel és az AMD nevekkel. Ezek a két nagy óriás gyakorlatilag uralja a piacot, és bármilyen számítógép összerakásánál vagy vásárlásánál alapvető kérdés, hogy melyik gyártó termékét válaszd. A különbségek sokszor nemcsak technikai részletekben rejlenek, hanem abban is, hogyan működnek, milyen felhasználói élményt nyújtanak, vagy mennyire passzolnak az igényeidhez.
Ebben a cikkben átvezetlek a legfontosabb tudnivalókon az Intel és az AMD processzor típusok között, hogy könnyebben eligazodj a világukban.
A processzorok alapvető szerepe és fejlődése
Intel és AMD: eltérő megközelítés a processzor típusok terén
Architektúra és technológiai újítások
Energiahatékonyság és hőtermelés
Ár-érték arány: melyik a jobb választás?
Kompatibilitás és platformok
Overclocking és tuning lehetőségek
Piaci pozíció és innovációk
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
A processzorok alapvető szerepe és fejlődése
Mielőtt belemennénk az Intel és AMD közti különbségekbe, érdemes megérteni, hogy mit is jelent egy processzor. A processzor, vagy más néven CPU (Central Processing Unit), az a számítógép agya, amely elvégzi az utasításokat, futtatja a programokat, és koordinálja a gép működését. Az elmúlt évtizedekben mindkét gyártó hatalmas fejlőd�

Processzor sebesség: 5 tényező, ami valóban befolyásolja a teljesítményt

Processzor sebesség: 5 tényező, ami valóban befolyásolja a teljesítményt
A processzor sebesség az egyik legfontosabb mérőszám, amit akkor nézünk, amikor új számítógépet vagy laptopot választunk. De ha őszinték vagyunk, nem mindig olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. Sokszor hallod, hogy minél magasabb a GHz, annál gyorsabb a gép, pedig ennél sokkal több minden befolyásolja a valós teljesítményt.
Ha tényleg meg szeretnéd érteni, mitől gyors vagy lassú a processzorod, akkor ebben a cikkben szeretnék neked segíteni egy igazán átfogó képet adni.
Mi is pontosan a processzor sebesség?
Az architektúra jelentősége
Magok száma és párhuzamos feldolgozás
Cache memória szerepe a sebességben
Az órajel és a teljesítmény kapcsolata
Hőmérséklet és hűtés hatása
RAM és egyéb komponensek szerepe
Szoftveres tényezők és optimalizáció
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Mi is pontosan a processzor sebesség?
A processzor sebesség általában a CPU órajelét jelenti, amit gigahertzekben (GHz) mérnek. Ez az érték azt mutatja meg, hogy a processzor másodpercenként hány ciklust tud végrehajtani. Minél magasabb ez a szám, elvileg annál több műveletet képes elvégezni egy másodperc alatt. Viszont ez az egyszerű magyarázat nem fedi le a teljes valóságot, hiszen a modern processzorokban sokkal több tényező is közrejátszik a teljesítményben, mint pusztán az órajel.
Emellett fontos megérte
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.