fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 02. 21
Arctic Freezer 7 X? Műszakváltás 15 év után
2020. 02. 20
A Keresztapa és a Számítógép. Don Marco és Adamo elrendezi.
2020. 02. 20
Cyberpunk 2077 és GeForce Now? Megjelenéskor akár telefonról is játszhatunk
2020. 02. 19
Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
2020. 02. 19
Ipari forradalom? Ingyenes az Assassin's Creed Syndicate
2020. 02. 19
A NAGY PROCESSZOR TESZT! 21 Intel és AMD proci erejét mértük össze.
2020. 02. 18
Már a falak is okosak? Az MIT felturbózza a Wi-Fi-t
2020. 02. 18
Korai hozzáférés? Comet Lake-S processzorokat árult egy webáruház
2020. 02. 17
Váratlan gyorsulás? GDDR6 memóriát kaphat a GTX1650
2020. 02. 17
A Metro Exodus végre Steamen, most 40%-os leárazással
2020. 02. 17
Corsair A500 - 10 év után újra léghűtés a Corsairtől
2020. 02. 16
Mit tud egy 270 ezres konfig Ryzen 3600 GTX1660Ti összeállításban?
2020. 02. 14
Ezek magyarok? - Ingyenes a Kingdom Come: Deliverance
2020. 02. 13
Víruspánik? Először marad el a Mobile World Congress
2020. 02. 13
Az új Windows 10 frissítés megöli a hangot és az internetet
2019. 04. 10

Doom, Mad Max, Bulletstorm? - új Rage 2 gameplay, Két rajongói folytatást is kap a Half-Life

A Doom-tól kölcsönöz tömegpusztító fegyvert a Rage 2

Egy hónap és belevethetjük magunkat abba az elvetemülten szórakoztató zúzdába, amivel a Rage 2 szolgál majd számunkra. Az új 11 perces kedvcsináló nem csak azt bizonygatja, hogy ez lesz az egyik legpörgősebb és legszórakoztatóbb FPS ami az utóbbi években készült, de még egy kis meglepetéssel is szolgál a műfaj rajongóinak.

A kilencvenes években még minden új FPS-t a Doomhoz, mint etalonhoz mértünk, ám azóta a műfaj szépen a saját lábára állt. A Rage 2 viszont akkor sem tagadhatná le a Doom hatását, ha nem tudnánk, hogy az Avalanche Studio az id Softwarrel együtt készítette el a játékot. A posztapokaliptikus világba ágyazott cyberpunk-akció őrület, nem csak a játékélményben mutat hasonlóságot az újjászületett Doom sorozattal, de a készítők egyenesen átemelték onnan a démonok legrosszabb rémálmát, az ikonikus BFG-9000-ret is.


Már a 2011-es első részben is a bepattanhattunk a homokjárók volánja mögé, ám a minijátékként jelenlévő körversenyek, vagy az úton ránk váró banditák hamar elvesztették a varázsukat, ami elsődlegesen a kevés helyszínnek és az ismétlődő helyzeteknek volt köszönhető. Azóta viszont eltel nyolc év, az Avalanche pedig nem csak a nyílt világú akciójátékok készítésében szerzett komoly tapasztalatot, de a 2015-ös Mad Max játék autós küzdelmei nagyszerűen idézték fel az újragondolt Mad Max mozi jeleneteit. Mintha csak ezekre a fejlesztőkre várt volna a sorozat, a Rage 2-ben visszatérnek az üldözések. A gyalogos szakaszokhoz képest kissé gyengébbnek tűnnek ugyan, de ettől még gátlástalanul robbantgathatunk, a nyílt terepnek köszönhetően pedig ahogy becsapódtunk egy konvojba, úgy ott is hagyhatjuk, ahogy ez a videóból is kiderült.


A Rage 2 önfeledt kombinációja a klasszikus és modern ötleteknek, így megpakol minket egy rakás fegyverrel, képességgel, és rendesen kihasználja a fizikai motor adottságait is. Annyi biztos, hogy itt elsősorban a szórakoztatás a cél, ehhez pedig mindent megadnak a fejlesztők, a lehetőségeknek csak a kreativitásunk szab majd határt. Dupla ugrás, szélsebes kitérés, elektromos pajzsfal, gravitációt manipuláló ketyerék, pusztító becsapódás? A felvételeket figyelve, a szintén 2011-es Bulletstorm juthat eszünkbe, és kétlem, hogy a hasonlóság a véletlen műve lenne. A befejezett csetepaték végéről épp csak a kombószámláló hiányzik, ami összegezte és még pontozta is az általunk végzett pusztítást.

Szellemi örökös?


Az, hogy a villódzó neonfényben és posztapokaliptikus helyszínekben tobzódó közönség mit kezd majd még egy hasonló alkotással, azt valószínűleg a történet, és a játékmenet változatossága dönti majd el. Hogy az FPS rajongók gond nélkül a szívükbe zárják majd a játékot, az viszont nem is kérdés, és az is biztos, hogy ha túl akarjuk élni a Rage 2 elvetemült harcait, akkor mozgásban kell maradnunk, úgy viszont szinte legyőzhetetlenek leszünk. A játék PC-n nem csak a Bethesda saját felületén, de sokak megnyugvására Steamen is elérhető lesz. Az alapjáték ára nagyjából 19000 Ft és már előrendelhető, a május 14-i megjelenésig pedig érdemes figyelni az újabb promociós anyagokat.


A rajongók tanítják meg a Valve-et háromig számolni? Két nem hivatalos Half-Life játék is készül

Két éve, valószínűleg az utolsó kételkedő is elfogadta a szomorú igazságot, hogy a Half-Life talán sosem kap már hivatalos befejezést. Az eredeti játékok történetéért felelős Marc Laidlaw ugyanis ekkor tette közzé azt az írást, amit az immár 12 éves Half-Life 2: Episode 2 folytatásának szánt.

csókolom! A Gordonka kijöhet Lambdázni?


Az olyan alkotások esetében amik mögött ekkora és ennyire kitartó közösség munkálkodik, nincs nagy ok a félelemre. Gondoljunk csak a végtelen számú tartalomra, az új küldetésekre és pályákra, amiket az első két rész kapott az évek alatt. A Black Mesa például hosszú évek munkájának köszönhetően modern köntösbe ültette az első részt, de említhetjük a klasszikus Counter-Strike-ot is, ami egy pár megabájtos ingyenes kiegészítőből lett a máig is népszerű online játék. Most, hogy a hivatalos story már közkinccsé lett, a független kezdeményezések belekezdhetnek a saját vízióik elkészítésébe. A sok évnyi várakozást ráadásul a bőség zavara kompenzálhatja majd, ugyanis a folytatást két párhuzamosan készülő projekt is megkísérli tető alá hozni.


A legfrissebb videóval a BOREλL ALYPH névre keresztelt játék észítői jelentkeztek. Ahogy az sejthető, a Keep Away From Fire néven dolgozó független csapat tagjai elkötelezett Half-Life rajongók és  alkotásuk igyekszik a lehető leghűségesebb maradni a Half-Life 2-ben megismert játékmenethez. Olyannyira, hogy az eredeti játék alatt dolgozó Source motort használják, ami nem csak a hangulat megőrzése miatt volt fontos, de saját bevallásuk szerint a munkájukat is megkönnyíti. A felvételen korai állapotában láthatjuk a játékot, így ahogy ez lenni szokott, számos hang és textúra még nem végleges, viszont az utolsó percekben egy kis zene is felcsendül. A weboldalukon válaszolnak a leggyakoribb rajongói kérdésekre, így azt már tudjuk, hogy megismerésre váró helyszínek mellett, új szörnyekre illetve ellenfelekre is számíthatunk, ám ezek többnyire csak koncepció szintjén léteznek és még semmit nem tudnak megmutatni belőlük. A jó hír, hogy a nosztalgiázni vágyók teljesen ingyenesen játszhatják majd, és ironikus, de talán nem meglepő módon a Stemről tölthetik majd le.


A bekezdés fölött található nagyszerű soundtrack mögött egy valamivel komolyabb művelet húzódik meg
. A Project Borealis ugyanis több mint 70 lelkes fejlesztő közös projektje, akik eretnek módon az Unreal 4 grafikus motort találták a legmegfelelőbbnek a munkához. A viccet félretéve, a YouTube csatornán megtekinthető bemutatókból és fejlesztői naplókból kiderül, hogy szeretnék megőrizni a Half-Life eredeti karakterét és szellemiségét, ugyanakkor fejlettebb lehetőségekkel és modernebb külsővel képzelik el a folytatást. Azok tehát, akik nem tudják eldönteni, hogy modern vagy klasszikus formában lenne az igazi az Episode 3, némi szerencsével talán mindkét változatot kipróbálhatják majd.

2019. 04. 10

Arctic Freezer 7 X? Műszakváltás 15 év után
Az Arctic megfizehető hűtője, kategóriájának egyik legjobban sikerült darabja volt, de a sok becsületesen ledolgozott év után végre kiérdemelte a nyugdíjazást. A Freezer 7 Pro hamarosan hátralép, hogy átadja helyét az új generációnak, ugyanis elkészült a Freezer 7 X. Ha egy termék képes tizenöt éven át megőrizni népszerűségét, az több mint elegendő bizonyíték arra, hogy valamit nagyon jól csinál. Az Arctic 7 máig az egyik legkedveltebb processzorhűtő, mely megjelenése óta mindössze a kompatibilis foglalatok számával bővült, és egy optimalizált Pro revíziót kapott, ugyanis se a gyártó, se a közönség nem érezte úgy, hogy megérett volna a leváltásra. Persze semmi sem tart örökké, a svájci vállalat pedig enged az új idők szavának, így végül újratervezte a nagy múltú modellt. A hatékonyságot szem előtt tartva, a hűtőbordák és a hőcsövek dizájnja is átalakult. Utóbbi esetében három helyett már csak kettő végzi a hőszállítást, viszont közvetlenül érintkeznek a processzorral, majd ahelyett, hogy szorosan egymás mellett haladnának, két felé ágaznak a jobb hőeloszlás érdekében. A 0.4mm-es alumínium bordázat 44 rétegből áll, melyet a 92mm-es ventilátor hűt, belül hidrodinamiks csapágyakkal, kívül stílusos, lamellákra fekvő kerettel. A légterelő nem csak külsőleg változott, hiszen a korábbi 2500 helyett, ezúttal maximum 2000 RPM fordulatszámot produkál, mely halkabb, összességében mégis hatékonyabb elődjénél. Az 7 Pro esetén a fülünk számára már korrekt 0.8 Sone értéket kaptunk, eh
Cyberpunk 2077 és GeForce Now? Megjelenéskor akár telefonról is játszhatunk
A GeForce Now már a megjelenés napján támogatni fogja a játékot, és elvileg a Ray Tracing opció is gond nélkül működni fog. A Cyberpunk 2077 szeptemberre halasztott startja nem csak a jobb optimalizációra adott lehetőséget, ugyanis az Nvidia-féle Ray Tracing funkció mellett GeForce Now támogatás is érkezik, az újdonságról korábbi cikkünkben már mi is hírt adtunk. Az Nvidia hivatalos közleményben osztotta meg a részleteket, miszerint a Steames változat az új szolgáltatáson keresztül is játszható lesz, már a megjelenés napján. Az ígéret szerint a Founder tagsággal bíró felhasználók RTX támogatással együtt fedezhetik fel Night City-t, és tökéletes optimalizáció mellett, akár egy Macbookon is élvezhetik azt. Ha esetleg a kiadó CD Projekt saját felületén, a GOG.com-on keresztül szereznénk be a játékot, a DRM mentes telepítőcsomag megvásárlása esetén a teljes bevétel a Lengyel stúdiót illeti, így viszont a felhő alapú játékról le kell mondanunk. Korábban a hasonló opciót kínáló Google Stadia is szóba került, ám erről csak annyit tudunk, hogy a 2077 idővel azon a platformon is elérhető lesz, viszont ott nem használhatjuk saját Steam fiókunkat. A játékokat minden esetben a Stadia rendszerén belül kell megvásárolnunk és csak ott érhejtük el őket, ebből a szempontból az Nvidia megoldása jóval rugalmasabb.  Akit elkapott a Cyberpunk láz, de nincs játékra alkalmas eszköze, tegyen egy próbát a GeForce Now időlimites ingyenes opciójával. Ha elégedettek vagyunk, talán érdem
Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
Amikor azt hittük, hogy az egyedi megoldások megjelenésével többé nem lesz gond az RX5700 széria hűtésével, az Asus ROG Strix megoldásai új bekezdést indítottak. A rossz tapasztalatok egyre csak gyűltek, az Asus azonban kiderítette a problémát és megoldást is ajánl. A ROG Strix a felső kategóriás termékekről és tuningra kihegyezett komponensekről szól, ám a gyártó ezúttal rendesen elnézett valamit. A vásárlók alig várták, hogy egy izmos hűtéssel felszerelt strapabíró kártyát kapjanak, ám a megjelenést hamarosan panaszos vásárlói bejelentések követték, a kártyák ugyanis indokolatlanul komoly melegedést produkáltak. Bár a gyártó az AMD-re mutogat, az a helyzet, hogy a problémáért mindkét fél felelős.  Jobb később mint soha, mondhatnák, ugyanis utólagos tesztek kiderítették, hogy az AMD téves információkkal látta el partnerét a hűtés rögzítéséhez szükséges nyomás mértékéről. Az elvégzett mérések során 50 és 70 PSI között értek el optimális teljesítményt, ezzel szemben az AMD eredetileg 30 és 40 PSI körül határozta meg, a megfelelő hőtovábbításhoz szükséges értéket. Bár az AMD valóban tévedett, a felelősség áthárítása nem túl elegáns, hiszen tökéletesen látszik, hogy az Asus egyáltalán nem tesztelte megfelelő alapossággal a szériát, mielőtt útjára bocsátotta a vásárlók felé. A helyzet megoldása a hűtést rögzítő csavarokban rejlik, a ROG kártyákon alkalmazott darabok egyszerűen nem elég szorosak a szükséges nyomás eléréséhez. A helyzet orvoslására sokan alátétekkel,
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres