A vártnál kevesebb új elõfizetõ jön, az USA-ban pedig emelték az elõfizetési díjat
Miközben az Egyesült Államokban és Kanadában emelkednek az elõfizetés költségei, a népszerû online tartalomszolgáltató jelentõs értékvesztést könyvelhet el, miután látványosan bezuhant a tõzsdei árfolyama. A helyzetük azért közel sem tragikus, ám a nagyra nõtt online videotéka jelenleg kevésbé optimistán tekinthet a jövõbe, mint akár tavaly ilyenkor.
Nem tett jót a Netflix értékpapírjainak a vállalat ügyfélszámának várhatóan kedvezõtlen alakulása. A világ legnagyobb online videostreaming-szolgáltatójának számító cég, valamivel kevesebb új elõfizetõt szerzett a legutóbbi utolsó üzleti negyedévében, mint amit az eredeti elõrejelzések alapján vártak. Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy ez a visszaesés a közeljövõnek is szól, az év elsõ negyedében ugyanis ennél sokkal kevesebb érdeklõdõre számítanak. No persze a piacvezetõ továbbra is világszerte rengeteg nézõt szórakoztat digitálisan elérhetõ sorozat- és filmtárával, hiszen 221.8 millió aktív elõfizetõvel büszkélkedhet, a tõzsdét viszont ez az impozáns szám nem igazán hatja meg. Részvényeik múlt pénteken 21.8%-ot estek, mely a legrosszabb napjuk 2012. július 25. óta, amikor a részvényeik értéke 25%-ot zuhant. A gond abból fakad, hogy a tavaly várt 8.4 millió helyett 100 ezerrel kevesebb új elõfizetõjük érkezett, mely igazából még nem tûnik komoly problémának. Azonban 2022 elsõ negyedévére valóban drasztikus mértékben csökkenhet az újoncaik száma, mely már milliós léptékben mérhetõ elmaradás lesz.
Idén az elsõ negyedévben 2.5 millió új belépõ várható, mely nem csak a fenti 8.3 milliótól marad el látványosan, de attól az 5.9 milliótól is, amit korábban erre az idõszakra megjósoltak. A viszonylag erõs évzárás olyan címeknek volt köszönhetõ, mint kedvenc szörnyvadászunk, a Vaják második évada, de sokakat érdekelt a Ne nézz fel címû filmszatíra is. A visszafogott növekedés hátterében több dolog is áll, melyek részben vagy egészben, de valamilyen módon egyaránt a járványhelyzet alakulásához köthetõk. Egyfelõl kevesebb olyan friss húzócím várható a kínálatukba, mely behozza a várt nézõszámot, és úgy tûnik, hogy a Ryan Reynolds fõszereplésével készülõ The Adam Project vagy a Bridgerton 2. évada kevésnek bizonyulhat az olyan nagy durranásokkal szemben, mint a Witcher kalandjainak folytatása, vagy a hosszú távon tarolni képes Squid Game. A vállalat szerint a járvány és annak gazdaságra gyakorolt hatásai bizonyos régiókban elég rosszak ahhoz, hogy például Latin-Amerikában a Netflix legyen a legfontosabb az emberek számára.
A vállalat azonban attól még eléggé messze van, hogy a fennmaradásáért kellje aggódnia, mindenesetre némi kompenzáció reményében már áremelést is végrehajtottak a legfontosabb régióban. Az elõfizetõi díjakat az Egyesült Államokban és Kanadában növelték, elõbbiben 13.99-rõl 15.49 dollárra, míg kanadai dollárból 14.99 helyett már 16.49-et kell fizetnie az érintett felhasználóknak. Azért voltak olyan kedvesek és megindokolták ezt az 1-2 dolláros emelkedést, mely a cég szerint a mûsorválasztékuk bõvítése miatt vált szükségessé. Ezzel jelenleg drágábbak, mint a konkurens szolgáltatások többsége, hiszen a Disney+ például 7.99 dollárt, a HBO Max pedig 11.99 dollárt kér havonta. Ez a két ország együtt azonban a negyedéves bevételük mintegy 44 százalékáért felelt, mely a harmadik negyedévben 3.3 milliárd dollárt jelentett, így annak a fejenként számolt "pár" extra dollárnak minden bizonnyal nagyon jó helye lesz a cég kasszájában.
Emellett a Netflix már megvetette a lábát videojáték-iparban is, a tavalyi évet 10 mobiljátékkal indították, de 2022-ben ennél jóval több készül majd, ráadásul idõvel szeretnének tovább merészkedni a PC-s és konzolos piacra is.