A vártnál kevesebb új előfizető jön, az USA-ban pedig emelték az előfizetési díjat
Miközben az Egyesült Államokban és Kanadában emelkednek az előfizetés költségei, a népszerű online tartalomszolgáltató jelentős értékvesztést könyvelhet el, miután látványosan bezuhant a tőzsdei árfolyama. A helyzetük azért közel sem tragikus, ám a nagyra nőtt online videotéka jelenleg kevésbé optimistán tekinthet a jövőbe, mint akár tavaly ilyenkor.
Nem tett jót a Netflix értékpapírjainak a vállalat ügyfélszámának várhatóan kedvezőtlen alakulása. A világ legnagyobb online videostreaming-szolgáltatójának számító cég, valamivel kevesebb új előfizetőt szerzett a legutóbbi utolsó üzleti negyedévében, mint amit az eredeti előrejelzések alapján vártak. Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy ez a visszaesés a közeljövőnek is szól, az év első negyedében ugyanis ennél sokkal kevesebb érdeklődőre számítanak. No persze a piacvezető továbbra is világszerte rengeteg nézőt szórakoztat digitálisan elérhető sorozat- és filmtárával, hiszen 221.8 millió aktív előfizetővel büszkélkedhet, a tőzsdét viszont ez az impozáns szám nem igazán hatja meg. Részvényeik múlt pénteken 21.8%-ot estek, mely a legrosszabb napjuk 2012. július 25. óta, amikor a részvényeik értéke 25%-ot zuhant. A gond abból fakad, hogy a tavaly várt 8.4 millió helyett 100 ezerrel kevesebb új előfizetőjük érkezett, mely igazából még nem tűnik komoly problémának. Azonban 2022 első negyedévére valóban drasztikus mértékben csökkenhet az újoncaik száma, mely már milliós léptékben mérhető elmaradás lesz.
Idén az első negyedévben 2.5 millió új belépő várható, mely nem csak a fenti 8.3 milliótól marad el látványosan, de attól az 5.9 milliótól is, amit korábban erre az időszakra megjósoltak. A viszonylag erős évzárás olyan címeknek volt köszönhető, mint kedvenc szörnyvadászunk, a Vaják második évada, de sokakat érdekelt a Ne nézz fel című filmszatíra is. A visszafogott növekedés hátterében több dolog is áll, melyek részben vagy egészben, de valamilyen módon egyaránt a járványhelyzet alakulásához köthetők. Egyfelől kevesebb olyan friss húzócím várható a kínálatukba, mely behozza a várt nézőszámot, és úgy tűnik, hogy a Ryan Reynolds főszereplésével készülő The Adam Project vagy a Bridgerton 2. évada kevésnek bizonyulhat az olyan nagy durranásokkal szemben, mint a Witcher kalandjainak folytatása, vagy a hosszú távon tarolni képes Squid Game. A vállalat szerint a járvány és annak gazdaságra gyakorolt hatásai bizonyos régiókban elég rosszak ahhoz, hogy például Latin-Amerikában a Netflix legyen a legfontosabb az emberek számára.
A vállalat azonban attól még eléggé messze van, hogy a fennmaradásáért kellje aggódnia, mindenesetre némi kompenzáció reményében már áremelést is végrehajtottak a legfontosabb régióban. Az előfizetői díjakat az Egyesült Államokban és Kanadában növelték, előbbiben 13.99-ről 15.49 dollárra, míg kanadai dollárból 14.99 helyett már 16.49-et kell fizetnie az érintett felhasználóknak. Azért voltak olyan kedvesek és megindokolták ezt az 1-2 dolláros emelkedést, mely a cég szerint a műsorválasztékuk bővítése miatt vált szükségessé. Ezzel jelenleg drágábbak, mint a konkurens szolgáltatások többsége, hiszen a Disney+ például 7.99 dollárt, a HBO Max pedig 11.99 dollárt kér havonta. Ez a két ország együtt azonban a negyedéves bevételük mintegy 44 százalékáért felelt, mely a harmadik negyedévben 3.3 milliárd dollárt jelentett, így annak a fejenként számolt "pár" extra dollárnak minden bizonnyal nagyon jó helye lesz a cég kasszájában.
Emellett a Netflix már megvetette a lábát videojáték-iparban is, a tavalyi évet 10 mobiljátékkal indították, de 2022-ben ennél jóval több készül majd, ráadásul idővel szeretnének tovább merészkedni a PC-s és konzolos piacra is.