fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 02. 19
Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
2020. 02. 19
Ipari forradalom? Ingyenes az Assassin's Creed Syndicate
2020. 02. 19
A NAGY PROCESSZOR TESZT! 21 Intel és AMD proci erejét mértük össze.
2020. 02. 18
Már a falak is okosak? Az MIT felturbózza a Wi-Fi-t
2020. 02. 18
Korai hozzáférés? Comet Lake-S processzorokat árult egy webáruház
2020. 02. 17
Váratlan gyorsulás? GDDR6 memóriát kaphat a GTX1650
2020. 02. 17
A Metro Exodus végre Steamen, most 40%-os leárazással
2020. 02. 17
Corsair A500 - 10 év után újra léghűtés a Corsairtől
2020. 02. 16
Mit tud egy 270 ezres konfig Ryzen 3600 GTX1660Ti összeállításban?
2020. 02. 14
Ezek magyarok? - Ingyenes a Kingdom Come: Deliverance
2020. 02. 13
Víruspánik? Először marad el a Mobile World Congress
2020. 02. 13
Az új Windows 10 frissítés megöli a hangot és az internetet
2020. 02. 13
A mindenre (is) elég brutál processzor. 💪
2020. 02. 12
YouTube music? Ezt kínálja a Google, ha zenére vágyunk
2020. 02. 12
Hajlékony és okos, avagy az összecsukható telefonok reneszánsza
2019. 04. 16

Júniusban jön a The Sinking City - 15 perces videón a játékmenet

Bár a megjelenés pár hónapot csúszik, most végre mozgásban is láthatjuk a The Sinking City-t

Egy külső nézetes nyomozós játék segítségével merülhetünk majd el H.P. Lovecraft horrorosztikus fantáziavilágában, és most végre többet kaptunk egy rövidke kedvcsinálónál

Korábban már írtunk a Frogwares istállójában készülő The Sinking City-ről, ám azóta kiderült, hogy a megjelenési dátumot márciusról júniusra csúsztatták. A hír nem kifejezetten sokkoló, hiszen az alig három hónap nem a világ vége, és reméljük a haladék elegendő lesz egy csiszoltabb végeredményhez. Azt már az eddigi információk alapján is borítékolhattuk, hogy a játék sokkal többet kínál majd, mint a Cyanide által összedobott Call of Cthulhu, a Game Informer tagjai pedig két egész órán át tesztelhették, amiből 15 percet meg is oszthattak a nagyérdeművel.


A 3 perces részletekből álló összeállítás a játék elejébe enged betekintést, így nem kell tartanunk a komoly spoilerektől, vagy a közel harminc órás játékidő mélyebb részleteitől, viszont néhány alapvető kérdésre azért választ adott. Főhősünk a cselekmény helyszínéül szolgáló massachusettsi kisvárosba tart, és természetesen már a hajóúton rémálmok gyötrik, melyekben megcsodálhat egy hatalmas csápos lényt, mielőtt a sötét mélységbe vetné magát. Ahogy magunkhoz térünk, megismerkedhetünk a lootolás alapjaival, és rápillanthatunk az inventorynkra, illetve karakterünk képességfájára is. Az információk felkutatása mellett a tárgyak gyűjtögetése is fontos lesz, mivel a Metro játékokhoz hasonlóan, itt is a lőszer lesz az első számú valutánk, amit a megfelelő alapanyagokból mi magunk is előállíthatunk majd. Az elmondottak alapján erős szerepjátékos vonal került a játékba, ami elsősorban a nyomozásink sikerén keresztül gyakorol majd hatást a világra, illetve a történet alakulására. Ehhez tartozik egy skill rendszer is, amit a nagyjából megszokottnak mondható harc, életerő és elme/nyomozás hármasra osztottak fel. 

1-es szintű


A harcról annyit mindenképpen tudni érdemes, hogy nem ez lesz az első számú feladatunk Oakmont városában, ám a rejtélyek megoldása közben egyre szürreálisabb jelenségekkel, elménket ostromló víziókkal és veszedelmes lényekkel is találkozunk. Utóbbiak ellen a kézifegyverek mellett különféle csapdákat vethetünk be, ami a harci ágon belül külön alkategóriát is képez. A képek alapján a lehelyezés gyorsaságát, a sebzést, illetve két féle robbanási módot fejleszthetünk ki, de elveszni biztosan nem fogunk a részletekben. Azt a tippet is megtenném, hogy a játék stílusa, a korszak, illetve az eddigi felvételek alapján fegyverből sem lesz túl sokféle, talán két féle pisztoly és puska, illetve egy gépfegyver segít majd minket a mélytengeri borzalmak hazaküldésében. Ezen felül alkalmunk lesz némi búvárkodásra is, amikor a város alatti sötét és félelmetes mélységekbe merülhetünk alá, a stílusos szkafanderhez pedig fegyverzet is dukál, ami először is nagyon laza, másodszor nem ígér éppen nyugodt kirándulást.

Majmok és halak nem férnek meg egy városban

Bár Lovecraft univerzumában feltűnnek hasonló figurák, sokan talán meglepődve tapasztalhatják, hogy az elárasztott városba érve, a helyieknek némileg más fogalmuk lesz a szokatlanról, idegenről vagy furcsáról. Az egyik első küldetésünket ugyanis egy ember-majom hibridtől kapjuk majd, aki valójában a város egyik tehetős családjának feje és éppen elveszett fiát keresi. A közösséget nem csak a szőrös ábrázatú majomfik színesítik, de a vizes és nyirkos környezethez valamivel jobban illeszkedő, viszont kevésbé barátságos tekintetű halpofák is (engem az Elder Scrolls sorozat furcsa fajait juttatta eszembe). Ennek az izolált területnek tehát meglesznek a sajátosságai és egyedi szabályai, ám ezen felül egy klasszikus 20-as évekbeli hangulatot kapunk korabeli ruhákkal, járművekkel, utcaképpel, amit némileg szétzilál és átrendez a rejtélyes áradás.

Már most is hangulatos, de reméljük a köd rejt majd néhány igazán érdekes helyszínt


A küldetés felvétele után jöhet tehát a nyomozás, ami a játék gerincét, és legösszetettebb aspektusát adja. A helyszíneken nyomokat és tárgyakat vizsgálhatunk meg, és több korábbi játékhoz hasonlóan, ha eleget forgatunk egy kiválasztott darabot, kulcsfontosságú információkra bukkanhatunk. Érdemes lesz odafigyelni az alapos és körültekintő vizsgálódásra, ugyanis karakterünk megjegyzi az új ismereteket és kiegészíti velük a nyomozati anyagot, a darabok halmazát pedig végül nekünk kell egységbe rendeznünk. A hagyományos zsarumódszereken túl természetfeletti képességeket is bevethetünk majd, melyek segítenek felidézni vagy rekonstruálni az egyes események részleteit. A néha véres, sokszor szürreális pillanatok viszont elvezetnek minket egy olyan összetevőhöz, ami jobban jellemzi Lovecraft írásait bármilyen szörnyetegnél, vagy misztikus eseménynél, ez pedig nem más mint az őrület. Főhősünk nem viseli jól a természetfeletti és embertelen borzalmak egyre növekvő áradatát, így az aprólékos és átgondolt keresgélés mellett elméjének állapotát is figyelemmel kell kísérnünk.


Egy tenyérnyi hely sincsen szabadon

A beszámolók szerint az első néhány órában csak néhány, viszonylag lineáris felépítésű küldetés vár minket, és a beszélgetések során sincs sok válaszlehetőségünk. A fejlesztők ígérete szerint az előbbi tekintetében egészen biztosan tapasztalni fogjuk a változást, ugyanis a nagyjából harminc órás átlagos játékidő alatt egyre nőni fog a kihívás, és ezzel együtt a feladataink lehetséges végkimenetelének száma is. A Sherlock Holmes játékokban jártas fejlesztők nem hajították el a bevált módszereket, így nem kizárt, hogy egy sikeresnek vagy lezártnak vélt küldetésről, csak a játék egy jóval későbbi pontján derül majd ki, hogy valójában tévúton jártunk. A bejárható terület természetesen nem vetekszik a sandbox játékokra jellemző hatalmas térképekkel, de a többnyire gyalogszerrel megközelíthető helyszínek valószínűleg így is korrekt összképet adnak majd. Az említett áradás sem csak a story kedvéért van jelen, így bizonyos városrészeket csak csónakkal közelíthetünk meg és járhatunk be, a vízben pedig idővel mindenféle alattomos és barátságtalan lény próbál meg közelebbi ismeretséget kialakítani velünk, így jó lesz tempózni. 

Tömegközlekedésre ne is számítsunk, viszont a kékkel jelölt területeken többnyire találunk majd csónakot


Sajnos továbbra sem látható komoly fejlődés a karaktermodellek kidolgozottsága, de legfőképpen az animációk terén, és ezt azok is megerősítették, akik több órás játékidőt tudnak maguk mögött. A darabos és akadozó mozgás elég hangulatromboló tud lenni, bár az interakciók során látott arcmozgás közel sem olyan ijesztő, mint amire számítottam. Reméljük, hogy a fejlesztés befejezésére szánt plusz hónapok alatt tudnak finomítani a szereplők mozgásán, ezzel nagyban javítva a minőségérzeten. Természetesen ha a játékmenet megfelelően összetett lesz és a történet is szolgál meglepetésekkel, talán azzal is megelégszünk ha legalább a bugokat kisöprik a megjelenés napjára. Az új megjelenési dátum tehát június 27, a The Sinking City pedig a PC mellett PS4 és Xbox One tulajdonosok számára is elérhető lesz.

Dani - PCX

2019. 04. 16

Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
Amikor azt hittük, hogy az egyedi megoldások megjelenésével többé nem lesz gond az RX5700 széria hűtésével, az Asus ROG Strix megoldásai új bekezdést indítottak. A rossz tapasztalatok egyre csak gyűltek, az Asus azonban kiderítette a problémát és megoldást is ajánl. A ROG Strix a felső kategóriás termékekről és tuningra kihegyezett komponensekről szól, ám gyártó rendesen elnézett valamit. A vásárlók alig várták, hogy egy izmos hűtéssel felszerelt strapabíró kártyát kapjanak, ám a megjelenést hamarosan panaszos vásárlói bejelentések követték, a kártyák ugyanis indokolatlanul komoly melegedést produkáltak. Bár a gyártó az AMD-re mutogat, az a helyzet, hogy a problémáért mindkét fél felelős.  Jobb később mint soha, mondhatnák, ugyanis utólagos tesztek kiderítették, hogy az AMD téves információkkal látta el partnerét a hűtés rögzítéséhez szükséges nyomás mértékéről. Az elvégzett mérések során 50 és 70 PSI között értek el optimális teljesítményt, ezzel szemben az AMD eredetileg 30 és 40 PSI körül határozta meg, a megfelelő hőtovábbításhoz szükséges értéket. Bár az AMD valóban tévedett, a felelősség áthárítása nem túl elegáns, hiszen tökéletesen látszik, hogy az Asus egyáltalán nem tesztelte megfelelő alapossággal a szériát, mielőtt útjára bocsátotta a vásárlók felé. A helyzet megoldása a hűtést rögzítő csavarokban rejlik, a ROG kártyákon alkalmazott darabok egyszerűen nem elég szorosak a szükséges nyomás eléréséhez. A helyzet orvoslására sokan alátétekkel, és a csava
Ipari forradalom? Ingyenes az Assassin's Creed Syndicate
A sorozat kilencedik darabja ugyan csak a megjelenített történelmi korszakot tekintve volt forradalmi, de ha valaki a klasszikus Assassin's Creed stílusra vágyik, ugyanakkor megdobbantja a szívét a 19. század Angliája, ne hagyja ki az Epic Games Store aktuális akcióját. A Ubisoft bejáratott szériája 2007-es megjelenése óta, jóformán egyetlen évet sem hagyott ki újabb epizód nélkül. A Syncicate ráadásul a sorozat legnagyobb fiaskóját, a 2014-es Unity-t követte, mely tökéletes céltáblája volt a játékipar pofátlansága miatt méltatlankodó tömegeknek. A futószalagon gyártott epizódok, az ezerszer is újrahasznosított ötletek és a minden innovációt nélkülöző (de teljes áron értékesített) részek után, a kiadó átgondolni kényszerült, hogyan tartsa életben a sok fejéstől kimerült tehenét. Így míg a Montréali szárny belekezdett az átgondoltabb Origins fejlesztésébe, a kanadai csapat kisebb hírverés mellett megpróbálta visszarángatni a bérgyilkosokat a vállalhatóság talajára. A Syndicate tehát nem a teljes megújulás, inkább az engesztelés jegyében készült, és ezt igazából egészen szépen teljesíti. Azzal nehéz vitatkozni, hogy az Assassin's Creed még legrosszabb pillanataiban is fantasztikusan megszerkesztett játéktereket tárt elénk, és ez alól a Syndicate sem kivétel. Az 1800-as évek Londonja a megszokott alapossággal lett kidolgozva, a környezet minden pillanatában a hitelesség érzetét kelti, így az időutazós faktor, ami a sorozat egyik legnagyobb vonzereje, ezt a részt is simán e
Már a falak is okosak? Az MIT felturbózza a Wi-Fi-t
Az internet és a vezeték nélküli hálózat mára olyan hétköznapi igénnyé vált, hogy a szakadozó kapcsolat komoly frusztrációt okoz a kényelemhez szokott felhasználónak. A kutatók nem a stressz kezelésére, sokkal inkább a Wi-Fi technológia megtámogatására alkották meg újdonságukat. Mind tudjuk, hogy még a legkomolyabb routerek és hálózati eszközök sem tudnak leküzdeni bármekkora távolságot, és minden falat. Hogy házunk minden pontján stabil netkapcsolatot biztosíthassunk, különféle jelerősítő megoldások között válogathatunk, akár minden szobába antennákat aggathatunk, és gépünkbe is komolyabb antennát szerelhetünk, hogy biztos legyen a végeredmény. Ám ez nem minden esetben hatékony, sőt, legyen akárhány antennánk, a jel sokszor rendkívül meggyengül, mire a forrástól az adott ponthoz ér, a sok kiegészítő pedig sokkal költségesebb, mint amilyen hatékony. Az MIT munkatársai ezt a problémát egy modernebb megoldással orvosolják. A Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory (CSAIL) úgy gondolta, ahelyett, hogy minden konnektorba jelerősítőket aggatnánk, miért ne használhatnánk antenna gyanánt az adott környzetet, vagyis az épület falait. A szoftveresen vezérelt RFocus természetesen úgynevezett "okos felület", mely több mint 3000 antenna és 100 áramköri lap egységéből áll, hogy a fogadó oldalán így maximalizálja a leadott jel erősségét. A tesztek megmutatták, hogy akár tízszeresen képes az átlagos jel felerősítésére, mindezt meglepően olcsón. Az apró antennák m
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres