2019. 04. 16

Júniusban jön a The Sinking City - 15 perces videón a játékmenet

Bár a megjelenés pár hónapot csúszik, most végre mozgásban is láthatjuk a The Sinking City-t

Egy külsõ nézetes nyomozós játék segítségével merülhetünk majd el H.P. Lovecraft horrorosztikus fantáziavilágában, és most végre többet kaptunk egy rövidke kedvcsinálónál

Korábban már írtunk a Frogwares istállójában készülõ The Sinking City-rõl, ám azóta kiderült, hogy a megjelenési dátumot márciusról júniusra csúsztatták. A hír nem kifejezetten sokkoló, hiszen az alig három hónap nem a világ vége, és reméljük a haladék elegendõ lesz egy csiszoltabb végeredményhez. Azt már az eddigi információk alapján is borítékolhattuk, hogy a játék sokkal többet kínál majd, mint a Cyanide által összedobott Call of Cthulhu, a Game Informer tagjai pedig két egész órán át tesztelhették, amibõl 15 percet meg is oszthattak a nagyérdemûvel.


A 3 perces részletekbõl álló összeállítás a játék elejébe enged betekintést, így nem kell tartanunk a komoly spoilerektõl, vagy a közel harminc órás játékidõ mélyebb részleteitõl, viszont néhány alapvetõ kérdésre azért választ adott. Fõhõsünk a cselekmény helyszínéül szolgáló massachusettsi kisvárosba tart, és természetesen már a hajóúton rémálmok gyötrik, melyekben megcsodálhat egy hatalmas csápos lényt, mielõtt a sötét mélységbe vetné magát. Ahogy magunkhoz térünk, megismerkedhetünk a lootolás alapjaival, és rápillanthatunk az inventorynkra, illetve karakterünk képességfájára is. Az információk felkutatása mellett a tárgyak gyûjtögetése is fontos lesz, mivel a Metro játékokhoz hasonlóan, itt is a lõszer lesz az elsõ számú valutánk, amit a megfelelõ alapanyagokból mi magunk is elõállíthatunk majd. Az elmondottak alapján erõs szerepjátékos vonal került a játékba, ami elsõsorban a nyomozásink sikerén keresztül gyakorol majd hatást a világra, illetve a történet alakulására. Ehhez tartozik egy skill rendszer is, amit a nagyjából megszokottnak mondható harc, életerõ és elme/nyomozás hármasra osztottak fel. 

1-es szintû


A harcról annyit mindenképpen tudni érdemes, hogy nem ez lesz az elsõ számú feladatunk Oakmont városában, ám a rejtélyek megoldása közben egyre szürreálisabb jelenségekkel, elménket ostromló víziókkal és veszedelmes lényekkel is találkozunk. Utóbbiak ellen a kézifegyverek mellett különféle csapdákat vethetünk be, ami a harci ágon belül külön alkategóriát is képez. A képek alapján a lehelyezés gyorsaságát, a sebzést, illetve két féle robbanási módot fejleszthetünk ki, de elveszni biztosan nem fogunk a részletekben. Azt a tippet is megtenném, hogy a játék stílusa, a korszak, illetve az eddigi felvételek alapján fegyverbõl sem lesz túl sokféle, talán két féle pisztoly és puska, illetve egy gépfegyver segít majd minket a mélytengeri borzalmak hazaküldésében. Ezen felül alkalmunk lesz némi búvárkodásra is, amikor a város alatti sötét és félelmetes mélységekbe merülhetünk alá, a stílusos szkafanderhez pedig fegyverzet is dukál, ami elõször is nagyon laza, másodszor nem ígér éppen nyugodt kirándulást.

Majmok és halak nem férnek meg egy városban

Bár Lovecraft univerzumában feltûnnek hasonló figurák, sokan talán meglepõdve tapasztalhatják, hogy az elárasztott városba érve, a helyieknek némileg más fogalmuk lesz a szokatlanról, idegenrõl vagy furcsáról. Az egyik elsõ küldetésünket ugyanis egy ember-majom hibridtõl kapjuk majd, aki valójában a város egyik tehetõs családjának feje és éppen elveszett fiát keresi. A közösséget nem csak a szõrös ábrázatú majomfik színesítik, de a vizes és nyirkos környezethez valamivel jobban illeszkedõ, viszont kevésbé barátságos tekintetû halpofák is (engem az Elder Scrolls sorozat furcsa fajait juttatta eszembe). Ennek az izolált területnek tehát meglesznek a sajátosságai és egyedi szabályai, ám ezen felül egy klasszikus 20-as évekbeli hangulatot kapunk korabeli ruhákkal, jármûvekkel, utcaképpel, amit némileg szétzilál és átrendez a rejtélyes áradás.

Már most is hangulatos, de reméljük a köd rejt majd néhány igazán érdekes helyszínt


A küldetés felvétele után jöhet tehát a nyomozás, ami a játék gerincét, és legösszetettebb aspektusát adja. A helyszíneken nyomokat és tárgyakat vizsgálhatunk meg, és több korábbi játékhoz hasonlóan, ha eleget forgatunk egy kiválasztott darabot, kulcsfontosságú információkra bukkanhatunk. Érdemes lesz odafigyelni az alapos és körültekintõ vizsgálódásra, ugyanis karakterünk megjegyzi az új ismereteket és kiegészíti velük a nyomozati anyagot, a darabok halmazát pedig végül nekünk kell egységbe rendeznünk. A hagyományos zsarumódszereken túl természetfeletti képességeket is bevethetünk majd, melyek segítenek felidézni vagy rekonstruálni az egyes események részleteit. A néha véres, sokszor szürreális pillanatok viszont elvezetnek minket egy olyan összetevõhöz, ami jobban jellemzi Lovecraft írásait bármilyen szörnyetegnél, vagy misztikus eseménynél, ez pedig nem más mint az õrület. Fõhõsünk nem viseli jól a természetfeletti és embertelen borzalmak egyre növekvõ áradatát, így az aprólékos és átgondolt keresgélés mellett elméjének állapotát is figyelemmel kell kísérnünk.


Egy tenyérnyi hely sincsen szabadon

A beszámolók szerint az elsõ néhány órában csak néhány, viszonylag lineáris felépítésû küldetés vár minket, és a beszélgetések során sincs sok válaszlehetõségünk. A fejlesztõk ígérete szerint az elõbbi tekintetében egészen biztosan tapasztalni fogjuk a változást, ugyanis a nagyjából harminc órás átlagos játékidõ alatt egyre nõni fog a kihívás, és ezzel együtt a feladataink lehetséges végkimenetelének száma is. A Sherlock Holmes játékokban jártas fejlesztõk nem hajították el a bevált módszereket, így nem kizárt, hogy egy sikeresnek vagy lezártnak vélt küldetésrõl, csak a játék egy jóval késõbbi pontján derül majd ki, hogy valójában tévúton jártunk. A bejárható terület természetesen nem vetekszik a sandbox játékokra jellemzõ hatalmas térképekkel, de a többnyire gyalogszerrel megközelíthetõ helyszínek valószínûleg így is korrekt összképet adnak majd. Az említett áradás sem csak a story kedvéért van jelen, így bizonyos városrészeket csak csónakkal közelíthetünk meg és járhatunk be, a vízben pedig idõvel mindenféle alattomos és barátságtalan lény próbál meg közelebbi ismeretséget kialakítani velünk, így jó lesz tempózni. 

Tömegközlekedésre ne is számítsunk, viszont a kékkel jelölt területeken többnyire találunk majd csónakot


Sajnos továbbra sem látható komoly fejlõdés a karaktermodellek kidolgozottsága, de legfõképpen az animációk terén, és ezt azok is megerõsítették, akik több órás játékidõt tudnak maguk mögött. A darabos és akadozó mozgás elég hangulatromboló tud lenni, bár az interakciók során látott arcmozgás közel sem olyan ijesztõ, mint amire számítottam. Reméljük, hogy a fejlesztés befejezésére szánt plusz hónapok alatt tudnak finomítani a szereplõk mozgásán, ezzel nagyban javítva a minõségérzeten. Természetesen ha a játékmenet megfelelõen összetett lesz és a történet is szolgál meglepetésekkel, talán azzal is megelégszünk ha legalább a bugokat kisöprik a megjelenés napjára. Az új megjelenési dátum tehát június 27, a The Sinking City pedig a PC mellett PS4 és Xbox One tulajdonosok számára is elérhetõ lesz.

Dani - PCX

2019. 04. 16

AMD vagy Intel processzor: Melyik éri meg jobban

AMD vagy Intel processzor: Melyik éri meg jobban?
Ha most állsz egy új számítógép vagy laptop vásárlás előtt, biztosan te is elakadtál már azon a kérdésen, hogy vajon az AMD vagy Intel processzor közül melyik éri meg jobban. Ez az örök vita, ami talán sosem fog teljesen eldőlni, hiszen mindkét gyártó rendelkezik erős előnyökkel és bizonyos kompromisszumokkal.
Ahhoz, hogy igazán jól tudj dönteni, fontos, hogy átfogó képet kapj a különbségekről, a technológiákról és arról, hogy milyen igényekhez melyik processzor passzol leginkább.
Ebben a cikkben olyan tapasztalatokra és szakmai ismeretekre támaszkodva segítek neked eligazodni az AMD vagy Intel processzor kérdésében, hogy ne csak a marketing szlogenekre, hanem a valódi teljesítményre és felhasználói élményre alapozd a választásodat.
A processzorok fejlődése és az iparági verseny
Teljesítmény: nem csak az órajel számít
Energiahatékonyság és hőtermelés
Ár-érték arány: hol kapsz többet a pénzedért?
Kompatibilitás és platform támogatás
Milyen felhasználóknak melyik processzor ajánlott?
Jövőállóság és technológiai újítások
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
A processzorok fejlődése és az iparági verseny
Az AMD és az Intel története több évtizedre nyúlik vissza, és mindkét cég rengeteget fejlődött az elmúlt években. Az Intel hosszú ideig szinte egyeduralkodó volt a processzorgyártásban, de az AMD az ut

Processzor típusok: 5 különbség az Intel és AMD között

Processzor típusok: 5 különbség az Intel és AMD között
Ha érdekelnek a processzor típusok, akkor biztosan találkoztál már az Intel és az AMD nevekkel. Ezek a két nagy óriás gyakorlatilag uralja a piacot, és bármilyen számítógép összerakásánál vagy vásárlásánál alapvető kérdés, hogy melyik gyártó termékét válaszd. A különbségek sokszor nemcsak technikai részletekben rejlenek, hanem abban is, hogyan működnek, milyen felhasználói élményt nyújtanak, vagy mennyire passzolnak az igényeidhez.
Ebben a cikkben átvezetlek a legfontosabb tudnivalókon az Intel és az AMD processzor típusok között, hogy könnyebben eligazodj a világukban.
A processzorok alapvető szerepe és fejlődése
Intel és AMD: eltérő megközelítés a processzor típusok terén
Architektúra és technológiai újítások
Energiahatékonyság és hőtermelés
Ár-érték arány: melyik a jobb választás?
Kompatibilitás és platformok
Overclocking és tuning lehetőségek
Piaci pozíció és innovációk
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
A processzorok alapvető szerepe és fejlődése
Mielőtt belemennénk az Intel és AMD közti különbségekbe, érdemes megérteni, hogy mit is jelent egy processzor. A processzor, vagy más néven CPU (Central Processing Unit), az a számítógép agya, amely elvégzi az utasításokat, futtatja a programokat, és koordinálja a gép működését. Az elmúlt évtizedekben mindkét gyártó hatalmas fejlőd�

Processzor sebesség: 5 tényező, ami valóban befolyásolja a teljesítményt

Processzor sebesség: 5 tényező, ami valóban befolyásolja a teljesítményt
A processzor sebesség az egyik legfontosabb mérőszám, amit akkor nézünk, amikor új számítógépet vagy laptopot választunk. De ha őszinték vagyunk, nem mindig olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. Sokszor hallod, hogy minél magasabb a GHz, annál gyorsabb a gép, pedig ennél sokkal több minden befolyásolja a valós teljesítményt.
Ha tényleg meg szeretnéd érteni, mitől gyors vagy lassú a processzorod, akkor ebben a cikkben szeretnék neked segíteni egy igazán átfogó képet adni.
Mi is pontosan a processzor sebesség?
Az architektúra jelentősége
Magok száma és párhuzamos feldolgozás
Cache memória szerepe a sebességben
Az órajel és a teljesítmény kapcsolata
Hőmérséklet és hűtés hatása
RAM és egyéb komponensek szerepe
Szoftveres tényezők és optimalizáció
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Mi is pontosan a processzor sebesség?
A processzor sebesség általában a CPU órajelét jelenti, amit gigahertzekben (GHz) mérnek. Ez az érték azt mutatja meg, hogy a processzor másodpercenként hány ciklust tud végrehajtani. Minél magasabb ez a szám, elvileg annál több műveletet képes elvégezni egy másodperc alatt. Viszont ez az egyszerű magyarázat nem fedi le a teljes valóságot, hiszen a modern processzorokban sokkal több tényező is közrejátszik a teljesítményben, mint pusztán az órajel.
Emellett fontos megérte
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.