fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
Lezajlott az első Ubisoft Forward
Vége a kivédhetetlen emelt díjas hívásoknak?
Az Nvidia már az Intelnél is értékesebb
Szépen nőttek a PC-eladások a járvány miatt
Majdnem 900 milliós büntetés félrevezető hirdetések miatt
Brutális AORUS konfig közel 800 000 forintért!
Baleset áldozata lett az MSI elnöke
Univerzális csatlakozás - Bemutatkozott a Thunderbolt 4
Az új VVC kodek 50%-kal csökkenti a 4K videók méretét
Killing Floor 2, Lifeless Planet és The Escapist 2 ingyen!
5G-s gyorsulás? Hálózati fejlesztések Magyarországon
Vasárnap ingyen miénk lehet a Watch Dogs 2
Paradigmaváltás? Új anyagot fedezett fel a Samsung
Aprócska Thin mini-ITX alaplapok az ASRocktól
Stressz teszt 1.0 Warzone dupla és BFV teszt fincsi konfiggal
2019. 06. 18

PC-s játékaid mobilon? Elindult a Steam Remote Play bétatesztje

STEAM-es játékok a mobilodon?

VR, 4K, 60 FPS, 144FPS, tripla A címekkel futtató hordozható konzol? Ha videojátékokról van szó, a piac legfeljettebb termékeiből válogathatunk, így akár egy repülőgépen is játszhatunk Witcher 3-at. Mi jön még?

Az utóbbi években számos cég dolgozik azon, hogy költséges dedikált eszköz megvásárlása nélkül is játszhassunk kedvenc játékainkkal, mindezt akár egy okostelefonon. A Google Stadia hamarosan elstartoló streaming szolgáltatása ígéretesnek tűnik, hiszen akár ingyenesen is kipróbálható lesz, nem kell hozzá drága gép, a fejlettebb 4K-s játékélményért és a játékokért viszont itt is fizetni kell. De mi van ha már van saját játékos konfigurációnk, mégis élnénk stream nyújtotta szabadsággal? A STEAM-et üzemeltető Valve fejlesztői ezen ügyködnek.

Vezetékes kapcsolat otthon, nagy sávszél pedig mindenhol szükséges lesz


Hasonlóval más cégek is próbálkoztak, a Sony például a PlayStation 4 felhasználók számára biztosít lehetőséget, hogy otthonuktól távol is elindíthassák játékaikat. A koncepció tulajdonképpen a Steam Remote Play esetében is ugyanaz. A funkció eléréséhez otthon bekapcsolt állapotban kell lennie számítógépünknek, mi pedig ahhoz kapcsolódva hozzáférhetünk a felhasználói könyvtárunkban szereplő játékokhoz. Ez alapvetően nem hangzik rosszul, hiszen ha a háztartásban már van egy többmilliós gamer PC, egy szövegszerkesztésre elegendő laptoppal is játszhatunk a legkomolyabb látványt kínáló címekkel, de egy egyszerűbb irodai notebookon is játszhattunk olyasmivel, ami okostelefonokon semmilyen formában nem elérhető. Ez papíron jól hangzik, ám az új szolgáltatás nem véletlenül béta üzemmódban rajtolt el. Míg a Google Stadia lehetőségei meglepően alacsony sávszélesség mellett is elérhetők, a Remote Play még nem tart abban a fázisban, amit zökkenőmentes jelzővel illethetnénk. A STEAM tehát egyelőre még a minimum feltöltési és letöltési sebességet sem közölte, ezt valószínűleg a most kezdődő tesztidőszak alatt próbálják bekalibrálni. A vállalat egyelőre annyit kommunikált, hogy játékgyűjteményünk távoli eléréséhez mindkét oldalon magas sávszélességre és stabil kapcsolatra van szükség.

A rendszer nem bonyolult, ám az online változattal legyünk türelmesek


De mi kell még ezen kívül? A STEAM rendszerében folyamatosan zajlanak a fejlesztések, szolgáltatásaik pedig átalakulnak, vagy akár el is tűnnek. Az első lépés a Steam Link eszköz volt, ami arra volt hivatott, hogy otthonunk bármely pontján elhelyezett kijelzőn játszhassunk, sebességveszteség vagy késés nélkül. Az eladási számok finoman szólva se döntögettek rekordokat, így leálltak a gyártásával, az utolsó darabokat pedig mindössze pár dollárárért árusítják. A kis dobozka eltűnt ugyan a piacról, viszont a megvásárolt darabok továbbra is működnek, és a folyamatos frissítéseknek hála az új funkciókkal is lépést tartanak. Ezt követően jelent meg az Steam Link Anywhere, illetve a Steam In-Home funkció, mely otthoni hálózatunk határait szélesítette ki, így akár egy Linuxos irodai PC-re is átjátszhatjuk gamer rendszerünkön futó játékainkat, egyéb hardver megvásárlása nélkül. A Remote Play a Steam In-Home továbbfejlesztett változata, és át is vette a helyét az alkalamzáson belül. Lényegében otthonunk kapuit kitárja az egész világra, így a föld másik végén is lehetünk, a játék elvileg nem jelenthet gondot.

Tablet, mobil, PC, set top box, iMac, iPhone, okostévé


De mégis mi kell ahhoz, hogy egy amerikai nyaralás esős estéjén, betölthessük mobilunkon a félbehagyott Doom Eternal kampány mentéseit? A játék megjelenésén túl, természetesen a saját számítógép otthonunkban (vagy más tetszőleges helyen), amihez egy lassabb laptopról, de akár egy okostelefonról is csatlakozhatunk, amennyiben mindkét oldalon fut a STEAM kliens legfrissebb változata, illetve Android rendszer esetén a Steam Link app. Maga a Steam Link dobozka is megkapta a szükséges frissítést, így ebben az esetben még második számítógépre sincs szükség, a kütyü mellé egy monitor is elegendő. A játék perifériák nélkül igen nehézkes, így egérre, billentyűzetre még így is szükség lehet, a kontrollert pedig elvileg támogatta az In-Home, így reméljük ez továbbra sem lesz probléma. A távoli elérés tehát még gyerekcipőben jár, és az sem feltétlenül életszerű, hogy huzamosabb távollét idején otthoni PC-nk megállás nélkül üzemeljen. Ám ha ez nem probléma, esetleg van otthon aki figyel, hogy ne égjen le a ház, a megrögzött játékrajongók izgalmas dolgok elé nézhetnek. Reméljük a STEAM-nél képesek lesznek visszafogni a Remote Play étvágyát, és alacsonyabb sávszélesség esetén is képes lesz ellátni a feladatát. A STEAM kliens IDE kattintva letölthető, az Androidos alkalmazás ITT elérhető, sőt, úgy néz ki, végre az Apple eszközök tulajdonosai is élhetnek a különféle streaming opciókkal.

2019. 06. 18

Lezajlott az első Ubisoft Forward
Nagyjából az előzetes várakozások szerint alakult a Ubisoft online eseménye  Sok érdekességgel, de kevés váratlan meglepetéssel szolgált az újdonsült Ubisoft Forward esemény, mely a francia kiadó online közvetítéssorozatának első adása volt. Ez igaz a nézőknek ajándékként felkínált digitális tartalmakra is, hiszen jóformán borítékolható volt, hogy az előre beharangozott ingyenes Watch Dogs 2-t lehetetlen lesz az esemény ideje alatt beszerezni. A szerverek természetesen letérdeltek a végtelen mennyiségű érdeklődő miatt, akik egyszerre próbáltak bejelentkezni a Ubisoft rendszerébe. A kiadó gyorsan meg is próbálta elejét venni a felháborodásnak, és jelezte, hogy mindenki hozzájut majd a digitális ajándékokhoz, most inkább élvezzük a showt. A játékbejelentésekkel szolgáló előre rögzített adásban, az utóbbi időszakban reflektorfénybe helyezett játékokról volt szó, így aki esetleg az elhanyagoltnak tűnő fejlesztésekre volt kíváncsi, az nagy valószínűséggel a hivatalosan is bejelentett, következő Forward eseményen kaphat választ a kérdéseire. Most az újdonságok közül elősorban a Watch Dogs Legion, az Assassin’s Creed Valhalla, a Hyper Scape és a merő véletlenségből „kiszivárgott” Far Cry hatodik része került előtérbe, melyek valójában bőségesen elegendő tartalommal szolgáltak egy rövid összefoglaló megtöltésére. A bemutatók mellett azért szántak időt mobilos címekre, illetve a több éve piacon lévő multiplayer játékokra is, például köszönetet mondtak az öt
Vége a kivédhetetlen emelt díjas hívásoknak?
Anyagi értelemben többé nem fizetünk majd rá, ha fogadjuk egy ismeretlen telefonhívását  Világszerte ismert jelenségnek vethet véget hazánkban az Elektronikus Hírközlési Törvény (eht.) átfogó módosítása, mely július harmadikán került elfogadásra a parlament által. Az említett csalás lényege, hogy hívásunk érkezik, és a kijelzőn valamilyen idegen ország telefonszámát pillantjuk meg, melyről nem sejtjük, hogy valamilyen emeltdíjas szolgáltatással van egybekötve. A legrosszabb az egészben a kiszolgáltatottság, hiszen nem csak akkor kényszerítenek ránk extra költségeket, ha kíváncsiságból visszahívjuk az elmulasztott hívásban szereplő számot, de akkor is automatikusan megterhelik a számlánkat a kéretlen szolgáltatás árával, ha egyszerűen csak fogadjuk a hívást. Bár a gyanús hívásokat továbbra sem akadályozhatjuk meg, a továbbiakban nem kell félnünk, hogy tudtunk nélkül horribilis összeg megfizetésére köteleznek. A törvénymódosítás legfőbb szerepe, hogy az elektronikus hírközlő hálózatokra vonatkozó szabályozócsomagot a piac gyakori változásaihoz igazítsa. Elsősorban nem a felhasználók jogkörének kibővítéséről van szó, viszont visszaszorítaná az akaratlanul igénybe vett szolgáltatásokkal elért visszaéléseket. A többnyire fejletlen országokból indított, visszaélésre alkalmas szolgáltatást rejtő hívások miatt kiszámlázott meglepetés összegeket visszakaphatjuk, mivel a hatóságok kényszeríthetik a szolgáltatót a levont összegek visszatérítésére. Elvileg a visszatérítés a
Az Nvidia már az Intelnél is értékesebb
248 milliárd dollár. Ekkorára rúg az Nvidia pillanatnyi - az összes befektető által meghatározott - számszerűsített értékéke.  A szilíciumszobrász nagyvállalat történelmi magaslatra ért el, mikor értékpapírjai a napokban 404 dollár fölé hágtak, ezzel lekörözve a korábban uralkodó Intelt. Igaz, hogy a 246 milliárdos második hely továbbra is egy nagyobb bevételt generáló vállalatra mutat, ám az Nvidia csütörtökön elért-, és azóta is javuló eredményére korábban nem volt példa. Míg az Intel idén már 2%-ot zuhant, az Nvidia részvénycsomagja fantasztikus 68%-os erősödést produkált, melyet nagyrészt az adatközpontokkal elért eredményeik, és hosszú távon értékesnek tartott fejlesztéseik indokoltak. Ezek alapján az Egyesült Államokban megkérdőjelezhetetlenül a legértékesebb chipalkotó céggé vált és világviszonylatban sincs szüksége szégyenkezésre, hiszen a szegmensben annak ellenére foglalja el a kiemelkedő harmadik helyet, hogy a gyártási folyamatokat valójában kiszervezi külsős partnereknek, és házon belül kizárólag a lapkák megtervezésére koncentrál. Ezzel szemben az Intel saját gyártósorokat üzemeltet, ugyanakkor az is igaz, hogy évek óta küzdenek nem csak a kereskedelmi mennyiség szinten tartásával, de az olyan új technológiákra történő váltással is, mint például a hadak útját megjárt 10nm-es csíkszélességen alkalmazott fejlesztések. Külön érdemes megemlíteni, hogy miközben a globális bevételeket tekintve az Intel továbbra is kimagaslik a tömegből, és az idén várt
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...