fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2019. 10. 21
IT hírek 10.21. - 3950X vs. i9-10980XE, megújul a DDR4, Observer és Alan Wake
2019. 10. 21
Ryzen 5 3600 vagy i5 9600K jobb egy RTX2070 Super mellé? Viktor vs Joakim 2.
2019. 10. 19
A merev konfig visszatér? - i9-9900K/RTX2080 számítógép teszt
2019. 10. 17
Ingyenes hétvége és nagy leárazás - The Division 2
2019. 10. 16
Fallout az űrben? Íme a The Outer Worlds első 20 perce
2019. 10. 15
A világ leggyorsabb gépszerelői.
2019. 10. 14
IT hírek 10.14. - 10. generációs i3, Kaby Lake, extrém NAVI, ingyen Marsutazás
2019. 10. 14
Ádám csövezik. Hogyan készül egy folyadékhűtéses számítógép merev csövekkel?
2019. 10. 11
Középkategóriás, mégis prémium? - Ryzen 7 2700/GTX1660Ti számítógép teszt
2019. 10. 08
Kúpósztó vagy egy átlagos Gamer számítógép? TUF cuccok, Ryzen 7, X470, 970 Pro, 1660Ti
2019. 10. 07
IT hírek 10.07. - Intel biztonság és gyorsabb hálózat, AIO RTX, Játékdömping
2019. 10. 07
Jól szellőző QHD-ra alkalmas konfiguráció 390 000 ft-ért! 2700/RTX2060 S/32GB RAM/NVMe SSD
2019. 10. 07
Számítógép az irodába és játékra 260 ezer Ft-ért. Ryzen5 3400G/GTX1650/16GB RAM/ SSD /HDD/FSP
2019. 10. 03
Ki az igazi G? Négy dudás egy stúdióban
2019. 10. 03
Vegyes házasság - Ryzen 7 2700X/RTX2060 SUPER számítógép
2019. 04. 24

Túl az 1 millión - Jól nyitott a World War Z

Meglepően pozitív fogadtatásra lelt a Saber Interactive új zombis akciójátéka, a World War Z túl van az 1 millió eladott példányon

Idén sem maradunk zombis címek nélkül, ám senki nem gondolta, hogy napokal a Days Gone megjelenése előtt ekkorát szólhat egy olyan cím, amiben ismét szaladgáló hullákat mészárolhatunk.


Ha azt gondoltuk, a közönségnek már a könyökén jönnek ki a rothadó élőholtak és agresszív fertőzöttek, akkor nagyot tévedtünk. Olyannyira, hogy sokan már tűkön ülnek a PS4-re napokon belül érkező Days Gone megjelenéséig, de hasonló várakozás előzi meg a Dying Light második részét is, ráadásul nemrég a Back 4 Blood is bejelentésre került, mely a klasszikus Left 4 Dead szellemi örököse lesz. Ezek mellett nehéz lett volna felmérni, hogy valójában hányan is lehetnek kíváncsiak az azonos című regényen alapuló akciójátékra. A kétely jogosnak tűnt, hiszen az Overkill's The Walking Dead papíron ígéretes volt, de végül erőtlenül idézte fel amit korábban ismertünk és szerettünk. A nemrég megjelent sétáló hullás FPS egy félkész és kiábrándító játék lett, ezzel pedig borítékolta a bukást.

Megint a metro


Azt viszont biztosan nem gondoltuk, hogy egy másik hasonló próbálkozás végül ekkora érdeklődést vált ki a vásárlókból. A megjelenés óta nagyjából egy hét telt el, a készítők pedig örömmel jelentették, hogy azóta több mint egymillióan vásárolták meg különböző platformokra, ráadásul a PC-s eladások bőven párban vannak a PS4-es vagy Xbox-os számokkal. Mi lehet a siker kulcsa? Ennyire különleges a játék? Jó kérdés, talán a Days Gone PlayStation-ös exkluzivitása miatt sokan olyan alternatíva után kutatnak, ahol hasonlóan látványos módon özönlenek a hullámokban támadó ellenfelek, a Left 4 Dead eredeti fejlesztőit is maga mögött tudó Back 4 Blood projekt pedig még a kanyarban sincs, így kézenfekvő megoldás lehet egy korrektül összeállított kooperatív móka. Ez utóbbit teljesíti is a játék, még ha ennél többet vagy jobbat nem is kínál. 

Ez a Black Friday nem mehet így tovább


A játékot fejlesztő Saber Interactive bőven rendelkezik tapasztalattal, hiszen a felújítottt HALO epizódokon kívül nekik köszönhetjük a szép emlékű időmanipulálós Time Shiftet, de együtt dolgoztak az id Softwarrel is, akikkel együtt hegesztették össze a Quake Champions grafikai motorját. Ez persze még nem garancia semmire sem, a World War Z végül mégis elég szórakoztató lett ahhoz, hogy elkerülje a süllyesztőt. Az első lökést nyilvánvalóan a licencelt cím adta a játéknak, hiszen a Brad Pitt főszereplésével moziba került adaptáció, minden forgatási nehézsége, és számos hibája ellenére is jól szerepelt a kasszáknál. Ezek után az is elég lehet, ha egy filléres iparosmunkánál valamivel több vár ránk a borító mögött. Ami vár, az pedig egy külső nézetes kooperatív akciójáték, mely a hagyományokat a Left 4 Dead-től kölcsönözte, a vizualitására pedig a filmben látott módon özönlő zombisereg volt a legnagyobb hatással.

A tömegoszlatás megunhatatlan


Az alapok valóban a Valve FPS-ére hajaznak, de úgy is mondhatnánk, hogy a fejlesztők biztosra mentek és maradtak a bevált receptnél. Bár többféle játékmódot is kipróbálhatunk, ám a World War Z lényege és gerince, továbbra is a 4 fős kooperatív multiplayer. Az egyszerű zombik mellett ismerősek lesznek majd az olyan speciális ellenfelek, mint a rendőrpáncélba burkolt óriás, a semmiből ránk ugró creeper, vagy a mérgező füstöt eregető szkafanderes hulla, nagy változatosságra a későbbi pályákon se kell számítanunk. A továbbjutáshoz többnyire egyszerű feladatokat kell teljesítenünk, így főleg kapcsolókat keresünk, ajtókat nyitunk, felszerelést gyűjtünk megadott pontokról, és persze megpróbálunk talpon maradni, míg megnyílik a továbbjutást kínáló ajtó, elindul alattunk a lift, vagy a menekülést jelentő jármű. Szerencsére valamennyit csavartak a nyers alapokon, így hatféle karakterosztály között válogathatunk és a szintlépési rendszer sem maradt el. Előbbi teljesen független lesz a választható szereplőktől, így a törékenyebb lány is lehet pusztítóan hatékony a közelharcban, a tagbaszakadt figurából pedig gond nélkül válhat hatékony gyógyító. A kioldható fegyverekből összesen 19 példányt szerezhetünk meg, tulajdonságaik pedig a használatuk mértékétől függően nőnek majd. A lootboxokat és skineket elfelejthetjük, a pályák végén viszont valutát is kapunk a tapasztalati pontok mellé, a feloldott eszközöket ezekkel zsebelhetjük be.

Khm. Segítség?


A képességeink és fegyvereink fejlesztése hasznos adalék, de sikerünk mégis csak azon a fránya csapatmunkán dől majd el. A dolgunkat az extrém mennyiségben özönlő zombi horda igyekszik megnehezíteni, és ilyet még tényleg nem láttunk videojátékos keretek között. Tulajdonképpen egy az egyben sikerült átemelni, a filmben látott extrém mennyiségű és egyedi viselkedésű zombikat, akik egy féktelen szökőárhoz hasonlóan, sebesen hömpölyögve igyekeznek elsodorni minket. Ez lesz az az elem, ami még sok óra után is hatásos, és fenntartja majd az érdeklődésünket, szemben a kissé fantáziátlanra sikerült környezettel és ismétlődő ellenfelekkel. A túlélésért négy különböző országban is megküzdhetünk majd, így elsőként New Yorkból kell meglépnünk, aztán Jeruzsálembe utazunk ahol egy tudóst kell megmentenünk, a fagyos Oroszországban végzett tisztogatást követően ráadásul még Japánba is eljuthatunk. A grafikai megvalósítás rendben van, de az új grafikai motoron végzett munka oroszlánrészét az élőhalottakat megjelenítő technológiába fektették. Bizony, láttunk már fantáziadúsabb művészi dizájnt és élesebb textúrákat is, de az is biztos, hogy a Swarm Engine sosem látott mennyiségű mozgó karaktert képes egyszerre a képernyőnkre varázsolni, akik ráadásul egymáson is átvergődnek, hogy a húsunkba marhassanak.

Stadediving koncert nélkül? Ritkán jó ötlet.


A készítők biztosítottak lehetőséget a magányos farkasoknak is, ám a gépi ellenfelekkel az oldalunkon nem sokáig lesz őszinte a mosolyunk. Az aktuális feladatok megoldása így ránk hárul majd, a csapdák és lövegek használata is tabu számukra, kiosztható utasításokra, vagy védelmi pozíciók megadására szintén ne számítsunk. Ha jól akarunk szórakozni, érdemes legalább három ismerőst beszervezni, úgy viszont kétségtelen, hogy a játék tartogat szórakoztató pillanatokat. A minden irányból özönlő ellenfelek látványosak és alkalmasak a feszültségteremrésre, a tömegoszlató robbanószerek detonációját, illetve a szanaszét repkedő testeket látva megfelelő elégtételt érezhetünk. Természetesen vérből és leszakadó darabokból sem lesz hiány, bár a fejlesztők ez ügyben nem estek át a ló túloldalára, így jóval kevesebb vér borítja majd a terepet, mint az a szétlőtt fertőzöttek száma alapján indokolt lenne, a lényeg elsősorban a felszabadult és többnyire pörgős játékmeneten lesz. A zene igyekszik támogatni a kiegyensúlyozott adrenalin ellátást, a fegyverek hangjai viszont mg elbírtak volna némi utómunkát, de összességében rendben van amit hallunk. Akinek ez alapján megjött a kedve, esetleg már hiányolt egy pörgős lövöldét, ahol egymást segítve állíthatjuk meg az élőholtak szürreális áradását, annak először is az Epic Games Store-ba kell ellátogatni, cserébe viszont elég nagyjából 12000 Ft-t kifizetnie, mivel az árazás korrektre sikerült.

2019. 04. 24

IT hírek 10.21. - 3950X vs. i9-10980XE, megújul a DDR4, Observer és Alan Wake
Benchmark adatok az új AMD és INTEL processzorokról A napokban újabb adatok láttak napvilágot, a két rivális processzorgyártó várva várt újdonságairól. A friss adatokat ezúttal is, a jó céges kapcsolatairól ismert APISAK osztotta meg a nagyközönséggel, aki gyakran szolgál releváns infómorzsákkal a kíváncsi felhasználóknak. A hírek ezúttal is az AMD-nek kedveznek, ugyanis az új Ryzen 9 nyers teszteredményei, jó 24%-os számítási előnyről tanúskodnak, a Cascade Lake-X platform alá tartozó i9 processzorral szemben. Főszerepben a 16 magos Ryzen 9 3950X, és a 18 magos Core i9-10980XE, az összehasonlítás alapját pedig 3DMARK alatt lefuttatott teljesítménytesztek adják. A táblákon jól látható volt, hogy a két CPU-t más-más hardveres környezetbe építették, a 3950X például egy RTX 2080Ti, és 16GB, 3200MHz-es, dual channel DDR4 memória mellett üzemelt, míg az i9-10980XE mellett egy RTX 2070 videokártya volt, 32GB mennyiségű 2666MHz-es, quad channel-ben dolgozó RAM társaságában. Az összeállítás mégis helytálló, hiszen a Fire Strike alatt mért Physics score, kizárólag a CPU terhelésére fókuszál.  Ez alapján a Ryzen 9 pontszáma 32 082, a 10980XE eredménye pedig 25 838, ami 24%-os előnyt jelent a két maggal vékonyabb AMD processzornak. Az Intel HEDT processzor vetélytársát, eredetileg a hagyományos asztali CPU-kat követő Threadripperek között keresnénk, azonban a harmadik generációs Ryzen 9, egy kategóriával távolabbról ér el igazán komoly eredményeket. Jelenleg az Intel
Ingyenes hétvége és nagy leárazás - The Division 2
A csapat a lelke mindennek A francia Ubisoft, több egymáshoz hasonló szériát is üzemeltet, melyek alapját első sorban, a nagy bejárható területen zajló lövöldözés adja. Míg az egyjátékos kalandokért főként a Far Cry és az Assassin's Creed epizódok felelnek, a multiplayer élményt, jelenleg a Tom Clancy nevével fémjelzett Ghost Recon, és The Division játékok adják. Utóbbi 2008-ban mutatkozott be, ám nem egészen felelt meg a megjelenést megelőzően felgerjesztett elvárásoknak. A be nem tartott ígéretek és a hiányzó technikai kunsztok ellenére, rengetegen töltötték idejüket a csatatérré változott New York utcáin. És ez még csak a jéghegy csúcsa, hiszen számos céges rekord megdöntése után, végül 330 millió dolláros világszintű bevételt produkált, a kiegészítő tartalmakat és a mikrotranzakciókat pedig még nem is számoltuk. Borítékolható volt tehát a folytatás, mely a hiányosságok pótlásával, és a hibák kijavításával kecsegtette a játékosbázist. Idén márciusban meg is jelent a folytatás, melyet most vasárnapig ingyenesen kipróbálhatunk. Műfaját tekintve, egy kizárólag online játszható, külső nézetű akció-szerepjáték, melynek keretében, a rejtélyes vírus által letarolt New York-ban kell felszámolnunk az elszabadult bűnözést. Az idő nagy részében gép ellenfeleken kell átverekednünk magunkat, így tisztítva meg a várost a fegyveres csoportoktól. A játék egyik tartópillére a szerepjátékos rendszer, így nem csak mi léphetünk szintet, de ellenfeleink is különböző nehézségi fokot képvi
Fallout az űrben? Íme a The Outer Worlds első 20 perce
Kellemesnek ígérkezik a The Outer Worlds Emlékszünk a Fallout 76-ra? Ha kedveljük a szériát, akkor egészen biztosan előttünk van az a csúfos kudarc, és a pofátlanul elbagatelizált marketinghazugság, amit a Bethesda hányt a széria rajongói, és a játékosközösség elé. Nagyon úgy tűnik, hogy idén októberben, szó szerint betölti a majd az űrt az Obsidian Entertainment csapata, ugyanis új játékuk már csak pár hipertér ugrásra van tőlünk. A fejlesztők olyan referencákkal a hátuk mögött kezdtek a fejlesztésbe, mint a legendás Star Wars: The Knights of The Old Republic második része, a Neverwinter Nights 2, a Pillars of Eternity, vagy épp a Fallout: New Vegas, mely egyaránt a széria, és a stílus közkedvelt darabja. Aki tehát régóta vár egy stílusos akció-RPG-t, az most dörzsölheti a tenyerét, és még az első 20 percet is megnézheti. Aki esetleg figyelemmel kísérte a játék fejlesztését, az talán aggódott a különböző hibák, hiányosságok miatt, ám ez alapján bizakodhatunk, hogy a szemmel látható gondokat sikeresen orvosolták, már csak bíznunk kell abban, hogy legalább egy átlagos, a 3D-s érából származó Fallout epizód szintjét hozza majd, és akkor nem sokat panaszkodhatunk. A felvételen jól látható, hogy az atmoszférával nem lesz gond, a retro-futurisztius dizájn, stílusos formáival és színeivel egyszerre idézi meg a Bioshock féle art déco-t, és a Fallout alternatív történelmi hangulatát. Az előzetesekből már sejthető volt, hogy a pihent humor legalább akkora jelentőséget kap majd
PCX 2006-2019.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres