fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 01. 27
Hamisított Wraith Prism hűtésre figyelmeztet az AMD!
2020. 01. 25
Élet 60 Hz fölött. Miért válasszunk gamer monitort?
2020. 01. 23
Ismét megizzasztottuk az RX5700XT-t!🔥
2020. 01. 23
Doom Eternal előzetes - elkészült és a tesztelők imádják
2020. 01. 22
Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
2020. 01. 22
Őrült szerelők üvöltése! RX5500XT VS GTX1660Ti, Ryzen5 2600X vs Ryzen7 2700X?
2020. 01. 22
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
2020. 01. 21
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
2020. 01. 21
Kiderült mely Huawei készülékek kapják meg az új frissítést.
2020. 01. 21
Son Goku lenyomja a Jediket is! Jól fogy a Dragon Ball Z: Kakarot
2020. 01. 21
A Dying Light 2 megjelenése is csúszik!
2020. 01. 20
Olcsó? Akkor futás! - Xiaomi Mi AirDots bluetooth fülhallgató
2020. 01. 20
Apró, mégis sokakat zavaró frissítést adott ki a Google
2020. 01. 20
Első kézből? A nagy NAVI még idén bemutatkozik
2020. 01. 20
Kiszivárgott volna az RTX3080 és RTX3070?
2019. 04. 24

Túl az 1 millión - Jól nyitott a World War Z

Meglepően pozitív fogadtatásra lelt a Saber Interactive új zombis akciójátéka, a World War Z túl van az 1 millió eladott példányon

Idén sem maradunk zombis címek nélkül, ám senki nem gondolta, hogy napokal a Days Gone megjelenése előtt ekkorát szólhat egy olyan cím, amiben ismét szaladgáló hullákat mészárolhatunk.


Ha azt gondoltuk, a közönségnek már a könyökén jönnek ki a rothadó élőholtak és agresszív fertőzöttek, akkor nagyot tévedtünk. Olyannyira, hogy sokan már tűkön ülnek a PS4-re napokon belül érkező Days Gone megjelenéséig, de hasonló várakozás előzi meg a Dying Light második részét is, ráadásul nemrég a Back 4 Blood is bejelentésre került, mely a klasszikus Left 4 Dead szellemi örököse lesz. Ezek mellett nehéz lett volna felmérni, hogy valójában hányan is lehetnek kíváncsiak az azonos című regényen alapuló akciójátékra. A kétely jogosnak tűnt, hiszen az Overkill's The Walking Dead papíron ígéretes volt, de végül erőtlenül idézte fel amit korábban ismertünk és szerettünk. A nemrég megjelent sétáló hullás FPS egy félkész és kiábrándító játék lett, ezzel pedig borítékolta a bukást.

Megint a metro


Azt viszont biztosan nem gondoltuk, hogy egy másik hasonló próbálkozás végül ekkora érdeklődést vált ki a vásárlókból. A megjelenés óta nagyjából egy hét telt el, a készítők pedig örömmel jelentették, hogy azóta több mint egymillióan vásárolták meg különböző platformokra, ráadásul a PC-s eladások bőven párban vannak a PS4-es vagy Xbox-os számokkal. Mi lehet a siker kulcsa? Ennyire különleges a játék? Jó kérdés, talán a Days Gone PlayStation-ös exkluzivitása miatt sokan olyan alternatíva után kutatnak, ahol hasonlóan látványos módon özönlenek a hullámokban támadó ellenfelek, a Left 4 Dead eredeti fejlesztőit is maga mögött tudó Back 4 Blood projekt pedig még a kanyarban sincs, így kézenfekvő megoldás lehet egy korrektül összeállított kooperatív móka. Ez utóbbit teljesíti is a játék, még ha ennél többet vagy jobbat nem is kínál. 

Ez a Black Friday nem mehet így tovább


A játékot fejlesztő Saber Interactive bőven rendelkezik tapasztalattal, hiszen a felújítottt HALO epizódokon kívül nekik köszönhetjük a szép emlékű időmanipulálós Time Shiftet, de együtt dolgoztak az id Softwarrel is, akikkel együtt hegesztették össze a Quake Champions grafikai motorját. Ez persze még nem garancia semmire sem, a World War Z végül mégis elég szórakoztató lett ahhoz, hogy elkerülje a süllyesztőt. Az első lökést nyilvánvalóan a licencelt cím adta a játéknak, hiszen a Brad Pitt főszereplésével moziba került adaptáció, minden forgatási nehézsége, és számos hibája ellenére is jól szerepelt a kasszáknál. Ezek után az is elég lehet, ha egy filléres iparosmunkánál valamivel több vár ránk a borító mögött. Ami vár, az pedig egy külső nézetes kooperatív akciójáték, mely a hagyományokat a Left 4 Dead-től kölcsönözte, a vizualitására pedig a filmben látott módon özönlő zombisereg volt a legnagyobb hatással.

A tömegoszlatás megunhatatlan


Az alapok valóban a Valve FPS-ére hajaznak, de úgy is mondhatnánk, hogy a fejlesztők biztosra mentek és maradtak a bevált receptnél. Bár többféle játékmódot is kipróbálhatunk, ám a World War Z lényege és gerince, továbbra is a 4 fős kooperatív multiplayer. Az egyszerű zombik mellett ismerősek lesznek majd az olyan speciális ellenfelek, mint a rendőrpáncélba burkolt óriás, a semmiből ránk ugró creeper, vagy a mérgező füstöt eregető szkafanderes hulla, nagy változatosságra a későbbi pályákon se kell számítanunk. A továbbjutáshoz többnyire egyszerű feladatokat kell teljesítenünk, így főleg kapcsolókat keresünk, ajtókat nyitunk, felszerelést gyűjtünk megadott pontokról, és persze megpróbálunk talpon maradni, míg megnyílik a továbbjutást kínáló ajtó, elindul alattunk a lift, vagy a menekülést jelentő jármű. Szerencsére valamennyit csavartak a nyers alapokon, így hatféle karakterosztály között válogathatunk és a szintlépési rendszer sem maradt el. Előbbi teljesen független lesz a választható szereplőktől, így a törékenyebb lány is lehet pusztítóan hatékony a közelharcban, a tagbaszakadt figurából pedig gond nélkül válhat hatékony gyógyító. A kioldható fegyverekből összesen 19 példányt szerezhetünk meg, tulajdonságaik pedig a használatuk mértékétől függően nőnek majd. A lootboxokat és skineket elfelejthetjük, a pályák végén viszont valutát is kapunk a tapasztalati pontok mellé, a feloldott eszközöket ezekkel zsebelhetjük be.

Khm. Segítség?


A képességeink és fegyvereink fejlesztése hasznos adalék, de sikerünk mégis csak azon a fránya csapatmunkán dől majd el. A dolgunkat az extrém mennyiségben özönlő zombi horda igyekszik megnehezíteni, és ilyet még tényleg nem láttunk videojátékos keretek között. Tulajdonképpen egy az egyben sikerült átemelni, a filmben látott extrém mennyiségű és egyedi viselkedésű zombikat, akik egy féktelen szökőárhoz hasonlóan, sebesen hömpölyögve igyekeznek elsodorni minket. Ez lesz az az elem, ami még sok óra után is hatásos, és fenntartja majd az érdeklődésünket, szemben a kissé fantáziátlanra sikerült környezettel és ismétlődő ellenfelekkel. A túlélésért négy különböző országban is megküzdhetünk majd, így elsőként New Yorkból kell meglépnünk, aztán Jeruzsálembe utazunk ahol egy tudóst kell megmentenünk, a fagyos Oroszországban végzett tisztogatást követően ráadásul még Japánba is eljuthatunk. A grafikai megvalósítás rendben van, de az új grafikai motoron végzett munka oroszlánrészét az élőhalottakat megjelenítő technológiába fektették. Bizony, láttunk már fantáziadúsabb művészi dizájnt és élesebb textúrákat is, de az is biztos, hogy a Swarm Engine sosem látott mennyiségű mozgó karaktert képes egyszerre a képernyőnkre varázsolni, akik ráadásul egymáson is átvergődnek, hogy a húsunkba marhassanak.

Stadediving koncert nélkül? Ritkán jó ötlet.


A készítők biztosítottak lehetőséget a magányos farkasoknak is, ám a gépi ellenfelekkel az oldalunkon nem sokáig lesz őszinte a mosolyunk. Az aktuális feladatok megoldása így ránk hárul majd, a csapdák és lövegek használata is tabu számukra, kiosztható utasításokra, vagy védelmi pozíciók megadására szintén ne számítsunk. Ha jól akarunk szórakozni, érdemes legalább három ismerőst beszervezni, úgy viszont kétségtelen, hogy a játék tartogat szórakoztató pillanatokat. A minden irányból özönlő ellenfelek látványosak és alkalmasak a feszültségteremrésre, a tömegoszlató robbanószerek detonációját, illetve a szanaszét repkedő testeket látva megfelelő elégtételt érezhetünk. Természetesen vérből és leszakadó darabokból sem lesz hiány, bár a fejlesztők ez ügyben nem estek át a ló túloldalára, így jóval kevesebb vér borítja majd a terepet, mint az a szétlőtt fertőzöttek száma alapján indokolt lenne, a lényeg elsősorban a felszabadult és többnyire pörgős játékmeneten lesz. A zene igyekszik támogatni a kiegyensúlyozott adrenalin ellátást, a fegyverek hangjai viszont mg elbírtak volna némi utómunkát, de összességében rendben van amit hallunk. Akinek ez alapján megjött a kedve, esetleg már hiányolt egy pörgős lövöldét, ahol egymást segítve állíthatjuk meg az élőholtak szürreális áradását, annak először is az Epic Games Store-ba kell ellátogatni, cserébe viszont elég nagyjából 12000 Ft-t kifizetnie, mivel az árazás korrektre sikerült.

2019. 04. 24

Hamisított Wraith Prism hűtésre figyelmeztet az AMD!
A gyártó hivatalos közleményben figyelmeztet az ismeretlen eredetű hűtőre A napokban terjedni kezdett a hír, miszerint az AMD frissíti a Ryzen 7 és Ryzen 9 processzorokhoz mellékelt gyári hűtőit. A Wraith Prism RGB modellek általános megítélése pozitív, pláne, hogy az Intel ajándék hűtői kevésbé hatékonyak, a drágább tuning processzorokhoz pedig semmilyen megoldást nem biztosítanak. Bár ebben a kategóriában amúgy is érdemes hatékonyabb hűtőt vásárolni, a Wraith Prism általános felhasználás mellett hibátlanul teljesít, hiszen 100-140 wattos terhelést is képes kezelni. Az ázsiai Xfastest fórum képekkel megerősített pletykája szerint, a 4 hővezető cső (heatpipe) két plusz csővel egészül ki, és a frissebb CPU szállítmányok már az újabb változattal érkezhetnek. A felhasználók közt egyből beindult a vita, miszerint a hat rézcső valójában csak ront majd a hatékonyságon, míg mások azzal érveltek, hogy minden bizonnyal átgondolt döntésről van szó, hiszen az AMD nem lépne meg feleslegesen, egy ehhez hasonló módosítást. Mint kiderült, nem is lép, ugyanis hivatalos nyilatkozatban cáfolta, hogy a híresztelés tárgya hivatalos AMD termék lenne. Ahogy bejegyzésük említi, a harmadik féltől származó hűtő (tehát nem saját, és nem hivatalos partner terméke), valóban a Wraith Prism RGB dizájnját kapta meg, és még a márkajelzést is lemásolta, a cég azonban óvva inti a felhasználókat. Bár megjelenésükben jóformán azonosak az eredeti termékkel, nem felelnek meg az AMD minőségi elvárásainak,
Élet 60 Hz fölött. Miért válasszunk gamer monitort?
Élet 60 Hz fölött? Miért népszerűek a gamer monitorok? A gamer perifériák iránti kereslet féktelen növekedésnek indult, az elmúlt években azonban a monitorok fejlődése volt a legszembetűnőbb. De mit kínál egy gamer monitor a látványosnak szánt külsőn kívül? Vajon megéri a felárat, egy hagyományos, belépőszintű kijelzőhöz képest? Mit kapunk ma a pénzünkért, és vajon tényleg szükségünk van rá?  Az LCD technológia a 2000-es évek elején kezdte meg térhódítását, és népszerűsége rohamosan nőtt. A folyadékkristályos kijelzők, néhány év alatt leváltották a súlyos CRT monitorokat, a gyengébb színek, és rosszabb betekintési szögek ellenére. Legnagyobb előnyük a vibrálástól mentes kép, az alacsonyabb fogyasztás, és természetesen a képcső hiányában vékonyabb kialakítás. A kezdetleges panelek végül elérték határaikat, így a piacon megjelentek az újabb megoldások, mint a Hitachi által fejlesztett IPS, ami teltebb színeket, és jobb betekintési szögeket kínált, azonban elődjét nem tüntette el a boltokból. De mit vegyen aki játszani szeretne, és miért nem elégszünk meg egy hagyományos, belépő kategóriás modell képességeivel? Képfrissítés, Hertz, fps. Az utóbbi években olyan technikai részletek foglalkoztatják a felhasználókat, mint a játék alatt mérhető fps, és hogy hány Hz-es a kijelzőnk. Néhány évvel ezelőtt örültünk, ha szaggatásmentes képet, és stabil teljesítményt láthatunk, nem igen foglalkoztunk olyasmivel, mint a másodpercenként megjelenő képkockák száma. Az olyan kompetití
Doom Eternal előzetes - elkészült és a tesztelők imádják
A Bethesda zárt sajtóeseményeken engedett betekintést a játékba, ám szimpla bemutató helyett minden résztvevő órákat tölthetett a teszteléssel 2016 példaértékű volt a játékpiac számára, hiszen a Bethesda és id Software együttműködéséből születő Doom reboot megmutatta, hogyan kell jó érzékkel hozzányúlni, egy nagy kaliberű klasszikushoz. A siker garantálta a folytatást, ám sajnos nem a Doom Eternal zárta a 2019-es évet, mivel a megjelenést idén márciusra halasztották. Az elmúlt néhány hónapban nem lazsáltak a fejlesztők, és ezt be is bizonyították exkluzív rendezvényeiken, ahol a szerencsés meghívottak végigjátszhatták, a kész játék első három fejezetét. A beszámolók szerint minden kétely eloszlott azzal kapcsolatban, hogy lehetséges-e 21-re lapot húzni. A vérgőzös FPS folytatása nem csak pörgősebb, brutálisabb és látványosabb elődjénél, de ismét jó arányérzékkel épít be új játékelemeket, és ügyesen kiválasztott mechanikákat. A Doom Eternal grandiózus alkotás, mely megtart mindent ami működik, de az újragondolt receptnek köszönhetően még taktikusabb játékmenetet garantál. Sőt, még a zúzás mögött húzódó minimalista narratívát is meri gazdagabban tálalni, így aki kedvelte az univerzumot építő történetdarabkákat, most még több izgalomra, és intenzívebb tálalásra számíthat. Kényes kérdés a történet, nem tudhatjuk, hogy a játék egészében mekkora szerep jut majd a történetet közvetítő jeleneteknek, de az eddigiek alapján itt sincs okunk a félelemre. A hangsúly továbbra is túlé
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres