fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2019. 11. 12
Poszt-apokaliptikus futárszolgálat - Előrendelhető PC-re a Death Stranding
2019. 11. 12
Warcraft III Reforged - visszatér a legendás stratégia, már játszható a béta
2019. 11. 11
Lebukott a 64 magos AMD processzor - közeleg a TR 3990X
2019. 11. 08
Van élet odakint? - The Outer Worlds bemutató
2019. 11. 08
AMD vagy Nvidia? Radeon RX5700 vagy RTX2060 Super?
2019. 11. 07
Év végi AMD bejelentés! - Ryzen 9 3950X és 3. generációs Threadripper processzorok
2019. 11. 06
A pokol kapujában – bemutatkozott a Diablo IV
2019. 11. 06
Miért füstöl az AMD-s konfig? Ryzen 3600, Radeon 5700XT és egy hihetetlen szerelés.
2019. 11. 04
A legerősebb Intel? 8 x 5GHz? Itt az i9-9900KS processzor
2019. 10. 31
Hogyan épül a merev csöves számítógép? Most elmondjuk és megmutatjuk.
2019. 10. 30
GTX 1650 és 1660 SUPER - újra lecsapott az Nvidia
2019. 10. 29
Kit érdekel, hogy neked mennyire jó szerelni? Az 1,1 gurigás számítógép.
2019. 10. 28
Fejlettebb AMD BIOS, gyorsul a Ryzen, 3nm-en a TSMC, ingyen Layers of Fear es QUBE 2
2019. 10. 28
Ez nem csak gyerekjáték! Xiaomi Mi Robot Builder bemutató
2019. 10. 26
Az ideális gamer processzor? I5-9600K/Ryzen 5 3600/RTX2070 SUPER teszt
2019. 07. 05

RTX /ON! - 26 perc a Control játékmenetéből

RTX /ON - 26 perc a Control játékmenetéből


A Finn fejlesztők legújabb alkotása a Control egy természetfölötti akció-thriller, melyről korábban már írtunk. A csapat a 2001-es Max Payne-nek köszönheti hírnevét, ám a cspat azóta sem igazán tudta átlépni a saját árnyékát. A Control sok fejlődést mutat a korábbi évek munkáihoz képest, ám arról is árulkodik, hogy a korábban már látott ötleteket hasznosítja újra, legyen szó a játékmenetről, vagy akár a grafikai motorról.

Heló! Itt van a csőtörés?


Én magam nagyon kedveltem a Max Payne-t és az Alan Wake-et is, a bitang erős hangulat, és a laza akciókkal teletűzdelt játékmenet sok felejthetetlen élményt nyújtott, ám a 2016-os Quantum Break egy nagy lépés volt hátra. Technikai oldalról, számos érdekes és látványos megoldás keveredett, egy mosottas összhatással, az akciók közel sem ütöttek akkorát mint 2001-ben, az átvezetők és a filmbetétek pedig teljesen rátelepedtek a játékra, méghozzá anélkül, hogy előre figyelmeztetteék volna a közönséget: a játékot valójában egy interaktív mozi helyettesíti. De mi a helyzet a Controllal? Én nagyon lelkes voltam, mikor megjelentek az első hírek, aztán az első képek és felvételek, hiszen nagyon szeretném, ha a Remedy csapatát ismét megérdemelt elismerés övezné. A Control megjelenése közeledik, és megérkezett egy 26 perces gameplay felvétel is, ezzel együtt nő bennem (és sokan másokban) a félelem, hogy egy újrahasznosított Quantum Breaket kapunk, melyben sikerül némileg jobb arányban elosztani a valós játékidő, és az átvezetők arányát. 

Mindig is szerettem volna a házból nézni a csillagos eget


Semmiképp sem attól tartok, hogy a történet lapos lenne, vagy hogy ne kapnánk néhány kellően elvont vagy izgalmas pillanatot, ami a fejlesztők, és Sam Lake írói munkásságát korábban amúgy is jellemezte. A gond ott van, hogy a srácok 2001 óta ugyanabban a komfortzónában mozognak. Az Alan Wake, egy akkoriban még relatíve újnak számító koncepciót próbált megvalósítani, ám a nyílt világú thriller ötlete elbukott, azóta pedig ez lesz a második játékuk, így kisebb csodára van szükségük, ha meg akarják ragadni a közönséget. Az újrahasznosítás gondolata önkéntelenül is gondolataink közé férkőzik, ha megtekintjük az előzetes felvételeket, vagy fejlesztői promóciós anyagokat. A grafikai motor konkrétan a legutóbb használt Northlight engine továbbfejesztett változata, ami vegyes élményeket hagyott maga után, ráadásul az akció és a lövöldözés élménye meg sem közelítette azt, amit a két Max Payne epizód hozott. A Control természetesen minkét szempontból a fejlődés jeleit mutatja, karakterünk például hosszú évek után eltanulta, a több mint húsz esztendős játékok hőseinek agilitását. A videón semmi olyat nem találunk, amit korábban ne láttunk volna, de azért szívet melengető élmény volt egy Remedy játék főszereplőjétől ilyen könnyed mozdulatokat látni. Láthatjuk, hogy jóval több ugrálós, platforming elemre számíthatunk, így már nem akadunk el egy kósza dobozban, ha ugrás közben korlátba ütközünk, képesek leszünk fellépni rá és tovább haladni, egy peremet elkapva lendületesen kapaszkodunk fel, és még a személyes favoritom, a dash funkció is elérhető, így a levegőbe ugorva, egyszer tovább szökkenhetünk.

Rendbontás


Még a Rockstar által jegyezett Max Payne 3 öregedő nyomozójától is származik némi ihlet. Főszereplőnk Jesse Faden hasonlóan lazán sasszézik és szaladgál lövés közben, bár az ott, vagy akár a Quantum Breakben látott fedezékrendszeres mechanikát, úgy néz ki, hogy teljes egészben kukázták. Ez nyilván teljesen tudatos döntés, a Gears of War-os lomha mozgású csataszimuláció helyett, itt a speciális képességeken és a lendületes akción lesz a hangsúly, amiért szerintem senki sem neheztel. Alap készségünk a Jedi mesterek kinetikus trükkjeihez hasonlítható, ennek hála jóval nagyobb környezeti interakcióra lesz lehetőségünk, mint korábban bármikor. Kiterjedt rombolhatóságra talán nem érdemes számítani, de a némi törmeléket azért képezhetünk végre, és a gazdagon elszórt tereptárgyak nagy részét is bárkihez hozzávághatjuk. Mennyivel izgalmasabb volt ez a kétezres évek közepén, amikor a Half-Life 2 gravity gunja és a Havoc fizikai motor jóformán mindenhonnan visszaköszönt, az azt követő években. Ettől persze nem kevésbé látványos amit csinálhatunk, csak kérdés, hogy meddig lesz ez izgalmas, és elég-e a csodához. A Quantum Breakhez való hasonlítgatás még nem ért véget, a játék ugyanis továbbra is a tersmézetfeletti sci-fi vonalán mozog, hősünk tehát képes mindenféle tér- és időmanipulációs trükk bevetésére, a kaland helyszíne pedig ismét egy félig meddig titkos létesítmény, ahol sikeresen elszabadul a természetfeletti. Az, hogy ez egy pszichopata tudós megalomániás kísérletének eredménye, vagy a titkos kormányszervek ballépéséből fakadó idegen csapás, az már kevésbé lényeges.

Reméljük a Remedy is felborítja végre az asztalt, vagy legalább rácsap egy nagyot.


Ami a grafikát illeti, még mindig kissé zavaros a kép. A Quantum Break-et jellemezte egyfajta fakó színvilág, és egy egy kissé mosottas összkép, ami erős kontrasztot képzett a környezet részletgazdagságával, az igényes motion capture-rel, és az elismerésre méltó látványelemekkel. A helyzet itt is hasonló, ám az összkép vegyes. A friss videoanyagon, a Control az Nvidia RTX kártyáinak sugárkövetés funkciójának támogatásával futott, ami tagadhatatlanul sokat dob az összképen. De még így is sokszor homályosnak tetszik a kép, az Alan Wake-ben annyit dicsért fény és árnyék pedig itt mintha nem lenne a játékos barátja, és az effektektől néha konkrétan alig látni valamit, ami egy akciójáték esetében minimum frusztráló. A dizájn, és az aprólékos kidolgozottság továbbra is nagy erénye a Remedy játékainak, az atmoszféra megteremtésével aligha lesz probléma, igaz, az eddigiek alapján még mindig nehéz hová tenni a látottakat. A megjelenés előtt nyilván nem fogják ellőni a meglepetéseiket, ám a 26 perc alatt átlagos lövöldözés és dobozhajigálás zajlott, a gyűjtsünk hordókat és kapcsoljuk vissza a generátort pedig inkább lelombozza az embert, mintsem felvillanyozná. A játék szerkezete valószínűleg itt is az érdekes párbeszédekben és belső monologókon nyugszik majd, ami korábban is az alkotók erősségének számított. Ha mindezt megfűszerezik kihívást nyújtó akciórészekkel, egyre nehezedő platform elemekkel, és a kapcsolók megnyomásánál trükkösebb feladatokkal, a végeredményben igazán pozitívat is csalódhatunk,. Talán minden hasonlósága ellenére pont a Quantum Break inverzét kapjuk, ami a bemutatókon rendkívül izgalmasak tűnt, ám játéknak mégis közepes volt, míg itt még nem tudjuk, hogy pontosan mi vár ránk, de talán pozitívan csalódunk. Én nagyon várom az augusztus 27-es megjelenést, és remélem, hogy sikerre viszik a projektjüket, pláne annak tudatában, hogy a Remedy visszavásárolta az Alan Wake jogait a Microsoft-tól. Ha jól alakulnak a számok, talán meglepik a rajongókat egy folytatással.

Dani - PCX

2019. 07. 05

Poszt-apokaliptikus futárszolgálat - Előrendelhető PC-re a Death Stranding
Az év legmegosztóbb sci-fi kalandja előrendelhető PC-re PlayStation 4-en már játszható a Death Stranding, 2020-tól azonban véget ér a konzolos exkluzivitás Hideo Kojima neve az utóbbi években kevés gamer figyelmét kerülhette el, hiszen a különc művész státuszt maximumra járató fejlesztő mindent elkövetett, hogy önálló projektje figyelmet kapjon. A 2016-ban bejelentett játék elkészült, megjelent, és végre kiderülhet, mit is takar a végletekig feszített titokzatoskodás, és a következetesen levezényelt reklámhadjárat. Bár a játék fejlesztése szoros együttműködésben zajlott a Sony-val, jövőre a PC-s közönség is kiveheti a részét az egyedi megközelítésű kalandjátékból, ugyanis a megjelenéssel egyidőben megnyílt az előrendelés lehetősége is. Aki rendelkezik a PS4-es változattal, az bizonyára örömmel fogadta a teljes körű magyar fordítást, így reméljük, hogy a feliratozás a PC-s változatot sem kerüli majd el. Az előzetes félelmekkel ellentétben, nem csak az Epic Games Store kínálatában lesz elérhető, tehát Steamen is megtaláljuk, egységesen 60€-ért, vagyis nagyjából 20 000 Ft-ért. Az alkotó nevével egybeforrtak az olyan fogalmak, mint a rétegelt történet, az elvont megközelítés, és a rendhagyó játékmenet, a konzolos kiadásról készült tesztek pedig már fellelhetők, és sok ponton igazolják az előzetes sejtéseket. A sci-fi és természetfeletti elemeket házasító világ megismeréséhez, egy aprólékos, türelmet igénylő kalandon át vezet az út. Igazi rétegjátékról van tehát szó,
Warcraft III Reforged - visszatér a legendás stratégia, már játszható a béta
Visszatér a világ egyik legsikeresebb stratégiai játéka Bár nem új epizódról van szó, bizonyára sokan várják a klasszikus Warcraft III felújított változatát is A Blizzard tavaly bejelentette, most október végén pedig elindította a zárt bétát. A 2002-es játék felújított változata Reforged névre hallgat, és a Frozen Throne néven megjelent nagysikerű kiegészítőcsomagot is magában foglalja majd. A zárt kapuk mögött zajló próbaidőszakban, elsőként a Spoils of War kiadás előrendelői vehetnek részt, akik jelenleg a többjátékos módot tesztelhetik. A limitált változatban gyelőre csak a Human és Orc fajok elérhetők, és 1v1 vagy 2v2 módok játszhatók. Idővel az alapváltozat előrendelői is bekapcsolódhatnak a tesztelésbe, és minden bizonnyal játszhatóvá válnak az Elfek is, egyéb játékmódok kíséretében. A Blizzard néhány kiválasztott játékosnak már október elejént megadta a lehetőséget, hogy elsőként vegyenek részt a bétában, így néhány kiszivárgó kép után, végre mozgásban is megmutatkozik a játék. A rögzített multiplayer meccseken keresztül láthatjuk, mekkora törődést kapott a vizualitás, idő közben pedig egyéb részletekre is fény derült. Nem rebootról, de nem is remakeről van szó, a remaster keretében viszont alaposan csiszoltak a modelleken, a felhasználói felületet, a menüt és a pályát pedig a jelenleg divatos képernyőfelbontásokhoz igazították. Aki tehát egyfajta ultrarealisztikus újragondolásra várt, az rossz helyen keresgél. A Blizzard ezúttal a Warcraft III időtáll
Lebukott a 64 magos AMD processzor - közeleg a TR 3990X
Lebukott a 64 magos AMD processzor? A komoly Threadripper egy új MSI alaplap promóciós videójában bukkant fel, de még továbbra sem hivatalos Nemrég mi is hírt adtunk az új harmadik generációs Ryzen Threadripper processzorokról, a 24 magos 3960X, és a 32 magos 3970X, legkorábban november 25-én kerülhet a boltokba. Az új szériához új lapkészletet is készített az AMD, az eddig csak pletykált 64 magos processzort, egy ilyen TRX40-es lap bemutatójában fedezték fel. A korábbra várt bejelentést ugyan későbbre halasztották, de nincs ok az aggodalomra, a 3990X néven várt HEDT CPU már nem maradhat sokáig rejtve. Erről nemrég megbizonyosodhatott a világ, mikor az MSI honlapjára felkerült, az új Creator TRX40 alaplapok promóciós videója. Az azóta eltávolított anyagon látszódott a Windows-os feladatkezelő, melyről leolvasható volt a lényeges információ, a törlés persze csak olaj volt a tűzre. 128 logikai szál, és egyetlen chip, a kizárólag 3. generációs Threadripperekhez tervezett alaplapban, vagyis szó sem lehet előző generációs hardverről. A három Creator alaplap magas szintű felszereltséget kínál, optimalizált felületi kiosztással, komoly terhelhetőséggel, és fokozott hűtési képességekkel, melyre szükség is lesz a 3990X kiszolgálásához. A már bemutatott Threadripper modellek november 25-én rajtolnak el, és ekkorra várják a 64 magos szörnyeteg leleplezését is, melyre legkorábban jövő év januárjában számíthatunk.
PCX 2006-2019.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres