RTX /ON! - 26 perc a Control játékmenetébõl

RTX /ON - 26 perc a Control játékmenetébõl


A Finn fejlesztõk legújabb alkotása a Control egy természetfölötti akció-thriller, melyrõl korábban már írtunk. A csapat a 2001-es Max Payne-nek köszönheti hírnevét, ám a cspat azóta sem igazán tudta átlépni a saját árnyékát. A Control sok fejlõdést mutat a korábbi évek munkáihoz képest, ám arról is árulkodik, hogy a korábban már látott ötleteket hasznosítja újra, legyen szó a játékmenetrõl, vagy akár a grafikai motorról.

Heló! Itt van a csõtörés?


Én magam nagyon kedveltem a Max Payne-t és az Alan Wake-et is, a bitang erõs hangulat, és a laza akciókkal teletûzdelt játékmenet sok felejthetetlen élményt nyújtott, ám a 2016-os Quantum Break egy nagy lépés volt hátra. Technikai oldalról, számos érdekes és látványos megoldás keveredett, egy mosottas összhatással, az akciók közel sem ütöttek akkorát mint 2001-ben, az átvezetõk és a filmbetétek pedig teljesen rátelepedtek a játékra, méghozzá anélkül, hogy elõre figyelmeztetteék volna a közönséget: a játékot valójában egy interaktív mozi helyettesíti. De mi a helyzet a Controllal? Én nagyon lelkes voltam, mikor megjelentek az elsõ hírek, aztán az elsõ képek és felvételek, hiszen nagyon szeretném, ha a Remedy csapatát ismét megérdemelt elismerés övezné. A Control megjelenése közeledik, és megérkezett egy 26 perces gameplay felvétel is, ezzel együtt nõ bennem (és sokan másokban) a félelem, hogy egy újrahasznosított Quantum Breaket kapunk, melyben sikerül némileg jobb arányban elosztani a valós játékidõ, és az átvezetõk arányát. 

Mindig is szerettem volna a házból nézni a csillagos eget


Semmiképp sem attól tartok, hogy a történet lapos lenne, vagy hogy ne kapnánk néhány kellõen elvont vagy izgalmas pillanatot, ami a fejlesztõk, és Sam Lake írói munkásságát korábban amúgy is jellemezte. A gond ott van, hogy a srácok 2001 óta ugyanabban a komfortzónában mozognak. Az Alan Wake, egy akkoriban még relatíve újnak számító koncepciót próbált megvalósítani, ám a nyílt világú thriller ötlete elbukott, azóta pedig ez lesz a második játékuk, így kisebb csodára van szükségük, ha meg akarják ragadni a közönséget. Az újrahasznosítás gondolata önkéntelenül is gondolataink közé férkõzik, ha megtekintjük az elõzetes felvételeket, vagy fejlesztõi promóciós anyagokat. A grafikai motor konkrétan a legutóbb használt Northlight engine továbbfejesztett változata, ami vegyes élményeket hagyott maga után, ráadásul az akció és a lövöldözés élménye meg sem közelítette azt, amit a két Max Payne epizód hozott. A Control természetesen minkét szempontból a fejlõdés jeleit mutatja, karakterünk például hosszú évek után eltanulta, a több mint húsz esztendõs játékok hõseinek agilitását. A videón semmi olyat nem találunk, amit korábban ne láttunk volna, de azért szívet melengetõ élmény volt egy Remedy játék fõszereplõjétõl ilyen könnyed mozdulatokat látni. Láthatjuk, hogy jóval több ugrálós, platforming elemre számíthatunk, így már nem akadunk el egy kósza dobozban, ha ugrás közben korlátba ütközünk, képesek leszünk fellépni rá és tovább haladni, egy peremet elkapva lendületesen kapaszkodunk fel, és még a személyes favoritom, a dash funkció is elérhetõ, így a levegõbe ugorva, egyszer tovább szökkenhetünk.

Rendbontás


Még a Rockstar által jegyezett Max Payne 3 öregedõ nyomozójától is származik némi ihlet. Fõszereplõnk Jesse Faden hasonlóan lazán sasszézik és szaladgál lövés közben, bár az ott, vagy akár a Quantum Breakben látott fedezékrendszeres mechanikát, úgy néz ki, hogy teljes egészben kukázták. Ez nyilván teljesen tudatos döntés, a Gears of War-os lomha mozgású csataszimuláció helyett, itt a speciális képességeken és a lendületes akción lesz a hangsúly, amiért szerintem senki sem neheztel. Alap készségünk a Jedi mesterek kinetikus trükkjeihez hasonlítható, ennek hála jóval nagyobb környezeti interakcióra lesz lehetõségünk, mint korábban bármikor. Kiterjedt rombolhatóságra talán nem érdemes számítani, de a némi törmeléket azért képezhetünk végre, és a gazdagon elszórt tereptárgyak nagy részét is bárkihez hozzávághatjuk. Mennyivel izgalmasabb volt ez a kétezres évek közepén, amikor a Half-Life 2 gravity gunja és a Havoc fizikai motor jóformán mindenhonnan visszaköszönt, az azt követõ években. Ettõl persze nem kevésbé látványos amit csinálhatunk, csak kérdés, hogy meddig lesz ez izgalmas, és elég-e a csodához. A Quantum Breakhez való hasonlítgatás még nem ért véget, a játék ugyanis továbbra is a tersmézetfeletti sci-fi vonalán mozog, hõsünk tehát képes mindenféle tér- és idõmanipulációs trükk bevetésére, a kaland helyszíne pedig ismét egy félig meddig titkos létesítmény, ahol sikeresen elszabadul a természetfeletti. Az, hogy ez egy pszichopata tudós megalomániás kísérletének eredménye, vagy a titkos kormányszervek ballépésébõl fakadó idegen csapás, az már kevésbé lényeges.

Reméljük a Remedy is felborítja végre az asztalt, vagy legalább rácsap egy nagyot.


Ami a grafikát illeti, még mindig kissé zavaros a kép. A Quantum Break-et jellemezte egyfajta fakó színvilág, és egy egy kissé mosottas összkép, ami erõs kontrasztot képzett a környezet részletgazdagságával, az igényes motion capture-rel, és az elismerésre méltó látványelemekkel. A helyzet itt is hasonló, ám az összkép vegyes. A friss videoanyagon, a Control az Nvidia RTX kártyáinak sugárkövetés funkciójának támogatásával futott, ami tagadhatatlanul sokat dob az összképen. De még így is sokszor homályosnak tetszik a kép, az Alan Wake-ben annyit dicsért fény és árnyék pedig itt mintha nem lenne a játékos barátja, és az effektektõl néha konkrétan alig látni valamit, ami egy akciójáték esetében minimum frusztráló. A dizájn, és az aprólékos kidolgozottság továbbra is nagy erénye a Remedy játékainak, az atmoszféra megteremtésével aligha lesz probléma, igaz, az eddigiek alapján még mindig nehéz hová tenni a látottakat. A megjelenés elõtt nyilván nem fogják ellõni a meglepetéseiket, ám a 26 perc alatt átlagos lövöldözés és dobozhajigálás zajlott, a gyûjtsünk hordókat és kapcsoljuk vissza a generátort pedig inkább lelombozza az embert, mintsem felvillanyozná. A játék szerkezete valószínûleg itt is az érdekes párbeszédekben és belsõ monologókon nyugszik majd, ami korábban is az alkotók erõsségének számított. Ha mindezt megfûszerezik kihívást nyújtó akciórészekkel, egyre nehezedõ platform elemekkel, és a kapcsolók megnyomásánál trükkösebb feladatokkal, a végeredményben igazán pozitívat is csalódhatunk,. Talán minden hasonlósága ellenére pont a Quantum Break inverzét kapjuk, ami a bemutatókon rendkívül izgalmasak tûnt, ám játéknak mégis közepes volt, míg itt még nem tudjuk, hogy pontosan mi vár ránk, de talán pozitívan csalódunk. Én nagyon várom az augusztus 27-es megjelenést, és remélem, hogy sikerre viszik a projektjüket, pláne annak tudatában, hogy a Remedy visszavásárolta az Alan Wake jogait a Microsoft-tól. Ha jól alakulnak a számok, talán meglepik a rajongókat egy folytatással.

Dani - PCX

2019. 07. 05

Switch vs router: Kulcsfontosságú különbségek, amit érdemes ismerned

Switch vs router: Kulcsfontosságú különbségek, amit érdemes ismerned
A switch vs router téma sokszor összezavarja azokat, akik először találkoznak hálózati eszközökkel. Bár mindkettő nélkülözhetetlen része egy modern hálózatnak, a funkciójuk és a felhasználási módjuk merőben különböző.
Ebben a cikkben végigvezetlek a legfontosabb különbségeken, hogy pontosan tudd, mikor melyikre van szükséged, és hogyan működnek a gyakorlatban.
Switch vs router
Switch vs router
Mi az a switch?
Mi az a router?
Switch vs router: alapvető különbségek
Hogyan működik a switch a gyakorlatban?
Hogyan működik a router a gyakorlatban?
Mikor van szükséged switch-re?
Mikor van szükséged router-re?
Switch vs router a mindennapi életben
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Mi az a switch?
A switch alapvetően egy hálózati kapcsoló, amely lehetővé teszi, hogy több eszköz, például számítógépek, nyomtatók vagy NAS-ok – egy helyi hálózaton belül kommunikáljanak egymással. A switch úgy működik, hogy a beérkező adatcsomagokat a cél eszköz felé irányítja, így minimalizálja a felesleges adatforgalmat. Ez a folyamat gyors és hatékony, és a legtöbb esetben észre sem veszed, hogy közben dolgozik. Ha egy kisebb irodát vagy otthoni hálózatot üzemeltetsz, a switch kulcsfontosságú az eszközeid zavartalan összekapcsolásához.
Mi az a router?
A router ezzel szemben már a hálózatok összekapcsolására szo

Switch vásárlás: 8 tipp, hogy a legjobb ár-érték arányt kapd

Switch vásárlás: 8 tipp, hogy a legjobb ár-érték arányt kapd
A switch vásárlás nem mindig egyszerű feladat, főleg, ha először állsz neki, és nem szeretnél felesleges pénzt kidobni. Egy tapasztalt IT szakértő szemszögéből nézve számos tényezőt érdemes figyelembe venni, hogy ne csak olcsón, hanem okosan vásárolj.
Ebben a cikkben végigvezetlek azokon a szempontokon, amelyek segítenek abban, hogy hosszú távon elégedett legyél a választott switch-sel.
Switch vásárlás tippek
Switch vásárlás tippek
Mire figyelj a portok számánál és típusánál?
Gondolj a jövőre is
Tudj meg többet a menedzselhetőségről
Energiatakarékosság és zajszint
Ellenőrizd a garanciát és a támogatást
Ár-érték arány, ne csak az árat nézd
Olvasd a véleményeket és teszteket
Vásárlás online vagy boltban?
Gyakran ismételt kérdések
Mire figyelj a portok számánál és típusánál?
Az első dolog, amit érdemes átgondolni, az a switch portjainak száma és típusa. Nem mindegy, hogy hány eszközt szeretnél egyszerre csatlakoztatni, és milyen sebességet igényelnek ezek az eszközök. Az otthoni környezetben általában elegendő egy 8- vagy 16-portos switch, míg kisebb irodákban már érdemes lehet 24 portot választani. Az is fontos, hogy a portok gigabitesek legyenek, hiszen ma már szinte minden modern eszköz igényli a gyors adatátvitelt.
Gondolj a jövőre is
Sok ember hajlamos csak a jelenlegi igényekre koncentrál

Router switch összekötés: 6 hasznos tipp a stabil és gyors hálózatért

Router switch összekötés: 6 hasznos tipp a stabil és gyors hálózatért
A router switch összekötés az egyik alapvető feladat, ha otthon vagy irodában szeretnél stabil és gyors hálózatot kiépíteni. Bár elsőre bonyolultnak tűnhet, valójában néhány alapelv betartásával könnyen optimalizálhatod a hálózati eszközeidet.
Ebben a cikkben részletesen elmagyarázom, mire érdemes figyelni, és hogyan kerülheted el a gyakori hibákat, hogy a hálózatod minden szempontból megbízható legyen.
Router switch összekötés tippek
Router switch összekötés
Értsd meg az alapokat
Használj minőségi kábeleket
Figyelj az eszközök elhelyezésére
Konfiguráld okosan a hálózatot
Ellenőrizd a firmware-t és a szoftvereket
Használj dedikált portokat
Figyelj a hálózati terhelésre
Teszteld rendszeresen a kapcsolatot
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Értsd meg az alapokat
Mielőtt bármit összekötnél, fontos tudnod, mi a különbség a router és a switch között. A router az eszközök internetkapcsolatát kezeli, a switch pedig a helyi hálózaton belüli adatforgalmat optimalizálja. Ha ezt a két eszközt megfelelően kötöd össze, a hálózatod nemcsak gyorsabb lesz, de a forgalom kezelése is hatékonyabb. Az alapok ismerete segít abban, hogy ne kövess el alapvető hibákat, például ne kösd loopba a hálózatot vagy ne legyen IP-cím ütközés.
Használj minőségi kábeleket
A legtöbben hajlamosak spórolni a kábelek
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.