fb pixel code
Tényleg a játékipar szent grálja az RTX sorozat?
  • logo
    Kategóriák
    Kategóriák

Tavaly szeptemberben érkeztek meg az Nvidia Turing-alapú újabb gamer videokártyái, az RTX 2070 és 2080 modellek, idén év elején pedig kijött az RTX 2060, ami így újra döntéshelyzetbe hozta a játékosokat. Mit tudnak az új RTX sorozat tagjai, érdemes-e gyorsan elköteleződni valamelyik típus mellett, ami új technológia elterjedésével kecsegtet? A nagyfelbontású játékok terén tagadhatatlanul kiemelkedő teljesítményt nyújtanak ezek a videokártyák, de a valós idejű raytracing egyelőre kiaknázatlan lehetőség marad.

Tavaly szeptemberben a GeForce RTX 2080 megjelenésével kezdődött az új RTX sorozat kiadása. Két héttel később jelent meg a GeForce RTX 2080 Ti, majd októberben a GeForce RTX 2070 értékesítése is megkezdődött. Januárban már az RTX 2060 változatai is kaphatóak, de a kérdés továbbra is érvényes marad: érdemes-e megvenni valamelyiket, vagy várjuk ki inkább, hogy a játékgyártók mit kezdenek a valós idejű raytracing technológia megjelenésével?

Az Nvidia legújabb videokártyái kapcsán írt értékeléseknél rendszerint fennakadást okoz, hogy igen borsos áruk van. A korábbi generációk tagjai esetében is a gamerek 280.000 forint körüli összeget kellett kifizessenek egy 80-as osztályú kártyáért, és 410 ezer körüli összeget a Ti variánsért. A GeForce RTX videokártyákat azonban ennél magasabb áron értékesítik, így megvételük jelenlegi feltételek mellett igen nehezen lenne indokolható. Ez alól az új GeForce RTX 2070 – ami vitathatatlanul olcsóbb, mint más, Turing-alapú GPU-k – sem kivétel. Az Nvidia 70-es osztályú GPU-i mindig is veszélyesek voltak az ember pénztárcájára, és 180-220 ezer forint körüli árukkal az RTX 2070 modellek sem mondhatók olcsónak.

Tekintve a magas árakat – érdemes-e egyáltalán elgondolkozni azon, hogy megvegyük az új GPU-k egyikét? A válasz attól függ, mire akarjuk használni a videokártyát, mennyi ideig akarjuk megtartani, és mennyi pénzt akarunk szánni rá. Ennek eldöntéséhez az újonnan megjelent RTX kártyákat közelebbről kell megvizsgálnunk.

Mielőtt az új GPU-k árait kezdjük szemügyre venni, fontos feltenni a kérdést, miért akarunk venni ilyet és mennyit akarunk áldozni rá. Vannak olyan felhasználók, akik egy-egy új termék megjelenésekor azonnal megveszik az újabb fejlesztést, ennek megfelelően jobban tolerálják a magas árakat és korlátozott kompatibilitást, és kifejezetten élvezetüket lelik abban, hogy új technológiákat kipróbáljanak – alighanem egy RTX kártya megvételekor pontosan ebbe a kategóriába esünk.

Ezt hozta a Turing architektúra

Az Nvidia új “Turing” architektúrája nagy dolgokkal kecsegtet: ez az első GPU architektúra, ami külön RT magokat fordít valós idejű raytracingre, lehetővé téve az új hibrid rendering technológia használatát. A cég bemutatója is elsősorban a raytracingre összpontosított, Jensen Huang vezérigazgató a “játékipar szent gráljaként” hivatkozott az új technológiára, és az, amit a bemutatón láthattunk, valóban elég meggyőző volt.

A Turing architektúra egyúttal AI-központú Tensor magokkal lepte meg a gamer közösséget, melyek a Deep Learning Super Sampling (DLSS) technológiával javítják a képminőséget és más supersampling ill. anti-alliasing technológiákhoz képest alacsonyabb terhelést jelentenek a GPU számára, miközben határozottan élesebb képet adnak. Alább az Nvidia oldalán elérhető Founders edition kártyák specifikációi (az áraknál a webáruházunkban kapható modellek árait jelezzük):

A Raytracing ígéretes, de még nem valós opció

Amikor a játékfejlesztők alkalmazkodnak az Nvidia által bevezetett új technológiához (ha megteszik), a Turing-alapú GPU ugródeszkát kap a valósághű vizuális megjelenítés terén, ezáltal magabiztosan lekörözik a kiöregedő, Pascal-alapú videokártyákat.

RTX 2070

Egyelőre jóformán nincsenek olyan játékok, melyek már raytracingre optimalizáltan jelentek meg, és a bejelentett - várható - játékok listája igen rövid, a megjelenések idejére vonatkozóan gyakran nincsenek is pontos információk. A Battlefield V az egyetlen olyan játék, ami támogatja a raytracinget, de itt a teljesítmény terén még vannak kivetnivalók, a raytracing aktiválása gyakran komoly visszaesést okoz a játék gördülékenységében.

Deep Learning Super Sampling

Az Nvidia AI-alapú DLSS technológiája a jövőben magas fellbontású kijelzőkön drámaian javíthatja a teljesítményt és a kép életszerűségét, de rövidtávon egyelőre ne számítsunk nagy dolgokra.

A DLSS technológiának jó esélye van a gyors elterjedésre, mert - a raytracinggel ellentétben – a játékfejlesztők utólagosan engedélyezhetik régebbi játékokban. Ugyanakkor – akár a raytracing esetében – nincsenek olyan játékok, melyek a DLSS technológiát engedélyezik, és a közeljövőben megjelenő ilyen programok listája szintén rövid.

Nem lehetnek kétségeink afelől, hogy idővel nem kevés játék fogja támogatni a Turing új technológiáit, de egyelőre nem számolhatunk fixen azzal, hogy az Nvidia ígéretei teljesülnek, illetve nagyon sokáig kell várni arra, hogy a Turing zászlóshajók által nyújtott új lehetőségeket elkezdje kihasználni a játékipar. Addigra akár meg is jelenhetnek az Nvidia újabb generációs videokártyái, melyek a Turing sorozat helyébe lépnek, emiatt érdemes nagyon átgondolni, pontosan mit is akarunk.

RTX 2070

Persze, vannak olyan nyomós indokok, ami az Nvidia új GPU-sorozatának megvétele mellett szólnak.

Tagadhatatlanul magas teljesítmény nagyfelbontású játékok terén

Az RT és Tensor magokon és az általuk engedélyezett technológiákon felül a Turing-alapú GPU önmagában is kiemelkedő teljesítményt nyújt. A sorozat legerősebb darabja a GeForce RTX 2080 Ti, nem kétséges, hogy jelenleg ez az elérhető leggyorsabb GPU. 4K felbontású kijelzőhöz ennél jobb opciót nem találunk; ha nem akarunk választani a jó FPS és kimaxolt grafika közt, erre kell essen a választásunk.

A GeForce RTX 2080 nem annyira erős kártya, mint az RTX 2080 Ti, de nagy vonalakban azt a teljesítményt hozza, mint a korábbi generációs GTX 1080 Ti, és 2560x1440-es felbontásban fantasztikus teljesítményt nyújt, beleértve itt a magas képfrissítés opciókat is.

Egyéb opció 1440p gamingre

Az Nvidia GeForce RTX 2080 magas ára aligha indokolható az 1440p játékokkal, de a cég kínál egy másik alternatívát, amit fontolóra vehetünk. A GeForce RTX 2070-hez már 180.000Ft körüli áron hozzájuthatunk – ez mindenféleképpen jobb választás, mint a GTX 1080, hiszen jobb teljesítményt nyújt, emellett megkapjuk vele az RTX-specifikus tartozékokat, még ha nem is tudjuk, mennyire lesz hasznos a raytracing és DLSS az alacsonyabb árú Turing kártyákon.

Az RTX 2080 némileg magasabb FPS-t hoz, de az RTX 2070 kevesebb pénzért lehetővé teszi az 1440p játékot.


Feltorlódott 10-es széria

Az Nvidia valamennyi Turing GPU-ja esetében meggyőző érveket hozhatunk fel arra, hogy miért kell ezt választani, de a magas árak és új technológia megjelenésével párhuzamosan az is tény, hogy a videokártya gyártók a kiöregedő Pascal GPU-k esetében segítenek “kisöpörni a raktárat”, így az újgenerációs, nagyon drága kártyák mellett most jó alkalom van olcsóbban megvenni a 10-es széria valamelyik tagját.

A GeForce GTX 1080 Ti egészen tavaly szeptemberig 330 ezer forintos áron a mainstream gamer videokártyák csúcsát jelentette, ez az RTX 2080-nál jobb ár-érték arányt jelent, ha mindössze nyers grafikai teljesítményt akarunk, de nem pályázunk a raytracingben rejlő lehetőségekre. Ezek a kártyák az RTX sorozat megjelenése előtt még 400 ezer forint körüli áron voltak kaphatók, ma azonban 334 ezer forintért fellelhetőek.

Ha kizárólag a magas FPS-re pályázunk, és nem tartjuk érdekesnek a raytracing és DLSS potenciális nyereségeit, a leértékelt 10-es széria tagjaiban biztos nem fogunk csalódni. 189 ezer forintos árával még a GTX 1070 Ti is jó vétel ma, bár az RTX 2070 ennél már nem sokkal drágább.

  • Persze, idővel a 10-es szériából feltorlódott készlet elfogy majd, ekkor ebben az árkategóriában egyetlen opció az RTX sorozat marad, ha Nvidia videokártyát akarunk venni.

Nehéz választás

Abban az esetben, ha kifejezetten 4K felbontáshoz keresünk videokártyát, és anyagilag megengedhetjük magunknak, hogy a legjobbak közül kiválasszuk a legjobbat, az RTX 2080 Ti-ra fog esni a választásunk. A kompromisszummentes 4K játékhoz ma egyszerűen nincs jobb opció.

Ha 2560x1440 felbontásban játszunk, már nem ennyire egyértelmű a választás. Amennyiben találunk még leértékelt GTX 1080 kártyát, ez most jó vétel lehet. Az RTX 2070 azonban mégjobb vétel, a kisebb extra teljesítmény és a raytracingben, valamint DLSS-ben rejlő lehetőségek megérik a minimális árkülönbséget – ha már ennyi pénzt áldozunk videokártyára, ne amiatt a néhány ezer forint miatt bánkódjunk, amikor elkezdenek megjelenni a raytracingre optimalizált játékok.

Újabb versenyző, a GeForce RTX 2060

A korábban kiadott GeForce RTX 2070, RTX 2080 és RTX 2080 Ti után az RTX 2060 a sorozat legolcsóbb tagja, ami az Nvidia közlése szerint bekapcsolt raytracinggel, 1080p felbontáson 65 és 88 FPS közti értékkel tudja vinni a Battlefield V-öt (nyilván a konfiguráció egyéb elemeitől függően).


Eleinte olyan pletykák terjedtek, miszerint az újonnan megjelenő RTX 2060 nem fogja támogatni a raytracinget. A megjelenés előtti hetekben azonban ezeket az értesüléseket szertefoszlatták, az RTX 2060 RT magokkal fellszerelve, olcsósított szent grállal együtt jött ki. Ugyanakkor – tekintve, hogy az RTX 2070 eléggé szenvedett a valósidejű sugárkövetéssel 1920x1080 felbontáson – az RTX 2060 mai feltételek mellett nem képes bekapcsolt raytracinggel kifogástalan játékélményt biztosítani a felhasználónak. Továbbra is nyitott lehetőség, hogy a játékfejlesztők milyen újításokkal állnak elő, de az RTX 2060-ba épített raytracing terén elsősorban ott lesznek nagy lehetőségek, amikor a játékgyártók elkezdenek előállni a kevésbé fotórealisztikus, alacsonyabb erőforrásigényű, új technológiára optimalizált játékokkal. Nem tudni, hogy ez mikor következik be, mindenesetre hihetetlen mértékben feldobna egy újonnan megjelenő, Fortnite kaliberű játékot, ha az ellenség pozíciójára nem csak a hangokból tudnánk következtetni, hanem fényekből, tükröződésekből is.

Nvidia GeForce RTX 2060 specifikációk

Az RTX 2060 megjelenése nagyon újkeletű. A januárban kiadott videokártya ugyanazzal a TU106 szilikonnal érkezik, mint az RTX 2070. 1920 CUDA mag, 240 Tensor mag az AI-nak és 30 RT mag a raytracingnek – így néz ki az új RTX 2060, ami emellett 1365 alap órajellel, 1680 boost órajellel rendelkezik, és 6GB GDDR6 memóriát támogat. Az első egyéni gyártmány a Gigabyte GeForce RTX 2060 kártyája volt, ezt követően jelentek meg MSI, Palit, Gainward és ASUS modellek.


Ez egy két slotba szerelhető videokártya, aktív hűtéssel. A Gigabyte által kiadott videokártya 8-pines tápcsatlakozóval rendelkezik és gyári overclockolást kapott. Akárcsak a GTX 1060, az RTX 2060 HDMI és három Displayport csatlakozóval rendelkezik,de ez gyártónként eltérő, például ASUS kártya esetében 2 HDMI és 2 Displayport áll rendelkezésre.

RTX 2060

Általánosságban elmondható, hogy a GeForce RTX 2060 30.43%-kal gyorsabb, mint a korábbi GeForce GTX 1060 6GB, és 6.18%-kal lassabb, mint a GeForce GTX 1070. A kompetíciót tekintve pedig elmondható, hogy 22%-kal gyorsabb az AMD Radeon RX 590-nél és 4.44%-kal van lemaradva a Radeon RX Vega 56 mögött.

Rengeteg variáns várható

A Gigabyte nemrég 39 különböző GeForce RTX 2060 modellt regisztrált az Eurázsiai Gazdasági Bizottságnál (ECC). Úgy tűnik, az Nvidia három különböző memóriakonfigurációval – 6GB, 4GB és 3GB változatban – adja ki az új RTX 2060-akat. Ha a Gigabyte rutinja nem változik ebben a viszonylatban, ez azt jelenti, hogy a GC jelzéssel érkező kártyák GDDR6 memóriát kapnak, míg a GD kóddal ellátott modellek GDDR5 vagy GDDR5X memóriával érkeznek. Eszerint a GeForce RTX 2060-nak hat különböző variánsa lesz. Persze, a fenti néhány mondatot nem kell készpénznek venni, a gyártók gyakran olyan modelleket is listáznak, melyek kiadása akkor épp megfontolás alatt áll, de ezek közül nem mindegyik jelenik meg a későbbiekben. Annyi azonban biztos, hogy az RTX sorozat tagjai már megannyi forrásból kaphatóak, és attól függően, hogy milyen konnektivitásra és teljesítményre van szükségünk, már sok tucatnyi eltérő modell kapható, melyek alap vonásai típusonként megegyezőek, de mindegyik gyártó terméke igazi egyéniség. Ha a legolcsóbb RTX 2060-as modellek és a jelenleg támogatást biztosító egy szem Battlefield V esetében nem is tökéletes a játékélmény, egy RTX 2070-es vagy jobb modellel biztos ki lehet húzni, ameddig megjelennek az új technológiára optimalizált játékok, és attól a ponttól egy ilyen elsővonalas videokártyát biztos sokáig nem fogunk lecserélni.

NTG - PCX

Hozzászólás

Ha hozzászólnál, kérjük jelentkezz be és tartsd be a kommunikációs normákat.
Fél kézzel elintéz, avagy Sekiro: Shadows Die more than Twice   Újragondolt harcrendszerrel és beszédesebb főhőssel jött, látott és tépte le a szánkat a From Software új akciójátéka Emlékszem még az első teaserre, ami alapján csak találgatni lehetett, mire is készül a japán fejlesztőgárda, aki korábban játékosok ezreit késztette új beviteli perifériák vásárlására. A rendkívüli koncentrációt igénylő játékmenetről és sötét hangulatról elhíresült Dark Souls és Bloodborn játékok után most itt az új kiképzés, ami háttérbe szorítja a szerepjátékos elemeket, helyette pörgősebb akciót és dinamikusab mozgásrendszert kínál. Amiben egész biztosan nem történt változás, hogy a játék továbbra sem tolerálja a figyelmetlenséget. Ha nem koncentrálunk, vagy összeakadnak az ujjaink egy kényes pillanatban, akkor legalább annyiszor látjuk majd a halálunkat diszkréten jelző óriási vörös feliratot, mint a "soulsborne" címekben. Változott viszont sok minden, elsőként mindjárt a történet. A korábbi titokzatosság és az elejtett részletekkel együtt is csak nehezen kirajzolható mitológia helyett, most egy sokkal direktebb történetvezetéssel találkozunk. A 16. századi Japánban járunk, a sóguni hatalom megtörésétől, és az egymással csatázó fejedelemségektől kaotikus Sengoku korszakban. Hősünk egy véres ütközetet túlélő ifjú, akit egy öreg harcos vesz magához és nevel szikár harcossá. A történelmi alap tehát adott, ám a kulturális mementókon kívül valós történelmi figurákat nem jelenít meg, he
2019. 04. 18
Arcade néven nagyszabású játékszolgáltatásba kezd az Apple Az Apple meglepően komoly összeget fektet az új mobilájátékos szolgáltatásába, és ezzel lökést adhat az okostelefonos szórakoztató alkalmazásoknak Eredetileg a Financial Times számolt be róla, hogy akár 500 millió dollárra is rúghat az az összeg, amit az Apple az új előfizetéses szolgáltatásába fektet. Ez alapján a cég komolyan veszi a terveit, és valóban felvenné a versenyt a játékos piacot uraló vállalatokkal. A tervek szerint egyenként akár több millió dollár is juthat, a közel száz címmel induló szolgáltatásban szereplő játékok fejlesztésére, és ez teszi majd ki a nagyjából 500 milliós költségvetést. Ez a lépés segíthet a mobiljátékok új szintre emelésében, ugyanis a listán szereplő alkalmazások nem feltétlenül lesznek Apple eszközökre, illetve okostelefonokra korlátozva. Természetesen az Apple komolyabb anyagi támogatást biztosít azoknak a fejlesztőknek, akik vállalják az exkluzivitást, de az első néhány hónapot követően nem lesz kizárt az Androidos, PC-s, és konzolos változatok megjelenése sem. A szolgáltatás - hasonlóan a Microsoft Gamepass rendszeréhez - havi díjas rendszerben kerül értékesítésre, így amíg aktív az előfizetés, az Apple tulajdonosok korlátlanul elérhetik a listán szereplő játékokat. Pozitív lépés, hogy ezeket hat családtagjukkal is megoszthatják, a játékhoz pedig nem lesz szükség aktív internetkapcsolatra, mivel a letöltést követően teljesen offline is játszhatók. A hivatalos honlap t
2019. 04. 17
Bár a megjelenés pár hónapot csúszik, most végre mozgásban is láthatjuk a The Sinking City-t Egy külső nézetes nyomozós játék segítségével merülhetünk majd el H.P. Lovecraft horrorosztikus fantáziavilágában, és most végre többet kaptunk egy rövidke kedvcsinálónál Korábban már írtunk a Frogwares istállójában készülő The Sinking City-ről, ám azóta kiderült, hogy a megjelenési dátumot márciusról júniusra csúsztatták. A hír nem kifejezetten sokkoló, hiszen az alig három hónap nem a világ vége, és reméljük a haladék elegendő lesz egy csiszoltabb végeredményhez. Azt már az eddigi információk alapján is borítékolhattuk, hogy a játék sokkal többet kínál majd, mint a Cyanide által összedobott Call of Cthulhu, a Game Informer tagjai pedig két egész órán át tesztelhették, amiből 15 percet meg is oszthattak a nagyérdeművel. A 3 perces részletekből álló összeállítás a játék elejébe enged betekintést, így nem kell tartanunk a komoly spoilerektől, vagy a közel harminc órás játékidő mélyebb részleteitől, viszont néhány alapvető kérdésre azért választ adott. Főhősünk a cselekmény helyszínéül szolgáló massachusettsi kisvárosba tart, és természetesen már a hajóúton rémálmok gyötrik, melyekben megcsodálhat egy hatalmas csápos lényt, mielőtt a sötét mélységbe vetné magát. Ahogy magunkhoz térünk, megismerkedhetünk a lootolás alapjaival, és rápillanthatunk az inventorynkra, illetve karakterünk képességfájára is. Az információk felkutatása mellett a tárgyak gyűjtögetése is fontos lesz, mivel a
2019. 04. 16
Az AOC új 25 hüvelkes kijelzőjével frissíti a felső kategóriás palettát Sokan megelégszenek a 24-27" környékén mozgó kijelzőkkel, és a magas képfrissítés sem mindenkinek létfontosságú a játékélmény szempontjából. Ám vannak, akiknek a 144Hz nem elég, a 16:9-es képarány kevés, és a magas frissítési tartományért cserébe nem hajlandók feláldozni a színhűséget, a betekintési szöget, vagy épp a válaszidőt. Nekik készülnek az olyan kijelzők mint az AOC AGON 353-es széria. Azok a játékosok akik meg tudják fizetni a kompromisszumoktól mentes élményt, azoknak talán már nem idegen a tavalyi AOC AGON 352, aminek hamarosan érezik a frissített változata 353-as számozással. A képátló továbbra is a korábbi 35 hüvelyk, viszont szinte minden más téren találunk újdonságokat.  A specifikációk alapján a felbontás egyenesen a 4K-s határig terjed, mindezt egy, a TN technológiánál sokkal komolyabb színhűséget nyújtó VA-panelen kínálják nekünk, ami ezek mellett gond nélkül képes a 200Hz-es képfrissítésre. Ha ez nem lenne elég, a monitor válaszideje 1ms (4 ms G2G), mindemellett HDR módba kapcsolhatjuk, 1000 nites maximális fényerővel. Az extrák sora itt még nem ér véget, ugyanis az AOC prémium megjelenítője 100%-ban lefedi a digitális mozivetítés szabványosított (referencia) színterét, az úgynevezett DCI-P3-as szabványt, tehát fényerő és színhűség tekintetében aligha lehet okunk panaszra, továbbá megkapta a VESA’s DisplayHDR 1000 minősítést is. Végül, de nem utolsó so
2019. 04. 15
Kizárólag a történetre és az egyjátékos élményre koncentráló játékot ígér az EA Az év elején még arról szóltak a hírek, hogy a feloszlatott Visceral Studios Star Wars játékát végül az EA Vancouver sem készítheti el, ugyanis jó eséllyel annak a fejlesztésnek is befellegzett. Most viszont megérkezett a Star Wars Jedi: The Fallen Order előzetese, néhány határozott ígéret társaságában. Lassan csepegteti az infót az EA, hiszen magáról a játékról eddig még semmi konkrétat nem láthattunk, az új előzetessel viszont legalább egy megjelenési dátumot kaptunk. Ennek ellenére a rajongók továbbra is bizalmatlanok, hiszen az elmúlt évek tapasztalatai alapján az EA nem igazán foglalkozik mással, mint multiplayer élményre koncentráló címekkel, amelyek többnyire tartalomhiányosan, fizetős DLC-k gyűrűjében érkeznek, és elengedhetetlen elemük a mikrotranzakciós rendszer is. Ez az irányvonal idén megváltozhat, hiszen a kiadó több alkalommal is leszögezte, hogy se multiplayer, se mikrotranzakció nem képezi részét a játéknak, ellenben erős történetet és egyszemélyes élményre koncentráló játékmenetet ígérnek a távoli galaxis rajongóinak. A recept papíron jól mutat, és a játékot készítő Respawn Entertainment is magabiztos csapatnak tűnik. Bár a legutóbbi produkciójuk pont egy multiplayer cím volt, az Apex Legends fogadtatását és népszerűségét tekintve, a munkájukat nem érheti komoly kritika. A két Titanfall tömeges népszerűsége sem a minőség oltárán vérzett el, inkább a kiadó volt az, aki nem
2019. 04. 15
A TSMC mindenkit beelőzött, érkeznek az 5nm-es chipek Hatalmas meglepetést okozott a neves chipgyártó bejelentése, miszerint a gyártósoraik készen állnak az 5nm-es csíkszélességgel készült processzorok elkészítésére A hír több szempontból is érdekes, mivel már jó ideje keringenek a cikket az Intel gyártási gondjairól, és ezzel együtt az egyre csökkenő piaci előnyéről. Tavaly például pont a TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company) segített be az egykor élen járó cégnek, mikor átvállalták a szükséges mennyiségű 14nm-es processzor kitermelését. A visszaeső gyártási kapacitás valószínűleg az i9-es szériára történő átállásnak volt köszönhető, ám ez még csak a jéghegy csúcsa. Számos szakember és piaci elemző ért egyet abban, hogy az Intel az évek alatt elvesztette élenjáró szerepét, hiszen míg egyes vetélytársaik már magabiztosan alkalmazzák az új technológiákat, addig az Intelnél a 14nm-ről 10nm-re való váltással is erősen küzdenek.  Az új technológia pedig az úgynevezett EUV (Extreme Ultra Violet), ami komoly előrelépést jelent a mikroprocesszorok jövőjét illetően. Azok után, hogy a TSMC sikeresen integrálta az új technológiát 7nm-es eszközök gyártósoraiba, a közelmúltbéli bejelentés alapján készen áll az 5nm-es node-ok tesztüzemének megkezdésére is. A fejlődés kulcsa pedig a megnövekedett hatékonyság, hiszen alacsonyabb csíkszélességen több, vagy szellősebben elhelyezett tranzisztor elhelyezését teszi lehetővé, így az új chipek képesek lehetnek a 7nm által leh
2019. 04. 12
Az AMD idén újabb Tier 1-es videokártyák kiadásával nyitotta az évet - január végén a meglepetés erejével hatott, amikor a CES 2019 szakkiállításon beharangozták a Radeon VII megjelentetését. A kifejezetten 4K gamingre tervezett videokártya azóta az NVIDIA RTX sorozatával vette fel a versenyt, és sorra jelennek meg a gyártók Radeon VII-es videokártyái. Az új Radeon VII sok tekintetben a Radeon RX Vega 64 utódának mondható, bár az RX és Vega brandtől megfosztották, így végül csak simán VII maradt. Egyúttal elmondható róla, hogy ez az első gamer videokártya, ami 7nm-es gyártási eljárással készült. Az NVIDIA új Turing-alapú GeForce RTX videokártyái mind 12nm-es gyártósorról jöttek, míg az RX 500 és RX Vega sorozat 14nm-esről. A Radeon VII bejelentése a CES 2019 rendezvényen amiatt jött a meglepetés erejével, mert az utóbbi években úgy lehetett tudni, hogy egészen a Navi 2019-es megjelenéséig nem lesz új Radeon kártya. A Radeon VII 7nm-es Vega 20 GPU-val és 16GB HBM2 memóriával leginkább a Radeon Instinct MI50 gyorsítóra hasonlít. Az NVIDIA megmaradt 12nm-nél a Turing architektúrával, míg a Polaris és Vega 14nm-esek - várhatóan még ebben az évben vagy 2020-ban kezdik a 7nm-es gyártást az Ampere GPU-val, amiről idén valószínűleg sokat fogunk hallani. Persze, a Tier 1-es kártyák rajongóinak még jó ideig a GeForce RTX 2080 Ti jelenti a nagy kedvencet, ami 11GB GDDR6 memóriával 14GBbps sebességet ér el, és 8K felbontásnál kezd el kihívásokba ütközni, ám bizonyos játékok már ma is
2019. 04. 12
Az április 22-én érkező a GTX 1650 a legolcsóbb Turing kártya lesz Az Nvidia legutóbbi videokártyái pozitív fogadtatásra leltek, a GTX 1660 és GTX 1660 Ti korrekt árazásuknak köszönhetően sokak számára jelentenek alternatívát a költségesebb RTX változatokkal szemben. A hamarosan boltokba kerülő GTX 1650 megfizethető belépőt nyújthat a játszani vágyók számára, a kiszivárgott adatok alapján pedig már sejtjük, hogy hol foglal majd helyet a kínálatban. A GTX 1650 a harmadik és egyben a legkisebb Turing architektúrára épülő modell, amely szintén nélkülözi az RTX-ek RT és Tensor magjait. Ha az ára valóban az előre jelzett 50-60000 Ft körüli árszegmensben foglal helyet, a 12nm-es TU117 GPU-ra épülő modell jó eséllyel népszerű darab lesz, hiszen a kompromisszumokkal együtt játékra is kiválóan alkalmas, GTX 1050 helyébe léphet. A megjelenési dátum a különböző videokártya-gyártók információi alapján vált bizonyossá, a Zotac saját változatát pedig már szemügyre is vehetjük, a videocardz.com ismételt közbenjárásának köszönhetően. Ahogy azt az előrejelzések alapján várható volt, a fedélzeti memóriát 4GB GDDR5-ös modul szolgáltatja, és 128bit-es adatsínen dolgozik majd, ami 64 GB/s sávszélességet tesz majd lehetővé. A Zotac saját megoldása egy kompakt darab, így a kis méretű asztali számítógépekbe (SFF) előnyös választás lehet, beszerelve két slot magas, az alumínium hűtőbordát pedig egyetlen 80mm-es légterelő segíti. Az ár/érték arány növelésében nem csak az alapvetően kedvező
2019. 04. 11
A Doom-tól kölcsönöz tömegpusztító fegyvert a Rage 2 Egy hónap és belevethetjük magunkat abba az elvetemülten szórakoztató zúzdába, amivel a Rage 2 szolgál majd számunkra. Az új 11 perces kedvcsináló nem csak azt bizonygatja, hogy ez lesz az egyik legpörgősebb és legszórakoztatóbb FPS ami az utóbbi években készült, de még egy kis meglepetéssel is szolgál a műfaj rajongóinak. A kilencvenes években még minden új FPS-t a Doomhoz, mint etalonhoz mértünk, ám azóta a műfaj szépen a saját lábára állt. A Rage 2 viszont akkor sem tagadhatná le a Doom hatását, ha nem tudnánk, hogy az Avalanche Studio az id Softwarrel együtt készítette el a játékot. A posztapokaliptikus világba ágyazott cyberpunk-akció őrület, nem csak a játékélményben mutat hasonlóságot az újjászületett Doom sorozattal, de a készítők egyenesen átemelték onnan a démonok legrosszabb rémálmát, az ikonikus BFG-9000-ret is. Már a 2011-es első részben is a bepattanhattunk a homokjárók volánja mögé, ám a minijátékként jelenlévő körversenyek, vagy az úton ránk váró banditák hamar elvesztették a varázsukat, ami elsődlegesen a kevés helyszínnek és az ismétlődő helyzeteknek volt köszönhető. Azóta viszont eltel nyolc év, az Avalanche pedig nem csak a nyílt világú akciójátékok készítésében szerzett komoly tapasztalatot, de a 2015-ös Mad Max játék autós küzdelmei nagyszerűen idézték fel az újragondolt Mad Max mozi jeleneteit. Mintha csak ezekre a fejlesztőkre várt volna a sorozat, a Rage 2-ben visszatérnek az üldözések. A gyalo
2019. 04. 10
Egész áprilisban ingyenesen játszható a Call of Duty: Black Ops 4 - Blackout Nem ritka, hogy a kiadók ingyenes hétvégékkel, vagy több napot felölelő ajándék játékidővel próbálják vásárlásra csábítani a bizonytalan játékosokat, viszont az Activsion ezúttal ennél is tovább ment. A tavalyi Call of Duty Black Ops 4 nem bohóckodott tovább és a sorozat történetében először teljes egészében egyjátékos kampány nélkül jelent meg. Az tény, hogy az Activision évek óta rövid és fantáziátlan single player móddal szúrja ki a vásárlók szemét, ám valószínűleg a rajongók örültek volna, ha a Treyarch inkább tartalmas és változatos missziókat készít, a kissé agyonhasznált battle royale mód helyett. Sőt, a sikert valószínűleg az hozta volna meg, ha mindkettőt tartalmazza a játék, esetleg a Blackout lehetett volna ingyenes frissítés, ahogy a Firestorm a Battlefield esetében. Az üzleti jelentések és a visszajelzések alapján ez hatással is volt az eladásokra, amit a kiadó most ingyenes promóciós időszakkal próbál meg kompenzálni, és április 30-ig igyekszik új játékosokat toborozni. Tehát az ajánlat szerint, az egész április a rendelkezésünkre áll, hogy eldöntsük, kifizessük-e a játék teljes árát a battle royale élményeinkre alapozva. Sajnálatos, hogy a többi részt nem nyitották meg a potenciális vásárlók számára, hiszen a multiplayer minden platformon megkapta az új Barebones játékmódot, és a közkedvelt Zombi mód is frissült a szezon utolsó bővítményével. A PS4-es felhasználók ráadásul már a
2019. 04. 05
Bár az FSP nevét főként tápegységek kapcsán szoktuk hallani, a cég jelen van a gépházak tervezése terén is, és január végén piacra dobták a CMT340 gamer gépházat, ami több szempontból is figyelemre méltó. Olcsósága mellett ez a világ legkisebb közepes tornya, ami alkalmas 360mm-es radiátor beszerelésére, emellett két edzett üveg oldallappal és RGB ventilátorokkal van ellátva. Csomagolás A CMT340 szokványos kartondobozban érkezik, ennek elején a gépház képe és szürkeárnyalatos artwork látható, hátoldalán pedig a gépház darabokban, valamint a főbb jellegzetességei állnak ott pro érvként, hogy miért érdemes a CMT340-et választani. Felnyitását követően láthatjuk, hogy a dobozban a gépház műanyag zacskóba van csomagolva, ez védi a nemkívánt ujjlenyomatoktól és kisebb karcoktól. Emellett két habszivacs réteg védi a fizikai sérülésektől (ami szerencsére a gépházak 99%-a esetében így van). Kiegészítők Az FSP CMT340 esetében a gyártó visszafogta a kiegészítők osztogatását, a doboz tartalma a minimálisan szükséges kellékekre korlátozódik. Az összeszerelési útmutatón kívül egy csavarkészletet kapunk a komponensek beszereléséhez, valamint kábelkötegelőket. A csomag utoló darabja a tápegység rögzítőkeret, amire a gépház kis mérete miatt szükség van a beszereléshez (lásd később). Külső áttekintés Kicsomagolását követően rögtön látható, hogy ez a gépház a szokványosnál kisebb. Bár közepes toronyként van kategorizálva, mélysége mindössze 368 mm. Szélessége és magassága viszont tip
2019. 04. 05
A Steam és a Half-Life játékok fejlesztője önállóan is letámadja a VR piacot A hír eddig csak a pletykák szintjén létezett, de sokak meglepetésére a HTC-vel való együttműködés után, saját fejlesztésű VR szemüveget készít a Valve Corporation. Az alig pár napos hivatalos bejelentést, hamarosan egy jóval tartalmasabb bemutató is követni fogja. Mindössze májusig kell várnunk, hogy megismerjük a legnagyobb digitális szoftveráruház saját fejlesztésű VR eszközét és a hozzá tartozó kiegészítőket. Ahogy az utóbbi időben ez már rutinszerű marketinghúzássá vált, az eszköz hivatalos terméklapja teljesen váratlanul bukkant fel a Steamen, de éppen csak annyi időre, hogy ezzel felpezsdítsék a közönséget és beindítsák a spekulációkat. Az oldalt azóta persze leszedték, ám a cég hivatalosan is megerősítette az Index névre keresztelt eszköz érkezését, melyet május elsején mutatnak be, az első szállítmányok pedig június 15-én indulhatnak el. Sok információt a terméklap sajnos nem tartalmazott, például a felbontás vagy a látószög tekintetében egy szót sem, de azért néhány részlet így is kiderült az eszközről, illetve az alapcsomag tartalmáról. A szemüveg használatához természetesen PC-re lesz szükségünk, a belépéshez pedig minimum egy Geforce GTX970 vagy AMD RX480 kaliberű videokártyával kell rendelkeznünk, ami jelenleg nagyjából a középkategóriának felel meg, az ajánlott kategóriában pedig a GTX1070 szerepelt. Ezzel szemben processzorból egy olcsóbb is elég lehet az induláshoz, a leírás ala
2019. 04. 04
Közeleg a 3. generációs Ryzen processzorok megjelenése, de először ismét az alaplapok érkeznek Nagy figyelem összpontosul majd Lisa Su-ra, az AMD elnök-vezérigazgatójára május 27-én, az évenként megtartott Computex rendezvény idei bevezető napján. A szerverekbe szánt Epyc processzorok második szériáján túl érkeznek a harmadik generációs Ryzen processzorok, a hozzájuk tartozó X570-es alaplapok, sőt talán még az új Navi-ra keresztelt GPU architektúrát is megismerhetjük.Konkrét műsortervet vagy termékpalettát ugyan nem tettek közzé, ám a hónapok óta tartó találgatások és az összeollózott információ morzsák, egyre közelebb hozták a közönséget a várható újdonságokhoz. Amit már tudni vélünk, hogy a megszokott módon, először az új lapkészlet mutatkozik be, majd ezt követik a processzorok. Az új CPU-k közül az üzleti értékesítésre szánt Epyc szerverprocesszorok élveznek elsőbbséget, de legkésőbb júliusig a Ryzeneknek is meg kell érkezniük a boltok polcaira. Az új X570-es alaplapok nem hoznak magukkal új foglalatot, marad az első két generáció által használt AM4, így aki már rendelkezik ilyen lappal, valószínűleg egy szimpla BIOSZ-frissítést követően le is csaphat egy új CPU-ra. Az egyetlen már ismert újdonságot, ebben az esetben a PCI Express 4.0 szabvány bevezetése jelenti, ami PC-s fronton az AMD-nél mutatkozik be elsőként. A 4.0-ás PCE-E busz optimális esetben képes megduplázni az előd 3.0 sebességét, így egy sávon 16 GT/s (1969 MB/s) sebességre lesz képes, ez pedig 16 vonalas
2019. 04. 03
13 perc tömény őrület - nem tréfál a Layers of Fear 2 A 2016-os Layers of Fear pszichológiai horrorja után idén újra ellátogathatunk az őrület mélységeibe A Bloober Team első horror munkája vegyes kritikákat kapott, de a közönség alapvetően kedvelte. A felvetés, miszerint belső nézetből vezethetünk végig egy művészt a félelmei, és az azok mögött álló titkok táplálta összeomláson, alapvetően izgalmas koncepció. Sajnos önismétlő és egy idő után kiszámítható megoldásai miatt nem vált azzá, amit ígért, de ennek ellenére nyomasztó atmoszférája, a maga szürreális és absztrakt képeivel, érdemessé tették a végigjátszásra. Nem különben az Inheritance néven megjelent DLC, ahol a borult elméjű festő lánya regresszált és élte át gyermekkori traumáit, új perspektívákat adva a történetnek, vizuális és pszichológiai értelemben egyaránt. Az alig negyed órás részletet szintén az idei PAX East rendezvényen rögzítették, és a felvétel nem spórol a nyomasztó és zaklatott pillanatokkal. Ez alkalommal egy színész képviseli a mentális pokolba csúszó művészt, aki egy óceánjárón ragad, mikor elveszti az utat felszínre törő őrülete labirintusában. A rövid videó kétségtelenül tömény és intenzív volt, amit nagyszerű látvánnyal és hatásosan megkoreografált jelenetekkel tálaltak a fejlesztők. A vizualitásra tehát egészen biztosan nem lesz panasz, ahogy az ijesztgetős jumpscare-ekből sem lesz hiány, már csak az a kérdés, hogy mit kínál a történet és hogy miként tálalják majd a játék teljes hossza ala
2019. 04. 01
The Outer Worlds gameplay - 20 perces videón az Obsidian akció-szerepjátéka Az idei PAX East a Borderlands előzetesén túl is szolgált néhány érdekességgel, például a sokak által várt The Outer Worlds-t is szemügyre vehettük korai állapotában Az Obsidian Entertainment a tavalyi The Game Awards-on rántotta le a leplet a készülő sci-fi rpg-ről. A csapatnak van némi tapasztalata a szerepjátékok terén, hiszen nekik köszönhető többek között a Star Wars: KotOR II: The Sith Lords, a Neverwinter Nights 2 vagy épp a Pillars of Eternity, a Fallout: New Vegas után pedig ismét FPS nézetű akció/RPG-t készítenek. A bejelentés felpezsdítette a közönséget, hiszen nem csak a New Vegasról őrzünk kellemes emlékeket, de a Bethesda egy ideje nem igazán bánik túl jól a Fallout szériával, és akkor még finoman fogalmaztunk. A 20 perces videó láttán felmerül a kérdés, hogy mi volt a céljuk ezzel a bemutatóval, ugyanis elég felemás élménnyel gazdagodhat, aki megtekinti. Miután bejelentették a játék Epic Games Store-os exkluzivitását, a közönség elég rosszul reagált a hírre, így ezek után arra számítottunk, hogy valami igazán elragadó bemutatóval készülnek, ami megenyhíti a fanyalgókat. A reakciók alapján egyelőre nem ez a helyzet, de nézzük is meg, hogy miért. Amit eddig tudunk, hogy a játék még idén megjelenik, ami persze még nem jelent semmit, év végéig még sok minden történhet. Ugyanakkor mégis kissé méltatlannak érzem, hogy az érdeklődők számára egy olyan verziót hoztak el, ami egyetlen so
2019. 04. 01
Az MSI GTX 1660 Ti Gaming X edition a GeForce új GTX 1660 Ti sorozatának egyik high-end terméke. Gyári overclockolással érkezik, és teljesítménye láttán igen komolyan elgondolkozunk azon, hogy az RTX kártyák sajátosságai nélkül is jobb vételnek minősülhet, mint az egyelőre bizonytalan jövő elé néző raytracinges kártyák. Mintegy fél évvel ezelőtt jelentek meg az NVIDIA GeForce RTX 2080 és 2080 Ti videokártyái, ami eléggé felzaklatta a gamer társadalmat. Fokozott lelkesedés fogadta a DLSS (Tensor) hozta előnyöket, és sokan rákészültek már, hogy az új hibrid raytracing technológiával megspékelve játsszák a Battlefield V-öt. Az NVIDIA reklámai elég virálisak voltak ahhoz, hogy minden eldugott médiafelületen szembejöjjön az új RTX technológia. Az árak azonban nem voltak meggyőzőek, nagyon drágára sikerültek az új videokártyák, és gamer részről erős szkepticizmus fogadta az új sorozatot, amiért egyelőre nem tudni, hogy a játékfejlesztők kihasználják-e majd a raytracingben rejlő lehetőségeket. Mindamellett, maga a raytracing a játékosok részéről nem találtatott annyira lényeges elemnek, hogy emiatt horribilis összegeket költsenek videokártyára – a “látványosan visszaveti a teljesítményt” és a “homályos megjelenést ad a játéknak” kritikák csak a jéghegy csúcsa, igazából az RTX kiadását követő negyedévben bezuhantak az NVIDIA bevételei és októberben 25%-kal beesett a részvényeik értéke. Ezt követően jelentek meg az újabb GTX sorozat megjelenésével kapc
2019. 04. 01
Szeptember 13-án érkezik a Borderlands 3 és itt  a hivatalos előzetese Ahogy arra számítottunk, a PAX East rendezvényen elhangzottak a Gearbox várva várt bejelentései, és többek között bemutatásra került a Borderlands 3 várva várt előzetese is. A rövidke teaser után, teljes értékű traileren mutatkozott be a népszerű looter-shooter hivatalos folytatása, amin végre mozgás közben is láthatjuk a játékot. A látottak alapján nem rugaszkodik el a megszokott alapoktól, de mindent megkapunk majd amiért kedveltük a sorozatot, és még valamivel többet is. Az új epizódhoz 4 új játszható karakter is jár, a Vault Hunterek mellett pedig természetesen tonnányi új fegyvert és változatos helyszíneket kapunk, a megszokott posztapokaliptikus sivatagok bádogerődjeitől, a dzsungeles vidékeken át, egészen a fényárban úszó nagyvárosi környezetig. Ezekben már sorban állnak az őrültebbnél őrültebb főellenfelek, de visszatérnek a korábbi részekben megismert szereplők is, így minden adott az eszeveszett lövöldözéshez, lootoláshoz és a csapat alapú kooperatív mókázáshoz. Természetesen a pihent humor továbbra is kellően elvetemült lesz, erre a két lábon szaladó puskánál nem is kell jobb bizonyíték. Ez még nem minden, a Gearbox 2019-et a Borderlands évének nevezte, és ezt a folytatás mellett a korábbi részek frissített változataival igyekszik alátámasztani. A rajongók tehát nem kevés tartalomra számíthatnak idén, hiszen a 2009-es első rész Game of The Year kiadása Remastered változatot kap, míg
2019. 03. 29
Operencia: The Stolen Sun - pár nap és megjelenik a magyar szerepjáték A magyar fejlesztőkből álló Zen Studios már egy ideje bőszen szórja az interjúkat, hogy minél többek figyelmét felkeltsék legújabb alkotásukra, ami a hónap végén érkezik. A csapat eddig leginkább flipperjátékokban utazott, ám az Operencia egy új irány és a korábbiakhoz mérten igazán nagyszabású vállalkozás. A magyar népmesei elemekből, illetve az európai folklórból építkező világ, egy szerepjátéknak ad otthont, ami ráadásul nem feltétlenül lesz könnyű séta. Aki részt vesz a kalandban, akár egyetlen élettel is nekivághat a játéknak, ugyanis ha a "hardcore" módban meghalunk, az egyetlen opciónk az újrakezdés lesz. Ez persze nem az egyetlen lehetőség, hiszen a srácok nagyon büszkék a megalkotott mitológiára, így senkit nem szeretnének kizárni a történet élvezetéből. Természetesen könnyebb fokozatokat is választhatunk, így akinek új lenne a dungeon crawler műfaja, annak minden lehetőséget megadnak majd, hogy beletanuljon az irányítás és a harcrendszer rejtelmeibe. Ha minden igaz, a negyedik fejezet teljesítése után kinyílik majd számunkra a világ, így a vezetett történet mellett lehetőségünk lesz szabadabban is felfedezni Operenciát. A trailer igazán hangulatos, a megjelenésre pedig alig pár napot kell várni, mivel a kedvcsináló végén a március 29-i dátum szerepel. Természetesen PC-n is elérhető, ám egyelőre csak az Epic Game store-ból, ahol átszámítva nagyjából 9500 Ft-ért csaphatunk le rá. STEAM-re va
2019. 03. 25
Jumping simulator? FPS? Interaktív esti mese? – A Story About My Uncle A többnyire felfedezésre és a történet komótos adagolására épülő, belső nézetű játékstílus egyre népszerűbb a független fejlesztők között. Olykor puritán valójában bukkan fel, ahol kizárólag befogadóként vehetünk részt az élményben, a sétán kívül talán lehetőséget sem találva az interakcióra. Máskor a tárlatvezetés kiegészül és eltérő arányban keveredik olyan elemekkel, amiktől indokoltabbá válik a videojáték jelző használata, legyen az néhány puzzle feladvány, esetleg ugrálós és ügyességi mechanika. Annyi biztos, hogy a walking simulator-ra keresztelt projektek többnyire igyekeznek erős atmoszférával és érdekes történettel kárpótolni a passzivitásra ítélt játékost; de mi történik, ha teljesen nem rugaszkodnak el a stílustól, de pont annyi elemmel fűszerezik azt, hogy az arányok felboruljanak? A kérdést két hasonszőrű alkotás végigjátszásával vizsgálhattam meg, az összehasonlításhoz pedig a Steam adott támpontot, ahol hasonló kategóriában találjuk őket. A hasonlóság alapja egy közös és izgalmas alaptulajdonság, mégpedig a megszokott slattyogós tempótól merőben eltérő egyedi mozgásrendszer. Bevallom, a figyelmemet először ez keltette fel, és talán azt sem bántam volna, ha néhány trükkös és kihívást rejtő ügyességi feladaton kívül mással végül nem szolgálnak, de a két rövidke indie játék azért többet is tartogat némi látványos ugrabugránál. Bár a kanadai Blue Isle stúdió játéka, a Valley valam
2019. 03. 25
Az Epic Games hozza el PC-re a Quantic Dream konzolexkluzív játékait Az utóbbi időben egyre több jó hírt kapnak a PC-s játékosok, először a HALO sorozat érkezésének örülhettünk, most pedig a Quantic Dreams jelentette be, hogy alkotásaik sok év után ledobják magukról a konzolos exkluzivitást. A francia cég nagyjából 12 év szoros együttműködés után leteszi a Sony zászlaját, és a NetEase támogatásával a továbbiakban már multiplatform címeket készít. A Quantic Dream már az Omikron sci-fi RPG-vel bizonyította, hogy van keresnivalója a piacon, de a széles körű figyelmet mégis a 2005-ös Fahrenheit hozta meg számukra. A lineáris felépítésű kalandjátékok koncepcióját, több szálon vezetett cselekménnyel bolondították meg, a szerepjátékokból átemelt megoldással pedig a választásaink, illetve cselekedeteink alternatív irányokba terelték a történetet. Folytatva a megkezdett utat, tovább csiszolták az interaktív filmes stílust, új szintre emelve a látványt és a ránk váró izgalmakat, az ismételten fordulatosra sikerült történetek pedig továbbra sem spórolnak a drámai pillanatokkal. A 2010-es Heavy Rain és a 2013-as Beyond: Two Souls már PS3-ra jelent meg, de a felújított kiadások is csak a PS4 tulajoknak voltak elérhetők, akárcsak a tavalyi Detroit: Become Human. Ez idén megváltozik, ugyanis még ebben az évben számíthatunk a három népszerű alkotás PC-s kiadására. A bejelentés ráadásul szorosan kapcsolódik az Epic Games-hez, akik az utóbbi időben komoly pénzt és energiát áldoznak sajá
2019. 03. 21
Az Nvidia GTX kártyák is kapnak Ray Tracing támogatást Mint kiderült, nem kizárólag az RTX széria képes a sugárkövetésnek nevezett technológia használatára, ugyanis egy korlátozottabb formáját kihozhatjuk bizonyos GTX videokártyákból is Az Nvidia jövőbeli terveiről beszélt a GTC (GPU Tech Conference) rendezvényen, ahol többek között szóba került az általuk bevezetett ray tracing technológia is. A tavaly megjelenő RTX modellekkel bemutatkozó valós idejű sugárkövetést egyelőre még kevés játék tudja alkalmazni, és azok sem a leghatékonyabb módon, hiszen a használata minden esetben teljesítménycsökkenéssel jár. Ezért volt különösen meglepő, hogy a korábbi hangzatos állításuk, miszerint az újdonság kizárólag az RTX eszközökkel elérhető, mégsem volt teljesen igaz. A bejelentést követően, az Nvidia hamarosan a GTX sorozat egyes modelljein is elérhetővé teszi a sugárkövetést, némileg szűkebb keretek között. Ezek után nem csodálkozunk, hogy nem csak a Turing architektúrás új GTX-ek lesznek alkalmasak a feladatra, de a natív támogatást teljesen nélkülöző Pascal-ra épülő sorozat is, a GTX 1060 6GB-os modelltől felfelé. Az áprilisra tervezett frissítéssel tehát megkapják a DirectX Raytracing (DXR) támogatást, ezzel a CUDA magok képesek lesznek alacsony szinten elvégezni az effekt eléréséhez szükséges műveleteket. A döntés minimum fura, hiszen a technológia bár érdekes, a dedikáltan erre készített, RT magokkal szerelt RTX kártyákon sem tökéletesen zökkenőmentes a munka, így valószínű
2019. 03. 20
Ingyenes változatot kapott a Dead or Alive 6 A döcögős rajtot követően a kiadó reagált a rajongók elégedetlenségére, és free to play változattal próbál javítani a helyzeten Alig három hete jelent meg a népszerű verekedős széria új, számozott epizódja, ám azóta sokan hangot adtak csalódottságuknak, és nem szárnyalnak az eladások sem. A legtöbb panasz azt említi, hogy egy sok tekintetben újrahasznosított játékot kapunk, de a korábbiaknál kevesebb tartalommal, mindezt indokolatlanul magas áron. A karakterek száma jelentősen csökkent az ötödik részhez képest, ráadásul a jelenlegi 26 harcosból mindössze 24 volt elérhető alapból, kettőt DLC-ként tettek elérhetővé. Extrém magas áron kínálják a season pass-t is, hiszen többe kerül, mint a játék Deluxe kiadása, mindezt úgy, hogy a pénzünkért zömében kosztümöket kapunk, amiknek legalább egy szeletét illene a teljesítményünkért cserébe feloldhatóvá tenni. Ehelyett a küldetések tejesítésével véletlenszerű darabokat kapunk, amiből nagy nehezen összegyűlhet egy-egy véletlenszerű öltözék. Itt sajnos még nem értek véget a megkérdőjelezhető részletek, mivel a kiadó a szezonbérleten felül további fizetős DLC-k kibocsátását is tervezi, amik nem képeznék a csomag részét. Sok munkát kényelmes megoldásokkal váltottak ki, például a karakteranimációk és harcmozdulatok nagyrészt az előző epizódból lettek átemelve kevés újítással, és a megjelenést követően például nem volt lehetőség privát mérkőzések indítására, ahol együtt játszhatnánk ismerős
2019. 03. 19
Az eredeti fejlesztők bejelentették a Left 4 Dead szellemi örökösét A Left 4 Dead a VALVE egyik legnagyobb sikere volt, ám a második részt követően a Turtle Rock Studios külön vált a sorozat jogait is birtokló vállalattól, a játék pedig beállt azon címek sorába, amik sosem érték meg a bűvös harmadik epizódot. A kooperatív zombis FPS 2008-ban elsöprő sikert aratott, köszönhetően a Half-Life 2-vel bemutatkozó Source grafikus motornak, a 28 nappal később által ihletett zúzós és izgalmas játékmenetnek, és nem utolsósorban a játék gerincét adó co-op lehetőségnek. Ezt a szintet tartotta és emelte a második rész, ám ekkor még senki sem sejtette, hogy itt ér véget a vágta. A Turtle Rock 2010-ben végleg megszakította a kapcsolatot a VALVE-vel, akivel oly sokáig együttműködtek, a játék jogai pedig természetesen az óriáscégnél maradtak, aki azóta szinte kizárólag a piacot uraló digitális áruházával törődik. A hoppon maradt játékosok és rajongók gondolatai és reményei végül eggyé sűrűsödtek, és sikeresen landoltak az eredeti alkotók irodájában, ugyanis Back 4 Blood néven már készül a nem hivatalos folytatás. A játék tehát nem az eredeti szabadalom mentén készül, hanem egy teljesen új cím lesz, ám abban biztosak lehetünk, hogy a klasszikus recept modernebb formában nagyot szólhat, ha a megfelelő kezek között formálódik. Volt pár kísérlet az évek alatt, ami megpróbálkozott a formulával, ám a legtöbb közepes, vagy gyenge eresztés lett. A Left 4 Dead nem véletlen lett közönségk
2019. 03. 18
Battlefield V Firestorm - előzetest és megjelenési dátumot kapott a battle royale mód A kiszivárgott anyagok után ma hivatalos trailerrel jelentették be az új játékmódot A Battlefield V sajnos nem képez pozitív kivételt az EA és a Dice együttműködéséből született produkciók között. Megjelenéskor kevés tartalommal, ám annál több hibával és mikrotranzakciós rendszerrel érkezett, a játékmenetbeli újítások pedig kevés vigaszt nyújtottak, a félkész megoldások miatt csalódott rajongóknak. A fejlesztők ugyanakkor nem vették le a kezüket a játékról, az ígért tartalmak valóban készülnek, ma délután pedig befutott a korábban kiszivárgott battle royale mód látványos előzetese. Utánunk a tűzfal Nemrég megszellőztetésre került az a rövid tutorial anyag, ami a játékosok számára összefoglalja a játékmód lényegét - ez a megoldás még a Battlefield 1-ben került bevezetésre, és minden játékmód elindításakor találkozhatunk vele. A videóból annyi már kiderült, hogy számos, a stílusra jellemző játékelem visszaköszön majd, de ezekkel nem akarják felülírni a tipikus Battlefield jellegzetességeket. A 64 fős csatákba egyedül, párban vagy akár squadban is beugorhatunk, a kiválasztott területet ejtőernyővel közelíthetjük meg, és továbbra is meg kell küzdenünk megszerzésre váró felszerelésért. Tárhelyünket táskával bővíthetjük, hatékonyságunkat pedig ritkaságuk és hasznosságuk szerint kategóriákba sorolt fegyverzettel, illetve kiegészítőkkel növelhetjük. Visszatérnek a különféle járművek is - t
2019. 03. 14
Zajlik az élet az Apex Legends körül – új hős, banhullám, Battle Pass Az ingyenes battle royale játékra már több mint 50 millióan voltak kíváncsiak, és a Respawn hamarosan új tartalommal örvendezteti meg az aktív játékosokat. Az új FPS közelmúltban lépte át az 50 millió regisztrációt, a fejlesztők pedig egy kis összefoglalóval ünnepelték a játék sikerét, amiből többek között megtudhattuk, hogy a játékosok 31 milliárdszor jelöltek meg valamit az új ping rendszer segítségével, 1.2 milliárdszor aktiválták a hősök ultimate képességét, és 158 milliószor használtak kivégző animációt. A játék tehát rövid idő alatt hihetetlen mértékű népszerűségre tett szert, de a tekintélyes játékosbázis ezalatt nem csak pozitív élményekkel gazdagodott. Tekintélyes hányadát érinti ugyanis a felhasználóknak, akiknek eddig nem azonosított hiba miatt lefagy vagy kilép a játék, a legváratlanabb pillanatokban. A hivatalos fórumokon aktívan reagálnak a megosztott panaszokra, és rendszerdiagnosztikai adatok megosztására buzdítják a hibát tapasztalókat. A munkát nehezíti, hogy a jelenség, a legkülönbözőbb konfigurációkon is előfordul, de ígéretük szerint mindent megtesznek, hogy megtalálják a hibák forrását. A játékból továbbra is hiányoznak bizonyos funkciók, így nem küldhetünk hibajelentést, nem jelenthetjük közvetlenül a csalókat és a megszakított mérkőzésbe sincs lehetőségünk visszalépni. Ennek ellenére máris rengeteg csalótól szabadították meg a szervereket, a legutóbbi jelentés szerint
2019. 03. 13
Ismét elérhető a Diablo a GOG.com jóvoltából A Blizzard szerződést kötött a GOG-gal, így újra digitális forgalmazásba került a hack and slash klasszikus. A Diablo hallatán sok játékos szíve dobban meg, és fejükben egyszerre szólalnak meg Tristram klasszikus dallamai. Nem kis meglepetés a Blizzard és a GOG egyezsége, de ha minden igaz, az 1996-os alapmű Windows 10-re optimalizált változata, csak az első lesz a visszatérő klasszikusok sorában. Az indítást követően választhatunk, hogy az SVGA grafikával és alacsony képfrissítéssel bíró eredeti változatot szeretnénk, vagy az emelt felbontással és TCP/IP támogatással ellátott frissített kiadást. Az eredeti csatlakozik a Battle.net szervereire, míg az utóbbival kapcsolatban többen is gondokat tapasztaltak, mikor a multiplayerrel próbálkoztak. A játékhoz korábban készült már egy rajongói mod, mely Belzebub fedőnéven fut, és teljeskörűen támogatja a modern felbontásokat. A hibajavítások mellett pedig számos apróságot átemelt a második részből, hogy kényelmesebbé tegye a játékot, ilyen például a földön heverő lootok kiemelése a könnyebb tájékozódás érdekében. Sajnos a GOG-on beszerezhető új változat a Synergistic Software által készített 1997-es Hellfire kiegészítőt nem tartalmazza, így a Monk karakterosztályról és az új területekről le kell mondanunk. Aki tehát kísértést érez a démonoktól és csontvázaktól hemzsegő katakombák megtisztítására, annak itt a lehetőség. Akár nosztalgiára vagy igazi retro élményre vágyunk, a GOG
2019. 03. 12
HALO dömping érkezhet PC-re Februárban még sokan attól tartottak, hogy csak az újgenerációs Microsoft konzolokra érkezik a nagysikerű Xbox exkluzív FPS folytatása. A rajongók aggodalmára ezúttal hivatalos forrásból érkezett a reakció. Egy Twitter bejegyzés alatt, a sorozat fejlesztésének vezetője, Frank O'Connor hűtötte le a kedélyeket. A cáfolat mellett egyúttal mindenkit meg is nyugtatott, mivel sokak által várt játék nem csak Xbox One-on, de az eredeti ígéretekhez híven PC-n is játszható lesz. A 343 Industries jóvoltából készülő Halo Infinite ugyan nem számozott címként érkezik, de a sorozat egyenes és teljes értékű folytatása lesz, a főszerepben pedig továbbra is Master Chief-nek örülhetünk. A népszerű, 4 fős kooperatív mód osztott képernyős változatát, valószínűleg továbbra is csak a konzolosok élvezhetik majd, viszont az online multiplayer mérkőzések új életre kelhetnek a 144Hz-es monitorokon.  Ez még nem minden, hiszen aki korábban a megfelelő konzolok híján kimaradt a HALO játékokból, az jó eséllyel számíthat korábbi részek PC-s megjelenésére is, és az Infinite előtt akár ezeket is átélheti. A Microsoft "Play Anywhere" szolgáltatásával elindult egy folyamat, melynek köszönhetően már több, népszerű cím is kiléphetett a konzol exkluzív státuszból. Ám ezúttal nem csak közelmúltban megjelent vagy újonnan érkező részekre számíthatunk, tudhattuk meg Brad Sams újságírótól, aki híres a Microsofthoz köthető bennfentes érdekességek megosztásáról. Állítása sz
2019. 03. 11
Ez a rövid bemutató ezúttal egy számomra jóformán teljesen idegen terepre vezet, ugyanis őszintén megvallom, nem kifejezetten értek a kocsikhoz vagy a hozzájuk köthető sportágakhoz, és emiatt nem igazán vonzottak a szimulátor jellegű alkotások sem. Néhány, alkalmi árokba borulást leszámítva, nem sokat játszottam a műfaj képviselőivel, a Codemasters ellenben nagy múltra tekint vissza a rally játékok készítésében, hiszen a Colin McRae nevével fémjelzett széria mindenki számára ismerősen cseng. A megjelenések persze mellettem sem suhantak el észrevétlenül, így mikor láttam, hogy megjelent a Dirt Rally 2.0, gondoltam megnézem mit tartogat egy igazi dilettáns számára. A bevezetőből ki lehet következtetni, hogy nem vagyok előrendelő, vagy első napos vásárló, inkább megfontoltan böngészgettem a STEAM-es értékeléseket, és a költséges szimulátor szetteket birtokló fanatikusok meglátásait. A szép lassan csordogáló vélemények tükrében úgy gondoltam, érdemes tenni egy próbát a játékkal, még ha a vezetéshez nem is rendelkezem megfelelő felszereléssel. Márpedig itt is érvényes a szabály, ami a legtöbb komolyabb versenyjátékra igaz. Csak akkor élvezhető igazán, ha legalább egy olcsóbb kormánnyal rendelkezünk, középutas megoldásként megteszi egy kontroller, és végül utolsónak marad a billentyűzet. Mindazok, akik utóbbival esnének neki, jobb helyzetből indulnak mint az előző rész esetében tehették, ugyanis klaviatúrával sem játszhatatlan a játék, sőt, néha még nekem is sikerült bevenn
2019. 03. 08
Hangulatos platform játékkal mutatkoztak be a volt Ubisoftos fejlesztők A francia Magic Design Studios 2015-ben állt össze, az új csapatban pedig számos korábbi Ubisoft alkalmazottat találunk. Első produkciójukkal nem is valami sosem látott újdonságot próbáltak létrehozni, inkább egy szerethető ügyességi platform játékot, a Rayman által kikövezett úton. Ezt viszont nem is rójuk fel nekik, hiszen a Rayman a mai napig méltán népszerű, minden korosztály számára tartogat szórakoztató pillanatokat, és azon kevés játékok egyike, amit egymás mellett ülve is játszhatunk közösen. A co-op lehetősége tehát itt is adott, ám ebben a tekintetben talán túlzásba is esik a játék, ugyanis a kihívás akkor kerül egyensúlyba, ha kihasználjuk a négy irányítható karakter nyújtotta lehetőséget. Bár a piacon végtelen mennyiségben találjuk meg a stílus képviselőit, a rakoncátlan hősök kalandjával mégis érdemes lehet tenni egy próbát. A kalandozásunk hátteréül szolgáló univerzum elkészítéséhez a Nyugati utazás című regény szolgált ihletként, a környezet, a hősök és a felbukkanó karakterek tehát egyaránt a kínai mitológiára támaszkodnak, és ez talán a legerősebb pontja a játéknak. A dizájn szemet gyönyörködtető, egy igényesen megrajzolt és hangulatos mesevilágba vezet minket. A történet ehhez mérten egyszerű, de ahhoz elég, hogy tettre hívja a világ megmentéséhez szükséges hősöket, akik eltérő harcstílussal és néhány különböző, egyedi képességgel is bírnak. A játékmenet tehát nagyjából a szokásos
2019. 03. 07
Cyberpunk puzzle az Inside nyomdokain?A Playdead stúdió játékai nem csak a játékosokra voltak nagy hatással. Megjelenésük óta számos játékfejlesztő, és több stúdió is ihletet merített a Limbo nyomasztó, és az Inside elgondolkodtató kalandjaiból. Nagy csendben érkezett a független orosz fejlesztő, Sergey Noskov alkotása, mely egy cyberpunk jövőbe ágyazott ügyességi puzzle játék. Akik kedvelték az Inside titokzatos és borús disztópiáját, azoknak a 7th Sector robotokkal és neon reklámokkal tömött világát is érdemes lehet meglátogatniuk. A stílus több képviselőjéhez hasonlóan, ezúttal sem egy elavult humanoid útját kell egyengetnünk, helyette egy öntudattal rendelkező digitális szikrát vezethetünk keresztül a gépesített jövő egyre növekvő kihívásain. A Playdead játékához hasonlóan, itt is fontos szerepet kap az irányítás pszichológiája, ám ezúttal élő személyek helyett elektromos szerkezetek felett vehetjük át az uralmat, és rendszerek feltörésével gyakorolhatunk kontrollt mások felett. Az egészen egyszerű, ártalmatlan eszközök mellett komoly harci gépezeteket is megszállhatunk, így a logikai feladatok mellett még a lövöldözős részeket sem nélkülözi a játék. A trailerben változatos helyszíneket és hangulatos művészi dizájnt látunk, amiért így elöljáróban is jár a dícséret, a magányos fejlesztőnek. Utunk során az emberi tényező háttérbe szorul majd, és talán éppen a mesterséges intelligencia lázadási kísérletét próbálhatjuk meg sikerre vinni. Nem kizárt, hogy később átfogóbb
2019. 03. 06
Az FSP a Hydro G tápegységek kiadásával kifejezetten a gamer közösséget vette célba. A sorozat három tagból áll, ebből mondhatni legnépszerűbb a 650 wattos verzió, amit igen gyakran találhatunk meg mainstream gamer rendszerekben. A sorozat valamennyi tagja prémium kategóriás, jóminőségű tápegység, 80+ Gold hitelesítéssel rendelkezik és moduláris kábelezésű. Lássuk, mit kapunk a pénzünkért! A Fortron Source Power-t 1995-ben alapították, és mostanra a világ egyik legnagyobb, tápegységek gyártásával foglalkozó cégévé vált. Mindenfajta tápegységet gyártanak, beleértve külső tápegységeket és nyitott szerkezetű modelleket is, ODM és OEM modelleket, ipari célra gyártott tápellátást, de még LCD monitorokhoz is gyártanak tápegységet. A több mint tucatnyi termékosztály három fő kategóriára oszlik: prémium, professzionállis és mainstream kategóriás PSU-kat egyaránt gyártanak. A Hydro G sorozat a prémium kategóriába tartozik, akár az FSP Aurum PT és Aurum Pro modelljei. Jelenleg három Hydro G konfiguráció elérhető, 650-től 850W-ig terjedő kapacitásban. Ezek nagyjából le is fedik a legkeresettebb teljesítménykategóriákat, és a 650W modell méltán népszerű, mert egyrészt olcsó, másrészt máig a legnépszerűbb gamer videokártyák esetében is 650W van megjelölve ajánlott tápellátásként. A Hydro G sorozat 80+ Gold hitelesítéssel és teljes moduláris kábelezéssel rendelkezik. Ez szintén előnyt jelent, mára a felhasználók tekintélyes hányada a moduláris kábelezést részesíti előnyben a fix elhelye
2019. 03. 06
Márciusban végre Lovecrafthoz méltó Cthulhu-horror érkezik?H. P. Lovecraft, a huszadik század elején alkotta meg nagy hatású írásait, a horror egyik megteremtője, és meghatározó alakja volt. Az általa teremtett mítoszvilág legismertebb alakja Cthulhu, a földet több millió éve uraló ősi szörnyistenségek egyike, aki nem távozott világunkból, és örökös álomba merülve várja ébredését, és társai visszatérését. A nehezen körülírható, természetfeletti rettegés és borzongás, mint központi elem uralja ezt a mitikus univerzumot, rávilágít az emberiség kozmikus léptékű jelentéktelenségére, és elvezet minket az emberi psziché mélységeibe is. Az alapanyag tehát kellő üzemanyaggal szolgál a különféle szórakoztató produktumok számára, erős atmoszférát és hidegrázós történetet biztosíthat egy tehetséges alkotónak. Jellegzetességeiből adódóan, legjobban a kalandjátékok műfajával rezonál együtt, ám viszonylag kevés nagyobb kaliberű produkció született, ami több szempontból is megállta a helyét, és a mai napig is fennmaradt a köztudatban. Ilyen volt többek között az 1992-es Alone in the Dark, amire a Resident Evil előfutáraként is tekinthetünk, de sokan máig emlegetik a Cthulhu: Dark Corners of the Earth belső nézetű nézetű horror-kalandját, ami paradox módon sikeresen ránt be minket sötét atmoszférájába, miközben minden téren igyekszik elvenni a játékos kedvét hibáktól hemzsegő játékmenetével, és már a megjelenése pillanatában is gyengének számító grafikájával. Időről időre persze újra fe
2019. 03. 05
Végre közelebbről is megismerhetjük a Borderlands 3-at? A Gearbox Software és a 2K Games együttműködéséből született akciójáték szórakoztatóan elegyítette az RPG és FPS stílusokat, és rendkívül hangulatos világott alkotott, a különféle sci-fi-k által ihletett stíluselemek újragondolásából. A pihent humoráról is ismert sorozat legnépszerűb darabja a 2012-es Borderlands 2 volt, hiszen ez hozta ki a legtöbbet a koncepcióból - az egyedi képességekkel ellátott hőseivel és a tengernyi loottal, az egyik legkedveltebb kooperatív mókává vált. A 2014-es The Pre-Sequel, amolyan önálló kiegészítő volt, ami a második rész frenetikus főgonoszának előtörténetét mutatta be, de teljesértékű folytatásnak nem volt tekinthető. A rövid mellékszál egy kis időre csökkentette ugyan a rajongók étvágyát, és megtoldotta a korábbi élményeket néhány szórakoztató órával, hosszú távon nem laktunk jól vele. Apró érdekesség, hogy a Kína szokás szerint megkísérelte meglovagolni egy nemzetközi sikercím hírnevét, és Borderlands Online néven, régió-exkluzív free to play változatot dobott piacra. A 2K China szárnyai alól előmászó kakukktojás mobilon és PC-n volt játszható, új játszható karaktereket is bevezetett, ám a 2015-ben megjelent próbálkozás annyira gyengén sikerült, hogy még az év novemberében vissza is vonták. A várakozás csendjét a Gearbox-os Randy Pitchford törte meg, a 2017-es GDC (hivatalos játékfejlesztői konferencia) alkalmával. Az eseményen bemutott rövid tech demoból nagyjábó
2019. 03. 04
Mélyen szántó felszíni járat - Metro Exodus játékajánló Kevés Kelet-európai játék ért el komoly sikereket a nemzetközi piacon, de a S.T.A.L.K.E.R. és a Cossacks alkotói bebizonyították, hogy megérdemlik a figyelmet. Nem is meglepő, hogy a GSC Game World-ből kivált fejlesztők felelnek a Metro sorozatért is, mely a korábbi posztapokaliptikus tematikát folytatva, szintén egy irodalmi alapokra támaszkodó FPS, középpontjában pedig a nukleáris világégés következményei, és az emberiség maradékénak küzdelme az életben maradásért. A 4A Games csapata nem ült a babérjain az elmúlt hat évben, és végre kivezeti hőseinket a moszkvai metróhálózat sötét és nyirkos alagútrendszeréből. A Metro 2033 és Last Light lineáris felépítésű, akció-kalandjai olyannyira látványosak, és olyan érzékkel adják át a föld alá szorult túlélők küzdelmes mindennapjait, hogy ezekkel az erényekkel képesek voltak felülírni a mindkét játékra jellemző hibákat vagy hiányosságokat. Egyfajta csemegéről beszélünk, mely nem könnyed hangvétellel, pörgős játékmenettel vagy féktelen lövöldözéssel hódít, sokkal inkább a tagadhatatlanul erős, komor atmoszférával, és történetközpontú cselekményvezetéssel. Aki tehát laza sandbox élményre vagy Doomhoz hasonló akciókra vágyik, az rossz járaton ül, aki viszont szívesen adja át magát egy lassabb tempójú, olykor horrorisztikus kalandnak, az egy aprólékosan megrajzolt posztapokaliptikus világba látogathat, ami le se tagadhatná, hogy mennyi szeretettel készült. A Metro tehát a sajá
2019. 03. 01
Ébredeznek az Arrakis homokférgei Frank Herbert legendás sci-fi univerzuma, több különböző formában is újjáéled az elkövetkező években. Az Arrakis bolygó óriás homokférgeit megteremtő eredeti regény 1965-ben látott napvilágot, David Lynch mozija mellett pedig igazi játékklasszikusként is emlékezhetünk rá, hiszen az 1992-es Dune II-t, a valósidejű stratégia műfajának megteremtőjeként tartják számon. A friss hír szerint a norvég Funcom fejlesztői és a Legendary Pictures filmstúdió hat évre szóló szerződést kötöttek, és három Dune játék elkészítését jelentették be, amik PC-re, és valószínűleg az újgenerációs konzolokra egyaránt elkészülnek. Ezek közül is kiemeltek egy nyílt világú multiplayer játékot, aminek fejlesztése még ebben az évben megkezdődik. Az emberiség életének új irányt adó titokzatos Fűszer és forrása, a sivatagos Arrakis bolygó, 2020-ban a mozikba is visszatér. A Dűne mozgóképes feldolgozásai sajnos nem bizonyultak sikerre ítélt vállakozásoknak. Először a különc művész, Alejandro Jodorowsky, több neves alkotóval társulva tervezett adaptációt, ám a nagyívű terveket végül nem tudták életre hívni, ezután az Alien-t jegyző Ridley Scott is bejelentkezett, ám ez a projekt megragadt a gondolat szintjén. Végül David Lynch készíthetett filmet a kultikus regényből, ami bár tagadhatatlanul bírt egy erős atmoszférával, a rajongók szemében méltatlan darab lett, és még maga a rendező is bukásnak könyvelte el. A reménysugarat talán az a Denis Villeneuve jelentheti, aki az
2019. 02. 28
Az a helyzet, hogy a Far Cry széria nem könnyíti meg a dolgom, így ez az ajánló sem egy átlagos bemutató lesz. A Far Cry New Dawn ugyanis nem sok olyasmit tartalmaz, amit korábban ne láttunk volna, ami viszont eltér az nem töltene meg egy cikket, így egy kicsit máshonnan közelítek. Még emlékszem az első részt övező őrületre, arra, hogy milyen előremutató technikai színvonalat képviselt a második rész, és milyen jól összerakott és szórakoztató volt a harmadik. Aztán jött a negyedik, helyszínt és főgonoszt cserélt, de a lényeg nem igazán változott, talán csak veszített egy kicsit a varázsából. Majd négy év elteltével tavaly, a nagy hype nyomában megérkezett a Far Cry 5 és kipróbálta, hogy mit lehet még eladni az embereknek folytatás címén. Ennek az egyenes folytatásaként szolgál a Far Cry New Dawn, ami átszíneszte ugyan, de sokban nem változtatta meg az 5-ben látottakat. A számtalan újrahasznosított elem és a félgőzzel összedobott történet ellenére valamiért mégsem tudtam igazán haragudni rá. Ahhoz, hogy megértsd a jelent ismerned kell a múltat!A Far Cry a német Crytek játéka volt, és a 2004-es első résszel bizonyította, hogy tartja a lépést az id Software vagy a Valve fejlesztőivel. A játék nagy nyílt területtel, nagyszerű effektekkel és hangokkal kápráztatott el, ám nem volt könnyű és a története sem volt túl mély, inkább a 80-as évekből véletlenszerűen előszedett VHS-re emlékeztetett. A második részben tovább bővítették az elképesztő technikai újítások számát, min
2019. 02. 22
Nagyot hasalt az Overkill's The Walking Dead, elmarad a konzolos megjelenés A Starbreeze kiadói felügyelete alatt megjelent Overkill's The Walking Dead, a Payday játékokért is felőlelős Overkill Software alkotása, és szintén az FPS-ek sorát bővíti. A korai trailerek alapján sokan egy erősen történetközpontú kalandra számítottak, ám végül kiderült, hogy valójában egy kooperatív multiplayer lövöldéről van szó. A játék tavaly novembeben érkezett PC-re, de sajnos kiábrándító volt. A Left 4 Dead-re emlékeztető, csapat alapú zombis lövölde, unalmas bázisvédős mechanikájával sok éves technikai színvonalat képviselt és tartalom tekintetében sem igyekezett elkápráztatni a vásárlókat. Ezt csak fokozta a tény, hogy vizuális téren sem érdemelt sok dícséretet, a környezet fantáziátlan és unalmas, és az Unreal 4 motort is használták már ügyesebben. A kiadó nem az első a sorban, aki a Walking Dead univerzumával próbál egy közepes terméket értékesíteni, hiszen ezt teszi maga a TV sorozat is, ami évek óta rétestészta módjára nyúzza a történetet, és a világvége hangulatért rajongó nézők idegeit. Igen rosszul szerepelt a kasszáknál is, és erre sajnos minden oka megvolt. A kritikák egyöntetűen lesújtó értékeléseket közöltek, miszerint a zombikra épülő játékmenet kiforratlan, a mozgás indokolatlanul vontatott és lomha, az élmény pedig összességében frusztrálóbb mint amilyen szórakoztató. Ami javíthatna az összképen, az a művészi dizájn és a jól eltalált hangulat, ám a képregény által megter
2019. 02. 21
 
PCX 2006-2019. Kapcsolat: pcx@pcx.hu Minden jog fenntartva
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...