fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 10. 24

Videón is bemutatkozott a megújult GTA trilógia

A novemberi bemutató előtt rövid látványbemutatót kapott a három klasszikus GTA


Bár a korrektség talán úgy kívánná, hogy klasszikusként az eredeti, madártávlatból játszható Grand Theft Auto-ra hivatkozzunk, az éppen felújításon áteső 3D-s epizódok több szempontból is rászolgáltak a játékosok megbecsülésére. Aki 2001 után született és már csak a legújabb részekkel találkozott, vagy látta ugyan őket, de valahogy mégis kimaradt számára, hogy milyen is volt egy új korszak kezdete, az hamarosan egy kellemes ráncfelvarráson átesett csomaggal pótolhatja be az elmaradást.


Nem olyan rég kiderült, hogy három népszerű GTA epizód is eltűnik a digitális forgalmazásból. No persze a Rockstar Games-nél nem őrültek meg, pusztán hivatalosan is bejelentették az utóbbi idők egyik legbénábban titkolt videojátékos hírét, miszerint a trilógiaként is emlegetett három epizód modernizált változatokat kap. Végül kiderült, hogy az eredeti és külön tételekként forgalmazott részek helyét hamarosan egy felújított csomag veszi át, mely a jövőben már egyben kínálja a nyílt világú akciójátékok lázát beindító címeket. A 2001 és 2004 közötti időszakot lefedő, három nagy GTA felújított kiadása pedig több változással jár, mint azt sokan sejtették, és emiatt persze nem maradnak el az elégedetlenkedő hangok sem. Tény, hogy aki eddig valamiért eredeti formában nem szerezte be őket, annak ezután nehéz dolga lesz, aki pedig nem szívesen fizetné ki egy új játék teljes árát három, nagyjából 20 évvel ezelőtti játékért, most az is moroghat egy kicsit. A GTA III, illetve a Vice City és a San Andreas alcímen megjelent részek Amerikában 60 dollárért, itthon azonban minden bizonnyal 60 euróért kerülnek majd egy közös kosárba. Ez azt jelenti, a tömören csak Grand Theft Auto: The Trilogy: The Definitive Edition néven érkező új kiadás nálunk majdnem 22 ezer forint lesz, és egyelőre úgy tűnik, hogy a részek külön-külön már nem is lesznek újra elérhetők.


No de mégis mit kaphat a pénzéért az a játékos, aki most vetné bele magát először, esetleg újraélné a 2000-es évek meghatározó pillanatait? Fontos leszögezni, hogy talán az járt a legjobban, aki kevesebbet várt, mivel az úgynevezett remaster-en átesett játékok többségével ellentétben a Definitive nem csak annyit tud, hogy végre kompatibilis a legújabb Windows rendszerekkel és pöccre indul. A felújítás során a játékokat új, de legalábbis jóval frissebb – Unreal Engine 4 – grafikai motorra ültették át, néhány ezzel járó vizuális előnnyel és néhány váratlan változással. A rövidke előzetest látva valószínűleg sokaknak feltűnt, hogy a nagyobb felbontású textúrák, nagyobb árnyékfelbontás, részletgazdagabb modellek, illetve a tükröződési effektek és dinamikus fények kavalkádja kissé rajzfilmszerű stílust egészít ki. Az összhatás azonban valóban megfelel a kiadó állításának, miszerint modernizált, mégis az eredetinek megfelelő verziókat kapunk, melyek látványosabban, de a lényeget tekintve változatlanul szórakoztatnak majd minket.


Aki tehát valami érthetetlen okból ezektől a feltuningolt retro címektől várta a GTA 6 eljövetelét, esetleg még úgy sem sikerült megértenie, hogy mi is lehet a remaster, hogy lassan hetente megjelenik egy felújított játék, az valószínűleg most nagyon csalódott. Mivel itt a világ egyik legjobb pénztermelő franchise-áról van szó, arra ne is számítsunk, hogy az eredeti játékok birtokában ingyen, vagy akár kedvezménnyel megkapjuk, ebből bizony egy új vásárlás lesz, már akit felcsigázott a dolog. Időközben az is kiderült, hogy RTX videokártya esetén a DLSS funkció is elérhetővé válik, tehát a szerencsésebb gamerek még több képkockára számíthatnak.



Ami viszont nem derült ki az amúgy ígéretesnek tűnő kedvcsinálóból, hogy mi lesz azokkal a régebbi PC-kkel, amiken az eredeti kiadások nevetve futottak, az Unreal Engine 4 azonban már kifogna rajtuk. Ezekre a gépekre valamilyen alternatív forrásból kell beszerezni őket, ha a tulajt elkapná a GTA hangulat. Ezen felül nem láthattuk a szintén sokat emlegetett harcrendszert sem, melyet állítólag mindhárom rész esetében a GTA V-ben megismert célzástechnikához hangoltak, hogy a lövöldözés a többség számára ismerős és kényelmes legyen.


Ami már biztos, hogy PlayStation 5 és Xbox Series X/S konzolokon 60 fps mellett lesz játszható, az előző generációtól várható teljesítmény viszont sajnos még kérdéses. Nyilvános viszont a gépigény, mely valóban erősen elrugaszkodott a korábbiakból, az induláshoz ugyanis legalább egy i5-6600K vagy AMD FX-6300 processzort ajánlanak, egy GTX 760 2GB vagy AMD Radeon R9 280 3GB kártya társaságában, a szükséges lemezterület pedig 45GB lesz. Hogy mekkorát változott a három klasszikus, az november 11-én kiderül, tehát nem egészen három héten belül bárki rávetheti magát, még akár Nintendo Switch-en is.

2021. 10. 24

Egy PC erejével vetekedhet az Apple AR szemüvege
Merész előrejelzésekkel szolgált egy bennfentes elemző az Apple AR szemüvegéről
A tech-cégek egyáltalán nem szeretnék, ha felemelnénk fejünket az eszközeik képernyőiről, inkább olyan terméket fejlesztenek, amit egész nap bámulhatunk, még akár az utcán sétálva is, anélkül, hogy autók elé, vagy fedő nélküli csatornába sétálnánk. "Az Apple számítógépes szemüvege ugyanolyan erős lesz, mint a Mac számítógépek és 2022 végén kerül piacra" – mondta Ming-Chi Kuo, a TFI Asset Management vezető elemzője pénteken, egy befektetőknek szánt jegyzetében.
Kuo, akit talán a legelismertebb és legmegbízhatóbb Apple-szakértőként tartanak számon, egy azon kevesek közül, akik az Apple teljes ellátási láncában mélyreható kutatásokat végezhetnek, és ennek köszönhetően kiemelkedő eredményeket tud felmutatni az amerikai tech-vállalat jövőben várható termékeiről. Kuo szerint a hatalmas számítási teljesítmény segít majd a szemüvegnek kitűnni a versenytársak közül, mivel okostelefonhoz vagy számítógéphez való csatlakozás nélkül is intenzív számítási feladatok ellátására lesz képes. A korábbi szivárgások és jelentések azt már előre vetítették, hogy a gyártó sokat pletykált szemüvegének elvileg egy iPhone-hoz való csatlakozásra lesz szüksége a működéséhez, és ugyan a kutató ezt teljes egészében nem cáfolta meg, azt viszont megerősítette, hogy egy egyszerű kiegészítőnél jóval meggyőzőbb termék van készülőben. Valami annyira különleges, hogy a gyártó néhány éven belül akár nyugdíjba is küldené
A Samsung a DDR6 és GDDR7 memóriákról beszélt
Még ki se hűltek az első DDR5-ös chipek, máris képbe került a következő generáció
Néhány napja arról szólnak a hírek, hogy a chiphiány miatt máris ritkának számítanak az új DDR5-ös memóriák, a nyerészkedők pedig már neki is álltak a maradék felvásárlásának, hogy az új platformra vágyók már csak tőlük, és persze brutális áron juthassanak hozzá. Éppen ezért kissé korainak tűnhet, de a Samsung nem olyan rég szót ejtett a következő szabványról, vagyis a DDR6-ról, de említésre kerültek a videokártyák is.
Ahogy arról többek között a német Computerbase is beszámolt, a Samsung a novemberi Tech Day 2021 rendezvényt a jövőbeli memóriatechnológiai ütemtervének bemutatására használta fel. Sajnos a dél-koreai vállalat kissé vaskalapos hozzáállást tanúsított és nem engedélyezte, hogy az eseményről videók, vagy fényképek készüljenek, így a közönség az esetlegesen bemutatott prezentációs anyagokból sem láthat semmit. A titkolózásért cserébe azonban megosztották a következő évek memóriafejlesztési törekvéseivel kapcsolatos terveiket, a szabványos technológiák, például a DDR RAM, a GDDR grafikus memória és a HBM3 várható frissítéseivel és fejlesztéseivel.
Bár a következő generációs DDR6 memória szabványokat a JEDEC még mindig nem határozta meg (a DDR5 jelenleg még a kezdeti elfogadási fázisban van), a következő generációs memóriatechnológiák kialakításán jelenleg is dolgoznak. A Samsung bejelentette, hogy a DDR6 szabványos sebessége várhatóan eléri a 12 800 MT/s-ot – míg a
Távozik a Battlefield 2042 vezető dizájnere
Állítólag nem a játék rossz fogadtatása miatt távozik, valójában már csak a megjelenésre várt
Ismét túl vagyunk egy Battlefield epizód megjelenésén, és sajnos nem túlzás azt állítani, hogy ez volt a széria történetének legnehezebb szülése. Persze a fejlesztés körülményeiről nem sokat tudhatunk, ám a napvilágot látott végeredmény kellőképpen lehangolta a széria tetemes rajongótáborát, ahogy számos új érdeklődőt is. Különös egybeesés, hogy pont most jelentette be távozását a fejlesztést végző stúdió vezető dizájnere, ám állítólag a két dolog között semmilyen összefüggés nincsen.
Elhagyja a Battlefield szériáról ismert DICE fejlesztői gárdáját Fawzi Mesmar, aki 2019 óta erősítette a csapatot. Mesmar saját bevallása szerint a távozás oka igen prózai, ugyanis még távol jártak a Battlefield 2042 megjelenésétől, amikor már régen a zsebében volt az ajánlat egy másik, meg nem nevezett stúdiótól. A döntéséről egy kör-e-mailben tájékoztatta kollégiát, melyben úgy fogalmazott: "Hatalmas öröm volt a galaxis legjobb tervezőcsapatában szolgálni. Az a hihetetlen tervezői munka, amit ti végeztek, továbbra is minden nap inspirál engem. Köszönöm, hogy bíztatok bennem, remélem, nem okoztam csalódást" – olvashatjuk a szakember kissé dagályos búcsúját. Úgy érezhetnénk, hogy mintha búcsújába vegyülne némi megkönnyebbülés is, ám a levél folytatódik. "Kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot egy másik cégtől, amely volt olyan kedves, hogy megvár engem, amíg leszállítjuk [a Battlefield
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...