A novemberi bemutató előtt rövid látványbemutatót kapott a három klasszikus GTA
Bár a korrektség talán úgy kívánná, hogy klasszikusként az eredeti, madártávlatból játszható Grand Theft Auto-ra hivatkozzunk, az éppen felújításon áteső 3D-s epizódok több szempontból is rászolgáltak a játékosok megbecsülésére. Aki 2001 után született és már csak a legújabb részekkel találkozott, vagy látta ugyan őket, de valahogy mégis kimaradt számára, hogy milyen is volt egy új korszak kezdete, az hamarosan egy kellemes ráncfelvarráson átesett csomaggal pótolhatja be az elmaradást.
Nem olyan rég kiderült, hogy három népszerű GTA epizód is eltűnik a digitális forgalmazásból. No persze a Rockstar Games-nél nem őrültek meg, pusztán hivatalosan is bejelentették az utóbbi idők egyik legbénábban titkolt videojátékos hírét, miszerint a trilógiaként is emlegetett három epizód modernizált változatokat kap. Végül kiderült, hogy az eredeti és külön tételekként forgalmazott részek helyét hamarosan egy felújított csomag veszi át, mely a jövőben már egyben kínálja a nyílt világú akciójátékok lázát beindító címeket. A 2001 és 2004 közötti időszakot lefedő, három nagy GTA felújított kiadása pedig több változással jár, mint azt sokan sejtették, és emiatt persze nem maradnak el az elégedetlenkedő hangok sem. Tény, hogy aki eddig valamiért eredeti formában nem szerezte be őket, annak ezután nehéz dolga lesz, aki pedig nem szívesen fizetné ki egy új játék teljes árát három, nagyjából 20 évvel ezelőtti játékért, most az is moroghat egy kicsit. A GTA III, illetve a Vice City és a San Andreas alcímen megjelent részek Amerikában 60 dollárért, itthon azonban minden bizonnyal 60 euróért kerülnek majd egy közös kosárba. Ez azt jelenti, a tömören csak Grand Theft Auto: The Trilogy: The Definitive Edition néven érkező új kiadás nálunk majdnem 22 ezer forint lesz, és egyelőre úgy tűnik, hogy a részek külön-külön már nem is lesznek újra elérhetők.
No de mégis mit kaphat a pénzéért az a játékos, aki most vetné bele magát először, esetleg újraélné a 2000-es évek meghatározó pillanatait? Fontos leszögezni, hogy talán az járt a legjobban, aki kevesebbet várt, mivel az úgynevezett remaster-en átesett játékok többségével ellentétben a Definitive nem csak annyit tud, hogy végre kompatibilis a legújabb Windows rendszerekkel és pöccre indul. A felújítás során a játékokat új, de legalábbis jóval frissebb – Unreal Engine 4 – grafikai motorra ültették át, néhány ezzel járó vizuális előnnyel és néhány váratlan változással. A rövidke előzetest látva valószínűleg sokaknak feltűnt, hogy a nagyobb felbontású textúrák, nagyobb árnyékfelbontás, részletgazdagabb modellek, illetve a tükröződési effektek és dinamikus fények kavalkádja kissé rajzfilmszerű stílust egészít ki. Az összhatás azonban valóban megfelel a kiadó állításának, miszerint modernizált, mégis az eredetinek megfelelő verziókat kapunk, melyek látványosabban, de a lényeget tekintve változatlanul szórakoztatnak majd minket.
Aki tehát valami érthetetlen okból ezektől a feltuningolt retro címektől várta a GTA 6 eljövetelét, esetleg még úgy sem sikerült megértenie, hogy mi is lehet a remaster, hogy lassan hetente megjelenik egy felújított játék, az valószínűleg most nagyon csalódott. Mivel itt a világ egyik legjobb pénztermelő franchise-áról van szó, arra ne is számítsunk, hogy az eredeti játékok birtokában ingyen, vagy akár kedvezménnyel megkapjuk, ebből bizony egy új vásárlás lesz, már akit felcsigázott a dolog. Időközben az is kiderült, hogy RTX videokártya esetén a DLSS funkció is elérhetővé válik, tehát a szerencsésebb gamerek még több képkockára számíthatnak.
Ami viszont nem derült ki az amúgy ígéretesnek tűnő kedvcsinálóból, hogy mi lesz azokkal a régebbi PC-kkel, amiken az eredeti kiadások nevetve futottak, az Unreal Engine 4 azonban már kifogna rajtuk. Ezekre a gépekre valamilyen alternatív forrásból kell beszerezni őket, ha a tulajt elkapná a GTA hangulat. Ezen felül nem láthattuk a szintén sokat emlegetett harcrendszert sem, melyet állítólag mindhárom rész esetében a GTA V-ben megismert célzástechnikához hangoltak, hogy a lövöldözés a többség számára ismerős és kényelmes legyen.
Ami már biztos, hogy PlayStation 5 és Xbox Series X/S konzolokon 60 fps mellett lesz játszható, az előző generációtól várható teljesítmény viszont sajnos még kérdéses. Nyilvános viszont a gépigény, mely valóban erősen elrugaszkodott a korábbiakból, az induláshoz ugyanis legalább egy i5-6600K vagy AMD FX-6300 processzort ajánlanak, egy GTX 760 2GB vagy AMD Radeon R9 280 3GB kártya társaságában, a szükséges lemezterület pedig 45GB lesz. Hogy mekkorát változott a három klasszikus, az november 11-én kiderül, tehát nem egészen három héten belül bárki rávetheti magát, még akár Nintendo Switch-en is.