fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2019. 11. 18
Nem játék? Új grafikus architektúra az Inteltől!
2019. 11. 15
Mit tudnak az AMD videokártyák és hogy fűtenek? RX5700XT, RX5700X, RX590, RX580, RX570
2019. 11. 14
Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek új benchmarkja
2019. 11. 13
Harc WQHD felbontáson - RTX 2060 SUPER vs. RX 5700 számítógép teszt
2019. 11. 12
Poszt-apokaliptikus futárszolgálat - Előrendelhető PC-re a Death Stranding
2019. 11. 12
Warcraft III Reforged - visszatér a legendás stratégia, már játszható a béta
2019. 11. 11
Lebukott a 64 magos AMD processzor - közeleg a TR 3990X
2019. 11. 08
Van élet odakint? - The Outer Worlds bemutató
2019. 11. 08
AMD vagy Nvidia? Radeon RX5700 vagy RTX2060 Super?
2019. 11. 07
Év végi AMD bejelentés! - Ryzen 9 3950X és 3. generációs Threadripper processzorok
2019. 11. 06
A pokol kapujában – bemutatkozott a Diablo IV
2019. 11. 06
Miért füstöl az AMD-s konfig? Ryzen 3600, Radeon 5700XT és egy hihetetlen szerelés.
2019. 11. 04
A legerősebb Intel? 8 x 5GHz? Itt az i9-9900KS processzor
2019. 10. 31
Hogyan épül a merev csöves számítógép? Most elmondjuk és megmutatjuk.
2019. 10. 30
GTX 1650 és 1660 SUPER - újra lecsapott az Nvidia
2019. 08. 21

Profi monitor játékra is? Nano IPS és 120Hz az LG-től!

Csak a hátulja villog! 

Az LG májusban jelentette be, hogy új termékekkel bővíti termékpalettáját, melyek grafikus munkákhoz, irodai felhasználáshoz és játékhoz tervezett monitorok formájában érkeznek. Az LG új 34 colos, felső kategóriás kijelzője szolgál néhány érdekességgel, de lássuk mit is kapunk a prémium szegmensbe érkező 34GK950G-től, közel 400 000 Ft-os vételárért.

Külcsíny és felszereltség

Meghajlunk előtte


Az LG 34GK950G nem épp egy hétköznapi darab, ám ezt ebben a kategóriában el is várjuk. Az első ami szemet szúrhat, hogy a 21:9 képarány mellé ívelt kialakítást kapunk, a tekintélyes 34"-es képátlóhoz 1900R görbület tartozik. A kijelző szélei keret nélküli kialakítást kaptak, tehát kikapcsolva egyáltalán nem láthatjuk a képernyővel egy síkban fekvő kávát, és a korábbi évek robusztus peremeivel ellentétben, bekapcsoláskor is csak egy keskeny kis csíkot látunk majd. A talp kialakítása ma már nem igazán nevezhető extravagánsnak, hiszen a gamer címkével ellátott monitorok jelentős hányada alkalmazza. Ezt a madárlábra is emlékeztető, V formát amúgy a gyártó korábbi termékeinél, például a tévéiknél is láthattuk már, a stabilitást tehát egy kipróbált alap biztosítja.

A madártalp, ami sohasem ugrál.


Ami a pozicionálást illeti, a dönthetőség -5 és 15 fok, míg horizontálisan 20-20 fokban forgathatjuk, illetve nem marad el az elvárt állítható magasság sem, a nyak ebben az esetben 11 cm mozgásteret biztosít számunkra. A hátsó panelra tévedve, ujjlenyomatoktól mentes, minőségi matt bevonatot tapinthatunk, mely megágyaz a középső VESA kompatibilis rögzítőfelületnek, és a tőle jobbra süllyesztve elhelyezett csatlakozóknak. Egyet kapunk a minden igényt kielégítő DisplayPort 1.4-ből és a HDMI 2.0a-ból is, ezeken felül egy 3,5 mm-es audio kimenetet, két USB 3.0-t, továbbá egy USB 3.0 bemenetet is használhatunk.

Fel, le, jobbra, balra, előre hátra. PIVOt nincs, de 34


Nem is lenne gamer a gamer monitor, ha nem kapna kötelező RGB LED díszítéseket. A csatlakozókat tökéletesen körbe ölelő LED-sor, képes egyetlen kiválasztott színben színben világítani, vagy váltakozó árnyalatokban villogni, de természetesen teljesen ki is kapcsolhatjuk. Funkciója igazából nem hivalkodó, mindössze enyhe esztétikai pluszt kölcsönöz az eszköznek, hiszen a fényét hátrafelé vetíti. Hatása maximum akkor látványos, ha a fal nincs túl nagy távolságban a hátlaptól, egyéb esetben akár ki is kapcsolhatjuk.

Villog, ha kell.


Látványorgia?

VESA opció /on!


Az állíthatóság, a jó anyaghasználat és a stabilitás természetesen nagyon fontosak, ám mégis minden a képminőségen áll, vagy bukik. A beépített kijelző nem más, mint az LG saját Nano IPS panelje. A nagyszerű, 10 bites színmélységgel ellátott panel 21:9-es képarány mellett 3440x1440 képpontos felbontást kínál, pixelsűrűsége így 109,68ppi, ami nem ad okot panaszra. A matt felületet amúgy külön dicséret illeti, az egyedi bevonat csökkenti a tükröződést, és tompítja az intenzív külső fényszennyezést. A hátérvilágítást WLED megoldás szolgáltatja, PWM kapcsoló híján pedig elbúcsúzhatunk a képernyő villogtatásától. Az ígért maximális fénysűrűség amúgy 400 cd/m², a tesztek viszont valamivel alacsonyabb, ám még mindig tökéletesen elegendő 320 cd/m² környéki értéket mutatnak. Aki alacsony fényerőre vágyik, a legalacsonyabb fénysűrűségi érték nagyjából 49 cd/m², emeleltt egészen biztosan nem ég majd ki a szemünk. Találunk Overclock funkciót is, amivel elérhető a 120Hz-es képfrissítés, ami ugyan elmarad a népszerű 140, és a valamivel ritkább 240Hz-es értékektől, ám a legtöbb esetben tökéletesen sima játékélményt eredményez. A rezzenésmentes képet NVIDIA G-Sync technológia is támogatja, mely a fellelhető tesztek és visszajelzések alapján hibátlanul működik, és valószínűleg az AMD kártyával rendelkező felhasználók számára is elérhető.

Beláthatjuk, hogy nagyszerű képe van.


A betekintési szög, (még ekkora méret esetén is) némileg hátrányba kerül a sík kijelzőkkel szemben, enyhe fakulást nagyjából 150-155 fok tájékán tapasztalhatunk, ám komoly élményromboló hatásról szerencsére nincs szó. A panelt kifejezetten dicséret illeti a felhősödéstől mentes képért, illetve az extrém túllövés nélkül elérhető, 5 ms-os válaszidőért. A sRGB színtér lefedettsége közel 138%-os, a számottevő pontosság pedig 99.8%, ami kiemelkedő értéknek minősül. A színhelyesség tehát nagyszerűen bekalibrálható, ugyanakkor ebben az esetben számolnunk kell a csökkenő kontrasztaránnyal. A megfelelő beállításokhoz, az LG egyik védjegyének számító kis joystickot nyomogathatjuk, mellette pedig egy kis kerék foglal helyet, ami a hátlapi LED-ek aktiválására, illetve fényerejük szabályozására szolgál. A menü logikus elrendezésű, részletes testreszabási lehetőségeket kínál, az On Screen Control szoftver telepítésével pedig számítógépünkön is elérhetünk néhány funkciót. Magyar nyelv nincs, akciójátékhoz aktiválható beépített célkereszt viszont van, már ha valaki szükségét érezné. Hasznosabb opció a Black Stabilizerm mely a sötétebb részek fényrejét növeli meg, így könnyebben kiszúrhatjuk a többi játékost.

Ezt egész biztosan megtaláljuk a dobozban, és pár perc alatt már használhatjuk is.


Az LG 34"-es gamer monitora egy jól összerakott darab, hasznos funkciókkal, nagyszerű pixelsűrűséggel, megfelelő sebességgel, gyönyörű képpel, és egy korrektnek nevezhető 120Hz-es képfrissítéssel, illetge G-Sync támogatással. Negatívumként a kissé alacsony kontrasztarányt érdemes megemlíteni, amit a magas színhűség és a mozgásmegjelenítés igyekszik ellensúlyozni, a ghosting jelenség ugyanis a Nano IPS panelt messziről elkerüli. A legkritikusabb pont az ár, az LG 21:9-es képarányú prémium kijelzője ugyanis nem szégyenlősködik: a minőségért  jelenleg 396 000 Ft-ot kell fizetnünk.

2019. 08. 21

Nem játék? Új grafikus architektúra az Inteltől!
Nem játék? Új grafikus architektúra az InteltőlA Supercomputing 2019 rendezvényen bemutatkozott az Intel új grafikus fejlesztése, mely egy szuperszámítógépben debütál majd Aki az utóbbi években tétlensége, lustasága, fantáziátlansa miatt kritizálta a vállalatot, az most talán végre valós okot kaphat, hogy felülvizsgálja eddigi véleményét, ugyanis az új fejlesztés komoly teljesítményt ígér. A 7nm-es Xe grafikus architektúra, három szegmensre osztódik. Elérhető lesz nagy teljesítményű és mesterséges intelligenciára épülő munkaállomások (HPC); adatközpontok; és végül az otthoni felhasználásra szánt rendszerek számára is. A „Ponte Vecchio” névre keresztel kártya az első kategóriát erősíti, azon belül is az extrém teljesítményre tervezett „exascale” rendszerekhez tervezték. Az Egyesült Államok természetesen továbbra is szeretne előkelő pozíciót a technológiai versenyben, így az Aurora, mely egy 1000 petaFLOPS teljesítményt meghaladó szuperszámítógép, két 7nm-es Sapphire Rapids Xeon CPU-val; és hat darab, teljes összeköttetésben álló Xe GPU-val dolgozik. A vállalat idővel piacra dobja az általános, illetve otthoni felhasználásra szánt változatokat is, ami 10nm-es gyártási technológiával készül, és 2020-ra várható. Az Intel eltér a hagyományosnak nevezhető, egy chipes megoldástól, az MCM dizájn (Multi-Chip Module) ugyanis több számítási egységet köt össze egyetlen kártyán, melyhez új típusú felépítést is alkalmazott. Ennek alapja, a hosszú évek terve
Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek új benchmarkja
Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek saját benchmarkjaRTX nélkül működik, és meglepően gyors a Crytek megoldása Az RTX videokártyákkal a nagyközönség számára is elérhetővé vált a sugárkövetés, azonban a kevés támogatott játék, és a bekapcsolás után tapasztalt teljesítménycsökkenés miatt, sokan már előre temetni kezdték. Bár egyre több játékstúdió épít az NVIDIA módszerére, azóta több fejlesztő is saját, célhardvertől független megoldás fejelsztésébe kezdett. A legendásan gépigényes Crysis alkotói, márciusban már bemutatták saját készítésű eljárásukat, mely nem igényli a Turing kártyákban található RT magok használatát, de független a DirectX Raytracing-től is, melyet a Microsoft fejleszt. A projekt tömör lényege, hogy leküzdje a technológia alkalmazását megnehezítő hardveres és szoftveres akadályokat. A csapat néhány éve, már sikereket ért el a SVOTI (sparse voxel total illumination) technikával, ami PC-re is elhozta a régóta várt globális megvilágítást. Erre épül és ezt fejleszti tovább az új módszer, mellyel valósághű tükröződés szimulálható, valós időben. A lehetőségek száma szinte végtelen, az árnyékoktól elkezdve rengeteg dolog kiszámítható vele, ám egyelőre a tárgyak visszatükrözésére fókuszálnak. A demót elindítva mi is kipróbálhatjuk, hogyan birkózik meg gépünk, a játékoknak látványos vizuális ugrást jelentő feladattal. A Neon Noir című benchmark mostantól mindenki számára elérhető, a letöltéshez csak egy Crytek Marketplace regisztrációra lesz szüksé
Poszt-apokaliptikus futárszolgálat - Előrendelhető PC-re a Death Stranding
Az év legmegosztóbb sci-fi kalandja előrendelhető PC-re PlayStation 4-en már játszható a Death Stranding, 2020-tól azonban véget ér a konzolos exkluzivitás Hideo Kojima neve az utóbbi években kevés gamer figyelmét kerülhette el, hiszen a különc művész státuszt maximumra járató fejlesztő mindent elkövetett, hogy önálló projektje figyelmet kapjon. A 2016-ban bejelentett játék elkészült, megjelent, és végre kiderülhet, mit is takar a végletekig feszített titokzatoskodás, és a következetesen levezényelt reklámhadjárat. Bár a játék fejlesztése szoros együttműködésben zajlott a Sony-val, jövőre a PC-s közönség is kiveheti a részét az egyedi megközelítésű kalandjátékból, ugyanis a megjelenéssel egyidőben megnyílt az előrendelés lehetősége is. Aki rendelkezik a PS4-es változattal, az bizonyára örömmel fogadta a teljes körű magyar fordítást, így reméljük, hogy a feliratozás a PC-s változatot sem kerüli majd el. Az előzetes félelmekkel ellentétben, nem csak az Epic Games Store kínálatában lesz elérhető, tehát Steamen is megtaláljuk, egységesen 60€-ért, vagyis nagyjából 20 000 Ft-ért. Az alkotó nevével egybeforrtak az olyan fogalmak, mint a rétegelt történet, az elvont megközelítés, és a rendhagyó játékmenet, a konzolos kiadásról készült tesztek pedig már fellelhetők, és sok ponton igazolják az előzetes sejtéseket. A sci-fi és természetfeletti elemeket házasító világ megismeréséhez, egy aprólékos, türelmet igénylő kalandon át vezet az út. Igazi rétegjátékról van tehát szó,
PCX 2006-2019.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres