fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2019. 11. 18
Nem játék? Új grafikus architektúra az Inteltől!
2019. 11. 15
Mit tudnak az AMD videokártyák és hogy fűtenek? RX5700XT, RX5700X, RX590, RX580, RX570
2019. 11. 14
Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek új benchmarkja
2019. 11. 13
Harc WQHD felbontáson - RTX 2060 SUPER vs. RX 5700 számítógép teszt
2019. 11. 12
Poszt-apokaliptikus futárszolgálat - Előrendelhető PC-re a Death Stranding
2019. 11. 12
Warcraft III Reforged - visszatér a legendás stratégia, már játszható a béta
2019. 11. 11
Lebukott a 64 magos AMD processzor - közeleg a TR 3990X
2019. 11. 08
Van élet odakint? - The Outer Worlds bemutató
2019. 11. 08
AMD vagy Nvidia? Radeon RX5700 vagy RTX2060 Super?
2019. 11. 07
Év végi AMD bejelentés! - Ryzen 9 3950X és 3. generációs Threadripper processzorok
2019. 11. 06
A pokol kapujában – bemutatkozott a Diablo IV
2019. 11. 06
Miért füstöl az AMD-s konfig? Ryzen 3600, Radeon 5700XT és egy hihetetlen szerelés.
2019. 11. 04
A legerősebb Intel? 8 x 5GHz? Itt az i9-9900KS processzor
2019. 10. 31
Hogyan épül a merev csöves számítógép? Most elmondjuk és megmutatjuk.
2019. 10. 30
GTX 1650 és 1660 SUPER - újra lecsapott az Nvidia
2019. 08. 27

Prémium meghajtók a Gigabyte-tól - Aorus RGB M.2 SSD bemutató

Kellemes fogadtatás

A Gigabyte néhány éve belátta, hogy ennyi tapasztalattal a háta mögött ideje követnie legnagyobb konkurenseit, így az Asus, vagy akár az MSI után a Gigabyte is külön brandet hozott létre, ahol a megszokott jó minőségű alaplapok és videokártyák mellett, további játékosoknak szánt kiegészítőket dobnak piacra, méghozzá a felső, illetve prémium kategóriában. Végül tavaly eljutottak az első SSD-ig, idén pedig bemutatták az első high-end NMMe meghajtóikat is, melyek egyszerűen az Aorus RGB SSD nevet kapták. Ahogy azt már megszokhattuk, a kiváló minőség és az ütős teljesítmény mellett RGB díszítéssel jelzik, hogy ha az M.2 vagy PCIe modellekre tekintünk, nem belépőszíntő termékkel van dolgunk.

GIGABYTE Aorus RGB M.2 SSD

RGB Fusion 2.0


Az SSD-k alumínium hűtőbordával felvértezve érkeznek, és bár ma már ez sem számít újdonságnak, esetünkben RGB megvilágítást is kapunk, az ismert sas alakú logó mögé bújtatva. Ami valóban újdonság, hogy ez az első termék, ami nem csak pulzál, vagy villog az RGB skála színei között ugrálva, de kompatibilis a gyártó RGB Fusion 2.0 rendszerével is. Ennek értelmében, amennyiben a technológiával felvértezett alaplapot vásárlunk, teljes irányítást kapunk az eszköz viselkedése, illetve beállításai fölött, és a gépünkben lévő egyéb hasonló termékekkel is szinkronba hozhatjuk. Aki számára ez fontos szempont, lassan nem marad alkatrész, ami ne világítana, és ami fölött ne rendelkeznénk teljes kontrollal. Választáskor azonban érdemes tájékozódnunk, amennyiben szeretnénk kézben tartani eszközünk fényeit. Az irányításhoz szükséges Fusion funkció, megjelenéskor nem volt elérhető a H370 Aorus Gaming 3 WiFi modellel, így minden esetben vegyünk egy pillantást a termék hivatalos oldalára, ahol minden esetben elkérkednek az ehhez hasonló tulajdonságokkal.

A fényeken túl

A hűtőborda és világító embléma sokat dob az összhatáson


Az RGB népszerű adalék, de mire képes maga az eszköz? Alapja, a más gyártók által is használt 64 rétegű 3D TLC Nand flash memória a Toshibától, melyet egy Phision E12 vezérlő támogat. Az Aorus 256 GB-os és 512 GB-os méretben kerül forgalomba, így több NAND flash chippel szerelt 1 TB-os modellel sajnos nem számolhatunk. Aki a pénzéért kapható legjobb értékeket szeretné, az jobban jár a nagyobb kapacitású modellel, ugyanis a szekvenciális értékek tekintetében, az 512 GB-os változat olvasási sebessége 3480MB/s, az írási sebessége pedig 2000 MB/s. Ezzel szemben a 256 GB-os 3100MB/s olvasási, és 1050 MB/s írási sebességre képes, ami az utóbbi érték tekintetében majdnem 50%-os előny, a nagyobb testvér javára. Ezek az adatok amúgy nagyon is rendben vannak, az Aorus tehát megállja a helyét, az otthoni felhasználásra szánt felső kategóriás meghajtókkal szemben.

Nem forradalmi, cserébe kipróbált és minőségi alkatrészeket használ


Az Aorus SSD kétoldalú dizájnt kapott, a hűtőborda alatt a 8 csatornás kontrollerrel és 512MB SK Hynix DDR4 DRAM-mal, illetve mindkét oldalon egy-egy pár Toshiba BiCS3 64 rétegű NAND-dal. A hűtőbordát két átlós sarkokban elhelyezett csavar tartja, rajta a két puha hűtőlapkával, a három LED pedig a NAND és a vezérlő között kapott helyet. Amia LED-eket illeti, az eszköz fogyasztásába nem szólnak bele észrevehető mértékben, a hasonló termékekkel történt összevetésben nem tapasztaltak különösebb eltéréseket. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mikor pihen, valamivel elmarad ugyan egy Samsung 970 EVO Plus-tól, terhelés alatt azonban bőven előtte teljesít, a milliwattokban mérhető fogyasztási különbségekkel együtt pedig egy kifejezetten jó energiafelhasználással bíró eszközről beszélhetünk. Az ébredési ideje alvó állapotból szintén nem végez a toplisták tetején, azonban a 4 milliszekundumos elérési idejével így is leelőzi az említett 970 EVO Plust, tehát nem lesz okunk panaszra. Ami a melegedést illeti, a tesztek tanúsága szerint intenzív terhelés alatt nagyjából 6 és 10° közötti hőmérséklet kompenzálására képes az aluminium hűtőborda, az E12-es vezérlő azonban többnyire nehéz körülmények között is állja a sarat, így aligha számíthatunk komoly teljesítménycsökkenésre.

Dizájn és tálalás ötös, teljesítmény ötös alá?


A Gigabyte folyamatosan bizonyítja, hogy komolyan gondolja a gamer kategóriás eszközöket. Legyen szó videokártyáról, alaplapról, a nem is olyan régen megjelent és extra tulajdonságokkal felvértezett monitorról, vagy a legújabb RGB SSD-kről, a vásárló minden esetben minőségi termékekre számíthat, meyek kiállják a versenyt a többi neves gyártó termékei ellen. A letisztult, szálcsiszolt almínium hűtőborda alatt minőségi, és jól bejáratott alkatrészeket találunk, melyek bírják a terhelést és korrekt sebességgel szolgá
lnak. Áruházunkban jelenleg a 256 GB-os változat kapható, ami IDE kattintva 21 000 Ft-tól rendelhető.

2019. 08. 27

Nem játék? Új grafikus architektúra az Inteltől!
Nem játék? Új grafikus architektúra az InteltőlA Supercomputing 2019 rendezvényen bemutatkozott az Intel új grafikus fejlesztése, mely egy szuperszámítógépben debütál majd Aki az utóbbi években tétlensége, lustasága, fantáziátlansa miatt kritizálta a vállalatot, az most talán végre valós okot kaphat, hogy felülvizsgálja eddigi véleményét, ugyanis az új fejlesztés komoly teljesítményt ígér. A 7nm-es Xe grafikus architektúra, három szegmensre osztódik. Elérhető lesz nagy teljesítményű és mesterséges intelligenciára épülő munkaállomások (HPC); adatközpontok; és végül az otthoni felhasználásra szánt rendszerek számára is. A „Ponte Vecchio” névre keresztel kártya az első kategóriát erősíti, azon belül is az extrém teljesítményre tervezett „exascale” rendszerekhez tervezték. Az Egyesült Államok természetesen továbbra is szeretne előkelő pozíciót a technológiai versenyben, így az Aurora, mely egy 1000 petaFLOPS teljesítményt meghaladó szuperszámítógép, két 7nm-es Sapphire Rapids Xeon CPU-val; és hat darab, teljes összeköttetésben álló Xe GPU-val dolgozik. A vállalat idővel piacra dobja az általános, illetve otthoni felhasználásra szánt változatokat is, ami 10nm-es gyártási technológiával készül, és 2020-ra várható. Az Intel eltér a hagyományosnak nevezhető, egy chipes megoldástól, az MCM dizájn (Multi-Chip Module) ugyanis több számítási egységet köt össze egyetlen kártyán, melyhez új típusú felépítést is alkalmazott. Ennek alapja, a hosszú évek terve
Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek új benchmarkja
Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek saját benchmarkjaRTX nélkül működik, és meglepően gyors a Crytek megoldása Az RTX videokártyákkal a nagyközönség számára is elérhetővé vált a sugárkövetés, azonban a kevés támogatott játék, és a bekapcsolás után tapasztalt teljesítménycsökkenés miatt, sokan már előre temetni kezdték. Bár egyre több játékstúdió épít az NVIDIA módszerére, azóta több fejlesztő is saját, célhardvertől független megoldás fejelsztésébe kezdett. A legendásan gépigényes Crysis alkotói, márciusban már bemutatták saját készítésű eljárásukat, mely nem igényli a Turing kártyákban található RT magok használatát, de független a DirectX Raytracing-től is, melyet a Microsoft fejleszt. A projekt tömör lényege, hogy leküzdje a technológia alkalmazását megnehezítő hardveres és szoftveres akadályokat. A csapat néhány éve, már sikereket ért el a SVOTI (sparse voxel total illumination) technikával, ami PC-re is elhozta a régóta várt globális megvilágítást. Erre épül és ezt fejleszti tovább az új módszer, mellyel valósághű tükröződés szimulálható, valós időben. A lehetőségek száma szinte végtelen, az árnyékoktól elkezdve rengeteg dolog kiszámítható vele, ám egyelőre a tárgyak visszatükrözésére fókuszálnak. A demót elindítva mi is kipróbálhatjuk, hogyan birkózik meg gépünk, a játékoknak látványos vizuális ugrást jelentő feladattal. A Neon Noir című benchmark mostantól mindenki számára elérhető, a letöltéshez csak egy Crytek Marketplace regisztrációra lesz szüksé
Poszt-apokaliptikus futárszolgálat - Előrendelhető PC-re a Death Stranding
Az év legmegosztóbb sci-fi kalandja előrendelhető PC-re PlayStation 4-en már játszható a Death Stranding, 2020-tól azonban véget ér a konzolos exkluzivitás Hideo Kojima neve az utóbbi években kevés gamer figyelmét kerülhette el, hiszen a különc művész státuszt maximumra járató fejlesztő mindent elkövetett, hogy önálló projektje figyelmet kapjon. A 2016-ban bejelentett játék elkészült, megjelent, és végre kiderülhet, mit is takar a végletekig feszített titokzatoskodás, és a következetesen levezényelt reklámhadjárat. Bár a játék fejlesztése szoros együttműködésben zajlott a Sony-val, jövőre a PC-s közönség is kiveheti a részét az egyedi megközelítésű kalandjátékból, ugyanis a megjelenéssel egyidőben megnyílt az előrendelés lehetősége is. Aki rendelkezik a PS4-es változattal, az bizonyára örömmel fogadta a teljes körű magyar fordítást, így reméljük, hogy a feliratozás a PC-s változatot sem kerüli majd el. Az előzetes félelmekkel ellentétben, nem csak az Epic Games Store kínálatában lesz elérhető, tehát Steamen is megtaláljuk, egységesen 60€-ért, vagyis nagyjából 20 000 Ft-ért. Az alkotó nevével egybeforrtak az olyan fogalmak, mint a rétegelt történet, az elvont megközelítés, és a rendhagyó játékmenet, a konzolos kiadásról készült tesztek pedig már fellelhetők, és sok ponton igazolják az előzetes sejtéseket. A sci-fi és természetfeletti elemeket házasító világ megismeréséhez, egy aprólékos, türelmet igénylő kalandon át vezet az út. Igazi rétegjátékról van tehát szó,
Hozzászólások
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
Lele Attila
Bár én alapvetően azt mondom egy SSD-nél hogy a kinézete huszad rangú, de el kell ismerni ez dizájnosra sikerült. A többi része meg amúgy sem volt soha rossz ebben a kategóriában.
2019-08-29 10:41:06
PCX 2006-2019.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres