fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 02. 21
Arctic Freezer 7 X? Műszakváltás 15 év után
2020. 02. 20
A Keresztapa és a Számítógép. Don Marco és Adamo elrendezi.
2020. 02. 20
Cyberpunk 2077 és GeForce Now? Megjelenéskor akár telefonról is játszhatunk
2020. 02. 19
Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
2020. 02. 19
Ipari forradalom? Ingyenes az Assassin's Creed Syndicate
2020. 02. 19
A NAGY PROCESSZOR TESZT! 21 Intel és AMD proci erejét mértük össze.
2020. 02. 18
Már a falak is okosak? Az MIT felturbózza a Wi-Fi-t
2020. 02. 18
Korai hozzáférés? Comet Lake-S processzorokat árult egy webáruház
2020. 02. 17
Váratlan gyorsulás? GDDR6 memóriát kaphat a GTX1650
2020. 02. 17
A Metro Exodus végre Steamen, most 40%-os leárazással
2020. 02. 17
Corsair A500 - 10 év után újra léghűtés a Corsairtől
2020. 02. 16
Mit tud egy 270 ezres konfig Ryzen 3600 GTX1660Ti összeállításban?
2020. 02. 14
Ezek magyarok? - Ingyenes a Kingdom Come: Deliverance
2020. 02. 13
Víruspánik? Először marad el a Mobile World Congress
2020. 02. 13
Az új Windows 10 frissítés megöli a hangot és az internetet
2019. 05. 06

Küldetés teljesítve - ilyen lett az Oculus Quest, a hordozható VR

Vezeték nélkül, önállóan működik az Oculus Quest 

A Valve hamarabb érkezett az Index bejelentésével, viszont az Oculus két különálló verziót is készített, ráadásul már ebben a hónapban megkezdik a rendelések teljesítését. Bár a VR nem hódít olyan intenzív tempóban, ahogy azt sokan megjósolták, a vészmadarak által vizionált süllyesztő sincs látótávolságban. A technológia fejlődik, egyre kiforrottabbá válik, és rövid időn belül talán nem lesz sokkal extrémebb kiegészítője egy háztartásnak, mint egy nagyképernyős TV. Ezt az is bizonyítja, hogy a bejelentéseket követően mindkét cég termékei elfogytak már előrendelésben, így aki nem volt az elsők között, számíthat rá, hogy csak később jut hozzá a csomagjához. A Facebook egyszerre két célcsoportot igyekszik megszólítani, a komolyabb gépigényű játékokra vágyóknak ott az Oculus Rift S-t, míg az Oculus Quest minden értelemben a könnyedebb irányt célozza meg.

Meglepetés! Minden résztvevő egy ajándék Questet kapott!


A Quest úgynevezett ultrahordozható eszköz, melynek teljesítménye ehhez mérten elmarad a komolyabb VR eszközöktől, viszont cserébe teljesen nélkülözi a vezetékeket és nincs szükség hozzá asztali számítógépre. A mozgásunk szabadságát, és ezáltal a játékélményt nem korlátozzák többé a béklyóként ráncigált vezetékek, amit az Oculus Insight-nak nevezett technológiának köszönhetünk. A beépített szenzorok feltérképezik a környezetünket, a begyűjtött adatokat pedig meg is jegyzi az eszköz. Úgynevezett pontfelhőből többet is el tud tárolni a headset, így nem számít, hogy otthon, vagy épp egy ismerősünknél vagyunk, felismeri hol kapcsoltuk be, és már használhatjuk is anélkül, hogy felbuknánk egy bútorban, vagy lefejelnénk valamit. A 6DOF mozgásérzékelő rendszer a drágább eszközöknél megszokott, ám a Quest is a teljes értékű változatot kapta meg, vagyis a fej és a kéz érzékelését egyaránt lehetővé teszi. Ennek hála, összességében egy sokkal kényelmesebb és felszabadultabb használatot biztosít, mint a mobiltelefonos megoldások jóval korlátoltabb, többnyire székhez kötött élménye.

Sisak és kardok


A kijelző szemenként 1440x1600 felbontást kínál, OLED technológiával. Az eredeti Oculus Rift 1080x1200-as értékéhez képest ez igen korrekt ugrás, pláne egy visszafogottabb árú eszköz számára. Ezzel a fejlődéssel a pixelek közötti fekete részek, vagy a képpontok jóformán már nem is észrevehetők. Ugyanakkor a számítási teljesítmény egy okostelefonnal konkurál, így a játékkínálat és látvány is nagyjából a mobiljátékok szintjén mozog majd. Az önálló teljesítményt egy Snapdragon 835-ös chip és 4 gigabájt RAM biztosítja, így a képminőség jó lesz, ám amit a fejlettebb kijelzővel nyerünk, azt visszafogja majd a hardver. Ez egy kompromisszumos megoldás, hiszen továbbra is egy hordozható, vezetékek nélkül is önállóan működő eszközről van szó. A belső tárhely gyárilag 64 vagy 128GB lehet, utólagos bővítésre viszont sajnos nincs mód, memóriakártyát ugyanis nem kezel. A mozgást négy, az előlap sarkain elhelyezett kamera dolgozza fel, és ezek követik a kontrollereinkben lévő láthatatlan ledeket is.

A Beat Saber a Quest egyik legnépszerűbb játéka lehet


Az előzetes beszámolók arról tanúskodnak, hogy az érzékelők kiválóan végzik a dolgukat, a reakcióidő tényleg villámgyors, még a legpörgősebb játékok esetében sincs jelentős késés vagy kihagyás. A legnagyobb veszélyt a rendkívül éles fény, illetve erős tükröződés jelentheti, ami megzavarhatja a szenzorokat. Ilyenkor előfordulhat egy-két másodperces szünet, míg az eszköz újra magára talál, tehát a biztonság kedvéért ajánlott elhúzni a függönyt, vagy kerülni a reflektorokkal zsúfolt szobákat. A Valve Index-hez hasonlóan itt is állíthatjuk a lencsék közötti távolságot, így azok pontosan a pupillánkkal szemben helyezkedhetnek el. Az IPD beállítás határai 58-72mm-ig terjednek, az Oculus szerint a felhasználói élmény, 56 és 74mm közötti értékkel rendelkező felhasználók számára mondható ideálisnak. A kalibrálás módja sajnos nem lett tökéletes, mivel számértéket nem adhatunk meg, hiába ez tűnik kézenfekvőnek. Ehelyett zöld keresztek segítik a beállítást, ami nem épp a legprecízebb megoldás, mivel növeli a pontatlanság esélyét, ezzel együtt pedig csökkenti a komfortérzetet. A dizájnra nem lehet panasz, már az első Rift is egy jól összerakott, kényelmes darab volt. Ezt a jó tulajdonságot a Quest is megtartotta, bár érthető módon hízott egy keveset, 470 grammról egészen 571 grammig.

Csak ennyi kell, semmi más.


A hangért ezúttal nem egy hagyományos fülpárnás, vagy bedugós fülhallgató felel, ehelyett egy pántba rejtett hangforrást alkalmaz. Ez természetesen jár némi minőségromlással, és a szobában tartózkodók számára is kiszűrődik némi hang, viszont jobb és bal oldalon is találunk 3,5-es jack csatlakozót, így semmi akadálya, hogy jól bejáratott sztereó hangkeltőnket használjuk. Változott némileg a kontroller is, a felső részen lévő érzékelőkört kissé megnövelték, hogy a headset kamerái jobban lássák, és ehhez alakítottak némileg a markolaton is, de összességében továbbra is egy minőségi eszközről van szó, mely hagyományos ceruzaelemmel, vagy megegyező méretű akkumulátorral működik. Az első indításkor egy videó segít az ideális beállítások, és mozgásterünk rögzítésében, továbbá Androidra és iOS-re is elérhető az Oculus app, ami végigvezet minden lépésen, illetve az esetleges firmware frissítésen. A szoftverkínálat folyamatosan bővül, de már most is számos alkalmazást elérhetünk, többek között olyan minőségi darabokat is mint a Beat Saber, Superhot VR, vagy a Keep Talking and Nobody Explodes. Egy feltöltés nagyjából két órányi aktív játékra elég, a headset a levétele után 15 másodperccel pedig bekapcsol az alvó üzemmód, ilyenkor két óránként 1%-ot merül az akkumulátor.

Nem bízzák a véletlenre. A mobil használatát  itt sem ússzuk meg.


A Quest azok számára lehet izgalmas, akik még nem rendelkeznek felső kategóriás VR eszközzel, de többre vágynak a telefonok kijelzőjénél és a hozzájuk kapható olcsó, műanyag keretes megoldásoknál. Akiknek van a háztartásban egy Rift vagy egy Vive, valószínűtlen, hogy visszafogottabb teljesítményre vágynának, sőt, számukra a Rift S sem egyértelmű vétel. Esetleg azoknak jó választás, akiknek nincs meg a megfelelő számítógépük az erősebb változat használatához, viszont szimpatikus számukra a vezetékmentes használat, a mobilitás, és a lehetőség, hogy egy társaság együtt játszhasson. Az ár itthon, a vámtól és az adótól függően akár 160-180 000 Ft körül is alkalulhat, mivel amerikából nem kérehetjük egyenesen házhoz. Előbb egy európai partnernek kell beszereznie, és onnan indulhat el kis hazánkba, a rárakódott anyagi terhekkíséretében, így akinek nem sürgős, jobb ha vár, míg rendeződnek az elérhető készletek.

KD- PCX

2019. 05. 06

Arctic Freezer 7 X? Műszakváltás 15 év után
Az Arctic megfizehető hűtője, kategóriájának egyik legjobban sikerült darabja volt, de a sok becsületesen ledolgozott év után végre kiérdemelte a nyugdíjazást. A Freezer 7 Pro hamarosan hátralép, hogy átadja helyét az új generációnak, ugyanis elkészült a Freezer 7 X. Ha egy termék képes tizenöt éven át megőrizni népszerűségét, az több mint elegendő bizonyíték arra, hogy valamit nagyon jól csinál. Az Arctic 7 máig az egyik legkedveltebb processzorhűtő, mely megjelenése óta mindössze a kompatibilis foglalatok számával bővült, és egy optimalizált Pro revíziót kapott, ugyanis se a gyártó, se a közönség nem érezte úgy, hogy megérett volna a leváltásra. Persze semmi sem tart örökké, a svájci vállalat pedig enged az új idők szavának, így végül újratervezte a nagy múltú modellt. A hatékonyságot szem előtt tartva, a hűtőbordák és a hőcsövek dizájnja is átalakult. Utóbbi esetében három helyett már csak kettő végzi a hőszállítást, viszont közvetlenül érintkeznek a processzorral, majd ahelyett, hogy szorosan egymás mellett haladnának, két felé ágaznak a jobb hőeloszlás érdekében. A 0.4mm-es alumínium bordázat 44 rétegből áll, melyet a 92mm-es ventilátor hűt, belül hidrodinamiks csapágyakkal, kívül stílusos, lamellákra fekvő kerettel. A légterelő nem csak külsőleg változott, hiszen a korábbi 2500 helyett, ezúttal maximum 2000 RPM fordulatszámot produkál, mely halkabb, összességében mégis hatékonyabb elődjénél. Az 7 Pro esetén a fülünk számára már korrekt 0.8 Sone értéket kaptunk, eh
Cyberpunk 2077 és GeForce Now? Megjelenéskor akár telefonról is játszhatunk
A GeForce Now már a megjelenés napján támogatni fogja a játékot, és elvileg a Ray Tracing opció is gond nélkül működni fog. A Cyberpunk 2077 szeptemberre halasztott startja nem csak a jobb optimalizációra adott lehetőséget, ugyanis az Nvidia-féle Ray Tracing funkció mellett GeForce Now támogatás is érkezik, az újdonságról korábbi cikkünkben már mi is hírt adtunk. Az Nvidia hivatalos közleményben osztotta meg a részleteket, miszerint a Steames változat az új szolgáltatáson keresztül is játszható lesz, már a megjelenés napján. Az ígéret szerint a Founder tagsággal bíró felhasználók RTX támogatással együtt fedezhetik fel Night City-t, és tökéletes optimalizáció mellett, akár egy Macbookon is élvezhetik azt. Ha esetleg a kiadó CD Projekt saját felületén, a GOG.com-on keresztül szereznénk be a játékot, a DRM mentes telepítőcsomag megvásárlása esetén a teljes bevétel a Lengyel stúdiót illeti, így viszont a felhő alapú játékról le kell mondanunk. Korábban a hasonló opciót kínáló Google Stadia is szóba került, ám erről csak annyit tudunk, hogy a 2077 idővel azon a platformon is elérhető lesz, viszont ott nem használhatjuk saját Steam fiókunkat. A játékokat minden esetben a Stadia rendszerén belül kell megvásárolnunk és csak ott érhejtük el őket, ebből a szempontból az Nvidia megoldása jóval rugalmasabb.  Akit elkapott a Cyberpunk láz, de nincs játékra alkalmas eszköze, tegyen egy próbát a GeForce Now időlimites ingyenes opciójával. Ha elégedettek vagyunk, talán érdem
Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
Amikor azt hittük, hogy az egyedi megoldások megjelenésével többé nem lesz gond az RX5700 széria hűtésével, az Asus ROG Strix megoldásai új bekezdést indítottak. A rossz tapasztalatok egyre csak gyűltek, az Asus azonban kiderítette a problémát és megoldást is ajánl. A ROG Strix a felső kategóriás termékekről és tuningra kihegyezett komponensekről szól, ám a gyártó ezúttal rendesen elnézett valamit. A vásárlók alig várták, hogy egy izmos hűtéssel felszerelt strapabíró kártyát kapjanak, ám a megjelenést hamarosan panaszos vásárlói bejelentések követték, a kártyák ugyanis indokolatlanul komoly melegedést produkáltak. Bár a gyártó az AMD-re mutogat, az a helyzet, hogy a problémáért mindkét fél felelős.  Jobb később mint soha, mondhatnák, ugyanis utólagos tesztek kiderítették, hogy az AMD téves információkkal látta el partnerét a hűtés rögzítéséhez szükséges nyomás mértékéről. Az elvégzett mérések során 50 és 70 PSI között értek el optimális teljesítményt, ezzel szemben az AMD eredetileg 30 és 40 PSI körül határozta meg, a megfelelő hőtovábbításhoz szükséges értéket. Bár az AMD valóban tévedett, a felelősség áthárítása nem túl elegáns, hiszen tökéletesen látszik, hogy az Asus egyáltalán nem tesztelte megfelelő alapossággal a szériát, mielőtt útjára bocsátotta a vásárlók felé. A helyzet megoldása a hűtést rögzítő csavarokban rejlik, a ROG kártyákon alkalmazott darabok egyszerűen nem elég szorosak a szükséges nyomás eléréséhez. A helyzet orvoslására sokan alátétekkel,
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres