fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 07. 06

Ryzen 7 5700G - játék Full HD-ben? Megoldható!

Az AMD legerősebb Zen 3 APU-ja Zen 3 magokat és vállalható grafikai teljesítményt rejteget a kupak alattMost ez a leggyorsabb integrált megoldás.

Ugyan már látszik a videokártyákat szállító teherautó fénye az alagút végén, rengetegen szimpatizálnak az Integrált grafikus egységgel megtámogatott processzorokkal, melyek az AMD részéről egyre használhatóbb élményt nyújtanak akkor is, ha a vásárló esetleg videojátékokkal is megpróbálkozna. Természetesen egy AM4 foglalatban elférő komplett csomagtól nem kell csodát várni, azonban bőven van miből válogatni, ha egy G sorozatú Ryzennél nem szánnánk többet videokártyára és az igényeinket is kordában tudjuk tartani.

Augusztusban a boltokban is megjelenik. (Kép: tomshardware.com)


A Ryzen 7 5700G a Cezanne APU-k szűkös listájának tetején foglal helyet, és ugyan már láthatunk előzetes adatokat a bejelentett Ryzen 7 PRO 5750G-ről is, az augusztusban érkező 5700G egy példánya nemrég a Tom’s Hardware tesztpadján landolt, ahol alaposan le is tesztelték. A dolog azért is kifejezetten izgalmas, mivel az (Cezanne) 5000G az első olyan sorozat a Zen+ magokkal operáló (Picasso) 3000G óta, amit az AMD kiskereskedelmi forgalomban is elérhetővé tesz. Mivel a gyártó OEM partnerei már most is hozzáférnek, így szerencsére jutott belőle egy a tesztelőknek is, akik igyekeztek kideríteni, hogy mit nyújt majd a legfrissebb architektúrát hadba fogó APU, melyben a Zen 3 mellett egy integrált RX Vega 8 grafikus chip teljesít szolgálatot. Maga a processzor nyolc fizikai magot és tizenhat logikai szálat kínál, 16 MB L3 gyorsítótárral. A műveleteket 3.8 GHz-es alap órajellel végzi, a Boost pedig 4.6 GHz-es, de természetesen a tuningnak az AMD mindig biztosít lehetőséget, csak legyen hozzá megfelelő hűtésünk. Az Boost órajel amúgy mindössze 100 MHz-et vesztett, az L3 cache pedig 32 hekyett 16 MB az 5800X-hez mérve, cserébe viszont kapott egy GPU-t, az L3 pedig még így is a duplája annak, amit a 4750G kapott.

Kiváló összetljesítmény, alacsony fogyasztás.


A hivatalos TDP értéket ráadásul úgy szorították be a 65 wattos keretbe, hogy beleférjen a nyolcdarab RX Vega egység meghajtása is, melyek alapból 2.0 GHz-en üzemelnek. A GPU ezen felül a DDR4 memóriák 3200 MHz-es órajelére támaszkodhat, de akinek módjában áll, némi túlhajtással itt is lehet fokozni az összhatást. Érdekesség, hogy az AMD úgy hivatkozik az 5000G-re, mint a Zen 3 család "X nélküli" kiadására, ám az L3 mellett mást is kihagyott, ugyanis 24 PCIe 3.0 szálat kapunk PCIe 4.0 helyett. Cserébe a kezdőárat $359 dollárban (kb. 110e Ft) határozták meg, ami jóval kevesebb, mint amit a Ryzen 9 5800X-ért kérnek, de papíron olcsóbb a Ryzen 5 5600X-nél is. Ami a kialakítást illeti, az APU felépítésén állítólag nem változtattak, a monolitikus struktúra is a megszokott, mindössze Zen 3 magok és a 7nm-es csíkszélességen gyártott RX Vega motor került a hőterelő kupak alá. Tehát a megváltást ígérő RDNA egyelőre még várat magára, viszont az ígéretek szerint így is 60%-os gyorsulás vár ránk az elődhöz viszonyítva.

A 720p királya, a 1080p megmentője. (Kép: tomshardware.com)


A tesztek során a kötelező benchmark futamok mellett a játékoké volt a főszerep, hiszen a többség a Vega 8 képességeire kíváncsi igazán. Ahogy azt a diagramok elárulják, az 1280x720 (720p) felbontás egészen magabiztos terep az 5700G számára, de kompromisszumok mellett még a Full HD, avagy 1080p is járható út, és ez a legfontosabb. A próba során a Far Cry 5, a Shadow of the Tomb Raider és a Strange Brigade is simán 30 fps feletti, olykor a 40-et súroló átlagot hozott. Igaz, csak a Far Cry tudta ezt Normal beállítások mellett, de összességében ez így is becsületes eredmény egy integrált egységtől. Az igazi Jolly Joker ismét a GTA V volt, mely a 88 fps-sel majdnem megháromszorozta ezt az átlagot, ami azt jelenti, hogy akár a Lowest beállításról is feljebb léphetünk, és még mindig játszható végeredményt kaphatunk. A legjobb, hogy 720p-n 140 képkockát hozott, ott tehát bőséges teret kapunk a beállításokkal való játszadozásra. Az összhatás persze nem fogható egy önálló videokártyához, azonban akinek a játék sokadlagos, de nem elhanyagolható szempont, az 5700G készen áll a bevetésre, aki pedig nem szédül a 720p gondolatától, az több mint elegendő fps mellett játszhat.

Egy 3090 mellé lehetőleg ne APU-t vegyünk, mert veszíteni fogunk a max. teljesítményből. (Kép: tomshardware.com)


A Ryzen 7 5700G talán nem tesz csodát (esetleg 720p-n mégis), de az Intel-féle integrált UHD chipeket csúnyán állva hagyja, és ha valóban kapható lesz, akkor vonzó csomag lehet, ráadásul a túlhajtás lehetősége is kiaknázásra vár. Érdemes megjegyezni, hogy ha hozzáférünk egy hagyományos videokártyához, akkor ne az APU-k között nézelődjünk, a fogyasztás és teljesítmény egyensúlya miatt ugyanis kisebb teljesítményt kapunk, mintha egy hasonló kategóriás, hagyományos CPU-t választanánk. Az 5600X például többet fog kihozni egy RTX videokártyából és CPU erő terén akár a 11. generációs Intelek között is van alternatíva, a 11600K például 10%-kal lassabb egy szálon, viszont papíron jóval olcsóbb. Nem elhanyagolható szempont továbbá a fogyasztás, mely az Intel oldalán idén elképesztő méreteket öltött. Az i5-11600K például azonos terhelés alatt hajlamos több mint kétszer annyit fogyasztani az 5700G-nél, ami a villanyszámlán és a termelt hőn keresztül egyaránt érezteti velünk a különbséget.

A hivatalos megjelenés napját augusztus 5-re időzítették, az adatlapja pedig biztosít minket róla, hogy a dobozban egy Wraith Stealth hűtőt is találunk majd, amit azért általában érdemes lecserélni, ha nem csak irodai munkára készülünk.

2021. 07. 06

Elvérzett az Nvidia VGA-ak bányászat elleni védelme?
A közösség állítólag megtalálta a megoldást, hogy újra teljes erővel bányászhassanak
Fény volt az alagút végén, amikor az Nvidia bejelentette, hogy olyan módosításokat végez új kártyáin, melyek által az új RTX-ek kevésbé lesznek vonzók a kriptovalutákat bányászó vásárlók számára. Kezdetben szoftveres korlátokkal próbálkoztak, ám a meghajtóprogramról még a laikusok is sejtették, hogy nem nyújt majd teljes védelmet, végül az Nvidia maga adott ki egy friss verziót, ami nélkülözte a zárat, így nem is volt szükség tört verzióra. A következő lépésükkel már jóval nagyobbat vállaltak, ugyanis azt ígérték, hogy a jövőben kiadásra kerülő kártyáikat már hardveres korlátokkal látják el, így a gyártósorokról jó eséllyel a valódi játékosokhoz juthatnak. Nos, úgy tűnik, hogy ez sem tartott sokáig.
Az Nvidia még az év első felében beszélt arról, hogy a felhasználói piacon is több kategóriára osztja a videokártyáit, ezáltal már nem csak a Quadro különbözik majd el lényegesen a hagyományos, játékra szánt modellektől. Amellett, hogy az új RTX 3000 szérián hardveresen korlátozzák az Ethereum bányászatakor releváns hash rate-et, megjelennek a CMP chipre épülő, videokimenettel nem rendelkező modellek is. Utóbbi kártyák játékra nem, bányászatra viszont kiválóan alkalmasak, így elméletben mindenkinek lenne sajátja, a másik elől pedig nem érné meg elhalászni az első terméket, amihez csak hozzáférünk. A sajtó ekkor, sőt azóta is a kártyák árának csökkenésére várt, ám az az igazság, hogy ott,
Dust 2 néven érkezik a Cougar új mini-ITX háza
Bár a játékot nem igazán juttatja eszünkbe, azért nem fest rosszul a Cougar új kompakt háza
Rengeteg gépházat találunk a piacon gyártó, formátum és ár szerint is, ám az esetek többségében azért ismerős formákkal és külső jegyekkel találkozhatunk, mivel ahogyan a kereskedelem minden területén, úgy a hardverek és gépházak esetében is meghatározó szerepet játszanak az éppen uralkodó trendek. Éppen ezért lehet kellemes meglepetés a Cougar újdonsága, mely a népszerű Counter-Strike legkommerszebb és egyben legikonikusabb pályája után a Dust 2 keresztséget kapta.
Magam sem kevés időt töltöttem el azon a bizonyos pályán, ám akárhogy is néztem, nem igazán akad olyan részlet a házikón, amivel sikerült volna az azonosítás. Először azt hittem, hogy talán a Desert Sand, avagy sivatagi homok fantázianévvel ellátott arany hatású festés lesz az, ám azon kívül Iron Gray és Space Silver, tehát szürke és ezüst színekben is elérhetővé teszik, így feladtam és inkább a házra koncentráltam. Márpedig van mire koncentrálni, hiszen az ipari, indusztriális, vagy akár katonai hangulat már első ránézésre is árad belőle. Amellett, hogy úgy tűnik, itt mindent a fém ural, ezt az összhatást az oldallapok rögzítéséért felelős kapcsok, a ráccsá összeálló szellőzőpontok és persze a két masszívnak tűnő fogantyú kelthetik bennünk, elragadva a figyelmünket, vagy fintort csalva az arcunkra. Akárhogy is, a Cougar állítása szerint a Dust 2 az igaz LAN Party masinákhoz készült, olyan játékosoknak, akik a n
TV vagy monitor? 4K gamer kijelzők a Gigabyte-tól
A Gigabyte ezúttal nem szórakozott, a méretes 4K kijelzőket hozott, végre magas képfrissítéssel
Néhány éve még bizalmatlanul tekintgettünk a Gigabyte új brandjére, mely az Asus ROG-hoz hasonlóan a gyártó játékosoknak szánt, vagy ha úgy tetszik, gamer termékekeit gyűjtötte egy kalapba. Az egyedi dizájn és a megszaporodott RGB LED-eken azonban hamar túljutottak, ugyanis az alaplapokról és videokártyákról ismert cég előállt első Aourus kijelzőjével, mely 144Hz-es képfrissítését IPS panelen kínálta. Az évek múltak, a Gigabyte pedig alaposan felszívta magát, legutóbb például egészen magasra tette a lécet egy adag 100+ Hz-es, sík képernyős 4K monitorral, az egyiknek ráadásul aligha juthat hely egy átlagos íróasztalon.
Kezdjük a sort a képátlók szerinti emelkedő sorrendben, és mivel két 4K felbontású kijelzőről van szó, nagy a valószínűsége, hogy a kisebb, 32 hüvelykes Gigabyte AORUS FI32U modell lesz a vonzóbb ajánlat. Ez érthető is, hiszen sokan szívesen használnának ilyen terebélyes kijelzőt, ám ebben a kategóriában jóval gyakrabban találkozunk 1440p-s felbontással, ami egyes felhasználók szerint 27 col fölött már nem ideális az alacsony képpontsűrűség miatt. A 4K-s lépcsőfok azonban még ritka, legalábbis, ha magas képfrissítést és játékokra optimalizált terméket szeretnénk, nem csoda, hogy a Gigabyte élt a lehetőséggel. Azt is fontos kiemelni, hogy bár a 4K gaming még nem számít hétköznapi igénynek, az újgenerációs konzolok terjedésével, vagy akár felskálázott képpel má
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
Tar Albert
Amint PCX tesztben is látszott, AMD procc+nVidia kártyával valamivel jobb teljesítményt kaptak, mint Intellel, de jobban meg is fózte a Ryzent, mint egy AMD VGA.
2021-07-11 18:50:59
Karminás Péter
Mindenki isteníti az 5600X-et, már most tudok mondani olyan játékot, ahol 80% felett pörög 3070-es kártya mellett, és ez egy régebbi játék, nem új (jó persze ez lehet a játék hibája is). Én például egy 3700X-ben több lehetőséget látok, mert 8 magos, és vannak játékok amelyeknél kevés a 6 mag, Assassin's Creed Odyssey, például, városban ott a 6 mag csődöt mond, hiába 5600X. Jó persze, nyilván az 5600X gyorsabb,. mint a 3700X, és 30 fps-el többet kihoz a játékokból. Őszintén szólva, engem nem izgat hogy egy játékban 120 vagy 150 fps-em van, ez utóbbi legfeljebb az fps multiplayer játékokban fordul eló, hogy 200 képkockánál is több van,. de én nem ilyen játékokkal játszom! 1440 pixelen pedig már vannak olyan játékok, ahol nincs akkora különbség a két megnevezett processzor között fps számot tekintve. Nem vagyok fps vadász! OC-ézni sem szoktam, nem értek hozzá. Persze, azt hallani, hogy a legtöbb játékhoz elég a 6 mag, de nem feltétlenül.
2021-07-07 07:20:46
Nagy Gábor
Egész jó, és ha ebben csak Vega 8 van akkor jönnie kell a Vega 11-el szerelt procinak is ami valószínűleg még jobb lesz, talán a 5750G lesz majd ez a proci?
2021-07-06 23:38:51
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...