2020. 06. 29

Lassan 2 milliárd játékos lesz világszerte

Látványosan emelkedik azok száma, akik valamilyen platformon rendszeresen játszanak videojátékokkal, a piac értéke ehhez mérten rendkívül nagy, és megállás nélkül növekszik is tovább Évek kérdése, és az egész világ gamer lehet!

A világ egyik elgelismertebb paickutatója

A Newzoo nevű piackutató cég több mint tíz éve foglalkozik a videojátékpiac adatainak begyűjtésével és elemzésével, és többek között olyan cégekkel áll partneri kapcsolatban, mint a Google, a Microsoft, vagy éppen a Warner Bros. filmstúdió, így általánosságban véve az egyik legmegbízhatóbb forrásnak számít, ha a játékiparban zajló eseményekről van szó. Tőlük származik az a friss elemzés is, mely nem csak megmutatja, hogy 2020-ra hányan váltak valamilyen formában játékossá, de a következő három év növekedésének mértékét is előre jelzi.

A játékosok száma 2015-óta!

Lenyűgöző számokat láthatunk a globális játékpiacról, melyet az idei év számaival érdemes kezdeni. A többéves előrejelzés előtt ugyanis meghatározták, hogy 2020-ban a teljes emberiség 39%-a játszani fog, ami nem kevesebb mint 2.69 milliárd főt jelent, aki szereti videojátékkal elütni az idejét. Ez természetesen a rengeteg okostelefonnak, és a megszámlálhatatlan mennyiségben elérhető mobiljátéknak köszönhető, és bár ezt a szegmenst sokan nem hajlandók komolyan venni, a játékosok száma ettől függetlenül is egyre nő, pont úgy, ahogy az ebből származó piaci bevétel.Bevételek és eloszlásuk 2015 óta


A demográfiai változásoknak köszönhetően ez a folyamat egyre intenzívebb, hiszen a legtöbb fiatal már játékosnak tekinthető. Ha tehát egy kalap alá veszünk minden játékost, az ágazat összesített bevétele idén több mint 159 milliárd dollárra jön ki. Nos, ez a szám az, ami 2023-ra eléri, majd meg is haladja a 200 milliárd dollárt, ami a mobiljátékok mellett azért az olyan konkrét slágereknek is köszönhető, mint a minden platformon elérhető Fortnite, a máig közkedvelt League of Legends (LoL), vagy az eszméletlen médiavisszhangot keltő Pokémon Go. Nem kis számok ezek, főleg ha arra gondolunk, hogy néhány éve még sokan az egész videojátékipart nem vették komolyan, a kijárási korlátozás miatt helyhez és kontrollerhez kötött tömegekről pedig még szó sem esett.

Piaci jövedelem játékplatformokra osztva

Az előrejelzések szerint idén év végéig 2.7 milliárd gamer lesz a földön, ebből 2.5 milliárdan játszanak a mobiljukon, 1.3 milliárdan személyi számítógépen, illetve 800 millióan valamilyen konzolon, ráadásul bőven akadnak, akik több platformot is birtokolnak. A következő években ráadásul még hatalmasabb növekedés várható, köszönhetően a Közel-Kelet, Afrika, Latin Amerika, vagy éppen Ázsia csendes-óceáni területeinek egyre növekvő piacainak. A bővülést befolyásoló tényezők között nem csak a koronavírus érdemes az említésre, hiszen egyre több helyen érhető el megfizethető internetszolgáltatás, és egyre többen birtokolnak játékra is alkalmas okostelefont. Utóbbi az úgynevezett fejlődő régiókra jellemző, ahol a mobiljátékosok vannak a legtöbben, és az elemzés rávilágít, hogy 2019-ben Afrika és a Közel-Kelet lekörözte Észak Amerikát, 2022-re pedig együtt több játékost számlálnak majd, mint Európa.

2 milliárdnál is több játékos 2023-ban!


Az nem meglepő, hogy a játékon belüli vásárlások komoly bevételforrást jelentenek, ám az egy kicsit talán ijesztő, hogy a mobilos játékból származó bevétel 98%-a játékon belüli tranzakcióból származik. A free to play játékok monetizációs rendszere tehát eszméletlen mértékben határozza meg a mobilos piacot, ugyanakkor a Newzoo szerint a fizetős játékok továbbra sem fognak eltűnni. Érdemes még kitérni a konzolos előfizetési szolgáltatásokat is (PS Plus, Xbox Live Gold, stb.), melyek együtt 5.8 milliárdos bevételt hoznak össze, ezzel a konzolpiacon 13%-ot, a világpiacon pedig 4%-ot mutathatnak fel. A teljes tortából a PC-s ág jelenleg nagyjából 37 milliárdos szeletet birtokol, és ezzel továbbra is elmarad a konzoloktól, mely több mint 45 milliárddal szerepel. 2023-ra a játékosok száma eléri és meghaladja majd a 3 milliárd főt, ezzel a piac összértéke átlépi a 200 milliárd dolláros határt is. 

 

2020. 06. 29

Mi a BIOS, a CMOS és hogyan érjük el őket?
Összefoglalónk az alaplapok és egyben a PC-k rejtélyes kezelőfelületétét mutatja be
Megvettem az első számítógépemet, csak a BIOS-szal ne kelljen vacakolnom. Egyáltalán mi az és mit kezdjek vele? Sok felhasználó gondol így első számítógépére, de még sokszor azok is, akik már egy ideje használják és nem most húzták le a fóliát frissen összeszerelt gépükről. A következő sorok arra tesznek kísérletet, hogy bemutassák, mi is az a BIOS, hogyan jutunk oda a különböző gyártók alaplapjain, és mit tehetünk, ha egyes beállítások miatt gondokat tapasztalunk.
A BIOS
A BIOS a Basic Input/Output System rövidítése és egy olyan beépített firmware, melyet minden számítógép esetében az alaplapon találunk és alapvetően a rendszerindításért felel. Egy olyan aprócska szoftver, mely felismeri, diagnosztizálja és kezeli egy számítógép legfontosabb alkatrészeit, tehát a processzort és a RAM-ot, melyek nélkül a gép el sem indulna, illetve a háttértárakat és az USB portokat melyek az operációs rendszer betöltéséhez, illetve a kezeléséhez szükséges eszközöket, perifériákat tartalmazhatják.
Bár a Windows és a Linux számos lehetőséget és módot kínál egyes beállítások elvégzésére, néhány változtatás csak a rendszer BIOS-án keresztül végezhető el. A BIOS segítségével ellenőrizhető, hogy a gép minden összetevője megfelelően működik-e, mielőtt a Windows rendszerbe bootolna. Ez tehát a gépünk első védvonala is egyben, hiszen már itt is számos dolgot módosíthatunk és a hibák elhárításában is fontos
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 2. rész
Mi a VRM szerepe egy alaplapon, miben térnek el a lapkészletek, és milyen alaplapok közül választhatunk?
Cikkünk első fejezete az alaplapok szerepét tárgyalta, kitérve az alapvető felszereltségre, amelyek tekintetében többé-kevésbé minden lap ugyanazt kínálja. De mik azok a részletek, amelyek nagyobb mértékben is megkülönböztetik ezeket a hardvereket? A következőkben a feszültségszabályozást végző VRM, a chipsetek és az igényeink és pénztárcánk szerinti választási lehetőségek következnek.
A VRM
Az alaplapi VRM-ek meglepően fontos részei minden modern alaplapnak, de gyakran figyelmen kívül hagyják őket a marketing és a kritikák során is, vagy nem magyarázzák el megfelelően, ha egyáltalán megemlítik őket. Mik azok az alaplapi VRM-ek, miért említik őket együtt a túlhajtással, és milyen kulcsfontosságú specifikációkat kell megérteni ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzunk vásárlás előtt?
A VRM a Voltage Regulator Module (feszültségszabályozó modul) rövidítése, és szerencsére ez a név eléggé magától értetődő. Minden alaplapon van egy feszültségszabályozó modul, amelyet a CPU közelében helyeznek el, hogy szabályozza a feszültséget, amely a tápegységtől és a tápkábelektől a CPU aljzatához jut. Annak ellenére, hogy a CPU önmagában is elég sok energiát képes fogyasztani, mégis szüksége van arra, hogy ezt az energiát kezeljék és szabályozzák, mielőtt a CPU rendelkezhetne vele.
Miért fontosak az alaplapi VRM-ek a túlhajtás szempontjából?
Mivel a tápegységből érkező
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 1. rész
Az alaplap egy asztali számítógépben és amit még tudni érdemes
Jól tudjuk, hogy számítógépünk szívét és lelkét a processzor és a videokártya párosa adják, pláne, ha játékra vagy komolyabb grafikai munkára vásárlunk számítógépet. Azt azonban továbbra sem felejthetjük el, hogy a számunkra kiemelten fontos összetevők nem feltétlenül a legfontosabb összetevők. Minőségi tápegység nélkül gépünk egy instabil időzített bomba lehet, és talán még el sem indul, megfelelő alaplap nélkül pedig ugyan mibe pakolnánk az izmos CPU-t és méregdrága videokártyát? A következőkben az alaplap általános működését és funkcióit igyekszünk bemutatni, hogy megértsük, miért fontos egy PC-s felhasználó számára. A cikk folytatásában kitérünk a különböző árkategóriákra is, amelyek különböző minőséget és lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak.
Mi is az alaplap?
Ha valaha is raktunk össze vagy szedtünk már szét számítógépet, akkor láthattuk azt az egyetlen alkatrészt, amely mindent összeköt – az alaplapot. Ahogy a neve is árulkodik róla, egy PC esetén ez lesz az alap, amire építkezni fogunk. Ez az a központi áramköri lap, amely mindazokat az alkatrészeket és csatlakozókat tartalmazza, amelyek lehetővé teszik, hogy a számítógép minden eleme áramot kapjon és kommunikáljon egymással. Jellemzően számos beépített funkcióval büszkélkedhetnek, és közvetlenül befolyásolják a számítógép képességeit és bővítési lehetőségeit. Természetesen az alaplap nem új találmány, hiszen már jóval a személyi szá
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2024.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Néhány általunk használt "süti" elengedhetetlen az egyes szolgáltatások megfelelő működése érdekében, mások információkat gyűjtenek a weboldal használatával kapcsolatban, hogy még kényelmesebb és hasznosabb oldalt hozhassunk létre. Vannak átmeneti "sütik" , amik eltűnnek ha bezárod a böngésződet és vannak tartós változatok is, melyek egy ideig számítógépeden maradnak. Néhány "süti" feltétlenül szükséges az oldal működéséhez, míg másokat a teljesítmény és a felhasználói élmény növelése érdekében használunk. Adataidra különös figyelmet fordítunk, ennek részleteit az adatvédelmi tájékoztató-ban találod. Milyen "sütiket" használunk az oldalunkon? Emlékeznek, mi van a bevásárlókosaradban és a bejelentkezési adataidra, biztosítják a bejelentkezés közbeni biztonságot és a weboldal következetes megjelenését, növelik a weboldal teljesítményét, fokozzák a felhasználói élményt és mérik az oldal felhasználását. Ha látogatásod során mellőzöd a Cookie-k használatát, a legtöbb funkció és oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha szeretnéd a tárolt cookie-kat törölni, a böngésződ beállításai között könnyedén megteheted.