fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
Creator 400M - igényes E-ATX torony az MSI-től
Szerencsejáték? A britek kiátkoznák a loot boxokat
Hyper Scape, a Ubisoft titokban fejlesztett battle royale játéka
Rendhagyó Windows 10 frissítés érkezett
Ősszel jön a szupergyors Samsung 980 Pro SSD
Adataink után kémkedik a TikTok, Indiában betiltották
Stílusos Z490 lap érkezik az NZXT-től
Szkájvolker Lajos és a félmilliás droid tápos kiegészítéssel
Lassan 2 milliárd játékos lesz világszerte
A Vodafone reagált a felhasználói panaszokra
Robot kapta egy hollywoodi film főszerepét
25 perces bemutatón az új Avengers játék
5600XT VS 5700XT és az IGAZI Vágó István
Hivatalos kutatás készült a fővárosi ivóvízről
Cyberpunk 2077 - új előzetes és játékmenet-bemutató
2019. 05. 02

Mesterek egere, vagy az egerek mestere? - Cooler Master MM830 bemutató

Minőségi anyaghasználat és kiterjedt testreszabhatóság? Még ennél is többet tud a Cooler Master új gamer egere

Az MM830 a Cooler Master legújabb csúcskategóriás egere, mely elérhető a webáruházunkban. Nem egy olcsó egér, jelenleg 20.449.- magyar forintot kell leszurkolnunk érte, ám ha figyelembe vesszük, hogy mit kapunk érte, akkor egyáltalán nem vészes. Ott van például az érzékenység, ami ennél a modellnél akár 24000 dpi is lehet, ez nagyon jó tud lenni, főleg magas felbontásnál és/vagy több kijelző esetén. Akkor ott van még a “rejtett” D-pad vezérlés, és ami manapság egy vérbeli gamer egérről sem maradhat le, az RGB világítás. Itt 4 különböző egységet tudunk 16,8 millió színben pompáztatni, és akinek még ez sem lenne elég, a cooler master megspékelte ezt még egy egyedi OLED kijelzővel, amin meg tudunk jeleníteni szinte bármit. Hát nem menő? Nézzük hát meg közelebbről.

Kellemes formavilág


Formavilág és jellemzők

A dizájn nagyon jól sikerült, egy kifejezetten vonzó egér lett. Kialakítás tekintetében sem csalódás, a domborított marokrész nemcsak jól néz ki, de maximálisan ergonomikus is. A bal és a jobb egér gomb közötti rész végei le vannak vágva, amitől úgy fest, akár egy kés vagy kard. A görgő gumirozása az egyik legigényesebb a sok egér közül, ami valaha a kezemben volt. A bal oldalsó rész is kapott a gumirozásból, és itt is gondoltak a külcsínre is, ez a rész egy “poligonos” dizájnt kapott.

Csak a talpak csúszósak, ahogy azt kell


Lássuk mi lapul a burkolat alatt. Az MM830 egy Pixart PMW3360 optikai szenzorral lett felvértezve. Ez a szenzor elég népszerű a mai csúcskategóriás egerek körében, ilyen szenzor található például a Corsair M65 Pro vagy a Steelseries Rival 700-as egérben is. Viszont ezeknek az ára picivel borsosabb.

Nehézfegyverzet


Az egér formája egyébként nagyon emlékeztet a Logitech MX Master-re, azt az egeremet is nagyon szerettem és most is ugyanezt érzem. Aki egyszer kipróbálja, nem tud majd elszakadni tőle. A markolat rész, amiről már szó volt, nagyon kényelmesen támaszt alá, hosszabb idő után sem éreztem, hogy kellemetlen lenne a csuklómnak, illetve ami még említésre méltó, az a bal oldalon található kitüremkedés, mely alátámasztja a hüvelykujjunkat. Ez amellett hogy kényelmes, jobb irányítást biztosít. A súlya 122 gramm, nem egy “fitness lady” az egerek között, de gamer egérnél nem is előny, ha túl könnyű. Véleményem szerint ettől csak még jobban irányítható. Anyag felhasználás tekintetében a Cooler Master a megszokott ABS műanyag helyett, a jobb minőség érdekében PBT-t használt az egér gyártásánál. A PBT egy sűrűbb anyag, nem fénylik és nem marad meg rajta az ujjlenyomat sem annyira. A kábel harisnyázott, szintén nagyon jó minőségű, és el lett látva még egy masszív törésgátlóval is. Szóval MMO játékosok érteni fogják -  GG CM!

Diszkréten megbújik a programozható OLED kijelző


Az OLED kijelzőt is említettem már, most nézzük meg ezt tüzetesebben. Ez a kis kijelző a bal oldalon található és a Cooler Master Portal nevű szoftverrel programozható. A lehetőségek tárháza szinte korlátlan, a kijelzővel meg tudjuk jeleníteni többek között a CPU vagy a GPU kihasználtságát, bármilyen szöveget, sőt még képet is, ám itt már vannak megkötések. A kép legfeljebb 96x24 pixeles bmp kép lehet. Alapbeállításként egy Cooler Master logót fogunk látni.

Minőségi gumiborítás a programozható D-Paden


Most térjünk ki egy másik kulcsfontosságú funkcióra, a “rejtett” D-Padra. Vele együtt a gombok teljes létszáma már 8. A “rejtett” kifejezést nem teljesen értem, mivel elég nyilvánvaló, hogy hol helyezkednek el, de mivel egységet képez a markolattal, így valahol indokolt a kifejezés. A Portal szoftveren keresztül ez a négy gomb is testreszabható. A gumirozásnak köszönhetően nagyon kellemes a tapintásuk, izzadt ujj sem csúszik le róla, szóval tényleg mindenre gondoltak a tervezők. Esetleg ha picivel közelebb lennének, az már maga lenne a mámor, de így is könnyen megszokható.


Cooler Master Portal szoftver


Gombok

Itt testreszabhatók a gombok, a 4 alap - bal, jobb egér gomb, görgető és a DPI váltó - valamint a 4 “rejtett” gomb. Utóbbiak különösen jól jönnek MMO játékoknál.

Fokozatosan állítható DPI, programozható értékekkel

 

Két oldalsó gomb? Inkább egy igazi D-Pad, négy programozható gombbal



Teljesítmény


Itt az átlagosnál több funkciót tudunk állítani. A DPI értékek mellett olyan beállítások érhetők el, mint például a dupla kattintás sebessége, a gombok reagálási ideje, illetve meg tudjuk adni, hogy milyen felületen van az egér, az USB lekérdezési frekvenciáját, szögeltolást, szöghangolhatóságot, op rendszeren belüli érzékenységet.

A legapróbb részletekig testre szabható


Világítás


Meglepő fordulat, hogy itt tudjuk állítani egerünk RGB világítását, és sok funkció közül tudunk választani. Van statikus, egyedi, csillogás, körforgás, lélegzés/pulzálás, multi zóna, indikátor, és persze, ha valakinek nincs szüksége egyikre sem, akkor ki is lehet kapcsolni.

Még szép hogy RGB. Bármilyen szín kikeverhető, de le is kapcsolható!


OLED


Itt a kis kijelzőnket tudjuk testre szabni CPU, RAM, GPU kihasználtságot, APM számlálót, az aktuális érzékenységet, hangerőt, egyedi játéktartalmakat, valamint egyedi mintát tudunk megjeleníteni. GPU kihasználtság kijelzése egyelőre csak Nvidia videokártyával lehetséges. Egyedi mintának pedig, ahogy már fentebb is írtam, egy 96x24-es bmp képet tudunk kiválasztani.

Ilyet se látni minden nap! A kívánt infókat OLED kijelző jeleníti meg


Ezek mellett még két menüpontunk van, a makró és a profil. A makró menüpont alatt egyedi parancsokat tudunk beállítani valamely gombra. A profil menüben pedig el tudjuk menteni beállításainkat, ami például azért is hasznos, mert az egér ugyan menti a beállításokat, tehát attól nem kell félni, hogy újratelepítés után elvész minden, ám egy firmware update után teljes amnézia.

A puding próbája az evés


Egy MMO-ra kifejlesztett Gamer egér igazi próbája, hogy milyen meccs közben. World Of Tanks alatt teszteltem, az egyik “rejtett” gombra beállítottam a shiftet, mellyel a játékban mesterlövész módban tudunk célozni, egy másikra pedig, hogy alacsonyabb legyen a DPI. Ezzel még veszélyesebb voltam az ellenfél csapat tankjaira. Úgyhogy ezek után már tényleg bátran merem ajánlani mindenkinek, aki egy megbízható vérbeli gamer egeret keres, és akinek a külsőség is számít. Emellett a jó minősége miatt ajánlom mindenkinek, akár FPS, akár MMO, akár munka, például Autocad vagy Invertory.


Modst3R - PCX

2019. 05. 02

Creator 400M - igényes E-ATX torony az MSI-től
A tartalomgyártóknak készített ház nem csak ízléses és masszív, de tágas és csendes is egyszerre  Az MSI a derült égből ejtette rá a piacra új Creator 400M névre keresztelt gépházát, mellyel elsősorban azokat a felhasználókat célozzák meg, akik legalább hobbi szinten foglalkoznak tartalomgyártással, esetleg a jövőben munkaállomások építését tervezik. Ez az E-ATX lapokat szívesen fogadó torony rendkívül letisztult megjelenést, minőségi anyaghasználatot, megfelelő szellőztetési lehetőségeket és zajmentes működést kínál a vásárlóknak. Bár ez elsőnek egyszerű marketingfogásnak tűnik, a tervezéshez állítólag Leonardo da Vinci közismert Vitruvius-tanulmányszolgáltatta az ihletet, és ha a megfelelő szögből tekintünk a házra, valóban előtűnnek az aranymetszés arányai. Őszintén szólva hasonlót inkább a Fractal Designe-tól vártunk volna, de ez már legyen az ő bajuk. Az épület 550 x 235 x 503 mm-es méretei alapján sejthetjük, hogy a kihasználható belső tér nem állít majd elénk különösebb akadályokat, és az is valószínű, hogy viszonylag kevés micro-ATX, vagy Mini-ITX lapnak ad majd otthont, de természetesen a lehetőségünk megvan rá. Ehhez mérten akár 180 mm magas processzorhűtőt is választhatunk, videókártyából pedig nem túlzás a 450 mm hosszú szörnyeteg sem. A ház két szárnyra oszlik, így természetesen alulra ültethetjük a legfeljebb 180 mm-es tápegységet, és itt kapott helyet a kettő darab 3.5 hüvelykes meghajtót fogadó tálcás keret is. Ha inkább 2.5 colos méretben gondolkod
Szerencsejáték? A britek kiátkoznák a loot boxokat
A londoni parlament szerencsejátéknak minősítené a videojátékos zsákbamacskákat  A Lordok Házának szerencsejátékokkal foglalkozó bizottsága arra az álláspontra jutott, hogy a videojátékokban feloldható lootboxok tökéletesen beilleszthetők a szerencsejátékok kategóriájába, ezzel érvényesnek tekinthető rájuk a 2005 óta érvényes Gambling Act (szerencsejátékos törvény) – hozta le a hírt a BBC. A lootboxok a videojátékokban megszerezhető digitális zsákbamacskák, melyek tartalma kinyitásuk előtt ismeretlen, de az Eelectronic Arts például a jó öreg Kinder tojáshoz hasolította. Általában kozmetikai kiegészítőkről van szó, például egyedi festésről versenyautónk számára, vagy egy ritka öltözékről az általunk irányított hősöknek, mindenesetre bizonyos keretek között véletlenszerű, hogy mit is nyerhetünk. A meglepetés persze alapvetően egy pozitív dolog, ám amikor a tartalom tekintetében különféle esélyszámokat kapunk konkrétumok helyett (arany színű doboz, valami ritkább lesz benne), az 50 Ft-os bazári ajándék helyett pedig olykor százszor többet is kifizetünk valami ritka ajándék reményében, a helyzet valóban kevésbé tűnhet ártalmatlannak. A valódi probléma ott kezdődik, hogy nem csak a tetteik és pénztárcáik felett önállóan uralkodó nagykorú állampolgárok, de a jóval befolyásolhatóbb gyerekek is igen gyakran találkoznak vele, akiknek pláne nem kívánjuk, hogy már iskolás korukban egy félkarú rabló alternatívájával üssék el az idejüket, illetve gyakori esetben a szülők pé
Hyper Scape, a Ubisoft titokban fejlesztett battle royale játéka
Hamarosan futurisztikus online lövölde érkezik a Rainbow Six Siege fejlesztőitől A Ubisoft nem csak menetrendszerű Assassin’s Creed epizódjaival, és a végtelenségig facsart Far Cry szériával altatja a közönségét, hiszen az utóbbi években több multiplayer címmel is előállt, melyek némelyike egészen sikeres lett, és még most is kap friss tartalmakat. Most viszont úgy nézi ki, hogy elirigyelték a Respawn Enterainment és az Electronic Arts módszereit, így akárcsak az Apex Legends, úgy a franciák battle royale játéka is teljes titokban készült el. A vaskos szivárogtatás a Slasher fedőnéven is ismert Rod Breslau, e-sport újságíró és kommentátor műve volt, aki Twitteres bejegyzésében, az érdekes részletek mellet még a játék várható megjelenés idejét is megszellőztette. Egy gyors játékmenettel megáldott FPS-ről van szó, és ha a címe nem lenne elég beszédes, a korai hozzáféréssel megajándékozott streamerek közvetítéseiből kiderül, hogy ezúttal is sci-fi környezetben gyepálhatjuk egymást.  A Ubisoft Montréal alkotása Prisma Dimensions munkacímen készült, és egy tripla A kategóriás belső nézetű lövöldözős játék lett, mely végül Hyper Scape néven láthat napvilágot. Mint kiderült, a Call of Duty: Warzone-hoz és az Apex Legendshez hasonlóan, ez is „free to play” modell keretében lesz elérhető, és bár PC-n debütál, ha minden igaz, idővel a két nagyobb konzolon is tiszteletét teszi, méghozzá teljeskörű crosspaly támogatás kíséretében. Az újdonságot azonban nem csa
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...