AMD videokártyák lopott adatait árulja egy ismeretlen!

Az AMD egy közleményben jelentette be, hogy szellemi tulajdonukhoz illetéktelenek fértek hozzá. Tavaly decemberben egy ismeretlen fel is kereste õket, állítása szerint jelenlegi és még kiadásra váró videokártyákkal kapcsolatos tesztfájlokat birtokol.

Bizonyos Navi, és az Xbox Series X-ben dolgozó Arden GPU-khoz köthetõ forráskódok már nyilvánosság elé kerültek, hogy bizonyítékul szolgáljanak a lopásra, ám a GitHub felületérõl viszonylag gyorsan törölték õket. A lopásért felelõsséget vállaló ismeretlen ráadásul zsarolással is megpróbálkozott, miszerint, ha valaki nem fizet a maradék adatokért, azokat is szétszórja az interneten.

Az AMD szerint a veszély nem komoly


A TorrentFreak.com az AMD unszolására felkereste a tettest, aki magát nõnek vallotta, és hajlandó volt reagálni néhány kérdésre a lopás körülményeirõl, az adatokról és a további szándákairól. Állítása szerint az AMD-vel nem beszélt, mert úgy gondolta a végén amúgy is beperelnék, így inkább feltette a fájlokat az internetre. A TorrentFreak még azelõtt talált egy letölthetõ adatcsomagot, hogy azt törölték volna, de mivel már ez is potenciális bûncselekmény lett volna, végül inkább nem piszkálták.

„2019 novemberében AMD Navi GPU forráskódokat találtam egy meghackelt számítógépen. Ez váratlan találat volt egy védtelen szerveren, és csak késõbb fedeztem fel mit is rejtett. Még csak nem is voltak védve vagy titkosítva, ami egyszerûen szomorú.”


A helyzet a közeljövõben válik majd igazán érdekessé. Az AMD azt állítja, hogy a tolvajnál lévõ többi adat nem jelent különösebb veszélyt a vállalatra nézve, és egyéb ellopott anyagról nincs tudomásuk, így nincs komoly félnivalójuk. Ezzel eszemben a zsaroló szerint legalább 100 millió dollár értékû információ birtokában van, és tárt karokkal várja a vevõk érkezését. Állítása szerint, ha nem jár sikerrel, a maradékot is kiszivárogtatja.

Az új RDNA2 architektúra hajtja az Xbox Series X-et is!


A végén hozzáfûzte, hogy az adatokat jelszavakkal védték le, melyeket csak az általuk gondosan kiválasztott személyek kaphatják meg, de nehéz elképzelni, hogy bárki is jelentkezne. A bûnügyi nyomozás természetesen már megkezdõdött, az AMD pedig szorosan együttmûködik a hatóságokkal és más szakértõkkel. Reméljük az utóbbi kategóriához tartozók valamelyike rávilágít arra is, hogy mi alapján jött össze a 100 milliósra becsült érték.Egy AMD szerver védtelenül maradt, meg is történt a  baj.

2020. 03. 26

Milyen switchet vegyek? 10 szempont, amit vásárlás előtt érdemes tudni

Milyen switchet vegyek? 10 szempont, amit vásárlás előtt érdemes tudni
Milyen switchet vegyek, ha szeretném a hálózatomat stabilabbá és gyorsabbá tenni? Ez az egyik leggyakoribb kérdés, amivel szembesülnek azok, akik otthoni vagy kisebb irodai hálózatukat szeretnék optimalizálni. Egy jó switch nemcsak a sebességet növeli, hanem a hálózat stabilitását és biztonságát is garantálja, így érdemes alaposan utánajárni a lehetőségeknek, mielőtt döntést hozol.
Ebben a cikkben részletesen átbeszéljük, mire érdemes figyelned, hogy ne kelljen később megbánnod a választásodat.
Milyen switchet vegyek?
Milyen switchet vegyek?
Mi az a hálózati switch és mire jó?
Portok száma: mennyi elég?
Managed vagy unmanaged switch?
Sebesség és sávszélesség
Power over Ethernet (PoE)
Hálózati biztonság
Energiafogyasztás és zaj
Márka és megbízhatóság
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Mi az a hálózati switch és mire jó?
Először is fontos tisztázni, mi is az a hálózati switch. Röviden, a switch egy olyan eszköz, amely több eszközt, legyen az számítógép, nyomtató vagy NAS, köt össze ugyanazon a hálózaton. Ha otthon több eszközt szeretnél egyszerre internethez kapcsolni, a switch internet elosztóként funkcionál, de valójában sokkal intelligensebb, mint egy egyszerű elosztó. Az ethernet switch működése során az adatok célirányosan jutnak el az eszközökhöz, így minimalizálva a hálózati to

Mi az a switch: Hálózatok alapjai (nem csak) kezdőknek

Mi az a switch: Hálózatok alapjai (nem csak) kezdőknek
Mi az a switch, és miért fontos a hálózatokban? Ha eddig csak hallottál róla, de nem volt teljesen világos, hogy mire való, akkor itt az ideje, hogy átfogóan megismerkedj vele. Egy switch alapvetően egy olyan eszköz, ami lehetővé teszi, hogy a számítógépek, nyomtatók és egyéb hálózati eszközök hatékonyan kommunikáljanak egymással.
Gondolj rá úgy, mint egy forgalmi irányítóra a digitális világban: minden adatcsomagot a megfelelő helyre juttat el, és közben minimalizálja az ütközéseket.
Mi az a switch?
Mi az a switch?
Hogyan működik egy switch?
Miért jobb a switch, mint a hub?
Kapcsolat a routerrel és az internetkapcsolattal
Különböző típusú switch-ek
Mi az a switch a gyakorlatban?
Teljesítmény és sebesség
Biztonság és megbízhatóság
Hogyan válassz switchet?
Összegzés
Hogyan működik egy switch?
A switch működése viszonylag egyszerű a felhasználó számára, de a háttérben igen kifinomult folyamatok zajlanak. Amikor egy eszköz adatot küld a hálózaton, az csomagokra bontódik. A switch megvizsgálja ezeket a csomagokat, és azonosítja, hogy melyik eszköznek szánják őket. Ezt általában a MAC-cím alapján teszi, ami minden hálózati eszköz egyedi azonosítója. A switch így biztosítja, hogy az adatok pontosan oda jussanak, ahova kell, anélkül, hogy minden csomagot minden eszköznek elküldene, mint egy egyszerű hub esetében.
Mi

Szimulátor cockpit építés: 8 lépés a tökéletes versenyélményhez otthon

Szimulátor cockpit építés: 8 lépés a tökéletes versenyélményhez otthon
A szimulátor cockpit építés igazi álomprojekt minden autóverseny-rajongónak. Amikor a nappali sarkában felbőg a motor a képernyőn, a kezedben rezdül a kormány, és a testedet is átjárja a sebesség érzése, hirtelen minden versenypálya a tiéd lehet. De hogy lesz ebből a látványos élményből valóban valósághű vezetés?
Ebben a cikkben végigvezetlek azon a nyolc kulcslépésen, amivel otthon is profi szintű cockpitot építhetsz, akár kezdő, akár tapasztalt szimulátoros vagy.
Szimulátor cockpit építés lépései
Szimulátor cockpit építés lépései
1. A cél meghatározása, mit szeretnél elérni a szimulátoroddal?
2. Stabil alap: a váz és a szerkezet megtervezése
3. Az ülés, a komfort és a valósághűség központja
4. Kormány és pedálok, a realisztikus visszajelzés lelke
5. Képernyő vagy VR, a látvány megtervezése
6. Hangrendszer és rezgés, amikor a tested is érzi a pályát
7. Ergonomikus elrendezés és kábelmenedzsment
8. Finomhangolás és karbantartás, az igazi élmény titka
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
1. A cél meghatározása, mit szeretnél elérni a szimulátoroddal?
Mielőtt bármibe belekezdenél, érdemes átgondolni, mi a célod a szimulátorral. Más megoldás kell, ha alkalmi játékhoz keresel kényelmes beállítást, és megint más, ha versenyzésre, fejlesztésre vagy edzésre szánod. A szimul�
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.