fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2019. 11. 18
Nem játék? Új grafikus architektúra az Inteltől!
2019. 11. 15
Mit tudnak az AMD videokártyák és hogy fűtenek? RX5700XT, RX5700X, RX590, RX580, RX570
2019. 11. 14
Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek új benchmarkja
2019. 11. 13
Harc WQHD felbontáson - RTX 2060 SUPER vs. RX 5700 számítógép teszt
2019. 11. 12
Poszt-apokaliptikus futárszolgálat - Előrendelhető PC-re a Death Stranding
2019. 11. 12
Warcraft III Reforged - visszatér a legendás stratégia, már játszható a béta
2019. 11. 11
Lebukott a 64 magos AMD processzor - közeleg a TR 3990X
2019. 11. 08
Van élet odakint? - The Outer Worlds bemutató
2019. 11. 08
AMD vagy Nvidia? Radeon RX5700 vagy RTX2060 Super?
2019. 11. 07
Év végi AMD bejelentés! - Ryzen 9 3950X és 3. generációs Threadripper processzorok
2019. 11. 06
A pokol kapujában – bemutatkozott a Diablo IV
2019. 11. 06
Miért füstöl az AMD-s konfig? Ryzen 3600, Radeon 5700XT és egy hihetetlen szerelés.
2019. 11. 04
A legerősebb Intel? 8 x 5GHz? Itt az i9-9900KS processzor
2019. 10. 31
Hogyan épül a merev csöves számítógép? Most elmondjuk és megmutatjuk.
2019. 10. 30
GTX 1650 és 1660 SUPER - újra lecsapott az Nvidia
2019. 08. 26

Ha a sebesség számít! - Megfizethető 144Hz, 1ms és FreeSync az LG-től

Ha a sebesség számít!

Letisztult, egyszerű.

A termék hivatalos weboldala


Legutóbbi bemutatónkban az LG egyik felső kategóriában versenyző monitorát láthattuk, ami nagyszerű színei és egyéb extrái ellenére nem feltétlenül egyértelmű választás, és ez első sorban az árának köszönhető. Ma már nem ritkák a magas képfrissítéssel és alacsony válaszidővel rendelkező kijelzők, de mit tegyünk, ha nem szeretnénk százezreket költeni egy jó minőségű monitorra? Esetleg játékstílusunkhoz és igényeinkhez elsősorban a sebesség passzol, a színhűség vagy a tökéletes betekintési szögek pedig csak másodlagosak? A piacon már egyre több feltörekvő vállalat kevésbé ismert brandje is megtalálható, ám az árkülönbség még nem feltétlenül olyan mértékű, hogy megérje kockáztatni, és a nagy múltú márkák termékei helyett fejest ugrani az ismeretlenbe. Az LG megjelenítői az utóbbi években minden teszten nagyszerűen vizsgáznak, és a minden árkategóriában kínálnak nagyszerű ár-érték aránnyal bíró modelleket. Lássuk, hogy mit kínál az LG 24GL600F-B a játékosok számára a 70 000 Ft-os ársávon belül.

Külcsín és felszereltség

Kellemes, a csatlakozók pedig könnyen elérhetők


Az 24"-es LG 24GL600F-B a belépő szintű gamer monitorok tipikus képviselőjének tekinthető, bár ebben a sűrű kínálatban, még a megbízható gyártó ellenére is egy pár ezer forinttal drágábbnak érezhetjük a kelleténél. Ezt az érzetet elsősorban a TN panel keltheti bennünk, ugyanakkor a hasonló tulajdonságokkal ellátott IPS, illetve VA monitorok csak nem olyan rég bukkantak fel, és még magasabb árkategóriában találjuk őket. Lássuk, mit látunk, ha kivesszük a dobozból! A külsőt tekintve sok hasonlóságot fedezhetünk fel a 34GK950G modellel, így a márkánál tipikusnak mondható a V alakú talp, melynek alapja a stabilitást biztosító tömör fém, burkolata pedig matt fekete műanyag, hátoldalán piros festéssel.

A dizájnra is odafigyeltek


A gamer kódnévvel ellátott termékek tipikus jellemzője a fekete-piros kombináció, és ahogy a drágább típus esetén, itt is találunk egy kört a hátsó panelen, ami RGB ledek híján, egyszerű dizájnelemként szolgáló díszítésként szolgál. A borítás itt is az ujjlenyomatok távoltartó matt műanyag, középen a VESA 100 rögzítőpontok mellett jobb oldalon, a DisplayPort 1.4, a két HDMI 2.0b és a 3.5 mm-es audió csatlakozók sorakoznak. Számos gyártóval ellentétben a portok nem lefelé néznek, így jól láthatók és könnyedén hozzáférhetők, a kábelek elrendezése viszont így kevésbé praktikus.

Stabil, de a magasság nem állítható.


Ahogy a belépő szint környékére pozicionált termékeknél ez nem meglepő, USB elosztót nem kapunk, a nyak pedig nem biztosít majd lehetőséget a magasság állítására. Ez fájó pont, azonban a komplexebb állvány, minden esetben magasabb vételárral párosul, így be kell érnünk a vertikális dölésszög módosításával. Bár korábban számos olcsóbb modellt láttunk kávamentes dizájnnal, ebben az esetben viszont hagyományos keretet kapunk, a matt borítás viszont ide is kiterjed. A monitor OSD menüjének előhívását, ezúttal is az LG közkedvelt joystickes megoldása biztosítja, amit továbbra is az alsó szegély mértani közepén találunk. A kényelmesen kezelhető gomb segítségével, egy logikusan elrendezett listában navigálhatunk, ahol a szokásos beállítások mellett aktiválhatjuk a FreeSync-et, a játékhoz használható célkereszteket, a sötét területek megjelenítését javító Black Stabilizer módot, vagy a Motion Blur Reduction-t, ami az 1ms válaszidő esetén jelentkező elmosódást enyhíti. Apróság ugyan, de a menüpontokhoz rövid szöveges magyarázatot is olvashatunk, ami segíti a finomhangolást. 

Képesség

Precíz és könnyű kezelés


A monitort egy 23.6 hüvelykes, 1920x1080 felbontásra képes TN panellel látták el, mely jó szolgálatot tesz majd, ha a képfrissítés és a válaszidő a fő szempontunk. Az olcsó panelekre jellemző kompromisszummal van dolgunk, tehát a sebességért a betekintési szögekkel fizetünk, ám ez egy játékos számára, aki a monitorral szemben ülve koncentrál, nem okoz majd különösebb gondot. Viszont második kijelzőnek, esetleg alapszintű tartalomgyártáshoz, minden esetben jobban járunk egy olcsó IPS paneles megoldással. A hangzatos 1ms a gyakorlatban valahol 3.5 "grey to grey" környékén alakul, ami megfelel a hasonló kategóriás panelekből előcsalható értéknek, így megnyugodhatunk, a kép megfelelően éles, a mozgás kellőképpen gyors lesz. A Fastest móddal elérhető alacsonyabb érték esetén túllövést tapasztalhatunk, így az egyel lassabb Fast beállítást javasoljuk. Elérhető a FreeSync is, így amennyiben 48 és 144 között mozog a másodpercenként megjelenített képkockák száma, AMD és NVIDIA kártyákon is folyamatos, szakadás mentes képet élvezhetünk. Ehhez mérten jól alakul az input LAG is, így drágább monitorokhoz képest is kellemesen gyors reakcióidőre számíthatunk. Az igazi gyengepontokat a már említett gyenge betekintési szögek, és az alacsony színlefedettség jelentik. Utóbbi nagyjából 96%-os sRGB értéket jelent, és míg a fény eloszlása és ereje korrekt, az gyenge színmélység gyakran fakónak hat, és összességében távol áll a valósághű megjelenéstől. Kalibrációval valamelyest javítható az élmény, így ha tehetjük, szerezzünk be hozzá egy előre összeállított színprofilt.

Mit kapunk a pénzünkért?

Külső adapterrel dolgozik.


Kategóriájához mérten nagyszerű sebesség, gyors válaszidő, és alacsony bemeneti késleltetés. Megjelenése egyszerű de kellemes, az anyaghasználat korrekt, a menürendszer átlátható, a navigáció logikus. A FreeSync jó szolgálatot tesz, és az NVIDIA termékekkel is elérhető, így összességében gyors és éles képet kapunk, ami kompetitív, gyors reagálást megkövetelő játék esetén az elsőszámú szempont. A fekete leves, a viszonylag gyenge színekben és betekintési szögekben keresendő. Ugyan nem kategóriája legrosszabbja, de munkára, esetleg médiatartalmak fogyasztására, könnyen találunk jobb alternatívát, ha pedig játékra IPS vagy VA panellel szerelt kijelőzőt szeretnénk, hasonló sebességet valószínűleg csak drágábban találunk. Az LG 24 colos, 1080p-s, 144Hz-es és FreeSync képes monitora, webáruházunkban 67 000 Ft-tól elérhető.

KD - PCX

2019. 08. 26

Nem játék? Új grafikus architektúra az Inteltől!
Nem játék? Új grafikus architektúra az InteltőlA Supercomputing 2019 rendezvényen bemutatkozott az Intel új grafikus fejlesztése, mely egy szuperszámítógépben debütál majd Aki az utóbbi években tétlensége, lustasága, fantáziátlansa miatt kritizálta a vállalatot, az most talán végre valós okot kaphat, hogy felülvizsgálja eddigi véleményét, ugyanis az új fejlesztés komoly teljesítményt ígér. A 7nm-es Xe grafikus architektúra, három szegmensre osztódik. Elérhető lesz nagy teljesítményű és mesterséges intelligenciára épülő munkaállomások (HPC); adatközpontok; és végül az otthoni felhasználásra szánt rendszerek számára is. A „Ponte Vecchio” névre keresztel kártya az első kategóriát erősíti, azon belül is az extrém teljesítményre tervezett „exascale” rendszerekhez tervezték. Az Egyesült Államok természetesen továbbra is szeretne előkelő pozíciót a technológiai versenyben, így az Aurora, mely egy 1000 petaFLOPS teljesítményt meghaladó szuperszámítógép, két 7nm-es Sapphire Rapids Xeon CPU-val; és hat darab, teljes összeköttetésben álló Xe GPU-val dolgozik. A vállalat idővel piacra dobja az általános, illetve otthoni felhasználásra szánt változatokat is, ami 10nm-es gyártási technológiával készül, és 2020-ra várható. Az Intel eltér a hagyományosnak nevezhető, egy chipes megoldástól, az MCM dizájn (Multi-Chip Module) ugyanis több számítási egységet köt össze egyetlen kártyán, melyhez új típusú felépítést is alkalmazott. Ennek alapja, a hosszú évek terve
Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek új benchmarkja
Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek saját benchmarkjaRTX nélkül működik, és meglepően gyors a Crytek megoldása Az RTX videokártyákkal a nagyközönség számára is elérhetővé vált a sugárkövetés, azonban a kevés támogatott játék, és a bekapcsolás után tapasztalt teljesítménycsökkenés miatt, sokan már előre temetni kezdték. Bár egyre több játékstúdió épít az NVIDIA módszerére, azóta több fejlesztő is saját, célhardvertől független megoldás fejelsztésébe kezdett. A legendásan gépigényes Crysis alkotói, márciusban már bemutatták saját készítésű eljárásukat, mely nem igényli a Turing kártyákban található RT magok használatát, de független a DirectX Raytracing-től is, melyet a Microsoft fejleszt. A projekt tömör lényege, hogy leküzdje a technológia alkalmazását megnehezítő hardveres és szoftveres akadályokat. A csapat néhány éve, már sikereket ért el a SVOTI (sparse voxel total illumination) technikával, ami PC-re is elhozta a régóta várt globális megvilágítást. Erre épül és ezt fejleszti tovább az új módszer, mellyel valósághű tükröződés szimulálható, valós időben. A lehetőségek száma szinte végtelen, az árnyékoktól elkezdve rengeteg dolog kiszámítható vele, ám egyelőre a tárgyak visszatükrözésére fókuszálnak. A demót elindítva mi is kipróbálhatjuk, hogyan birkózik meg gépünk, a játékoknak látványos vizuális ugrást jelentő feladattal. A Neon Noir című benchmark mostantól mindenki számára elérhető, a letöltéshez csak egy Crytek Marketplace regisztrációra lesz szüksé
Poszt-apokaliptikus futárszolgálat - Előrendelhető PC-re a Death Stranding
Az év legmegosztóbb sci-fi kalandja előrendelhető PC-re PlayStation 4-en már játszható a Death Stranding, 2020-tól azonban véget ér a konzolos exkluzivitás Hideo Kojima neve az utóbbi években kevés gamer figyelmét kerülhette el, hiszen a különc művész státuszt maximumra járató fejlesztő mindent elkövetett, hogy önálló projektje figyelmet kapjon. A 2016-ban bejelentett játék elkészült, megjelent, és végre kiderülhet, mit is takar a végletekig feszített titokzatoskodás, és a következetesen levezényelt reklámhadjárat. Bár a játék fejlesztése szoros együttműködésben zajlott a Sony-val, jövőre a PC-s közönség is kiveheti a részét az egyedi megközelítésű kalandjátékból, ugyanis a megjelenéssel egyidőben megnyílt az előrendelés lehetősége is. Aki rendelkezik a PS4-es változattal, az bizonyára örömmel fogadta a teljes körű magyar fordítást, így reméljük, hogy a feliratozás a PC-s változatot sem kerüli majd el. Az előzetes félelmekkel ellentétben, nem csak az Epic Games Store kínálatában lesz elérhető, tehát Steamen is megtaláljuk, egységesen 60€-ért, vagyis nagyjából 20 000 Ft-ért. Az alkotó nevével egybeforrtak az olyan fogalmak, mint a rétegelt történet, az elvont megközelítés, és a rendhagyó játékmenet, a konzolos kiadásról készült tesztek pedig már fellelhetők, és sok ponton igazolják az előzetes sejtéseket. A sci-fi és természetfeletti elemeket házasító világ megismeréséhez, egy aprólékos, türelmet igénylő kalandon át vezet az út. Igazi rétegjátékról van tehát szó,
PCX 2006-2019.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres