fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 06. 07

Árcsökkenést is hozhat a szupergyors Seagate HDD

Az új fejlesztés nem csak a lemezek sebességére, de a gyártási költségekre is jó hatással lehetHangzatos berepülés!

Alig néhány évbe telt, és a kezdetben alacsony kapacitásuk és rövid élettartamuk ellenére is költséges SSD-k, ma már megfizethető alternatívát nyújtanak az olcsóbb, de lomhább merevlemezes adattárolókkal szemben. Ha viszont nem fogyasztói oldalról közelítünk, az ipari mennyiségű adathoz ipari tárkapacitásra van szükség, amihez továbbra is a kiforrott merevlemezes technológia szolgáltatja a legbiztosabb megoldást. Itt jön képbe a termékkategória veteránja, a Seagate, melynek új fejlesztése alaposan felpörgeti a lemezes tárolókat, egészen az SSD-k sebességéig.

66 év után ismét szintet lépett a HDD-technológia.


No persze nem érdemes a fejlett NVME meghajtókra gondolni, mindenesetre a Mach.2 néven bemutatott technológiával sikerült új szintre emelni ezt a 66. évét taposó adattárolási módszert. Márpedig a lemezes fronton világrekordnak számító 524 MB/s-os adatátviteli sebesség beéri a SATA szabványon kommunikáló SSD-ket. Ehhez a gyártó már három éve is igen közel járt, a Mach.2 ugyanis 2018-ban már bőven fejlesztés alatt állt, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy ne csak életben tartsa, de fel is zárkóztassa a HDD-ket a nagysebességű memóriachipes egységekhez. A tesztpéldány ekkor már stabilan tartotta a 480 MB/s-os adatátvitelt, és bár ezzel már elnyerte a piac leggyorsabb merevlemezének járó elismerést, a véglegesítés során ezt sikerült még feljebb tornászni. Ehhez ekkor még hozzácsapták a HAMR (Heat-Assisted Magnetic Recording) technológiát is, amivel a hosszútávú megbízhatóságot tolták ki az elvártnál is nagyobb időtávolságba.

Duplázza a meghajtók sebességét.


A Mach.2 ütőkártyája az úgynevezett multi-actuator technológia, mely az adatok olvasását és írását végző fejeket két különálló, de azonos időben mozgó csoportra osztja, hozzájuk egy-egy saját vezérlővel. A lemezsűrűség növekedésével lecsökkenő teljesítményt ezzel több mint ügyesen sikerült ellensúlyozni, mivel az írás és olvasás párhuzamosan is folyhat, így a korábbinál is pörgősebbé vált az adatelérés. Az Exos 2x14 modell nem a megszokott, percenként 7200-as fordulatszámot növeli, hanem a dupla vezérlős megoldásnak köszönhetően a másodpercenként elvégezhető műveletek számát, vagyis az IOPS-t emeli közel a duplájára. Az írás esetében ez az érték 384, míg olvasáskor 304 lehet, ráadásul eközben a válaszidőt is sikerült mindössze 4.16 ms-ra csökkenteni. Így tehát szokatlanul gyors reakciókat préseltek ki a kerregő és kattogó lemezes fémskatulyákból, melyek az SSD-k számára talán továbbra sem jelentenek komoly veszélyt, viszont a hagyományos HDD-khez képest kétszeres gyorsaságot kínálnak. Az sem utolsó, hogy a 200%-os ugrásért a korábban felhasznált energiának a 144%-ra van szükség, tehát a fogyasztást is sikerült vállalható keretek között tartani.

Párhuzamos fejmozgás, egyidejű írás és olvasás.


Ami talán kevésbé meglepő, hogy a technológia egyelőre vállalati környezetben kerülhet bevetésre, viszont a hírek szerint már elég sokan lecsaptak a dologra. A Seagate-től közvetlenül rendelhető Mach.2 állítólag olyan nagy érdeklődést keltett a céges partnereik körében, hogy fokozzák a gyártókapacitásukat. A Mach.2 Exos 2X14 amúgy egy 14 TB-os merevlemez, kétszer 7 TB belső elosztásban, de elvileg hamarosan elkészülhetnek a 30, 40, illetve az 50 TB-ot túlszárnyaló modellek is. Ami kifejezetten bíztató, hogy a gyorsabb meghajtók esetében a minőségellenőrzési folyamatok is lerövidülnek, a rövidre szabott teszteléssel pedig arányosan csökkenhetnek a gyártás költségei is. Amennyiben a Seagate nem ül rá a különbözetre, ez akár a meghajtók árán is megmutatkozhat, ami kifejezetten pozitív fejlemény lenne a rettegett chia kriptovaluta miatt dráguló tárolók után.

Nem állnak meg az 50TB-os kapacitásnál.


Kifejezetten érdekes látni, hogy ennyi év után a merevlemezek is igyekeznek tartani a tempót, azt pedig csak nagyon reméljük, hogy a nagyvállalatok ellátása mellett idővel az átlagos felhasználóknak is elérhetővé teszik a nagysebességű HDD-ket.

2021. 06. 07

Az MSI is előásta a 7 éves GT730 videokártyát
Egyre több cég teszi elérhetővé a hét éve megjelent GT730 videokártyát
Olyan időket élünk, amikor még a processzorokba integrált grafikus chipek is aranyat érnek, és még az olyan dedikált megoldások is érdeklődést kelthetnek, melyek nem sokkal képesek többre annál, hogy képet varázsoljanak a monitorunkra. Márpedig a globális chiphiány egyre abszurdabb következményeket von maga után, például egyre nagyobb számban és egyre meglepőbb árakon férhetünk hozzá az öreg GT730 videokártyához.
Nemrég volt szerencsénk kipróbálni és bemutatni egy olyan összeállítást, mely az NVIDIA által 2016-ban, nagyjából néma csendben kiadott GT710 videokártyát kapta meg, abból is az acélosabb 2GB DDR3 memóriával felvértezett szörnyeteget. Ez a tenyérnyi kis VGA már akkor is szült némi értetlenséget, ám arra valóban a mai napig alkalmas, hogy egy 1080p-s monitoron irodai munkát végezzünk, már ha nem vágyunk 60 Hz-nél magasabb képfrissítésre. Úgy tűnik, hogy ezek a gyártás szempontjából igencsak filléres chipek kiváló alkalmat nyújtanak a gyártóknak, hogy ismét több készletre való videokártyával lássák el a piacot. Ráadásul megtalálták azt a piaci rést, ami egy fokkal versenyképesebb teljesítményt kínál, mondjuk az AMD féle integrált Vega chipekkel szemben, viszont a gyártási költséghez, de még a reális bolti értékéhez képest is sokszoros áron lehet értékesíteni: köszöntsük a GT730-at, mely egyenesen 2014-ből integet felénk.
Ahogy azt több sajtóorgánum is leplezetlen csodálattal és némi
Ingyenes a Control az Epic Games Store-ban
Ezúttal egy igazán erős darabot kínálnak fel nekünk, továbbra is teljesen ingyen
Hozzászokhattunk, hogy az Epic Games minden héten egy, vagy akár több ajándék játékkal jelentkezik, mellyel nem titkolt céljuk, hogy saját platformjukhoz édesgessék a játékosokat. Ezt a hagyományt eddig még sosem törték meg, az viszont előfordult már, hogy a heti ingyen cím nem elégítette ki kellőképpen a GTA V-ökkel elkényeztetett közönség étvágyát. Ha a filléres pixelcsodák, vagy a kisebb független címek miatt egy kattintást is sajnálnánk, akkor a Max Payne és az Alan Wake alkotóinak legutóbbi őrülete talán elérheti az ingerküszöbünket.
Félreértés ne essék, a Control is egy rétegjáték, de az eladási mutatók alapján egy egészen széles rétegé, akik közt épp úgy megtalálhatók a fejlesztésért felelős Remedy stúdió elhivatott követői, mint azok, akik a köretként felkínált látvány mellé végre laktató főételt is szívesen látnának a tányérjukon. Nos, a finn fejlesztőkről sok mindent elmondhatunk, de azt semmiképpen sem, hogy nem szívvel és lélekkel dolgoznak, és ez legalább annyira meglátszik a műveiket meghajtó technológián, mint játékaik tartalmi szerkezetén, mely összetevőket az esetek többségében üdítő igényességgel forrasztják kerek egésszé. Csalódtunk a CD Projektben? Bátran fordítsuk a fejünket a Remedy csapata felé, akik a kezdetek óta alázattal fordulnak a munkájuk, és szerénységgel a közönségük, vagyis a játékosok felé. Márpedig aligha költöttek milliárdokat a reklámkampányra és a k
Feltörték az EA szervereit, vitték a FIFA forráskódját is
Közel egy terabájt adatot zsákmányoltak az EA-t feltörő hackerek
„Mindennapra egy betörés” – akár így is hangozhatna a hackerek jelmondata, ha nem tudnánk, hogy ennél valójában jóval több támadási kísérlet indul és jár sikerrel minden egyes nap. Ráadásul az egyik illegális akciónak most az egyik legnagyobb játékkiadó, az Electronic Arts esett áldozatul, melytől kifejezetten értékes adatokat emeltek el.
Ismeretlen tettesek sikerrel törték fel az EA, avagy Eletronic Arts néven közismertté vált játékkiadó rendszerét – derült ki a Vice online magazin tech-rovatának, a Motherboard szerkesztőinek beszámolójából, akik elsőként értesültek az esetről. A közel negyven éves óriásvállalat, mára a videojáték-ipar egyik legbefolyásosabb szereplőjévé nőtte ki magát, és számos saját, illetve út közben felvásárolt fejlesztőstúdiót üzemeltet az Egyesült Államokban és pár európai országban is. Többek között olyan címek segítségével tört előre, mint az egykor tömegeket vonzó Command and Conquer vagy SimCity sorozatok, a The Sims, vagy a szebb napokat megélt Medal of Honor és Need for Speed, a nemrég felújított Mass Effect trilógia, rengeteg egyéb sportjáték, de természetesen ők felelősek a Battlefield széria frissen bejelentett epizódjáért is. Úgy tűnik, hogy a háborús sorozat részben érintetté is vált a betörésben, ugyanis a látványos Frostbite grafikus motor forráskódja is illetéktelen kezekbe került, mely 2008 óta szolgáltatja a Battlefieldek technikai alapjai
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...