fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 02. 21
Arctic Freezer 7 X? Műszakváltás 15 év után
2020. 02. 20
A Keresztapa és a Számítógép. Don Marco és Adamo elrendezi.
2020. 02. 20
Cyberpunk 2077 és GeForce Now? Megjelenéskor akár telefonról is játszhatunk
2020. 02. 19
Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
2020. 02. 19
Ipari forradalom? Ingyenes az Assassin's Creed Syndicate
2020. 02. 19
A NAGY PROCESSZOR TESZT! 21 Intel és AMD proci erejét mértük össze.
2020. 02. 18
Már a falak is okosak? Az MIT felturbózza a Wi-Fi-t
2020. 02. 18
Korai hozzáférés? Comet Lake-S processzorokat árult egy webáruház
2020. 02. 17
Váratlan gyorsulás? GDDR6 memóriát kaphat a GTX1650
2020. 02. 17
A Metro Exodus végre Steamen, most 40%-os leárazással
2020. 02. 17
Corsair A500 - 10 év után újra léghűtés a Corsairtől
2020. 02. 16
Mit tud egy 270 ezres konfig Ryzen 3600 GTX1660Ti összeállításban?
2020. 02. 14
Ezek magyarok? - Ingyenes a Kingdom Come: Deliverance
2020. 02. 13
Víruspánik? Először marad el a Mobile World Congress
2020. 02. 13
Az új Windows 10 frissítés megöli a hangot és az internetet
2019. 04. 01

Gonosz lélek közeleg - Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 és Layers of Fear 2

13 perc tömény őrület - nem tréfál a Layers of Fear 2

A 2016-os Layers of Fear pszichológiai horrorja után idén újra ellátogathatunk az őrület mélységeibe

Nincs is ütősebb a házi pálinkánál


A Bloober Team első horror munkája vegyes kritikákat kapott, de a közönség alapvetően kedvelte. A felvetés, miszerint belső nézetből vezethetünk végig egy művészt a félelmei, és az azok mögött álló titkok táplálta összeomláson, alapvetően izgalmas koncepció. Sajnos önismétlő és egy idő után kiszámítható megoldásai miatt nem vált azzá, amit ígért, de ennek ellenére nyomasztó atmoszférája, a maga szürreális és absztrakt képeivel, érdemessé tették a végigjátszásra. Nem különben az Inheritance néven megjelent DLC, ahol a borult elméjű festő lánya regresszált és élte át gyermekkori traumáit, új perspektívákat adva a történetnek, vizuális és pszichológiai értelemben egyaránt.


Az alig negyed órás részletet szintén az idei PAX East rendezvényen rögzítették, és a felvétel nem spórol a nyomasztó és zaklatott pillanatokkal. Ez alkalommal egy színész képviseli a mentális pokolba csúszó művészt, aki egy óceánjárón ragad, mikor elveszti az utat felszínre törő őrülete labirintusában. A rövid videó kétségtelenül tömény és intenzív volt, amit nagyszerű látvánnyal és hatásosan megkoreografált jelenetekkel tálaltak a fejlesztők. A vizualitásra tehát egészen biztosan nem lesz panasz, ahogy az ijesztgetős jumpscare-ekből sem lesz hiány, már csak az a kérdés, hogy mit kínál a történet és hogy miként tálalják majd a játék teljes hossza alatt. Reméljük számíthatunk némi változatosságra, néhány okos feladványra és emlékezetesen felépített narratív megoldásokra, amik időtállóvá vagy akár új klasszikussá is avathatják a játékot, a műfaj kedvelői számára. Pontos megjelenési dátumot sajnos nem kaptunk a gameplay mellé, de már idén elérhető lesz PC-re, és a három legnépszerűbb játékkonzolra.

Folytatást kap a Vampire: The Masquerade – Bloodlines, érkezik a második rész

Már 15 éve, hogy megjelent a klánokba tömörülő vámpírok, modern kori krónikáját bemutató akció-RPG. A mai napig aktív rajongói közösséget most végre megjutalmazzák kitartásáért.

A 2004-es játék nem volt épp hibátlan darab, de a megszépült emlékekben már alig maradt hely a bugoknak, vagy a korszak legjobbjaihoz mért vizuális hiányosságoknak. A hiánypótló alkotás, tulajdonképpen egyedüliként ültette át az asztali, illetve élő szerepjátékos univerzumot, a belső nézetes FPS-ek világába, ám a sok pozitív kritika ellenére is egyfajta rétegjáték maradt. Ez persze nem izgatja a rajongókat, akik a mai napig foglalkoznak a játékkal, modokat és javításokat készítenek, ezzel életben tartva a hosszú ideje tetszhalott címet. A Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 bejelentése, az idei év egyik nagy meglepetése volt és egy ütős cinematic trailer kíséretében érkezett.



A Troika Games korábbi Interplay alkalmazottakból álló stúdiója hat évet élt meg és összesen három játékot készített, a 2004-es Bloodlines megjelenését követő évben pedig végleg feloszlott. A koporsó fedele azonban újra felnyílt, az elejtett szabálykönyvet pedig a Hardsuit Labs csapata veszi fel, akinek Bloodlines 2 lehet a legnagyobb sikere. A fejlesztők múltját vizsgálva kevés az emlékezetes darab, de az tény, hogy egy részük hosszú ideje dolgozik már a játékiparban, mindenesetre a korai Spec Ops kiegészítők, vagy a Fűrész mozik filléres játékadaptációi, nem éppen a legjobb ajánlólevelek 2019-ben. Azért aggódnunk sem kell, a készítők úgy néz ki tudják, hogy mire vállalkoztak. Több mint jó hír, hogy az eredeti játék írója és kreatív dizájnere Brian Mitsoda, illetve a Dishonored 2-ből ismerős Cara Ellison mellett, a tekintélyes szerepjátékos veterán, Chris Avellone is részt vesz a játék munkálataiban.

Aki ilyen sokáig alszik, az bizony szomjasan ébred


A cselekmény ezúttal Seattle városában játszódik, mely megalapítása óta a vámpírok kezében van. A hatalomért és vérért folytatott harcba egy fiatal vérszívóként, úgynevezett alacsony rangú Thinbloodként csöppenünk bele, és választanunk kell, hogy hol helyezkedünk el a klánok között zajló harcban. Annyi már bizonyos, hogy megint egy belső nézetű akciójátékot kapunk, ahol ismét központi elemként lesz jelen a szerepjátékos rendszer, továbbá régi barátként üdvözölhetjük az örökös éjszaka sötét atmoszféráját, és a World of Darkness univerzumára jellemző humort. Bejárhatjuk majd az egész várost, ami számos felfedezésre váró helyszínnel kecsegtet, veszélyes ellenfeleket és érdekes NPC-ket rejt, továbbá ahogy egy jó RPG-hez illik, döntéseink és cselekedeteink hatással lesznek az események alakulására. Olyannyira, hogy már a karaktergenerálásnál át kell gondolnunk, milyen hátteret is szánunk főhősünknek. Környezetünk reakciói, vagy az éjszakai életben betöltött szerepe nagyban függhetnek attól, hogy honnan jött és ki volt ő, mielőtt megkapta az örök életre kárhoztató Ölelést. A hangzatos ígéretek szerint tehát részletekben gazdag és izgalmas szerepjáték vár ránk, kasztunktól, illetve klánunktól függő képességeinkkel pedig egyedi harcokban vehetünk majd részt, legyen szó megfontolt lopakodásról, agresszív támadásról, nyers erőről, vagy más természetfeletti képességekről. 

Szerencsétlen kerék...


Mitsoda kitért rá, hogy induláskor érezni fogjuk a Thinbloodok kívülállóságát, tapasztalatlanok leszünk és kevés képességgel rendelkezünk majd, így hamar megismerjük a vámpírok világának szabályait és kegyetlenségét. A technikai oldalról viszonylag kevés információt osztottak meg a közönséggel, ám azt már lehet tudni, hogy a fejlesztők élnek az Nvidia segítségével és kihasználják majd az RTX által kínált lehetőségeket, így aki rendelkezik a megfelelő hardverekkel, egész biztosan fokozhatja majd a ködben úszó város horrorisztikus hangulatát. Szerencsére időről időre reagálnak a közönség kérdéseire is, így azt már megtudhattuk, hogy ez az epizód is modtámogatással érkezik, a végigjátszás pedig játékstílusunktól függően 30 óra körül alakul majd. Érdekesség, hogy bizonyos helyzetekben elhagyhatjuk majd az FPS nézetet és kívülről is látjuk majd karakterünket, az viszont nem tisztázott, hogy ez a lehetőség pusztán az esetleges átvezetőkre korlátozódik-e . A Cyberpunk 2077 után tehát újabb ígéretes szerepjáték jelent meg a horizonton, viszont a fejlesztés eme korai szakaszában sajnos nem számolhatunk be konkrét megjelenési dátumról. Aki ennek ellenére már most elkötelezett támogatója a kezdő vérszívónak, az előrendelheti Steamen, GOG-on, vagy akár az Epic Games Store felületén is, a PS4-es és Xbox One-os változatok pedig még nem kaptak hivatalos felületet, de egész biztosan érkeznek.

Dani - PCX

2019. 04. 01

Arctic Freezer 7 X? Műszakváltás 15 év után
Az Arctic megfizehető hűtője, kategóriájának egyik legjobban sikerült darabja volt, de a sok becsületesen ledolgozott év után végre kiérdemelte a nyugdíjazást. A Freezer 7 Pro hamarosan hátralép, hogy átadja helyét az új generációnak, ugyanis elkészült a Freezer 7 X. Ha egy termék képes tizenöt éven át megőrizni népszerűségét, az több mint elegendő bizonyíték arra, hogy valamit nagyon jól csinál. Az Arctic 7 máig az egyik legkedveltebb processzorhűtő, mely megjelenése óta mindössze a kompatibilis foglalatok számával bővült, és egy optimalizált Pro revíziót kapott, ugyanis se a gyártó, se a közönség nem érezte úgy, hogy megérett volna a leváltásra. Persze semmi sem tart örökké, a svájci vállalat pedig enged az új idők szavának, így végül újratervezte a nagy múltú modellt. A hatékonyságot szem előtt tartva, a hűtőbordák és a hőcsövek dizájnja is átalakult. Utóbbi esetében három helyett már csak kettő végzi a hőszállítást, viszont közvetlenül érintkeznek a processzorral, majd ahelyett, hogy szorosan egymás mellett haladnának, két felé ágaznak a jobb hőeloszlás érdekében. A 0.4mm-es alumínium bordázat 44 rétegből áll, melyet a 92mm-es ventilátor hűt, belül hidrodinamiks csapágyakkal, kívül stílusos, lamellákra fekvő kerettel. A légterelő nem csak külsőleg változott, hiszen a korábbi 2500 helyett, ezúttal maximum 2000 RPM fordulatszámot produkál, mely halkabb, összességében mégis hatékonyabb elődjénél. Az 7 Pro esetén a fülünk számára már korrekt 0.8 Sone értéket kaptunk, eh
Cyberpunk 2077 és GeForce Now? Megjelenéskor akár telefonról is játszhatunk
A GeForce Now már a megjelenés napján támogatni fogja a játékot, és elvileg a Ray Tracing opció is gond nélkül működni fog. A Cyberpunk 2077 szeptemberre halasztott startja nem csak a jobb optimalizációra adott lehetőséget, ugyanis az Nvidia-féle Ray Tracing funkció mellett GeForce Now támogatás is érkezik, az újdonságról korábbi cikkünkben már mi is hírt adtunk. Az Nvidia hivatalos közleményben osztotta meg a részleteket, miszerint a Steames változat az új szolgáltatáson keresztül is játszható lesz, már a megjelenés napján. Az ígéret szerint a Founder tagsággal bíró felhasználók RTX támogatással együtt fedezhetik fel Night City-t, és tökéletes optimalizáció mellett, akár egy Macbookon is élvezhetik azt. Ha esetleg a kiadó CD Projekt saját felületén, a GOG.com-on keresztül szereznénk be a játékot, a DRM mentes telepítőcsomag megvásárlása esetén a teljes bevétel a Lengyel stúdiót illeti, így viszont a felhő alapú játékról le kell mondanunk. Korábban a hasonló opciót kínáló Google Stadia is szóba került, ám erről csak annyit tudunk, hogy a 2077 idővel azon a platformon is elérhető lesz, viszont ott nem használhatjuk saját Steam fiókunkat. A játékokat minden esetben a Stadia rendszerén belül kell megvásárolnunk és csak ott érhejtük el őket, ebből a szempontból az Nvidia megoldása jóval rugalmasabb.  Akit elkapott a Cyberpunk láz, de nincs játékra alkalmas eszköze, tegyen egy próbát a GeForce Now időlimites ingyenes opciójával. Ha elégedettek vagyunk, talán érdem
Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
Amikor azt hittük, hogy az egyedi megoldások megjelenésével többé nem lesz gond az RX5700 széria hűtésével, az Asus ROG Strix megoldásai új bekezdést indítottak. A rossz tapasztalatok egyre csak gyűltek, az Asus azonban kiderítette a problémát és megoldást is ajánl. A ROG Strix a felső kategóriás termékekről és tuningra kihegyezett komponensekről szól, ám a gyártó ezúttal rendesen elnézett valamit. A vásárlók alig várták, hogy egy izmos hűtéssel felszerelt strapabíró kártyát kapjanak, ám a megjelenést hamarosan panaszos vásárlói bejelentések követték, a kártyák ugyanis indokolatlanul komoly melegedést produkáltak. Bár a gyártó az AMD-re mutogat, az a helyzet, hogy a problémáért mindkét fél felelős.  Jobb később mint soha, mondhatnák, ugyanis utólagos tesztek kiderítették, hogy az AMD téves információkkal látta el partnerét a hűtés rögzítéséhez szükséges nyomás mértékéről. Az elvégzett mérések során 50 és 70 PSI között értek el optimális teljesítményt, ezzel szemben az AMD eredetileg 30 és 40 PSI körül határozta meg, a megfelelő hőtovábbításhoz szükséges értéket. Bár az AMD valóban tévedett, a felelősség áthárítása nem túl elegáns, hiszen tökéletesen látszik, hogy az Asus egyáltalán nem tesztelte megfelelő alapossággal a szériát, mielőtt útjára bocsátotta a vásárlók felé. A helyzet megoldása a hűtést rögzítő csavarokban rejlik, a ROG kártyákon alkalmazott darabok egyszerűen nem elég szorosak a szükséges nyomás eléréséhez. A helyzet orvoslására sokan alátétekkel,
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres