fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 03. 11

Lángolt és részben leégett egy európai szerverpark

Magyarországon is érezték a hatását, bizonyos adatok végleg elvesztekSúlyos károk keletkeztek a hajnali tűzben.

Nem sokkal szerda éjfél után lángok csaptak fel az OVHcloud felhőszolgáltató franciaországi létesítményében. A Strasbourgban található szerverpark súlyos károkat szenvedett, az anyagi kár több szempontból is jelentős, de személyi sérülés szerencsére nem történt.


Súlyos károkat szenvedett az a négy fő adatközpontból álló telep, mely többek között Magyarországon is számos felhasználót lát el. A helyzetről valamivel hajnali négy előtt Octave Klaba, a francia vállalat alapító vezérigazgatója adott hiteles tájékoztatást Twitteren, és a vészhelyzeti tervek alkalmazásra szólította fel ügyfeleit. Ahogy írta, a tűz az SBG2-es adatközpontnál keletkezett, a tűzoltók pedig azonnal a helyszínre érkeztek, ám a nagyjából hat órán tartó oltási munkálatok alatt ezt a részleget már nem tudták megmenteni. A lángok nem sokkal hajnali egy óra előtt csaptak fel és a közel 100 tűzoltónak 7:20-kor sikerült elfojtani őket, ezalatt az SBG1 részben szintén leégett. Az SBG1 esetében 12 szobából 4 semmisült meg, az SBG3 és SBG4 viszont érintetlen maradt, de ideiglenesen azokat is kivonták a forgalomból. Ezek a területek szigorú őrizet alatt állnak, kizárólag egyes alkalmazottak és a biztonsági személyzet léphet be, a tűz okát pedig jelenleg is vizsgálják.


A OVHcloud egy nemzetközi szinten jegyzett, feltörekvő felhőszolgáltató, melynek jelenleg 27 állomása van Franciaországban, az Egyesült királyságban, illetve az USA-ban és Ausztráliában. Januárban jelentették be, hogy az Atos nevű francia nagyvállalattal közösen egy teljes mértékben európai központú, felhőszolgáltatást nyújtó infrastruktúra kiépítésébe kezdenek, mely független az amerikai szabályozástól. Bár Európában már most ők számítanak a legnagyobbnak, ezt a lépést biztonsági okokból is kifejezetten fontosnak tartják. Azon túl, hogy már a hatóságok szerint is legmagasabb szintű biztonsági előírások szerint működnek, lényegében alternatívát kínálhatnak az olyan nagykutyákkal szemben, mint a Google, a Microsoft vagy az Amazon. Terveik szerint a következő hetekben 10 ezer szerver elérhetőségén igyekeznek javítani, a leállított egységeket pedig fokozatosan állítják újra munkába március 15-én és 19-én.

A kiégett adatközpont (datacenterknowledge.com)


A helyzet az egyértelmű anyagi károk mellett azért is kellemetlen, mert több kormány hivatalos oldalának adatait is ők tárolták nem csak Európában, de még Afrikában is. Az esetnek még videojátékos körökben is komoly hatása volt, ráadásul jó esély van rá, hogy bizonyos adatok végleg elvesztek. A népszerű Rust nevű túlélős játékról van szó, mely az utóbbi időben átlag 200 ezer aktív játékost számlál havonta, a hajnali órákban pedig közel 84 ezer játékosát érte kellemetlen meglepetés. Sajnos az ideiglenes leállásnál súlyosabb a kár, ugyanis a játék európai szervereinek többsége a megsemmisült szobákban futott, a Rust hivatalos Twitteroldala pedig szomorúan arról tájékoztatta a közösséget, hogy a tűzvészben elveszett adatokat nem lehet helyreállítani. Utóbb kiderült, hogy összesen 25 szerverről volt szó, melyeknek egy részét már pótolták és újra hadrendbe állították, az elveszett adatok pedig a felhasználók játékon belül előrehaladását, illetve fejlődését érintette.


“Nagyon köszönöm az összes együttérzésről tanúskodó üzenetet, amelyet ma küldtetek nekünk! Szeretnék köszönetet mondani azoknak a csapatoknak, akik éjjel és nappal is dolgoztak. Ez volt a legrosszabb nap az elmúlt 22 évben, és nincs elég erős szó ahhoz, hogy elmondjam, mennyire rémesen érzem magam. Keményen dolgozunk az SBG1/3/4 mihamarabbi újraindításán” – olvasható Klaba legutóbbi bejegyzésében.

2021. 03. 11

Exynos 2200, az AMD és a Samsung közös mobilchipje
Bejelentették, de a kiszivárgott tesztek alapján kissé kiábrándító lehet az AMD-vel megtámogatott mobil SoC
A Samsung a napokban végre bejelentette az okostelefonokba szánt új, saját fejlesztésű mobilprocesszorát, az Exynos 2200-at. Ez nem kis lépés a vállalat számára, mivel a világon ez lesz az első olyan mobil SoC (system-on-a-chip), amely egy AMD RDNA 2 grafikus architektúrával rendelkező GPU-t is tartalmaz. Ez az evolúciós lépés elméletileg nem csak a mobiljátékok számára nyithatna új horizontokat, de a fejlettebb kiadások idővel a kézikonzolok következő generációjának is lökést adhatnak, hiszen ezzel olyan funkciók válnak elérhetővé, mint a hardveresen gyorsított ray tracing, avagy sugárkövetés. Kár, hogy az előzetes teszteredmények némileg lehűtik a kedélyeket.
Az AMD-vel való együttműködés már régóta zajlik a háttérben, hiszen a két vállalat először 2019-ben jelentette be az együttműködésüket megerősítő licencszerződés megkötését, ezt követően pedig az AMD tavaly megerősítette, hogy a Samsung "mobil SoC-k következő zászlóshajója" tényleg az RDNA 2-t fogja használni. Míg a közönség várta, hogy mi sül majd ki a közös munkából, múlt évben egy egészen bíztató előzetes szivárgott ki, mely természetesen egy RDNA 2-vel megtámogatott, 5G-s modemmel is felvértezett mobilchip volt, mely több érdekességet is tartogatott. Egyfelől a lapka elvileg nem a Samsung, hanem a TSMC 5nm-es eljárásával készült, azonban a grafikus gyorsító szívét egy négymagos, magonként 700 MHz-es
Nagyot zuhant a Netflix a tőzsdén, kevés az új előfizető
A vártnál kevesebb új előfizető jön, az USA-ban pedig emelték az előfizetési díjat
Miközben az Egyesült Államokban és Kanadában emelkednek az előfizetés költségei, a népszerű online tartalomszolgáltató jelentős értékvesztést könyvelhet el, miután látványosan bezuhant a tőzsdei árfolyama. A helyzetük azért közel sem tragikus, ám a nagyra nőtt online videotéka jelenleg kevésbé optimistán tekinthet a jövőbe, mint akár tavaly ilyenkor.
Nem tett jót a Netflix értékpapírjainak a vállalat ügyfélszámának várhatóan kedvezőtlen alakulása. A világ legnagyobb online videostreaming-szolgáltatójának számító cég, valamivel kevesebb új előfizetőt szerzett a legutóbbi utolsó üzleti negyedévében, mint amit az eredeti előrejelzések alapján vártak. Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy ez a visszaesés a közeljövőnek is szól, az év első negyedében ugyanis ennél sokkal kevesebb érdeklődőre számítanak. No persze a piacvezető továbbra is világszerte rengeteg nézőt szórakoztat digitálisan elérhető sorozat- és filmtárával, hiszen 221.8 millió aktív előfizetővel büszkélkedhet, a tőzsdét viszont ez az impozáns szám nem igazán hatja meg. Részvényeik múlt pénteken 21.8%-ot estek, mely a legrosszabb napjuk 2012. július 25. óta, amikor a részvényeik értéke 25%-ot zuhant. A gond abból fakad, hogy a tavaly várt 8.4 millió helyett 100 ezerrel kevesebb új előfizetőjük érkezett, mely igazából még nem tűnik komoly problémának. Azonban 2022 első negyedévére valóban drasztikus mértékben csökkenhet az újoncaik szá
A Take-Two kisajátítaná a rockstar, vagy a mafia szavakat
A GTA-ról ismert kiadóvállalat még az It Takes Two-t is beperelte a névhasonlóság miatt
Nem számít újdonságnak, hogy a jogtulajdonosok szeretnék kisajátítani egy-egy sikeres termékük nevét, illetve címét, melyhez adott esetben meg is van a joguk. A Grand Theft Auto szériát, illetve a fejlesztést végző Rockstar stúdiót birtokló Take-Two Interactive azonban az utóbbi időben egyre rosszabb arcát mutatja a közönség felé. Például számos egyéb címmel együtt kisajátítanák, illetve korlátoznák a Rockstar, a Mafia vagy a Bully kifejezéseket és azok használatát, nyomást gyakorolnak a hasonló neveket használó cégekre, és nemrég még a közkedvelt It Takes Two játék fejlesztőit is beperelték, akik végül le is mondtak a név használatáról.
Egészen abszurd szintre emelte a védjegykövetelésekkel kapcsolatos tevékenységét a Take-Two Interactive. Még ha nem is foglalkozunk azzal, hogy milyen állapotban engedték kiadni a felújított Grand Theft Auto játékokat, a botrány kapcsán egyre többet olvashattunk arról, hogy miként pereskednek a széria azon rajongóival, akik modok formájában igyekeztek új életet lehelni valamelyik klasszikus GTA epizódba. Az anyagi érdekeit a közönségével szemben is hevesen védelmező céget viszont jól láthatóan nem hatja meg az erős negatív visszhang. Egy ideje ugyanis több fronton is szerzői jogi háborút indított, melynek egyik leglátványosabb példáját az It Takes Two ellen indított bírósági per szolgáltatta. A számos "az év játéka" díjat besöprő, kreatív és látvá
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...