fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 01. 22
Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
2020. 01. 22
Őrült szerelők üvöltése! RX5500XT VS GTX1660Ti, Ryzen5 2600X vs Ryzen7 2700X?
2020. 01. 22
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
2020. 01. 21
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
2020. 01. 21
Kiderült mely Huawei készülékek kapják meg az új frissítést.
2020. 01. 21
Son Goku lenyomja a Jediket is! Jól fogy a Dragon Ball Z: Kakarot
2020. 01. 21
A Dying Light 2 megjelenése is csúszik!
2020. 01. 20
Olcsó? Akkor futás! - Xiaomi Mi AirDots bluetooth fülhallgató
2020. 01. 20
Apró, mégis sokakat zavaró frissítést adott ki a Google
2020. 01. 20
Első kézből? A nagy NAVI még idén bemutatkozik
2020. 01. 20
Kiszivárgott volna az RTX3080 és RTX3070?
2020. 01. 17
Mit tud a GTX1660 Fortnite, RDR2 és Rage2 alatt? Elég 100 FPS-re Full HD felbontáson?
2020. 01. 17
Liquid Freezer II 280 - impozáns AIO hűtés az Arctic-tól
2020. 01. 17
Elhalasztották a Cyberpunk 2077 megjelenését
2020. 01. 17
Árat csökkent az Nvidia - olcsóbb lesz az RTX 2060
2020. 01. 14

Duplázza a sávszélességet a DDR5, közeleg a megjelenés!

Már nyolc éve, hogy a DDR4 felbukkant, és 2015-ben nagyjából le is váltotta a DDR3-mat, mint az elsődleges memóriaformátumot asztali gépek, illetve szerverek számára. Az új év azonban új híreket hoz, ugyanis elérkeztünk a következő lépcsőfokhoz. A DDR5 közelít végső formájához, a Hynix pedig be is mutatott egy 64 GB-os modult.


A kezdeti lépésekről már 2017-ben hallhattunk, hiszen az első működő DDR5 modulokat már ekkor bejelentették, és az SK Hynix sem várt sokáig, első chipjének befejezésével. Korábban el kellett telnie némi időnek, míg a megjelenés után megfizethetővé vált az a sebességkülönbség, ami tömegek számára indokolta az újdonságok beszerzést, most viszont a gyorsulás piacon is látványosabbnak ígérkezik. Akár kétszer nagyobb maximális teljesítményt, gyorsabb adatátvitelt és alacsonyabb fogyasztást kapunk, mint amit a DDR4 nyújt.

Egyges szerverek már hajtják az új modulokat

A 64 GB RDIMM memória, egy RCC-vel ellátott szerverekbe szánt modul, pinenként 4800 MT/sec (megatransfer per second) adatátvitelre képes, a tető viszont a jelenlegi állás szerint 6400 MT/sec lesz, vagyis 6,4 milliószor továbbít majd adatot, egy másodperc alatt. Ez az érték DDR4 esetén 3200 volt, vagyis konkrétan duplázódik a maximális sebesség. Növekedett az egy modulra jutó chipek száma is, így elérhetővé válnak a 64 GB-os darabok is. Ez persze jó ideig nem lesz első számú igény az otthoni rendszerek számára, így az átlag felhasználó továbbra is válogathat az olcsóbb, 8 GB-os modulok között. A DDR5 RDIMM csatlakozója 288 érintkezőt kapott, és természetesen némileg eltér a DDR4 kialakításától, így a memóriák továbbra is csak a saját foglalatukba illeszkednek majd, a tévedés ezzel kizárt. Már a 3200 MHz-es DDR5 is 36%-kal nagyobb sávszélességet hoz egy azonos frekvenciájú DDR4-gyel szemben, a 4800 MT/sec modulok esetén a növekedés már 87%-os.

Jelentős gyorsulás, azonos frekvencián

Ahogy azt megszokhattuk, az újdonságok először a szerverek frontján kerülnek élesítésre, ás bár a pontos megjelenésre még várnunk kell, a Micron megkezdte a mintapéldányok szállítását, melyek az új generációs szerverekben kerülnek tesztelésre. A 10nm-es kategóriájú lapkákkal szerelt modulok egyelőre 3200 MHz-es effektív órajelen üzemelnek, és az eredmények függvényében, hamarosan várható a 6,4 Ghz-es darabok tesztfázisa is. A CRC már nem csak íráskor, de olvasás esetén is biztosít fejlett hibakeresést, ezzel együtt a DDR5 több területen is hoz érdemi fejlődést.

A következő csúcs 6400 Mhz lesz

Az új memóriák érkezését 2021-re datálják, kiszolgálásukhoz pedig a PCI-Express 5.0 is szükséges lesz, ami várhatóan a következő generációs szerverekkel bevezetésre kerülhet. Az Intel tavaly jelezte is, hogy a jövőre tervezett, 10nm-es Xeon processzorokat fogadó LGA 4677-es szerverplatformjába, integrálni fogja a PCIE 5.0-át, és a 8 csatornás DDR5 támogatást, ezzel pedig az AMD-t is megelőzheti.

2020. 01. 14

Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
Az UltraRAM névre keresztelt új technológia elképszető mértékben energiatakarékos, gyors, és elérhető vele a merevlemezektől megszokott tárkapacitás Az "unvierzális memória" az Egyesült Királyságban található Lancaster Egyetem kutatóinak áldozatos munkáját dícséri. A több éve még csak elméletként létező módszer végül formát öltött, és megszületett belőle az UltraRam, mely tárhelyként és RAM-ként egyaránt funkcionál. Eredményeik igazolásához, több cikket, illetve részletes kutatási dokumentációt is nyilvánosságra hoztak, és ez alapján már most komoly változásokat jósolnak, digitális eszközeink számára. A korábban általuk is elérhetetlennek tartott áttörést, január 7-én, az egyetem weboldalán tették közzé. Jelenleg két fő memóriatípust különböztetünk meg, a DRAM-ot és a flash-t, melyek tulajdonságaikat és céljukat tekintve is egymás ellentétei. A DRAM gyors és aktív szerepet tölt be, viszont a kezelt adatokat folyamatosan frissíteni kell, melyek azonnal elillannak, amint megszüntetjük az áramellátást. A flash értelemszerűen lassú, ellenben passzív állapotban is hosszú távon megőrzi adatainkat, ráadásul ma már jóval kisebb költségen képes a DRAM-nál lényegesen nagyobb tárhely biztosítására. Mi történt? Az UltraRAM úgynevezett NVRAM (non-volatile RAM), vagyis nem jellemzi a RAM-okra jellemző "feledékenység", és az első valóban sikeres próbálkozás a két lényeges szerep ötvözésére, méghozzá a hátrányok elhagyásával. Egyik legnagyobb különlegessége, hogy pontosan a DRAM sebe
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
A Valve megtalálta a tökéletes reklámfogást közelgő VR játékának népszerűsítéséhez: az ingyen játékot. Lehetetlennek tűnt, mégis megértük, hogy újabb hivatalos Half-Life cím készül a Valve műhelyében. A második rész előzményeit bemutató Half-Life: Alyx-nek sajnos csak a PC-s VR sisakok tulajdonosai örülhetnek, ám ők minden bizonnyal kérdés nélkül elő is rendelték a játékot. A kiadó kellemes akcióval hívja fel a figyelmet a megjelenésre, ugyanis az összes hivatalos Half-Life tartalmat ingyenessé teszi a nagyközönség számára, persze csak korlátozott időre. A márciusban érkező Alyx tesztelése tehát egy szűkebb réteg kiváltsága lesz, a klasszikus részek kihagyására azonban aligha lehet mentsége annak, aki kedveli az FPS, az akció, vagy akár a logikai játékokat. Ha mégsem játszottuk volna az FPS műfajt megreformáló Half-Life-ot, vagy a látványos fizikai szimulációt bemutató második részt, most bő két hónapunk lesz pótolni őket. Hogy teljes legyen az élmény, a promóciós időszak alatt a hivatalos kiegészítők is elérhetők, nem beszélve a temérdek közösségi modifikáció tartalmairól, vagy a rajongói frissítésekről, melyek javítják az égető hibákat, és csiszolnak a látványon is. Ha csak most ismerkedünk a műfajjal és bepótolnánk a klasszikusokat, esetleg ritkán játszunk, de nosztalgiázni vágyunk, a listán a Half-Life, a Half-Life: Blue Shift és Opposing Force csomagokkal, illetve a Half-Life 2 szerepel, két kiegészítő epizódjával együtt. A kívánt játékot a STEAM áruházából emel
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
Az alkotók benne lennének egy Control film elkészítésében, és már az író is bejelentkezett A Control kétségtelenül a Remedy nagy visszatérése volt, hiszen a közönség, és a sajtó is szerette a természetfeletti elemekben gazdag akciójátékot. Olyannyira, hogy a Los Angelesben megtartott The Game Awards rendezvényen elnyerte a legjobb látvényért járó díjat. A finn stúdió híres arról, hogy szereti filmszerűvé varázsolni játékait, ám ezúttal lehet, hogy szintet léphetnek. Gary Whitta neve sokaknak a Rogue One forgatókönyvírójaként lehet ismerős, de hozzá köthető a Star Wars Rebels animációs sorozat több epizódja is. A videojátékok világa sem idegen számára, hiszen olyan címek hátterének kidolgozásában vállalt szerepet, mint a Telltale-féle The Walking Dead, vagy a mára erős kult státuszt élvező 2006-os Prey. Az író néhány órája rajongói kérdésekre válaszolt Twitter oldalán, és aki esetleg követte az eseményt, izgalmas eseménynek lehetett tanúja. Az egyik felhasználótól azt a kérdést kapta, hogy melyik videojátékból látna legszívesebben filmes adaptációt, és hogy megírná-e hozzá a forgatókönyvet. A válasza egyszerűen csak annyi volt: "CONTROL. És igen." Az igazi meglepetés még csak ezután jött, ugyanis Thomas Puha, a Remedy kommunikációs igazgatója is felbukkant a bejegyzés alatt, és beszélgetésre invitálta a filmest. Természetesen ebből még korai lenne messzemenő következtetéseket levonni, és jogos a kérdés, hogy vajon jó ötlet megkockáztatni, egy újabb játékot feldolgozó
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres