fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 12. 09

Jön a God of War PC-re, itt a gépigény és a 4K trailer

A PlayStation előző generációjának egyik legnagyobb szenzációja hamarosan tényleg PC-re látogat, és szebb lesz, mint valahaVégre PC-n is az istenek szemébe nézhetünk.


Amennyire oda volt érte a fél világ, annyira sajnáltuk, hogy elsősorban PC-s oldalként nem igazán foglalkoztunk a PlayStation-exkluzív God of Warral. A második PS konzolon debütált széria a maga idejében igazán monumentális és epikus élmény volt, ráadásul egy lett azon játéksorozatok között, melyek képesek voltak életben tartani a kezdeti dicsőségüket. Tette ezt úgy, hogy a kiadó nem lökte félre valami divatosabb újdonságért, de folytatásként sem érte be valami összetákolt félmegoldással, melyet végül az eredeti klasszikus nevével próbált volna eladni. Inkább igazodott a modern kor elvárásaihoz, a játékra szánt költségvetést pedig intelligensen osztotta be, hogy egy rebootnak is beillő sokadik epizóddal a konzolgeneráció toplistás kedvencével lepje meg a közönséget.

Szebb lesz mint valaha, de ahhoz bizony CPU, és leginkább VGA is kelleni fog.


A Sony azonban nem csak ezzel tett újabb tanúbizonyságot kiváló üzleti érzékéről, de azzal is, hogy számos PS-re készült játékát megnyitotta a PC-s közönség számára is. De okosan főleg azokat, melyek már elég időt töltöttek a piacon megjelenésük óta, hogy talán csak az nem játszott velük, akit még egy ingyenes játékosztás alkalmával sem érdekelt. A God of War hasonló cipőben jár, hiszen 2018 áprilisában jelent meg, tavaly novemberben megérte a PS5 megjelenését, idén februárban pedig azt a frissítést, mellyel az újgenerációs gépen még szebben és gyorsabban vált játszhatóvá. Miután a fejlesztést végző Santa Monica Studio több elismerést már nem igazán tudott besöpörni, a folytatás pedig már játékmenet-előzetest is kapott, semmi akadálya nem maradt a PC-s verzió megjelenésének, melytől valójában már alig több, mint egy hónapra vagyunk.

A gépigény tűrhetőnek tűnik, de azért várjuk ki a végét.


A határidő közeledtével az Nvidia volt olyan kedves, és csepegtetett némi kedvcsinálót a felújított kiadáshoz, méghozzá egy 4K-s felbontáson is megtekinthető előzetes formájában, melyhez csatolta a várható gépigényt is. Utóbbi persze kezelhető némi bizalmatlansággal, hiszen az Nvidia azt mond, amit akar, és még biztosan sokan emlékeznek arra a hasonló, sablon kinézetű táblázatra, mely szerint a Cyberpunk 2077 futtatásához egy GTX 1060, illetve RX 580 az ajánlott videokártya. Ha viszont félretesszük a túlzott pesszimizmusunkat, akkor kifejezetten korrekt követelményeket láthatunk, Full HD-n például egy GTX 1070 kell a stabil 60 fps-hez, efölött természetesen már az RTX 3000 felső ligájából kell birtokolnunk egyet. Egy több mint 3 esztendős játékról van szó, ám ne feledjük, hogy még az öregedő PS4 konzolon is elképesztően részletgazdag élményben lehetett részünk, melyet most a világ összes Windows-os masinájához hozzá kellett igazítani, a feltuningolt PC-s verzióval érkező vizuális extrákat olvasva pedig valószínűleg nem lesz okunk panaszra.

Még csata közben is lesz időnk nézelődni!


Bár az Nvidia tájékoztatójáról van szó, szerencsére nem csak az amúgy jól bevált DLSS, de – az AMD hivatalos oldala szerint – a platformfüggetlen FSR teljesítménynövelő eljárás is elérhető lesz, tehát jó eséllyel az ajánlottnál gyengébb kártyával is összekaparhatjuk majd az áhított 60 képkockát. Utóbbi azért a régebbi kártyáknak járhat majd némi extra erőfeszítéssel, hiszen a fejlett fényhatások, tükröződési és időjárási effektek, vagy a magas felbontású árnyékok és környezeti elemek együtt még alacsony felbontásokon is izzasztók lehetnek.

Kirándulás és élet-halál harc egyben!


Szerencsére már nem kell sokat várni, hogy ezt megtudjuk, a God of War ugyanis 2022. január 14-én hivatalosan is tiszteletét teszi PC-n, méghozzá a Steam és az Epic Games Store platformokon.

2021. 12. 09

Reszkessetek VGA-k, beindult a Crysis 4 fejlesztése
A legendás, de leginkább legendás hardverigénnyel rendelkező akciójáték teljesértékű folytatást kap
Mi más juthatna először azon játékosok eszébe, akik megélték az első Crysis megjelenését, mint az elképesztő gépigénye? A német Crytek ambiciózus projektje szállóige lett, hiszen a játékosok még a megjelenését követő években is azon viccelődtek, hogy talán nem is lesz olyan asztali számítógép, mely magas felbontáson, maximális grafikai beállítások mellett, képes lesz maradéktalanul futtatni. Úgy tűnik, hogy a legnagyobb GPU-válság közepén a mémgyárak most friss muníciót kapnak, ugyanis nemrég bejelentették a negyedik rész érkezését.
A két folytatás ugyan már közel sem rúgott ekkorát, a harmadik rész óta viszont már 8 év is eltelt, a fejlesztők pedig új vizekre eveztek, például ők felelnek a "free to play" Warframe-ért, és a szintén multiplayerre fókuszáló, de rendkívül hangulatos Hunt: Showdon-ért. így a játék egykori rajongói talán már le is tettek róla, hogy a nanoruhás ámokfutást esetleg frissített, Remaster kiadáson túl is megismételhetik. Azonban ahogy az Alan Wake esetében is történt, az első Crysis – amúgy nem túl kiemelkedő – felújítása végül itt is többnek bizonyult egy klasszikus előrángatásánál és megfejésénél, hiszen mint kiderült, egy új játék előszeleként is szolgált. És valóban, jön a Crysis 4! Ezt már a fejlesztést végző Crytek jelentette be január végén, mellyel igazolták azokat a pletykákat, melyek egy ideje már elültették a játékosokban a
Yettel névre vált a Telenor márciusban
Nem csak itthon, de két másik országban is ezt a nevet vezetik be a tulajdonosok
Ahogy azt tavaly decemberben mi is megírtuk, hamarosan ismét átalakul Magyarország legkorábban beindított telekommunikációs szolgáltatója, melynek következtében a Pannon GSM és a Telenor után jó ideig egy harmadik néven találkozhatunk vele. Az előzetes szivárgások után most be is futott a hír a végleges választásról: a Telenor tavasszal Yettel néven folytatja tovább.
Majdnem 12 év után, a nevével együtt ledobja magáról a kék és fehér színekkel ábrázolt logóját a hazai Telenor. A változást hozó, zöld alapon fekete betűk a Yettel feliratot mintázzák majd, a hivatalos név pedig Telenor Magyarország Zrt. helyett Yettel Magyarország Zrt.-ként szerepel majd a cégjegyzékben. A nagy arculatváltásra március 1-én kerül majd sor, de az átalakulás munkálatai már január 27-tel megkezdődtek, melyek a felszínen nem igen lesznek észlelhetők. A változásról már a telenor.hu is tájékoztatja az érdeklődőket, ahol a szolgáltató igyekszik mindenkit megnyugtatni, hogy a márkanév cseréje az ügyfelek számára semmilyen érdemi változást, vagy nehézséget nem okoz majd.
Ahogy azt a tájékoztatóban olvashatjuk, az előfizetéses csomagok továbbra is a szerződésekben foglaltak szerint vehetők igénybe, érdemi tarifaváltozásra – legalábbis a névváltás miatt – nem kell készülni, tehát továbbra is a megszokott feltételek maradnak érvényben. Néhány csomag neve valószínűleg új fantázianevet kap majd, de sem a
Teljes körű a Messengerben a végpontok közti titkosítás
Idővel ez lesz az alapállapot, de egyelőre megmarad választható lehetőségnek
Kevés általánosabb igény van manapság a digitális csatornákon történő kapcsolattartásnál, mellyel természetesen kéz a kézben jár ragaszkodásunk a privát szféránkhoz. Utóbbira azonban jóval kevesebb biztos alternatíva van, mint ahány chat funkcióra tervezett szolgáltatásból válogathatunk. Éppen ezért furcsa, hogy a Facebookból ismerős Messenger milyen soká váratta népes közönségét, mire végre megfelelő titkosítást adott a világ legtöbbet használt kommunikációs alkalmazásához, melyet a mai naptól kezdve mindenki számára elérhetővé tettek.
A közelmúltban Facebookról Meta névre váltó Facebook végre eljutott arra a pontra, hogy behozza sok éves lemaradását, és minden Messengerben beszélgető felhasználója számára elérhetővé tegye a végpontok közötti titkosítást. Az elmúlt években számos alkalommal szóba került a funkció iránt egyre növekvő globális igény, melyet csak tovább tetézett, hogy az egymást követő biztonsági és adatszivárgási incidenseik után is csak halogatták a bevezetését. 2020-ban bejelentették az érkezését, tavaly pedig sűrűsödtek a változásokkal kapcsolatos hírek, a közösségi oldal pedig azt is elárulta, hogy már javában zajlik a titkosított beszélgetések tesztelése, melyet hamarosan aktiválni is fognak. Úgy tűnik, hogy ezúttal nem kell meghallgatnunk Mark Zuckerberg kijelentéseit a Meta "adatvédelemre és magánszférára összpontosító jövőképéről", egyszerűen csak megjelent a messenge
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...