A PlayStation elõzõ generációjának egyik legnagyobb szenzációja hamarosan tényleg PC-re látogat, és szebb lesz, mint valaha
Amennyire oda volt érte a fél világ, annyira sajnáltuk, hogy elsõsorban PC-s oldalként nem igazán foglalkoztunk a PlayStation-exkluzív God of Warral. A második PS konzolon debütált széria a maga idejében igazán monumentális és epikus élmény volt, ráadásul egy lett azon játéksorozatok között, melyek képesek voltak életben tartani a kezdeti dicsõségüket. Tette ezt úgy, hogy a kiadó nem lökte félre valami divatosabb újdonságért, de folytatásként sem érte be valami összetákolt félmegoldással, melyet végül az eredeti klasszikus nevével próbált volna eladni. Inkább igazodott a modern kor elvárásaihoz, a játékra szánt költségvetést pedig intelligensen osztotta be, hogy egy rebootnak is beillõ sokadik epizóddal a konzolgeneráció toplistás kedvencével lepje meg a közönséget.
A Sony azonban nem csak ezzel tett újabb tanúbizonyságot kiváló üzleti érzékérõl, de azzal is, hogy számos PS-re készült játékát megnyitotta a PC-s közönség számára is. De okosan fõleg azokat, melyek már elég idõt töltöttek a piacon megjelenésük óta, hogy talán csak az nem játszott velük, akit még egy ingyenes játékosztás alkalmával sem érdekelt. A God of War hasonló cipõben jár, hiszen 2018 áprilisában jelent meg, tavaly novemberben megérte a PS5 megjelenését, idén februárban pedig azt a frissítést, mellyel az újgenerációs gépen még szebben és gyorsabban vált játszhatóvá. Miután a fejlesztést végzõ Santa Monica Studio több elismerést már nem igazán tudott besöpörni, a folytatás pedig már játékmenet-elõzetest is kapott, semmi akadálya nem maradt a PC-s verzió megjelenésének, melytõl valójában már alig több, mint egy hónapra vagyunk.
A határidõ közeledtével az Nvidia volt olyan kedves, és csepegtetett némi kedvcsinálót a felújított kiadáshoz, méghozzá egy 4K-s felbontáson is megtekinthetõ elõzetes formájában, melyhez csatolta a várható gépigényt is. Utóbbi persze kezelhetõ némi bizalmatlansággal, hiszen az Nvidia azt mond, amit akar, és még biztosan sokan emlékeznek arra a hasonló, sablon kinézetû táblázatra, mely szerint a Cyberpunk 2077 futtatásához egy GTX 1060, illetve RX 580 az ajánlott videokártya. Ha viszont félretesszük a túlzott pesszimizmusunkat, akkor kifejezetten korrekt követelményeket láthatunk, Full HD-n például egy GTX 1070 kell a stabil 60 fps-hez, efölött természetesen már az RTX 3000 felsõ ligájából kell birtokolnunk egyet. Egy több mint 3 esztendõs játékról van szó, ám ne feledjük, hogy még az öregedõ PS4 konzolon is elképesztõen részletgazdag élményben lehetett részünk, melyet most a világ összes Windows-os masinájához hozzá kellett igazítani, a feltuningolt PC-s verzióval érkezõ vizuális extrákat olvasva pedig valószínûleg nem lesz okunk panaszra.
Bár az Nvidia tájékoztatójáról van szó, szerencsére nem csak az amúgy jól bevált DLSS, de – az AMD hivatalos oldala szerint – a platformfüggetlen FSR teljesítménynövelõ eljárás is elérhetõ lesz, tehát jó eséllyel az ajánlottnál gyengébb kártyával is összekaparhatjuk majd az áhított 60 képkockát. Utóbbi azért a régebbi kártyáknak járhat majd némi extra erõfeszítéssel, hiszen a fejlett fényhatások, tükrözõdési és idõjárási effektek, vagy a magas felbontású árnyékok és környezeti elemek együtt még alacsony felbontásokon is izzasztók lehetnek.
Szerencsére már nem kell sokat várni, hogy ezt megtudjuk, a God of War ugyanis 2022. január 14-én hivatalosan is tiszteletét teszi PC-n, méghozzá a Steam és az Epic Games Store platformokon.