Kameranézetet nem, mûfajt viszont vált a kultikus akciójáték várva várt folytatása
Mikor szeptemberben bejelentették, októberben pedig meg is jelent az Alan Wake felújított változata, akkor már sejthettük, hogy a Remastered kiadást az egyre gyakrabban emlegetett második rész felvezetõjének szánják. És nem csalás, nem ámítás, végre az õrület határán átbillenõ író és a rajongók is együtt zárhatják majd le a levegõben hagyott történetet, a fejlesztõk ugyanis bejelentették a folytatást.
Bár az Alan Wake Remastered elsõsorban a konzolos felhasználóknak, és azon belül is a PlayStation tulajoknak volt kellemes meglepetés, a Remedy kultjátékának újrakiadása aligha azért született meg, hogy kedveskedjen a PS-es játékosoknak, akik anno kimaradtak az Xbox 360-ra, majd PC-re is megjelent eredetibõl. Sokkal inkább azt az ésszerû marketing célt szolgálta, hogy viszonylag kevés pénzbõl az aktuális játékosgeneráció látómezejébe emelje a 2010-es címet, mely így ráadásul még vissza is hoz némi pénzt az újabb eladásokból. Bár friss változat szereplõinek lecserélt arcai a rajongókat furcsa meglepetésként érték, a látványon elvégzett munka valóban jót tett neki, az új végigjátszás pedig mindenkit emlékeztethet, hogy miként is hagyott minket lógva a játék az ikonikussá vált zárómondatával. Aki pedig már 11 éve bosszankodik a zavaros csavar miatt, az most vegyen egy nagy levegõt, a folytatás hírét ugyanis az író és egyben a csapat kreatív igazgatója, Sam Lake közölte a közönséggel.
A bejelentés az idei a The Game Awards évzáró esemény egyik legnagyobb meglepetése volt, ahogy az a kevés részlet is, melyet a háttérben már javában készülõdõ játékról megtudhattunk. Az elsõ és egyben legfontosabb, hogy a fejlesztõgárda a 2001-es Max Payne óta elsõ alkalommal hátrahagyja az akciójátékos kereteket, ám szerencsére nem egy körökre osztott JRPG-t vagy kártyajátékot kapunk. Az Alan Wake II hivatalos mûfaji besorolása nemes egyszerûséggel túlélõhorror lett, mely nem csak a korábbi pszichológiai akció-thrillerbõl tûnik organikus fejlõdésnek. Ez a régóta, de csak lassan beérõ lépés izgalmas új horizontokat nyit a játékmenet terén kissé egysíkú alkotásokban utazó fejlesztõgárdának is, miközben tökéletesen passzol a sötétség erõivel harcoló, és saját elméjében rekedt figura történetéhez. Aki hallotta már beszélni a Remedy nevében mindig lelkesen nyilatkozó Sam Lake-et, az tudhatja, hogy szereti a nagy szavakat, mindenesetre az õt kérdezõ mûsorvezetõ számára azt nyilatkozta: "Tudjuk, hogy ez egy elég ijesztõ élmény lesz".
A játékot bemutató felvételekre ugyan még várnunk kell, ám egy rövid, élõszereplõs kedvcsináló videón visszatért a fõhõst megformáló Ilkka Villi, aki Matthew Porretta ismerõs hangján megmutatta, hogy az igazi túlélõk nem érnek rá borotválkozni, de persze arrafelé a fodrászok is elég veszélyesen kezelhetik az ollót. A trailerbõl az is kiderült, hogy az eredeti játék helyszínei mellett valószínûleg ismét ellátogatunk New Yorkba is, mely a Max Payne mellett az Alan Wake-kel közös univerzumon osztozó Control alaphelyszíneként is szolgált. Igaz, utóbbi esetében ez talán csak akkor érdekes, ha esetleg az író karaktere valahogy eljutna a rejtélyes Oldest house bejáratához, mindenesetre a változatos helyszínek rengeteget emelhetnek az amúgy is erõs alaphangulaton, mely a Remasteredben bizonyította, hogy mit sem vesztett eredeti fényébõl. Ahogy azt nemrég az író egy blogbejegyzésben is megírta, a folytatás már annak idején is a koncepció része volt, ellentétben a Max Payne-nel, ahol egyetlen kerek történetet akartak bemutatni. Ez után egy értékes párhuzamot vont Alan alkotói vesszõfutása és a játék folytatásának nehézkes összehozása között, mivel a játék az elsõ rész óta állítólag folyamatosan alakult és várta, hogy végre elérkezzen a megfelelõ lehetõség.
Végül elérkezett, azt pedig szintén megtudhattuk, hogy a játékot úgy tervezték meg, hogy azok is teljes élményt kapjanak, akik esetleg nem játszottak az elsõ résszel, de ez az új túlélõhorror kíváncsivá tette õket. Az biztos, hogy atmoszférában és hangulatban nem lesz hiány, a Control ismeretében pedig egy állításukat egészen biztosan komolyan vehetjük, miszerint az Alan Wake 2 lesz a stúdió valaha készült leglátványosabb játéka. Kiderült, hogy a Remedy továbbra is a saját Northlight grafikai motorját használja, így az Unreal 5 techdemo mellé már készül egy újabb erõdemonstráció, mely nem kizárt, hogy a megjelenéshez kitûzõtt 2023-as évben is a legszebbek egyike lesz. Arra azonban érdemes felkészülni, hogy az aktuális konzolgeneráción túl PC-re csak az Epic Games Store-ból lehet majd beszerezni, mivel a kiadásért az Epic felel.
"Az ötletek olyanok, mint a hal. Ha kis halat akarsz fogni, maradhatsz a sekély vízben. De ha meg akarod fogni a nagy halat, akkor mélyebbre kell menned" – idézett Sam Lake a Twin Peaks bevallottan erõs inspirációt nyújtó rendezõjétõl, David Lynchtõl, majd hozzá tette: "Az Alan Wake 2 a mi nagy halunk".