Sajnos nem ez az első eset, ám ezúttal valaki meg is sérült a gyártó hibás készüléke miatt
A hét éve felbukkant OnePlus sokáig igazi sikertörténetként mutatott példát a konkurenciának, hiszen egy volt azon kínai telefongyártók között, melyek a prémium márkák csúcskészülékeihez mérve mérsékelt áron kínáltak jól felszerelt mobilokat. Sajnos az egyik termékük nem csak pozitív tulajdonságaiban közelítette meg az ismertebb gyártókat, ugyanis a Samsunghoz hasonlóan nekik is sikerült kigyulladásra hajlamos mobilt gyártani, a napokban megismétlődő baleset pedig égési sérülésekhez vezetett.
Az árkategóriájukon belül meglepően erős hardverrel és jó összeszerelési minőséggel bíró mobilok hamar felkeltették a sajtó, és természetesen a fogyasztók érdeklődését is, kezdetben ráadásul még fel is kellett iratkozni rájuk, mely tovább növelte az exkluzivitás érzését. Az elmúlt évek növekedésével együtt azonban elkerülhetetlenné váltak a kritikát érdemlő hiányosságok is, melyek végül a rettegett „robbanó telefon” jelenségben csúcsosodtak ki. Az ijesztő hiba a OnePlus esetében az idén nyáron megjelent Nord 2 készüléknél ütötte fel a fejét, és úgy tűnik, hogy sajnos nem egyedi esetről van szó. Az először augusztusban, majd szeptemberben jelentett incidensek néhány napja nem csak megismétlődtek, de a lángok ezúttal súlyos égési sérüléseket is okoztak a mobil tulajdonosának.
November 3-án egy Suhit Sharma nevű férfi csalódott sorokat intézett a OnePlus indiai képviselete felé, melyhez kifejezetten ijesztő fotókat is társított. A Twitteren közölt bejegyzésben először egy rendesen kiégett Nord 2 készülék volt megfigyelhető, az feltöltő azonban ennél jóval messzebre ment. Hogy igazát bizonyítsa, az egyik képen látható volt egy megégett farmernadrág, és sajnos 9 éves fiának a sérült lába is, mely a zsebében váratlanul kigyulladó telefon miatt durván megégett (megtekintése csak saját felelősségre). A képek alapján úgy tűnik, hogy a mobil bal széle rendkívül heves módon éghetett, a fiú és a készülék állapota alapján ez talán az eddigi legkomolyabb eset, ami a OnePlus-hoz köthető. A vállalat pár órával később reagált és egy kimért válaszreakcióban arra kérte a férfit, hogy vegye fel velük a kapcsolatot, hogy az eset hivatalos kivizsgálása megkezdődhessen.
A férfi később friss információkkal is szolgált, melyből mindössze annyi derült ki, hogy folyamatos kapcsolatban vannak a vállalat R&D (kutatás és fejlesztés) részlegének munkatársaival, akikkel együttműködik a meghibásodás okainak vizsgálatában. A OnePlus visszafogott kommunikációja azonban kissé aggasztja a felhasználókat, ami annak tükrében nagyon is érthető, hogy ez már a harmadik felrobbanó, vagy kigyulladó példánya a Nord 2 szériának, bármiféle nyilvánosságra hozott eredmény nélkül. Mint kiderült, ezzel együtt eddig három hasonló esetet jelentettek: az elsőt még augusztusban, mikor nő egy táskájában robbant fel egy Nord 2, a másodikat pedig szeptemberben, mikor egy Delhiben élő ügyvéd szintén megsérült a kabátzsebében kigyulladó mobil miatt. A jogász beszámolója szerint először a hastájéki forróságra és a füstre lett figyelmes, ezért le is dobta a felső ruházatát irodája padlójára, benne a telefonnal, mely nem sokkal később egy robbanás kíséretében "távozott". A készülék állítólag alig volt tíz napos és csak 3 napja használta. Az esetet követően először a rendőröket hívta, majd orvoshoz ment, végül az eredmény ismeretében be is perelte a gyártót.
Az Indiában rendkívül népszerűnek számtó OnePlus megítélése akkor kezdett el meredeken zuhanni, mikor válaszukban az ügyvéd vádjait félrevezetőnek, sőt hazugságnak titulálták. A hölgy esetében még aggodalmukat fejezték ki és szintén kapcsolatfelvételre öztönözték, ám az ügyvéd esetében állítólag élesen hangnemet váltottak és azt állították, hogy a férfi hamis információkat tett közzé, azzal a céllal, hogy lejárassa vállalatot. Szerintük a telefonja külső tényezők miatt robbant fel, és felszólították a Twitteren megosztott képek és bejegyzések eltávolítására.
"Az ilyen eseteket komolyan vesszük. Csapatunk már felvette a kapcsolatot a felhasználóval, és folyamatban van a részletek összegyűjtése a további kivizsgálás érdekében" – áll a OnePlus India közleményében, melyet az aktuális eset után adtak ki. Nagyon úgy tűnik, hogy ezúttal már óvatosabban állnak a történtekhez, és remélhetőleg valóban komolyan veszik a dolgot, nem csak a felhasználók, de a vállalat jövőjének érdekében is.