Hamarosan futurisztikus online lövölde érkezik a Rainbow Six Siege fejlesztõitõl
A Ubisoft nem csak menetrendszerû Assassin’s Creed epizódjaival, és a végtelenségig facsart Far Cry szériával altatja a közönségét, hiszen az utóbbi években több multiplayer címmel is elõállt, melyek némelyike egészen sikeres lett, és még most is kap friss tartalmakat. Most viszont úgy nézi ki, hogy elirigyelték a Respawn Enterainment és az Electronic Arts módszereit, így akárcsak az Apex Legends, úgy a franciák battle royale játéka is teljes titokban készült el. A vaskos szivárogtatás a Slasher fedõnéven is ismert Rod Breslau, e-sport újságíró és kommentátor mûve volt, aki Twitteres bejegyzésében, az érdekes részletek mellet még a játék várható megjelenés idejét is megszellõztette. Egy gyors játékmenettel megáldott FPS-rõl van szó, és ha a címe nem lenne elég beszédes, a korai hozzáféréssel megajándékozott streamerek közvetítéseibõl kiderül, hogy ezúttal is sci-fi környezetben gyepálhatjuk egymást.
A Ubisoft Montréal alkotása Prisma Dimensions munkacímen készült, és egy tripla A kategóriás belsõ nézetû lövöldözõs játék lett, mely végül Hyper Scape néven láthat napvilágot. Mint kiderült, a Call of Duty: Warzone-hoz és az Apex Legendshez hasonlóan, ez is „free to play” modell keretében lesz elérhetõ, és bár PC-n debütál, ha minden igaz, idõvel a két nagyobb konzolon is tiszteletét teszi, méghozzá teljeskörû crosspaly támogatás kíséretében. Az újdonságot azonban nem csak az ingyenességgel próbálják vonzóvá tenni, ugyanis a fejlesztõk szoros együttmûködésben dolgoztak a Twitchcsel, akik különleges interaktív funkciókat integráltak a játékba, melyekkel az online közvetítések követõi közvetlenül is hatást gyakorolhatnak a játékra.
Állítólag korábban sosem látott megoldásokról van szó, bár a jobb sorsot érdemlõ Darwin Project pont valami hasonlóval próbálkozott. A különféle hivatkozási pontok ellenére, azért szorult némi egyéniség is a játékba, a mérkõzést például nem csak lövöldözéssel, vagy túléléssel nyerhetjük meg. Ha felvesszük és kijuttatjuk a pályáról az úgynevezett Crownt, akkor még a játéktér végsõ szûkülése, vagy a teljes állomány elhalálozása elõtt miénk lehet a gyõzelem. A trükk az, hogy aki magára vállalja ezt a terhet, az egészen addig nem teheti le, míg sikerrel nem jár, vagy amíg le nem lövik. Utóbbira viszont igen nagy lesz az esély, ugyanis az értékes ereklye hordozója mindenki számára láthatóvá válik, így azonnal megindul utána a hajtóvadászat.
Elsõ benyomások
A közvetítések alapján látszik, hogy a Ubisoft próbálta úgy keverni a népszerûbb FPS játékok elemeit, hogy némi egyediséget is csempészett a receptbe, miközben átmentett néhány szerethetõ elemet olyan ígéretes FPS játékokból, melyek idõközben elvéreztek a piacon. A felületes megtekintõk valószínûleg azonnal Overwatchot és Apex Legendst kiáltoznak majd, de csak részben lesz igazuk, ugyanis legalább ennyi Unreal Tournament is van a játékban, és akár a gunplay, akár a rugalmasan kezelt gravitáció jut eszünkbe, a rövid életû Lawbreakers hatása úgyszintén érezhetõ. A sajnálatosan rövid karriert megért Darwin Projektbõl, a játékteret zónákra szûkítõ mechanikát, és a jól beharangozott közönségszavaztatós funkciót emelte át. Utóbbi szerepe nagyjából sejthetõ volt, így többek között lehetõségünk van extrákat megszavazni a Twtichen megfigyelt játékosoknak, de elvileg ennyiben nem merül ki a dolog.
A Hyper Scape egyelõre csak három fõs csapatokkal játszható, 99 fõs meccsek keretében, egy igen méretesre sikerült pályán. Ó, te jó ég az a pálya! Akármelyik korábbi akciójátékhoz is hasonlítjuk, az biztos, hogy a Hyper Scape hadszínterét adó városban egymást érik a gigantikus felhõkarcolók, melyekrõl ráadásul olyan magasságba lõhetjük ki magunkat, hogy jóformán a sztratoszférából alázuhanva oszthatjuk az áldást. Ja igen, természetesen nincs „fall damage”, így bátran ugrándozhatunk. Az áldást pedig egy rakás sci-fi ágyúval oszthatjuk, a csavar pedig az, hogy alapvetõen minden földön heverõ (lebegõ) fegyver alapszintû, ám ha találunk belõle még egyet, a kettõ összeolvad (Fusion), és egy fejlettebb változattá alakul. Ugyan ez igaz a speciális képességekre, mert természetesen azok is vannak, és szintént fejleszthetõk. Itt bizony a pajzs, vagy az élettöltés egy kategóriába esik a különleges támadásokkal, vagy épp a teleporttal, tehát nagy körültekintéssel válogassunk, mivel fegyverbõl és extrákból is legfeljebb kettõ-kettõ lehet nálunk egyszerre. Ami izgalmas, hogy minden négyszer fejleszthetõ tovább, szóval, ha ügyesek vagyunk, egészen halálos kombinációkat tudhatunk magunknál.
Szót érdemel az újraéledés lehetõsége is. Bár életerõnk idõvel újra visszatöltõdik, ha végleg padlót fogtunk, társaink itt is a talpunkra állíthatnak. Ezen mechanika egy érdekes extra csavarral pörgeti még feljebb, az itt szokásosnak számító õrült játékmenetet, a halottak ugyanis egyfajta alternatív síkra kerülnek, de továbbra is a pályán maradnak. Ilyenkor a bolyongók láthatatlanul figyelhetik az eseményeket, és természetesen gond nélkül megsúghatják (OTT VAN, OTT VAN!!!!!) a többieknek az ellenfelek pozícióját. Ha maradtak túlélõ cimboráink, revive csak a város elõre megjelölt pontjain lehetséges, a feltámasztáshoz tehát nekünk is mozognunk kell. Érdemes még megemlíteni, hogy igazán intenzív tûzharcokra számíthatunk, mivel nem dõlünk ki egy-két kósza találattól, persze a maximura húzott fegyverek, vagy a jókor ellõtt képességek bárkit gyorsan leteríthetnek.
A grafikáról elmondható, hogy hozza egy nagy stúdió által készített ingyenes játék színvonalát, így a vizualitás talán az Apex Legendsszel rokonítható, de még a Valorant sem sértés. Ez egyfelõl a terebélyes és épületektõl sûrû pálya miatt lehet szükséges, másfelõl a Ubisoft nyilván az elérhetõ legnagyobb tömeget szeretné a monitorok elé, így olyasmivel áll elõ, amit gyengébb masinákon is van lehetõségünk kipróbálni. Aki nem mostanában szerzte be a gépét, esetleg sosem volt otthon erõgépe, az se aggódjon! A minimális követelmény egy Intel Core 2 Duo E8400 processzor, szinte bármilyen belépõszintû 3D gyorsító, 4GB RAM, 7.6 GB tárhely, ráadásul még 32-bites Windows XP rendszeren is hajlandó lesz elindulni, ami azt mutatja, hogy a Ubisoft gondolt az orvosi rendelõkre, portákra, és a nagymamának elpasszolt netezõs gépekre is. Kenyérpirító-kompatibilitás? Pipa!
Mikor, és legfõképp hogyan?
Hogy szert tegyünk a játékra, elsõsorban türelemre lesz szükségünk, mivel a Hyper Scape július 12-tõl mindenki számára ingyenessé válik. A jövõ héten induló zárt béta tesztrõl egyelõre még nem sokat tudni, de a jelenlegi információk alapján Magyarország jelenleg nem szerepel a kiválasztottak között, és késõbb sem indítanak közvetlen szervert, így valószínûleg nem sok értelme van erre a a néhány napra hozzáférésért folyamodni. Ha mi csökönyösek vagyunk, IDE kattintva összeköthetjük Twitch fiókunkat a Ubisoft fiókunkkal, és ha a megfelelõ Twtiches közvetítéseket nézzük, esélyünk van bejutni. Én elvileg kaptam volna hozzáférést, de magyarországi fiókom miatt a játék nem tûnt fel a könyvtáramban, mindenesetre a regisztráció így sem lesz teljesen értelmetlen, mert a közvítetésekkel késõbb is juthatunk extra tartalmakhoz. Akár így, akár úgy, a játék mindenképpen a Uplay alkalmazásból lesz telepíthetõ és indítható.
A megjelenés tehát vészesen közeleg, hiszen, jövõ hétfõn elvileg egy rövidke zárt béta idõszak kezdõdik, melyet július 12-én már a hivatalos megjelenés követ. További friss információkért érdemes követni a Ubisoft közösségi felületeit, nézni a különbözõ Twitches közvetítéseket, és ha esetleg regisztráltunk, hírlevelekre biztosan számíthatunk a megjelenésig.