fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
Single vagy Dual Channel? 1x16GB vs 2x8GB vs 2x16GB + Warzone Rage
RTX TITAN 24GB GDDR6X? GeForce esemény szeptember 1-én!
Tömeges elbocsátás a Mozillánál, a cég ismét átalakul
KC2500 - A Kingston gyorsított népszerű SSD sorozatán
A Windows 10 többé nem frissíti netről a drivereket
6 év garanciával érkeznek a megfizethető Asus TUF tápok
1.2 milliárd okoseszköz rejt durva biztonsági réseket
Az Intelt is feltörték, 20 GB céges adat lett nyilvános
Milyen számítógépet vegyek a gyereknek, amin jól fut a Fortnite?
F1 2018 - ingyenes a száguldó cirkusz digitális változata
240 Hz-es és 165 Hz-es AOC AGON monitorok érkeznek
A TikTok és a WeChat is az USA tiltólistáján, Kína tiltakozik
Az Intel leiskolázza az AMD-t? Vagy mégsem? Jóképességű szerelők akcióban.
Az FBI szerint is ideje lenne elengedni a Windows 7-et
Új középkategóriás hűtők az ID-Coolingtól
2020. 07. 02

Hyper Scape, a Ubisoft titokban fejlesztett battle royale játéka

Hamarosan futurisztikus online lövölde érkezik a Rainbow Six Siege fejlesztőitől Korona, ezúttal vírus nélkül.

A Ubisoft nem csak menetrendszerű Assassin’s Creed epizódjaival, és a végtelenségig facsart Far Cry szériával altatja a közönségét, hiszen az utóbbi években több multiplayer címmel is előállt, melyek némelyike egészen sikeres lett, és még most is kap friss tartalmakat. Most viszont úgy nézi ki, hogy elirigyelték a Respawn Enterainment és az Electronic Arts módszereit, így akárcsak az Apex Legends, úgy a franciák battle royale játéka is teljes titokban készült el. A vaskos szivárogtatás a Slasher fedőnéven is ismert Rod Breslau, e-sport újságíró és kommentátor műve volt, aki Twitteres bejegyzésében, az érdekes részletek mellet még a játék várható megjelenés idejét is megszellőztette. Egy gyors játékmenettel megáldott FPS-ről van szó, és ha a címe nem lenne elég beszédes, a korai hozzáféréssel megajándékozott streamerek közvetítéseiből kiderül, hogy ezúttal is sci-fi környezetben gyepálhatjuk egymást. 


A Ubisoft Montréal alkotása Prisma Dimensions munkacímen készült, és egy tripla A kategóriás belső nézetű lövöldözős játék lett, mely végül Hyper Scape néven láthat napvilágot. Mint kiderült, a Call of Duty: Warzone-hoz és az Apex Legendshez hasonlóan, ez is „free to play” modell keretében lesz elérhető, és bár PC-n debütál, ha minden igaz, idővel a két nagyobb konzolon is tiszteletét teszi, méghozzá teljeskörű crosspaly támogatás kíséretében. Az újdonságot azonban nem csak az ingyenességgel próbálják vonzóvá tenni, ugyanis a fejlesztők szoros együttműködésben dolgoztak a Twitchcsel, akik különleges interaktív funkciókat integráltak a játékba, melyekkel az online közvetítések követői közvetlenül is hatást gyakorolhatnak a játékra.

Kitalálhattuk, ezúttal sci-fi warfare-ben lesz részünk.


Állítólag korábban sosem látott megoldásokról van szó, bár a jobb sorsot érdemlő Darwin Project pont valami hasonlóval próbálkozott. A különféle hivatkozási pontok ellenére, azért szorult némi egyéniség is a játékba, a mérkőzést például nem csak lövöldözéssel, vagy túléléssel nyerhetjük meg. Ha felvesszük és kijuttatjuk a pályáról az úgynevezett Crownt, akkor még a játéktér végső szűkülése, vagy a teljes állomány elhalálozása előtt miénk lehet a győzelem. A trükk az, hogy aki magára vállalja ezt a terhet, az egészen addig nem teheti le, míg sikerrel nem jár, vagy amíg le nem lövik. Utóbbira viszont igen nagy lesz az esély, ugyanis az értékes ereklye hordozója mindenki számára láthatóvá válik, így azonnal megindul utána a hajtóvadászat. 

 

Első benyomások

A fegyverek és képességek négyes szintig fejelszthetők


A közvetítések alapján látszik, hogy a Ubisoft próbálta úgy keverni a népszerűbb FPS játékok elemeit, hogy némi egyediséget is csempészett a receptbe, miközben átmentett néhány szerethető elemet olyan ígéretes FPS játékokból, melyek időközben elvéreztek a piacon. A felületes megtekintők valószínűleg azonnal Overwatchot és Apex Legendst kiáltoznak majd, de csak részben lesz igazuk, ugyanis legalább ennyi Unreal Tournament is van a játékban, és akár a gunplay, akár a rugalmasan kezelt gravitáció jut eszünkbe, a rövid életű Lawbreakers hatása úgyszintén érezhető. A sajnálatosan rövid karriert megért Darwin Projektből, a játékteret zónákra szűkítő mechanikát, és a jól beharangozott közönségszavaztatós funkciót emelte át. Utóbbi szerepe nagyjából sejthető volt, így többek között lehetőségünk van extrákat megszavazni a Twtichen megfigyelt játékosoknak, de elvileg ennyiben nem merül ki a dolog.

A feliratkozók szavazatát triplán számolja.


A Hyper Scape egyelőre csak három fős csapatokkal játszható, 99 fős meccsek keretében, egy igen méretesre sikerült pályán. Ó, te jó ég az a pálya! Akármelyik korábbi akciójátékhoz is hasonlítjuk, az biztos, hogy a Hyper Scape hadszínterét adó városban egymást érik a gigantikus felhőkarcolók, melyekről ráadásul olyan magasságba lőhetjük ki magunkat, hogy jóformán a sztratoszférából alázuhanva oszthatjuk az áldást. Ja igen, természetesen nincs „fall damage”, így bátran ugrándozhatunk. Az áldást pedig egy rakás sci-fi ágyúval oszthatjuk, a csavar pedig az, hogy alapvetően minden földön heverő (lebegő) fegyver alapszintű, ám ha találunk belőle még egyet, a kettő összeolvad (Fusion), és egy fejlettebb változattá alakul. Ugyan ez igaz a speciális képességekre, mert természetesen azok is vannak, és szintént fejleszthetők. Itt bizony a pajzs, vagy az élettöltés egy kategóriába esik a különleges támadásokkal, vagy épp a teleporttal, tehát nagy körültekintéssel válogassunk, mivel fegyverből és extrákból is legfeljebb kettő-kettő lehet nálunk egyszerre. Ami izgalmas, hogy minden négyszer fejleszthető tovább, szóval, ha ügyesek vagyunk, egészen halálos kombinációkat tudhatunk magunknál.

Sci-fi warfare újratöltve 2 visszatér


Szót érdemel az újraéledés lehetősége is. Bár életerőnk idővel újra visszatöltődik, ha végleg padlót fogtunk, társaink itt is a talpunkra állíthatnak. Ezen mechanika egy érdekes extra csavarral pörgeti még feljebb, az itt szokásosnak számító őrült játékmenetet, a halottak ugyanis egyfajta alternatív síkra kerülnek, de továbbra is a pályán maradnak. Ilyenkor a bolyongók láthatatlanul figyelhetik az eseményeket, és természetesen gond nélkül megsúghatják (OTT VAN, OTT VAN!!!!!) a többieknek az ellenfelek pozícióját. Ha maradtak túlélő cimboráink, revive csak a város előre megjelölt pontjain lehetséges, a feltámasztáshoz tehát nekünk is mozognunk kell. Érdemes még megemlíteni, hogy igazán intenzív tűzharcokra számíthatunk, mivel nem dőlünk ki egy-két kósza találattól, persze a maximura húzott fegyverek, vagy a jókor ellőtt képességek bárkit gyorsan leteríthetnek.

A grafika rendben, de ha szükséges, kenyérpirítóra is kalibrálható


A grafikáról elmondható, hogy hozza egy nagy stúdió által készített ingyenes játék színvonalát, így a vizualitás talán az Apex Legendsszel rokonítható, de még a Valorant sem sértés. Ez egyfelől a terebélyes és épületektől sűrű pálya miatt lehet szükséges, másfelől a Ubisoft nyilván az elérhető legnagyobb tömeget szeretné a monitorok elé, így olyasmivel áll elő, amit gyengébb masinákon is van lehetőségünk kipróbálni. Aki nem mostanában szerzte be a gépét, esetleg sosem volt otthon erőgépe, az se aggódjon! A minimális követelmény egy Intel Core 2 Duo E8400 processzor, szinte bármilyen belépőszintű 3D gyorsító, 4GB RAM, 7.6 GB tárhely, ráadásul még 32-bites Windows XP rendszeren is hajlandó lesz elindulni, ami azt mutatja, hogy a Ubisoft gondolt az orvosi rendelőkre, portákra, és a nagymamának elpasszolt netezős gépekre is. Kenyérpirító-kompatibilitás? Pipa!

Mikor, és legfőképp hogyan?

Az érdeklődők kövessék a Twitch közvetítéseket


Hogy szert tegyünk a játékra, elsősorban türelemre lesz szükségünk, mivel a Hyper Scape július 12-től mindenki számára ingyenessé válik. A jövő héten induló zárt béta tesztről egyelőre még nem sokat tudni, de a jelenlegi információk alapján Magyarország jelenleg nem szerepel a kiválasztottak között, és később sem indítanak közvetlen szervert, így valószínűleg nem sok értelme van erre a a néhány napra hozzáférésért folyamodni. Ha mi csökönyösek vagyunk, IDE kattintva összeköthetjük Twitch fiókunkat a Ubisoft fiókunkkal, és ha a megfelelő Twtiches közvetítéseket nézzük, esélyünk van bejutni. Én elvileg kaptam volna hozzáférést, de magyarországi fiókom miatt a játék nem tűnt fel a könyvtáramban, mindenesetre a regisztráció így sem lesz teljesen értelmetlen, mert a közvítetésekkel később is juthatunk extra tartalmakhoz. Akár így, akár úgy, a játék mindenképpen a Uplay alkalmazásból lesz telepíthető és indítható.

Cyberpunk és neonfény? Csak nem 2020?


A megjelenés tehát vészesen közeleg, hiszen, jövő hétfőn elvileg egy rövidke zárt béta időszak kezdődik, melyet július 12-én már a hivatalos megjelenés követ. 
További friss információkért érdemes követni a Ubisoft közösségi felületeit, nézni a különböző Twitches közvetítéseket, és ha esetleg regisztráltunk, hírlevelekre biztosan számíthatunk a megjelenésig.

2020. 07. 02

RTX TITAN 24GB GDDR6X? GeForce esemény szeptember 1-én!
Az NVIDIA lapátol némi extra memóriát az új AMPERE kártyák fedélzetére A játékosok nagy várakozásokkal tekintenek az új Geforce videokártyák érkezése elé, és bár a széria elnevezése még nincs kőbe vésve, a logika továbbra is az RTX 30 előtagot diktálja. Az új pletykák és szivárgások is egyre sűrűbben érkeznek, melyek rálátást engednek a szeptemberi startkor bemutatkozó sorozat hardveres felszereltségére és az egyes kategóriák megjelenési idejére is. Jelenleg a legtöbb hardveres újdonságokkal foglalkozó médium a Wccftech és a Videocardz értesüléseit lesi, hiszen ezek alapján az AMPERE GPU-k a vártnál is komolyabb memóriakészlettel lesznek megtámogatva. A napokban több előzetes beszámoló is megjelent a fent említett oldalakon, előbbi egy Nvidia-hoz köthető belsős forrásra hivatkozva közölt egy csokorra való félhivatalos érdekességet, köztük a kártyák megjelenésének idejéről, illetve az eltérő kategóriák bevezetésének sorrendjéről. Utóbbi az eddigi információkra rálicitóló fedélzeti memóriakészlet mennyiségéről adott előzetes tájékoztatást. Amit mindkét oldal biztosra vesz, hogy szeptemberben három felső kategóriás megoldás érkezik, a legerősebb konzumer kategóriás AMPER GPU-val, a GA102-vel. A csúcs természetesen az aktuális TITAN modell helyét elfoglaló darab lesz, melyet jelenleg a nyomtatott áramkör alapján PG132-10 kódnéven azonosítanak, a legerősebb GA102-400 GPU-t veti be, és nem kevesebb mint 24GB GDDR6X VRAM-ot kap, 384-bites adatbusszal megtámogatva. A tornasorban
Tömeges elbocsátás a Mozillánál, a cég ismét átalakul
A Mozilla nem bírja tartani a tempót, ezért megválik alkalmazottainak negyedétől A Mozilla 1998-óta meghatározó szereplője az internet fejlődésének, hiszen az akkor még közismertnek számító Netscape néhány fejlesztője kezdte a projektet és 22 év után is itt vannak. Az évek alatt nem csak népszerű Firefox böngészőjükkel értek el sikereket, de számos munkájuk vált széles körben ismertté, úgymint a Thunderbird e-mail kliens, vagy akár a Mozilla VPN szolgáltatás, amire az utóbbi időben egyre nagyobb hangsúlyt fektettek. A COVID-19 felbukkanása azonban sok vállalat rendezett működését borította fel, és míg egyes cégeknek extra profitot eredményezett, a nehéz időket élő Mozillánál végül csak rontott a helyzeten. Augusztus 11-én sajnálatos bejelentéssel szolgált Mitchell Baker, a Mozilla Foundation és Mozilla Corporation vezérigazgatója. Az üzenetet egy nyílt blogbejegyzésben és egy elsősorban Mozillás alkalmazottaknak szóló dokumentum formájában osztotta meg, melyekben a vállalat helyzetéről, annak szükséges átalakításáról, és sajnos az elkerülhetetlenné vált leépítésekről adott tájékoztatást. A két írás ugyanazt az üzenetet és szellemiséget hordozza, mely a felszínen a változás és fejlődés szükségességét ecseteli, de a közel 250 elküldött alkalmazott számára leginkább az állásuk elvesztését jelenti. Elsőként a COVID-19 vírusról esik szó, mely rámutatott, hogy a távlati terveik és a járvány miatt megváltozott munkatervek egyaránt elhibázottnak tekinthetők, így a cég bevételei t
KC2500 - A Kingston gyorsított népszerű SSD sorozatán
A Kingston frissítette legnépszerűbb M.2 meghajtóit a gyorsabb adatsebességért A Kingston hosszú idő alatt szerzett és régóta tart fenn magának előkelő helyet memóriagyártás élmezőnyében, és tavaly óta már felső kategóriás SSD-ket is kínál az otthoni felhasználóknak. A belépő szintű A1000 és KC1000 után bevezette a komolyabb KC2000 szériát is, mely teljesítményben és árban is simán felvette a versenyt a Samsun EVO szériájával, így méltán vált népszerűvé a vásárlók körében. Most azonban elérkezett a frissítés ideje, az új KC2500 sorozat pedig igyekszik rálicitálni az elődök képességeire. Az M.2-2280 formátumú meghajtók továbbra is a megszokott négy méretkategóriában választhatók, melyek a tárhely növekedésével egyenes arányban válnak gyorsabbá és terhelhetőbbé írás és olvasás tekintetében is. A 250 GB-os belépő szinten 3500 megabájt szekvenciális olvasás és 1200 megabájt írás elérhető másodpercenként, az 500 GB-os változat esetén ez az érték már 3500/2500 MB, az 1TB-os és 2TB-os modellek esetén az olvasás marad 3500 MB, míg az írás legfeljebb 2900 MB lehet egy szekundum alatt. A véletlenszerű adatkezelés terén nincs különbség, egységesen 375 000/300 000 IOPS a legfelső érték, míg a maximális írásmennyiség a ranglétrán felfelé haladva egyre több, konkrétan 150 TBW, 300 TBW, 600 TBW, a csúcsmodell esetén pedig 1200 TBW. Ez idáig nem rossz eredmény, hiszen a KC2000 sorozathoz képest komolyan javult a szekvencális és véletlenszerű írás sebessége is, míg a fogyasztás maradt
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...