Hamarosan futurisztikus online lövölde érkezik a Rainbow Six Siege fejlesztőitől
A Ubisoft nem csak menetrendszerű Assassin’s Creed epizódjaival, és a végtelenségig facsart Far Cry szériával altatja a közönségét, hiszen az utóbbi években több multiplayer címmel is előállt, melyek némelyike egészen sikeres lett, és még most is kap friss tartalmakat. Most viszont úgy nézi ki, hogy elirigyelték a Respawn Enterainment és az Electronic Arts módszereit, így akárcsak az Apex Legends, úgy a franciák battle royale játéka is teljes titokban készült el. A vaskos szivárogtatás a Slasher fedőnéven is ismert Rod Breslau, e-sport újságíró és kommentátor műve volt, aki Twitteres bejegyzésében, az érdekes részletek mellet még a játék várható megjelenés idejét is megszellőztette. Egy gyors játékmenettel megáldott FPS-ről van szó, és ha a címe nem lenne elég beszédes, a korai hozzáféréssel megajándékozott streamerek közvetítéseiből kiderül, hogy ezúttal is sci-fi környezetben gyepálhatjuk egymást.
A Ubisoft Montréal alkotása Prisma Dimensions munkacímen készült, és egy tripla A kategóriás belső nézetű lövöldözős játék lett, mely végül Hyper Scape néven láthat napvilágot. Mint kiderült, a Call of Duty: Warzone-hoz és az Apex Legendshez hasonlóan, ez is „free to play” modell keretében lesz elérhető, és bár PC-n debütál, ha minden igaz, idővel a két nagyobb konzolon is tiszteletét teszi, méghozzá teljeskörű crosspaly támogatás kíséretében. Az újdonságot azonban nem csak az ingyenességgel próbálják vonzóvá tenni, ugyanis a fejlesztők szoros együttműködésben dolgoztak a Twitchcsel, akik különleges interaktív funkciókat integráltak a játékba, melyekkel az online közvetítések követői közvetlenül is hatást gyakorolhatnak a játékra.
Állítólag korábban sosem látott megoldásokról van szó, bár a jobb sorsot érdemlő Darwin Project pont valami hasonlóval próbálkozott. A különféle hivatkozási pontok ellenére, azért szorult némi egyéniség is a játékba, a mérkőzést például nem csak lövöldözéssel, vagy túléléssel nyerhetjük meg. Ha felvesszük és kijuttatjuk a pályáról az úgynevezett Crownt, akkor még a játéktér végső szűkülése, vagy a teljes állomány elhalálozása előtt miénk lehet a győzelem. A trükk az, hogy aki magára vállalja ezt a terhet, az egészen addig nem teheti le, míg sikerrel nem jár, vagy amíg le nem lövik. Utóbbira viszont igen nagy lesz az esély, ugyanis az értékes ereklye hordozója mindenki számára láthatóvá válik, így azonnal megindul utána a hajtóvadászat.
Első benyomások
A közvetítések alapján látszik, hogy a Ubisoft próbálta úgy keverni a népszerűbb FPS játékok elemeit, hogy némi egyediséget is csempészett a receptbe, miközben átmentett néhány szerethető elemet olyan ígéretes FPS játékokból, melyek időközben elvéreztek a piacon. A felületes megtekintők valószínűleg azonnal Overwatchot és Apex Legendst kiáltoznak majd, de csak részben lesz igazuk, ugyanis legalább ennyi Unreal Tournament is van a játékban, és akár a gunplay, akár a rugalmasan kezelt gravitáció jut eszünkbe, a rövid életű Lawbreakers hatása úgyszintén érezhető. A sajnálatosan rövid karriert megért Darwin Projektből, a játékteret zónákra szűkítő mechanikát, és a jól beharangozott közönségszavaztatós funkciót emelte át. Utóbbi szerepe nagyjából sejthető volt, így többek között lehetőségünk van extrákat megszavazni a Twtichen megfigyelt játékosoknak, de elvileg ennyiben nem merül ki a dolog.
A Hyper Scape egyelőre csak három fős csapatokkal játszható, 99 fős meccsek keretében, egy igen méretesre sikerült pályán. Ó, te jó ég az a pálya! Akármelyik korábbi akciójátékhoz is hasonlítjuk, az biztos, hogy a Hyper Scape hadszínterét adó városban egymást érik a gigantikus felhőkarcolók, melyekről ráadásul olyan magasságba lőhetjük ki magunkat, hogy jóformán a sztratoszférából alázuhanva oszthatjuk az áldást. Ja igen, természetesen nincs „fall damage”, így bátran ugrándozhatunk. Az áldást pedig egy rakás sci-fi ágyúval oszthatjuk, a csavar pedig az, hogy alapvetően minden földön heverő (lebegő) fegyver alapszintű, ám ha találunk belőle még egyet, a kettő összeolvad (Fusion), és egy fejlettebb változattá alakul. Ugyan ez igaz a speciális képességekre, mert természetesen azok is vannak, és szintént fejleszthetők. Itt bizony a pajzs, vagy az élettöltés egy kategóriába esik a különleges támadásokkal, vagy épp a teleporttal, tehát nagy körültekintéssel válogassunk, mivel fegyverből és extrákból is legfeljebb kettő-kettő lehet nálunk egyszerre. Ami izgalmas, hogy minden négyszer fejleszthető tovább, szóval, ha ügyesek vagyunk, egészen halálos kombinációkat tudhatunk magunknál.
Szót érdemel az újraéledés lehetősége is. Bár életerőnk idővel újra visszatöltődik, ha végleg padlót fogtunk, társaink itt is a talpunkra állíthatnak. Ezen mechanika egy érdekes extra csavarral pörgeti még feljebb, az itt szokásosnak számító őrült játékmenetet, a halottak ugyanis egyfajta alternatív síkra kerülnek, de továbbra is a pályán maradnak. Ilyenkor a bolyongók láthatatlanul figyelhetik az eseményeket, és természetesen gond nélkül megsúghatják (OTT VAN, OTT VAN!!!!!) a többieknek az ellenfelek pozícióját. Ha maradtak túlélő cimboráink, revive csak a város előre megjelölt pontjain lehetséges, a feltámasztáshoz tehát nekünk is mozognunk kell. Érdemes még megemlíteni, hogy igazán intenzív tűzharcokra számíthatunk, mivel nem dőlünk ki egy-két kósza találattól, persze a maximura húzott fegyverek, vagy a jókor ellőtt képességek bárkit gyorsan leteríthetnek.
A grafikáról elmondható, hogy hozza egy nagy stúdió által készített ingyenes játék színvonalát, így a vizualitás talán az Apex Legendsszel rokonítható, de még a Valorant sem sértés. Ez egyfelől a terebélyes és épületektől sűrű pálya miatt lehet szükséges, másfelől a Ubisoft nyilván az elérhető legnagyobb tömeget szeretné a monitorok elé, így olyasmivel áll elő, amit gyengébb masinákon is van lehetőségünk kipróbálni. Aki nem mostanában szerzte be a gépét, esetleg sosem volt otthon erőgépe, az se aggódjon! A minimális követelmény egy Intel Core 2 Duo E8400 processzor, szinte bármilyen belépőszintű 3D gyorsító, 4GB RAM, 7.6 GB tárhely, ráadásul még 32-bites Windows XP rendszeren is hajlandó lesz elindulni, ami azt mutatja, hogy a Ubisoft gondolt az orvosi rendelőkre, portákra, és a nagymamának elpasszolt netezős gépekre is. Kenyérpirító-kompatibilitás? Pipa!
Mikor, és legfőképp hogyan?
Hogy szert tegyünk a játékra, elsősorban türelemre lesz szükségünk, mivel a Hyper Scape július 12-től mindenki számára ingyenessé válik. A jövő héten induló zárt béta tesztről egyelőre még nem sokat tudni, de a jelenlegi információk alapján Magyarország jelenleg nem szerepel a kiválasztottak között, és később sem indítanak közvetlen szervert, így valószínűleg nem sok értelme van erre a a néhány napra hozzáférésért folyamodni. Ha mi csökönyösek vagyunk, IDE kattintva összeköthetjük Twitch fiókunkat a Ubisoft fiókunkkal, és ha a megfelelő Twtiches közvetítéseket nézzük, esélyünk van bejutni. Én elvileg kaptam volna hozzáférést, de magyarországi fiókom miatt a játék nem tűnt fel a könyvtáramban, mindenesetre a regisztráció így sem lesz teljesen értelmetlen, mert a közvítetésekkel később is juthatunk extra tartalmakhoz. Akár így, akár úgy, a játék mindenképpen a Uplay alkalmazásból lesz telepíthető és indítható.
A megjelenés tehát vészesen közeleg, hiszen, jövő hétfőn elvileg egy rövidke zárt béta időszak kezdődik, melyet július 12-én már a hivatalos megjelenés követ. További friss információkért érdemes követni a Ubisoft közösségi felületeit, nézni a különböző Twitches közvetítéseket, és ha esetleg regisztráltunk, hírlevelekre biztosan számíthatunk a megjelenésig.