2020. 07. 02

Hyper Scape, a Ubisoft titokban fejlesztett battle royale játéka

Hamarosan futurisztikus online lövölde érkezik a Rainbow Six Siege fejlesztõitõl Korona, ezúttal vírus nélkül.

A Ubisoft nem csak menetrendszerû Assassin’s Creed epizódjaival, és a végtelenségig facsart Far Cry szériával altatja a közönségét, hiszen az utóbbi években több multiplayer címmel is elõállt, melyek némelyike egészen sikeres lett, és még most is kap friss tartalmakat. Most viszont úgy nézi ki, hogy elirigyelték a Respawn Enterainment és az Electronic Arts módszereit, így akárcsak az Apex Legends, úgy a franciák battle royale játéka is teljes titokban készült el. A vaskos szivárogtatás a Slasher fedõnéven is ismert Rod Breslau, e-sport újságíró és kommentátor mûve volt, aki Twitteres bejegyzésében, az érdekes részletek mellet még a játék várható megjelenés idejét is megszellõztette. Egy gyors játékmenettel megáldott FPS-rõl van szó, és ha a címe nem lenne elég beszédes, a korai hozzáféréssel megajándékozott streamerek közvetítéseibõl kiderül, hogy ezúttal is sci-fi környezetben gyepálhatjuk egymást. 


A Ubisoft Montréal alkotása Prisma Dimensions munkacímen készült, és egy tripla A kategóriás belsõ nézetû lövöldözõs játék lett, mely végül Hyper Scape néven láthat napvilágot. Mint kiderült, a Call of Duty: Warzone-hoz és az Apex Legendshez hasonlóan, ez is „free to play” modell keretében lesz elérhetõ, és bár PC-n debütál, ha minden igaz, idõvel a két nagyobb konzolon is tiszteletét teszi, méghozzá teljeskörû crosspaly támogatás kíséretében. Az újdonságot azonban nem csak az ingyenességgel próbálják vonzóvá tenni, ugyanis a fejlesztõk szoros együttmûködésben dolgoztak a Twitchcsel, akik különleges interaktív funkciókat integráltak a játékba, melyekkel az online közvetítések követõi közvetlenül is hatást gyakorolhatnak a játékra.

Kitalálhattuk, ezúttal sci-fi warfare-ben lesz részünk.


Állítólag korábban sosem látott megoldásokról van szó, bár a jobb sorsot érdemlõ Darwin Project pont valami hasonlóval próbálkozott. A különféle hivatkozási pontok ellenére, azért szorult némi egyéniség is a játékba, a mérkõzést például nem csak lövöldözéssel, vagy túléléssel nyerhetjük meg. Ha felvesszük és kijuttatjuk a pályáról az úgynevezett Crownt, akkor még a játéktér végsõ szûkülése, vagy a teljes állomány elhalálozása elõtt miénk lehet a gyõzelem. A trükk az, hogy aki magára vállalja ezt a terhet, az egészen addig nem teheti le, míg sikerrel nem jár, vagy amíg le nem lövik. Utóbbira viszont igen nagy lesz az esély, ugyanis az értékes ereklye hordozója mindenki számára láthatóvá válik, így azonnal megindul utána a hajtóvadászat. 

 

Elsõ benyomások

A fegyverek és képességek négyes szintig fejelszthetõk


A közvetítések alapján látszik, hogy a Ubisoft próbálta úgy keverni a népszerûbb FPS játékok elemeit, hogy némi egyediséget is csempészett a receptbe, miközben átmentett néhány szerethetõ elemet olyan ígéretes FPS játékokból, melyek idõközben elvéreztek a piacon. A felületes megtekintõk valószínûleg azonnal Overwatchot és Apex Legendst kiáltoznak majd, de csak részben lesz igazuk, ugyanis legalább ennyi Unreal Tournament is van a játékban, és akár a gunplay, akár a rugalmasan kezelt gravitáció jut eszünkbe, a rövid életû Lawbreakers hatása úgyszintén érezhetõ. A sajnálatosan rövid karriert megért Darwin Projektbõl, a játékteret zónákra szûkítõ mechanikát, és a jól beharangozott közönségszavaztatós funkciót emelte át. Utóbbi szerepe nagyjából sejthetõ volt, így többek között lehetõségünk van extrákat megszavazni a Twtichen megfigyelt játékosoknak, de elvileg ennyiben nem merül ki a dolog.

A feliratkozók szavazatát triplán számolja.


A Hyper Scape egyelõre csak három fõs csapatokkal játszható, 99 fõs meccsek keretében, egy igen méretesre sikerült pályán. Ó, te jó ég az a pálya! Akármelyik korábbi akciójátékhoz is hasonlítjuk, az biztos, hogy a Hyper Scape hadszínterét adó városban egymást érik a gigantikus felhõkarcolók, melyekrõl ráadásul olyan magasságba lõhetjük ki magunkat, hogy jóformán a sztratoszférából alázuhanva oszthatjuk az áldást. Ja igen, természetesen nincs „fall damage”, így bátran ugrándozhatunk. Az áldást pedig egy rakás sci-fi ágyúval oszthatjuk, a csavar pedig az, hogy alapvetõen minden földön heverõ (lebegõ) fegyver alapszintû, ám ha találunk belõle még egyet, a kettõ összeolvad (Fusion), és egy fejlettebb változattá alakul. Ugyan ez igaz a speciális képességekre, mert természetesen azok is vannak, és szintént fejleszthetõk. Itt bizony a pajzs, vagy az élettöltés egy kategóriába esik a különleges támadásokkal, vagy épp a teleporttal, tehát nagy körültekintéssel válogassunk, mivel fegyverbõl és extrákból is legfeljebb kettõ-kettõ lehet nálunk egyszerre. Ami izgalmas, hogy minden négyszer fejleszthetõ tovább, szóval, ha ügyesek vagyunk, egészen halálos kombinációkat tudhatunk magunknál.

Sci-fi warfare újratöltve 2 visszatér


Szót érdemel az újraéledés lehetõsége is. Bár életerõnk idõvel újra visszatöltõdik, ha végleg padlót fogtunk, társaink itt is a talpunkra állíthatnak. Ezen mechanika egy érdekes extra csavarral pörgeti még feljebb, az itt szokásosnak számító õrült játékmenetet, a halottak ugyanis egyfajta alternatív síkra kerülnek, de továbbra is a pályán maradnak. Ilyenkor a bolyongók láthatatlanul figyelhetik az eseményeket, és természetesen gond nélkül megsúghatják (OTT VAN, OTT VAN!!!!!) a többieknek az ellenfelek pozícióját. Ha maradtak túlélõ cimboráink, revive csak a város elõre megjelölt pontjain lehetséges, a feltámasztáshoz tehát nekünk is mozognunk kell. Érdemes még megemlíteni, hogy igazán intenzív tûzharcokra számíthatunk, mivel nem dõlünk ki egy-két kósza találattól, persze a maximura húzott fegyverek, vagy a jókor ellõtt képességek bárkit gyorsan leteríthetnek.

A grafika rendben, de ha szükséges, kenyérpirítóra is kalibrálható


A grafikáról elmondható, hogy hozza egy nagy stúdió által készített ingyenes játék színvonalát, így a vizualitás talán az Apex Legendsszel rokonítható, de még a Valorant sem sértés. Ez egyfelõl a terebélyes és épületektõl sûrû pálya miatt lehet szükséges, másfelõl a Ubisoft nyilván az elérhetõ legnagyobb tömeget szeretné a monitorok elé, így olyasmivel áll elõ, amit gyengébb masinákon is van lehetõségünk kipróbálni. Aki nem mostanában szerzte be a gépét, esetleg sosem volt otthon erõgépe, az se aggódjon! A minimális követelmény egy Intel Core 2 Duo E8400 processzor, szinte bármilyen belépõszintû 3D gyorsító, 4GB RAM, 7.6 GB tárhely, ráadásul még 32-bites Windows XP rendszeren is hajlandó lesz elindulni, ami azt mutatja, hogy a Ubisoft gondolt az orvosi rendelõkre, portákra, és a nagymamának elpasszolt netezõs gépekre is. Kenyérpirító-kompatibilitás? Pipa!

Mikor, és legfõképp hogyan?

Az érdeklõdõk kövessék a Twitch közvetítéseket


Hogy szert tegyünk a játékra, elsõsorban türelemre lesz szükségünk, mivel a Hyper Scape július 12-tõl mindenki számára ingyenessé válik. A jövõ héten induló zárt béta tesztrõl egyelõre még nem sokat tudni, de a jelenlegi információk alapján Magyarország jelenleg nem szerepel a kiválasztottak között, és késõbb sem indítanak közvetlen szervert, így valószínûleg nem sok értelme van erre a a néhány napra hozzáférésért folyamodni. Ha mi csökönyösek vagyunk, IDE kattintva összeköthetjük Twitch fiókunkat a Ubisoft fiókunkkal, és ha a megfelelõ Twtiches közvetítéseket nézzük, esélyünk van bejutni. Én elvileg kaptam volna hozzáférést, de magyarországi fiókom miatt a játék nem tûnt fel a könyvtáramban, mindenesetre a regisztráció így sem lesz teljesen értelmetlen, mert a közvítetésekkel késõbb is juthatunk extra tartalmakhoz. Akár így, akár úgy, a játék mindenképpen a Uplay alkalmazásból lesz telepíthetõ és indítható.

Cyberpunk és neonfény? Csak nem 2020?


A megjelenés tehát vészesen közeleg, hiszen, jövõ hétfõn elvileg egy rövidke zárt béta idõszak kezdõdik, melyet július 12-én már a hivatalos megjelenés követ. 
További friss információkért érdemes követni a Ubisoft közösségi felületeit, nézni a különbözõ Twitches közvetítéseket, és ha esetleg regisztráltunk, hírlevelekre biztosan számíthatunk a megjelenésig.

2020. 07. 02

AMD vagy Intel processzor: Melyik éri meg jobban

AMD vagy Intel processzor: Melyik éri meg jobban?
Ha most állsz egy új számítógép vagy laptop vásárlás előtt, biztosan te is elakadtál már azon a kérdésen, hogy vajon az AMD vagy Intel processzor közül melyik éri meg jobban. Ez az örök vita, ami talán sosem fog teljesen eldőlni, hiszen mindkét gyártó rendelkezik erős előnyökkel és bizonyos kompromisszumokkal.
Ahhoz, hogy igazán jól tudj dönteni, fontos, hogy átfogó képet kapj a különbségekről, a technológiákról és arról, hogy milyen igényekhez melyik processzor passzol leginkább.
Ebben a cikkben olyan tapasztalatokra és szakmai ismeretekre támaszkodva segítek neked eligazodni az AMD vagy Intel processzor kérdésében, hogy ne csak a marketing szlogenekre, hanem a valódi teljesítményre és felhasználói élményre alapozd a választásodat.
A processzorok fejlődése és az iparági verseny
Teljesítmény: nem csak az órajel számít
Energiahatékonyság és hőtermelés
Ár-érték arány: hol kapsz többet a pénzedért?
Kompatibilitás és platform támogatás
Milyen felhasználóknak melyik processzor ajánlott?
Jövőállóság és technológiai újítások
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
A processzorok fejlődése és az iparági verseny
Az AMD és az Intel története több évtizedre nyúlik vissza, és mindkét cég rengeteget fejlődött az elmúlt években. Az Intel hosszú ideig szinte egyeduralkodó volt a processzorgyártásban, de az AMD az ut

Processzor típusok: 5 különbség az Intel és AMD között

Processzor típusok: 5 különbség az Intel és AMD között
Ha érdekelnek a processzor típusok, akkor biztosan találkoztál már az Intel és az AMD nevekkel. Ezek a két nagy óriás gyakorlatilag uralja a piacot, és bármilyen számítógép összerakásánál vagy vásárlásánál alapvető kérdés, hogy melyik gyártó termékét válaszd. A különbségek sokszor nemcsak technikai részletekben rejlenek, hanem abban is, hogyan működnek, milyen felhasználói élményt nyújtanak, vagy mennyire passzolnak az igényeidhez.
Ebben a cikkben átvezetlek a legfontosabb tudnivalókon az Intel és az AMD processzor típusok között, hogy könnyebben eligazodj a világukban.
A processzorok alapvető szerepe és fejlődése
Intel és AMD: eltérő megközelítés a processzor típusok terén
Architektúra és technológiai újítások
Energiahatékonyság és hőtermelés
Ár-érték arány: melyik a jobb választás?
Kompatibilitás és platformok
Overclocking és tuning lehetőségek
Piaci pozíció és innovációk
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
A processzorok alapvető szerepe és fejlődése
Mielőtt belemennénk az Intel és AMD közti különbségekbe, érdemes megérteni, hogy mit is jelent egy processzor. A processzor, vagy más néven CPU (Central Processing Unit), az a számítógép agya, amely elvégzi az utasításokat, futtatja a programokat, és koordinálja a gép működését. Az elmúlt évtizedekben mindkét gyártó hatalmas fejlőd�

Processzor sebesség: 5 tényező, ami valóban befolyásolja a teljesítményt

Processzor sebesség: 5 tényező, ami valóban befolyásolja a teljesítményt
A processzor sebesség az egyik legfontosabb mérőszám, amit akkor nézünk, amikor új számítógépet vagy laptopot választunk. De ha őszinték vagyunk, nem mindig olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. Sokszor hallod, hogy minél magasabb a GHz, annál gyorsabb a gép, pedig ennél sokkal több minden befolyásolja a valós teljesítményt.
Ha tényleg meg szeretnéd érteni, mitől gyors vagy lassú a processzorod, akkor ebben a cikkben szeretnék neked segíteni egy igazán átfogó képet adni.
Mi is pontosan a processzor sebesség?
Az architektúra jelentősége
Magok száma és párhuzamos feldolgozás
Cache memória szerepe a sebességben
Az órajel és a teljesítmény kapcsolata
Hőmérséklet és hűtés hatása
RAM és egyéb komponensek szerepe
Szoftveres tényezők és optimalizáció
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Mi is pontosan a processzor sebesség?
A processzor sebesség általában a CPU órajelét jelenti, amit gigahertzekben (GHz) mérnek. Ez az érték azt mutatja meg, hogy a processzor másodpercenként hány ciklust tud végrehajtani. Minél magasabb ez a szám, elvileg annál több műveletet képes elvégezni egy másodperc alatt. Viszont ez az egyszerű magyarázat nem fedi le a teljes valóságot, hiszen a modern processzorokban sokkal több tényező is közrejátszik a teljesítményben, mint pusztán az órajel.
Emellett fontos megérte
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.