fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 01. 22
Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
2020. 01. 22
Őrült szerelők üvöltése! RX5500XT VS GTX1660Ti, Ryzen5 2600X vs Ryzen7 2700X?
2020. 01. 22
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
2020. 01. 21
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
2020. 01. 21
Kiderült mely Huawei készülékek kapják meg az új frissítést.
2020. 01. 21
Son Goku lenyomja a Jediket is! Jól fogy a Dragon Ball Z: Kakarot
2020. 01. 21
A Dying Light 2 megjelenése is csúszik!
2020. 01. 20
Olcsó? Akkor futás! - Xiaomi Mi AirDots bluetooth fülhallgató
2020. 01. 20
Apró, mégis sokakat zavaró frissítést adott ki a Google
2020. 01. 20
Első kézből? A nagy NAVI még idén bemutatkozik
2020. 01. 20
Kiszivárgott volna az RTX3080 és RTX3070?
2020. 01. 17
Mit tud a GTX1660 Fortnite, RDR2 és Rage2 alatt? Elég 100 FPS-re Full HD felbontáson?
2020. 01. 17
Liquid Freezer II 280 - impozáns AIO hűtés az Arctic-tól
2020. 01. 17
Elhalasztották a Cyberpunk 2077 megjelenését
2020. 01. 17
Árat csökkent az Nvidia - olcsóbb lesz az RTX 2060
2020. 01. 07

Itt az RX5600 XT, és lenyomja a 1660 Ti-t.

Még decemberben esett szó az RX 5600 XT-ről, és nemrég a paraméterei is terjedni kezdtek, ám az AMD végül lezárta a találgatást, hiszen megtörtént a hivatalos bemutató, és elrajtolt az RX 5600-as sorozat.

A CES rendezvényét idén is megfűszerezte az AMD, ígéretes újdonságai között pedig fontos szerep jutott az újabb NAVI kártyáknak, melyek a 1080p-n kívánják érvényesíteni dominanciájukat. A belépő RX 5500 XT és a két 5700-as kártya között maradt ársávból eddig hiányzott a megfelelő darab, ám most ez a hely is betöltésre kerül, ráadásul nem is akárhogy. Három variáció is útjára indul DIY, OEM, illetve mobil kategóriában.

RX 5600 XT

Várjuk az izgalmas formaterveket

Akik maguk állítanák össze a gépüket, a DIY kategóriában találják a legerősebb modellt, az RX 5600 XT-t, mely kizárólag az AMD partnereitől érkezik, és egyedi kiadások formájában lesz elérhető, vagyis referencia modellre nem számíthatunk. Ez utóbbi valószínűleg nem okoz majd nagy csalódást, elég csak visszagondolni a „blower” hűtővel ellátott RX 5700 és XT kártyákra. A kártya szerencsénkre jóval közelebb áll az 5700-hoz, mint az 5500 XT-hez, konkrétan egy módosítatlan NAVI 10 GPU-t kapunk, mindössze az órajel alacsonyabb, úgy 15%-kal. Látványos módon inkább a memóriából faragtak le.

Végtelen variációban

Hogy meglegyen a szükséges távolság az erősebb kártya felé, a memóriavezérlő itt már nem 256-bit, helyette egy 192-bit memóriabusz áll szolgálatba. A 8GB GDDR6 fedélzeti memória 6GB-ra soványodott, 14 helyett 12 Ghz-es effektív órajellel. A hardverek piacán nem titok, hogy a gyártási folyamat során gyengébbre sikerült példányok gyakran alkalmasak egy új alkategória betöltésére, és valószínűleg itt is ez a helyzet. A rosszabbul teljesítő darabok tökéletesek arra, hogy kiszolgálják azt a közönséget, melynek eddig kizárólag az Nvidia GTX 16-os sorozata kínált opciót. A visszafogott memória tehát nem versenyezhet a nagyobb testvér felszereltségével, cserébe a megfelelő árkategóriába helyezi a kártyát, és bőségesen túlmutat az RX 5500 XT képességein is.

A 1060-at bőven lehagyta már

Tehát a belépő szint helyett megkapjuk a tökéletes VGA-t 1080p-s felbontásra, és ehhez nem kell leadnunk a látvány minőségéből sem. Az aggódó hangok persze már felütötték a fejüket, ugyanis tény, hogy a játékok egyre nagyobb éhséggel bírnak, és ez nyilvánvaló módon nem csak a tárhelyet érinti. Az érkező konzolgenerációra készülő címek még nagyobb igényeket támasztanak majd, így felmerül a kérdés, hogy meddig lesz elegendő a 8Gb-nál kevesebb VRAM. Ez persze igaz a vetélytárs GTX 1660 sorozatra is, de az is érdekes, hogy a 8GB-os RX 5500 hol helyezkedik el ebben a dilemmában. Ami a fogyasztást illeti, szintén két testvére között foglal helyet, 150 wattos TDP-vel.

Már nem a GTX 1660 Ti a legjobb választás

Természetesen nem maradhattak el a kérkedő versenyeredmények, melyeken a kategóriájának legerősebbje, a GTX 1660 Ti is alul maradt. Persze csak a saját szemünknek hiszünk majd igazán, de az utóbbi időben az AMD nem különösebben szorult rá a nagyot mondásra. Annyi biztos, hogy a saját méréseik szerint kártyájuk, jó 10 FPS előnyben van többek között a Call of Duty: Modern Warfare, The Division 2 és a Gears of War 5 alatt. Az ígéretek szerint minden kategóriában jobb számokat láthatunk, de az is érdekes, hogy a kisebb eSport címekben valamivel kisebb lesz az előnye, mint a tripla A játékok esetén várható 10%.

RX 5600

Kizárólag OEM, dobozos formában nem lesz elérhető

Az OEM szekció is megkapja a magáét, vagyis az RX 5600 önmagában nem lesz kapható, kizárólag munkaállomásokban, előre összeállított rendszerekben lesz megtalálható. Természetesen itt is kopik kicsit a hardver, vagyis kevesebb számítási egység és textúrázó dolgozik majd, azonban a ROP egységek, továbbá az XT-nél vázolt memória és TDP változatlan marad. Az órajelek nem kaptak előre meghatározott értéket, bár az XT-hez mérve 90%-os teljesítményt ígérnek. A gyártók keze ezen a téren nincs megkötve, vagyis teljesen eltérő megoldásokra is számíthatunk, és egy bizonyos határon belül egyedi árképzésre is.

RX 5600M

Az új Ryzenek mellé szélesebbé vált a Radeon kínálat is

A notebook-ok sem maradnak ki a jóból, vagyis a mobil egységek is részesülhetnek a komolyabb grafikai teljesítményből. Ami izgalmas, hogy itt nem a visszafogottabb 5600, esetleg egy tovább gyengített kiadás érkezik, helyette az 5600 XT képességeivel bír. A gyártók döntései, és a változó TDP keretek persze árnyalják majd a kérdés, utóbbiról annyi biztos, hogy 60 watt alá nem mehet majd, mivel ez lesz a kötelező minimum. Izgalmas lesz az év ebből a szempontból is, hiszen hamarosan azt is megtudhatjuk, mit tudnak együtt a Ryzen 4000, és az új Radeon hordozható változatai.

Itthon szokás szerint némi késéssel érkezhet

A megjelenés időpontja vészesen közeleg, ám ahogy azt megszokhattuk, az első példányok érkezése eltolódhat a hivatalos megjelenéshez képest, hiszen a beszerzési folyamat időigényes, és a gyártóknak is hatalmas piacot kell kiszolgálniuk az első szállítmányokkal. Az árak a nettó listaár átszámított változatai, tehát a hazánkban érvényes fogyasztói árakra még érdemes várni egy kicsit. Az első darabok érkezésekor természetesen azonnal nekifogunka tesztelésnek, addig is kíváncsian várjuk, hogy megoszthassuk az eredményeket.

2020. 01. 07

Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
Az UltraRAM névre keresztelt új technológia elképszető mértékben energiatakarékos, gyors, és elérhető vele a merevlemezektől megszokott tárkapacitás Az "unvierzális memória" az Egyesült Királyságban található Lancaster Egyetem kutatóinak áldozatos munkáját dícséri. A több éve még csak elméletként létező módszer végül formát öltött, és megszületett belőle az UltraRam, mely tárhelyként és RAM-ként egyaránt funkcionál. Eredményeik igazolásához, több cikket, illetve részletes kutatási dokumentációt is nyilvánosságra hoztak, és ez alapján már most komoly változásokat jósolnak, digitális eszközeink számára. A korábban általuk is elérhetetlennek tartott áttörést, január 7-én, az egyetem weboldalán tették közzé. Jelenleg két fő memóriatípust különböztetünk meg, a DRAM-ot és a flash-t, melyek tulajdonságaikat és céljukat tekintve is egymás ellentétei. A DRAM gyors és aktív szerepet tölt be, viszont a kezelt adatokat folyamatosan frissíteni kell, melyek azonnal elillannak, amint megszüntetjük az áramellátást. A flash értelemszerűen lassú, ellenben passzív állapotban is hosszú távon megőrzi adatainkat, ráadásul ma már jóval kisebb költségen képes a DRAM-nál lényegesen nagyobb tárhely biztosítására. Mi történt? Az UltraRAM úgynevezett NVRAM (non-volatile RAM), vagyis nem jellemzi a RAM-okra jellemző "feledékenység", és az első valóban sikeres próbálkozás a két lényeges szerep ötvözésére, méghozzá a hátrányok elhagyásával. Egyik legnagyobb különlegessége, hogy pontosan a DRAM sebe
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
A Valve megtalálta a tökéletes reklámfogást közelgő VR játékának népszerűsítéséhez: az ingyen játékot. Lehetetlennek tűnt, mégis megértük, hogy újabb hivatalos Half-Life cím készül a Valve műhelyében. A második rész előzményeit bemutató Half-Life: Alyx-nek sajnos csak a PC-s VR sisakok tulajdonosai örülhetnek, ám ők minden bizonnyal kérdés nélkül elő is rendelték a játékot. A kiadó kellemes akcióval hívja fel a figyelmet a megjelenésre, ugyanis az összes hivatalos Half-Life tartalmat ingyenessé teszi a nagyközönség számára, persze csak korlátozott időre. A márciusban érkező Alyx tesztelése tehát egy szűkebb réteg kiváltsága lesz, a klasszikus részek kihagyására azonban aligha lehet mentsége annak, aki kedveli az FPS, az akció, vagy akár a logikai játékokat. Ha mégsem játszottuk volna az FPS műfajt megreformáló Half-Life-ot, vagy a látványos fizikai szimulációt bemutató második részt, most bő két hónapunk lesz pótolni őket. Hogy teljes legyen az élmény, a promóciós időszak alatt a hivatalos kiegészítők is elérhetők, nem beszélve a temérdek közösségi modifikáció tartalmairól, vagy a rajongói frissítésekről, melyek javítják az égető hibákat, és csiszolnak a látványon is. Ha csak most ismerkedünk a műfajjal és bepótolnánk a klasszikusokat, esetleg ritkán játszunk, de nosztalgiázni vágyunk, a listán a Half-Life, a Half-Life: Blue Shift és Opposing Force csomagokkal, illetve a Half-Life 2 szerepel, két kiegészítő epizódjával együtt. A kívánt játékot a STEAM áruházából emel
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
Az alkotók benne lennének egy Control film elkészítésében, és már az író is bejelentkezett A Control kétségtelenül a Remedy nagy visszatérése volt, hiszen a közönség, és a sajtó is szerette a természetfeletti elemekben gazdag akciójátékot. Olyannyira, hogy a Los Angelesben megtartott The Game Awards rendezvényen elnyerte a legjobb látvényért járó díjat. A finn stúdió híres arról, hogy szereti filmszerűvé varázsolni játékait, ám ezúttal lehet, hogy szintet léphetnek. Gary Whitta neve sokaknak a Rogue One forgatókönyvírójaként lehet ismerős, de hozzá köthető a Star Wars Rebels animációs sorozat több epizódja is. A videojátékok világa sem idegen számára, hiszen olyan címek hátterének kidolgozásában vállalt szerepet, mint a Telltale-féle The Walking Dead, vagy a mára erős kult státuszt élvező 2006-os Prey. Az író néhány órája rajongói kérdésekre válaszolt Twitter oldalán, és aki esetleg követte az eseményt, izgalmas eseménynek lehetett tanúja. Az egyik felhasználótól azt a kérdést kapta, hogy melyik videojátékból látna legszívesebben filmes adaptációt, és hogy megírná-e hozzá a forgatókönyvet. A válasza egyszerűen csak annyi volt: "CONTROL. És igen." Az igazi meglepetés még csak ezután jött, ugyanis Thomas Puha, a Remedy kommunikációs igazgatója is felbukkant a bejegyzés alatt, és beszélgetésre invitálta a filmest. Természetesen ebből még korai lenne messzemenő következtetéseket levonni, és jogos a kérdés, hogy vajon jó ötlet megkockáztatni, egy újabb játékot feldolgozó
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
Gyula Sas
AMD-s kártyákban nincs CUDA. A "CUDA" a konkurens GPU fejlesző által szabadalmaztatott programozó, modellező platform és márkanév. Radeon kártyákban a feldolgozó egységeket "Stream Processor"-nak hívják.
2020-01-08 16:14:46
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres