Közel egy terabájt adatot zsákmányoltak az EA-t feltörő hackerek
„Mindennapra egy betörés” – akár így is hangozhatna a hackerek jelmondata, ha nem tudnánk, hogy ennél valójában jóval több támadási kísérlet indul és jár sikerrel minden egyes nap. Ráadásul az egyik illegális akciónak most az egyik legnagyobb játékkiadó, az Electronic Arts esett áldozatul, melytől kifejezetten értékes adatokat emeltek el.
Ismeretlen tettesek sikerrel törték fel az EA, avagy Eletronic Arts néven közismertté vált játékkiadó rendszerét – derült ki a Vice online magazin tech-rovatának, a Motherboard szerkesztőinek beszámolójából, akik elsőként értesültek az esetről. A közel negyven éves óriásvállalat, mára a videojáték-ipar egyik legbefolyásosabb szereplőjévé nőtte ki magát, és számos saját, illetve út közben felvásárolt fejlesztőstúdiót üzemeltet az Egyesült Államokban és pár európai országban is. Többek között olyan címek segítségével tört előre, mint az egykor tömegeket vonzó Command and Conquer vagy SimCity sorozatok, a The Sims, vagy a szebb napokat megélt Medal of Honor és Need for Speed, a nemrég felújított Mass Effect trilógia, rengeteg egyéb sportjáték, de természetesen ők felelősek a Battlefield széria frissen bejelentett epizódjáért is. Úgy tűnik, hogy a háborús sorozat részben érintetté is vált a betörésben, ugyanis a látványos Frostbite grafikus motor forráskódja is illetéktelen kezekbe került, mely 2008 óta szolgáltatja a Battlefieldek technikai alapjait.
Nem úszta meg a cég egyik legnagyobb pénztermelőjeként számontartott FIFA 21 sem, mivel a focis játék legújabb részének, illetve a különálló játékoskereső szerverének forráskódja szintén az ellopott adatok közt szerepel. A Motherboard egy meg nem nevezett hackerfórumon bukkant rá a tettesek hencegő bejegyzéseire, melyekben arról írtak, hogy az EA online szolgáltatásaival gyerekjáték visszaélni. A hír valóságalapját a magazin egy informátora igazolta, aki rendelkezik hozzáféréssel az említett fórumhoz, és képernyőmentéseket is küldött az oldal rejtett csatornáin zajló beszélgetésekről. A FIFIA 21 és a Frostbite forráskódok mellett állítólag különféle fejlesztői keretrendszereket és eszközöket (SDK) is megszereztek, melyek még értékesebbé tehetik az adatokat. A teljes zsákmány jelen állás szerint 780 gigabájtnyi céges információ, ami nyilván csak töredéke az EA szerverparkjain tanyázó gigantikus adatmennyiségnek, de talán pont elég ahhoz, hogy értékesnek bizonyuljon.
A tettesek állítólag több képet is közöltek, melyek bizonyítják, hogy valóban birtokolják a felsorolt adatokat, de értékes részleteket nem hoztak nyilvánosságra. Az EA is megerősítő választ adott az újságírók megkeresésére, miszerint az adatvédelmi incidens valóban megtörtént, és a hackerek által felsorolt adatok valóban azok, melyeket a betörés során magukkal vittek. "Vizsgáljuk a közelmúltban történt behatolást a hálózatunkba, ahol korlátozott mennyiségű játék forráskódját és a kapcsolódó eszközöket loptak el" – mondta az EA szóvivője a Motherboardnak adott nyilatkozatában. "Játékosok adataihoz nem fértek hozzá, és nincs okunk feltételezni, hogy a játékosok magánéletét bármilyen veszély fenyegeti. Az incidenst követően már végrehajtottuk a biztonsági fejlesztéseket, és nem számítunk arra, hogy ez hatással lesz a játékainkra vagy az üzletmenetünkre. A folyamatban lévő bűnügyi nyomozás részeként aktívan együttműködünk a bűnüldöző hatóságokkal és más szakértőkkel" – hangzik az EA sablonlevele.
A hackerek nem véletlenül nem úgy jártak el, ahogy a CDPR játékok forráskódját megosztó támadók, hiszen az EA-t átverő tolvajok a teljes csomagot pénzzé szeretnék tenni. Míg az EA névtelenséget garantál az esetről információt szolgáltató jelentkezőknek, a betörők máris keresik a potenciális vevőket, ám a felhívásukban jelzik, hogy csak ismert, illetve hírnévvel rendelkező tagok jelentkezését várják, minden más megkeresést figyelmen kívül hagynak.