fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 06. 11

Feltörték az EA szervereit, vitték a FIFA forráskódját is

Közel egy terabájt adatot zsákmányoltak az EA-t feltörő hackerekPrémium szintű hozzáférés.

„Mindennapra egy betörés” – akár így is hangozhatna a hackerek jelmondata, ha nem tudnánk, hogy ennél valójában jóval több támadási kísérlet indul és jár sikerrel minden egyes nap. Ráadásul az egyik illegális akciónak most az egyik legnagyobb játékkiadó, az Electronic Arts esett áldozatul, melytől kifejezetten értékes adatokat emeltek el.

A világ egyik leglátványosabb grafikai motorja.


Ismeretlen tettesek sikerrel törték fel az EA, avagy Eletronic Arts néven közismertté vált játékkiadó rendszerét – derült ki a Vice online magazin tech-rovatának, a Motherboard szerkesztőinek beszámolójából, akik elsőként értesültek az esetről. A közel negyven éves óriásvállalat, mára a videojáték-ipar egyik legbefolyásosabb szereplőjévé nőtte ki magát, és számos saját, illetve út közben felvásárolt fejlesztőstúdiót üzemeltet az Egyesült Államokban és pár európai országban is. Többek között olyan címek segítségével tört előre, mint az egykor tömegeket vonzó Command and Conquer vagy SimCity sorozatok, a The Sims, vagy a szebb napokat megélt Medal of Honor és Need for Speed, a nemrég felújított Mass Effect trilógia, rengeteg egyéb sportjáték, de természetesen ők felelősek a Battlefield széria frissen bejelentett epizódjáért is. Úgy tűnik, hogy a háborús sorozat részben érintetté is vált a betörésben, ugyanis a látványos Frostbite grafikus motor forráskódja is illetéktelen kezekbe került, mely 2008 óta szolgáltatja a Battlefieldek technikai alapjait.

Az új FIFA 21 sem úszta meg.


Nem úszta meg a cég egyik legnagyobb pénztermelőjeként számontartott FIFA 21 sem, mivel a focis játék legújabb részének, illetve a különálló játékoskereső szerverének forráskódja szintén az ellopott adatok közt szerepel. A Motherboard egy meg nem nevezett hackerfórumon bukkant rá a tettesek hencegő bejegyzéseire, melyekben arról írtak, hogy az EA online szolgáltatásaival gyerekjáték visszaélni. A hír valóságalapját a magazin egy informátora igazolta, aki rendelkezik hozzáféréssel az említett fórumhoz, és képernyőmentéseket is küldött az oldal rejtett csatornáin zajló beszélgetésekről. A FIFIA 21 és a Frostbite forráskódok mellett állítólag különféle fejlesztői keretrendszereket és eszközöket (SDK) is megszereztek, melyek még értékesebbé tehetik az adatokat. A teljes zsákmány jelen állás szerint 780 gigabájtnyi céges információ, ami nyilván csak töredéke az EA szerverparkjain tanyázó gigantikus adatmennyiségnek, de talán pont elég ahhoz, hogy értékesnek bizonyuljon.

780 TB adatra várják az ajánlatokat. (Kép: theverge.com)


A tettesek állítólag több képet is közöltek, melyek bizonyítják, hogy valóban birtokolják a felsorolt adatokat, de értékes részleteket nem hoztak nyilvánosságra. Az EA is megerősítő választ adott az újságírók megkeresésére, miszerint az adatvédelmi incidens valóban megtörtént, és a hackerek által felsorolt adatok valóban azok, melyeket a betörés során magukkal vittek. "Vizsgáljuk a közelmúltban történt behatolást a hálózatunkba, ahol korlátozott mennyiségű játék forráskódját és a kapcsolódó eszközöket loptak el" – mondta az EA szóvivője a Motherboardnak adott nyilatkozatában. "Játékosok adataihoz nem fértek hozzá, és nincs okunk feltételezni, hogy a játékosok magánéletét bármilyen veszély fenyegeti. Az incidenst követően már végrehajtottuk a biztonsági fejlesztéseket, és nem számítunk arra, hogy ez hatással lesz a játékainkra vagy az üzletmenetünkre. A folyamatban lévő bűnügyi nyomozás részeként aktívan együttműködünk a bűnüldöző hatóságokkal és más szakértőkkel" – hangzik az EA sablonlevele.

Az EA által felszámolt Visceral stúdió ki nem adott Ragtag című Star Wars játéka.


A hackerek nem véletlenül nem úgy jártak el, ahogy a CDPR játékok forráskódját megosztó támadók, hiszen az EA-t átverő tolvajok a teljes csomagot pénzzé szeretnék tenni. Míg az EA névtelenséget garantál az esetről információt szolgáltató jelentkezőknek, a betörők máris keresik a potenciális vevőket, ám a felhívásukban jelzik, hogy csak ismert, illetve hírnévvel rendelkező tagok jelentkezését várják, minden más megkeresést figyelmen kívül hagynak.

2021. 06. 11

Az MSI is előásta a 7 éves GT730 videokártyát
Egyre több cég teszi elérhetővé a hét éve megjelent GT730 videokártyát
Olyan időket élünk, amikor még a processzorokba integrált grafikus chipek is aranyat érnek, és még az olyan dedikált megoldások is érdeklődést kelthetnek, melyek nem sokkal képesek többre annál, hogy képet varázsoljanak a monitorunkra. Márpedig a globális chiphiány egyre abszurdabb következményeket von maga után, például egyre nagyobb számban és egyre meglepőbb árakon férhetünk hozzá az öreg GT730 videokártyához.
Nemrég volt szerencsénk kipróbálni és bemutatni egy olyan összeállítást, mely az NVIDIA által 2016-ban, nagyjából néma csendben kiadott GT710 videokártyát kapta meg, abból is az acélosabb 2GB DDR3 memóriával felvértezett szörnyeteget. Ez a tenyérnyi kis VGA már akkor is szült némi értetlenséget, ám arra valóban a mai napig alkalmas, hogy egy 1080p-s monitoron irodai munkát végezzünk, már ha nem vágyunk 60 Hz-nél magasabb képfrissítésre. Úgy tűnik, hogy ezek a gyártás szempontjából igencsak filléres chipek kiváló alkalmat nyújtanak a gyártóknak, hogy ismét több készletre való videokártyával lássák el a piacot. Ráadásul megtalálták azt a piaci rést, ami egy fokkal versenyképesebb teljesítményt kínál, mondjuk az AMD féle integrált Vega chipekkel szemben, viszont a gyártási költséghez, de még a reális bolti értékéhez képest is sokszoros áron lehet értékesíteni: köszöntsük a GT730-at, mely egyenesen 2014-ből integet felénk.
Ahogy azt több sajtóorgánum is leplezetlen csodálattal és némi
Ingyenes a Control az Epic Games Store-ban
Ezúttal egy igazán erős darabot kínálnak fel nekünk, továbbra is teljesen ingyen
Hozzászokhattunk, hogy az Epic Games minden héten egy, vagy akár több ajándék játékkal jelentkezik, mellyel nem titkolt céljuk, hogy saját platformjukhoz édesgessék a játékosokat. Ezt a hagyományt eddig még sosem törték meg, az viszont előfordult már, hogy a heti ingyen cím nem elégítette ki kellőképpen a GTA V-ökkel elkényeztetett közönség étvágyát. Ha a filléres pixelcsodák, vagy a kisebb független címek miatt egy kattintást is sajnálnánk, akkor a Max Payne és az Alan Wake alkotóinak legutóbbi őrülete talán elérheti az ingerküszöbünket.
Félreértés ne essék, a Control is egy rétegjáték, de az eladási mutatók alapján egy egészen széles rétegé, akik közt épp úgy megtalálhatók a fejlesztésért felelős Remedy stúdió elhivatott követői, mint azok, akik a köretként felkínált látvány mellé végre laktató főételt is szívesen látnának a tányérjukon. Nos, a finn fejlesztőkről sok mindent elmondhatunk, de azt semmiképpen sem, hogy nem szívvel és lélekkel dolgoznak, és ez legalább annyira meglátszik a műveiket meghajtó technológián, mint játékaik tartalmi szerkezetén, mely összetevőket az esetek többségében üdítő igényességgel forrasztják kerek egésszé. Csalódtunk a CD Projektben? Bátran fordítsuk a fejünket a Remedy csapata felé, akik a kezdetek óta alázattal fordulnak a munkájuk, és szerénységgel a közönségük, vagyis a játékosok felé. Márpedig aligha költöttek milliárdokat a reklámkampányra és a k
Állítólag rengeteg hibás memóriát küldött ki a HyniX
A probléma valós, de a gyártó tagadja a hírekben szereplő mennyiséget
A globális chiphiány kellős közepén újabb aggasztó hír kapott szárnyra, ezúttal Dél-Korea második legjelentősebb memóriagyártójáról. A tekintélyes chipgyártó nem olyan rég még az új 106 milliárd dolláros gyártóüzeméről, és az Intel NAND Flash részlegének felvásárlásáról adott hírt, most azonban arról olvashatunk, hogy hatalmas mennyiségű hibás terméket adtak ki a kezükből. A gyártó cáfolja a probléma nagyságát.
Az egyelőre tisztázatlan esetről a dél-koreai Yonhap News cikkezett, a lap információi szerint ugyanis nem kevesebb mint 1.7 milliárd dollár értékű hibásan legyártott chip kerülhetett ki a HyniX kezei közül. Amennyiben a hír igaz, akkor elképesztő volumenű selejtről beszélhetünk, ugyanis ez az érték nagyjából 240 ezer teljes szilíciumostyának felel meg. A hétfőn indult pletyka alapját állítólag a vállalat különböző ügyfeleitől származó panaszok támasztják alá, ám azóta már az SK HyniX is megszólalt az ügyben. A cég visszaigazolta a hibásan elkészített lapkákról keringő hírt, azt ugyanakkor határozott hangnemben tagadta, hogy ilyen tetemes mennyiségben gyártottak, illetve szállítottak volna le hibás memóriakészleteket. A memóriachipek gyártásához nélkülözhetetlen waferek, avagy szilíciumtányérok önmagukban is komoly értéket képviselnek, ám ha a 240 ezres tétel közel áll a valósághoz, az azt jelentené, hogy most több hibás egységről van szó, mint ami egyetlen gyárukban, egyetlen hónap alatt me
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...