fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 01. 22
Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
2020. 01. 22
Őrült szerelők üvöltése! RX5500XT VS GTX1660Ti, Ryzen5 2600X vs Ryzen7 2700X?
2020. 01. 22
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
2020. 01. 21
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
2020. 01. 21
Kiderült mely Huawei készülékek kapják meg az új frissítést.
2020. 01. 21
Son Goku lenyomja a Jediket is! Jól fogy a Dragon Ball Z: Kakarot
2020. 01. 21
A Dying Light 2 megjelenése is csúszik!
2020. 01. 20
Olcsó? Akkor futás! - Xiaomi Mi AirDots bluetooth fülhallgató
2020. 01. 20
Apró, mégis sokakat zavaró frissítést adott ki a Google
2020. 01. 20
Első kézből? A nagy NAVI még idén bemutatkozik
2020. 01. 20
Kiszivárgott volna az RTX3080 és RTX3070?
2020. 01. 17
Mit tud a GTX1660 Fortnite, RDR2 és Rage2 alatt? Elég 100 FPS-re Full HD felbontáson?
2020. 01. 17
Liquid Freezer II 280 - impozáns AIO hűtés az Arctic-tól
2020. 01. 17
Elhalasztották a Cyberpunk 2077 megjelenését
2020. 01. 17
Árat csökkent az Nvidia - olcsóbb lesz az RTX 2060
2019. 12. 23

144Hz és G-Sync 4K felbontáson? Itt vannak a gamer TV-k!

Kétségtelen, hogy a karácsony előtti időszakban extrém módon megnövekedik a nagy képernyős TV-k iránti érdeklődés, hiszen ha nem kompetitív címekről van szó, rengetegen inkább a kanapé kényelméből élvezik kedvenc játékaikat. Akik a nagy bevásárlásig spóroltak a legjobb élményt nyújtó, vagy legjobb értékekkel felszerelt ajánlatokra, lehet hogy csalódottak lesznek, ugyanis a közelmúltban két gyártó kínálatában is elérhetővé váltak magas képfrissítéssel bíró, G-Sync technológiát kínáló modellek.

Korában túlzásnak tűnhetett egérrel és billentyűzettel a TV elé ülni

A szóban forgó készülékeket persze nem éppen a belépő árkategóriában találjuk, de gondoljunk csak bele, hogy nem is olyan rég még elérhetetlenek voltak olyan nagy képátlójú kijelzők, melyek nagy felbontáson, alacsony bemeneti késleltetéssel kínáltak magas képfrissítést. Az ideális játékélmény eddig a játékra specializált monitorok kiváltsága volt, és ha minden igényt kielégítő darabra áhítoztunk, vagyis minimális input lag-ra, legalább 120Hz-re, erős színekre de még HDR-re is, hiába volt meg rá az anyagi tőkénk, hiszen minden technológiát eddig aligha találhattuk meg egyetlen termékben. Ezt a hézagot tölti ki az Asus, mely ROG STRIX brandje alatt mutatott be méretes panellel ellátott kijelzőt, de a legváratlanabb meglepetést mégis az LG okozta: bizonyos piacon lévő modelljein egy szoftverfrissítéssel teszi lehetővé, hogy mindezeket egyszerre élvezhessük, így jobb áron juthatunk látványos képminőséghez, gyors és reszponzív játékélményhez.

ASUS ROG PG65U

4K, 144Hz és 4ms válaszidő

Az Asus-ról tudjuk, hogy elkötelezett a "gamer" jelzővel felcímkézett hardverek és perifériák készítésében, melyeket leginkább a ROG termékcsaládban találunk, illetve a fiatalabb TUF brand alatt, egy fokkal kedvezőbb áron. Idén azonban megjelent a ROG Swift PG65U, mely valójában egy játékosokat megcélzó monitor, tekintélyes 65 colos képátlóval.

Ne is reménykedjünk kedvező árszabásban

A 3840x2160-es képpontsűrűséget egy 95%-os DCI-P3 színtér lefedettséggel ellátott VA panelen élvezhetjük, mely 4ms-os válaszidőt (gray to gray), legfeljebb 144Hz-es képfrissítést, és teljes Nvidia G-Sync Ultimate kompatibilitást biztosít, a 384 független LED-zóna pedig akár 1000 nites fényerőt kínál, a kontrasztos HDR élményért. Ami még érdekes lehet, hogy a gyorsaság nem csak a DiasplayPort, de már HDMI segítségével is elérhető, így akár az Xbox tulajdonosok is profitálhatnak a monitor, vagyis TV képességeiből.

LG OLED TV-k és a G-Sync támogatás

Nagyszerű színek, kontrasztos kép és magas felbontás

A vállalat novemberben elérhetővé tett egy kiadós firmware frissítést, melyek a 2019-ben megjelent OLED TV-k számára hozta el az ígért G-Sync kompatibilitást, elsőként az Egyesült Államokban. Ez annyit jelent, hogy az 55 illetve 65 hüvelykes E9, 55, 65 és 77 hüvelykes C9, 55 és 65 hüvelykes B9 modellek gond nélkül együttműködnek majd Geforce videokártyákkal. Itt tehát minden igényt kielégítő, fantasztikus színhűséget produkáló televíziókról van szó, melyek úgy kínálnak játékosok számára fontos funkciókat, hogy az áruk alacsonyabb, mint a gamer kategóriás ROG kijelző. Az itt elérhető képfrissítés valamivel alacsonyabb, a 120Hz azonban még mindig nagyszerű ajánlat, ha figyelembe vesszük az OLED által biztosított "végtelen" kontrasztot, a képminőséget és a relatív alacsony válaszidőt, mely a tapasztalatok alapján sosem látott gyorsaságot biztosít ebben a kategóriában.

120Hz, G-Sync, HDR és OLED technológia

Az LG minimum egy GTX 16 sorozatba tartozó kártyát ajánl a G-Sync alkalmazásához, ám ha a 4K felbontást is ki szeretnénk használni, egy RTX 2070 vagy 2080 az ajánlott VGA. Azt fontos megemlítenünk, hogy nem beszélhetünk valódi G-Sync eszközökről, sokkal inkább a VESA adaptive sync (ismertebb nevén AMD FreeSync) specifikációknak megfelelő termékekről. Ezek a TV-k tehát nem kaptak dedikált G-Sync hardvert, a funkciót szoftveresen biztosítják. Eddig nem találhattunk OLED paneles gamer monitorokat, vagyis ilyen képminőséget és ekkora sebességeket korábban egyetlen termék sem nyújtott. Az LG ledolgozta hátrányát a késleltetés oldalán, miközben jelentősen megemelte a valós képfrissítést, ezzel pedig tulajdonképpen úttörővé vált.

2019. 12. 23

Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
Az UltraRAM névre keresztelt új technológia elképszető mértékben energiatakarékos, gyors, és elérhető vele a merevlemezektől megszokott tárkapacitás Az "unvierzális memória" az Egyesült Királyságban található Lancaster Egyetem kutatóinak áldozatos munkáját dícséri. A több éve még csak elméletként létező módszer végül formát öltött, és megszületett belőle az UltraRam, mely tárhelyként és RAM-ként egyaránt funkcionál. Eredményeik igazolásához, több cikket, illetve részletes kutatási dokumentációt is nyilvánosságra hoztak, és ez alapján már most komoly változásokat jósolnak, digitális eszközeink számára. A korábban általuk is elérhetetlennek tartott áttörést, január 7-én, az egyetem weboldalán tették közzé. Jelenleg két fő memóriatípust különböztetünk meg, a DRAM-ot és a flash-t, melyek tulajdonságaikat és céljukat tekintve is egymás ellentétei. A DRAM gyors és aktív szerepet tölt be, viszont a kezelt adatokat folyamatosan frissíteni kell, melyek azonnal elillannak, amint megszüntetjük az áramellátást. A flash értelemszerűen lassú, ellenben passzív állapotban is hosszú távon megőrzi adatainkat, ráadásul ma már jóval kisebb költségen képes a DRAM-nál lényegesen nagyobb tárhely biztosítására. Mi történt? Az UltraRAM úgynevezett NVRAM (non-volatile RAM), vagyis nem jellemzi a RAM-okra jellemző "feledékenység", és az első valóban sikeres próbálkozás a két lényeges szerep ötvözésére, méghozzá a hátrányok elhagyásával. Egyik legnagyobb különlegessége, hogy pontosan a DRAM sebe
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
A Valve megtalálta a tökéletes reklámfogást közelgő VR játékának népszerűsítéséhez: az ingyen játékot. Lehetetlennek tűnt, mégis megértük, hogy újabb hivatalos Half-Life cím készül a Valve műhelyében. A második rész előzményeit bemutató Half-Life: Alyx-nek sajnos csak a PC-s VR sisakok tulajdonosai örülhetnek, ám ők minden bizonnyal kérdés nélkül elő is rendelték a játékot. A kiadó kellemes akcióval hívja fel a figyelmet a megjelenésre, ugyanis az összes hivatalos Half-Life tartalmat ingyenessé teszi a nagyközönség számára, persze csak korlátozott időre. A márciusban érkező Alyx tesztelése tehát egy szűkebb réteg kiváltsága lesz, a klasszikus részek kihagyására azonban aligha lehet mentsége annak, aki kedveli az FPS, az akció, vagy akár a logikai játékokat. Ha mégsem játszottuk volna az FPS műfajt megreformáló Half-Life-ot, vagy a látványos fizikai szimulációt bemutató második részt, most bő két hónapunk lesz pótolni őket. Hogy teljes legyen az élmény, a promóciós időszak alatt a hivatalos kiegészítők is elérhetők, nem beszélve a temérdek közösségi modifikáció tartalmairól, vagy a rajongói frissítésekről, melyek javítják az égető hibákat, és csiszolnak a látványon is. Ha csak most ismerkedünk a műfajjal és bepótolnánk a klasszikusokat, esetleg ritkán játszunk, de nosztalgiázni vágyunk, a listán a Half-Life, a Half-Life: Blue Shift és Opposing Force csomagokkal, illetve a Half-Life 2 szerepel, két kiegészítő epizódjával együtt. A kívánt játékot a STEAM áruházából emel
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
Az alkotók benne lennének egy Control film elkészítésében, és már az író is bejelentkezett A Control kétségtelenül a Remedy nagy visszatérése volt, hiszen a közönség, és a sajtó is szerette a természetfeletti elemekben gazdag akciójátékot. Olyannyira, hogy a Los Angelesben megtartott The Game Awards rendezvényen elnyerte a legjobb látvényért járó díjat. A finn stúdió híres arról, hogy szereti filmszerűvé varázsolni játékait, ám ezúttal lehet, hogy szintet léphetnek. Gary Whitta neve sokaknak a Rogue One forgatókönyvírójaként lehet ismerős, de hozzá köthető a Star Wars Rebels animációs sorozat több epizódja is. A videojátékok világa sem idegen számára, hiszen olyan címek hátterének kidolgozásában vállalt szerepet, mint a Telltale-féle The Walking Dead, vagy a mára erős kult státuszt élvező 2006-os Prey. Az író néhány órája rajongói kérdésekre válaszolt Twitter oldalán, és aki esetleg követte az eseményt, izgalmas eseménynek lehetett tanúja. Az egyik felhasználótól azt a kérdést kapta, hogy melyik videojátékból látna legszívesebben filmes adaptációt, és hogy megírná-e hozzá a forgatókönyvet. A válasza egyszerűen csak annyi volt: "CONTROL. És igen." Az igazi meglepetés még csak ezután jött, ugyanis Thomas Puha, a Remedy kommunikációs igazgatója is felbukkant a bejegyzés alatt, és beszélgetésre invitálta a filmest. Természetesen ebből még korai lenne messzemenő következtetéseket levonni, és jogos a kérdés, hogy vajon jó ötlet megkockáztatni, egy újabb játékot feldolgozó
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres