fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 06. 30

Itt az xCloud, telefonon is elérhető a Gamepass!

Sőt, több mint ötven játék már érintőkijelzővel is játszhatóVégre elstartol a Microsoft felhőszolgáltatása is.


Néhány éve még sokan találgatták, hogy a Microsoft vajon milyen jövőt szán a videojátékos részlegének, miután a rengeteg eladott PlayStation, vagy akár Nintendo konzol árnyékában harmadik helyre szorult. Az nem volt kérdés, hogy érkezik újabb Xbox készülék, ám a cég valahogy nem találta a helyét, mióta maga mögött hagyta az Xbox360-as korszak elképesztő sikereit. A választ végül a PC-n is elérhető Gamepass szolgáltatás adta meg, ami néhány év alatt az egyik legvonzóbb előfizetéses csomaggá lépett elő, most ráadásul újabb lépcsőfokhoz érkeztek, ugyanis a legnagyobb hardverínség idején bejelentették, hogy elérhetővé vált a felhőn keresztül közvetített játék lehetősége is, vagyis az xCloud.


Egy ideje gond nélkül kijelenthető, hogy a Gamepass mögött már látszik egy érthető és értékelhető koncepció, és hogy ez valami olyasmi, amire a vállalat is egyre tudatosabban képes építkezni. A helyzet ugyanakkor igen különös, hiszen sokáig az volt a kérdés, hogy mivel tudnák megtolni az Xbox konzolok eladásait, hiszen az előző generációban jelentősen lemaradtak az eladási versenyben. Furcsa, de a válasz végül egy olyan szolgáltatást lett, aminek a prémium csomagja már játékkonzolt sem igényel ahhoz, hogy a listán szereplő tartalmak játszhatók legyenek. A cég ugyanis büszkén jelenti, hogy a hosszas fejlesztési munkálatok, és a 2021 áprilisában megkezdett meghívásos bétateszt befejezése után az xCloud készen áll arra, hogy a játékosok rávessék magukat. A felhő alapú játékszolgáltatással több cég is próbálkozik, ám nagyon úgy tűnik, hogy itt is a Microsoft ajánlata lehet az egyik legéletképesebb megoldás, hiszen esetükben elég az előfizetéses csomagok árával és tartalmi keretével törődni, a kiszemelt játékokat nem kell megvennünk azért, hogy utána kizárólag a Microsoft rendszerén keresztül érhessük el őket. A háttérben amúgy az aktuális csúcskonzoljuk, az Xbox Series X dolgozik, illetve egy egész sereg, így a látvánnyal és az alapvető sebességgel elméletben nem sok problémánk lehet.

REngeteg játék, és ebből több mint ötven érintőkijelzővel is játszható.


A bejelentés legizgalmasabb eleme természetesen nem más, minthogy már egy okostelefonnal, vagy tablettel is hozzáférhetünk teljesértékű PC-s, illetve konzolos címekhez, úgy, ahogy azt az asztali gépeken is megtehetjük. A kulcs a webböngészőben rejlik, az eléréshez ugyanis egy Google Chrome, vagy a szintén Chromium alapú Microsoft Edge böngészőre lesz szükség. Mivel nem csak Android, iOS és Windows, de macOS-alatt is él a szolgáltatás, utóbbi esetben a Safari böngésző is együttműködőnek bizonyult. A zár viszont egy aktív Gamepass Ultimate előfizetés, melyet megnyitva több mint száz játékhoz férhetünk hozzá, mobilon ráadásul egytől-egyig támogatott a kontrollerek használata. Legalábbis Bluetoothon keresztül egészen biztos, de a telefonok többségén, illetve OTG kompatibilitás esetén az USB-s csatlakozás is járható út, sőt, az input lag csökkentése érdekében kifejezetten ajánlott is lehet. A lehetőségeink azonban itt még nem merülnek ki, ugyanis egyes címeket már érintés alapú vezérlésre is felkészítettek, így extra eszközök csatlakoztatása nélkül is belevethetjük magunkat a játékba. Az 50 tételt is meghaladó listában olyan címeket találunk, mint a Dirt 5, a Gears 5, a nagysikerű Dead Cells, a teljes Telltale-féle Walking Dead széria, a Don’t Starve, a Sea of Thieves, a Wreckfest és még egy sor alkotás, melyekhez hamarosan újabbak csatlakoznak.

A kényelemért kontroller, a jobb sebességért vezetékes kontroller javasolt.


A lényeg, hogy akár PC-n, akár konzolon, akár mobilon játszanánk, egyetlen előfizetéssel bárhol, és jóformán bármilyen eszközön hozzáférhetünk a könyvtárunkhoz, amennyiben a szükséges böngésző a rendelkezésünkre áll, és ugyan az Android, vagy iOS rendszerekből elfogadott belépő verzió nem világos, Windows esetén 10-esnél korábbival nem érdemes próbálkozni. A hír tehát izgalmas és előre mutató, ám egyes hangok szerint a játékélményt leginkább befolyásoló válaszidő még némi csiszolásra vár. Bár a Microsoft úgy ítélte meg, hogy az xCloud megérett a tömeges bevetésre, és rengetegen üdvözölték is a felhő alapú játék lehetőségét, a késlekedés tekintetében állítólag a Google Stadia és a GeForce Now is jobban teljesít (legalábbis ideális hálózati infrastruktúra esetén ez az általános tapasztalat). A Google esetében hatalmas előnyt jelent a fejlett szervertámogatás, melyben a Microsoftnak még mindig van hová fejlődnie, főleg, ha minőségi szolgáltatást akar nyújtani és fel akar zárkózni a tapasztaltabb versenytársakhoz. Fontos hozzátenni, hogy a felhasználói élmény esetenként nagyon eltérő lehet, van, akinél a szolgáltató felől jelentkezik kellemetlenül magas válaszidő, más esetben pedig a Bluetooth kapcsolat, illetve a csatlakoztatott eszköz ronthat az összképen.

MA utoljára 300 Ft-ért válthatunk 3 hónapnyi Ultimate előfizetést!


Kétség sem fér hozzá, hogy ez egy nagyszerű lépés, hiszen így azok is hozzáférhetnek korábban elérhetetlen élményekhez, akiknek a telefonjukon kívül nincs más „számítógépük”. A Microsoft részéről pedig látható az igyekezet, a Gamepass folyamatosan új címekkel bővül, és sok nagyobb kaliberű játék már a megjelenés napjától elérhető náluk. Nem beszélve a mai nappal véget érő Gamepass Ultimate akciójukról, melyre lecsapva mindössze 300 Ft-ért három hónapon át férhetünk hozzá a teljes kínálathoz, melyben számos multiplayerre kihegyezett darab is szerepel, melyekből aligha elérhető kalózváltozat. A Microsoft büszke az újdonságára, és természetesen ígéri, hogy a továbbiakban is a szolgáltatás minőségének javításán dolgoznak majd.

2021. 06. 30

Elvérzett az Nvidia VGA-ak bányászat elleni védelme?
A közösség állítólag megtalálta a megoldást, hogy újra teljes erővel bányászhassanak
Fény volt az alagút végén, amikor az Nvidia bejelentette, hogy olyan módosításokat végez új kártyáin, melyek által az új RTX-ek kevésbé lesznek vonzók a kriptovalutákat bányászó vásárlók számára. Kezdetben szoftveres korlátokkal próbálkoztak, ám a meghajtóprogramról még a laikusok is sejtették, hogy nem nyújt majd teljes védelmet, végül az Nvidia maga adott ki egy friss verziót, ami nélkülözte a zárat, így nem is volt szükség tört verzióra. A következő lépésükkel már jóval nagyobbat vállaltak, ugyanis azt ígérték, hogy a jövőben kiadásra kerülő kártyáikat már hardveres korlátokkal látják el, így a gyártósorokról jó eséllyel a valódi játékosokhoz juthatnak. Nos, úgy tűnik, hogy ez sem tartott sokáig.
Az Nvidia még az év első felében beszélt arról, hogy a felhasználói piacon is több kategóriára osztja a videokártyáit, ezáltal már nem csak a Quadro különbözik majd el lényegesen a hagyományos, játékra szánt modellektől. Amellett, hogy az új RTX 3000 szérián hardveresen korlátozzák az Ethereum bányászatakor releváns hash rate-et, megjelennek a CMP chipre épülő, videokimenettel nem rendelkező modellek is. Utóbbi kártyák játékra nem, bányászatra viszont kiválóan alkalmasak, így elméletben mindenkinek lenne sajátja, a másik elől pedig nem érné meg elhalászni az első terméket, amihez csak hozzáférünk. A sajtó ekkor, sőt azóta is a kártyák árának csökkenésére várt, ám az az igazság, hogy ott,
Dust 2 néven érkezik a Cougar új mini-ITX háza
Bár a játékot nem igazán juttatja eszünkbe, azért nem fest rosszul a Cougar új kompakt háza
Rengeteg gépházat találunk a piacon gyártó, formátum és ár szerint is, ám az esetek többségében azért ismerős formákkal és külső jegyekkel találkozhatunk, mivel ahogyan a kereskedelem minden területén, úgy a hardverek és gépházak esetében is meghatározó szerepet játszanak az éppen uralkodó trendek. Éppen ezért lehet kellemes meglepetés a Cougar újdonsága, mely a népszerű Counter-Strike legkommerszebb és egyben legikonikusabb pályája után a Dust 2 keresztséget kapta.
Magam sem kevés időt töltöttem el azon a bizonyos pályán, ám akárhogy is néztem, nem igazán akad olyan részlet a házikón, amivel sikerült volna az azonosítás. Először azt hittem, hogy talán a Desert Sand, avagy sivatagi homok fantázianévvel ellátott arany hatású festés lesz az, ám azon kívül Iron Gray és Space Silver, tehát szürke és ezüst színekben is elérhetővé teszik, így feladtam és inkább a házra koncentráltam. Márpedig van mire koncentrálni, hiszen az ipari, indusztriális, vagy akár katonai hangulat már első ránézésre is árad belőle. Amellett, hogy úgy tűnik, itt mindent a fém ural, ezt az összhatást az oldallapok rögzítéséért felelős kapcsok, a ráccsá összeálló szellőzőpontok és persze a két masszívnak tűnő fogantyú kelthetik bennünk, elragadva a figyelmünket, vagy fintort csalva az arcunkra. Akárhogy is, a Cougar állítása szerint a Dust 2 az igaz LAN Party masinákhoz készült, olyan játékosoknak, akik a n
TV vagy monitor? 4K gamer kijelzők a Gigabyte-tól
A Gigabyte ezúttal nem szórakozott, a méretes 4K kijelzőket hozott, végre magas képfrissítéssel
Néhány éve még bizalmatlanul tekintgettünk a Gigabyte új brandjére, mely az Asus ROG-hoz hasonlóan a gyártó játékosoknak szánt, vagy ha úgy tetszik, gamer termékekeit gyűjtötte egy kalapba. Az egyedi dizájn és a megszaporodott RGB LED-eken azonban hamar túljutottak, ugyanis az alaplapokról és videokártyákról ismert cég előállt első Aourus kijelzőjével, mely 144Hz-es képfrissítését IPS panelen kínálta. Az évek múltak, a Gigabyte pedig alaposan felszívta magát, legutóbb például egészen magasra tette a lécet egy adag 100+ Hz-es, sík képernyős 4K monitorral, az egyiknek ráadásul aligha juthat hely egy átlagos íróasztalon.
Kezdjük a sort a képátlók szerinti emelkedő sorrendben, és mivel két 4K felbontású kijelzőről van szó, nagy a valószínűsége, hogy a kisebb, 32 hüvelykes Gigabyte AORUS FI32U modell lesz a vonzóbb ajánlat. Ez érthető is, hiszen sokan szívesen használnának ilyen terebélyes kijelzőt, ám ebben a kategóriában jóval gyakrabban találkozunk 1440p-s felbontással, ami egyes felhasználók szerint 27 col fölött már nem ideális az alacsony képpontsűrűség miatt. A 4K-s lépcsőfok azonban még ritka, legalábbis, ha magas képfrissítést és játékokra optimalizált terméket szeretnénk, nem csoda, hogy a Gigabyte élt a lehetőséggel. Azt is fontos kiemelni, hogy bár a 4K gaming még nem számít hétköznapi igénynek, az újgenerációs konzolok terjedésével, vagy akár felskálázott képpel má
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...